- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 12:29:59

Tytuł: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 12:29:59
Witajcie, chciałem dodać do misji Zwierzyniec_OSOB jakieś dźwięki z radiotelefonu, chciałem posłużyć się Zwierzyńcem_POSP i w eventsach znalazłem takie coś:

node 5000 0 blokada_zepsuta sound 1760.0 0.5 3000.0 blokada_zepsuta.wav endsound
//
event blokada_zepsuta sound 10.0 blokada_zepsuta 1 endevent

domyślam się że liczba "1760" oraz "0.5" określają współrzędne w których dźwięk jest odtwarzany, co natomiast oznacza liczba 3000?
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 13 Lutego 2010, 12:32:02
Trzecią współrzędną.
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 12:49:20
Stworzyłem coś takiego i wywala mi cannot file not dzien_dobry.wav czy coś takiego, plik dzien_dobry jest w formacie wav. Nie wiem o co może chodzić. Pomożecie?

node 5000 0 dzien_dobry sound -672.625 0.5 7292.375 dzien_dobry.wav endsound
//
event dzien_dobry sound 120.0 dzien_dobry 1 endevent
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 13 Lutego 2010, 12:51:00
Czy plik dzien_dobry.wav jest umieszczony w katalogu sounds i zakodowany kodekiem PCM?
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 12:54:30
Tak jest w folderze sounds, a kodekiem to nie wiem, a jak zakodować?
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 13 Lutego 2010, 12:58:52
Jest to domyślny format większości programów, np. rejestratora dźwięków.
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 13:07:00
Gdy chce otworzyć plik w rejestratorze dźwięków wyskakuje takie coś: (patrz załącznik)
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 13 Lutego 2010, 13:14:45
Czyli pozostaje Ci próbować jakoś skonwertować ten plik. Możesz go otworzyć w programie, którym go utworzyłeś i ponownie zapisać.
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 13:36:54
Dobra błędu już nie wywala lecz gdy przejeżdżam przez punkt gdzie powinien być dźwięk, nie ma go.
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 13 Lutego 2010, 13:48:42
Czy wywołujesz odpowienie zdarzenie (dzien_dobry)?
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 13:54:49
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale tobie chodzi o to?

node 5000 0 dzien_dobry sound -685.0 0.5 7360.0 dzien_dobry.wav endsound
//
event dzien_dobry sound 120.0 dzien_dobry 1 endevent
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 13 Lutego 2010, 14:07:05
Tak, dźwięk będzie odtwarzany dopiero po wyzwoleniu zdarzenia dzien_dobry. W takim wypadku możesz je podpiąć do torów bądź kombinacji klawiszy Shift+cyfra. Należy też pamiętać, że symulator ma inaczej zorientowane osie układu współrzędnych.
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: Dominik333 w 13 Lutego 2010, 15:04:26
Rozumiem że żeby wyzwolić ewent trzeba np przez niego przejechać, czyli podpiąć go do torów. Więc jak go podpiąć do torów?
Tytuł: Odp: Dzwięki w symku.
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 13 Lutego 2010, 17:41:38
Wszystko na ten temat (oprocz eventlauncherow czasowych http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14218.0.html) jest w Scenery.doc.