- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: jacek88 w 24 Stycznia 2010, 21:47:02

Tytuł: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: jacek88 w 24 Stycznia 2010, 21:47:02
To są załączniki od reflektorów?

Przenoszę i scalam na właściwe miejsce.
Krzysiek626
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 24 Stycznia 2010, 21:48:45
Nie, reflektory (w omawianym przypadku) załącza się łącznikami krzywkowymi. A wyglądają one tak: --> załącznik
(Oczywiście mogą się różnić ilością pozycji, kształtem pokrętła, rozmiarem)
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Stycznia 2010, 22:06:34
Nie, reflektory (w omawianym przypadku) załącza się łącznikami krzywkowymi. A wyglądają one tak: --> załącznik
(Oczywiście mogą się różnić ilością pozycji, kształtem pokrętła, rozmiarem)


Skoro już przy tym jesteśmy i jak widzę jesteś oblatany w temacie łączników, możesz mi powiedzieć, dlaczego do świateł montuje się łączniki 5-cio pozycyjne (2-1-0-1-2), podczas, gdy używane są tylko 3 pozycje (2-0-2), inaczej mówiąc: C-0-B.
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 24 Stycznia 2010, 22:25:44
Z siódemkami mam bardzo mało wspólnego, i szczerze mówiąc nie wiem czemu stosują tam 5 pozycyjne łączniki. Natomiast spotkałem się z podobną sytuacją na jednym z elektrowozów serii 182. Tam też zamontowano 5 pozycyjne łączniki C-C-0-B-B. Z tym, że C-C było zmostkowane (brak przyciemnienia świateł czerwonych), natomiast pierwsza pozycja B była odpowiedzialna za przyciemnienie reflektora a druga pozycja za jego "pełne" świecenie. W przetwornicach oświetlenia było stosunkowo dużo wejść do sterowania jej pracą. Być może na siódemkach są podobne przetwornice i zamierzali skorzystać z ich kolejnych funkcji. Ewentualnie może planowali zrobić tak aby z jednej z kabiny sterować załączaniem świateł w drugiej. I wtedy C-C-0-B-B odpowiadałoby C(tył)-C(przód)-0-B(przód)-B(tył) ale to tylko moje przypuszczenia bo tych maszyn zbytnio nie znam.
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Stycznia 2010, 12:42:40
Tam też zamontowano 5 pozycyjne łączniki C-C-0-B-B. Z tym, że C-C było zmostkowane (brak przyciemnienia świateł czerwonych), natomiast pierwsza pozycja B była odpowiedzialna za przyciemnienie reflektora a druga pozycja za jego "pełne" świecenie.

Na EU07 i pochodnych do przyciemniania są oddzielne przełączniki: "Przyciemnienie reflektorów" i "Przyciemnienie reflektora prawego".
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: jacek88 w 25 Stycznia 2010, 12:56:54
Właśnie. Który przełącznik w kabinie EP07-1xxx służy do przyciemniania reflektorów?
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 25 Stycznia 2010, 13:47:21
Właśnie. Który przełącznik w kabinie EP07-1xxx służy do przyciemniania reflektorów?

Trzeci od prawej na samym dole pulpitu.
Tytuł: Odp: Kabina EP07-1XXX
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Stycznia 2010, 13:51:13
Właśnie. Który przełącznik w kabinie EP07-1xxx służy do przyciemniania reflektorów?

Opiszę dla całości serii, bo na siódemkach jest to rozmieszczone bardzo różnie, trzeba szukać po podpisach. Generalnie umieszczane są obok przełącznika pakietowego rozruchu po prawej stronie (1), na EP07-10xx obok przełączników ogrzewania i oświetlenia kabiny (między odluźniaczem, a kasowaniem CA/SHP) (2), a na niektórych "przerobionych" dawnych szczecińskich lokomotywach przy samym przycisku kasowania CA/SHP (3). Podobnie nie ma reguły, czy przyciemnienia prawego lub całości będą względem siebie po prawej/lewej stronie, czy też na górze/na dole. Na 10xx raczej zawsze są w tym samym miejscu.

http://www.kolejowo.rail.pl/images/imprezy/dtp2007/7-1.jpg - sytuacja 1
http://eu07.pl/imageshack.us/img156/12082008197tm8.jpg - sytuacja 2
http://images39.fotosik.pl/248/6ee9652457bdd10d.jpg - sytuacja 3