- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: MB w 06 Września 2005, 18:13:59

Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: MB w 06 Września 2005, 18:13:59
Witam

Mam pytanie czy maszynista widząc wskaźnik W6a musi zawsze podawać sygnał Baczność. Przepisy E-1 nakazują maszynicie, który widzi ten wskaźnik zatrąbić czyli dać sygnał Baczność.
Jadąc dzisiaj pociągiem zauważyłem, że maszyniści traktują wybiórczo ten wskaźnik raz trąbiąc, innym razem go ignorują. Proszę o wyjaśnienie tego zjawiska.

Pozdrawiam,
MB
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: JFK w 06 Września 2005, 20:15:23
Chodzi o to że taki znak jest stawiany przed !każdym! (prawie) przejazdem, kładką, a wprawieni maszyniści co znają trasę prawie na pamięć wiedzą który jest "ważniejszy" i tam trąbią;)
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Września 2005, 20:26:55
W świetle przepisów musi na każdym takim wskaźniku podać sygnał "Baczność" jednak mocny w przepisach jest Jaras :D

Jaras przybądź dzielny rycerzu i rozjasnij nam umysły :D
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 06 Września 2005, 20:43:59
musi dac sygnal rp1 ale komu sie chce ciagle cisnac w ta raczke :P i halasowac :P toc to takie glosne :P
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 06 Września 2005, 21:15:12
Cytuj
ale komu sie chce ciagle cisnac w ta raczke

To zadanie dla aktywnego pomocnika :P
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: MB w 06 Września 2005, 21:46:14
Dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam,
MB
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: jaras w 07 Września 2005, 00:07:34
Witam.

Ja również się z tym spotkałem. Obserwując trasę i patrząc na wskaźniki W6/W6a zauważyłem bowiem, że nieraz maszynista wcale nie podaje Rp1, a nieraz dopiero przed samą przeszkodą wymagającą ostrzeżenia (np. przed przejazdem kolejowym).

Wszystko właściwie już tu zostało napisane.

E1 nakazuje zawsze podać Rp1. Jednak niekiedy przejazd jest niezbyt dobrze widoczny z odległości umiejscowienia wskaźnika W6a (a, co za tym idzie, wówczas również z przejazdu kiepsko widać tor i ewentualnie nadjeżdżający pociąg). Dodatkowo, otaczające tor drzewa lasu mogłyby wytłumić sygnał dźwiękowy. Dlatego maszyniści wtedy podają ten sygnał w odległości trochę bliższej, niż nakazywałby to W6a. Zaś, kiedy maszynista doskonale widzi tor na przejeździe (i z przejazdu też jest doskonała widoczność), a ponadto absolutnie nic nie znajduje się na tym przejeździe, ani też w polu widzenia obok przejazdu, to często olewa W6a i nie podaje Rp1.

Sygnał Rp1 (oprócz sytuacji zdefiniowanych w E1) służy przede wszystkim ostrzeganiu innych przed niebezpieczeństwem związanym z nadjeżdżającym pociągiem. Także
Cytat: "Autor E1 w §11, pkt 2. h)"
we wszystkich przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi drużyny pociągowej oraz służby na szlaku i na stacjach

Zatem, odwracając "kota dupą" możnaby z pewną dozą ostrożności powiedzieć, że gdy nie występują żadne ewentualności niebezpieczeństwa, to sygnału Rp1 nie trzeba podawać. Prawdopodobnie maszyniści myślą właśnie w ten sposób.

Ja tam, jadąc sobie w symku, przed wskaźnikiem W6a sygnał Rp1 podaję zawsze :-).

Pozdrawiam serdecznie.
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: MB w 07 Września 2005, 01:02:33
Dziękuję za tak wyczerpującą wypowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości.

Pozdrawiam,
MB
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Września 2005, 15:34:53
A czaicie cos takiego:
(http://eu07.pl/imageshack.us/other/waprzezno.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/other/waprzezno.jpg)
?;]
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: MB w 07 Września 2005, 15:42:07
No, niezłe.

Jeszcze nigdy nie widziałem takiego zagęszczenia wskaźników W6a. Gdyby dawać zgodnie z przepisami sygnał Baczność, to mieszkańcy okolicy zlinczowaliby maszynistę. :)

Pozdrawiam,
MB
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: slimson w 07 Września 2005, 17:51:26
Ktos sobie w ogrodku makiete w skali 1:1  postawil :)
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: Grand w 07 Września 2005, 18:17:23
Zawsze jak jade trasa Olsztyn -> Gdynia to maszynisci tez nie trabia wogole. Raz na 5 kursow to trabia, a tak to wogole.
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: gdynianin w 07 Września 2005, 19:57:37
Nie wiem, czy to prawda, ale podobno syrena zużywa strasznie dużo powietrza ze zbiornika głównego i wielu maszynistów oszczędnie jej używa.
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Września 2005, 20:00:24
Cytat: "slimson"
Ktos sobie w ogrodku makiete w skali 1:1  postawil :)

Tia...
Moze odcinek Zakypane-Zakypane Uzdrowisko Miasto ?:D Z takim gaszczem ?:D
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 10 Września 2005, 12:49:47
Cytat: "gdynianin"
Nie wiem, czy to prawda, ale podobno syrena zużywa strasznie dużo powietrza ze zbiornika głównego i wielu maszynistów oszczędnie jej używa.


No, bez przesady :)  Swoja droga sprezarka tez musi czasem popracowac :). Duzo powietrza schodzi ze zbiornika jak jest sklad polaczony przewodami zdalnego sterowania sluzacymi m.in. do automatycznego otwierania drzwi w przejaciach miedzywagonowych itp.
Tytuł: Wskaźnik W6a
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 30 Grudnia 2005, 11:00:01
Widzę, że fotografia z wskaźnikami nie została dokładnie umiejscowowiona na sieci PKP. Otóż zdjęcie zostało zrobione na linii 264 Wąbrzeźno-Wąbrzeźno Miasto. Linia ta przechodzi przez miasto, stąd pewnie tyle tych wskaźników. Jako ciekawostkę podam, że była to pierwsza linia zelektryfikowana na ziemiach polskich (1898 rok).