- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: darekocur w 18 Listopada 2022, 06:20:40
-
Od nowego roku zmiana zasad egzaminowania na licencje i świadectwo maszynisty?
Wszystko w centrali UTK w Warszawie.
Dlaczego z całej Polski kandydaci na maszynistów mają być egzaminowani w Warszawie, skoro w każdym mieście wojewódzkim są oddziały terenowe UTK?
Egzaminowanie w taki sposób podwyższa koszta, stres, przyjeżdża się niewyspanym na egzamin (dojazd, egzamin w godzinach rannych).
-
Od nowego roku zmiana zasad egzaminowania na licencje i świadectwo maszynisty?
Jeżeli ktoś zacznie szkolenie jeszcze w tym roku kalendarzowym, to idzie jeszcze na starych zasadach, więc warto brać co jeszcze obecnie jest.
Dlaczego z całej Polski kandydaci na maszynistów mają być egzaminowani w Warszawie, skoro w każdym mieście wojewódzkim są oddziały terenowe UTK?
Nie w każdym - w Szczecinie nie ma, ale też tego nie rozumiem.
-
Po to, by ujednolicić poziom egzaminowania, bo póki co jest to wolna amerykanka.
-
Tak czy inaczej system jest ujednolicony, nawet gdyby był prowadzony w innych oddziałach UTK.
-
Na razie nikt nie wie jak to będzie wyglądać. Egzaminy teoretyczne i na symulatorach mogą być w Warszawie, ale jazdy na bank będą na terenie, w którym się kandydat szkolił.
Pamiętam siebie na egzaminie i cały stres, jaki dookoła panował. Gdzie do tego brak znajomości jakiegoś Warszawskiego szlaku, brak znajomości tamtejszego pojazdu, obsługi itp. Tym bardziej, że egzamin ma się z pojazdów, na których się jeździ, a nie ze wszystkiego co jeździ po Polsce.
Więc obstawiam, że jazdy będą dalej u przewoźnika pod nadzorem określonych oddziałów UTK.
-
Jak nikt nie wie? Rozporządzenie bardzo dokładnie opisuje jak wyglądać będzie egzamin. I tak, praktyczna część na pociągu odbywać się będzie u macierzystego przewoźnika pod nadzorem egzaminatorów zatrudnionych w poszczególnych oddziałach terenowych UTK.
-
Masz może link do rozporządzenia? Już weszło w życie czy nadal projekt?
-
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie świadectwa maszynisty: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12362708
Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminów na licencję maszynisty i świadectwo maszynisty: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12362709
Dalej projekty.
-
To tylko część rewolucji.
Dopełnieniem tej rewolucji jest to: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12363804/katalog/12909585#12909585
Jeśli to wejdzie w życie w powyższej formie to oznacza definitywny koniec z kategoriami wzroku.
A konsultacje mam wrażenie pokazały, że polska kolej w końcu do tego dojrzała, bo musiała.
-
Zmniejszone są wymagania do przyjmujących się na dane stanowisko. A czy zmieniają się wymagania co do już pracujących?
-
Wyraźnie jest tam wskazane, że dotyczy to PRACOWNIKÓW oraz osób przyjmowanych do pracy na stanowiskach.
Zrezygnowano z durnowatego zapisu o przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku kolejowym, pamiętający czasy bardzo odległe.
Ale i tak jeszcze pożyjemy, zobaczymy. Tzw. zacnych wpływowych nie brakuje. Na pewno jest to kwestia około miesiąca, bo z tego co wiem od 1 stycznia ma (musi) to wszystko wejść w życie.
-
Ponoć jest już na tyle pewne, że w razie problemów ze wzrokiem medycyna pracy wydaje orzeczenie na pół roku żeby kolejne badania były na nowych normach.
-
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002572
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002574
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220002638
Także tak. Można to nazwać albo szaleństwem, albo pójściem po rozum. Chociaż szaleństwem jest to, że kierowca tira jeżdżący przez środek miast może być ślepy na jedno oko.
-
Od nowego roku zmiana zasad egzaminowania na licencje i świadectwo maszynisty?
Wszystko w centrali UTK w Warszawie.
Ogólnie nie wszystko w UTK. Przed dopuszczeniem do egzaminu w UTK będą egzaminy wewnętrzne. Sam egzamin z udziałem przedstawiciela UTK będzie na jednym typie taboru i infrastrukturze. Pozostałe typy taboretów i infrastruktury już bez UTK.