- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejZ w 21 Października 2008, 21:48:07
-
Witam. Oto na co się natknąłem w pewnej galerii kolejowej. Proszę zwrócić uwagę na opis do zdjęcia. Czy ktoś ma jakieś informacje na temat dalszych losów EP05?
Link http://takiewozy.cal.pl/displayimage.php?pos=-257
Pozdrawiam.
-
Hmm, to chyba znaczy, że czesio pojedzie do ZNTKiM Gdańsk, przejdzie naprawę (Główną czy rewizyjną?) i będzie jeździł pod banderą IC...czy ja wiem, czy to dobrze, może lepiej by było wydać tą kase na coś innego?
Pozdrawiam
REWIZOR
-
No wiesz... to i tak na pewno lepiej, niżby miał iść do kasacji. Niech sobie jeździ jeśli jest jeszcze w stanie. A nie wiecie może co z EP05-16?
-
Z EP05-16 jakiś czas temu w ZT Gdynia wymieniano części z niego do EP05-23, a potem wywieziono go do Wawy i tam zostanie do końca.
-
EP05-16 chyba była sprawna tylko miała wyjeżdżone kilometry dlatego została odstawiona. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
-
Nie, wzięto z niej zbiorniki powietrza i wsadzono do 23.
-
Nie, wzięto z niej zbiorniki powietrza i wsadzono do 23.
Jeden silnik tez zabrali i wstawili w miejsce uszkodzonego.
-
Czyli reasumując, EP05-16 była kompletnie sprawna, bo inaczej nie wyjeli by z niej sprawnych elementów do EP05-23, która była zdefekowana.
-
Właśnie, była. Nie wiem, co było powodem wyjęcia tych części z 16 może było to, że 23 miała więcej km do wyjeżdżenia.
-
Niestety życie 16-tki dobiega końca..stoi na Odolanach biedactwo i oczekuje gilotyny :(
-
PMK donosi ze maja w planach renimacje 3 trupow + dwa odstawione loki.
-
Te 3 "trupy" to będą czechy numer 01,16 i 18? Nie sądzę żeby się udało się uratować numer 18.
-
Jeśli się coś naprawde chcę, to się to osiągnie. Pewnie, gdyby taki podział lokomotyw był od 2001 roku, przynajmniej 40 % serii EP05 byłaby na chodzie. Wkońcu IC musi na czymś jeździć powyżej 140 km/h do dostarczenia taurusów.
Pozdrawiam
-
Jakoś w to nie wierze.
-
Oj, nie przesadzajmy. Przecież 10 lokomotyw nie wystarczy aby zapełnić dziurę w inwentarzu...
-
@Kozi, masz racje, pewnie by nie było aż tyle bo zastąpiły by je EU43 lub 11. No cóż, cieszmy się z tego co jest.
-
Ja tam nie mam nic przeciwko reanimacji tego co jest z EP05. A przy okazji, jakie były powody odstawienia każdego z numerów?
ep05-01 - ??
ep05-18 - ??
Pozdrowionka.
-
No w tamtych czasach różnie, kilometry albo nieopłacalność G3.
-
Przecież na PKP nie wykonuje się G3. Jak jakis lok kwalifikuje sie do G3 to automatycznie oznacza jego koniec. I pytanie do tych entuzjastów reanimacji EP05. Skąd weźmiecie części do tych loków? 01 prezentuje obraz skrajnej ruiny. 18 zresztą też. Więc nie przekona mnie nic, że skreślone z inwentarza loki nagle zostaną wyremontowane i będą jeździc 160 km/h.
-
JA szczerze wątpię w reanimacje 18-stki. Wszystko zalezy od tego w jakim stanie są poszczególne częsci. 18 wygląda jak gołe pudło na wózkach. Zresztą co tu gadać, z 16-stki prędzej się cokolwiek zrobi niż z 01 i 18. Jesli to co piszą na necie jest prawdą, to 16 trzeba silnika trakcyjnego i zbiorników powietrza. Natomiast 01 i 18 proponowałbym odrestaurować zewnetrznie jedynie i do muzeum wstawić, bo i tak nic więcej się by nie dało zrobic.
Skąd weźmiecie części do tych loków
Moze część z ET40 a cześć z czech?
-
Z Czech? Jak Skoda pewnie już dawno rysunki na śmietnik wywaliła. A ET40 są nie do ruszenia do póki na chodzie są. A jak im kilkometry dojdą, to je Cargo pewnie bez mrugnięcia okiem pochlasta.
Zgadzam się, że jedną sztukę EP05 powinno się odrestaurować wizualnie i wstawić do muzeum. Reszta palnik.
-
A część z prokocimskiej 22 można by.
-
Jakby się opłacało remontować Cześki to nie kasowano by ich na umór. Wiele z nich mogłoby jeszcze jeździć ale je skasowano. Między innymi przez EU11 i 43 które wkońcu i tak nie weszły do słuzby.
-
A część z prokocimskiej 22 można by.
O ile jeszcze cos sprawnego z bebechów w sobie ma ;)
-
Najważniejsza rama cała i można robić cuda :)
miło mi poczytać o bajce w temacie reanimacji EP05..Wystawili w tamtym tygodniu 01 i 18-kę pod okno dyspozytora i od razu robicie sobie nadzieję.. niestety te loki już są opitolone na złom a niebawem dołączy 16. Podejrzewam, że 23 też pójdzie na żyletki i tak po jakichś 20-tu latach ktoś się obudzi dlaczego nie odstawiono 1-sztuki do MK.Tak samo jak EP01.
-
A ta z prokocimia jest cała? tzn była na chodzie jak tam trafiła? Moze faktycznie z niej sporo do 16-stki mogło by być przełożone. Pozatym co mozna wziąśćz czecha i wsadzić gdzieś indziej?
-
A część z prokocimskiej 22 można by.
O ile jeszcze cos sprawnego z bebechów w sobie ma ;)
Musiałby być własnością IC.
Zreszta 22 został skreślony ze stanu ładnych parę lat temu.
Nie chce mi się wierzyć w odrodzenie czechów (nie licząc 23, może jakimś cudem jeszcze 16, ale to wątpliwe) zwłaszcza, że IC otrzymało tylko 2 sztuki. Ruchy złomami zapewne związane są z tym, że stoją na terenach nie należących do IC, a IC nie jest zainteresowane trzymaniem tego muzeum u siebie.
-
Paweł ściagnij 16-stke do nas do bydzi i ją naprawimy sami częściami z jakiejś kasacyjnej Et40 :)
-
Paweł ściagnij 16-stke do nas do bydzi i ją naprawimy sami częściami z jakiejś kasacyjnej Et40 :)
Jeżeli tak stawiacie sprawę to chętnie Wam pomogę:D Fajnie było by zobaczyć dwa Czechy ciągnące jakiś długi skład InterCity przykładowo 13-15 pudeł... Marzenie:D
-
A ta z prokocimia jest cała? tzn była na chodzie jak tam trafiła?
Więc tak EP05-22 podczas kasacji była sprawna i o własnych siłach dojechała do Krakowa. Nawet po przemalowaniu na EU05 ma jedną fotkę z patykami u góry.
Niestety nie wiem czy przez ten czas nic z niej nie ubyło, jak znają życie to pewnie kilku części się pozbyła.
Co do 01, 18 raczej nic nie da sie z nimi zrobić tylko użyć jako zimnych eksponatów. Moim zdaniem władze PKP raczej nie zgodzą się na kilka sprawnych eksponatów tej serii, a 01, 18 są przeznaczone na złom.
-
Paweł ściagnij 16-stke do nas do bydzi i ją naprawimy sami częściami z jakiejś kasacyjnej Et40 :)
Hehe, ET40-50 czeka już pół roku na rewizję, to się bebechy powyciąga ;)
-
Dzisiaj EP05-23 jechała za EP07-514 do ZNLE GLIWICE :)
-
Do ZNLE GLIWICE? Wiec w Gdańsku już naprawiana nie będzie. Oby tylko nie zrobili z niej jakiegoś monstrum.
REWIZOR