- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Ra w 07 Kwietnia 2023, 15:05:12
-
Mając dużo wykresów ruchu z 2007 roku, zabrałem się w końcu za generowanie rozkładów. Dane oraz część rozkładów przygotował kolega @MW. Trasa Katowice – Kluczbork jest umiarkowanie przejezdna, wymaga to jeszcze trochę poprawek, co pewnie jeszcze zajmie parę tygodni. Również dorobione muszą zostać skrypty sterujące stacjami. Zasadniczo trasa jest składana z komórek, ale chyba jeszcze nie powstał plik SCN, który dołącza wszystkie potrzebne komórki. Dopracowanie wyglądu scenerii i szczegółów pewnie zajmie jeszcze bardzo dużo czasu.
W załączeniu wstępny zestaw rozkładów. Wymagają one jeszcze dopracowania szczegółów (parametry szlaków, prędkości, uzupełnienie mijanych posterunków, ujednolicenie nazw, ostateczna weryfikacja poprawności) — jest to jednym z celów uruchomienie sceneriusza.
Koncepcja sceneriusza
Start około 11:35 z rozkładami z 2007 roku.
- Głównym pociągiem jest osobowy 46939 z Katowic (11:55) do Kluczborka (14:24). Z Kluczborka można następnie jechać jako 64942 w przeciwną stronę (14:30-17:32).
- Można też wyruszać 64938 z Lublińca w stronę Katowic (11:37-13:32), następnie jechać jako 527 do Herbów Nowych (13:43-15:39, ewentualnie dalej na Wieluń).
- Z Lublińca również wyjeżdża 46937 do Kluczborka (11:35-12:21), po dotarciu do Kluczborka można jechać jako 64940 do Katowic (12:30-15:32).
- Pociągi osobowe będą mijać dużą liczbę pociągów towarowych: 988, 7480, 61784, 8001, 74760, 64366, 47663, 46181, 48781, 46361, 83160, 63180, 16881, 89380, 8988. Do rozważenia jest możliwość prowadzenia wielu z nich.
- Pewnie jakieś pospieszne będą na odcinku Katowice – Chorzów Batory (73100, 36111, 83106, 38101), a coś przemknie poprzecznie przez Lubliniec (62102), jednak w tych godzinach nie ma sensownego pośpiesznego do prowadzenia.
- Jako uzupełnienie mogą powstać dodatkowe misje na pominiętych odcinkach — w stronę Opola, Częstochowy, Kępna, Zduńskiej Woli, Żywca — jeśli coś ciekawego da się poskładać.
Rzeczy do ustalenia
Potrzebna mi będzie pomoc w opracowaniu następujących tematów:
- Manewry w Katowicach pomiędzy 11:35 a 11:55.
- Obsługa zmiany kierunku jazdy w Kluczborku (w którym miejscu kończy bieg pociąg i czy manewruje).
- Obsługa zmiany kierunku jazdy w Katowicach.
- Zestawienie składów pociągów (tekstury na 2007 rok).
-
Na dole zamieściłem link do archiwum z ostatnią wersją wykresów ruchu.
W katalogu "RJ_MaSzyna\rj2007_ok4" zostały dodane rozkłady jazdy z parametrami posterunków ruchu dla wyżej wymienionych pociągów osobowych i towarowych (to te z najnowszymi datami).
W plikach rozkładów na końcu znajdują się komentarze dotyczące rekonstrukcji i samych pociągów.
Dodanych jest też kilka przykładowych rozkładów poc. osobowych i pośpiesznych z odcinka Katowice - Gliwice. Łatwo mogą być przerobione na rozkłady także innych pociągów, mijających na odc. Katowice - Chorzów Batory pociągi z projektu scenariusza.
Odcinek LK137 Katowice - Gliwice jest teraz uwzględniony na wykresie LK1. Uzupełniony jest też ruch od Ch.Batory do Tarnowskich G. na wykresie LK131.
Jeśli chodzi o nazwy posterunków, to ponieważ nie znałem ich form (W4) przyjętych na scenerii, we wspomnianych rozkladach występują dwa warianty niektórych nazw. W rozkładach poc. towarowych (przypadkowo) nazwy utrzymane są w konwencji ze scenerii LK61. W rozkładach poc. pasażerskich konsekwentnie zastosowane są formy przyjęte w służbowych rjp - m.in. w szczególności nazwy stacji węzłowych pisane są wielkimi literam i z polskimi znakami diakrytycznymi. Oczywiście będzie to musiało być ujednolicone i uzgodnione z wpisami W4 w scenerii. Kiedyś występowały chyba problemy w traktowaniu przez exe polskich znaków, zwłaszcza wielkich liter (w rozkładach i W4). Nie sprawdzałem jak jest teraz - wówczas na potrzeby swojej scenerii musiałem zrezygnować z polskich znaków (ale poza tym nazwy zostały uzgodnione ze służbowymi rj).
Czasy na posterunkach pośrednich w rozkładach będą musiały być zweryfikowane w trakcie prób symulacji. Chodzi tu o punkty między posterunkami o znanych czasach rozkładowych (z sieciowego rj, albo "Planu zestawiania poc. towarowych PKP Cargo"). Służbowe rj z innych lat mogą tu być tylko częściowo pomocne (por. rozkłady dla 2011r), ze względu na zmienne w ciągu lat parametry linii kolejowych. Największa pewność występuje w przypadku tras katalogowych (są tam szczegółowe rj i mogą to być wzory dla innych pociągów towarowych).
Myślę, że pomocne mogą być zawarte w archiwum pliki "IR-4 Zmiany prędkości..", "IR-4 Prędkosci pociągów towarowych 2007" i WOS.
-
Dzięki.
Obecnie nie ma większego problemu z ewentualną podmianą nazw w W4 albo w rozkładach na zmodyfikowaną konwencję. W Rainsted używany jest plik nazwy.txt który zamienia nazwę znalezioną na docelową. Nie mam też pewności co do konwencji nazw W4, np. czy dodawać przyrostki "po", "pods" itd. Istotne to jest np. w przypadku Blachowni, gdzie perony są w innym miejscu niż "środek stacji". W ogóle by należało też rozważyć kwestię "W4 dla towarowych". Jak dotąd widziałem je w postaci jawnej chyba tylko na jednej stacji pod Wrocławiem (sugerowały zatrzymanie pociągów przed przejazdem). Wstępnie mam też opracowane wstawianie do rozkładów informacji o szlakach, ale trzeba będzie to jeszcze przerobić (szlaki.txt).
Błąd konwersji polskich liter dotyczył wielkich liter, na pewno Ś, prawdopodobnie również Ą. Zauważyłem to w 2015 roku, robiąc rozkłady dla jazdy na zachód od Lublińca, gdzie się "Lipie Śląskie" nie odhaczało. Błąd występował chyba nadal w 21.04, późniejszych paczek jeszcze nie sprawdzałem.
-
Co do "W4 dla towarowych", to była już dyskusja na ten temat przy okazji zmian w exe:
od https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg490754.html#msg490754
do https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg490921.html#msg490921
-
Ogólnie to ja głownie bazuje wpisując predkosci drogowe i WOS na dostępnych informacjach. Oraz posiadam wiedze własną (na gruncie) na rok 2011 z tych okolic. Zresztą drogowa może być 100 ,rozkładowa 70 a z WOSu 50 :p Myślę ze różnice czasowe miedzy 2007 a 2011 na wiekszosci robionych przez mnie odcinków nie sa duże tym bardziej ze RJ do towarowych to są żeby były a rzeczywiste czas jazdy czy jazda "o planie " to drugie .Na pewno W4 do towarów powinny być na stacjach węzłowych moim zdaniem , a na takich Tarnowskich Górach to zastanawiam się czy zamiast jednego skrótu TGA nie podzielić tego na okregi jak w rzeczywistosci - tyczy tez sygnalizacji czy nazewnictwa rozjazdów i dać właśnie dodatkowo na tych torach ukryte W4.