- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: luki w 16 Grudnia 2008, 21:55:15
-
Witam serdecznie!
Bardzo, bardzo dużo czasu upłynęło jak zaglądałem na maszynę, teraz kiedy znalazłem czas dalej robię moją trasę Świnoujście - Szczecin, większość rozumiem doskonale co i jak stworzyć potrafię także robić własne obiekty, ale mam taki mały dylemat z którym zwracam się do Was, robię pochylenia toru i nie wiem jakie parametry realne nadać aby lok był pochylony zgodnie z pochyleniem toru:
Jakie musze parametry nadać np.: Roll1, Roll2, pochylenie, 1 w% jeśli kąt wynosi 30 stopni, 47 stopni oraz 55 stopni?
Bardzo proszę o odpowiedź pozdrawiam i życzę wesołych i spokojnych świat oraz szczęśliwego nowego roku.
-
Polecam zajrzeć tutaj:http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/ (http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/).
Przechyłkę toru liczysz w zależności od obciążenia, Vmax, kategorii linii itd. Opisane masz to dokładnie w poradniku @Paul'a, oraz w instrukcji D1.
-
Hymmm, brak mi wiadomości odnośnie tych danych:( mam zamiar zrobić pochylenie takie dla efektu a nie idealnie odwzorowane, tylko nie wiem, w, które opcje, jakie parametry wpisać, aby lok nie był bardziej pochylony niż tory, czy możecie podać jakieś przykłady?
-
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/krzywe.rar
Co w tym programie jest niezrozumiałego?
Podajesz promień łuku oraz prędkość maksymalną i sam Ci wylicza odpowiednią przechyłkę.
-
tak wiem ale mamproblem np z :
L(m), b(deg),p(m) <---- czy te parametry nadac do roll1 czy 2? czy gdzieś indziej?
-
Wystarczy przeczytać poradnik @Paul'a. Wszystko masz opisane.
Poza tym spojrzyj na jednostki.
Roll'e w skryptach to wartości przechyłki początku i końca odcinka.
-
Przeczytałem kilka razy, wszystko Ok, na łuku skład się przechyla odpowiednio, ale niestety nie jest uzyskany efekt wizualny przechylenia toru? Aby był widoczny tor jako pochylony, jakie parametry trzeba zastosować w 3d max?
-
Wizualnego efektu przechylenia toru/podsypki nie ma. Jedyne co osiągniesz to wizualny przechył taboru znajdującego się na danym torze.
-
nie wiem jak to zrobiłem ale wczoraj jechałem na łuku i był cały tor przechylony, ale lok nie, wiem że u Barta na trasie Lublin tak samo było pochylenie toru jak i taboru na łuku, napewno jest jakiś sposób.
-
Zawsze możesz zaznaczyć -> rorate ale to ma więcej wad więc nie warto się w ten sposób za to zabierać.
-
@pol102: będziesz miszczu, jak w ten sposób obrócisz płaszczyznę torowiska :]
W symku szyny są pionowo od płaszczyzny poziomej, więc nie da się ich zrobić pod kątem.
-
@pol102: będziesz miszczu, jak w ten sposób obrócisz płaszczyznę torowiska :]
W symku szyny są pionowo od płaszczyzny poziomej, więc nie da się ich zrobić pod kątem.
No ale zawsze można wprowadzić element złudzenia, podnieść po zewnętrznej stronie łuku podłoże(odpowiedni kąt) oraz ładnie przeprofilować nasyp (tu już jest siatka ;))
-
Przeczytałem kilka razy, wszystko Ok, na łuku skład się przechyla odpowiednio, ale niestety nie jest uzyskany efekt wizualny przechylenia toru? Aby był widoczny tor jako pochylony, jakie parametry trzeba zastosować w 3d max?
Jadac w kabinie masz wrazenie, ze calosc toru jest pochylona. Z zewnatrz niestety takiego efektu nie ma.
http://pl.youtube.com/watch?v=HhJtJ90enF4
http://pl.youtube.com/watch?v=s7YHkHJt494