- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: galaga_14 w 31 Maja 2012, 07:05:54

Tytuł: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: galaga_14 w 31 Maja 2012, 07:05:54
Dzień dobry
Mam problem z odhamowaniem wagonów towarowych nie mogę ruszyć a kran hamulca znajduje się na jeździe,a spuściłem niby te powietrze z wagonów ale nadal hamują wagony o co chodzi?

Pozdrawiam Galaga_14
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Przemek77 w 31 Maja 2012, 07:26:06
A czy drugi człon lokomotywy w pełni odhamowany? Zwolniłeś hamulec dodatkowy po podczepieniu wagonów? Zerknij no na manometry w drugim członie.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: galaga_14 w 31 Maja 2012, 07:52:36
Ja nawet nie mogę przejść do drugiego członu? A jak zrobić żeby przejść bo ja tylko wiem home i end ale zatrzymuje się w połowie i dalej nie mogę?
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Przemek77 w 31 Maja 2012, 08:12:37
Nie bardzo rozumiem - jak to "zatrzymuje się w połowie"?
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 31 Maja 2012, 08:21:29
Niech zgadnę: zatrzymujesz się na korytarzu, w maszynowni ?
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Przemek77 w 31 Maja 2012, 08:38:03
Jeśli tak, to po prostu wciskać to home lub end aż się znajdziesz w drugiej kabinie. W lokach dwuczłonowych przejście między kabinami zajmuje - że tak powiem - "kilka etapów".
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Maja 2012, 08:51:34
Jestem w trakcie sprawdzania na PC2011 DDS tego pierwszego parta tej służby. Dam znać.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Przemek77 w 31 Maja 2012, 08:57:18
@Sawi - ja jednak sądzę, że kolega mógł nie odhamować jednego z członów ET41. Ja tak miałem - manerwuję, podczepiam się pod wagony, potem zmieniam kabinę, chcę ruszać - i lipa. Po dłuższym kombinowaniu okazało się, że po podczepieniu wagonów zwyczajnie zapomniałem zwolnić hamulca dodatkowego w jednym z członów i to on mi trzymał loka w miejscu.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Maja 2012, 09:08:04
@Przemek77 to nie ma znaczenia. Sprawdziłem przy okazji. Dany człon w którym przebywamy i tak wyluzuje.

  Dodano: 31 Maja 2012, 09:09:52
Zaciągnąłem na maxa hamulec zasadniczy i dodatkowy w członie A i przechodząc do B wyluzowałem loka bez większych problemów.

  Dodano: 31 Maja 2012, 09:15:29
A jednak nie do końca tak jest jak myślałem. Lok niby wyluzowany, ale nie rusza. Faktycznie trzyma go hamulec dodatkowy zaciągnięty w członie A.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Przemek77 w 31 Maja 2012, 09:19:34
A jednak nie do końca tak jest jak myślałem. Lok niby wyluzowany, ale nie rusza. Faktycznie trzyma go hamulec dodatkowy zaciągnięty w członie A.
Dokładnie. Wystarczy przejść się do członu A i spojrzeć na manometr, że nie pokazuje "0" - czyli hamulec trzyma mimo wyluzowania itp.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Maja 2012, 09:23:08
Dokładnie jest tak jak piszesz. Niby w członie A Brake press wskazuje nam 0, ale w B 0.40, czyli to on trzyma. Dopiero jak wyhamujemy ten człon lok rusza bez najmniejszych problemów.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 31 Maja 2012, 09:37:21
Ja jak przejeżdżałem tą służbę to jak podjechałem już do składu i podpinam się od strony B to po podpięciu sprzęgu śrubowego i po połączeniu węży daję kran hamulca na pozycję odciętą. I przechodzę do kabiny A. I uruchamiam wszytko i kran daję na jazdę sprężarka pompuje powietrze a skład po woli się odhamuje. I nie miałem żadnych problemów potem z ruszeniem.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Maja 2012, 09:43:28
Przeczytaj uważnie co napisał @Przemek77 i ja. Pozycja odcięcia, to coś zupełnie innego niż pozycja hamowania nagłego. Nie wierzysz to sam sprawdź.
Tytuł: Odp: 1053_cargo_part1
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 31 Maja 2012, 09:49:20
Przeczytaj uważnie co napisał @Przemek77 i ja. Pozycja odcięcia, to coś zupełnie innego niż pozycja hamowania nagłego. Nie wierzysz to sam sprawdź.
No jak zahamował hamulcem pomocniczym i zostawił tak w członie A to członem B nigdy nie ruszymy.