- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 12:29:59
-
Witajcie, chciałem dodać do misji Zwierzyniec_OSOB jakieś dźwięki z radiotelefonu, chciałem posłużyć się Zwierzyńcem_POSP i w eventsach znalazłem takie coś:
node 5000 0 blokada_zepsuta sound 1760.0 0.5 3000.0 blokada_zepsuta.wav endsound
//
event blokada_zepsuta sound 10.0 blokada_zepsuta 1 endevent
domyślam się że liczba "1760" oraz "0.5" określają współrzędne w których dźwięk jest odtwarzany, co natomiast oznacza liczba 3000?
-
Trzecią współrzędną.
-
Stworzyłem coś takiego i wywala mi cannot file not dzien_dobry.wav czy coś takiego, plik dzien_dobry jest w formacie wav. Nie wiem o co może chodzić. Pomożecie?
node 5000 0 dzien_dobry sound -672.625 0.5 7292.375 dzien_dobry.wav endsound
//
event dzien_dobry sound 120.0 dzien_dobry 1 endevent
-
Czy plik dzien_dobry.wav jest umieszczony w katalogu sounds i zakodowany kodekiem PCM?
-
Tak jest w folderze sounds, a kodekiem to nie wiem, a jak zakodować?
-
Jest to domyślny format większości programów, np. rejestratora dźwięków.
-
Gdy chce otworzyć plik w rejestratorze dźwięków wyskakuje takie coś: (patrz załącznik)
-
Czyli pozostaje Ci próbować jakoś skonwertować ten plik. Możesz go otworzyć w programie, którym go utworzyłeś i ponownie zapisać.
-
Dobra błędu już nie wywala lecz gdy przejeżdżam przez punkt gdzie powinien być dźwięk, nie ma go.
-
Czy wywołujesz odpowienie zdarzenie (dzien_dobry)?
-
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale tobie chodzi o to?
node 5000 0 dzien_dobry sound -685.0 0.5 7360.0 dzien_dobry.wav endsound
//
event dzien_dobry sound 120.0 dzien_dobry 1 endevent
-
Tak, dźwięk będzie odtwarzany dopiero po wyzwoleniu zdarzenia dzien_dobry. W takim wypadku możesz je podpiąć do torów bądź kombinacji klawiszy Shift+cyfra. Należy też pamiętać, że symulator ma inaczej zorientowane osie układu współrzędnych.
-
Rozumiem że żeby wyzwolić ewent trzeba np przez niego przejechać, czyli podpiąć go do torów. Więc jak go podpiąć do torów?
-
Wszystko na ten temat (oprocz eventlauncherow czasowych http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14218.0.html) jest w Scenery.doc.