- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: fuji8 w 28 Lutego 2009, 20:58:06
-
Witajcie.Tu zamieszczajcie zdjęcia z Jaworzyny Śląskiej i okolic.
Ja zacznę:
Litości, to nie yT (nie mylić z yB), żebyś pisał, że jesteś pierwszy. A jak już zaczynasz tak ciekawy wątek, to napisz coś więcej o skansenie w Jaworzynie dla tych, co nigdy w nim nie byli.
Quark-t
Muzeum mieści się na terenie historycznej lokomotywowni. Jego zbiory to ponad kilkadziesiąt lokomotyw,w tym 2 elektryczne i kilka spalinowych.Np. EU04-24 czy słynna ET22-121 niegdysiejszy jedyny prototypowy egzemplarz lokomotywy serii EP23 oznaczony numerem 001,wagon osobowy SN61-179. Oprócz pociągów znajdują się tam wagony osobowe i towarowe. Niestety pociągi i reszta zostały rozgrabione przez okolicznych zbieraczy złomu.Teraz skansenem zajmuje się miasto Wrocław i Jaworzyna Śląska.
-
Kiedyś była tam ET21-100...
-
Kiedyś była tam ET21-100...
Mówisz o tym? http://www.kolej.eu.org/v/dw/jaworzyna/IMG_7713.jpg.html?g2_GALLERYSID=3202e9a9399f407400af29d600f86404
-
Co do ankiety, to powiem jedno:
EP23-001 to był prototyp a nie lokomotywa którą można podczepić do B W E i S2...
Pozdrawiam.
-
Kiedyś była tam ET21-100...
A teraz jeździ w Orlenie.
-
Dziwne, ze byk tez nie jezdzi w jakims PCC czy innym CTLu...
-
Dziwne, ze byk tez nie jezdzi w jakims PCC czy innym CTLu...
Nie chcieli go bo to zuo :P.
A wracając do tego co się dzieje z EP23 i co czeka tą lokomotywę.
Przez jakiś czas na tej stronce opisywano postęp prac przy EP23:
http://www.parowozycompl.fora.pl/jaworzyna,9/renowacja-ep23-001,70.html (http://www.parowozycompl.fora.pl/jaworzyna,9/renowacja-ep23-001,70.html)
EDIT
To jest drugie podejscie.
Przywieźcie go do Łodzi a nim się zajmę :], na "Euro 2012" już będzie jeździł ;P.
-
To jest drugie podejscie. W 2005 inna grupa rozpoczela 'znecanie sie' nad tym bykiem ;)
http://mateu.eu07.pl/foto/jaworzyna-250805/p8270102.jpg
-
Wszystkie przyciski są,to dlaczego nie będzie jeździł?
-
Bo lokomotywa to nie tylko przyciski.Muszą jeszcze coś włączać.
-
Moze jezdzic. Znajdz 30 chlopa, ktorzy beda go pchali to pojedzie :P
-
Moze jezdzic. Znajdz 30 chlopa, ktorzy beda go pchali to pojedzie :P
Hm nie pomyślałem o tym ale jednak to działa
-
To jest drugie podejscie. W 2005 inna grupa rozpoczela 'znecanie sie' nad tym bykiem ;)
http://mateu.eu07.pl/foto/jaworzyna-250805/p8270102.jpg
Byłem w tej grupie i doprowadziliśmy lokomotywę do takiego stanu jaki był przez ponad 3 lata (skompletowane pulpity, zdarcie powłoki lakierniczej, zaminiowanie + szpachla), niestety niektórym osobom nasza inicjatywa się nie podobała, wobec czego musieliśmy przerwać współpracę...
Wszystkie przyciski są,to dlaczego nie będzie jeździł?
Dlatego, że poza pulpitem prawie nic w środku nie ma ;-)
-
No tak:) A co myślicie o Eu04-24?
-
To jest profanacja zabytków, a nie ich ochrona! :/
Gdybym mógł to odpisałbym im ten 1%...
-
1% by tu nie wystarczył...I zamieszczam jeszcze dwa zdjęcia
-
EU04 jest pusta w srodku ztcp.
-
EU04 jest pusta w srodku ztcp.
Miałem zrobić zdjęcie kabiny,ale tam był tylko pusty pulpit,kierownica i jeden miernik ciśnienia(chyba)
-
Kilka zdjęć...
-
No tak:) A co myślicie o Eu04-24?
Myślę, że tego loka zmarnowano pod każdym względem. Wystarczy pomyśleć, ze do Jaworzyny pojechał kiedyś o własnych siłach! !!!! czyli że był czynny. Podobny los spotkał EU20-24, który także był czynny w chwili odstawienia do skansenu w W-Wa Gł.. Ruóżnica miedzy tymi dwoma lokami polega na tym ze EU20 stojąca w Wawie jest przynajmniej odmalowana, chodź wielkim minusem jest to ze kompletnie wybebeszona (samo pudło na 2 wózkach). Ze słyszenia mogę dodać, iż zarówno eu04 jak i eu20 posiadają SPRAWNE silniki trakcyjne.
Quark-t
-
No tak:) A co myślicie o Eu04-24?
Mysle ze tego loka zmarnowano pod kazdym względem. Wystarczy pomysleć, ze do Jaworzyny pojechał kiedyś o własnych siłach !!!! czyli że był czynny. Podobny los spotkał EU20-24, ktory takze był czynny w chwili odstawienia do skansenu. Ruznica miedzy tymi dwoma lokami polega na tym ze EU20 stojaca w wawie jest przynajmniej odmalowana, chodz wielkim minusem jest to ze kompletnie wybebeszona (samo pudlo na 2 wózkach). Ze słyszenia mogę dodać, iż zarówno eu04 jak i eu20 posiadaja SPRAWNE silniki trakcyjne.
Gdzie w Wawie? A tak na marginesie to ty45 jeździ, bo jak byłem to miało wszystko sprawne tak samo tp2.Tylko nie jestem pewien co do Ty2 chociaż że mierniki wszystkie miała:)
-
Google nie działa?
EU20-24 stoi na terenie Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
-
Kiedyś była tam ET21-100...
A teraz jeździ jako 3E-100:
-
A tak na marginesie to ty45 jeździ, bo jak byłem to miało wszystko sprawne tak samo tp2.
Jeździ, sprawny !? Czy Ty wiesz co to jest np. ważna rewizja kotła? To, że jeździł 10 lat temu na imprezach i go wygasili to nie znaczy, że dzisiaj też jest gotów do jazdy.
-
A teraz jeździ jako 3E-100:
Gdzie zdjęcia są zrobione jeśli można spytać?
-
1. Lublin Towarowy
2. Lublin, posterunek Rury (http://rury.kolej.org.pl)
3. Puławy Azoty
Kiedyś jeździła co drugi dzień do Lublina, teraz w ogóle Orlen nie jeździ do Lublina i nie wiem, co się z nią dzieje.
-
Jeździ, sprawny !? Czy Ty wiesz co to jest np. ważna rewizja kotła? To, że jeździł 10 lat temu na imprezach i go wygasili to nie znaczy, że dzisiaj też jest gotów do jazdy.
Pytałem się ludzi z zajezdni i twierdzą że są SPRAWNE.
Tnij cytaty.
Akvin
-
EU07-001 też jest sprawna. Co z tego, ze nie jezdzi od 10 lat.
-
EU07-001 też jest sprawna. Co z tego, ze nie jezdzi od 10 lat.
Rozumiem ironię. To jakby powiedzieli, że samochód po 10 latach stania na polu, normalnie bez niczego, ładowania akumulatora, tankowania, odpalił.
Pytałem się ludzi z zajezdni i twierdzą że są SPRAWNE.
Ludzie z zajezdni jaja sobie zrobili albo tak palnęli. Albo sprawne w sensie, że można je OSTROŻNIE przetaczać, ale nic poza tym.
-
Często jeśli jakieś urządzenie stoi to bardziej się niszczy niż jak by było w pracy. Na pewno jeżeli parowóz tyle stał trzeba rozebrać i przejrzeć maszynę parową łożyska zawory aparaturę powietrzną i hamulcową i na pewno kocioł do rewizji by poszedł.
REWIZOR
-
Pytałem się ludzi z zajezdni i twierdzą że są SPRAWNE.
a to ciekawe :D w takim razie mamy w kraju ponad 60 czynnych parowozów - "hura"...
Parowozy są poprostu w pełni kompletne ale do fizycznej i prawnej sprawności jeszcze troche im brakuje :P Słyszałem że przymierzają sie do uruchomienia Ty45-20 - ale nie mówmy "chop"...
P.S. na kolei nie ma "zajezdni"...
-
Słyszałem że przymierzają sie do uruchomienia Ty45-20
To prawda, ale już to słyszałem w lipcu ubiegłego roku. Podobno ma obsługiwać pociągi retro na trasie Jaworzyna - Kamieniec. Ale jak będzie, to tego chyba nikt nie wie.
-
Słyszałem że przymierzają sie do uruchomienia Ty45-20
To prawda, ale już to słyszałem w lipcu ubiegłego roku. Podobno ma obsługiwać pociągi retro na trasie Jaworzyna - Kamieniec. Ale jak będzie, to tego chyba nikt nie wie.
Tak, tak, przymierzają się już od prawie 5 lat :-) Przy obecnym zarządcy - wątpię w uruchomienie jakiegokolwiek parowozu z tego skansenu... Jedyne co udało się stamtąd uratować, to TKt48-18, ale to zupełnie inna historia.
-
Tak, tak, przymierzają się już od prawie 5 lat :-) Przy obecnym zarządcy - wątpię...
Tak jest w każdym skansenie (prawie, Wolsztyn trochę się wyłamuje - chociaż to chyba nie skansen:) ). Dobrym przykładem jest Chabówka. Więcej rdzy na blasze niż lakieru... (mowa tu o rodzynkach 07-001 i 43-001)
-
Tak, tak, przymierzają się już od prawie 5 lat :-) Przy obecnym zarządcy - wątpię...
Tak jest w każdym skansenie (prawie, Wolsztyn trochę się wyłamuje - chociaż to chyba nie skansen:) ). Dobrym przykładem jest Chabówka. Więcej rdzy na blasze niż lakieru... (mowa tu o rodzynkach 07-001 i 43-001)
W Jaworzynie jest zupelnie inna sytuacja niz w Chabowce. Nie wypowiadaj sie, jezeli nie masz pojecia o czym mowisz ;)
-
W Jaworzynie jest zupelnie inna sytuacja niz w Chabowce.
Zgodzę się,Gdyby mięli te pieniądze to by dokończyli renowację EP23,zrobili tą "ważną renowację kotła" i przyczynili się do odpalenia Ty45.
-
W Jaworzynie jest zupelnie inna sytuacja niz w Chabowce.
Zgodzę się,Gdyby mięli te pieniądze to by dokończyli renowację EP23,zrobili tą "ważną renowację kotła" i przyczynili się do odpalenia Ty45.
Uwierz mi, że pieniądze by się znalazły już 4 lata temu, tylko dobrej woli zabrakło. A co to jest "ważna renowacja kotła" :D ?
-
Wiadomość z ostatniej chwili.Pytałem się kierownika o ep23 i mówił że uwaga cytuję "pierw zajeliśmy się światłami a w najbliższym czasie weźniemy się za silnik(niewiem o co chodziło czy o naprawę czy o jakiś zakup silnika).
-
Tak, tak, przymierzają się już od prawie 5 lat :-) Przy obecnym zarządcy - wątpię...
Tak jest w każdym skansenie (prawie, Wolsztyn trochę się wyłamuje - chociaż to chyba nie skansen:) ). Dobrym przykładem jest Chabówka. Więcej rdzy na blasze niż lakieru... (mowa tu o rodzynkach 07-001 i 43-001)
Chłopie nie masz pojęcia ile jest roboty przy takim parku maszynowym... warsztatowcy w Chabówce muszą sami zadbać o naprawy i renowacje samego czynnego taboru a tego juz jest wystarczajaco dużo na tak niewielką załogę więc stary opanuj się i spakuj plecak - jedz odnawiać 07-001 i 43-001. Krzyżyk na drogę...
-
Chabówka niech się nie cieszy za bardzo iż mają Ls60-09, a my mamy Ls60-01.A pamiętajmy że tylko 9 maszyn wyszło z hali produkcyjnej i nikt o tym nie wiedział że jedynka jeszcze istnieje.
-
Chabówka niech się nie cieszy za bardzo iż mają Ls60-09, a my mamy Ls60-01.A pamiętajmy że tylko 9 maszyn wyszło z hali produkcyjnej i nikt o tym nie wiedział że jedynka jeszcze istnieje.
Tylko 9 lokomotyw serii Ls60 wyprodukowano !? Może pora zajrzeć do jakiejś literatury zamiast pisać głupoty. Poza tym co to ma za znaczenie, kto jaki ma numer - ważne jak go utrzymuje...
-
Panowie, spokojniej trochę, bo jak dalej będzie nerwowo to zamknę dyskusję i spokój będzie.
-
Co do Wolsztyna to... jest słabo bardzo :) 2 Olki jeżdżą do Poznania i z powrotem (ok - tylko pociągi specjalne). Ale jeśli coś się naprawia (tak jak PM36-2) to raczej w Lesznie. Odnawianie powłoki lakierniczej na kilku parowozach to zasługa hobbystów, którzy wiedzieli jak znaleźć sponsorów na farbę...
-
w najbliższym czasie weźniemy się za silnik(niewiem o co chodziło czy o naprawę czy o jakiś zakup silnika).
Czy będziesz tutaj nam pisał każdą bajkę, którą usłyszysz? Może pora zacząć myśleć zamiast łykać wszystko co się usłyszy?
-
Z tego co ja słyszałem (głowy nie dam za poprawność informacji, podaję jako ciekawostkę), to silników w tym korpusie już dawno nie ma. Zakup nowych to by była dosyć droga inwestycja, i sensowna, jeżeli planowało by się wyciągnąć ją spowrotem na szlak.