- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 11 Listopada 2014, 01:05:27
-
Kształtowe tarcze ostrzegawcze przejazdowe - czy coś takiego istnieje/istniało? Słyszałem o tym, jednakże sieć milczy, wskazuje jedynie TOP-y świetlne.
dla wyszukiwarki: tarcza ostrzegawcza przejazdowa TOP
-
E1 z lat 70 milczy nawet o świetlnych. Może chodziło o kształtową tarczę rozrządową?
-
W 1981 roku powstała SPA-1 i dopiero po tej dacie w Polsce zaczęły pojawiać się TOP-y.
-
Były różne patenty. I mechaniczne liczniki osi, czujniki, różne patenty sygnalizacji przejazdowych, ale o czymś takim nie słyszałem.
Jedynie, szukać w patentach, ale trzeba znać przybliżoną datę, kiedy to wymyślono/opatentowano.
-
W pierwszej wersji SSP były wykorzystane przyciski szynowe Neptun.
Oczywiście, że nie było żadnych TOP-ów kształtowych. Na 100% był TOP-y tylko świetlne, zresztą może ktoś ma wiedzę kiedy został zainstalowany ostatni semafor kształtowy na PKP? Może ktoś pracował w dawnych czasach w służbie ruchu PKP i wie, kiedy została zainstalowana pierwsza TOP? Ja wiem tylko, że popularna SPA-4 to 1994 rok.
-
Pierwsze TOP-y (a na pewno jedne z pierwszych) powstały chyba na odcinku Reptowo-Szczecin Zdunowo w latach 90. Ostatni kształciak był wstawiany może nawet i w tym roku, nie raz jak wagon ściął semafor, czy rdza go zżarła, to wstawiało się "nowy" z demobilu ;)
-
Miałem na myśli raczej nowe projekty zakładające instalację semaforów kształtowych, niż wymianę tych uszkodzonych :)
-
W trakcie rewitalizacji linii 357 wszystkie semafory zostały wymienione na nowe - kształtowe. W tym roku je wstawiali na drugim etapie prac.
-
Ie-4 zabrania stosowania semaforów kształtowych w nowych projektach i ogranicza ich stosowanie na szlakach remontowanych do odcinków niezelekryfikowanych.
-
W trakcie rewitalizacji linii 357 wszystkie semafory zostały wymienione na nowe - kształtowe. W tym roku je wstawiali na drugim etapie prac.
Bo linia 357 to tzw. "linia historyczna". Zresztą bez modernizacji całego systemu sterowania ruchem pociągów na nowoczesny, nie ma sensu robić sztuki dla sztuki i wymieniać semafory na świetlne.