Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Malina

Strony: [1] 2
1
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 07:58:55 »
To powinien usunąć cały ten kolejny bezsensowny post, który niczego nie zmienił, niczego nie zmieni i na nic nie wpłynie bo jedyne co naczelny cenzor potrafi to wyciszać lub banować ;-]

2
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 07:31:57 »
To tym bardziej nie powinien się zajmować moderacją skoro wszystko bierze tak do siebie i wszystko go dotyka. Może zbyt przewrażliwiony jest na swoim punkcie, jak niektórzy wrażliwi chłopcy.

3
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 02:42:37 »
Uśmiechnięty demokrata-cenzor, z uśmiechem kasuje nieprzychylne jemu wpisy ;)

 

4
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 01:07:22 »
Będąc moderatorem - osobą która powinna stać wzorem i aktywnie uczestniczyć w rozwiązywaniu konfliktów - zamykając wcześniej ten wątek skutecznie pozbawiłeś swoich argumentów jakiejkolwiek sprawczości. "Ja mówię nie, zamykam, gońcie się". Póki co to Ty odstawiłeś głupotę, więc proszę - nabierz wody w usta i wreszcie zamilknij, bo mniej wnosić się nie da.
❤️

Zachowanie typowego, rozwydrzonego bachora rodem z TD2 lub simraila. Wstanie lewą nogą i ban, zamknięcie wątku lub ban na czacie. Tacy ludzie nie powinni mieć jakiejkolwiek, najmniejszej władzy, ani od ich decyzji nie powinno kompletnie nic zależeć. Jedyną władzę jaką mogliby mieć to zarządzanie przyciskiem w spłuczce toaletowej. Poza tym jak taki ktoś uzyska raz władzę - to już tej władzy do śmierci nie odda, chyba że nadejdzie rewolucja, która w końcu pożre własne dziecko.

Ktoś coś robi, sprowokować, a potem zbanować. Każdy każdego w każdą stronę. - źródło: https://eu07.pl/forum/index.php action=dlattach;topic=35746.0;attach=159704;image. Ten cytat powinien wisieć na stronie głównej 😊

5
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 20:42:12 »
4. pantografy --> ( jak podnosić obydwa dla rozruchu maszyny czy tylko tylny; jak to wygląda w praktyce ?? )

Wchodzę na pierwsza pozycje bezoporową i daje bocznikowanie żeby się rozbujać.  Nastepnie wchodze na drugą bezoporową i ew. bocznikowanie. Moje pytania są takie:

-> jak długo można jechać bocznikując ?
-> Czy można zrobić coś takiego i czy się to w realu stosuje, że chcąc utrzymać prędkość schodzi się nastawnikiem jazdy na pierwszą poz. bezoporową i bocznikuje czy trzeba koniecznie zejść nastawnikiem do "zera" i po spadku prędkości zaczyna się kręcić nastawnikiem ponownie.

Hamowanie u mnie wygląda w ten sposób, że zjeżdżam nastawnikiem do zera. Daję hamowanie wstepne, po czym reguluję za pomocą przycisków 3 i 9 dalsza silę hamowania.  Nie wiem czy chcąc wyluzować/odhamować pociąg mogę to zrobić w ten sposób , że daję "falę" po czym kran hamulca wraca na poz. "JAZDA".
Czy lepiej robić to w ten sposób , że dawać od siebie pozycje kranu w "góre" aż osiagnie sie poz. JAZDA i ew. poprawić falą.  Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co do hamowania.


Jak się uruchamiasz mając w zbiorniku 0 - to podnosisz pantograf który jest najbliżej sprężarki pantografów, żeby powietrze nie szło niepotrzebnie w komin. W symulatorze nie ma możliwości zasymulowania podparcia ciśnieniowego pantografu, ale można podeprzeć hebelek sprężarki pantografów. Idziesz do kabiny, pstrykasz hebel pantografu i czekasz. Dojdzie do sieci zapinasz WS'a, załączasz przetwornicę, pompujesz sprężarką główną powietrze i czekasz aż sprężarka skończy pracować. Potem wracasz do szafy, "odpodpierasz" hebel od sprężarki pantografy, na ramie pneumatycznej przestawiasz zawór, wracasz do kabiny i popełniasz. Na dwóch patykach stoisz tylko zimą.

Jak masz 3 wagoniki na haku to się nie baw w bocznikowanie na pierwszej bezoporowej. Co innego jak ciągniesz jakieś kontenery czy inne towary. Wtedy jest to wskazane.

Na niskiej elektryce dawnej 4E trzeba było schodzić do zera. Teraz praktycznie wszystkie siódemki mają "nową" elektrykę więc jak z 43 zejdziesz na pierwszą bezoporową i zaczniesz bocznikować powinno to zaprądzić - chyba, że ".exe tego nie obsługuje". Falę głównie się stosuje na długich ładownych kontenerach i innych ładownych składach towarowych. Na ładownych beczkach dodatkowo cykasz sobie pierwszą pozycję żeby uspokoić ("usztywnić"skład żeby nie bujało jak wściekłe i potem stopniujesz hamowanie w zależności od potrzeb. Spróbuj sobie kilka razy falę dać na jakimś osobowym 5 wagonowym składzie - będziesz potem biegał przy składzie i ciągał odluźniacze 😁

6
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 05 Marca 2024, 15:11:27 »
Cytuj
Interpelacja nr 1774 w sprawie zakazu fotografowania wybranych obiektów, w tym infrastruktury transportowej
- to dosyć ogólne i bardzo szerokie pojęcie. Niestety nie można podglądać treści interpelacji poselskich. Ale w każdym razie efekt jest doskonały. Nie można powiedzieć, że nic nie zrobiła. Trzeba przyznać, że bardzo wiele zrobiła...

7
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 05 Marca 2024, 14:50:49 »
Interpelacja daje członkom parlamentu prawo do składania zapytania w każdej sprawie, prawo żądania odpowiedzi i prawo wyciągania z nich wniosków. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Interpelacja_poselska.

To tak jak w szkole - każdy może zadać pytanie, ale władzę stanowi ten kto ją stanowi. Gdyby ta Pani była chociaż Ministrą Infrastruktury to mogłaby coś zdziałać. Antoni Smoleński (Macierewicz) też zasypywał Sejm milionem interpelacji. Gregor Brown - również, każdy Poseł - każda Posłanka ma możliwość składania tyle interpelacji ile się jemu/jej podoba. Pytanie tylko czy coś to da? Otóż nie da. Ale trzymam kciuki!

Przypomnij sobie głośne krzyki w sprawie uruchomienia Dworca Świebodzkiego we Wrocławiu. Temat ten ożywa przed każdymi wyborami. Nawet Mateusz Morawiecki wystosował list intencyjny o jego przywrócenie do ruchu i obsługi podróżnych. Minęło 8 lat i dalej tam krzaki rosną... No KSK tam chyba dwa razy wjechało i zlany potem maszynista z Kolei Dolnośląskich jadący 2 km/h i odmawiający różaniec w intencji nie wykolejenia się Hybrydą żeby wstydu nie było przed kamerami i dygnitarzami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Mija kolejny czas, wstęgi zostały przecięte ale nawet przetargu na opracowanie studium wykonalności nie ma...

Na bank więc Pani Posłanka Paulina Matysiak złagodzi lub rozwiąże całkowicie problem zakazu fotografowania kolei. 

8
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 05 Marca 2024, 14:31:46 »
Co ja sobie myślę to sobie myślę, że od 1989 roku nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni do następnej "awantury". Moim celem nie było wywoływania tutaj wojny między ludźmi mającymi poglądy prawicowe a ludźmi mającymi poglądy lewicowe i odwrotnie. Każdy był młody i narwany i chciał zmieniać świat na swój sposób, aż doszedł do ściany której ani głową, ani kilofem się nie rozbije. Dziwi mnie fakt że kobieta mająca równe 40 lat łudzi się że zmieni coś "w imię wspólnego dobra".
Nowe pokolenie nie pamięta komisji ślepczych Rywina i pozostałych. Młode pokolenie nie pamięta że od 35 lat trwa ta wojenka polsko-polska, zmieniają się tylko nazwiska, a każdy chce dla nas jak najlepiej. Dlatego zachłystuje się skrajnościami. Afery na kolei były cały czas takie same, a ci sami ludzie co kiedyś krzyczeli jedno, zamienili się tylko miejscami na szachownicy. Nie zmieni tego ani posłanka Matysiak, ani Donald Fir Dojczland Tusk, ani Jarosław Polak Kaczyński, ani Gregor Brown.

9
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 05 Marca 2024, 13:57:22 »
Poniższa treść nie ma na celu wywoływania wojny między prawicą i lewicą, ani lewicą a prawicą! Poniższa treść nie jest materiałem promującym zarówno partii jak i samej posłanki w związku z trwającą kampanią samorządową!

Pani posłanka co prawda nie ma może jakiegoś dużego doświadczenia w temacie kolei gdyż z wykształcenia jest filolożką, filozofką, humanistką, ale w 2023 roku rozpoczęła studia podyplomowe na kierunku Interoperacyjność Systemu Kolei - czyli kariera w UTK lub na stanowisku prezesa jakieś spółki grupy PKP - stoi przed nią otworem.

Ostatnio wsławiła się walką i uzdrawianiem firmy NEWAG.

Obecnie robi z siebie obrończynię uciśnionych pasjonatów: https://www.facebook.com/photo/?fbid=810886030863683&set=a.208863147732644.

Cytuj
Dlatego skierowałam interpelację do Ministerstwa Obrony Narodowej, w której pytam m.in. o kwestię wyłączenia dworców i linii kolejowych z zakazu fotografowania, a także o to, od jakich czynników będzie zależało umieszczenie przy takich obiektach specjalnych tabliczek.

Tymczasem w: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12381605/katalog/13034783#13034783 cisza ;)
Została złożona, co zostało udowodnione później. A za tutejsze i czatowe przepychanki dostajecie nagrodę.
MD


Miejmy nadzieję, że to wszystko nie jest działaniem wyłącznie pod kampanię samorządową. Miejmy nadzieję, że zakaz fotografowania kolei zostanie obalony, a Toruńska Kolej Aglomeracyjna również powstanie :)


10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia SP32
« dnia: 02 Marca 2024, 22:36:49 »
Próbowałeś nawiązywać współpracę z Trainz'em? Mają zarówno materiały jak i sam model: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?p=166455 .

11
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 01 Marca 2024, 13:20:00 »
Niestety coraz rzadziej a na egzaminie ponoć ma być właśnie 351 zawzięta od Cargo. Stąd chciałbym się tam karnąć ze względu na takie przygotowanie i zobaczenie tego ze strony ekranu.

W razie czego powiedz na egzaminie w UTK, że Ci wyszło zapoznanie szlaku i z pewnością zaproponują Ci inną trasę.

12
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 28 Lutego 2024, 21:25:35 »
Uruchamia się Boguuu Ra, ale na małym kawałku toru w Reptowie, w którym z automatu następuje wykolejenie lokomotywy. Ja uruchamiałem na .exe Jana21 dołączonego do paczki z Galicją i na domyślnym dołączonym do PC i nie wywalało mimo braków.

13
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 17:00:57 »
Wszystko jest zgodne z propagandą sianą przez UTK, zwłaszcza że ten symulator ma błogosławieństwo Ignasia Góry i jego fachowców rozbijających się husarzami na koziołkach uporowych. Tak więc nie ma mowy o fekaliach na fotelu, petach za kranem maszynisty czy brudu na pulpicie od sardynek w puszcze który można zeskrobywać szpachelką :) Wszystko jest więc zgodne z wykresami, tabelkami i publikacjami pochłaniającymi po 10 000 kartek A4 ;) 

14
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 28 Lutego 2024, 11:10:11 »
Jak jesteś na końcowym etapie szkolenia to zapewne jeździsz tamtędy regularnie. Poza tym na egzaminie końcowym w UTK i tak nie będziesz jechał po tej linii.

15
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:17:01 »
Od siebie dorzucam gotowe do importu do programu CloudCompare pliki z terenem od okolic posterunku odgałęźnego Regalica do stacji Krzyż: https://eu07.pl/userfiles/30507/Teren%20D29-351.7z .
Waga pliku ~ 575 MB, nie chciałem zaśmiecać serwera wyeksportowanymi plikami do formatu .obj bo to wyszłoby około 15 GB.

16
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 20:15:06 »
Właśnie przez takie gadanie ten projekt nigdy się do przodu nie ruszy. Skoro wszystko jest zrobione to po co coś robić? Cała Polska przecież jest zrobiona - nic nie szkodzi że tory wiszą w powietrzu, terenu nie ma i jedyne co jest to tory, rozjazdy, druty i wskaźniki. Problem tylko w tym, że nic z tego nie wynika.
Dzisiaj od rana męczę się ze stworzeniem chociaż kawałka terenu w opublikowanej linii 351. Póki co bez efektów po 12 godzinach, bo raz że ciężko o jakiekolwiek poradniki, a dwa instrukcja na wiki Ra jest tak napisana, że chyba tylko on rozumie co jest w niej napisane. Jakieś zabawy skryptami itp itd.
Nic to dopóki nie będzie edytora równie przyjaznego jak geodeta z Trainz'a można się owszem pałować z 3ds max'ami i innymi głupotami dla uzyskania miernego efektu prac... Można też się zacząć modlić, że za następne już nie 10 a 20 lat coś się zmieni na lepsze.

17
Zawsze można zrobić to w formie zapytania ofertowego, które to zapytanie może złożyć nawet osoba fizyczna... https://eu07.pl/userfiles/30507/ZASADY%20POST%C4%98POWANIA%20W%20TRYBIE%20ZAPYTANIA%20OFERTOWEGO%20-%20PLATFORMA%20ZAKUPOWA.pdf

18
Rewizja 450 jest z dnia 2023-04-24 z godziny 20:43:24. Towarniak dalej utyka na .exe paczkowym. Ciekawe, że przez przypadek odpaliłem na .exe dołączonym do scenerii Toprusowych (eu07-x64_2023-04-31) i jakimś cudem udało się przejechać bez korka. Możliwe że to przypadek.

19
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 14 Lutego 2024, 07:12:29 »
W 2019 roku @Bm16 poskładał zaimportowany skądś model: https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=32064.0;attach=120871;image > https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32064.msg518573.html#msg518573. Minęło co prawda tylko 5 lat od ostatniej odpowiedzi, ale zawsze możesz się skontaktować z nim w jakiś sposób.

20
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 10 Lutego 2024, 22:41:00 »
Ogólnie temat zakazu fotografowania jest poroniony całkowicie. Dlaczego? A no dlatego, że przed wprowadzeniem zakazu - szpiedzy niezależnie jakiego pochodzenia - mogli uwiecznić i zapewne już dawno to zrobili - nie tylko infrastrukturę krytyczną. A tu nagle wjeżdża na białym koniu ustawa o zakazie fotografowania i obronie ojczyzny. To tak jakby wezwać strażaków do pożaru, który gasiliby benzyną albo inną substancją łatwopalną. Polityka jest niezmienna od 40 lat. Czy to będą ci czy tamci - nic się nie zmieni. Najgorsze jednak jest to że zwykły Kowalski z aparatem fotografujący lokomotywę jest potencjalnym szpiegiem, może trafić do aresztu i otrzymać w pakiecie grzywnę a rakiety braci niebiesko-żółtych wlatują do Polski, zabijają ludzi i winnych nie ma.
Wszystkie przetargi, które prowadziła PLK i to nie tylko te na modernizację infrastruktury zawierały komplety załączników w których była dokumentacja fotograficzna, schematy urządzeń SRK, profile linii i inne cuda. Ale nagle to utajniono - uważając, że do tego czasu nikt sobie tego nie pobrał na dyski i nie zarchiwizował. Były to dane publicznie dostępne - bez podawania haseł, loginów.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 08 Lutego 2024, 03:30:32 »
Punkt 1 robisz dla własnej pewności - żeby mieć jakiś punkt odniesienia i w razie czego możliwość powiedzenia, że lekarz nie kolejowy ma inne zdanie. Punkt 4 realizujesz po dokonaniu zadań z punktów 1, 2 i 3. Aby zrobić badania na licencję wypada mieć ze sobą jakieś asy w rękawie w postaci badań zrobionych w niezależnych, nie kolejowych ośrodkach badań.

Tak, w punkcie 3 wymieniona jest kwota badań kolejowych na licencję maszynisty. Widnieje ona również na wniosku o przeprowadzenie badań na licencję. Nie kolejowe badania są nieautoryzowane, bo nie ma stempelka i nikt nie zarobi.

Tak jest - kolejowa medycyna pracy ma ostatnie słowo, ale jest ich na tyle dużo w kraju, że można korzystać, a w ostateczności się odwołać do Warszawy, a tam muszą uznać badania wydane przez prywatnych lekarzy.

Badania ważne są maksymalnie dwa lata - chyba, że lekarz orzecznik stwierdzi inaczej. Zdarzają się różne przypadki, ale maksymalna ważność badań to 2 lata. Na badaniach na licencję zrobisz tylko licencję. Za badania na świadectwo - zapłaci "za Ciebie" pracodawca - przelew zrobi do KOMP, ale potem w przypadku rozwiązania umowy lojalnościowej przed czasem - Ciebie nimi obciąży.

Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, ale zarejestrowaną w UP możesz się starać o uzyskanie środków z funduszu aktywizacji zawodowej, ale jeżeli nie jesteś zarejestrowany, ale też nie chcesz się nikogo prosić to zawsze jest jeszcze furtka skorzystania ze środków z UE. Jest jednak haczyk. W przypadku środków z UE - trzeba brać wszystko na fakturę. Można też otworzyć JDG jako świadczeniodawca usług trakcyjnych i starać się o dofinansowanie z UE. Przy prawidłowo wypełnionym wniosku pieniądze są po równych 30 dniach na wskazanym numerze konta. Maksymalna kwota do wyciągnięcia to 40 tysięcy jest chyba - o ile się nic nie pozmieniało. Możesz je wydać dowolnie - ważne żebyś udowodnił że wykorzystałeś te środki na cele związane z aktywizacją zawodową lub rozpoczęciem JDG.

Furtek może nie jest dużo ale jest kilka sprawdzonych. W razie jakbyś miał szereg innych pytań to pisz śmiało na PW żeby nie nabijać kolejnych postów 😊

23
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lutego 2024, 22:42:55 »
Jak zacząć z Medycyną Pracy:
1. Udaj się do prywatnych (niekolejowych) medycyn prac po wyniki od: okulisty, neurologa, laryngologa, lekarza ogólnego (badanie krew, mocz), do pulmonologa (prześwietlenie płuc + wyniki). Możesz ich poprosić o odniesienie się do Dz.U. 2022 poz. 2638. Tam są konkretne wymagania zdrowotne. Jeżeli oni stwierdzą że możesz wykonywać ten zawód - nikt inny nie ma nic do gadania.
2. Złóż wniosek do medycyny wymienionej w rejestrze: https://keb.utk.gov.pl/eKancelariaD/Raporty/StoredProcedureRaportPage.aspx?id=301, konkretnie z tej strony: https://www.pkp.pl/pl/kontakt-z-pkpsa/kolejowa-medycyna-pracy "wniosek o przeprowadzenie badań w celu sprawdzenia spełniania wymagań zdrowotnych, fizycznych i psychicznych, niezbędnych do uzyskania licencji maszynisty albo zachowania jej ważności".
3. Uiść opłatę w wysokości 930 zł (chyba że masz aktualne nie starsze niż rok prześwietlenie RTG klatki piersiowej to wtedy chyba 880 zł) na wskazane we wniosku dane.
4. Następnego dnia staw się na konkretną godzinę poranną na badania.
5. Jeżeli wszystko pójdzie ok - to otrzymasz zaświadczenie o braku przeciwwskazań. Jeśli natomiast wyjdą Ci przeciwwskazania, natychmiast odwołaj się od tych badań. Wyznaczą Ci badania w trybie odwoławczym w KOMP Warszawa. Weź ze sobą wyniki opisane w punkcie 1.
6. Prawdopodobnie na 99,9% otrzymasz pozytywne orzeczenie.
7. Idziesz na kurs na licencję.
8. Zdajesz egzaminy.
9. Szukasz przewoźnika który wyszkoli Cię do świadectwa.
10. Pracodawca kieruje Cię na badania do świadectwa.
11. Postępowanie identyczne jak w punktach 5 i 6. Badania nie różnią się między sobą kompletnie niczym.

Co się tyczy słuchu - to badania polegają na: audiogramie, a reszta to: zaglądnięcie do ucha, szept, stanięcie na jednej nodze, zamknięcie oczu i dotknięcie palcem nosa. Powiedzmy sobie szczerze - mamy XXI wiek, mamy sztuczną inteligencję w krajach trzeciego świata typu Chiny, Japonia, Korea i inne tego typu zgniło-wschodnie kraje - tam autonomiczne bezobsługowe pociągi jeżdżą 600 km/h, a w kraju demokracji, wolności, jedności, wspaniałości i multikulturowości traktuje się ludzi jak ciemną masę. Nasi Bracia Ukraińcy na stanowiskach kolejowych JUŻ pracują, i to nie tylko robotniczych typu naprawa i utrzymanie taboru.

24
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z odpaleniem scenariusza.
« dnia: 07 Lutego 2024, 20:32:42 »
Wygląda na to że będziesz musiał przeinstalować paczkę lub - jeżeli wiesz jak pobrać pliki z repo (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35440.msg567971.html#msg567971) będziesz musiał pobrać brakujący plik dźwiękowy: sounds/crossingbell1_bombardier1.ogg. Nie ma gwarancji że nie brakuje innych plików.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lutego 2024, 17:23:31 »
Tym bardziej że dowiedziałem się że kiedyś jezdziło po dwóch maszynistów, a dziś maszynista jezdzi sam (całkowita exploatacja człowieka dla oszczędności odbija się źle na wszystkich nawet na tych co oszczędzają). I gdzie tu logika bezpieczeństwa ? A czy maszynista o dobrym zdrowiu będąc sam, nie może np niespodziewanie gorzej się poczuć, lub nawet stracić przytomność? I co wtedy z pasażerami i pociągiem jak nie ma go kto zastąpić ? Nawet w autokarach i samolotach są po 2 kierowców/ pilotów.   Jakie jest Wasze zdanie ?

Jak dla mnie te 2 skrajności są przyczyną i skutkiem zarazem  tj  wysokie wręcz niemożliwe wymogi zdrowotne, są przyczyną  dlaczego  rozdzieliło się  maszynistów (1 maszynista na pociąg).  Obserwując świat kierowców i wypadki, myślę że więcej zła uczyniła zbytnia pewność w sobie i przesadna ufność we własną doskonałość i możliwości niż ludzkie spojrzenie na siebie, że można się potknąć i popełnić błąd co jest pewnym hamulcem aby błędów nie popełniać.

A to dopiero wierzchołek góry lodowej głupoty nazywanej dumnie "poprawą bezpieczeństwa". Kiedy nie było UTK - owszem zdarzały się wypadki, incydenty, katastrofy, ale nie robiło się z tego szumu pod tabelki i wykresy. Obecnie dzięki Bogu mamy UTK i wszystko jest rozdmuchiwane do potęgi eNtej. Już pomijając bezsensowny system szkolenia to fakt, że Polska mimo iż należy do UE żyje własnymi archaicznymi i nie pasującymi do rzeczywistości przepisami kolejowymi - dodatkowo przygnębia. Polityka prowadzona od czasów dumnego odzyskania niepodległości przez dzieci z szablami wyprowadzonych na czołgi - nie sprzyja. Czesi i Niemcy byli w podobnej sytuacji - ale otrząsnęli się i bynajmniej jeśli chodzi o "kolejowe bezpieczeństwo" nigdzie nie jest bezpieczniej niż w Czechach, Niemczech, Austrii, Francji. Tam w zasadzie praca maszynisty ogranicza się do dozoru urządzeń w czasie jazdy. Jazda w pojedynkę 300 km/h polega na obserwacji monitora komputera w pojeździe - tak po krótce. Za to w Polsce co prawda zezwolili już na jazdę w okularach po 40 latach i odeszli od jazdy we dwóch przy prędkościach większych niż 130 km/h, ale na tym koniec sukcesów. Nie ma ani GSM-ra, ani ETCS-u, ani innych systemów np. sygnalizacji kabinowej - mimo, że są wdrażane od 40 lat i idzie na to nie mała kasa.

Jeden z Pasjonatów ze Szczecina był w podobnej sytuacji co Ty. Demokratyczna Ojczyzna robiła wszystko żeby dał sobie spokój z realizacją swojej pasji, więc się zbuntował i wspiera Niemiecką Gospodarkę z pomocą aparatu słuchowego 👌https://www.eska.pl/szczecin/historia-maszynisty-ze-szczecina-deutsche-bahn-go-chetnie-zatrudnilo-roznica-kolosalna-miedzy-polska-a-niemcami-aa-LAXq-7vGr-m7AW.html. W artykule poruszony jest również ciekawy paradoks - otóż z aparatem słuchowym można przekraczać granicę Polskiej Ziemi Obiecanej będąc maszynistą niemieckim 😊

26
Tabor kolejowy / Odp: 201E-277 Wiskol
« dnia: 03 Lutego 2024, 22:53:08 »
Zwracam honor. Nie każdy jeździ na łączonych paczkach całościowych 😒

27
Tabor kolejowy / Odp: 201E-277 Wiskol
« dnia: 03 Lutego 2024, 21:01:52 »
A próbowałeś pobierać korzystając z poradnika pod tym linkiem: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35440.msg567971.html#msg567971 ?

28
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lutego 2024, 21:29:35 »
1. Do Centrum Szkoleń Polregio musi go skierować Pracodawca / Urząd Pracy*). Z marszu tam nie wejdzie. Musi być podpisana umowa.
2. Masz 100% pewności, że te noclegi w kwocie 30 zł za dobę to są dla "każdego szaraka"?
3. Siecówka przysługuje chyba dopiero przy umowie na okres 1 roku, chyba, że mówimy o samych pociągach PR.
4. Kolega pyta o jak najbliżej położone miejsce zamieszkania, a Ty mu wyskakujesz z Częstochową. A potem będzie wstawał dwa dni wcześniej żeby wyjść na poranne DEPO w Częstochowie lub okolicach, a jak będzie miał dwudniowe przejście to będzie zostawał na hotelu.
5. PR - owszem świetny przewoźnik. Rozwojowy, kupuje już od 5 lat 200 nowych EZT i nie może kupić.
Trzeba myśleć przyszłościowo i perspektywicznie. Wyciągać wszystkie przeciw przed nawias, a za - schować sobie na później.

*) Urząd Pracy - to jest dobra furtka dla pracujących z głową (tzn. kiedyś się mówiło praca na czarno, ale teraz, żadna inna się nie opłaca): https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-dotacje-z-urzedu-pracy-na-podjecie-dzialalnosci-gospodarczej - musisz tylko udowodnić, że przez okres 12 miesięcy wstecz nie pracowałeś. A jeżeli nie - to niektóre UP oferują i sponsorują takie kursy razem z pokryciem zakwaterowań nawet.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lutego 2024, 18:53:07 »
Jak jesteś z Bydgoszczy to podzwoń do Arrivy i PR-ów - oni w zamian za lojalkę na licencję+świadectwo oferują pełen pakiet szkolenia. Uderz do PKP Cargo - w sumie tu byś miał najbliżej, ale pytanie czy preferujesz ruch osobowy i kręcenie kilometrów czy ruch towarowy i stanie pod semaforem. PKP IC raczej wyśle Cię do Gdyni ale tu taka Rosyjska ruletka - albo zapłacą za zakwaterowanie, albo dadzą pieniądze na zakwaterowanie we własnym zakresie. 
O sam kurs na licencję podpytaj w Centrum Nauki Zawodu na ul. Jana III Sobieskiego 48 w Toruniu tel.: 56 699 33 55, w ostateczności atakuj CargoMaster - ale tu też raczej ruch towarowy.

(Ale i tak nie ważne jest co będziesz potrafił bo i tak koniec końców podsumuje Cię UTK. Wystarczy, że nie zrealizujesz jednego punktu ich genialnych scenariuszy - bo coś będzie Ci się wydawało zbyt oczywiste i dziękujemy).
Pomijając fakt, że cały ten program szkolenia na licencję i jej zdobycie jest poroniony to na zachętę zapoznaj się z jednym z wielu scenariuszy, który możesz wylosować po 3 miesiącach nauki paragrafów (z którymi zapewne spotkasz się pierwszy raz w życiu), do tego dojdzie stres bo wydałeś 6750 zł inwestując w samorozwój, bo prezes UTK może być obecny podczas egzaminu, a jeżeli wcześniej grałeś jedynie w symulatory kolei bez dotykania przycisków, obsługi nastawnika - może spowodować dodatkowe emocje: https://eu07.pl/userfiles/30507/16.pdf.


Nie pisz czcionką o rozmiarze innym niż domyślny. Zmiana rozmiaru czcionki ma służyć uwidacznianiu nagłówków. Wyjątkiem są posty oraz dopiski moderatorów mające na celu zwrócić uwagę osób wypowiadającym się w temacie.
Matek123

30
Bocznica / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Stycznia 2024, 17:29:30 »
Ale przynajmniej można z tym zadzwonić bezpośrednio do prezesa SimRail, a nie tak jak w MaSZynie, gdzie pozostaje albo PW albo mail ;) Ktoś tu dobrze napisał - jak Ci nie działa TV w domu to pierwsze co robisz to dzwonisz do prezesa telewizji a nie sprawdzasz dekoder. Tak samo tu - nie ma cykania w haslerze i co nam Pan zrobisz? Możesz Pan do nas zadzwonić :D

Strony: [1] 2