Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Profeta

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17
421
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 14 Lipca 2006, 15:57:25 »
Witam!
Przedstawiam kolejną wersję kabiny EP05. Tym razem to kabina, która nie posiada sterowania wielokrotnego. Do wyboru EP05-01 i EP05-04. Gdyby ktoś chciał przed ściągnięciem paczki zobaczyć jak się to prezentuje to zapraszam:
http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/
A poniżej link do paczki:
http://rapidshare.de/files/25827196/EP05v2.rar.html
Uwaga! Ci, którzy nie ściągali poprzedniej wersji muszą to uczynić, bo bez niej obecna paczka nie działa! Gdyby brakowało jakiegoś pliku proszę to zgłaszać. Oczywiście wypakować w głównym folderze MaSzyny.
Poza nową wersją kabiny dokonałem też zmian w fizyce (wyrzuciłem PSR), wzmocniłem hamulce i zmieniłem zasadę działania podświetlenia haslera tak, że można je uruchomić na najpopularniejszym nowym exe, czyli 664 kB.
Wszelkie wpisy do scenerii, dynamic.dat, nowe przełączniki i możliwości opisane są w pliku "info EP05", który należy przeczytać!
Co do kwestii smug jakie dodałem do świateł to gdyby ktoś nie chciał ich to: może poprostu nie załączać świateł (w środku i tak nie widzisz czy się świecą) lub wykasować je w odpowiednim pliku t3d.
Paczka zawierająca całość EP05 ukaże się niebawem w Download na stronie głównej symulatora.
Pozdrawiam i jak zwykle życzę udanej zabawy!

422
Publikacje / Lokomotywa ET22-304
« dnia: 06 Lipca 2006, 21:02:58 »
Cytat: "el16"
Czy można opublikowac 140-067-0 ?? Lubię tego loka

To jest tylko atrapa. Ten model to 141 posiadający tylko teksture 140-067-0. Nie ma kabiny, nie ma fizyki i pudło 140 się trochę różni.
Pozdrawiam!

423
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 06 Lipca 2006, 09:42:34 »
Cytat: "defiler"
zapytam troche OT, myslales nad ET40 ?

Byćmoże. Koniec OT.

424
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 06 Lipca 2006, 00:25:36 »
Cytat: "Żuk"
Kubas_14 jak umiesz robić kabiny to zajmij sie kabiną SU46

Ja już robie.

425
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 05 Lipca 2006, 14:06:53 »
Cytat: "Loui"
Co do termometrów to radzę pogrzebać na Olszynce u elektryków podobno gdzieś się pałętają.

Tam raczej nigdy się nie znajdę :)

426
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 05 Lipca 2006, 14:04:16 »
Witam!
W poprzedniej wersji wszyscy narzekali, że EP05 jest za słaba i słusznie bo była za słaba. Teraz została wzmocniona i trzeba przyznać zachowuje się podobnie do EP09. Jak jest na haku ciężki skład i przynajmniej kilku pasażerów (bo w symku jak się doda pasażera to jakby 5 węglarek doczepił) to nadmiar mocy nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Nie wiem jak to jest z Czechami w rzeczywistości to niech się wypowie ktoś kto miał przyjemność nim jechać.
I powiedzcie mi jeszcze czy głośność wentylatorów jest dobra.
Pozdrawiam!

427
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 05 Lipca 2006, 10:01:46 »
Więc do EU05 trzeba będzie wykonać kabinę taką jaka jest na zdjęciu w książce. Tylko skąd wziąć na teksturę te termometry i Almico.
Druga sprawa. Jeżeli tam nie ma przetwornicy to zapewne nie ma też tego dźwięku, który teraz sobie "szumi" w tle w kabinie? A jeśli go nie ma to co jest słyszalne (oczywiście oprócz silników, wentylatorów i sprężarki). Czy tą prądnicę słychać? Jeśli tak to jak to mniej więcej brzmi (tak opisowo ;) )?
I jak ktoś ma jakieś inne zdjęcia tej oryginalnej kabiny to niech daje!
Pozdrawiam!

428
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 05 Lipca 2006, 00:41:46 »
Cytat: "Loui"
Kilka ciekawostek dotyczących "mojego" pulpitu - te widoczne dodatkowe mierniki to:

a.termometr silników trakcyjnych
b.termometr oporników rozruchowych
c.prędkościomierz elektryczny Alimco

Co do prędkościomierzy to w kabinie A były dwa - zarówno standardowy Hasler jak i Alimco, a w kabinie B był tylko Alimco.
 A co do tej kontrowersyjnej kwestii blokady w nastawniku to ona występowała oryginalnie ale została usunięta także obecnie nie występuje.
 Tak przy okazji tego tematu to przyszła mi dość chyba ciekawa kwestia - czy w przypadku lokomotyw dość bądź co bądź wiekowych które przez niemały okres eksploatacji przeszły trochę zmian dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.

No tak, to teraz się zastanawiam czy EU05 posiadały już taki zmodernizowany pulpit czy nastąpiło to dopiero po przebudowie na EP05? Ten pierwotny jest chyba identyczny (lub prawie) jak w 141.
Natomiast problem hamulców będzie rozwiązany.
Pozdrawiam!

429
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 23:40:46 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).

P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej):

To świetnie, postaram się to "uruchomić".
Co do prezentowanego pulpitu to jest już prawie gotowy i niedługo ta wersja wraz z poprawkami chk pojawi się na forum.
Pozdrawiam!

430
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 18:19:01 »
Cytat: "Loui"
Co do kwestii hamulców zacytuje pana M.Świtalskiego i A.Zielińskiego  "Lokomotywa elektryczna EU05" wyd.1 - 1964

Dustopniowe działanie hamulca lokomotywy EU05 polega na tym, że przy większych szybkościach jazdy, a mianowicie powyżej 60 km/h, podczas hamowania do cylindrów hamulcowych wprowadzane jest powietrze o wysokim ciśnieniu 6,8 atm. Podczas wytracania szybkości przez lokomotywę wskutek działania hamulców następuje samoczynne zmniejszenie tego ciśnienia do wielkości normalnej, tzn. 3,8 atm. następuje to przy szybkości 50 km/h.
 Wysokie ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych powoduje, że przez cały czas hamowania przy szybkościach jazdy wyższych od 50 km/h siła dociskająca wstawki do obręczy kół jest wyższa o 63,5% od tej, która występuje przy niższych prędkościach.
  Istnieje możliwośc wyłączenia drugiego stopnia hamowania wyłącznikiem na pulpicie.

Ps. Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji służe danymi z ww. książki.

Więc nawet co do hamulcy obecne exe nia pasuje do EP05 :/
Cóż... postaram się je jakoś wzmocnić w chk, aby można spokojnie wyhamować, bo obecnie sprawia to kłopoty. A przy 50 km/h zawsze będzie sobie można ręcznie zmniejszyć to ciśnienie ;)
Pozdrawiam!

431
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 16:18:44 »
Blokada była bo niektórzy twierdzili, że ona jest i przekonywali, że tak ma właśnie być. Ja bynajmniej specjalistą od EP05 nie jestem więc opieram się na wskazówkach z forum. Zatem w kolejnej wersji PSR zniknie. Napiszcie jeszcze dokładniej co trzeba zrobić z tymi hamulcami to też się pomyśli. Jeżeli jeszcze coś rażąco odbiega od rzeczywistości to też pisać... może uda się wyeliminować błąd.
Pozdrawiam!

432
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 04 Lipca 2006, 01:16:32 »
Cytat: "Kozi"
No to Czesiek mnie zaskoczył. Na pewnej trasie o nazwie XXXXXX. Jadąc ze składem 11 wagonów utargał 193km/h. EP09 z tym samym składem udarła tylko 184km/h.

Może przesadziłem z tą fizyką ;) W rzeczywistości byłoby to możliwe (bardzo teoretycznie)?
Cytat: "Loui"
Pojeździłem sobie ostatnio EP05 i muszę przyznać że lok jest całkiem nieźle zrobiony widać sporo włożonej pracy, mam tylko jedno zastrzeżenie - od kiedy to na EP05 montowany jest PSR ? Przy rozruchu można spokojnie dać nastawnik na ostatnią pozycję i obserwować jego pracę. To że na czechu jest wał kułakowy to nie znaczy że PSR też posiada. Myślę że jest to dość duży mankament tego modelu.

Bo niestety takie są tylko możliwości exe i to wszystko jest udawane. Wypowiedzcie się czy lepiej jakby PSR wyrzucić czy nie, bo różne były propozycje. Wtedy zmieniłoby się to wraz z wydaniem modelu bez sterowania wielokrotnego.
A teraz odpowiedzi dla ammpp:
1. W EP05 jest bocznik w kole nastawnika, ale na obecnym exe się tego nie dało zrobić i stąd nic się nie rusza przy bocznikowaniu.
2. EP09 ma dodatkowo hamulec elektrodynamiczny (chyba nie pomyliłem nazwy ;) ), stąd, myślę, jej lepsze hamowanie. Poza tym wszelkie parametry hamulców w fizyce EP05 dałem z EP08 (byćmoże są za słabe, ale nie wiem czy tu moze być jakaś wielka różnica).

433
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 03 Lipca 2006, 22:29:36 »
Cytat: "ideka"
Witam. Proszę napiszcie czy u Was tez tak jest, że w kabinie B "Czecha" niemożecie się poruszać do przodu i do tyłu? U mnie tak jest w mocznikach wszystko pięknie się załadowało przy zmianie kabiny mogę się tylko porusać na boki, a odsunąć od przedniej szyby sie niemogę.

Proszę napiszcie czy u kogos taki problem wystapił i ewentualnie gdzie może być problem u mnie. Dziękuję za ewentualna pomoc.

Pozdrawiam.

Tak w drugiej kabinie tak jest. Sam nie wiem czemu :)
A żeby otwierać okno musisz mieć nowe exe.
Pozdrawiam!

434
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 02 Lipca 2006, 12:22:28 »
Cytat: "Kozi"
Model i kabina są super. Pózniej Sprawdze cześka na "CMK" jak się spisuje z normalnym expresem.
Pozwoliłem sobie wgrać paczke na serwerek co by nie musieli inni czekac z tym rapidem (niekażdy ma premium ;) xD) Link juz niedługo.

Dzięki za ten serwer. Sam nie lubię tych bezpłatnych, ale nie miałem możliwości umieścić tego gdzie indziej.

435
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 02 Lipca 2006, 11:46:32 »
Witam!
U mnie kabina jak ją testowałem pochylała się w dobrą stronę (może mi się zdawało ;) ). Co do spraw powiedzmy techniczno-fizycznych to niestety exe nie było pisane z myślą o EP05, więc zawsze będzie to tylko udawane. Ja się zajmowałem samym modelowaniem. Co do tych fajek i naklejki to obie te rzeczy występują żeby ktoś nie powiedział, że w symku promujemy niezdrowy tryb życia :)
Pozdrawiam!

436
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 01 Lipca 2006, 23:44:49 »
Witam!!!
W końcu udało się ukończyć EP05 w wersji ze sterowaniem wielokrotnym.
Poprawiłem trochę fizykę, więc lokomotywa wykazuje teraz więcej chęci do przyspieszania niż poprzednio. Nadal nie ma bocznikowania w kole nastawnika!
Inne wskazówki: na klawiszach "]}" otwieramy i zamykamy prawe okno, "[{" poruszamy prawą wycieraczką, ";:" zapalamy podświetlenie haslera (do tego wymagane jednak najnowsze "nowe" exe, to 664 kB tego nie obsługuje). Podświetlenie mierników jest wykonane na stałę tak jak w ET22-304. Wszyscy palacze w kabinie B obowiązkowo spoglądają na sufit!
Paczkę należy wypakować do katalogu głównego MaSzyny. Informacje dotyczące wpisów znajdują się w załączonym do paczki pliku "info EP05".
Oto link:
http://rapidshare.de/files/24679169/EP05.rar.html
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy!
PS. Szczególne podziękowania za pomoc w wykonaniu kabiny składam koledze Oli_EU.

437
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 01 Lipca 2006, 23:29:11 »
Już się tak nie martwcie o EN57-19XX, bo podejrzewam, że i ta wersja zostanie wykonana. Na razie cieszcie się z ED... w końcu nie da się jeździć wszystkim na raz, a pewnie jeszcze się EDytą nie najeździliście za bardzo.
Pozdrawiam!

438
Tabor kolejowy / EP40
« dnia: 07 Czerwca 2006, 15:13:51 »
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "Akvin"
ET22 (BoBoBo).
Jeśli już to ET24.

Ja gdzieś czytałem, że był też taki pomysł w stosunku do ET22, niezależnie od ET24.

439
Pomoc doraźna / Problem w downaldzie
« dnia: 07 Czerwca 2006, 10:55:31 »
A trasa Strzęsowiec - Karpice to co? Coprawda niedopracowana, ale 160 się jedzie i to przez dość długi odcinek.

440
Bieżące Symulatorowe / Odp: Virtual
« dnia: 04 Czerwca 2006, 19:43:14 »
Cytat: "eU-o7 GTtuning"
Cytuj
Albo Krzyżową, służbę na jedynym ET22, też się jedzie tam i z powrotem.

Nie jestem pewny, ale jechałem ostatnio tym kursem i się nie wraca, prznajmniej ja nie wracałem. Zostajesz w Krzyżowej. Nawet chyba kieruje Cię na boczny tor... Ale nie jestem pewny...[/img]

Mati_An jest autorem tej scenerii, więc chyba wie co mówi :)
Pozdrawiam!

441
Publikacje / Re: Kto Ma Linka Do Ep05
« dnia: 04 Czerwca 2006, 19:40:13 »
Cytat: "Nastawnik"
Czy Mógłby Ktoś Podać Jeszcze Raz Ale Już Działającego Linka

Nie ma już działającego linka, a paczki, którą zawierał już dawno nie mam. Niestety, ale wszelkie zażalenia prosze kierować do Hyperupload :). Myślę, że EP05 powinna się w ostateczej wersji ukazać w czerwcu (przynajmniej sam model, bo fizyka to już inna sprawa). Zatem trzeba trochę poczekać jak już pisałem nie po polskiemu wcześniej. Kabina jest już prawie gotowa, montuję teraz podświetlenie. Jeszcze kilka zmian w modelu zewnętrznym i pare drobiazgów do kabiny zostało. Gdyby nie sesja to może skończyłbym to już w przyszłym tygodniu.
Pozdrawiam!

442
Symulator / Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« dnia: 04 Czerwca 2006, 18:59:15 »
Już sam do tego doszedłem. Działa na tym najnowszym exe. Problemem jest jednak to, że z tego co wiem wysypuje się ono na kilu sceneriach. W każdym razie podświetlenie w EP05 będzie działało mniej więcej na tej zasadzie, o której pisał Oli_EU.
Pozdrawiam!

443
Pomoc w tworzeniu / Lista obiektów ( modeli )
« dnia: 03 Czerwca 2006, 11:04:22 »
Ale skąd w ogóle ta dyskusja o patykach? Nie przypominam sobie żeby ktoś je z czymś wypuścił (nie licząc tej sytuacji z EP09 Barta). Poza tym od dłuższego czasu są inne patyki połówkowe (mojej produkcji), które oficjalinie z KURSem90 wypuściliśmy z EP09 (model 104E1). A co zostało oficjalnie wydane, z tego korzystać mogą wszyscy i myślę, że nikt z tym dyskutować nie ma zamiaru.

444
Symulator / Zasada działania podświetlenia wewnętrznego w ET22-304.
« dnia: 02 Czerwca 2006, 18:23:51 »
Witam!
Podpiąłem przełącznik np. SW-podsw pod universal3 i przełącznik działa (universal3: SW-podsw rot -0.2 0 0.2).
Natomiast wg wytycznych podanych przez @ABu powinna działać jeszcze lampka po załączeniu przełącznika. Umieściłem więć wpis -> i-universal3: podsw <- odnoszący się do elementów podsw_off i podsw_on na takiej samej zasadzie jak działają wszystkie lampki w kabinie. Niestety po załączeniu przełącznika podsw_off nie zmienia się na podsw_on. Próbowałem później podpiąć to np. zamiast ogrzewania pociągu i wszystko ładnie działało. Czy ktoś wie dlaczego universal w tym wypadku nie działa, bądź gdzie popełniam błąd?
Pozdrawiam!

445
Publikacje / Poprawiony model ET22 (201E)
« dnia: 29 Maja 2006, 22:54:18 »
Cytat: "ZT-POZNAN"
Kiedyś coś kombinowałem z bykiem ze starymi garami. Wyszło coś takiego:

http://www.icpnet.pl/~ekwador1/byk.jpg

Witam!!!
Co do wiader to mam je już wykonane i wystarczy je dodać do modelu. Problemem są jednak tekstury na ten model, bo takowych w symku z oczywistych względów nie ma, a moje apele o zdjęcia pozostały bez echa. Jeśli byłbyś zainteresowany współpracą przy wykonaniu tych modeli, zwłaszcza chodzi mi o model ET22-2000, a jeszcze ściślej teksturę to prosze o kontakt na PW. Mógłbym się tym zająć od czwartku.
Pozdrawiam!

446
Publikacje / Poprawiony model ET22 (201E)
« dnia: 29 Maja 2006, 20:57:16 »
Jak już pisałem się zajmę, wystarczy przeczytać cały wątek.

447
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 26 Maja 2006, 21:44:03 »
Cytat: "CC6500"
Hello  ,

I found a link for the donwload but he was dead :(

Yes, the link is dead, but the new version of EP05 coming soon... be patient.
Greetings

448
Ja już mam pewien pomysł i prototyp tego rozwiązania będzie w EP05 :)
Pozdrawiam!!!

449
Na warsztacie / Poprawione światla YouBy'ego
« dnia: 19 Maja 2006, 18:34:16 »
Witam!
Coś panowie kiepsko z refleksem... to podświetlenie przyrządów było już na ET22-304 w styczniu. Takie samo będzie w EP05 i innych rzeczach, które będę byćmoże w przyszłości robił.
Pozdrawiam!

450
Publikacje / Poprawiony model ET22 (201E)
« dnia: 17 Maja 2006, 09:58:24 »
Cytat: "eU-o7 GTtuning"
Cytuj
Tak jest błąd, a raczej niedoróbka. Światła działają tylko w kabinie A, podobnie końcówki. To bedzie poprawione wraz z wydaniem kolejnych wersji.
Pozdrawiam!!!


Mam takie pytanko, czy bedzie jeszcze poprawka tego? Bo coś cicho w tym temacie się zrobiło...

Pozdrawiam.

Odpowiedź masz w cytowanym tekście. Chodzi oczywiście o kolejne wersje ET22 (wiadra, rekin itd.).

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17