- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: MB w 06 Września 2005, 18:13:59
-
Witam
Mam pytanie czy maszynista widząc wskaźnik W6a musi zawsze podawać sygnał Baczność. Przepisy E-1 nakazują maszynicie, który widzi ten wskaźnik zatrąbić czyli dać sygnał Baczność.
Jadąc dzisiaj pociągiem zauważyłem, że maszyniści traktują wybiórczo ten wskaźnik raz trąbiąc, innym razem go ignorują. Proszę o wyjaśnienie tego zjawiska.
Pozdrawiam,
MB
-
Chodzi o to że taki znak jest stawiany przed !każdym! (prawie) przejazdem, kładką, a wprawieni maszyniści co znają trasę prawie na pamięć wiedzą który jest "ważniejszy" i tam trąbią;)
-
W świetle przepisów musi na każdym takim wskaźniku podać sygnał "Baczność" jednak mocny w przepisach jest Jaras :D
Jaras przybądź dzielny rycerzu i rozjasnij nam umysły :D
-
musi dac sygnal rp1 ale komu sie chce ciagle cisnac w ta raczke :P i halasowac :P toc to takie glosne :P
-
ale komu sie chce ciagle cisnac w ta raczke
To zadanie dla aktywnego pomocnika :P
-
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam,
MB
-
Witam.
Ja również się z tym spotkałem. Obserwując trasę i patrząc na wskaźniki W6/W6a zauważyłem bowiem, że nieraz maszynista wcale nie podaje Rp1, a nieraz dopiero przed samą przeszkodą wymagającą ostrzeżenia (np. przed przejazdem kolejowym).
Wszystko właściwie już tu zostało napisane.
E1 nakazuje zawsze podać Rp1. Jednak niekiedy przejazd jest niezbyt dobrze widoczny z odległości umiejscowienia wskaźnika W6a (a, co za tym idzie, wówczas również z przejazdu kiepsko widać tor i ewentualnie nadjeżdżający pociąg). Dodatkowo, otaczające tor drzewa lasu mogłyby wytłumić sygnał dźwiękowy. Dlatego maszyniści wtedy podają ten sygnał w odległości trochę bliższej, niż nakazywałby to W6a. Zaś, kiedy maszynista doskonale widzi tor na przejeździe (i z przejazdu też jest doskonała widoczność), a ponadto absolutnie nic nie znajduje się na tym przejeździe, ani też w polu widzenia obok przejazdu, to często olewa W6a i nie podaje Rp1.
Sygnał Rp1 (oprócz sytuacji zdefiniowanych w E1) służy przede wszystkim ostrzeganiu innych przed niebezpieczeństwem związanym z nadjeżdżającym pociągiem. Takżewe wszystkich przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi drużyny pociągowej oraz służby na szlaku i na stacjach
Zatem, odwracając "kota dupą" możnaby z pewną dozą ostrożności powiedzieć, że gdy nie występują żadne ewentualności niebezpieczeństwa, to sygnału Rp1 nie trzeba podawać. Prawdopodobnie maszyniści myślą właśnie w ten sposób.
Ja tam, jadąc sobie w symku, przed wskaźnikiem W6a sygnał Rp1 podaję zawsze :-).
Pozdrawiam serdecznie.
-
Dziękuję za tak wyczerpującą wypowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości.
Pozdrawiam,
MB
-
A czaicie cos takiego:
(http://eu07.pl/imageshack.us/other/waprzezno.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/other/waprzezno.jpg)
?;]
-
No, niezłe.
Jeszcze nigdy nie widziałem takiego zagęszczenia wskaźników W6a. Gdyby dawać zgodnie z przepisami sygnał Baczność, to mieszkańcy okolicy zlinczowaliby maszynistę. :)
Pozdrawiam,
MB
-
Ktos sobie w ogrodku makiete w skali 1:1 postawil :)
-
Zawsze jak jade trasa Olsztyn -> Gdynia to maszynisci tez nie trabia wogole. Raz na 5 kursow to trabia, a tak to wogole.
-
Nie wiem, czy to prawda, ale podobno syrena zużywa strasznie dużo powietrza ze zbiornika głównego i wielu maszynistów oszczędnie jej używa.
-
Ktos sobie w ogrodku makiete w skali 1:1 postawil :)
Tia...
Moze odcinek Zakypane-Zakypane Uzdrowisko Miasto ?:D Z takim gaszczem ?:D
-
Nie wiem, czy to prawda, ale podobno syrena zużywa strasznie dużo powietrza ze zbiornika głównego i wielu maszynistów oszczędnie jej używa.
No, bez przesady :) Swoja droga sprezarka tez musi czasem popracowac :). Duzo powietrza schodzi ze zbiornika jak jest sklad polaczony przewodami zdalnego sterowania sluzacymi m.in. do automatycznego otwierania drzwi w przejaciach miedzywagonowych itp.
-
Widzę, że fotografia z wskaźnikami nie została dokładnie umiejscowowiona na sieci PKP. Otóż zdjęcie zostało zrobione na linii 264 Wąbrzeźno-Wąbrzeźno Miasto. Linia ta przechodzi przez miasto, stąd pewnie tyle tych wskaźników. Jako ciekawostkę podam, że była to pierwsza linia zelektryfikowana na ziemiach polskich (1898 rok).