- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: uetam w 13 Czerwca 2009, 14:11:17
-
Przykłady:
-
Na trzecim obrazku dość lekkie te wagony ;P
Jestem na Tak, dosyć dobrze to wygląda.
-
Jak dla mnie mogłoby to działać również "od wewnątrz".
-
Z jednej strony cały czas zachęcamy modelarzy do stosowania parametrów sprawiających że ze wzrostem odległości od modelu zanikają szczegóły, a z drugiej chcemy mieć zooma. Moim zdaniem nie jest to potrzebne i wygląda nienaturalnie.
-
Mnie to za bardzo 'zajeżdża" Trainzem :|. Fakt, ciekawie to wygląda ale chyba nie o to w symulatorze chodzi. Wszak nikt nie ma zoomu w oczach ;). Resztę dopisał @Dolmio89.
Tyle z mojej strony ;).
-
Do robienia screenów to może i fajne. Na nie.
-
Podpisuję się pod wypowiedzią kolegi Dolmio89 ;)
-
Też jestem na nie. Właściwe wyświetlane zbliżenia wymaga przeliczania parametrów minimalnej i maksymalnej odległości obiektów. Jeśli w trasach będą wstawiane tła, będzie widoczna pikselizacja tekstur. Jeśli już nie ma co robić w EXE, to proponuję uruchomić zegary - z generacją tekstur na poziomie EXE, a nie eventami.
-
A czasem tego nie było w exeku Q jako beta/testy itp?
-
Z jednej strony cały czas zachęcamy modelarzy do stosowania parametrów sprawiających że ze wzrostem odległości od modelu zanikają szczegóły, a z drugiej chcemy mieć zooma. Moim zdaniem nie jest to potrzebne i wygląda nienaturalnie.
Całkowicie się zgadzam. Jestem na nie.
-
Akurat moze dodalem zle screeny, bo byly robione one na maksymalnym zblizeniu i przez to to wyglada troche nieciekawie.
-
Według mnie takie bajery w sumie mogą się pojawić. Zawsze się przyda do takich rzeczy jak robienie filmów albo screenów. Najlepsze zastosowanie tego widzę przy budowie tras realistycznych (lub iluś tam % realistycznych bez znaczenia) to byłoby pomocne przy zdjęciach fotograficznych na zoomie, łatwiej idzie o porównanie. Osobiście takich rzeczy mi brakowało przy próbach budowy małych odcinków realistycznych.
Nie jestem jakimś tam specem od programowania, ale jeżeli taki mały dodatek nie będzie zbytnio obciążać Symka to można wprowadzić.
Jeśli już nie ma co robić w EXE, to proponuję uruchomić zegary - z generacją tekstur na poziomie EXE, a nie eventami.
Z tym się też zgadzam. Dodatkowo wyświetlacze przyjazdów/odjazdów pociągów (też gdzieś były takie screeny na stronie Q)
Pozdrawiam
-
Ja jestem na "nie". Powody jak wyżej.
Ale widzę że na "tak" jest prowadzenie, a tylko jedna wypowiedź. Można prosić kilka osób które głosowały na "tak" o merytoryczne uzasadnienie swoich głosów?
-
Ja jestem na "tak", ponieważ skoro jest taka możliwość to czemu nie, przecież jeśli ktoś nie chce, to nie musi z tego korzystać.
-
Ja zagłosowałem na tak, ponieważ uważam, że jest to bardzo ciekawy 'bajer' do symka. Czegoś takiego jeszcze nie było, więc czemu nie spróbować? Tak jak napisał kolega @murphy77 - nikt nikomu nie każe z tej funkcji korzystać, więc nie widzę problemu by takiej funkcji nie dodać.
-
Ja zagłosowałem na NIE, gdyż po prostu ten efekt mi się nie podoba. Na screenie 3 siódemka śmiesznie wygląda.
-
Pytanie jest poniekąd tendencyjne. Myślę, że gdyby zapytać o cokolwiek "czy chcecie?", to więcej odpowiedzi będzie na tak. Do wyboru powinny być dwie mniej więcej równoważne odpowiedzi, np:
Czy w nowym exe wolałbyś:
- mieć możliwość zmiany kata pola widzenia w widoku zewnętrznym [Zoom],
- mieć więcej FPS?
Albo:
Czy w nowym exe wolałbyś:
- mieć możliwość zmiany kata pola widzenia w widoku zewnętrznym [Zoom],
- mieć działające zegary na dworcach?
-
W drugiej wersji odpowiedzi się nie wykluczają.
-
Przeczytaj pytanie, przeczytaj odpowiedzi, zauważ preferencję.
-
Ja jestem na nie, ponieważ zobaczcie na te wózki od wagonów. Latające wagony? Trochę to dziwnie wygląda, pod względem tekstur i modeli.
-
Alez czy to zalezy od zooma, czy cos jest moze zle ustawione na trasie?
-
To jest wynik tylko i wyłącznie użycia małego kąta. Obraz, który miał zajmować niewielką część ekranu, został wielokrotnie powiększony.
-
Czy w nowym exe wolałbyś:
- mieć możliwość zmiany kata pola widzenia w widoku zewnętrznym [Zoom],
- mieć działające zegary na dworcach?
Z tym, ze dodanie takiego zoomowania to jest pare minut roboty z tego co mi mowil Igor. Caly problem w tym, ze kolega @youBy sie uparl, ze tego nie doda do exe poniewaz ma takie swoje widzimisie i pomimo prosb z naszej strony pozostaje nieugiety :]
A zeby miec dzialajace zegary trzeba miec najpierw jakies dworce a nie perony z wiatą...
-
Nie trzeba mieć dworców, bo już jest kilka rzeczy zrobionych na zapas i niewykorzystywanych do tej pory.
To moje rzekome 'widzimisie' jest stanowiskiem popartym pewnymi argumentami. Dalsza rozmowa nie ma sensu, póki się z nimi nie zapoznasz, a nie mam zamiaru powtarzać ich kolejny raz. Proszę więc o nieprzeinaczanie faktów.
-
Koledzy, dajcie screena z użyciem dużego kąta, aby wózki nie latały ;)
EDIT:
Albo wiem jak zróbmy. Niech w starterze Ra będzie opcja zmiany kąta pola widzenia w widoku zewnętrznym.
I każdy będzie mógł sobie zmienić. Jak mu się nie podoba, to niech wyłączy, a jak podoba to niech włączy.
-
OK. Ustawi, włączy scenerie, uzna że jednak jest zły kąt, będzie musiał wyjść, zmienić znów odpalić scenerie i tak może nawet 10 razy? Zmiana kąta pola widzenia powinna być zmieniania podczas symulacji. I jak Pawlikov napisał aby można było całkowicie wyłączyć zmianę kąta pola widzenia w widoku zewnętrznym.
Pozdrowienia
-
Jemu chodzi chyba o to, zeby mozna bylo wybrac w starterze, czy sie chce te opcje miec wlaczona, czy nie, znaczy sie, czy sie bedzie chcialo z tego korzystac czy nie.
-
...będzie opcja zmiany kąta pola widzenia w widoku zewnętrznym.
I każdy będzie mógł sobie zmienić. Jak mu się nie podoba, to niech wyłączy, a jak podoba to niech włączy.
Jemu chodzi chyba o to, zeby mozna bylo wybrac w starterze, czy sie chce te opcje miec wlaczona, czy nie, znaczy sie, czy sie bedzie chcialo z tego korzystac czy nie.
Też o to mu chodzi, ale też o zmianę kąta pola widzenia w starterze a nie bezpośrednio w symulacji.
-
Tylko jedno pytanko. Czy byłby jakiś spadek FPS?
Można zrobić i zmiane kąta pola widzenia w widoku wewnętrznym, ale by dziwnie wyglądało.
-
To nie ma wplywu na fps.
-
Jeżeli wprowadzenie tego bajerku:
1) Nie jest czasochłonne
2) Nie koliduje technicznie z możliwościami wprowadzenia reszty usprawnień i innowacji
3) Nie zajmuje developerom czasu, który można by wykorzystać na mniej "bajeranckie" usprawnienia
- to jak dla mnie bajer nieszkodliwy, może się komuś spodoba, i tacy będą z niego korzystać.
-
Jak wyżej. Dokładnie o zmiennej ogniskowej myślałem wczoraj przy screenowaniu. Bajer do robienia "zdjęć" czy video. Zwłaszcza, że nie żre FPS.