- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 07 Kwietnia 2012, 15:26:48
-
Minimum od godziny nad Pabianicami i Łodzią krąży samolot OLT Express Poland, jest to Airbus A320, ktoś wie co się dzieje?
Prędkość około 250km/h i około 600m wysokości.
-
bilbolodz: Leci do nas SP-IAA (YAP995T) A320 ciekawe po co?
tomenaa: Wiadomo o której ląduję? Ok już widze go na ścieżce :D
igor289: Do której postoi?
bilbolodz: Wow zrobił touch-and-go..... To musiało fajnie wyglądać! I zaraz będzie kolejny!
-stracilemnicksorry-: Szkoda, że nikt nam o nim nie powiedział... Ktoś wie do której polata?
girgi: chyba jeszcze coś będzie robił
ORMO_PL: Piękny touch and go, i pętelka W ZŁĄ stronę. Piloci YAP muszą przywyknąć :P
lipapa: Chyba żaden. Odkryłem świetne własności heroiny jako leku na rozwolnienie, ot czysta ciekawość Trzecie kółeczko, nikt im nie powiedział, że na południe jest strefa EPLK ?
ORMO_PL: Już, ostatnie kółeczko, i cleared to land...
bilbolodz: Ląduje i zjeżdża na płytę. Jednak nie zjeżdża na płytę. Robi backtrack odrwaca i jedzie znowu w powietrze.
Cytat z lotnictwo.net.pl (http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_lotniska/26-lodz_lublinek_epll_lcj/42334-info_z_ostatniej_chwili_przekierowania_podmiany_ciekawostki_2012_a-13.html).
-
Na Flightradar go nie widzę. Może czekał na wolny pas.
-
Co do krążących samolotów. Gdzieś 2, może 3 tygodnie temu podobna sytuacja miała miejsce nad Jaworem (k/Legnicy). Nie wiem jaki to był samolot, bo go nie widziałem, ale wielu moich znajomych go słyszało i widziało. Też nie wiem o co chodziło, ale chyba nie zakończyło się to niczym groźnym, ponieważ nigdzie później o tym nie słyszałem. Samolot krążył też dobrą godzinę.
-
Ostatni cytat z lotnictwo.net.pl (http://i.imgur.com/tmNQQ.jpg), link ukradziony bezczelnie pewnemu użytkownikowi Wykop.pl
-
Na Flightradar go nie widzę. Może czekał na wolny pas.
Stamtąd mam jego dane. Chwilę po napisaniu wiadomości zniknął nad Lublinkiem. Od czasu Lądowania Wrony dziwnie działają na mnie takie dodatkowe kółka. Znów się pojawił!
-
Spokojnie, może po prostu nie ma gdzie wylądować i dlatego tak krąży. Nie ma co się przejmować na zapas.
-
Ćwiczą sobie i tyle.
-
Chyba teraz schodzi do lądowania. Znowu się wzbił w górę.
-
Wejdź na http://www.flightradar24.com/ (http://www.flightradar24.com/) i znajdź Łódź. Bezpośredniego linka nie ma. Swoją drogą, tam nie pisze o tym, skąd dokąd leci. Czyżby to nie był pasażerski, tylko "służbowy"? Policzyłem, że zrobił już 16 kółek.
-
Przed sekundą zszedł do poziomu 1000 stóp, teraz znowu się wznosi.
-
Chodzi wam o ten YAP995T? Może następca Binladena?
-
Dzięki chłopaki :). Tak to ten YAP995T.
-
Ktoś oprócz mnie widział ten samolot w realu? Ja mam go nad sobą co kilka minut, jest słaba widoczność, trudno ocenić jak wygląda.
http://expressilustrowany.pl/nad-lodzia-i-okolicami-krazy-samolot-dlaczego,artykul.html?material_id=4f8038a49a22dd0246010000&m4ce3e2767233c7ff52020000-komentarz-strona=1&m4ce3e2767233c7ff52020000-komentarz-sort=desc&4dffee6fb564da535d000000-strona=3 (http://expressilustrowany.pl/nad-lodzia-i-okolicami-krazy-samolot-dlaczego,artykul.html?material_id=4f8038a49a22dd0246010000&m4ce3e2767233c7ff52020000-komentarz-strona=1&m4ce3e2767233c7ff52020000-komentarz-sort=desc&4dffee6fb564da535d000000-strona=3)
-
Teraz nie widzę go na tym flightradarze. Wylądował?
-
Od 5 minut nie widać go na radarze. Czyżby się rozbił? Widać, że leciał dość nisko. Faktycznie to dziwne przyznaje.
Geez... Jasno pisali że są to loty ćwiczeniowe, wielokrotne podejścia do lądowania i wzbijanie się.
-
Dobra Patryk nie zauważyłem. Dzięki :). Wcześniej czy później musi wylądować. Paliwo też się mu kiedyś skończy.
-
Jestem od ponad godziny na szlaku lkt-lch, samolot wciaz krazy na moja glowa.
-
Od 5 minut nie widać go na radarze. Czyżby się rozbił? Widać, że leciał dość nisko. Faktycznie to dziwne przyznaje.
Na Flightradar24 samoloty często znikają z mapy już przy 300-400 metrach, czasem zamieniają się w znaczek "no_callsign". Co do lotów szkoleniowych nie tak dawno odbywały się takie także nad Pyrzowicami z udziałem A320 WIZZ'a. Widocznie lotnicy stawiają na nowych.
-
Właśnie go minął A340 do Londynu :) Dość blisko przeleciał.
-
On odlatuje z tego toru.
W stronę Warszawy leci.
-
Bo z Warszawy wyleciał. Chyba, że znów zakręci nad Dąbrówką i będzie kołował dalej.
-
Faktycznie. Robi zupełnie nowy ślad - zwiększył prędkość. Teraz tylko ciekawe czy zrobi nawrót czy na przód poleci.
Edit:
Wraca do Warszawy.
-
Co oznaczają te kolory "śladów"? Raz zielony, raz jasnoniebieski. Sprawdzałem inny samolot i miał jeszcze inny kolor.
-
Leci w stronę Byczków :D
-
Coś za mało samolotów nad Warszawą. On chyba przeleci nad Kalwarią i zrobi zwrot.
Edit:
Powoli redukuje wysokość.
-
Powoli redukuje wysokość.
Wygląda na to, że będzie lądował na EPWA. Podejrzewam, że koniec paliwa albo zmrok ich wygnał z powrotem :)
-
Mam takie same wrażanie. W Warszawie wiatr 11 km/h i przelotne opady deszczu.
Edit:
Właśnie zmniejszył prędkość. Złapał go radar na EPWA.
-
Link dla ciekawych. Równocześnie potwierdzam info o kolorach na mapie.
http://forum.flightradar24.com/threads/3114-Polski-quot-about-quot-czyli-quot-co-i-jak-quot
Dlaczego ślad samolotu ma różne kolory?
Gdy klikniesz konkretny samolot, na mapie ukaże się ślad toru lotu, jaki wykonuje dany samolot. Kolor tego śladu, ścieżki za samolotem, zależny jest od wysokości na jakiej samolot się znajdował w danym punkcie na mapie.
Liczby podane są w metrach. Gdy samolot jest na wysokości poniżej 100 metrów, ślad będzie biały.
-
17:10 - orzeł wylądował :)
17:11 - Zjechał z pasa.
-
Z tymi wielokrotnymi podejściami chodzi o to, że coś się "rozregulowało" w systemie naprowadzania na Lublinku, samolot kilkakrotnie podchodził do lądowania, po czym wreszcie to się udało. Kilkadziesiąt minut później do Łodzi przyleciał (chyba z Okęcia) samolot pomiarowy, tzw. papuga i mierzył jakieś tam parametru ścieżki podejścia. Takie sytuacje z tego co zaobserwowałem maja miejsce wcale nie tak rzadko.
Proszę podać źródło tej informacji. Rzecznik prasowy portu lotniczego mówił coś innego...
Kamils
Dodano: 10 Kwietnia 2012, 10:55:52
Rozmawiałem z pracownikiem lotniska, poza tym takie manewry mają miejsce co jakiś czas i nie są "upubliczniane". Sam jestem pracownikiem Lublinka (Służba Ochrony Lotniska). Ja rozmawiałem na ten temat z pracownikiem obsługi, ale skoro rzecznik mówił inaczej...
-
Ciekawą sytuację można zaobserwować dziś na Okęciu. Samoloty startują i lądują używając innego pasa niż zwykle. Zwykle lądowanie obserwowałem z kursu 330 dziś jest 114.
-
Cóż, wybór pasa i kierunku startów/lądowań jest uzależniony przede wszystkim od kierunku wiatru, widocznie w stolicy wiało nie z tej strony co zazwyczaj (konkretniej to ze wschodu) :-)
-
Są prowadzone najwidoczniej nowe szkolenia pilotów, dlatego :) Też kiedyś byłem tak szkolony, tylko że w okolicach Poznania i Leszna.
Dobra, ostrzegałem już, że robienia z ludzi idiotów nie będę tolerował. +20 punktów ostrzeżenia za bajkopisarstwo.
Winger
P.S. A swoją drogą wybór pasa przy wykonywaniu operacji lotniczych nie ma nic wspólnego ze szkoleniem pilotów.
-
Są prowadzone najwidoczniej nowe szkolenia pilotów, dlatego :) Też kiedyś byłem tak szkolony, tylko że w okolicach Poznania i Leszna.
Panie pilocie! Dziura w samolocie!
-
"Czy leci z nami pilot?..":)
@Winger ma tu rację z tym wiatrem. Niejednokrotnie na Lublinku samoloty w zależności od siły i kierunku wiatru samoloty lądowały od strony wschodniej bądź zachodniej pasa, mimo że była to ta sama trasa, a podchodzenie do lądowania było na 2 lub 3 razy.
-
To akurat proste, prawie zawsze startuje i ląduje się pod wiatr, prawie nigdy z wiatrem. Przez zdecydowaną większość czasu nad Polską panują wiatry wiejące ogólnie z kierunków zachodnich, stąd na większości lotnisk ląduje się przez większość czasu od stron wschodnich i startuje przeważnie na zachód.
-
Stąd na większości lotnisk ląduje się przez większość czasu od stron wschodnich i startuje przeważnie na zachód.
We Wrocławiu jest tak, jak pisze @Winger.
-
To akurat proste, prawie zawsze startuje i ląduje się pod wiatr, prawie nigdy z wiatrem.
A to dlatego, że siła nośna powstaje poprzez względny ruch skrzydła w powietrzu i nie ma wtedy znaczenia czy porusza się samolot czy ośrodek (ciecz). Ważne że ruch jest zjawiskiem względnym. To taka mała dygresja :P
-
(ciecz).
A ten tu o cieczy :D dopiero co rzekę w wodę zasilił :D
-
Ciecz=płyn. Np. powietrze lub woda :)
-
Ładniejsze słowo to medium.
-
Witam. Zaobserwowałem na niebie coś ciekawego. Zdaje mi się że to są jakieś testy (po kolejowemu jazda próbna :D )
http://www.flightradar24.com/AIB99G
-
W Hamburgu znajduje się jedna z głównych fabryk produkcyjnych tych wspaniałych maszyn i patrząc na pozycję "Airline" domyślam się, że to jakiś testowy lot (Airbus Industrie). Nie zgadza mi się tylko oznaczenie, że to A380 bo te akurat montują ZTCW w Tuluzie (w Hamburgu A320).
PS: Może by tak z tego wątku utworzyć ogólny lotniczy?
-
Chyba kolejny testowy bo początek ma taki sam. (W sensie AIB... )
http://www.flightradar24.com/AIB118C
EDIT: Tyle że o tym nic nie wiadomo, nawet jaki to samolot... (chyba że u mnie się coś zrypało)
-
Popytam na Flightradarowym FB, może ktoś odpowie co to za lot ;)
Edit: Dużo tych ich ciekawostek dziś : http://www.flightradar24.com/BGA1TA
-
Aktualnie latające wszystkie testowe samoloty z początkiem AIB
http://www.flightradar24.com/AIB15BA
http://www.flightradar24.com/AIB118C
http://www.flightradar24.com/AIB10MZ
-
Wątek może i stary, ale jest nadzieja na nasze Dreamlinery Lotowskie. Właśnie teraz jeden z samolotów leci z USA do Etiopii na wymianę akumulatorów.
link: http://fr24.com/LO9001
-
Zaraz za nim leci drugi.
http://www.flightradar24.com/LOT9001
A ten co dał Darek to już niknął.
-
Kolejny nowy Boeing 787 Dreamliner należący do Polskich Linii Lotniczych LOT leci ze Stanów Zjednoczonych do Polski. Jak poinformował rzecznik spółki Marek Kłuciński, samolot ma lądować w Warszawie około godziny 17.
http://www.tvn24.pl/trzeci-polski-b787-dreamliner-leci-do-warszawy,326343,s.html
Rejs samolotu z Everett Paine Field to: LOT9787.
Czy one krążą nad jakimś terenem (na co wskazuje temat wątku), że te informacje są podawane w tym wątku?
Zamykam.
Rozi