- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: MKaczy w 11 Lipca 2006, 16:59:08
-
Witam. Razem z kolgą Maciekiem (youBym) zrobilismy paczkę która zawiera całkowitą modyfikację EN57. Ponadto znajdziesz w niej
wiele różnych wersji najpopularniejszego EZT. Zawierają one:
1-poręcze na czole (http://img160.imageshack.us/img160/1979/rurki6yn.jpg)
2-reflektory zmodernizowane (ZEZ) (http://img236.imageshack.us/img236/9153/off8re.jpg)
3-kabina zmoderiozwana (http://img90.imageshack.us/img90/9765/schowek013ca.jpg)
Mnogość kombinacji sprawiła, że w Twoje ręce trafia
aż 15 różnych wersji wagonów rozrządczych i 6 wersji wagonu
silnikowego, co daje łącznie aż 36(!) różnych wagonów.
Zapomieliśmy doadc do paczki plik "6bdodatki". Znajduje się on tutaj (http://net.azartsat.pl/Omega013/6b-dodatki.bmp). Zamienic go z pikiem "6b-dodatki.bmp" chyba ze ktoś woli te starsze lampy;)
Podumowując paczka po rozpakowniu zajmuje 40MB. Wypakowac kazdy wie gdzie;)
LINK do paczki:
http://net.azartsat.pl/Omega013/en57_mod.rar
oraz link do dzwięków, jak by komuś brakowały:
http://net.azartsat.pl/Omega013/en57-sounds.rar
PO ROZPAKOWNIU PRZECYTAC PROSZE "!Readme!.txt" KTORE ZNJADUJE SIE W FOLDERZE "EN57_mod"
Pozdrawiam.
-
Zauważyłem, że w paczce jest kilka błędów, które trzeba naprawić. Około godziny 20 powinna zostać umieszczona poprawiona paczka.
Dodano po 25 minutach:
Tak jak pisałem - poprawiona wersja paczki: http://net.azartsat.pl/Omega013/en57_mod01.rar
Nie trzeba ściągać paczki z pierwszego postu. W razie błędów proszę pisać.
Dodano po 6 minutach:
Przede wszystkim poprawiony zsotał plik !Readme!.txt, w którym były istotne błędy we wpisach.
-
No to wymienię 2 błędy: przechylanie źle działa i po przejściu do drugiego końca składu wchodzi się do przedziału a nie do kabiny.
Pozdrawiam.
-
wykryte błędy na pierwszy rzut oka dla następującego składu
node -1 0 EN57-1210ra dynamic PKP\EN57_mod en57-1210ra 5bam-b 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1210s dynamic PKP\EN57_mod en57-1210s 6bm-b 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1210rb dynamic PKP\EN57_mod en57-1210rb 5bbm-b 0.0 nobody 0 0 enddynamic
1.Po załączeniu świateł w pierwszej kabinie, po przejściu do drugiej nie mogę włączyć końcówek bo są włączone światła które włączyłem w pierwszej.
2. Otwieranie drzwi hebelkami jest odwrotnie niż na klawiaturze w kabinie A i B(zamiast lewe otwierają się prawe)
3. Na woltomierzu wskazującym napięce sieci jest tekstura amperomierza
Inny składów nie widziałem jescze
Ale mimo to i tak kawał porządnej roboty
POZDRAWIAM
Dodano po 8 minutach:
Włączyłem kolejny raz ten sam skład i światła były poprawnie czyli świeciły się tylko z przodu a z tyłu mogłem spokojnie zaplić czerwone.
Nie wiem czemu za pierwszym razem tak mi sie stało, może przypadkiem włączyłem.
-
Skoro o takich szczegolach mowa to czy przypadkiem en71-43 nie powinien miec drzwi bocznych niebieskich? Za duzo tego by sprawdzic wszystko po kolei znajde czas to powiem. I jeszcze cos stare modele EN57 mialy odgarniacz polowkowy a nie jednoczesciowy. Ale to tylko taki niewinny szczegol :)
-
Skoro o takich szczegolach mowa to czy przypadkiem en71-43 nie powinien miec drzwi bocznych niebieskich? Za duzo tego by sprawdzic wszystko po kolei znajde czas to powiem. I jeszcze cos stare modele EN57 mialy odgarniacz polowkowy a nie jednoczesciowy. Ale to tylko taki niewinny szczegol :)
EN71-43 powinien mieć boczne drzwi niebieskie, jednakowoż do tego wypadałoby wykonać kolejne pliki, co dałoby w sumie 39. Odgarniacza nawet nie będę robił, gdyż liczba plików mogłaby wzrosnąć do ilości nie do ogarnięcia dla przeciętnego użytkownika. Moim zdaniem już ta liczba, która jest teraz jest troszkę duża.
@Mati_An: ale co z tym pudłem dokładniej się dzieje?
Postaram się do jutrzejszego dnia poprawić choć niektóre z błędów.
-
Ostatni człon przechyla się w przeciwną i niewłaściwą stronę w stosunku do innych. Ewentualnie możesz się wspomóc tym:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?p=38236#38236
Pozdrawiam.
-
Witam
mam problem dotyczący jazdą podwójną EN57 z tej paczki
Sprzęgi mam ustawione tak:
node -1 0 EN57-800ra dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bam 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800s dynamic PKP\EN57_mod en57-800s 6bm 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800rb dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bbm 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800ra dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bam 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800s dynamic PKP\EN57_mod en57-800s 6bm 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800rb dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bbm 0.0 nobody 3 0 enddynamic
i gdy wczyta mi się symulator to pojawia mi sie tylko jedna jednostka.
Proszę o pomoc.
P.S. Czy można zrobić tak że drzwi od Kibla otwierają sie i w pierwszym i w drugim składzie?
-
Zmień wpis na:
node -1 0 EN57-800ra dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bam 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800s dynamic PKP\EN57_mod en57-800s 6bm 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800rb dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bbm 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-801ra dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bam 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-801s dynamic PKP\EN57_mod en57-800s 6bm 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-801rb dynamic PKP\EN57_mod en57-800r 5bbm 0.0 connected 0 0 enddynamic
i powinno być dobrze.
link do poprawionej paczki: http://net.azartsat.pl/Omega013/en57_mod02.rar
link do poprawionego readme: http://net.azartsat.pl/Omega013/readme.txt
-
Nie pomogło.Nadal mam tylko jedną jednostkę.
Wpisy dokładnie przekopiowałem, paczkę pobrałem i nic.
Czekam na dalszą pomoc.
-
Ale co to znaczy, że masz tylko jedną jednostkę? Bo coś mi tu nie pasuje. Możesz pokazać screena?
-
Ale co to znaczy, że masz tylko jedną jednostkę? Bo coś mi tu nie pasuje. Możesz pokazać screena?
To pewnie oznacza że wpis dokonał w innej misji niż ta którą uruchamia.
Mogę się mylić...
Po za tym nie wiadomo, czy nie ma tej jednostki na torach czy w okienku start exe. Nie wiadomo też jakiej scenerii cała sprawa dotyczy.
-
PRzepraszam juz zaczynam z okłanym opisem.
Sceneria: Jelitkowo EN57x2
w okienku start.exe pojawiają sie dwie jenostki,czyli tak jak powinno być.
zaraz dołącze screena
(http://img370.imageshack.us/img370/3730/en57x22iw.th.jpg) (http://img370.imageshack.us/my.php?image=en57x22iw.jpg)
-
teraz to już zbaraniałem totalnie i kompletnie nie wiem, o co Ci chodzi; na tym screenie masz normalny skład EN57 i o ile dobrze widzę, to nic nie podmieniłeś, bo taki chyba "oryginalnie" występuje na tej trasie...
-
PRzepraszam juz zaczynam z okłanym opisem.
Sceneria: Jelitkowo EN57x2
w okienku start.exe pojawiają sie dwie jenostki,czyli tak jak powinno być.
zaraz dołącze screena
(http://img370.imageshack.us/img370/3730/en57x22iw.th.jpg) (http://img370.imageshack.us/my.php?image=en57x22iw.jpg)
Wklej może screena z otwartym plikiem scenerii z tym fragmentem gdzie dokonałeś wpisu jednostki do pliku.
-
ale miały być dwie jednostki,a nie jedna.
-
Kolego @mauryk, czy żeś może nie zrobił dwóch pojazdów o tej samej nazwie? Innego wytłumaczenia na to nie ma. Zawsze jak są dwa pojazdy o tej samej nazwie w scenerii to się potem robią rożne cyrki. Tak więc zmień numer w którymś wpisie jednostki, bo tam (w jelitkowie) zawsze były dwa składy, jeden pojedyńczy i jeden podwójny.
-
Kolego @mauryk, czy żeś może nie zrobił dwóch pojazdów o tej samej nazwie? Innego wytłumaczenia na to nie ma. Zawsze jak są dwa pojazdy o tej samej nazwie w scenerii to się potem robią rożne cyrki. Tak więc zmień numer w którymś wpisie jednostki, bo tam (w jelitkowie) zawsze były dwa składy, jeden pojedyńczy i jeden podwójny.
Wtedy symek po prostu sie nie uruchamia. Moze jest cos zryte w chk czy mmd?
-
ja mam taki wpis i u mnie wszystko działa, jak działać powinno:
trainset none ns33 50.0 0.0
//$o Po załadowaniu naciskamy Shift+2
node -1 0 EN57-795ra dynamic PKP\en57 en57-795ra 6ba 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 EN57-795s dynamic PKP\en57 en57-795s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-795rb dynamic PKP\en57 en57-795rb 6bb 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-796ra dynamic PKP\en57 en57-795ra 6ba 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-796s dynamic PKP\en57 en57-795s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-796rb dynamic PKP\en57 en57-795rb 6bb 0.0 connected 0 0 enddynamic
endtrainset
Mauryk, spróbuj to przepisać i powiedz, czy zacznie działać :)
-
Witam przepisałem ten wpis i problem występuje nadal.
W okinku start.exe widac dwie jednostki a w grze jest tylko jedna.
p.s. zygmunt ale to chyba nie jest kibel z paczki której dotyczy ten temat?
Pozdro
-
masz rację, to nie kibel z paczki, tylko ten, który oryginalnie występuje na tej trasie; jednak wystarczy abyś podmienił w tym wpisie to, co różni go, od zapisu w pliku read me z paczki i pociąg się podmieni :) (zakładając, ze prawidłowo wgrałeś wielopak) ale skoro Tobie nawet na oryginalnym wpisie nie działa, to ja nie wiem gdzie i jak Ty pokopałeś w plikach gry...
-
Chciałbym zoabczyć Mauryk, Twój plik "Dynamic.dat" Skontaktuj się ze mna na gg prosze;) nr.2943280
-
Mam takie pytanie nie żeby mi się nie podobało(jest super) ale jak by tak do jakiegoś uniwersalla dać podświetlanie nanometrów, amperomierzy i haslera?
Jazda nocą była by przyjemniejsza.
taka propozycja nie bijcie ;)
-
Wiatm. Zajełem się problem Mauryka i go rozwiazłem. Opisze go tutaj bo w sumie okazał sie ciekawy.
Poprosilem kolege o przesłanie mi pliku scn. Po otwarciu go, odrazu zauwarzyłem bład.
Wszyscy ineteresowaliście dlaczego nie ma 2 kibli w scenerii skoro mu w start exe pokazuje dwie jednostki.. YouBy przypomniał ze wpisy poczatkowe skałdu musza się róznic, czyli:
node -1 0 EN57-800ra...
node -1 0 EN57-800s ...
node -1 0 EN57-800rb ...
node -1 0 EN57-801ra ...
node -1 0 EN57-801s ...
node -1 0 EN57-801rb ...
I spoko, z tym wpisem jest wszytsko w porzadku. Ale jak wiemy Kolega odpalał symka w jelitkowie wiec tam jest jeszce jedna jednostka. I oczywsicie poczatkowy wpis był taki:
node -1 0 EN57-800ra...
node -1 0 EN57-800s ...
node -1 0 EN57-800rb ...
Wiec w scerii poprostu powtarzały sie jednostki EN... 800 i kolega widział co prawa w exe wszytskie skałdy, ale w symku odpalał się tylko ten który się nie powtarzał czyli EN...801. I zawsze był jeden. Wystaczyło zmienić na EN...802 i juz działa.
I na koniec taka moja sugetsia. Doszedłem do wniosku ze takie kmopletowaniu skałdu jak dwie jednostki tej samaj textury, jest troszkę dziwne. Przecież w realu nigdy nie spotakmy, dwóch sprzegnietych kibli o tym samym numerze. Dla wiekszej realnosci zaproponawł bym tworzenie składów z 2 róznych textur, wiem wiem, jest ich mało, i zbyt nie pasuja do siebie, np połączyć EN57-795 z EN57-1708 powstanie kolorowy skałd, no kolorowy ale nie nierealny... Taka moja sugetsia, lecz każdy woli po swojemu;)
I jeszce kolego nowy05, cóz to znaczy "takie piknięcie" ?
Pozdrawiam.
PS:
Kolego @mauryk, czy żeś może nie zrobił dwóch pojazdów o tej samej nazwie? Innego wytłumaczenia na to nie ma. Zawsze jak są dwa pojazdy o tej samej nazwie w scenerii to się potem robią rożne cyrki. Tak więc zmień numer w którymś wpisie jednostki, bo tam (w jelitkowie) zawsze były dwa składy, jeden pojedyńczy i jeden podwójny.
No i dokałdnie o tym mowa;)
-
Dzięks, teraz wszystko śmiga;)POZDRO
-
Kilka postów wyrzej prosiłem Mauryka o wklejenie screena z pliku scn a dotyczącego wpisów taboru. Nie było odzewu. Ale to dziwna sprawa, na starym exe wklejenie 2x tego samego pojazdu nie przedstawia trudności. I to dopiero jest ciekawostka.
-
Ale to dziwna sprawa, na starym exe wklejenie 2x tego samego pojazdu nie przedstawia trudności. I to dopiero jest ciekawostka.
Na jak bardzo starym, bo o ile pamiętam na 220604 też tak było. Pamiętam jak kombinowałem z wpisami do scenerii, a jeszcze się nie znałem tak bardzo i jak nadałem dwie takie same nazwy to wychodziły jaja. Pamiętam taką sytuację, że dałem 2 takie same ganzy w scenerii i uruchomiłem scenerie. Sceneria się uruchomiła, ale trafiałem nie do tego ganza, co wybrałem w start.exe
Pozdrawiam
Mariusz
-
Ale to dziwna sprawa, na starym exe wklejenie 2x tego samego pojazdu nie przedstawia trudności. I to dopiero jest ciekawostka.
Na jak bardzo starym, bo o ile pamiętam na 220604 też tak było. Pamiętam jak kombinowałem z wpisami do scenerii, a jeszcze się nie znałem tak bardzo i jak nadałem dwie takie same nazwy to wychodziły jaja. Pamiętam taką sytuację, że dałem 2 takie same ganzy w scenerii i uruchomiłem scenerie. Sceneria się uruchomiła, ale trafiałem nie do tego ganza, co wybrałem w start.exe
Pozdrawiam
Mariusz
Masz rację, jechać nie można.
(http://img83.imageshack.us/img83/5045/dwasn1833us.th.jpg) (http://img83.imageshack.us/my.php?image=dwasn1833us.jpg)
EDIT
A jednak kiedyś jeździłem dwoma SN61 o tej samej numeracji, w przepastnym dysku znalazłem takie coś:
(http://img263.imageshack.us/img263/5496/dwajadcesnyotejsamejnumeracji6.th.jpg) (http://img263.imageshack.us/my.php?image=dwajadcesnyotejsamejnumeracji6.jpg)
To bywa możliwe.
-
Lepiej tak nie robić. Mauryk miał podobny problem do opisanego przeze mnie. Skutowało to tym, że:
-----------------------Kibel1-Kibel2-Pcim
-----------------------Kibel3-Sworne Gacie
Kibel1 i Kible3 mają taką samą nazwę i teraz jeśli wybiorę poprzez start.exe Kible1, to symek się uruchomi, ale jechać będziemy kiblem w Swornych Gaciach. Symek głupieje jakim obiektem chcemy jechać, a identyfikuje go jak przypuszczam po nazwie. Często gęsto sceneria się nie uruchomi, tylko wywali błąd player init error czy coś podobnego. Od czego zależy, czy w takim przypadku sceneria się odpali, czy wykrzaczy się nie wiem.
Ponadto w screenie nie widać, czy miały one taką samą nazwę (tekstury mogą się powtarzać) i czy oba były headdriver. Wiem, że nie ma problemu jak jeden ma head, a drugi nobody. Nie sprawdzałem jak jeden ma head, a drugi rear. Na pewno jest źle, jak obydwa mają head lub obydwa mają rear.
Konkuzja dla mnie to taka: chcesz uniknąć problemów to nazwy muszą być różne.
Pozdrawiam
Mariusz
-
Szykuje się że znów będą wydzielone posty.
Ale do rzeczy. Nie chodzi o to żeby tak jeździć, tylko czy jest taka możliwość.
Ta możliwość dotyczyła szczególnie jazdy ukrotnionej. Zdaję sobie sprawę że to wbrew " naturze " symka i rzeczywistości. Chciałem tylko pokazać że jazda dwoma lokami o tej samej nazwie jest możliwa. I jest to wiadomość dla Youby, który zwrócił na to uwagę. I to by było na tyle.
Jak zwykle pozdrawiam.
-
YB jak wiesz zrobilem do tego packa twojego jeszcze wersje EN71 z polowkowym zgarniaczem
scren:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny/en71-07.jpg
Oraz mala teksturke do kompletu. Jak chcesz to ci ja wysle i dolaczysz przy okazji do packa.
scren:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny/en71-050.jpg
Pozdrowionka.
-
zrobilem jeszce wersje EN71 z polowkowym zgarniaczem
No i gatuluje bo wyszło Ci lepiej niz mi:
http://img75.imageshack.us/img75/4236/zntkkspychacz5hs.jpg
Ja poprotu zrobiłem to w taki sposób: texture "6b-dodatki" skopiwałem zapisujac ją w formacie *tga. tam wyciełem w spychaczu wzór połowkowego (hehe) dodrobiłem na reszte kanał przeźroczystości alpha, i gotowe... Ale był problem, bo jak się stoi od tyłu to widac nadal stary spychacz, gdyż alpha działa tylko na jedenj stronie... No wyszło Ci spoko,lecz jeszce jak byś mógł dorobić jakies pierdołki miedzy tymi spychami to by było superextra, bo coś tak łyso się tam zrobiło:P. No ale i tak jest spoko.
Pozdrawiam.
-
kabina zmoderiozwana
Coś zauważyłem że te kontrolki dość śmiesznie wyglądają jak byś je troche z starej tekstury lampki (czyt. Obudowy) przetopiłi albo nadpalił bo się zwężyły i wybrzuszyły pod wpływem ciepła.
Zamysł stworzenia kilku odrębnych kabin jest dobry oraz dodanie kolejnych tekstur. Ale musiały by się zmienić pliki z fizyką. Dlaczego?? tyle się tu pisze i pisało a z doświadczenia wiem bo wiele jeżdże koleją że nie ma takiej samej fizyki dla każdego EZT czy Lokomotywy. Każda lokomotywa czy zestaw trakcyjny sie w inny sposób zużywa (chodzi o docieranie się podzespołów).
Z czasem np. EU07-173 po wyjechaniu kilkuset tysięcy kilometrów zupełnie inaczej się zachowuje na trasie niż nowa (czy po rewizji) lokomtywa.
Jednak z drugiej strony gdyby tak dla każdej odrębnej lokomtywy pisać fizyke to ile by ten symulato zajmował miejsca??