Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Nicolass

Strony: 1 ... 4 5 [6]
151
Tabor kolejowy / Tekstura EP08-001
« dnia: 13 Lutego 2004, 20:54:00 »
Może umieszczę twoją teksturę na www.nicolass.prv.pl? Zaoszczędził byś sporo czasu potrzebnego na wysyłanie tekstur zainteresowanym. Do zainteresowanych - jak autor tekstury zgodzi się żebym umieścił jego dzieło to nie zasypujcie go już listami.

Do twórców tekstur:  Nie chcę każdemu kto tworzy tekstury proponować na forum wrzucenie jej na moją stronkę (po co zalewać forum spamem?). Tak więc proponuję żeby wszyscy którzy chcą podzielić się z innymi swoimi dodatkami do symka, a nie chcą / nie potrafią przedzierać się przez formularz dodawania plików w download, wysyłali go do mnie. W mailu proszę napisać: którki opis tego co mi wysyłacie, zdięcie z symka, kto jest autorem dodatku i ewentualnie jaka to wersja danego dodatku.

Jak userzy forum chcą to zrobie liste mailingową, jak nie, proponuje utworzyć nowy dział na forum: dadatki.

PS: Stronę mogę aktualizować 2 - 4 razy w tygodniu.

152
Na warsztacie / Do tworców tekstur
« dnia: 13 Lutego 2004, 09:19:56 »
To ja zapytam innaczej: Czy jest lepiej jak jakiaś gra ma tylko i wyłącznie to co zrobił producent + może jakiś jeden niezwykle zdolny grafik / programista coś tam po wielu dniach pracy wypuści? I analogicznie: Czy lepiej żeby tekstury do symka robione przez początkujących grafików wogule się pojawiały, i żeby było ich tym samym bardzo mało [tylko te w symku]?

Ja odpowiem na te pytania tylko za siebie, chodz wydaje mi się że moje zdanie podziela dużo użytkowników tego forum: Według mnie wszystko co robimy tutaj [nawet jeżeli robi to jakić pocżątkujący] jest dobre, jest kreatywne i warte pochwały. Ktoś zrobi teksurę w paint, ktoś ją poprawi w Gimp, i jest czym oko nacieszyć. Przecierz nawet źle zrobione cieszą oko, innych zachęcają do zrobienia własnych - lepszych, a reszcie pokazują że ten projekt złączył kupę fajnych ludzi - ludzi których połączyło zamiłowanie do kolei.

153
Poszukuję, chcę zrobić / Bardziej doskonały eu07
« dnia: 11 Lutego 2004, 13:49:29 »
Nie będzie multiplayera na nowym engine? Kur... gdzie hamulec awaryjny? Ja wysiadam z tego pociągu! Może zapłacę karę za nieuzasadnione użycie... ale co mi tam!

Wycieraczki, multiplayer i inne bajery są naprawde ważne, takie niby małe coś, a cieszy. Warto dopieścić kabiny pociągów, zresztą na nebuli będzie więcej fps i wycieraczki lub multiplayer nie wpłynęły by znacząco na płynność gry. Dziś dużo ludzi ma naprawdę mocne komputery i może spokojnie takie bajery obsłużyć [zawsze można dać opcje wyłączenia bajerów <detale +/->]

154
Na warsztacie / Nowa trasa.
« dnia: 11 Lutego 2004, 09:30:22 »
To może zrobicie nowy plik symka: symek + wszystkie łaty + nowa trasa + EN57? Bo jakoś nie chce mi się czytać forum zawalonego postami w stylu "Jak to zainstalować" lub "NIE DZIAŁA! WY ***** CO JA ŹLE ROBIE?".

155
Tabor / Przesadziłem z przyspieszaniem ET22 - 443
« dnia: 05 Lutego 2004, 13:18:14 »
To Matrix... jak łyżka nie istnieje to wagon też jest tylko iluzją :-P. Bo jak wytłumaczyć przejechanie przy 140 km/h przez ostry zakręt bez wylądowania w rowie?
Zresztą wszystkie lokomotywy są pewniie wybrańcami bo jak jest zderzenie nawet przy   140 km/h ->  |  <- 140 km/h to tylko się od siebie odbijają (czyli umieją oszukać główny komputer fizyki Matrix'a :-P)

156
Bieżące Symulatorowe / Luty miesiącem nebuli
« dnia: 03 Lutego 2004, 01:29:52 »
Ale są one nam znane od eee... tak dawna że nie pamiętam kiedy je pierwszy raz widziałem. Na pewno projekt nebula zrobił od tego czasu jakieś postępy, tylko wszystko utrzymywane jest w ścisłej tajemnicy.
Pisząc tego posta, miałem nadzieję że ktoś powie coś na temat nebuli, da NOWE screnny i napisze coś coś co nie jest znane wszystkiim od kilku miesięcy... ale na mojej nadziei się skończyło. No cóż, w sumie nie wiem czemu tak niechętnie autorzy piszą coś o nowej wersji MaSzyny, może dysk z kodem szlak trafił i teraz wszyscy starają się żeby nie było przecieków? Naprawde trudno mi to zrozumieć... zwłaszcza że pierwsze wersje nebuli mają pokazać sie juz za miesiąc, góra dwa...

157
Bieżące Symulatorowe / Luty miesiącem nebuli
« dnia: 02 Lutego 2004, 01:40:10 »
Luty nastał a wraz z jego nadejściem oczy wszystkich znudzonych mechaników zwróciły się na posty autorów, szczególnie te z działu aktualności. Wszyscy czekają na nowości z frontu, na jakieś screeny i info na temat Nebuli.
Ja również niecierpliwie czekam na tą rewolucję, która zmieni nasz sposób myślenia o symulatorach prowadzenia pociągu. Ja również czekam na nebulę.
W imieniu wszystkich zniecierpliwionych mechaników proszę autorów by napisali o postępach w pracach, wrzucili jakieś screeny i sypnęli garścią newsów na temat nebuli. Myślę, że pozwoli nam to na dotrwanie do premiery pierwszych beta wersji tego nowego silnika graficznego (i fizyki?). Miejmy nadzieję, że tym razem nikt nie będzie się zasłaniał planami robienia niespodzianek [co jest tutaj częste:-) ]

158
Poszukuję, chcę zrobić / Fototła zamiast budynków 3D
« dnia: 28 Stycznia 2004, 20:51:19 »
Myślicie że na nebuli będzie trzeba też prowadzić program oszczędzania wszystkiego co zmniejsza fps? Według mnie jak teraz z tym co jest mamy średnio 3 - 8 na stacji 12 - 25 na trasie to po przeniesieniu na nebule fps skoczy 2x - 4x wiec nie ma sensu się w to bawic.
Myślę że mimo wszystko lepiej mieć budynki w 3D, bo potem można je wykorzystać do innej trasy np. stawiając 50m od torów - płaskimi teksturami tego się nie zrobi. Zresztą zawsze można box przerobić na płaską teksturkę ale w drugą stronę (textura -> box) się nie da.
Uważam że pomysł sam w sobie nie jest zły. Jednak tekstury powstawały by po to by zwiększyć fps, a wraz z pojawieniem się nubuli ten problem sam zniknie.

159
Poszukuję, chcę zrobić / Fototła zamiast budynków 3D
« dnia: 27 Stycznia 2004, 23:40:56 »
Nie ma sensu się w to bawić na obecnym engine, myślę że wogule wszystkie dalekoidące zmiany można by przeprowadzać dopieero na nebuli, bo po co pracować nad czymś, co i tak za 2 - 3 miesiące pujdzie do kosza.

160
Poszukuję, chcę zrobić / STV -Szopa Track Viewer
« dnia: 27 Stycznia 2004, 07:19:02 »
Pewno! Wszystko, każda rzecz która ma zwiększyć grywalność symka warta jest uwagi. A taki deszcz czy śnieg, mimo że niewiidzialny, byłby sporą atrakcją. 100% popieram projekt.

161
Mi się wydaje to raczej niemożliwe bo (jeżeli się myle nie ktoś mnie poprawi) silnik graficzny nebula chodzi tylko i wyłącznie pod Wingrozą. Trzeba by było chyba tworzyć całą grę od podstaw ale ja nie mam w tym doświadczenia wiec daje możliwosć wypowiedzenia się twórcom :-P

162
Forum / new group
« dnia: 06 Stycznia 2004, 13:53:46 »
A nie można dodać do tych grup które mamy na forum jeszcze jednego działu dla obcokrajowców? Można nawet na upartego wrzucic to do Forum Technicznego lub Hyde Park. To myślę zadowoli wszystkich bo jak ktoś z polskich userów zna języki to będzie mógł coś napisać :-)

163
Tak, to prawda brakuje w MaSzynie bata który by pilnował żebyśmy czegoś głupiego nie zrobili. W Mechaniku było to fajnie rozwiązane, były punkty karne, ale ja myśle że poza takimi punktami, można by wyświetlać (oczywiście w wersji na nebulę) różne komunikaty typu "Przekroczyłeś maksymalną prędkość - zwolnij". Najlepiej by było, gdyby zamiast napisu tekst był odtwarzany, ale ze zględu na duży rozmiar plików wave oraz konieczność obecności bardzo dużej liczby komunikatów wiem że było by to trudne do zrealizowania. Bardzo fajnie kwestię tę rozwiązał Microsoft w swoim najnowszym symulatorze lotniczy FS 2004. Tam można prawie że gadać z wirtualną kontrolą lotu, no i wielokrotnie nas ona zaskakuje, np. nie udziela pozwolenia na lądowanie na wybranym przez nas lotnisku, i na przykład skierowuje nas na inne. Warto by to wprowadzić do symka, bo przecierz w każdym loku radio jest :)

164
Poszukuję, chcę zrobić / Zwrotnice...
« dnia: 20 Grudnia 2003, 20:07:18 »
Żeby nie było niedomówień zacytuję słowa Wigera w wątku na temat nebuli:

> Co do fizyki, prace sa... w toku, ale praktycznie dopiero zaczete, i
> posuwaja sie niezbyt szybko - McZapkie ma ostatnio nawal pracy i malo
> czasu. Pierwsze wersje... w lutym? [bez podtekstow ;]

A z kolei OlO_EU powiedział w tym wątku coś takiego:

> en o fiza do siodemki moze w tym roku ;) zmobilizowalem fasole do
> robienia dostarcyzlem mu dtr 303E z hcp poznan i bedzie on robil
> stycznik po styczniku wiec model fizyczny bedize wrecz idealny (lacznie
> z pneumatyka) ;)

Cały wątek dostępny jest pod adresem http://www.eu07.eu.org/forum/viewtopic.php?t=497 i miejmy nadzieję że to co mówią autorzy to prawda. (Fajnie by było na święta dostać jakąć beta wersje... ech rozmarzyłem się :-) )

165
Poszukuję, chcę zrobić / Zwrotnice...
« dnia: 20 Grudnia 2003, 15:20:17 »
Ale blind nie łam się, jak znam życie to na na pewno tak samo jak teraz pojawi się modyfikacja umożliwiająca bawienie się zwrotkami. Aczkolwiek zgadzam się Bartkiem_G że to takie mało realistyczne używać telepati do przestawiania zwrotnic :)

166
Tabor kolejowy / Nowa tekstura EP07-424 !!!
« dnia: 19 Grudnia 2003, 19:50:43 »
Wrzuć ją  do mkatalogu, bo szkoda żeby zginęła. Jak jest lepsza od orginalnej to warto ją pokazać światu. Aha i podeślij mi na maila nicolass@poczta.fm, z góry dzieki.

167
Mam pytanko do autorów: Jak się włącza światła w tej wersji na nebuli? Bo już się z  tym męczę chyba z 4 dni, i nie moge ich włączyć a wszelkie poszlaki które znalazłem w katalogu z grą wskazują że włączyć je można.... I może jakieś info o innych mniej oczywistych a ciekawych rzeczych też by się przydało.
No i jeszcze jedno pytanie, jak zaawansowane są prace w pisaniu fizyki dla nebuli i kiedy można spodziewać się pierwszych beta wersji z działającymi lokami?

168
Trochę dodatkowych informacji:
Klawiszami F3 i F4 zmieniamy porę dnia dzień/noc a klawiszami F5 i F6 widok z loka/tryb lotu - wolna kamera. W trybie lotu poruszamy się myszką i klawiszami w/s (tył/przód), a/d (prawo/lewo) i q/e (góra/dół). Jeżeli ktoś wie jak włączyć światła niech pisze na forum! Załączam kilka screenów dla niedowiarków:

http://www.nicolass.friko.pl/kolej/index.htm

169
Tak więc jak ściągałem poprawkę do skopanego pliku z najnowszej aktualki, przy okazji przejrzałem reszte pliczków które były na tym serwku. Znalazłem plik o nazwie nebula.exe, ściągnąłem go, patrze... i mam na dysku pokaz możliwości nowego engine!
Teraz krótkie info dla wszystkich którzy chcą to pobrać:
1. Plansza bardzo mała, zawiera trochę budynków, kręcące się wiatraki i dzwig który przenosi węgiel (no i kupę drzewek). Mamy do dyspozycji tor, możemy podjechać kawałek do przodu i do tyłu.
2. Sterowanie: Nie udało mi się tego do końca rozgryźć ale... klawisze 4 i w dół - jazda do tyłu coraz szybciej, klawisze 6 i w górę - do przodu coraz szybciej, 5 - stop, mysza - ruchy kamery, delete i page down - chyba wychylanie sie z loka, lewy klawisz myszy - zoom (powiększanie obrazu), "a" i "b" zmiana widoku. Można spróbować różne kombinacje, mi sie nie chciało bawić.

Plik można pobrać z tąd: (czyli z tamtąd gdzie to znalazłem :-P )

http://www.normanet.pl/winger/eu07/nebula.exe

PS: Jak ktoś wpadnie na to, jak sobie po mapie polatać to niech koniecznie napisze.

170
WWW / Strona od Maszyny
« dnia: 25 Listopada 2003, 00:09:43 »
A wielka szkoda, nawet w aktualizacjach nie ma najnowszego patcha, skandal, a ja już wywaliłem starą stronkę i tą sobie ustawiłen jako startową, ciekawe czemu ona leży i nie jest aktualizaona, cczyżby olo sie obijał?

171
Symulator / Usuwanie trakcji
« dnia: 24 Listopada 2003, 23:51:48 »
Z tą ilością fps to różnie jest. Ale w kręgu moich kolegów i znajomych zaobserwowałem jedno - największą wydajność symek wyciąga na GeForce, na Radeonie jest dużo gorzej, ja mam radeona 9100 64 RAM DDR (najnowsze sterowniki ze strony producenta) i przegrywam z posiadaczem GeForce II Titanium o całe 2,5 fps, ja mam 5 on 7,5 przy starcie...
To samo reszta,  Radeon wypada u nich dużo gorzej niż GeForce o takich samych lub nawet niższych parametrach. Procki i ram mamy wszyscy podobny od 1,4 do 2,2 i od 128 do 512 RAM,...
Porszę autorów o komentaż i jeszcze pytanko, czy symek jest zoptymalizowany tylko pod GeForce czy pod Radeon też? Bo coś dużo osób narzekan na słabe fps na tym ostatnim.

172
Forum / "zobacz posty od ostatniej wizyty" Co jest??
« dnia: 20 Listopada 2003, 17:14:22 »
Cytat: "Tomek"
Ja nadal nie moge sprawdzic nowych postow.  Nie wiem co jest grane.  Czy ktos moze mi na to odpowiedziec.  Jest wszystko jak mowilem wczesniej i dwa razy musze sie logowac.  


Może to wina cookies? Ja żeby ta funkcja zaczeła działać poprawnie musiałem dodać stronkę do zaufanych witryn czy jakoś tak. Jak to zrobiłem to wszystko zaczęło działać ok.

173
Forum / Kilka uwag - nowe forum
« dnia: 20 Listopada 2003, 15:24:19 »
E tam, jak ktoś chce to może sobie wyłączyć ściąganie grafki. Ja uważam że jest to bardzo duży atut phpBB forum, i bym się tu dziwnie czuł gdyby nie było tyvch obrazków. Dodatkowo są bardzo rygorystyczne kryteria co do rozdzielczości i rozmiaru, tak więc jak ktoś będzie probował wrzucić jpg 1024x768 albo 90 kb gif'a to system forum automatycznie skasuje taki obrazek. Dajcie panowie spokój, to bardzo fajny bajer te obrazki niech zostaną  :roll:

174
Forum / Kilka uwag - nowe forum
« dnia: 19 Listopada 2003, 23:06:29 »
W sumie to na tym forum to mi jeszcze rangi brakuje, uważam że jest o wiele bardziej istotne nawet od tych obrazków pod podpisami. Apeluje do autorów, skoro boicie się przyrostu niepotrzebnej grafiki na forum to "ranga" może być w formie tekstowej. Taki "bajer" pozwoliłby na ocenienie na ile wiarygodne są słowa autora postu. Można też nieco zmienić nazwy poszczegulnych stopni rangi np od "kadeta technikum kolejowego" do "maszynisty - starego wyjadacza". Na innych forach phoBB ta funkcja świetnie się spisuje.

175
Forum / Kilka uwag - nowe forum
« dnia: 19 Listopada 2003, 12:05:09 »
Czemu forum nie ma Emblematów? Jest to świetny bajer skoro phpBB forum daje taką możliwość, to czemu nie jest włączony? Jeżeli ktoś ma modem to może wogule nie ściągać grafiki przy pracy na forum, jednak tym którzy chcą i mogą dajcie możliwość wstawienia fajnego obrazka pod ich ksywkami.

PS: Forum fajne tylko pisanie czarnymi literami na ciemnozielonym tle strasznie męczy oczy i na dłuższą metę uniemożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach. Aha i jeszcze co niektóre grafiki się nie ładują.

176
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 08 Listopada 2003, 14:51:19 »
Ciekawe kiedy dojdziemy do tego że okienka w wagonikach będą wszystkie przezroczyste i będzie widać wnętrze osobowych. To by wtedy MaSzyna przebiła produkt naszego znienawidzonego Microsoft. Tylko czy nawet na nowym engine by to wogule ruszyło? Może któryś z twórców sie wypowie?

[%sig%]

Strony: 1 ... 4 5 [6]