- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 17 Lipca 2012, 23:04:56
-
W wolnym czasie bawię się ze scenerią Moczniki. Sceneria ta jest moim zdaniem również bardzo ciekawa, jednakże takie ubytki jak puste zielone pola czy niedoróbki w postaci braku wskaźników (np. W4) czy braku kozłów skutecznie ją dyskwalifikują.
Chciałbym zrealizować te kwestie:
- Dodanie roślinności. Dużo roślin.
- Nadanie nazw stacjom i przystankom oraz dodanie W4 w odpowiednich miejscach. Potrzebowałbym tutaj pomocy modelarzy.
- Zmiana przedpotopowych tekstur podsypki i rozjazdów. zrobione
- Dodać budynki dworców (ewentualnie jakieś nowe przystanki).
- Zmienić tekstury peronów zrobione
- ...ogólnie przystosować tę scenerię do obecnych (niepisanych) standardów.
- Uporządkować nieco pliki w folderze scenery/moczniki. zrobione
- Przystosować scenerię do scenariuszy nocnych (dodanie latarni).
- Dodać słupki hektometrowe na całej scenerii.
- Znormalizować nieco teren.
- Całkowicie zmienić układ dróg, wprowadzić duży ruch samochodów.
- Dodać ludzi na scenerii.
- Dodać rezonatory SHP.
MaSzyna staje się coraz poważniejszym projektem więc chciałbym zastąpić nazwy stacji takie jak Moczniki, Kałowo, Stolce Duże... powiem szczerze, że nie wiem "co autor miał na myśli" :) Przywiązujecie uwagę do d***reli (dolna część pleców) a do Stolców Dużych już nie. Po zmianie lub nadaniu nazw stacjom i przystankom (jakieś propozycje?) można by zacząć tworzyć ciekawe scenariusze. Duża część szlaku to jazda po SBL, taki układ daje wiele możliwości. Chciałbym też zapobiec ewentualnemu wyleceniu kolejnej świetnej scenerii z następnej paczki. Nie będę integrował w układ torowy ani sygnalizację aby uniknąć przepisywania scenariuszy - choć ostatnio mamy wielki wysyp scenarzystów.
Na screenach efekt pracy dwóch godzin nad drzewkami i trawą, już samą roślinnością można znacznie zmienić klimat. Co sądzicie Państwo nad takim liftingiem?
-
Powiem Ci Maćku, że ciekawie się zapowiada ''modernizacja'' Moczników. Zgadzam się z Tobą w każdej kwestii sceneria jest duża i po lekkim liftingu można by nastukać eleganckie nowe misje z dzisiejszym taborem. Można pododawać nawet jakiś kawałek torów. Z tego co pamiętam za Mocznikami kończy się sceneria i można tam stworzyć jakąś mini bocznicę czy coś w tym stylu. Jak coś to masz moje gadu to pisz to w sprawie nowych scenariuszy coś wymyślimy ;).
-
Moczniki niech zostaną, natomiast pozostałe stacje trzeba by pozmieniać na jakoś podobnie brzmiące nazwy, np. Kierowo, Sokolce Duże. OIDP jeszcze tam jest coś takiego jak Stacja B i Stacja C, też do zmiany. Przy okazji przydało by się przerobić przejazdy tak, by każdy sygnalizator miał własną komórkę pamięci. No i poszerzyć drogi nieco (do około 6.5m).
-
2 godziny pracy, a wygląda pięknie. Taka roślinność cieszy oko podczas jazdy. Na szlakach bym z nią nie przesadzał, gdyż im większa prędkość tym wyraźniej widać spadek FPS (chyba, że tylko ja mam takie wrażenie), ale w pobliżu stacji możesz zrobić lasy ;)
Mnie słowo Moczniki kojarzyło się z jedną z najlepszych scenerii w symulatorze (gdy przesiadłem się z Paczki z 2004 roku na nowszą paczkę z 2007r. ;) ), gdzie można było sobie pośmigać EP09 (i uderzyć w ścianę, ale to swoją drogą) i jestem za tym, żeby nazwy scenerii i głównej stacji nie zmieniać, natomiast to prawda - Stolce Duże nie brzmią reprezentacyjnie.
-
To fajnie ze sie za to wziąłeś.Szkoda ze nikt Myślenic nie chce poprawić :P a tez ta sceneria ,fajnie wyglądała by po modernie.
Myślę ze lifting sie przyda bo prędzej czy później by wyleciała ta sceneria z PC tak jak Linia 546 , która tez jest w remoncie a widać ze ładnie to wygląda po dodaniu roslinosci . A może byś tak twój projekt scenerii do wagonów odstawczych włączył w ta scenerie ?
Dalo by to możliwości na nowe fajne scenariusze
Co to nazw proponuje bo zajrzeniu do atlasu Polski (Rzeczywiste Miejscowości ze stacjami kolejowymi rozrzucone po Polsce)
Rudna;Lubartów;Olszenica;Dziecinow;Chalupki i inne ;) Albo minimalnie pozmieniać obecne. Powodzenia w pracach.
-
Opcja @Ra spodobała mi się, zmiana nazw na podobnie brzmiące. Klimat zostanie, a "imidż" scenerii zmieni się.
-
Gdzie Moczniki jest idealnie przystosowana na duże prędkości a mamy nową epokę, do tego ojro barwy więc wszystko jest ku temu, bo się wziąć za nią.
-
Klimat zostanie, a "imidż" scenerii zmieni się.
@macius5991 tylko wiesz nie przesadź zbytnio z tą roślinnością.
-
Jakoś trzeba zapełnić te puste pola obok torów ;)
-
Wiadomo :) Obserwowałem to na l053 (w okolicach Rudawy) gdzie w towarzystwie zatrzęsienia drzew FPS spadał mi do 20. Wypracowałem kilka sztuczek, które sprawiają, że ładnie wygląda i nie pożera FPS-ów. Jednakże w TYM (http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21679.0;attach=50809;image) miejscu nie obserwuję dużego obciążenia, a tutaj nasadziłem drzewka najgęściej.
-
No ciekawy efekt. Moczniki to fajna sceneria ale brakuje jej lokomotywowni z prawdziwego zdarzenia. Proponuje stworzyć mały Mocznikowski Zakład Spółki :)
-
Czy planujesz też poprawić zygzakowanie sieci trakcyjnej? Ponieważ jest źle wykonane.
-
Czy planujesz też poprawić zygzakowanie sieci trakcyjnej? Ponieważ jest źle wykonane.
Źle wykonane to podejrzewam, że na każdej scenerii jest :P Obecnej sieci trakcyjnej, układu torowego i sygnalizacji ruszać nie będę. Poza tym w przygotowaniu jest nowa paczka sieci trakcyjnej.
Moczniki to fajna sceneria ale brakuje jej lokomotywowni z prawdziwego zdarzenia.
Na początek postaram się zrealizować te 6 punktów z 1. wiadomości, potem w miarę sił i czasu dodam coś nowego do scenerii.
Gdzie Moczniki jest idealnie przystosowana na duże prędkości a mamy nową epokę, do tego ojro barwy więc wszystko jest ku temu, bo się wziąć za nią.
Drawinowo jest moim zdaniem troszkę "nudne", Krzyżową znamy z pewnością na pamięć, natomiast Bałtyk jest krótki... Moczniki to ostatnia ciekawa sceneria z możliwością rozwinięcia większej prędkości niż 120km/h.
-
Czy planujesz też poprawić zygzakowanie sieci trakcyjnej? Ponieważ jest źle wykonane.
Źle wykonane to podejrzewam, że na każdej scenerii jest :P Obecnej sieci trakcyjnej, układu torowego i sygnalizacji ruszać nie będę. Poza tym w przygotowaniu jest nowa paczka sieci trakcyjnej.
Moczniki to fajna sceneria ale brakuje jej lokomotywowni z prawdziwego zdarzenia.
Na początek postaram się zrealizować te 6 punktów z 1. wiadomości, potem w miarę sił i czasu dodam coś nowego do scenerii.
Gdzie Moczniki jest idealnie przystosowana na duże prędkości a mamy nową epokę, do tego ojro barwy więc wszystko jest ku temu, bo się wziąć za nią.
Drawinowo jest moim zdaniem troszkę "nudne", Krzyżową znamy z pewnością na pamięć, natomiast Bałtyk jest krótki... Moczniki to ostatnia ciekawa sceneria z możliwością rozwinięcia większej prędkości niż 120km/h.
Moczniki mają też ciekawą odnogę ze wzniesieniami o prędkości 90/70 km/h. Też można byłoby np. stworzyć jakieś misje do niej.
-
Więc weźcie się do roboty! Bałtyk to nie jedyna sceneria, jaką mamy w MaSzynie. Popieram pomysł. Btw.. z lokomotywownią.... Jeśli ktoś ją zrobi, to i eventy trzeba będzie dopisać.
-
Więc weźcie się do roboty! Bałtyk to nie jedyna sceneria, jaką mamy w MaSzynie. Popieram pomysł. Btw.. z lokomotywownią.... Jeśli ktoś ją zrobi, to i eventy trzeba będzie dopisać.
A co TY jesteś w stanie dać od siebie, hmm?
-
Osobiście pracuję nad pewną teksturą EN57, ale koniec z offtopem.
-
Tekstura a panowanie nad maxem to dwie różne rzeczy.
-
Wojtek, wstawianie drzewek nie jest aż takie trudne ;) Ale jest czasochłonne, no i Maciek nie tylko to chce zrobić...
-
I właśnie o to mi chodzi, że nie tylko drzewka bo i inne bajery które Maciek wymienił. Nie będziemy spamować, niech chłopak działa, czekamy na efekty ;)
-
O podsypki się nie martw. No i TOPkę czas wymienić na tą @Mytnika ;)
-
Dodałem punkt 7. w pierwszej wiadomości. Zauważyłem, że rejon fabryki miał osobny plik .scm, podejrzewam, że miało to na celu przyśpieszyć ładowanie scenariuszy, które nie używały tego rejonu (np. moczniki_cargo.scn). Sądzę, że w obecnym czasie mogę "na stałe" włączyć to do scenerii, nie wydłuży to specjalnie czasu ładowania. Taka sytuacja powtarza się z kilkoma innymi elementami. Uporządkuję to wszystko i ograniczę do max 7. plików *.scm (tory, sieć trakcyjna, sygnalizacja (semafory + wskaźniki), roślinność, budynki/hale/latarnie/kozły/plane'ny lasu (wszystko statyczne i czego nie trzeba często edytować przy pisaniu scenariusza), drogi, teren).
O podsypki się nie martw. No i TOPkę czas wymienić na tą @Mytnika
Właśnie, zapomniałem o TOPce ;)
-
Co do nazw przystanków: napisz na GG. 42678390
-
Na tej scenerii zamieszczone będą 3 typy szlaków (od lewej licząc): szlak przeznaczony na krótkie kursy towarowe, szlak przeznaczony na pociągi POŚP, towarowe oraz osobowe i w końcu górzysty jednotor z przeznaczeniem na pociągi osobowe. Taka pustka na scenerii z powodu porządkowania katalogu.
-
Moczniki IDEALNIE nadają się na pociąg pospieszny. Start z Moczników dwutorem i powrót "górzystym" jednotorem. Idealnie dlatego, iż @Wasyl sprytnie zadziałał i przewidział możliwość rozbudowy misji różnych, w tym właśnie "długą" misję "po okręgu". Kwestia tylko napisania scenariusza :)
-
Właśnie ten okrąg daje mnóstwo możliwości, chociaż może wyjazd i wjazd do tej samej stacji na dodatek tym samym pociągiem to troszkę nierealistycznie, zaproponowałbym może jakąś zmianę składu. W sumie to kwestia scenariusza.
-
Istnieje event Visible dzięki któremu można ukryć lub pokazać model. Można przygotować 2 hale i tak to sprytnie wykombinować, że odjeżdżamy z jednej a przyjeżdżamy na drugą - wtedy można wcisnąć kit userom, że to są inne stacje ;)
-
Napraw ten pochylony tor w Stolcach Dużych. Poza tym to ciekawie: Linia na 140 ma fajne zmodernizowane podkłady, linia górska zarośnięte, a linia do fabryki takie podstarzałe. Życzę powodzenia.
-
Screen + współrzędne okolicy poproszę :) Takie drobne poprawki jestem w stanie wykonać, jak coś jeszcze znajdziecie to śmiało piszcie.
-
Proszę. Powinno to być gdzieś tutaj: 5529.76;88.0;-16609.1;
-
Proszę. Powinno to być gdzieś tutaj: 5529.76;88.0;-16609.1;
Dzięki. Poprawione.
Perony doprowadzone do porządku.
-
Może lepiej by było dać na tej stacji i podobnych niskie perony? I ta tekstura chyba za bardzo rozciągnięta.
-
Ewentualnie calkiem zmienic uklad stacji.. ;)
-
Ewentualnie calkiem zmienic uklad stacji.. ;)
Tak, to też jest dobry pomysł ;)
-
Jaką H ma peron niski?
-
U mnie na stacji było OIDP 0,6m. Btw, popraw jeszcze mapowanie boków peronu ;) Najlepiej wywal obecne i wstaw nowe jako road.
-
Niski jest ok. 35-45 cm nad główką szyny.
-
Tutaj jest 0,8m.
Najlepiej wywal obecne i wstaw nowe jako road.
Tak chyba zrobię :)
-
Jaką H ma peron niski?
Przepisowo 0,3m nad główką szyny. Średnie 0,55m. Wysokie 0,76 i wyjątkowe 0,86 i 0,96 (z tym, że tabor szerokotorowy ma zakaz wjazdu przy takich peronach)
-
Zdecydowanie najlepiej (czyt. najbardziej realistycznie) by wyglądała tekstura peronów jaka jest na stacjach na linii61 lub L144, tylko nie wiem czy można tak sobie użyczyć?
-
Można.
-
Ja bym proponował dodać więcej dróg i domów bo tak sceneria jest za pusta:)
-
Moczniki IDEALNIE nadają się na pociąg pospieszny. Start z Moczników dwutorem i powrót "górzystym" jednotorem. Idealnie dlatego, iż @Wasyl sprytnie zadziałał i przewidział możliwość rozbudowy misji różnych, w tym właśnie "długą" misję "po okręgu". Kwestia tylko napisania scenariusza :)
Co do misji po pętli to już jest prawie prawie gotowa. ;)
-
Zrobiłeś scenariusz a jakimi składami?
-
ET42 misja towarowa. Wiecej nie powiem.:-P
-
Przypomniało mi się, popraw jeszcze mapowanie górki, którą widać na screenie #30. Możesz też w niektórych miejscach wstawić Plane'y z krajobrazem tak jak na L144.
-
Rozmawiałem z Maćkiem na temat scenariusza od @MasterYody i doszliśmy do wniosku, że...MasterQ pisz na gadu :)
-
Uaktualniona lista w pierwszej wiadomości. Odcinek od stacji gł. do miejsca gdzie pięciotor rozchodzi się na 3 szlaki chciałbym zurbanizować :) Oczywiście w miarę możliwości.
-
W miarę możliwości możesz tam gdzieś dać jakiś peron SKM-ki.
-
Na pierwszym screenie widzimy szlak jednotorowy. Semafor nie powinien być po prawej stronie tudzież po lewej + W15?
Dodano: 20 Lipca 2012, 00:01:52
A ten semafor po prawej (przy lewym torze szlaku dwutorowego) nie powinien być po zewnętrznej stronie szlaku?
-
Jak ci się splatają grupy torów, to stawia się semafory i wskaźniki na zasadzie "wszystko po prawej, a dla skrajnego lewego toru po lewej". Ze stawianiem W15 jest różnie. One mogą być, ale równie dobrze może w tym miejscu ich nie być. Zależy jak ktoś zinterpretuje przepisy. Bo "normalnie" semafor powinien być po prawej. Ale też zgodnie z powyższą zasadą można zinterpretować, że jest to też zgodnie z przepisami bez wskaźnika. Co innego, gdyby wstawić semafor po lewej stronie w miejscu, gdzie nie ma dwóch i więcej torów obok siebie. Wtedy wyjątku od postawienia W15 nie ma.
-
Co do odświeżania scenerii to mam pytanko co się stało ze scenerią SDR18/19, bo od ostatnich trzech paczek całościowych gdzieś ją wywiało i słuch o niej zaginął. Jak dla mnie była to fajna traska pod epokę i raczej lepsza niż np. moczniki.
Pozdro
-
Ktoś ją odnowił i dodał na swoją stronę.
http://dx286.zzl.org/index.php?target=eu07&sub=sdr
Tu masz oryginał jak chcesz to sobie przerób pod PC 2011.
http://eu07.pl/download/paczki/273o-strzesowiec.zip.html
-
Tak zgadza się, tylko należy pamiętać o tym, że ta trasa nie dostosowana pod PC2011 i że dostosowanie trasy pod tą paczkę całościową wcale nie jest takie proste.
-
Moczniki. Dzięki @Woku za wskazówki co do trawy. A tutaj moja próba nauczenia AI jeździć, z pomocą kolegi @SKP udało się :)
-
Na tej trasie nigdzie nie ma kozłów oporowych. Dobrze by było gdybyś przy okazji zrobił inca do tego kozła. Kiedyś @Ra o to prosił.
-
Kozły powstawiam. W miejscu na screenie 2 przewiduję nowy przystanek. Co do pomysłu z lokomotywownią w Mocznikach - jednak rezygnuję, dodam co najwyżej kilka torów odstawczych dla EZT-ów ca stacją. Co do FPS - przy takim zalesieniu nie widzę wielkiego obciążenia (informacja dla osób ze słabszym sprzętem :).
-
Nie powiem. Trasa uzyskuje klimat, którego bardzo długo brakowało. Trzymaj tak dalej i się nie poddawaj.
-
Uaktualniona lista w pierwszej wiadomości. Poniżej link do schematu scenerii. Niebieski - trudny szlak towarowy Vdrogowa=90km/h, czerwony - magistrala Vdrogowa=140km/h, i żółty - z przeznaczeniem na misje osobowe, prędkości 70/90km/h. Na całym odcinku czerwonym chciałbym upchnąć przynajmniej 5-6 nowych przystanków (do fioletowej granicy jest już zrobione miejsce na jeden, widzimy na niego miejsce w screenie nr 2 z mojej poprzedniej wiadomości). Na odcinku żółtym również kilka dodam. Brakuje mi misji typowo podmiejskich, próbuję choć trochę moje marzenie spełnić :) Zrobimy coś na wzór SKM. Do fioletowej granicy mam już teren "jako tako" ogarnięty, jak na ten krótki odcinek to mam na razie jakieś 3/4 ogarniętych elementów.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-schemat.PNG
Umiejscowienie przystanku: . Można odwiedzać tamten kanał częściej, tam też umieszczam różne materiały.
-
Aż prosi się aby na szczycie tego stoku który widać na screenach, wzdłuż torów pododawać również drzewa, albo skoro chcesz zrobić coś na wzór SKM to jeszcze lepiej pasowały by jakieś budynki, a za nimi ścianę z fotografiami terenów zurbanizowanych (gdzieś w symku takie widziałem więc istnieją, ale nie pamiętam jak to się fachowo nazywa).
-
Wstawianie tree.inc w dużej odległości od kamery nie jest dobrym pomysłem. EXE ogranicza sobie promień widzenia, przez co drzewa z tej odległości mogą być zwyczajnie niewidoczne. O wiele lepiej byłoby wstawić drzewa jako Plane. Z resztą, to zależy jak daleko od torów jest ten stok. Jeśli blisko, można użyć tree.inc albo nawet tree_rot.inc lub coś w tym stylu (słyszałem o grass_rot, pewnie tree_rot też istnieje).
-
Nie jest to duza odleglosc, widac np. na tym screenie: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21679.0;attach=50976;image
ale mozliwe, ze lepiej by wygladalo samo plane. A czy bedzie to plane lasu czy miasta lub terenu przemyslowego to juz zalezy od autora.
-
Jeśli już mówimy o terenach zurbanizowanych, to zapominacie panowie o ekranach akustycznych. Największy fps-saver.
-
Zdjęcia na ekrany wstawiałem, jakby ktoś mógł zrobić teksturę, z nałożeniem na plane już sobie poradzę :)
Ekrany: 4. Zielone ekrany dźwiękochłonne: http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-zielone_ekrany_dzwiekochlonne.rar POST (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg260336.html#msg260336)
@SKP, dzięki :)
Ponadto jakby ktoś mógł zrobić krzyże św. Andrzeja, byłoby miło :) Zdjęcia:
- http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg203339.html#msg203339
- http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg203595.html#msg203595
- http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg271007.html#msg271007
Dodano: 23 Lipca 2012, 13:40:25
Jeśli już mówimy o terenach zurbanizowanych, to zapominacie panowie o ekranach akustycznych. Największy fps-saver.
"Jak nie masz pomysłu na otoczenie, prowadź tor w wykopie" :) Ale ekrany też mogą być.
-
Krzyż św Andrzeja zrobił już pol102.
-
Ja proponuję taką "kosmetyczną" zmianę: Zamiast 140, wprowadzić Vmax 160km/h na odcinku magistralnym, bo zawsze, jak jadę EPoką to się zapominam i gnam pod 160(co pewnie inny też robią).
-
Skoro Maciek już tak odpicowujesz tą scenerie to może byś dał jakiś rozjazd v-max 60 km/h. Najlepiej gdzieś gdzie w terenie zurbanizowanym.
-
Jak miała by być v=160 to na stacji pośredniej przydałyby się w torach głównych rozjazdy z v=100 na bok.
-
Maciek odświeża scenerie, a nie przerabia. Dawajcie jakieś pomysły, które nie wymagają przeróbki scenerii. Pomysły typu, gdzie dać jeziorko, gdzie dać tabliczki etc.
-
Zmiana prędkości polega głównie na zmianie tabliczek prędkości drogowej. Torów nie trzeba ruszać. Po L144 w miejscu gdzie jest Vmax=50 można śmiało jechać 120 i nie wylecisz.
-
Wiem, że to kwestia tabliczki. Ale jak ktoś napisał, że jest 140km/h a pruje 160km/h...to jaki sens jest ustawianie zwolnień na szlakach, czy też dawanie małych prędkości szlakowych? Ja jestem taki, że jak widzę Vmax=40km/h przed semaforem to tyle jadę, jest 20km/h na przejeździe to zwalniam bo staram się odwzorować, ale inni najwidoczniej jeżdżą, byle była zabawa.
-
"FPS saver" czy przepiękne ekrany akustyczne. W przygotowaniu również zmodernizowane perony z czerwoną kostką. Przygotowanie tex ekranu @SKP, dzięki :)
-
Extra wygląda jednostka na screenie w mal. KM będzie kiedyś dostępna?
-
Czyżbym widział nowe modele szyn?
EDytka: Jeśli tam ma być przystanek, a z założenia ekrany akustyczne mają izolować od drogi kolejowej teren zurbanizowany, to może wypadałoby jeszcze rzucić jakąś kładkę nad torami?
I jeśli dobrze pamiętam, na jednym z poprzednich screenów ulicą po drugiej stronie torów jechał sobie kulturalnie autobus. Może jakiś przystanek autobusowy, małe zatoczki, budki albo choć słupy przystankowe, no i chodniczek do przystanku kolejowego?
-
Extra wygląda jednostka na screenie w mal. KM będzie kiedyś dostępna?
Pytanie nie do mnie.
EDytka: Jeśli tam ma być przystanek, a z założenia ekrany akustyczne mają izolować od drogi kolejowej teren zurbanizowany, to może wypadałoby jeszcze rzucić jakąś kładkę nad torami?
Nie głupi pomysł. Pomyślę.
Czyżbym widział nowe modele szyn?
Nie.
-
Nie głupi pomysł. Pomyślę.
Jakby co - wal śmiało - może w czymś jeszcze pomogę.
-
Pewnie chodzi o teksturę podsypki...
-
Extra wygląda jednostka na screenie w mal. KM będzie kiedyś dostępna?
Zależy od jej autora. Póki co czekamy na poprawki.
-
Pewnie chodzi o teksturę podsypki...
To do mnie?
-
Tak. Jest to inna tekstura, ale model jest ten sam (z resztą, można co najwyżej zmienić rozstaw szyn i wymiary podsypki).
-
@macius5991 może i głupi pomysł, ale ja bym był za tym by pododawać gdzieniegdzie jakieś zwierzątka. Co o tym myślisz?
-
Byle nie w skrajni :D
-
@macius5991 może i głupi pomysł, ale ja bym był za tym by pododawać gdzieniegdzie jakieś zwierzątka. Co o tym myślisz?
I znów będą gadać http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21714.0.html ;) Zwierzątka jak najbardziej.
Akcję ekrany uważam za zakończoną.
-
macius5991 Może by tak ludzi postawić, na peronach bo jakoś pusto.
-
macius5991 Może by tak ludzi postawić, na peronach bo jakoś pusto.
Będą. Uaktualniona lista w pierwszej wiadomości. Jak myślicie, przejdzie? :D
-
Kościół przy torach - pretty bold move [zuchwałe posunięcie - przyp. red.]...
Ale tak całkiem serio, to by była pierwsza rzecz, którą bym odgrodził ekranami, pomijając już fakt, że przy drodze teren kolejowy się rozpościera na dobry kawałek, więc wszystko to wydaje mi się lekko naciągane. Tym bardziej jeśli mają tam być szlakowe 160 czy 140kmph.
Z drugiej strony - odsuń trochę kościółek od torów i może ustaw go po drugiej stronie, względnie ustaw ekrany na jakimś odcinku między kościółkiem a drogą - dzwonnica będzie wystawać, więc wiadomo będzie o co chodzi, plus muzyczka... ;)
I o ile opcja taka, że z jednej strony ekrany, bo zabudowania, a z drugiej strony las, jest całkiem spoko, to opcja z tym, że zabudowa ciągnie się tylko po jednej stronie torów - jakoś też nie do końca wydaje się to sensowne.
-
Nie masz racji Tolein, kościoły przy torach się zdarzają i to nawet w takich niewielkich odległościach. macius5991 - świetny pomysł! Odmieni to trochę monotonię większości scenerii :) Można jeszcze obok kościoła i nie tylko, ale wzdłuż tych torów dodać zabudowania. Ekrany są po jednej stronie i wystarczą w rzeczywistości rzadko się spotyka ekrany przy torach nawet na terenach mocno zurbanizowanych. Jak najbardziej bloki mogą stać przy samych torach i spotyka się to często. O FPS się nie martw to już inne czasy niż jak moczniki powstały...teraz ludzie mają lepsze komputery i są różne poprawki wprowadzone w exe które pozwalają FPS zwiększyć.
-
Maciek chciałbyś może szare ekrany akustyczne? Gdzieś je mam.
-
No nie wiem gdzie ty mieszkasz, ja np. mieszkam w Warszawie... -__-
-
Maciek chciałbyś może szare ekrany akustyczne? Gdzieś je mam.
Zdjęcia zdjęcia zdjęcia :) Ja miałem jedynie zdjęcie zielonego, z resztą są one między WWO a Warszawa Stadion.
-
A czy dodanie ludności nie wpłynie drastycznie na FPS?
-
No nie wiem gdzie ty mieszkasz, ja np. mieszkam w Warszawie... -__-
W calej poludniowej Polsce ciezko jest spotkac ekrany przy torach, nawet w takiej aglomeracji jak Gorny Slask gdzie domow, blokow i kamienic przy torach jest pelno.
A parafia (kosciol) do ktorej aktualnie naleze w Krakowie jest w takiej odleglosci od torow jak zrobil macius5991.
-
Primo. Kościół przy torach wymiata :D
Secundo. Ekrany dźwiękochłonne są a zza nich wyziera zieloniutkie zbocze pagórka. Trochę nie teges moim zdaniem. Kilka drzewek, albo tekstura lasu od góry stosowanego w plane'ach upodobniłaby to do jakiegoś parku miejskiego. Wystające dachy budynków, lub w ogóle kilka wyższych bloków była by też ładnym urozmaiceniem.
-
A czy dodanie ludności nie wpłynie drastycznie na FPS?
Odpowiem pytaniem. A zauważyłeś u siebie jakieś spadki FPS?
-
Odpowiem pytaniem. A zauważyłeś u siebie jakieś spadki FPS?
Ani razu nie jeździłem jeszcze na PC2011. Od ponad 2 miesięcy nie sieidziałem za kołem MaSzyny więc nie wiem dokładnie jak to jest.
-
Sugeruję gdzie przy tych zarośniętych torach dodać pracujących robotników kolejowych w kamizelkach. Ostrzeżenie o nich dostalibyśmy przez radio.
-
Jakby był model rusztowania to także można wykorzystać pomysł kolegi wyżej, tyle że przy piaskowaniu wiaduktu.
-
Sugeruję gdzie przy tych zarośniętych torach dodać pracujących robotników kolejowych w kamizelkach. Ostrzeżenie o nich dostalibyśmy przez radio.
Taki motyw już jest użyty w jednym ze scenariuszy.
Dodano: 25 Lipca 2012, 19:56:04
Oczywiście mowa o scn Moczniki.
-
Równie blisko torów znajduje się kościół w pobliżu stacji Brzesko-Okocim tylko, że tam kościół jest ustawiony bokiem do torów oraz oddziela go rząd iglaków.
-
Równie blisko torów znajduje się kościół w pobliżu stacji Brzesko-Okocim tylko, że tam kościół jest ustawiony bokiem do torów oraz oddziela go rząd iglaków.
Jeżeli to prawda, to zostawiam :)
W pierwszej kolejności zabiorę się za magistralę Vdrogowa=140, z nią powinno mi pójść dość szybko, na pewno szybciej niż z tamtymi dwoma szlakami.
-
Pytanie tylko, czy kościoły o których mówicie leżą tuż obok odcinka, przez które pociągi przejeżdżają 140/160kmph?
-
Bez obrazy, ale jakie to ma znaczenie czy jest umiejscowiony bliżej czy dalej torów hm?
-
Z chęcią zastosuję się do jakichkolwiek obowiązujących zasad dot. umiejscowienia kościołów i innych świątyń przy szlakach kolejowych :) Poproszę tylko link do dokumentów.
-
A może nagrać kazanie ks. Natanka? :D
A tak na serio, można by postawić ewentualnie malutki murek pomiędzy peronem a kościołem. To byłoby bardziej realistyczne. Przypominam, że po katastrofie w Mostach, ksiądz miał w ogródku wagony..
-
Z chęcią zastosuję się do jakichkolwiek obowiązujących zasad dot. umiejscowienia kościołów i innych świątyń przy szlakach kolejowych :)
Kościoły są w większości budowane ołtarzem w kierunku wschodnim. Kierunki możesz sprawdzić podczas swobodnego latania po użyciu klawisza [F2] - kod kierunku jest ostatni, po współrzędnych.
-
A może nagrać kazanie ks. Natanka? :D
W sieci tego jest pełno. Np takie ooo
-
Bez obrazy, ale jakie to ma znaczenie czy jest umiejscowiony bliżej czy dalej torów hm?
Dla pociągów, podejrzewam, że nie wielkie, pomijając ewentualnie dzieci wbiegające na tory. Dla PLK problem może być taki, że oni lubią mieć kawałek przestrzeni wokół torów, tak, żeby ktoś im nie postawił jakiegoś budynku utrudniającego ruch pociągów, albo żeby mogli sobie infrastrukturę swobodnie poustawiać, kable zakopać, takie tam. Natomiast dla kościoła znaczenie może mieć takie, że budynki różnie reagują na wibracje, niemniej obserwuje się taką tendencję, że reagują nie najlepiej. Co innego stacja, gdzie pociągi jeżdżą 40 czy 60kmph, co innego przystanek z jedną krawędzią peronową dla miejscowych kibli, gdzie ekspresy czy pośpiechy przelatują 100, 120, czy nawet 160kmph, a towary 60, czy 80kmph.
Z chęcią zastosuję się do jakichkolwiek obowiązujących zasad dot. umiejscowienia kościołów i innych świątyń przy szlakach kolejowych :)
Kościoły są w większości budowane ołtarzem w kierunku wschodnim. Kierunki możesz sprawdzić podczas swobodnego latania po użyciu klawisza [F2] - kod kierunku jest ostatni, po współrzędnych.
Gdyby był tu guzik "lubię to", bez zastanowienia bym kliknął.
-
Kościoły są w większości budowane ołtarzem w kierunku wschodnim.
Egzakli:)
Dla pociągów, podejrzewam, że nie wielkie, pomijając ewentualnie dzieci wbiegające na tory. Dla PLK problem może być taki, że oni lubią mieć kawałek przestrzeni wokół torów, tak, żeby ktoś im nie postawił jakiegoś budynku utrudniającego ruch pociągów, albo żeby mogli sobie infrastrukturę swobodnie poustawiać, kable zakopać, takie tam. Natomiast dla kościoła znaczenie może mieć takie, że budynki różnie reagują na wibracje, niemniej obserwuje się taką tendencję, że reagują nie najlepiej. Co innego stacja, gdzie pociągi jeżdżą 40 czy 60kmph, co innego przystanek z jedną krawędzią peronową dla miejscowych kibli, gdzie ekspresy czy pośpiechy przelatują 100, 120, czy nawet 160kmph, a towary 60, czy 80kmph.
Bardziej przejąłbym się tutaj ukształtowaniem terenu. Perony i tory zazwyczaj są nico wyżej niż pozostałe budynki.
Miejsca na kable jest wystarczająco dużo. Przy p.o. nie potrzeba tak dużo infrastruktury. Odcinek jest prosty, więc nie ma konieczności rezerwowania terenów.
Nie rozumiem za to w czym jakikolwiek budynek może utrudniać ruch. Buduje się wiadukty drogowe, które niszczą układ torowy albo ograniczają widoczność. Nigdy nie spotkałem się z tym, żeby np. chałupa przeszkadzała w ruchu.
W Ptaszkowej kościół jest np. budowany obok stacji. Na wjeździe od Wschodu do Krakowa Głównego mamy budynki (w jednym z nich mieszkałem kilka lat) i źle nie było. Z resztą obok są dwa kościoły(na prawdę blisko) i jest git. Tu wyraźnie droga oddziela budynek.
Dyskusja akademicka nad odległością budowli sakralnych od główki szyny:D Jak autor zrobi, tak będzie się podobało.
-
Kosciol jest jak najbardziej ok tylko kwestia tego, zeby nie byl taki osamotniony, bo nie bedzie mial kto do niego chodzic ;)
-
Egzakli:)
Po SVII już nie tak bardzo egzakli...
Kosciol jest jak najbardziej ok tylko kwestia tego, zeby nie byl taki osamotniony, bo nie bedzie mial kto do niego chodzic ;)
Egzakli :)
-
Maciek, przewidujesz na scenariuszach dosyć spory ruch AI wraz z wykonywanymi przez nie jakimiś czynnościami (odpinanie się, przyczepianie itp.)?
-
Nie wiem czy zauważyłeś, ale Maciek chce uniknąć przepisywania scenariuszy... Jeżeli jednak scenariusze byłyby robione od nowa to mógłbym się pobawić z którymś.
-
Kosciol jest jak najbardziej ok tylko kwestia tego, zeby nie byl taki osamotniony, bo nie bedzie mial kto do niego chodzic ;)
O to się nie martwić :)
Nie wiem czy zauważyłeś, ale Maciek chce uniknąć przepisywania scenariuszy... Jeżeli jednak scenariusze byłyby robione od nowa to mógłbym się pobawić z którymś.
Scenariusze z _v1 będą kompatybilne z _v2, jednakże chyba takie "ubogie" scenariusze jak moczniki_en57 nie będą miały racji bytu. Przy ewentualnym wydawaniu _v2 osoby chętne do napisania scenariusza/-szy (mowa tutaj o osobach z dostępem do testu dodatków) będą mogły napisać nowe scenariusze na tę scenerię (przynajmniej 3 - powstający właśnie towarowy, osobowy no i pośpieszny).
Tak pisząc tę wiadomość doszedłem do wniosku że jednak poprzednie scenariusze nie będą kompatybilne, przynajmniej te na pociągach osobowych... dodaję przecież nowe przystanki. Ale i tak sądzę, że przy tej scenerii wypadałoby wydać kilka nowych, wykorzystujących obecne możliwości scenariuszy.
-
Nasz kolega @Ra tak udoskonalił exe, że to aż trzeba wykorzystać. Mamy świetnych pisarzy takich jak @Siecool, @Benek, @SKP i inni którzy tworzą. Więc, to jest kwestia czasu. Maciek napisze w odpowiednim dziale, że jest gotowy, chętny user który ma dojście do odpowiedniego działu zasysa paczkę, pisze własną misje i daje do testów. Po przejściu testów scenerii i scenariuszów na niej sprawdza się każdy detal i jak nie ma failedów idzie w publikę. Więc, Ci co piszą scenariusze na aktualnych sceneriach niech się nie łudzą, że dostaną moczniki_v2 bo ''ja też piszę eventy''.
-
Więc, Ci co piszą scenariusze na aktualnych sceneriach niech się nie łudzą, że dostaną moczniki_v2 bo ''ja też piszę eventy''.
Co to za ograniczenia? To zdanie brzmi bardzo dziwnie i sugeruje jakoby istaniała grupa, która ma wyłączność na pisanie eventów.
-
Źle odebrałeś, chodzi o to, że user bez możliwości dojścia do pewnego działu nie ma możliwości dostania nowego, a nie sądzę, żeby autor tak wysyłał byle komu nowość, a potem przecieki...
-
Że niby jak? Dlaczego przecieki? Aha no tak... Nikt inny oprócz userów z pozycjami "Deweloper" czy "Betatester" czy jeszcze coś innego nie napisze misji na Mocznikach_v2 bo ją doszczętnie spartoli. Jeśli tak ma być to pytam - w jaki sposób ma wykazać się osoba która akurat ma pociąg do pisania scenariuszy (nie mówię o sobie żeby nie było) i akurat napisałaby ekstra scenariusz na Mocznikach_v2?
-
Jak? Zostanie wydany oficjalnie _v2 to napiszesz? Jakiś problem?
-
Że niby jak? Dlaczego przecieki? Aha no tak... Nikt inny oprócz userów z pozycjami "Deweloper" czy "Betatester" czy jeszcze coś innego nie napisze misji na Mocznikach_v2 bo ją doszczętnie spartoli. Jeśli tak ma być to pytam - w jaki sposób ma wykazać się osoba która akurat ma pociąg do pisania scenariuszy (nie mówię o sobie żeby nie było) i akurat napisałaby ekstra scenariusz na Mocznikach_v2?
Proszę napisać najpierw scenariusz na TD. Da się zrobić ciekawy z niewielką ingerencją w budowę.
-
Że niby jak? Dlaczego przecieki? Aha no tak... Nikt inny oprócz userów z pozycjami "Deweloper" czy "Betatester" czy jeszcze coś innego nie napisze misji na Mocznikach_v2 bo ją doszczętnie spartoli
Heh no tak, mit widzę o pozycjach według użytkowników nadal trwa.
-
Sawi i trwać będzie :).
Dodano: 27 Lipca 2012, 15:21:06
Uważam, żeby to wysłać na bocznicę...nie będę tu spamował Maćkowi. Napisałem tylko prawdę. Więc ''gotowy, można na bok świecić'' :)
-
Jeśli tak ma być to pytam - w jaki sposób ma wykazać się osoba która akurat ma pociąg do pisania scenariuszy (nie mówię o sobie żeby nie było)
Moczniki to nie jedyna sceneria. Po zakonczeniu prac sprobuję wrzucic stare scenariusze do _v2 (pozmieniac nalezy wpisy include ... end w plikach *.scn) i zobacze jak sprawa sie ma. Moim zdaniem warto zostawic nowsze scenariusze autorstwa @Benka (popych i cargo) gdyz one nie uzywaja nowo wstawionych przystankow osobowych a misje sa calkiem ciekawe i dosc krotkie (wszyscy narzekaja na brak krotkich misji po 30-40 minut). _v2 testowana bedzie pod wzgledem poprawnosci sygnalizacji itp. elementow infrastruktury. Dopiero po pozytywnym "werdykcie" napisane zostana scenariusze przez osoby chetne majace dostep do odpowiednich plików. Jak juz gdzies pisalem nie widze sensu pozostawienia wiekszosci obecnych scenariuszy dlatego tez warto jest napisac nowe (lub przystosowac te, ktore wymienilem powyzej).
@mikol, powiem tak: mozesz napisac scenariusz na obecna _v1. Jedyne co bys musial zrobic, aby przystosowac scn do _v2 to nadanie nazw torom (ja zmienie wszystko na "none" lub pobawie sie z odcinkami izolowanymi czyli dodam specjalne nazwy poszczegolnym torom albo zrobie jakas sztuczke i dam nazwy torom od tor_01 do tor_xxx). Widze ze zaglebiasz sie w pisanie scenariuszy wiec Twoje stwierdzenie dot. podzialu userow na "z pozycja" i bez pozycji jest troszeczke nie na miejscu.
-
Dokładnie zgadzam się z Maćkiem w 100%, nic się nie zmieni jak dojdzie więcej budynków, trawy i drzew więc nie wiem co ci przeszkadza czy jest _v1 czy _v2? Napisz, poczekaj na wydanie wrzuć do _v2 i zobaczysz co trzeba poprawić, czy wszystko działa jak było napisane.
-
Wracając do wcześniej przeze mnie wspomnianego mitu, pewnie trwa dlatego, bo ludzie niejako sami go tworzą wśród siebie. Nie trzeba być BT by pisać dobre scenariusze. Awanse i szczebelki wyżej bądź niżej ustala administracja.
Dodano: 27 Lipca 2012, 15:35:19
To czy ktoś zasługuje na taką rangę czy siaką zależy od administracji. Ona gra ostatnie skrzypce.
Dodano: 27 Lipca 2012, 15:43:31
Rozumiem Was czemu nie raz się tam pchacie, bo wyobrażacie sobie "kule w działach ukrytych są rarytasy dla nielicznych i nie wiadomo co jeszcze muszę się tam dostać". Jasne tak to na pierwszy rzut oka może wyglądać, ale prawda jest taka, że złota tam nie znajdziecie :).
Dodano: 27 Lipca 2012, 16:02:56
Po pewnym czasie sami zrozumiecie, że nie liczy się ranga i to byście wznosili się po szczeblach drabiny coraz wyżej, tylko to by robić to co się lubi. Robić to dla siebie, a nie dla poklasku by inni widzieli i mówili "patrz ten to wymiata, tworzy najlepsze dodatki". Nie róbcie nic dla rangi, tylko dla siebie. Nie raz mnie wkurza, że ludzie nie widzą innych, tylko liczy się @szogun i to nad czym on pracuje, lub jego dodatki. To bardzo niesprawiedliwe wobec innych osób, które pracują po cichaczu coś tworząc nie lansując się. Zapominacie o innych, to bardzo przykre i prawdziwe niestety. Zauważyłem to już od jakiegoś czasu. Sami w ten sposób się nakręcacie i tworzycie atmosferę szogunomani.
Dodano: 27 Lipca 2012, 16:27:24
Czemu wspomniałem o tym by nie robić nic rangi? Otóż mało kto z Was wie sam taki byłem. Mówiąc krótko piąłem się po szczeblach w górę do czasu gdy nie rozwiązano Wydziału Rozwoju. Po jego rozwiązaniu zostałem BT. Odebrałem to jako cios i spadek w dół. Zacząłem mieć pretensje do @REWIZOR'a o to czemu tak i niesłusznie go atakować i żalić się innym. Po czasie pojąłem co tak naprawdę robiłem i jaki byłem głupi. Co miałem w porównaniu do innych. Do dziś mi wstyd o to co wtedy pisałem i jak się zachowywałem. Niestety czasu nie cofnę to prawda, dlatego jedyne co mogę zrobić to przestrzegam Was nie idźcie drogą szczebelków naprawdę nie warto. Róbcie to co lubicie i nie patrzcie na rangi.
-
Rozpoczynam proces urbanizacji. Będzie znacznie szybciej gdy użyję obecnych budynków.
-
Popraw te ściany peronów. Czy te perony są jako road?
-
Tak, wstawione prowizorycznie, idą do poprawki.
Dodano: 27 Lipca 2012, 22:59:18
Ostatnia porcja screenów przed dłuższą przerwą. Nocne okolice p.o. Moczniki - katedra.
-
Ten blok na drugim screenie jest dość niewymiarowy w porównaniu z blokiem obok.
-
Wiem, że to detal, ale można by podmienić kolor lamp na żółty - będzie lepszy miejski efekt.
-
Tak, teraz w miastach większość oświetlenia jest na lampach sodowych, rzadko gdzie można zobaczyć rtęciówy.
-
A ja mam takie pytanie. Czy dało by się zrobić coś takiego, aby można było włączać i wyłączać oświetlenie w oknach wagonów.? Przy zmianie pory dnia.
-
Nie.
-
A ja mam takie pytanie. Czy dało by się zrobić coś takiego, aby można było włączać i wyłączać oświetlenie w oknach wagonów.? Przy zmianie pory dnia.
Przecież już można.
-
Karol objaśnij to szerzej.
-
Istnieje możliwość ustalenia progu zapalenia światła w submodelu. Wtedy świecenie jest włączane (bądź nie) w zależności od warunków oświetleniowych.
-
Ponoć przy taborze się nie da.
-
Moczniki - katedra
Taki szczegół. Ten kościółek nie wygląda jak katedra.
-
Ponoć przy taborze się nie da.
Da się :)
-
Lokomotywa to co innego.
-
Przecież oświetlenie w wagonach to nic innego jak tekstura z włączonym oświetleniem, trzeba by zmienić teksturę żeby "wyłączyć" oświetlenie.
-
Taki szczegół. Ten kościółek nie wygląda jak katedra.
Mimo wszystko zostawię.
-
Czy ta droga polna na 4 screenie nie jest zbyt szeroka? No i trawa na magistrali lekko nie pasuje.
-
Czy ta droga polna na 4 screenie nie jest zbyt szeroka? No i trawa na magistrali lekko nie pasuje.
Jest za szeroka, "ścieżka" na jedno koło wygląda jak pas ruchu dla całego pojazdu ;-) Po za tym bardzo ciekawie się zapowiada.
-
Jak prace wyglądają na dzień obecny?
-
Jak prace wyglądają na dzień obecny?
Chłopie, nie wymagaj, żeby autor co 12 godzin wrzucał screeny.
-
Zapowiada się fajnie. Ciekawe czy moja karta graficzna to ogarnie. Good luck :)
-
@matek123 Mi chodzi czy już coś więcej jest zrobione bo ciągle są screeny z jednego miejsca pokazywane.
-
@matek123 Mi chodzi czy już coś więcej jest zrobione bo ciągle są screeny z jednego miejsca pokazywane.
Przecież jak zrobi dalej, to pokaże, Maciek to nie jest maszyna może i nie chce pokazywać dalej co zrobił..
-
Jak prace wyglądają na dzień obecny?
Idą mozolnie. Na schemacie: http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-schemat.PNG teren do fioletowej granicy uważam za prawie ukończony. Teraz biorę się za magistralę (czerwony).
Zapowiada się fajnie. Ciekawe czy moja karta graficzna to ogarnie. Good luck :)
Właśnie sam to u siebie zauważyłem niestety. Od czego są przecież fps-savery czyli ekrany akustyczne :)
-
Się czepiłeś tego fps-savera...
-
Ponadto jakby ktoś mógł zrobić krzyże św. Andrzeja, byłoby miło :)
Czy jest to nadal aktualne?
-
Tak, możesz podesłać. Dzięki bardzo.
Dodano: 09 Sierpnia 2012, 17:46:41
Początek magistrali, przystanek Moczniki Przedmieście. Uprzedzając uwagi - peron będzie inny.
-
@macius5991 robisz cuda z tych niegdyś "pustynnych" Moczników :)
Pierwsza sprawa: czy będą zmieniane nazwy stacji/p.o./scenerii ? Umówmy się Moczniki to taka śmierdząca nazwa i mało poważna jak inne stacje na tej trasie a tymczasem sceneria Moczniki v2 może stać się jedną z "flagowych" scenerii symulatora.
Przykładowo nowa nazwa Maciejewice: od autora, lub inne byle bardziej strawialne od tych fizjologicznych nazw.
Druga sprawa: czy jest możliwość połączenia magistrali z Moczników z linią magistralną Bałtyku ? Czy projekt połączenia obu scenerii ma sens ? Rozbudowałoby to obie scenerie i wreszcie magistrala Alakowice-Bałtyk została by wykorzystana. Uzyskalibyśmy wtedy dość długą i ciekawą trasę wprost na pociągi IC/Ex/TLK/Posp.
To tylko luźna sugestia, życzę powodzenia w pracach.
-
Maciek ty to teraz takie smaczki robisz że nie wiem co. A co do posta wyżej: całkiem ciekawe pomysł.
-
Co do nazwy scenerii to już w pierwszej wiadomości zaznaczyłem że Moczniki, Kałowo i Stolce Duże to mało poważne nazwy. Co do połączenia dwóch scenerii - jeżeli taki pomysł uzyska poparcie to bez przeszkód mogę te scenerie połączyć, nie wymaga to wielkiego nakładu pracy.
-
Co do połączenia dwóch scenerii - jeżeli taki pomysł uzyska poparcie to bez przeszkód mogę te scenerie połączyć, nie wymaga to wielkiego nakładu pracy.
Moje poparcie już masz ;)
Dodano: 09 Sierpnia 2012, 20:03:56
Uważam, że to dobry pomysł. Można sobie pojeździć na dłużej :)
-
Magistrala.
-
Można by połączyć i była by trasa z morza po góry, w końcu sceneria Monczki jest taką trochę górzystą scenerią.
-
Bardzo ciekawy pomysł z tym połączeniem.
-
Ladnie to sie prezentuje.Czy beda juz ne nowe perony na PKP z czerwonych plyt ?
Z jednej strony ciekawy pomysl polaczenia Alakowic z Mocznikami -to jedyna latwa mozliwosc polaczenia obu scenerii, ale pomiedzy tym przydaloby sie pare kolometrow szlaku,jakis p.o pomiedzy tym a niewiadomo czy Maciek chcialby to robic.Lepiej to wykonac jako osobny projekt.Z drugiej od gor do morza jest kawalek wiec gdzie tu realizm.Co innego jakby polaczyc inne scenerie jak @Ra proponowal.
-
Ja bym do Bałtyku raczej drawinowo dołączył, jako przedłużenie magistrali. PS. Maciek, na tej polnej drodze biegającego kunia postaw :)
-
Ladnie to sie prezentuje.Czy beda juz ne nowe perony na PKP z czerwonych plyt ?
Z jednej strony ciekawy pomysl polaczenia Alakowic z Mocznikami -to jedyna latwa mozliwosc polaczenia obu scenerii, ale pomiedzy tym przydaloby sie pare kolometrow szlaku,jakis p.o pomiedzy tym a niewiadomo czy Maciek chcialby to robic.Lepiej to wykonac jako osobny projekt.Z drugiej od gor do morza jest kawalek wiec gdzie tu realizm.Co innego jakby polaczyc inne scenerie jak @Ra proponowal.
Nie koniecznie. Można połączyć to jakimś przedłużeniem magistrali. 2 torowy szlak - v-max 160 a obok jakiś 1 torowy szlak z P.O. Fajnie by to wyglądało: magistrala na nasypie a poniżej taki klimatyczny tor w lasku.
Edit:
Po przemyśleniu lepiej dać 2 torowy szlak z P.O po jednej stronie nasypu - dla poc. osobowych, a po drugiej stronie 1 torowa linia towarowa - v-max 70km/h :)
-
Prawie jak moja wizja na przedluzenie Baltyku na Poludniowy-Zachod :P 3 tory od Alakowic z paroma P.o w mierzy czasie odgalezienie na wschod do wiekszego miasta/portu na wschod.A glowna magistala na vmax 200 lecialaby by dalej i laczylaby sie wieksza stacja z inna sceneria ala Drawinowo naprzyklad:Probowalem kiedy cos robic i Mialem polozone juz kilkanascie kilometrow torow w RAINSTED ale z reinstalka wszystko poszlo sie kochac :/ . Moczniki tez by szlo wpasowac , choc takie owalne scenerie mniej sie na jakies polaczenia nadaja.
EDIT:Niema co gdybac ale ja bym proponowal Myslenice jako nastepne odswierzyc :P Wiem napiszecie sam zrob -ale teraz robie co innego choc narazie prace stoja :(
-
Dobra! Koniec z fantazjami - zatrzymajmy się na temacie Moczników i Bałtyku. Oczywiście popieram ten projekt.
-
Powiem tak: nie chcę wymuszać na Maćku jak ma wyglądać sceneria, ale wyglądałoby to jak dla mnie tak, jak na odcinku Jaktorów-Warszawa, czyli dwa tory - magistrala a'la CMK na V=160 km/h, bez żadnych przystanków, i linia podmiejska, również dwa tory na V=100 km/h z kilkoma przystankami, biegnąca równolegle do torów CMK.
Panowie, czapki z głów przed Maćkiem!
P.S. Czy te ekrany dźwiękochłonne nie są tak nienaturalnie prosto ułożone? Projekt Bałtyku i Mocznik/ów (niepotrzebne skreślić) również popieram.
-
Fantazje fantazjami ale moim zdaniem jeżeli kolega chce łączyć 2 scenerie to Bałtykowi też by się przydał mały lifting aby utrzymać klimat Nowych Moczników. Chodzi mi generalnie o parę kilometrów przed Alkowicami. Za pusto tam czyż nie?
-
Powiem tak: nie chcę wymuszać na Maćku jak ma wyglądać sceneria, ale wyglądałoby to jak dla mnie tak, jak na odcinku Jaktorów-Warszawa, czyli dwa tory - magistrala a'la CMK na V=160 km/h, bez żadnych przystanków, i linia podmiejska, również dwa tory na V=100 km/h z kilkoma przystankami, biegnąca równolegle do torów CMK.
Panowie, czapki z głów przed Maćkiem!
P.S. Czy te ekrany dźwiękochłonne nie są tak nienaturalnie prosto ułożone? Projekt Bałtyku i Mocznik/ów (niepotrzebne skreślić) również popieram.
Już Drawinowo ma takie coś w sumie.
Bo ekrany dźwiękochłonne to tylko tex jak ściana z tex lasu.
-
A czy taka trasa z morza aż do gór, w tym wypadku nie wydaje się za krótka jak na polskie krajobrazy(wiem, że to sceneria fikcyjna)?
-
wiem, że to sceneria fikcyjna
Sam sobie odpowiedziales na to pytanie.
Tez uwazam, ze polaczenie tych 2-och scenerii to swietny pomysl. Musial by wtedy powstac odcinek laczacy Alkowice i Moczniki Glowne.
-
Tez uwazam, ze polaczenie tych 2-och scenerii to swietny pomysl. Musial by wtedy powstac odcinek laczacy Alkowice i Moczniki Glowne.
No właśnie chodzi o to żeby między Alkowicami i Mocznikami wstawić jakąś inną długą scenerie jak np. Drawinowo.
-
Powodzenia, Drawinowo to dobre 50km.
-
Hm, moim zdaniem nie ma sensu doraźnie lepić scenerii, lepiej jest zrobić projekt sieci kolejowej, w której będzie można uruchamiać objazdy.
-
Tez uwazam, ze polaczenie tych 2-och scenerii to swietny pomysl. Musial by wtedy powstac odcinek laczacy Alkowice i Moczniki Glowne.
No właśnie chodzi o to żeby między Alkowicami i Mocznikami wstawić jakąś inną długą scenerie jak np. Drawinowo.
Może za parę lat.... Lepszym pomysłem jest magistrala.
-
No właśnie chodzi o to żeby między Alkowicami i Mocznikami wstawić jakąś inną długą scenerie jak np. Drawinowo.
Tylko czy to ma sens skoro sa problemy , aby polaczyc L144 z L61.
-
Tylko czy to ma sens skoro sa problemy , aby polaczyc L144 z L61.
Tylko zauważ, że L144 i L61 są długimi trasami, a Bałtyk i Monczki nie są takimi długimi.
-
Tylko zauwaz, iz moj post odnosil sie do pomyslu kolegi P.J., ktory pisal o dolaczeniu kolejnej (juz dlugiej) scenerii...
-
Tylko zauwaz, iz moj post odnosil sie do pomyslu kolegi Husarza, ktory pisal o dolaczeniu kolejne (juz dlugiej) scenerii...
Wybacz ale pomysł z Drawinowem to kolegi @P.J. Ja zarzuciłem tylko pomysł z magistralą.
-
Nie róbmy OT, miałem na myśli sklejenie obu scenerii w jedną wykonując odcinek łączący Moczniki z Alakowicami o parametrach i charakterze jak na obu tych trasach, bez wydziwiania, choć może to przedsięwzięcie na Moczniki v3 ?
Podrzuciłem pomysł, teraz wszystko w rękach autora :)
-
Pierwsze moje jeziorko, troszkę nieudane.
-
Maciek, pozaznaczaj w 3dsie te płaszczyzny wokół jeziora i użyj modyfikatora smooth.
-
Hmm... można nieco jaśniej? Co on dokładnie powoduje?
Ok, co powoduje to już wiem, jednakże jak go użyć? Na forum nie potrafię nic znaleźć.
-
- Konwertujesz teren do editable mesh;
- Zaznaczasz polygony boku jeziora;
- Używasz smooth;
Teraz masz do wyboru opcje:
- Auto smooth - 3ds sam dobierze które płaszczyzny mają gładko przechodzić;
- Prevent indirect smoothing - Możesz wybrać kąt jaki różni płaszczyzny, aby dobrze się wygładziły;
Nie wiem tylko co oznaczają te cyfry poniżej, wiem, że jak zaznaczysz takie same cyfry dla wszystkich płaszczyzn, będą płynnie przechodzić "każda z każdą".
-
Nie wiem tylko co oznaczają te cyfry poniżej, wiem, że jak zaznaczysz takie same cyfry dla wszystkich płaszczyzn, będą płynnie przechodzić "każda z każdą".
Dokładnie to i nic więcej :)
-
A czy perony przystanków osobowych(szczególnie na magistrali) zostaly skrócone do normalnych długości? Czyli w granicach 150-170 metrów, bo w obecnej wersji to tam się konkretny pośpiech moze zmieścić...
-
Perony przystanków na magistrali będą miały po 200 metrów, wzoruję się na przystanku Witanów (E20, pierwszy przystanek za stacją Błonie). Tam ma równo 200m.
-
O to chodzi! W wykazie peronów wydanym przez PLKę można wyczytać, iż najzwyklejszy peron na P.O ma ok. 180-200 metrów. Pytanko mam do Ciebie, Maćku: czy perony będą kończyły się na przejeździe kolejowym? Jeśli tak, to można by było poustawiać ludzi na peronie blisko przejazdu, bo ludziom po prostu nie chce się "biegać" na koniec peronu, tylko my byśmy jednostką podjeżdżali pod sam przejazd. Jeszcze lepiej, jakby był najpierw przejazd, a następnie peron. Byłoby wyliczanie odległości, żeby nie zatarasować przejazdu i wprowadzić jednochę w peron. Ewentualnie można by było poustawiać wskaźniki We13, tak jak to było bodajże na scenerii "Tunel". Potraktuj to tylko jako propozycję, ponieważ oczywiście wszystko zależy od Ciebie. Powodzenia w dalszych pracach.
-
Więc nie wiem czy dobrze liczę, ale:
- Przykładowy BWE ma 6 wagonów (wg. pl.wikipedia.org)
- Wagon ze 25 metrów
6*25=150
+ elektrowóz, ok. mieści się.
Ale: pociąg z Łodzi do Warszawy (a często go widzę i liczę) ma przeciętnie z 9 wagonów
9*25=225
więc należy wyciągnąć wnioski.
-
więc należy wyciągnąć wnioski.
Ale TLKi nie zatrzymują sie na byle wioskach na magistrali...
-
więc należy wyciągnąć wnioski.
Ale TLKi nie zatrzymują sie na byle wioskach na magistrali...
Przyznaję rację koledze MaSzynowiczowi, nie doczytałem, iż chodzi o p.o.
____
edit:
Czy na Moczniki_v2 będą tarcze przejazdowe?
-
Z reguły perony na p.o. są 200 metrowe, żeby mogły się mieścić 3xEN57. Na E75 każdy przystanek ma 200 metrów.
-
Czy na Moczniki_v2 będą tarcze przejazdowe?
Tak, TOP-ki autorstwa kolegi @Mytnika.
-
Jak będziesz wstawiał TOP, to upewnij się, że wstawiłeś odwrócone (tzn. świecące tak jak semafory). Pliki w repozytorium już zaktualizowałem, najwyżej przy wydaniu scenerii trzeba będzie dołączyć poprawione pliki pozostałych scenerii (chyba że wcześniej wyjdzie SP1). Jak się tego nie poprawi teraz, to się będzie się ten błąd ciągnął w nieskończoność.
-
A poza tym, jakie długości odstępów SBL są na magistrali?
-
Zależy od szybkości, przy 140 km/h to 1300 m.
-
http://www.youtube.com/watch?v=-SwgDMGPBQk
A co z W11p? (Chyba) ich nie było.
-
Ja ze swojej strony mogę dostarczyć fotki odstraszaczy zwierząt, które niedawno założyli na E30 wraz z nagraniem dźwięków płoszących. Można by parę ustawić w miejscach zalesionych.
-
Możesz zagęścić teksturę jeziora i dać tą co na l61?
-
Czy na Moczniki_v2 będą tarcze przejazdowe?
Tak, TOP-ki autorstwa kolegi @Mytnika.
Tylko że ince tam są złe, więc czasem mogą nie świecić. Ja takie przygody miałem na L144, ale ogarnąłem temat. Jeśli mogę mieć jakieś życzenia, to bardzo brakuje mi na sceneriach wskaźników We8, We9 i pochodnych, tam gdzie występuje sekcjonowanie sieci. Nie zapomnij o tym ;)
-
Niechaj zbiorą się wody w jedno miejsce.
Co do We8 i We9 - wstawić je należy przy każdym miejscu selekcjonowania sieci?
-
Ładnie wygląda ta tekstura.
-
Tylko że ince tam są złe
Co jest z nimi nie tak?
-
Tylko że ince tam są złe
Co jest z nimi nie tak?
Problem z komórkami pamięci i przejazdami.
Co do We8 i We9 - wstawić je należy przy każdym miejscu selekcjonowania sieci?
Właśnie nie wiem. Na Drawinowie We8 i We9 są w miejscach, gdzie jest taki izolator:
(http://www.transportszynowy.pl/trak3d.jpg)
Natomiast na L053 są one tam, gdzie jest sekcjonowanie powietrzne (i to tylko w kilku miejscach, a reszta nie jest osłonięta We8):
(http://www.transportszynowy.pl/izpn.GIF)
Ja sam nie wiem jak powinno być. Ciekawi mnie co ile powinno być takie sekcjonowanie powietrzne oraz czy powinno być osłaniane wskaźnikiem. Np. na L144 ISDR wstawiał sekcjonowanie powietrzne co 1 km. Mnie się to wydaje za gęsto. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości?
-
Na odcinku Zielonka - Wołomin jest sekcjonowanie, 7 słupów, słup z odciągami ( /|\ ), 7 słupów, sekcjonowanie.
-
A czy słup z odciągami to nie to samo co te słupy do sekcjonowania powietrznego? Na jakim długim odcinku jest to o czym piszesz (ile km mniej więcej)?
-
Chodziło mi o słup z podporami.
-
Chodziło mi o słup z podporami.
Takie też się stosuje przy kotwieniu środkowym, w połowie odcinka naprężenia.
We8 i We9 są stawiane zwykle przy:
- Przed izolowanym przęsłem naprężenia obok podstacji trakcyjnych (lub kabin sekcyjnych).
- Za ostatnimi rozjazdami głowicy rozjazdowych dużych stacji z włącznikiem zasilania (przejście z zasilania torów stacyjnych a szlakiem), ale też nie zawsze to występuje.
-
Na podstawie pierwszego myślnika mam pewną dowolność co do wstawiania We8/9, tak?
-
Na podstawie pierwszego myślnika mam pewną dowolność co do wstawiania We8/9, tak?
W skrytpach Symka widziałem, że można przydzielać sieci trakcyjnej różne źródła zasilania, ale zawsze wykorzystywana jest standardowa. Właściwie na żadnej trasie nie widywałem podstacji trakcyjnych i kabin sekcyjnych, więc masz tutaj pełną dowolność.
Rozmieszczenie podstacji trakcyjnych zależy od:
- rodzaju użytego taboru
- kategorii linii
- natężenia przyjętego na daną linię (maksymalne w godzinach szczytu) i charakteru linii (czy podmiejska czy dalekobieżna czy towarowa)
- profil pionowy układu torowego (występowanie wzniesień)
- rozmieszczenie stacji (w tym przystanków itp)
- jeszcze można pod rodzaj zasilania, ale mamy tylko 3kV DC.
Także wszystko już od Ciebie zależy jak to rozplanujesz.
Pozdrawiam
-
Skoro nikt nie dba o prawidłowe zasilanie sieci, to chyba nie ma większego sensu, żeby odpowiednio je oznaczać?
-
Sam fakt, że nie ma pewnych rzeczy odwzorowanych na wysokim poziomie, nie oznacza, że sprawę należy olać. W innym wypadku olanie tematu spowoduje po prostu wydłużenie listy rzeczy "do poprawy" w ewentualnych przyszłych modernach scenerii.
Ale oczywiście wszystko zależy już od twórców/modernizujących.
-
Skoro nikt nie dba o prawidłowe zasilanie sieci, to chyba nie ma większego sensu, żeby odpowiednio je oznaczać?
Czekam na ten Twój temat z propozycjami co poprawić w MaSzynie w dalszej kolejności. Ja sieć zaproponuję na pierwszym miejscu (nie chodzi o modele).
-
Pierwsza stacja za Mocznikami, pod wjazdem.
-
Zatkało, wszystkich :)
-
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
-
Tzn. jak ja pamiętam to kwestia słońca, tutaj akurat świeci z tej strony. "Sunset018". Na "blueclouded...." jest normalnie.
-
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Problem oświetlenia. Jedynie grzebanie w exe ratuje.
-
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Problem oświetlenia. Jedynie grzebanie w exe ratuje.
Mnie to wygląda na normalnie działające oświetlenie, z tym, że widać akurat stronę, na którą pada światło. Chyba, że mówicie o czymś innym.
-
O tym.
-
Mnie to wygląda na normalnie działające oświetlenie, z tym, że widać akurat stronę, na którą pada światło. Chyba, że mówicie o czymś innym.
Tak, ale nie uwzględnia się tego, że drzewo stoi w cieniu innych. I świeci jakby wróciło z Czarnobyla. Ze Szczawikiem doszliśmy do wniosku, że najlepiej używać albo pochmurnych pogód, albo nocnych pór.
-
Dajcie już spokój z tymi nocami.
-
Co jak co ale fotka jest piękna ;) Za niedługo dojdziemy do realizmu trainza.
-
No z tymi drzewami to jest zonk tego typu, że oświetla się to plane które powinno być w cieniu.
-
[...]realizmu trainza.
Kolega widzę w poetę się bawi, dobrze! dobrze! brakuje nam ostatnio wielkiego wieszcza. ;)
-
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Problem oświetlenia. Jedynie grzebanie w exe ratuje.
Według mnie to tylko kwestia rozbicia drzewa na przód, tył, lewo, prawo w osobnych triangle_strip, ewentualnie dla uzyskania FPS można by pokombinować z triangles.
-
Przybył 1FPS na EC Dobre przy triangles, niby teraz powinny się poprawnie oświetlać. Przy okazji wyeliminowałem krzyże nad roślinnością.
-
Ale delta 1 fps na zasadzie zmiana z 6 na 7fps, z 20 na 21 fps, czy z 60 na 61fps? : D
-
Jeżeli działa regulacja promienia wyświetlania, to można tylko odnieść FPS do liczby wyświetlanych sektorów.
-
Ale delta 1 fps na zasadzie zmiana z 6 na 7fps, z 20 na 21 fps, czy z 60 na 61fps? : D
Z 16 na 17 ;p Z tym że tam znowu nie są tak gęsto drzewa jak na nadchodzących sceneriach, tam może być większa różnica. Na EC gdy pojawiały się drzewa w polu widzenia kamery miałem drastyczny spadek FPSu, teraz przebiega to mniej inwazyjnie.
-
Przed chwilą sam to sprawdziłem, wzrost z 10 na 11, drzewa są prawidłowo oświetlone.
-
Kiedy to w przybliżeniu będzie wydane?
-
Jak skończy całą scenerię..
Pierwszy post mówi sam, za siebie ile jest do zrobienia..
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21679.msg298385.html#msg298385 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21679.msg298385.html#msg298385)
-
Nasyp jako plejn, dzięki @Benek za nakierowanie :) Wg. mnie sposób nieco wygodniejszy od tworzenia terenu sposobem Shapes > Line > Delanuay Mesh itd...
Info - przebudowanie układu 2-3 stacji jest nieuniknione, niestety.
-
Mam pytanie co dotyczące filmiku, który zamieściłeś kilka postów wcześniej. Wjazd do Mocznik jest na prawdę fajny, ale czar pryska, kiedy dociera się na samą stację. Z terenów zurbanizowanych błyskawicznie przechodzi się w zieloną pustynię. Prace nad tą częścią są zakończone, czy brak materiałów na zrobienie tej części scenerii?
-
Prace na d tą częścią są zakończone...?
Nie.
-
Witam. Pozwolę sobie dodać swoje 3 grosze.
W okolicach linii kolejowych (przynajmniej w okolicach Szczecina), w bezpośrednim sąsiedctwie torów można spotkać głównie 4 "krajobrazy".
I - Rośliny. Różnego rodzaju drzewa, szplalery, krzaki oraz "zielonorośla" o różnych, czasem wręc abstrakcyjnym kształcie.
II - Pola, łąki uprawne i nieużytki, oraz różnego rodzaju krajobrazy płaskie.
III - Garaże. Najczęściej blaszaki, poustawiane w grupach, oraz pojedyńczo.
IV - Salony samochodowe, szroty, złomowiska oraz różnego rodzaju przedsięwzięcia pozyskiwania złomu z samochodów.
O ile, I oraz II jest w MaSzynie regularnie, to III i IV już nie. Szczerze powiem, że brakuje tego rodzaju budynków.
Zdaje sobie sprawę, że jeżeli chodzi o otoczenie, to jeszcze wiele brakuje na sceneriach. Ale nie sądze, żeby garaże mocno zamuliły symulacje.
Kończąc. Jeżeli chodzi o modelowanie, to moje pojęcie jest żadne. A może nawet mniej. Piszę, aby rzucić pomysłem, sugestią, propozycją.
Pozdrawiam i (nie)cierpliwie oczekuje publikacji Moczników_v2. :)
Słuszność niektórzy mają - bynajmniej to nie przynajmniej.
ZiomalCl
-
Kończąc. Jeżeli chodzi o modelowanie, to moje pojęcie jest żadne. A może nawet mniej. Piszę, aby rzucić pomysłem, sugestią, propozycją.
Możesz też rzucić też zdjęciami, a od pomysłów nic się nie zrobi.
-
macius5991 nie potrzebujesz jakiejś pomocy przy tej scenerii? W razie czego mogę ci zrobić jakieś modele itp.
-
Możesz też rzucić też zdjęciami, a od pomysłów nic się nie zrobi.
Jeżeli chodzi o blaszaki, nie ma problemu :)
Co prawda nie wiem, jak dokładnie fotografować celem modelowania, ale na dniach postaram się wrzucić porcję zdjęć blaszaków.
-
Na forum jest poradnik na temat fotografowania.
-
macius5991 nie potrzebujesz jakiejś pomocy przy tej scenerii? W razie czego mogę ci zrobić jakieś modele itp.
Zamiast sie pytac, czy ktos nie potrzebuje jakis obiektow, po prostu je zrobcie i wystawiajcie - NA PEWNO beda wykorzystane, jak nie w tych, to w przyszlych sceneriach.
-
Szczerze powiem, że brakuje tego rodzaju budynków.
Szczerze? To nie tylko tego rodzaju budynków brakuje. Modelarze chętni się znajdą, tylko problem w tym, że zdjęć jak na lekarstwo. Jak już tak bardzo chcesz pomóc, to dostarcz potrzebny materiał i będzie.
-
Zamiast sie pytac, czy ktos nie potrzebuje jakis obiektow, po prostu je zrobcie i wystawiajcie - NA PEWNO beda wykorzystane, jak nie w tych, to w przyszlych sceneriach.
Mało konkretnych zdjęć i tyle. A jak już są jakieś konkretne to brak ich wymiarów.
-
Mało konkretnych zdjęć i tyle. A jak już są jakieś konkretne to brak ich wymiarów.
Z tego, co wiem to dzialy Poszukuje, chce zrobic/Wydzial zamowien dzialaja i nie jest w nich zablokowana mozliwosc pisania ;) A wymiary mozna pobrac z map, pozniej sobie odpowiednio przeliczyc i mamy wysokosc budynku.
-
wiem to dzialy Poszukuje, chce zrobic/Wydzial zamowien dzialaja i nie jest w nich zablokowana mozliwosc pisania ;) A wymiary mozna pobrac z map, pozniej sobie odpowiednio przeliczyc i mamy wysokosc budynku.
No budynki tak ale np szafy zasilającej albo jakieś inne tego typu rzeczy się nie da tak na oko a zawsze fotografowi metrówkę nie zaszkodzi wziąć.
-
Zrozum jedno. Problem nie w wymiarach, tylko w braku materiału.
Dodano: 21 Sierpnia 2012, 21:40:32
O czym wyżej już napomknął @hunter.
-
Sawi przecież też pisałem o tym że nie wszystko się stamtąd nadaje. Powinien ktoś to przeglądać i to co się nie nadaje od razu na bocznice albo do wykasowania całkiem. Sam parę obiektów pobrałem ale nie wszytko się nadaje.
-
"Główne" gotowe. Wraz z kolegą @matek123 zmodernizowaliśmy nieco halę. Co do niej samej screeny później.
-
Super, oby tak dalej.
-
Przydało by się tak postawić na 2 torach EZT oczekujące na zatrudnienie :) Ładnie się prezentuje.
-
Wymienione zostaną też rozjazdy. Ktoś kiedyś pisał, że wnerwiają go rozjazdy z latarniami na całej stacji.
Przydało by się tak postawić na 2 torach EZT oczekujące na zatrudnienie :)
Kwestia scenariusza.
-
Wymienione zostaną też rozjazdy. Ktoś kiedyś pisał, że wnerwiają go rozjazdy z latarniami na całej stacji.
Yeah :D Dzięki wielkie... ;)
-
Podst oraz p. os. Narewka Wschód. Z sieciowego rozkładu jazdy (ze spisu punktów) wybieram przystanki skasowane i tak mamy ciekawe nazwy :) Poszukuję chętnego do zabawy z siecią trakcyjną.
-
O i nawet perony zelektryfikowane ;)
-
To samo miejsce nocą.
-
No no czuć już klimacik.
-
A jest szansa aby sceneria wyszła w SP1?
Robota 1sza klasa! Oby tak do końca. ;)
-
Nie.
-
A jest szansa aby sceneria wyszła w SP1?
Jak wyżej, nie ma szans. Poszukuję osoby do ułożenia sieci trakcyjnej. Chętni na PW :)
-
Hmm, przydałoby się, żeby przy tej okazji wykorzystać wymiarowe elementy sieci trakcyjnej. Trzeba ten temat przy okazji uporządkować, postaram się zebrać wszystko co mamy do kupy i uporządkować w katalogi, żeby nie było bałaganu.
-
Czyli Moczniki_v2 należałoby wydać z nową siecią?
-
Czyli Moczniki_v2 należałoby wydać z nową siecią?
Wg mnie tak.
-
To musicie się dogadać. Bo póki co Tolein swoje (ma współpracować z edytorem Ra - inny sposób wstawiania do scenerii niż dotychczas, więc bez dorobienia odpowiednich inców się pewnie nie obejdzie), PEKAP swoje (swoja struktura katalogów i prędzej czy później trzeba będzie tutaj zrobić porządek), a modele Sakoriusa nie są rozwijane.
-
To sieć poszła ;) Miał być podst ale będzie stacja. Brak sygnalizacji.
-
Spalinowo ooo. Tak to się od teraz powinno nazywać ;).
-
Bardzo ładne światła w lampach zrobione.
-
Uaktualniona lista w pierwszej wiadomości. Zaczyna się szkoła, zwolnię z robotą.
Dodano: 31 Sierpnia 2012, 13:25:07
Pytanie, czy dać tutaj kozła?
| X
|\ |
| \|
| |O
Co do projektowania stacji to moja wiedza opiera się na dziesiątkach jak nie setkach przestudiowanych schematów i obserwowaniu stacji przy różnych podróżach.
-
Jak najbardziej. W miejscu X.
-
Kozioł także powinien być na torze niżej ale z 2 strony stacjí patrząc od kozła o którego pytałeś.
-
Tzn. z obu stron tego toru?
-
Z 2 strony toru niżej.
-
To zależy, gdzie jest grupa towarowa. Drugi tor od prawej powinien być pociągnięty prosto.
-
Grupa towarowa to tylko ten jeden tor. A z resztą, screeny. 1 to górna część schematu, 2 - dolna.
Obecnie stacja prezentuje się tak. Dodałem położenie peronów.
-
A te 3 ślepe tory, to do czego są?
-
Do "nocowania" EZT-ów. Odstawcze.
-
Ten tor 3 odstawczy (u góry) to taki ni w pięć ni w dziesięć. Jak dolne będziemy mieli zajęte to nic tam dłuższego nie wstawisz ani z niego nie wyciągniesz. Jaką przewidujesz długość użyteczną?
-
Na schemacie nie przedstawiłem, ale jest tak jak poniżej.
Jaką przewidujesz długość użyteczną?
Tzn? Każdy tor odstawczy ma ok. 220-230 metrów, "wstawka" między nimi ma jakieś 250. Wzorowałem się na długościach torów dla EZT-ów na stacji w Pruszkowie (węzeł warszawski).
-
Wg. mnie tak powinno to wyglądać jeśli chodzi o stacje i drogi ochronne. Przynajmniej z mojej perspektywy mamy wszystkie drogi ochronne teraz i jest bezpiecznie.
-
Dziwnie wyglądają tory odstawcze na tak małej stacji. Na ogół stacje raczej mają rozbudowaną część towarową...
-
U mnie, np. na postojową EZT zjeżdża sie trochę za stacje i jest ona oddalona.
-
Ja zrobiłem zdjęcia, kolega @SKP teksturę, tak się to teraz prezentuje. Oryginał - peron 7. Warszawa Zachodnia.
-
Przy semaforze ustawionym z lewej strony toru w stacji powinien być po prawej stronie W15.
-
Tak, wskaźników jeszcze nie kładłem.
O godz. 18.00 miał być skład węgla, o 21. była już elektrociepłownia ;) Pododaję takie różne rzeczy aby móc napisać jakiś ciekawy scenariusz. AI się rozwija, widzę wiele możliwości. Planuję na innej stacji użyć całej scenerii "E.Dobre".
-
Ja powoli ogarniam temat skatalogowania sieci trakcyjnej, wkrótce założę wątek w Devs.
-
IMO lepiej tworzyc stacje z istniejacych juz stacji w rzeczywistosci. Latwiej i realniej (nie trzeba kombinowac z mysleniem, no i w miare to wyglada).
-
Przy semaforze ustawionym z lewej strony toru w stacji powinien być po prawej stronie W15.
Dobra uwaga, no i odległość semaforów od rozjazdu 50 i 100 metrów... ;)
-
Była już poruszana kwestia peronów w Mocznikach? Chodzi mi o ich odległość od torowiska. Z tego co wiadomo w starych Mocznikach gdy składem zatrzymujemy się na p.o czy stacjach to między schodkami do wagonu/EZT jest z 1.5 metra odległości.
-
Dobra uwaga, no i odległość semaforów od rozjazdu 50 i 100 metrów... ;)
Od ukresu. Są ukresy w ogóle?
-
Ukresów brak.
-
Ukresy można bardzo łatwo zrobić w 3ds maxie. Dla obu torów trzeba zaznaczyć "Display Mesh" na wartość 3,5m. W miejscu przecięcia się ostatnich linii jest około 3,5m (żeby poprawić dokładność trzeba ustawić Sides na większą liczbę, około 50). Tym samym sposobem można zrobić, aby drzewa nie wchodziły w skrajnię toru.
-
W hali peronowej trzeba wymienić perony na road i zmienić im environment z flat na np. tunnel (żeby były oświetlone tak jak tory na hali). Jak dasz radę to też przydałoby się fragment terenu pod halą wyciąć, po czym zmienić teksturę trawy na coś innego (koniecznie ze zmniejszonym Ambient, wtedy będzie sympatycznie ;) ).
-
Wiesz, myślę nad rozwiązaniem, jakie widziałem na screenach w Rochowicach, czyli teren kolejowy na nasypie, powyżej budynków. Ale nad tym będę musiał dłużej przysiąść. Oczywiście perony wymienię.
-
Przez szkołę prace niewątpliwie zwolniły. Dla dociekliwych powiem, że gdy zobaczyłem budynki robione przez kolegów @Rozi'ego i @pol'a, od razu wypierdzieliłem całe otoczenie "Moczników" (główna stacja) i przymierzam się do zrobienia go na nowo. Poruszał ktoś temat zrobienia wielkomiejskiego tła. Podrzucę jakoś na dniach zdjęcia Warszawy zrobione z mostów (głównie Siekierkowskiego i Łazienkowskiego, podejrzyjcie sobie na Google Earth jak to może wyglądać) aby dodać na scenerię.
Coś takiego jak w załączniku.
Dodano: 29 Września 2012, 19:36:49
Posiada ktoś jakieś proste plany tworzenia nasypów kolejowych? Na oko nie chciałbym robić.
-
Pytanie jak rozumiem nie ma się nijak do zdjęcia (bo tam jest ofkorz wał przeciwpowodziowy).
Z tego co się orientuję, to jest kwestia raczej bardziej zawiła, bo zależy to od dalszych czynników (to jak się projektuje drogi się uwzględnia przy robotach ziemnych).
Tak zupełnie teoretycznie można zastosować przykładowy tangens 1:1,5 (taki się przewija w wielu przekrojach z PLK), tak jak w załączniku, choć nie wiem jakie to ma przełożenie na praktykę.
P.S. W załączniku jest przekrój normalny dla toru prostego w ramach projektu budowlanego odcinka A1 modernizowanej części linii e65 - LCS Iława.
-
Pytanie jak rozumiem nie ma się nijak do zdjęcia (bo tam jest ofkorz wał przeciwpowodziowy).
Zdjęcie dotyczy pierwszej części wiadomości.
Dodano: 01 Października 2012, 22:09:22
Dzisiejsze dwie godzinki (z przerwą na wyjście do sklepu po colę i kolację) na skrinach. Przemyślałem sprawę i wywalam wszystko to, co zrobiłem dotychczas (wraz ze stacjami, przestudiowałem już drogi ochronne). Powiecie pewnie, że zmarnowałem te ponad 2 miesiące pracy. Otóż nie. Nauczyłem się wiele liftingując tę scenerię. Już pewne jest też, że trzeba będzie napisać nowe scenariusze. Z tego miejsca chciałbym uprzedzić wszystkie osoby tworzące scenariusze, że nie będą one kompatybilne z nową wersją scenerii. Ale piszcie śmiało, jeszcze wiele paczek przed nami, zanim większa liczba osób ujrzy scenerię. Również chcę powiedzieć, że jest zapotrzebowanie na bloki z wielkiej płyty.
-
Zaprojektuj inny układ torowy póki jeszcze możesz. Nie rób tak jak w Mocznikach było, tylko niech Cię poniesie fantazja. I pamiętaj, żeby robić większe łuki. Te o r=500 m co były to tak średnio.
-
Zaprojektuj inny układ torowy póki jeszcze możesz. Nie rób tak jak w Mocznikach było, tylko niech Cię poniesie fantazja. I pamiętaj, żeby robić większe łuki. Te o r=500 m co były to tak średnio.
Halę można zrobić po wrocławsku, po takim zabiegu.
-
Na Rochowicach taka jest, Driver24 też robił coś takiego, tylko jeszcze to jest na warsztacie. Nie ma co dublować roboty.
-
Wiesz, myślę nad rozwiązaniem, jakie widziałem na screenach w Rochowicach, czyli teren kolejowy na nasypie, powyżej budynków. Ale nad tym będę musiał dłużej przysiąść. Oczywiście perony wymienię.
Fajnym pomysłem jest odwrotne podejście. Idealny przykład to wjazd do Bydgoszczy od strony Trzcińca. Torowisko poniżej terenu i domy kawałek obok. Oszczędność i jakość ;) Poszukam zdjęć i jak znajdę to zaprezentuję.
-
Brakuje czegos takiego w stylu stacji Poznan Glowny, ciekawe mogloby to wygladac.
-
Zaprojektuj inny układ torowy póki jeszcze możesz. Nie rób tak jak w Mocznikach było, tylko niech Cię poniesie fantazja.
A najlepiej zrób nową scenerię, bo po co masz się czymś sugerować, jeśli będzie nowy teren, nowy układ torowy i trzeba będzie pisać nowe scenariusze.
-
Ra, jedno implikuje drugie.
-
Ja bym proponował te duże bloki mieszkalne oddalić nieco dalej. Może takie bloki też blisko torów budowali ale nigdy nie wiedziałem ich w takim dole. Jak by tak było naprawdę myślę że by tam nikt już nie mieszkał.
-
nigdy nie wiedziałem ich w takim dole. Jak by tak było naprawdę myślę że by tam nikt już nie mieszkał.
To malo widziales. Jest tak naprawde i ludzie mieszkaja, sam tak mieszkam.
Bardzo dobrze to wyglada na tej scenerii.
-
A mi się bardzo podobają te domki jednorodzinne, parterowe czy piętrowe, którym tylko dach wystaje ponad nasyp. Świetny efekt wizualny.
-
Ja bym proponował te duże bloki mieszkalne oddalić nieco dalej. Może takie bloki też blisko torów budowali ale nigdy nie wiedziałem ich w takim dole. Jak by tak było naprawdę myślę że by tam nikt już nie mieszkał.
Z tą odległością bloków od torów równie bywa. Ja akurat znam przypadek gdy bloki są w dość duzej odległości od torowiska. Tory są na dość wysokim nasypie w dole w bezpośrednio sąsiedztwie ogródki działkowe i garaże. Wygląda to fajnie. Dokładnie chodzi mi o Stargard Szczeciński. Wjazd od strony Szczecina po prawej stronie.
-
Wystarczy się przejechać Warszawską linią średnicową, żeby mieć przykład. Może budynki niekoniecznie są "na metry" ale i tak znajdują się całkiem blisko drogi.
@Macius, skoro już lecisz po całości, robisz nowe układy torowe, nowe otoczenie, florę i faunę, to może zaszalej i weź na warsztat jakąś scenerię realistyczną? Jeśli miałbyś ochotę zaszaleć coś w okolicach Warszawy, choćby właśnie linię średnicową, to ja się zgłaszam do pomocy w zakresie materiałów foto/video. Na początek filmy z przejazdu (szyba boczna) można spłodzić, do tego fotki na modele i tekstury okolicznych budynków. Od razu trzeba będzie pokombinować z tłami na moście średnicowym - generalnie nowe standardy jak się patrzy - a do tego średnicówka to praktycznie wyjście na każdą inną linię osobową w tym rejonie (no jest niby jeszcze dawna W-wa Wola i trasa przez W-wę Gdańska i most Gdański, którą dobija do e65 w rejonie W-wy Pragi, ale to inna bajka). Podejrzewam, że ekipa pana @pola będzie chętna do współpracy przy modelowaniu i teksturowaniu dekoracji (a jest tego duuużo :D)... No więc co Pan na to, panie @macius?
-
@Tolein, średnica u mnie na wyciągnięcie ręki. Nagrania z przejazdów z widoku kabiny też są (sam posiadam ze 3-4). Mimo wszystko Maciejowice dokończę.
Brakuje czegos takiego w stylu stacji Poznan Glowny, ciekawe mogloby to wygladac.
W jakim sensie? Układ peronów?
-
Uklad torow, peronow i dworzec pomiedzy torami, tego jeszcze nie bylo (poza l61+144, ale tam jest cos na wzor Leszna - nie da sie wjechac od Ozimka na druga czesc stacji).
-
Maćku czy w skład Maciejowic ex. Moczniki wchodzi oświetlenie peronów etc.?
-
Uklad torow, peronow i dworzec pomiedzy torami, tego jeszcze nie bylo (poza l61+144, ale tam jest cos na wzor Leszna - nie da sie wjechac od Ozimka na druga czesc stacji).
W tej kwesti jeszcze można pomyśleć o Krzyżu.
-
Maćku czy w skład Maciejowic ex. Moczniki wchodzi oświetlenie peronów etc.?
Oczywiście, że tak.
W tej kwesti jeszcze można pomyśleć o Krzyżu.
Tzn?