Mnie się podoba, całkiem ładnie się prezentuje w tym malowaniu ;)))
Ciekawe kto wpadł na genialny pomysł demontażu gniazda ukrotnienia.
Wszyscy marudza o te gniazda, tylko nikt jeszcze nie zauwazył ze ET41 również owych gniazd nie posiadają a nikt nie marudzi na ten temat.
Cytat: "EU07-483"Wszyscy marudza o te gniazda, tylko nikt jeszcze nie zauwazył ze ET41 również owych gniazd nie posiadają a nikt nie marudzi na ten temat.
Celna uwaga.
No nie wiem, czy nie mają. Między członami jest gniazdo a`la wielokrotne sterowanie.
Fakt na czole może ich nie ma, ale pusty środek jest w pewnym stopniu wykorzystany "półeczką", oraz w niektórych przypadkach listwami.
A czy w środeczku się coś zmieniło?? Jakiś nowy pulpit:D?
W Polsce chyba obowiązuje zasada jazdy na tylnim pantografie a ten lok jedzie na przednim... chyba ze się myle :):)
Ladna :)
O wiele ladniejsza od tej niebieskiej ep08
Ile loków poszło(pójdzie) do moderny? Koszty to circa 100 mln. złotych. Ciekawe gdzie oni to utopili? Miała byc niby klima itp. a ty ni h.. nic nie ma nowego.
Ile loków poszło(pójdzie) do moderny? Koszty to circa 100 mln. złotych. Ciekawe gdzie oni to utopili? Miała byc niby klima itp. a ty ni h.. nic nie ma nowego.Numery można znaleźć na stronie PKP PR tu (http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=2200&wersja=pol&nav=B).
Ile loków poszło(pójdzie) do moderny? Koszty to circa 100 mln. złotych. Ciekawe gdzie oni to utopili? Miała byc niby klima itp. a ty ni h.. nic nie ma nowego.Moze jakis prezes PRki potrzebowal kasy na nowa wille ?:)
Cytat: "Kozi"Ile loków poszło(pójdzie) do moderny? Koszty to circa 100 mln. złotych. Ciekawe gdzie oni to utopili? Miała byc niby klima itp. a ty ni h.. nic nie ma nowego.
74 sztuki? Jakos tak. Przetarg był podzielony na kilka cześći. I w kazdym przetargu była inna specyfikacja zamówinia. Część lokomotyw przejdzie tylko kosmetyke lekka i przebudowe na EP (zapewne ta jest w tej grupie) a inne beda miały modernizacje na wiekszą skale. Jak mnie nie myli to te niskie numery ze wzgledu na wiek sa w tych uboższych czesciach przetargu.
Usunięcie gniazd sterowania ukrotnionego przez PR, to moim zdaniem błąd. Myśląc przyszłościowo mozna je by było wykorzystać przy składach typu "push pull".
no może nawet jakby nie mieli wozic to gniazda ukrotnienia są niezbędne. Jakby się miało zdarzyc że naglę będą potrzebne no to są już przegrani.
no może nawet jakby nie mieli wozic to gniazda ukrotnienia są niezbędne. Jakby się miało zdarzyc że naglę będą potrzebne no to są już przegrani.
4E-ZEZ
EP07
1
node -1 0 EP07-1001 dynamic PKP\EU07 ep07-1001.tga 4E-ZEZ 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Witam. (...)
Jak niezbedne? Widziales kiedy pociąg pasażerski na warkoczach?
Strasznie słaba jakosc - uzyłes tych fot które były dostepne na forum?
A ja uważam że podróż ma klimat jak lok oblatuje skład, nawet kilka razy, co z tego że to trwa? Dla mnie podróż pociągiem nad może czy w góry w 3h nie ma sensu, wole tłuc się 8h wtedy jestem nasycony i moge odpoczywać;P A jeśli chodzi o gniazda to siódemeczka ładniej z nimi wyglądała, fakt ale w naszych warunkach są praktycznie bezużyteczne...Ale kolej nie jest dla miłośników kolei, tylko dla zwykłych pasażerów, którym zależy by szybko dotrzeć do celu, a nie wlec się kilka(naście) godzin.
Loka to można nawet radiowo sterować i nie potrzeba żadnych kabli (http://www.fablok.com.pl/index.php?dzial=3&poddzial=107&art_poddzial=114).
A te gniazda to tylko dodatkowe koszty przy każdej naprawie, utrudniają malowanie loka wiec lepiej je wyciąć.
[...] ale to "coś" zwane EP07-1001 wyglada przeokrutnie.
Cytat: "defiler"[...] ale to "coś" zwane EP07-1001 wyglada przeokrutnie.
Delikatnie to ująłeś, tak subtelnie. Powiedziałbym że wygląda pięknie ale kłamstwem się brzydzę.
Ehh...pamiętacie jak wydziwialiśmy na 22-2000, a teraz co? cicho! Przyzwyczimy się i do tego.
Cytat: "Patrykos"
Ehh...pamiętacie jak wydziwialiśmy na 22-2000, a teraz co? cicho! Przyzwyczimy się i do tego.
Na ET22-2000 nie narzekam bo to prawie wogóle nie jeździ;)
Jest już druga lokmotywa dla PKP PR - EP07-1002.
Cytat: "|andy|"Jest już druga lokmotywa dla PKP PR - EP07-1002.
Czy orientuje się ktoś może co to za ex siódemka kryje się pod EP07-1002?
A jak widać, narazie podpórka w postaci drugiej maszyny, gdyby padła nowa EP.
Myślę, że nikt się nie obrazi jak podam link:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-28106.html
Numerację mogli pozostawić po staremu, a nie teraz szukać co to był za stary numer.
A jak widać, narazie podpórka w postaci drugiej maszyny, gdyby padła nowa EP.
Na TWB jest zdjęcie EP07-1003 - siódemka 303E z halogenami wbudowanymi w pudło (telewizory). Myślę, że nikt się nie obrazi jak podam link:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-28106.html
Bzdura. Zobacz sobie zakres modernizacji na stronie PR.
ZTCP to tylko nowe fotele, halogeny, ogrzewanie szyb i EU -> EP.
Nie sądzę aby coś dołożyli gratis i w międzyczasie.
(...) A czy czasem sprzęg wielokrotnego nie został przeniesiony pod zderzaki ?Przyjrzałem się i nie widzę tam niczego nadzwyczajnego. Po dwa przewody hamulcowe i pneumatyczne otwierania drzwi, i kabel grzania. Chyba, że czegoś nie zauważyłem?
Przyjżyjcie się fotce 1002 zamieszczonej przez Glowawojtasa.
Hehe, jeśli ktoś chce moge przedstawić MaSzynową wersje EP07-100.. z połówkowymi gdyż bawiłem się ostatnio w takie wynalazki :D
Hehe, jeśli ktoś chce moge przedstawić MaSzynową wersje EP07-100.. z połówkowymi gdyż bawiłem się ostatnio w takie wynalazki :D
Czyli kolejna padła?
Ale 1003 dzielnie jeździ codzinnie do Świnoujścia :)
Cytat: "Kipek von Chojna"Ale 1003 dzielnie jeździ codzinnie do Świnoujścia :)
Na czym jeśli można wiedzieć?
Jak to możliwe, że na moim zdjęciu nie ma (jak w poście wyżej) Herbu Wrocławia na środkowej szybkie i srebrnych obramówek reflektorów ;-) ? Na fotce z drugiej strony jest tak samo.
Cytat: "piotrek"Jak to możliwe, że na moim zdjęciu nie ma (jak w poście wyżej) Herbu Wrocławia na środkowej szybkie i srebrnych obramówek reflektorów ;-) ? Na fotce z drugiej strony jest tak samo.
Po porze dnia widać, że robiłeś fotkę wcześniej, więc może dołożyli te elementy w międzyczasie ;).
Pozdrawiam!
(pierwszy skren) Co to za przedmiot i czy w realu można przejechć po tym patykiem czy trzeba opuścić patyk.
Nie trzeba opuszczać patyków - jedziesz bezprądowo.
Może ta fotka była robiona innego dnia zobacz że nie ma na twoim zdjęciu
Nalepki: UWAGA Wysokie napięcie! Sprzęg ogrzewania elekrycznego złączać i rozłaczać przy opuszczonych odbierakach prądu
Tylko tam gdzie wskazują znaki do bezprądowej. Nie pod każdą żabą jest jazda bezprądowa.
Hmm... Dziwne, bo w Taciszowie (kędzierzyn- gliwice) po "dwójce" szlakowa 120 i się jedzie pod żabą.
To samo Łazy- Dąbrowa G. Ząbkowice analogicznie.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w piątek ma jechać na jazdę próbną do Węglińca EP07-1010 po ZNTK Oleśnica.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w piątek ma jechać na jazdę próbną do Węglińca EP07-1010 po ZNTK Oleśnica.
Już 10 wychodzi z Oleśnicy a Mińsk i HCP grzebią się z 1007, 1008 i 1009.
Co do obiegów: dzisiaj padła 1003, za którą pomorzanina ciągła 07-376, 1001 ma obiegi na bosmanie. Co do 1005 - jeszcze nie zatrudniona na planowym.
Zaraz to jak Minsk sie grzebie z tymi co wypisałeś, to po wyjeździe którędy będą jechały? Jak przez rembertów to pójdę na peron w Sulejówku i sfocę :)
btw 1003 jeździ w "bosmanie", ale dziwi mnie że tak nieregularnie, w poniedziałek jechała w niedzielę też a dzisiaj nie... czaiłem się żeby ją sfocić a zobaczyłem zwykłą zieloną 7
Pytanie: interesuje kogoś temat siódemek z PR? Bo nie wiem czy mam dawać jakieś info o obiegach itp.?Jakby coś przez Łódź leciało, szczególnie w weekend.
Pozdrawiam.
Dawaj, może ktoś się ruszy i zrobi mi jakiejś zdjęcia na tekstury. :)Byłoby przyjemne z pożytecznym.
Pytanie: interesuje kogoś temat siódemek z PR? Bo nie wiem czy mam dawać jakieś info o obiegach itp.?Jakby coś przez Łódź leciało, szczególnie w weekend.
Pozdrawiam.
Byłoby przyjemne z pożytecznym.
1004 jest już dość brudna, grzebali przy syrenie.
Ja mam pytanie, czy siodemka która przyprowadza Włókniarza do Łodzi wraca ze składem na następny dzień czy zabiera się z tym co aktualnie jest do wzięcia?
Na Kraków coś leci? Gdyż chyba wrocławskie maszyny na Śnieżce tylko chodzą
Na Kraków coś leci? Gdyż chyba wrocławskie maszyny na Śnieżce tylko chodzą
Wie ktoś może czy ktoraś z tych lokomotyw zawita kiedyś na Opolszczyznę?
Wiesz, tu chodzi o pewien rarytas. Jak jest czegoś mało....Wie ktoś może czy ktoraś z tych lokomotyw zawita kiedyś na Opolszczyznę?
Poczekajcie do czasu kiedy będzie więcej maszyn, wtedy po całej Polsce będą jeździły.
Obiegi na dzisiaj.
1003 na "Pomorzaninie"
56101 Gdynia Gł. - Wrocław Gł.
Straszna konstrukcja Twojej wypowiedzi. Czy jeździ ich tyle że aż nie można trafić?Obiegi na dzisiaj.
1003 na "Pomorzaninie"
56101 Gdynia Gł. - Wrocław Gł.
No niestety ciągle nie mogę go wypatrzec bo już często się pojawia w mojej okolicy. O której dokładnie jedzie lub jechał.
No niestety ciągle nie mogę go wypatrzec bo już często się pojawia w mojej okolicy. O której dokładnie jedzie lub jechał.Witam. Byłem dzisiaj w 3-mieście i sprawdziłem z ciekawości rozkład. Pomorzanin wyjeżdża z Gdyni o 4:45 (może dlatego go nie widziałeś:P). A i jeszcze nie ma nr 56101, tylko 56100. Może komuś uda się go zobaczyć :)
A i jeszcze nie ma nr 56101, tylko 56100. Może komuś uda się go zobaczyć :)
Co się stało, że nie ma 1006, 1007, 1008, 1009? Słyszałem, że 1006 (jakiś niski numer 4E rozsypała się w czasie modernizacji)??
Co się stało, że nie ma 1006, 1007, 1008, 1009? Słyszałem, że 1006 (jakiś niski numer 4E rozsypała się w czasie modernizacji)??
06,07,08 i 09 są w drodze.
Tym razem pierwsza siódemka wyremontowana przez Newag. Moim zdaniem najładniejsza z dotychczasowych, chociaż i tak wolę zielone...
CytujTym razem pierwsza siódemka wyremontowana przez Newag. Moim zdaniem najładniejsza z dotychczasowych, chociaż i tak wolę zielone...
...lecz zgodnie z tradycją, najgorsza pod względem elektrycznym...
Z zycia Paniczu, z życia :-) Jeszcze nigdy nie trafiłem na maszynę ze Sącza, która byłaby lepsza od Oleśnicy czy Gliwic. Poza ładnym malowaniem...
1013 <- wczoraj pierwsza próba, później powrót do Oleśnicy i oddanie do służby.
A jak to będzie z tą 1006? Rozumiem, że "babcia" się rozleciała, w tym przypadku jakaś inna maszyna wejdzie za nią? Wiadomo już, która to będzie maszyna i kto ją będzie robił?
Z jakiej racji, jedną siódemkę będzie modernizował rumun (RELOC) ?
1013 <- wczoraj pierwsza próba, później powrót do Oleśnicy i oddanie do służby.A nie 1012?
A powiedz mi tak bardziej ogólnie - z jakim pociągiem można spotkać jakąś PRową siódemkę w sobotę w Warszawie na Wschodnim?Tak samo pytałem o Łódź.
EP07-1011 na pociągu 16107 Oleńka . Chyba ta lokomotywa będzie na porządku dziennym na tym składzie.... dokąd nie padnie ..?
Poć.nr.16107 ze stolicy PO :) do stolicy PO :) EP07-1013 o godzinie 12:15 na dolnym śląsku Wrocław GłównyJa mam problem z rozszyfrowaniem tego zdania. 12:15 to we Wrocławiu czy Warszawie, przyjazd czy odjazd? Jedyna rada to zajrzeć do rozkładu.
Jakie numery juz mozna spotkac? wiem o 1001 do 1013 sa nastepne juz?
ja to chciałbym zobaczyć EP07-1000 :)
Jaki pociąg prowadzi EP07-1002?
Widziałem ją dzisiaj jak przelatywała przez Susz z jakimś pośpiechem i kierowała się w stronę Iławy.
Zapewne jechała objazdem z powod tego tragicznego wypadku.
EP07-1022 wydane w nowej wersji stacjonuje dziś w MD Wrocław- Brochów . Nabywca - PR Wrocław , zmodernizowano w ZNTK Oleśnica z dn.26.Liściopad :) .2007 r.
Może taki ogólny spis siódemek z PR.
Może taki ogólny spis siódemek z PR.
Wróble ćwierkają, że siódemki PKP PR mają jeździć na Jaćwingu (na odcinku Wrocław-Białystok-Wrocław), ale póki co jeżdżą tu wrocławskie byki (w poprzednim roskładzie pociąg na odcinku Wrocław-Białystok był obsługiwany białostockimi maszynami, gł. ET22). Mozesz to potwierdzić?
Myślę, że to kwestia tego, że jeszcze nie wszystkie 73 sztuki jeżdżą, pewnie jak już wszystkie będą po modernizacjach, to zaczną się pojawiać i tam.
72 - jedna "odpadła" EU07-011, a druga?
72 - jedna "odpadła" EU07-011, a druga?
Te które "odpadly" są już zastąpione ;)
A wiadomo jakimi?
A wiadomo jakimi?
EU07-006 z CM Kraków oraz EU07-007 z CM Żurawica.
07-007?! No no , nie wiedziałem, że tą lokomotywe oddadzą, prędzej 009 co stoi na Franowie.
07-007?! No no , nie wiedziałem, że tą lokomotywe oddadzą, prędzej 009 co stoi na Franowie.A co w niej jest takiego, ze mialiby jej nie oddawać?
EP07-004 i EP07-005 stały dzis na Brochowie , nie wiem po co , ale stały .
EP07-004 i EP07-005 stały dzis na Brochowie , nie wiem po co , ale stały .
Wytłumaczcie mi tylko, dla czego np. dawna krakowska 024 przeszła naprawe, ale przejął ją potem Wrocław. Dla czego wogóle Wrocław je wszystkiema, a nie lokownie z których wyszły?
Wytłumaczcie mi tylko, dla czego np. dawna krakowska 024 przeszła naprawe, ale przejął ją potem Wrocław. Dla czego wogóle Wrocław je wszystkiema, a nie lokownie z których wyszły?
Bo tam PRy maja swoja szope, zaplecze i inne niezbedne bajery do utrzymania tylu maszyn. Zreszta nie tylko Wroclaw je dostanie.
A krakowska 024 nie przeszla jeszcze naprawy i nadal jest w Rumunii. Po kiego farmazony puszczasz?
Nie znajduje słów na to co zobaczyłem.Witam. Dlatego ma takie malowanie: http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,159.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=285139
Czemu 1051 ma takie, a nie budyniowe malowanie jak reszta?
ET 42-184 A i B ]
Czerwieńsk zaczął wyciągać co poniektóre byki z krzaków, jak mówisz, że skończyli 1014, 1015 na hali i 1023. Nieźle ;)
To tak off ...
Czerwieńsk zaczął wyciągać co poniektóre byki z krzaków, jak mówisz, że skończyli 1014, 1015 na hali i 1023. Nieźle ;)
To tak off ...
Jak już to 1123.
Na stałe te loki nie będą połączone bo bez sensu byłby taki stan.Ja sobie żartowałem z tym trwałym połączeniem :D.
Zapytam więc. W jakiej pozycji był nastawnik kierunku w lokomotywie wleczonej?
Ktoś zna odpowiedź?
Myslicie, ze oni tak w tyl jada przy zalaczonym obdwodzie glownym ?:)
A co do "kontry", to właśnie zrobiłbyś ją mając nastawnik kierunkowy w pozycji "w tył".
Załogi siedzą w skrajnych kabinach.
Jak to w skrajnych kabinach???
Ja jechałem w takim tandemie siódemka + bykTeż wtedy jechałem. ;-)
Byłem w skrajnej kabinie byka (nie od strony siódemki) tak długo jak ciągnięto nas do tyłu nawrotnik był na wstecz. Podniesiony patyk, wszystkie obwody załączone. Niestety nie spytałem czemu.
No tak jak na moim pseudo rysunku. Chodziło mi o skrajne kabiny w sensie końca i początku tego oto "składu".
Sorka jeśli się niejasno wyraziłem :).
EP07-1058, 1060 i 1048(?) trafiły do Lublina, stoją na stacji. Ma być ich 7. Niestety nie mam zdjęć, bo mi się aparat zepsuł, postaram się zrobić dzisiaj
EP07-1058, 1060 i 1048(?) trafiły do Lublina, stoją na stacji. Ma być ich 7. Niestety nie mam zdjęć, bo mi się aparat zepsuł, postaram się zrobić dzisiaj
EP07-1058, 1060 i 1048(?) trafiły do Lublina, stoją na stacji. Ma być ich 7. Niestety nie mam zdjęć, bo mi się aparat zepsuł, postaram się zrobić dzisiaj
Widzę, że zaczynają się jakieś dziwne alokacje taboru. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jakie "budynie" na chwilę obecną stacjonują gdzie indziej niż w PR Wrocław?
przejda do IC (łącznie z budyniami).Tylko co z malowaniem? Ciekawe czy "budynie" będą przemalowywać na "jagody" ? .
Dziwne alokacje to dopiero beda... Wg. Głosu Maszynisty do grudnia wszystkie Eu07 i EP07 przejda do IC (łącznie z budyniami).
Dziwne alokacje to dopiero beda... Wg. Głosu Maszynisty do grudnia wszystkie Eu07 i EP07 przejda do IC (łącznie z budyniami).
Pisza, ze do IC. Moze IR bedzie w strukturze IC...Dziwne alokacje to dopiero beda... Wg. Głosu Maszynisty do grudnia wszystkie Eu07 i EP07 przejda do IC (łącznie z budyniami).
A nie do IR? ;) Ciekawe, co bedzie z osobowkami na 7kach...
A co do osobówek na 07 to albo zastapia je kible, albo beda loki najmowac od IC.A może nadal będą najmować od Cargo, ale... ET22.
moje kosianie EU06-08?
P.S. mam nadzieję że siódemki nie znikną tak szybko ze szlaków, bo chciał bym jeszcze na nich za te 5 lat pojeździć
powinni odstawiać do skansenów kolejowych a nie złomować.
ST44-003, Racja :)
Takie lokomotywy po skreśleniu z inwentarza powinni odstawiać do skansenów kolejowych a nie złomować. Popularność zabytków w Polsce wiele na tym traci.
skansen w Kościerzynie
Lepiej niech to stoi na lokomotywowni w oczekiewaniu na pocięcie niż ma stać w pseudo Skansenie i straszyć ludzi.
Czy to znaczy, że jedna z tych siódemek będzie kursować tylko na Pomorzu?
Przecież Halibuty mają u siebie kilka maszyn EP07-10xx ;)mają nie wiedziałem, a można wiedzieć jakie?
Dzięki za info, tylko że wydawało mi się że Halibuty oznaczają raczej Gdynię niż Lublin.
Bo skąd na zwykłym osobowym leciał EP07-10xx. Z tego co wiem to do Gdyni jeżdżą "Budynie" tylko z Wrocławia na pociągu POMORZANIN i PIAST.
Przepraszam że tak dziwnie spytam a czy CM ŻURAWICA coś hapnie z tego rozdawania siódemek? chyba się cos należy za ex EU07-200 ? a EP07-1049 w nadchodzącym czasie.
Z tymi siódemkami jeszcze nic nie wiadomo, bo sporą ich część ma "łyknąć" IC.
CytujI jak je pomaluja? Na granatowo? zeszpeca tak jak "świnke" i niejedną EP09?
CytujZ tymi siódemkami jeszcze nic nie wiadomo, bo sporą ich część ma "łyknąć" IC.
I jak je pomaluja? Na granatowo? zeszpeca tak jak "świnke" i niejedną EP09?
Z tymi siódemkami jeszcze nic nie wiadomo, bo sporą ich część ma "łyknąć" IC.
Wrocław "oddał" 6 siódemek, a dostanie ok. 40. Rozdzielane są wg zapotrzebowania.Nie wg. zapotrzebowania, ale wg. tego gdzie jest miejsce i zaplecze aby je utrzymac.
Nawet te PR-owskie?
To po jaką cholere było oddawać 07 do PR aby potem przeszły do PIC-u?
Zero logiki w tym działaniu.
Najpierw do PR a teraz do IC. Nie wątpliwie jakiś prezes na tym zarobi, a jakaś spółka straci.Na jakiej podstawie, takie wnioski?
Na pewno będą chcieli przemalować na swoje barwy, co już wiąże się z kosztami.Tak, jest to pierwsza rzecz jaka zrobia...
Oby za dużo nie kombinowali z tymi lokomotywami. To co dzisiaj się dzieje, to już jest lekka przesada.Co się takiego dzieje? To jest akurat jedna z najlepszych decyzji od momentu podzialu PKP na spółki...
IC wypracowało w ostatnich latach jakieś zyski i powinno inwestować w nowe lokomotywy, a nie zabierać stare PR-om.No to o inwestowaniu w nowe loki mowi się w IC całkiem konkretnie.
Przecież i tak za jakiś czas (mam nadzieję, że jak najszybciej) PKP będzie musiało modernizować linie i przystosowywać je do większych prędkości. A wtedy co?To bedzie za 50 lat, na razie to niech na wszystkich korytarzach miedzynarodowych bedzie 120
Na razie wygląda na to, że IC chce zarabiać na wynajmowaniu lokomotyw PR-om.IC nie będzie wynajmować lokomotyw dla PRu
Co się takiego dzieje? To jest akurat jedna z najlepszych decyzji od momentu podzialu PKP na spółki...Dlaczego tak sądzisz? Mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć?
IC nie będzie wynajmować lokomotyw dla PRuTo na jakich zasadach PR będzie z nich korzystać (jeśli w ogóle będzie)?
Dlatego, ze kazda spółka prowadzaca przewozy powinna byc uniezalezniona od innych spolek. Inaczej nie będzie mozna ani tego sprywatyzowac, ani nawet sensownie rozwijac.Co się takiego dzieje? To jest akurat jedna z najlepszych decyzji od momentu podzialu PKP na spółki...Dlaczego tak sądzisz? Mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć?
Nie będzie z nich korzystac, wszystkie pociągi PR będą prowadzone EZT, szynobusami a na trasach niezelektryfikowanych przez spalinowozy.IC nie będzie wynajmować lokomotyw dla PRuTo na jakich zasadach PR będzie z nich korzystać (jeśli w ogóle będzie)?
Może ktoś wyjaśnić tą kwestię ? IR je przejmuje, czy IC w ramach TLK ? IR będzie w strukturze IC ?Pociągi, lokomotywy i druzyny przejmie IC. Wiec jesli wpostanie taki twór jak IR to będzie w strukturze IC.
kolejna beton-spółka :)
Dlatego, ze kazda spółka prowadzaca przewozy powinna byc uniezalezniona od innych spolek. Inaczej nie będzie mozna ani tego sprywatyzowac, ani nawet sensownie rozwijac.
kolejna beton-spółka :)
A to czemu?
Rozumiem, że o żadnym odsprzedawaniu nie ma tutaj mowy, a pojazdy trafią "aportem" do IC?
Dla tego iż będzie kolejna spółka na PKP. Tak jakby mało ich jeszcze było.
A gdzie zatrudnieni są mechanicy jeżdżący na ICpociągach???W Cargo.
Bo PRowskie składy obsługują załogi zatrudnione w Cargo, i jest zapis, że PRy nie mogą zatrudnić lmechaników spoza Cargo.W grudniu ma się to zmienić.
"Budynie" chyba już na stale wpisały się w pomorski krajobraz dziś złapałem dwie sztuki w Tczewie...Te dwie siódemki na Twoich zdjęciach to chyba na stałe są w Tczewie, bo też je widziałem, a 1042 prowadziła pociąg którym jechałem:) Oprócz tego spotkałem jeszcze dwie sztuki. Jedna to na pewno była EP07-1034. Można powiedzieć, że zaczyna robić się budyniowo:D
Tak... i dodatkowo 2 modele mają mieć sterowanie oporami joystick'iem.
Pojawiły się już siódemeczki z Klimą i wyświetlaczami. Absolutny hit ma się niebawem pojawić bowiem będą siódemeczki z pantografami półówkowymi i szybami dwudzielnymi, klima i jakieś inne światła itp.
Tak... i dodatkowo 2 modele mają mieć sterowanie oporami joystick'iem.
CytujPojawiły się już siódemeczki z Klimą i wyświetlaczami. Absolutny hit ma się niebawem pojawić bowiem będą siódemeczki z pantografami półówkowymi i szybami dwudzielnymi, klima i jakieś inne światła itp.
może więcej szczegółów, jakie to numery?
(...)
Już jedną lokomotywę z dżojem mamy. Jak to wygląda, wszyscy wiemy, bo jakoś dużego szumnego sukcesu nie odniosła...
Już jedną lokomotywę z dżojem mamy. Jak to wygląda, wszyscy wiemy, bo jakoś dużego szumnego sukcesu nie odniosła...
jak już robią to powinni się postarać i w tych nowych 07 podnieść prędkość konstrukcyjną do 140km/h, szlaki remontują nawet do 160km/h, a nie będzie miało co po nich jeździć
jak już robią to powinni się postarać i w tych nowych 07 podnieść prędkość konstrukcyjną do 140km/h, szlaki remontują nawet do 160km/h, a nie będzie miało co po nich jeździć
Już lepiej żeby inwestowali w nowy tabor na 140km/h lub więcej, a nie pchali kasę w jeżdżące zabytki :).
...Mój szczątkowy zmysł estetyczny wyraził dezaprobatę do tych reflektorów. Woli stare TV.Dobrze, że nie zamontowali ich pionowo. Wtedy dopiero by było nieestetycznie.
Tylko, że za tą sama kase odnowią dużo więcej 07 niż by kupili nowego taboru. Tym bardziej ja jako miłośnik 07 ciężko bym przeżył rozstanie z siódemkami...ale na szczęście to nie grozi:)
jak już robią to powinni się postarać i w tych nowych 07 podnieść prędkość konstrukcyjną do 140km/h, szlaki remontują nawet do 160km/h, a nie będzie miało co po nich jeździćCzyli de facto zrobić nowe EP08 :)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=619561 - kabina 1006, kształt pulpitu żywcemz EP09.
Gdzieś sie zapodział mój post :/: co dałem wczesniej te fotke
Mechanik się nie boi odsłoniętych styczników ;> ?Tam nie ma styczników :>, to są zestyki i wał krzywkowy :).
"kierownica" chyba z jakiegoś samochodu. Też dziwnie nie pasuje.A co? wolisz kierę od "Żuka" ? :>, ta przynajmniej jest "milsza" w dotyku :D .
"kierownica" chyba z jakiegoś samochodu. Też dziwnie nie pasuje.
No ale zestyki są chyba pod prądem?
Czy Ty naprawdę myślisz, że nastawnik nie będzie obudowany? Ręce opadają....
Co do ''kierownicy'' najlepiej pasowała by od poczciwego Fiata 126p.
Wiecznie wszystkim zle.
Zamontuja halogeny - zle
Zamontuja nowy nastawnik - zle
Zdemontuja gniazda z czola - zle
itp itp
W związku z realokacją taboru wynikającą ze zmian organizacyjnych w Grupie PKP ze stanu pojazdów trakcyjnych CM Szczecin skreślonych zostanie znaczna część lokomotyw serii EU07 oraz wszystkie EP07. Do końca tego miesiąca Zakład Taboru w Szczecinie opuszczą pojazdy EP/EU07 oczekujące naprawy głównej oraz rewizyjnej, do końca czerwca pozostałe pojazdy serii EP07 będące w ruchu. Docelowo pozostać mają 3 lokomotywy serii EU07 o numerach EU07-359, EU07-470 oraz EU07-503.
Ale to jest właśnie polska robota. Kran hamulca to mogli czymś obrzucić na gorąco polimerem a nie pozostawiając taki jaki był przed modernizacją.Tylko, że kran nie pozostaje w lokomotywie na stale wiec 'obrzucanie' czymkolwiek byloby bez sensu. Zreszta, to byla próba - wiec nie wszystko skonczone.
Niedośc, że ma połówkowe patyki to jeszcze klimatyzacje ma. Widac jednak że nasze siódemki przechodzą z opóźnieniem w XXI wiek.
Czy wiadomo w ogóle, ile ma na razie byc przerobionych siódemek w taki sposób?
Niedośc, że ma połówkowe patyki to jeszcze klimatyzacje ma. Widac jednak że nasze siódemki przechodzą z opóźnieniem w XXI wiek.Maszyna skonstruowana w latach 50 XX w. Ładny mi XXI wiek :)
Witam. Właśnie do Wrocka dotarła EP07-1049 z klimą i pantografami połówkowymi. Mam zdjęcie tego loka, ale wyszło tragicznie.
Widać, że już wymienili kran hamulca. Ciekawe, czy w nastawniku jest Poducha Powietrzna :D Jest też pewien minus: będzie jeszcze więcej pytań "a po co tu kierownica?".
Hamulec dalej pozostał systemu Oerlikon'a, ale kran teraz jest elektropneumatyczny i można dawkować powietrze z dokładnością do 0,01 MPa :-)Sugerujesz, że wcześniej nie można było?
Hamulec dalej pozostał systemu Oerlikon'a, ale kran teraz jest elektropneumatyczny i można dawkować powietrze z dokładnością do 0,01 MPa :-)Sugerujesz, że wcześniej nie można było?
Wszystko fajnie ładnie pięknie, nowocześnie, ale szkoda że nie ma tradycyjnego Haslerka.. jakoś tak bardziej cieszy oko :) Bo chyba to nowe to już elektroniczne :) (...)Hasler analogowy to jakby nie patrzeć, urządzenie przestarzałe. Niezbyt pasuje do nowego image'u kabin lokomotyw. Tak jest na przykład w jednostkach SPOT, kabina ładna, a tu zonk, stary hasler sobie wisi :)
Hasler analogowy to jakby nie patrzeć, urządzenie przestarzałe. Niezbyt pasuje do nowego image'u kabin lokomotyw. Tak jest na przykład w jednostkach SPOT, kabina ładna, a tu zonk, stary hasler sobie wisi :)
A tak właściwie, to ile kosztuje zmodernizowanie jednej EU/P07 dla PR.
100 mln nie było przypadkiem ceną modernizacji + zakupu?
Ciekawe, czy nie było jakiś ładniejszych nastawników...Może im brakło do siódemek i zrobili pierwsze lepsze... Ot co im wyszło... Ale kombinatory :P :D
EP07-1020
http://infobus.pl/files/18790/hpim6340_760.jpg
To jest bardzo podobne do kabiny 3E-100, czyżby EP07-1020 modernizowały Gliwice?
Może im brakło do siódemek i zrobili pierwsze lepsze... Ot co im wyszło... Ale kombinatory :P :D
(http://img99.imageshack.us/img99/653/12082008196qb4.th.jpg) (http://img99.imageshack.us/my.php?image=12082008196qb4.jpg)
Znaczek znaczkiem, ale ten nastawnik to chyba z Lanosa. Czy jego gabaryty nie przeszkadzają w hamowaniu?
Kierownicy od Lanosa to za bardzo nie przypomina... A sam nastawnik ZNTK Oleśnica dość wygodny w użytkowaniu.
Czyżby? (http://oferty.moto.pl/pliki/ogloszenia/2915/4232_daewoo_lanos.jpg)
W każdym razie, firmowym produktem Oleśnicy to to być nie może. Widać że wzięty jest z jakiegoś samochodu.
Hah, ten nastawnik wygrał konkurs roku 'Największy rotfl na PKP' :D
Tak, a dlaczego? Chyba liczy się wygoda obsługi a nie wygląd.
Czym on jest pokryty?
EP 07-1006
(http://img48.imageshack.us/img48/421/21082008243xs4.th.jpg) (http://img48.imageshack.us/my.php?image=21082008243xs4.jpg)
Skoro nie fabryczny produkt ZNTK Oleśnica to dlaczego miałby ich logo? To nowy produkt i nie jest wzięty z żadnego samochodu...
Ile jest pozycji karanu hamulca zasadniczego w tej kabinie???
Chyba chcieli zrobić coś na wzór kabiny EP09, a z jakim skutkiem im to wyszło dowiemy się z czasem :).
Zrobili dokładnie na wzór kabiny 3E-100 ;)
Nie wiem, czy to pasuje bardziej do tego tematu, czy do tego o siódemkach IC, ale sami zobaczcie: budyń bez napisów "Przewozy Regionalne" z naklejką ICCC na boku!
Jednym słowem - ROTFL! I po co było to sprzedawanie siódemek do PR i przerabianie ich na budynie... żeby potem oddać za friko do IC? :D Tylko oszpecili te siódemki i nic więcej.Sprzedano dlatego, że za PRami stoi kasa z Urzędów Marszałkowskich, czyli państwowa kasa, czyli można doić.
Teraz to normalne - wszystkie EP07-10xx przeszły do PKP Intercity.Czym teraz prowadzą osobówki do Zgorzelca? Wynajmem?
To czym teraz PR jeździ oprócz kiblów?
Teraz to normalne - wszystkie EP07-10xx przeszły do PKP Intercity.Czym teraz prowadzą osobówki do Zgorzelca? Wynajmem?
EP07-1034 tez nie ma napisu "Przewozy Regionalne" na czole, zostaly tylko slady.
Nie wiem czy już było to na forum, ale na stronie ZNLE jest napisane, że w EP07-10XX:
"Zabudowano lokalizator GPS przeznaczony do monitorowania pojazdu".
Czy każda siódemka- po modernizacji posiada GPS ?
Wiem że 1020 ma wyświetlacz kierunkowy. A wiem to stąd że mieszkam w Wołominie i widziałem jak jechał i był wyświetlony napis BIAŁYSTOK
A wiesz jak to przeszkadza w nocy, gdy jedziesz? Oślepia niemiłosiernie...
Kolego, jakie boczne osłony? Co ty za przykłady podajesz?
A to ten tunel ma robić maszynista?? hehe... Dobre...
Gdyby jeszcze na tych wyświetlaczach była opcja stałego napisu bez przemieszczenia to jeszcze... pół biedy...
Czy w tym kraju panuje bezmózgowie ?W kraju nie. Na kolei niestety tak.
A 1020 to z jakiego modernu? Po Oleśnicy czy po Mińsku?
Po Gliwicach. W 1020 prawie nic nie zmienili (największa zmiana to chyba kiepski pulpit) i w porównaniu do maszyn po Oleśnicy to wielki niewypał.A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jechałeś na służbie?
A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jechałeś na służbie?
Ja jechałem i pulpit mi się bardzo spodobał. Dobre właściwości trakcyjne i co ważne: Cichy, przewidywalny i niesyczący Oerlikon...
Fajnie i miękko chodzi nastawnik.
w czasie prowadzonej "modernizacji" 1020 serwis z Gliwic przyjeżdżał do nas oglądać część elektryczną pulpitów po OleśnicyCo to znaczy według ciebie? Czy mieszkasz w Oleśnicy?
Co to znaczy według ciebie? Czy mieszkasz w Oleśnicy?
A co do 1020 to znalazłem taką ciekawostkę http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=156&pos=18 (http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=156&pos=18)
A mocowanie foteli to naprawdę ważna rzecz... Hahaha.
Hahaha. Śmiac mi się chce. Co do wózków to rozumiem bo chodzi o bezpieczeństwo ludzi aby zapobiec takim wypadkom ja kiedyś kiedy koło z pędzącej EP09 uderzyło w wagon ze swojego składu, ale te fotele to mnie zabiły.
No a bezpieczeństwo maszynisty? Niech by się fotel urwał i co? :)
A jakie jest zdanie wrocławiaków na temat 1049 czy 1067? Bo nie raz słyszałem że bardzo kiepskie... Najwięcej uwag na temat hamowania? Prawda?
Jakieś ruchy się zaczynają dziać, dziś na Brochów zjechała EP07-1019