- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: PX48-28 w 06 Października 2012, 11:24:27
-
Witam! Szukając ciekawych miejsc na focenie natknąłem się na stację Jawor. Szukając info na temat stacji zobaczyłem jaki tabor jeździ itp. Jednak dręczy mnie jedno pytanie (do osób zorientowanych w temacie) jak duże jest natężenie ruchu na tej stacji i w jakim okresie najbardziej opłaca się tam jechać?
-
Od kiedy wyremontowali tory nr 1 i 5, ruch jest IMHO trochę większy. W niedzielę raczej będzie mało towarów, ale w tygodniu czy w sobotę jak dobrze trafisz, to będzie ich dużo. Jak tam będziesz, to pójdź na Mały Jawor - jest to skład kamienia zaraz za stacją. Najlepiej dostać się nań ulicą Wrocławską. Czasami stoją tam towary, widać je nawet ze stacji (idąc wzdłuż toru nr 5 w kierunku Rogoźnicy dojdziesz tam, ale osobiście tego nie polecam). Możesz też się karnąć samochodem na bocznicę w Starym Jaworze. A na stacji często na torze nr 2 w okolicy biura Cargo można spotkać jakiegoś Gagara, jak dobrze trafisz to Rumuna (choć sam żadnego dawno nie widziałem).
-
Dzięki za odpowiedź, to niebawem się tam wybiore.
-
Jawor to przykład stacji opuszczonej, zaniedbanej popadającej w ruinę. Linia 137 jest ogólnie mówiąc niedoinwestowana więc i ruch pociągów taki sobie, a ze względu na prędkość fatalny. Nic ciekawego, a szkoda, bo miasto i położenie stacji jest atrakcyjne, choć wiele jest jeszcze do zrobienia.
-
Niechce zakładać nowego wątku, bo było by to bez sensu. Jedno miejsce to trochę mało, chciałbym się dowiedzieć gdzie w Polsce jest duży ruch na lini jednotorowej, niezelektryfikowanej?
-
Toruń - Sierpc, pociągi do Płocka.
-
To oczywiste, że nie można porównywać linii dwutorowej z jednotorową, ale gdyby prędkość była przyzwoita to busy i PKS nie mieli by co robić. A frekwencja u tych drugich, puki co, jest wysoka, m.in. bo pociągów jest mało. Jawor jest miasteczkiem satelitarnym dla Legnicy odległej o 18km i czas jazdy busa to ok. 45-50min (w tym objazd miasta - zbieranie i wysiadanie pasażerów), a szynobusa - ok. 30min. a mógłby być nawet 20-to minutowy. Pobliski Strzegom też nie jest bez znaczenia.
-
Z jednotorowych niezelektryfikowanych linii z dużym ruchem polecam Czerwieńsk-Gubin.
-
Osobiście polecam linie 34 (Ostrołęka-Małkinia) ale to tylko jakiś czas dopóki nie wyremontują linii 29 (Tłuszcz-Ostrołęka). Tylko ruch towarowy.
-
Także linia 402 na odcinku Goleniów - Kołobrzeg.
-
Także linia 402 na odcinku Goleniów - Kołobrzeg.
Polemizowałbym. Najwięcej tam jest autobusów, co do towarowych, może jakaś zdawka, towarów mało tam śmiga.
-
Zachar w naszym województwie to chyba najbardziej uczęszczana linia bez drutu.
-
No chyba nie, zapomniales o Runowo Pomorskie-Szczecinek, nie wiem jaka sytuacja jest w okolicach Walcza.
-
Ja polecam odcinek Hel-Władysławowo
-
No chyba nie, zapomniales o Runowo Pomorskie-Szczecinek, nie wiem jaka sytuacja jest w okolicach Walcza.
Pamiętam pamiętam. Pesozłomy do Szczecinka ze Szczecina. Większość towarów ze Szczecina jeździ przez Białogard. Chyba że jedzie jakiś spaliniak od strony Szczecina to wtedy normalnie przez Czaplinek Złocieniec.
-
Nikt nie wspomniał o Rogoźnicy, która jest nieopodal Jawora, a można tam spotkać dużo towarów. Ponadto stacja ma swój klimat, bo są tam semafory kształtowe.
-
Tak samo, jak o Pilawie, Dzierzoniowie i wielu innych stacyjkach, ktore naleza do "podsudeckiej".
-
Jeśli chodzi o podsudecką to ruch jest ciekawy, od Jaworzyny do Legnicy w tygodniu jest dość duży ruch...Rogoźnica cały czas coś wypuszcza na Jaworzynę, jak dobrze trafisz to od rana z 6 składów trafisz, na rumuna bym nie liczył bo ciężko tam złapać go, jak już to w Świdnicy, tylko z tego co wiem teraz ma być zamknięcie Jawora więc dowiedz się czy coś jeździ. Tydzień temu jak stałem na szlaku Goświnowice - Nysa na cykałem 13 składów w ciągu 10 h. Ogólnie na twoim miejscu wybrał bym się na Kamieniec - Nysa zwłaszcza ze względu na motywy i duża szansa na rumuna jest.
-
tylko z tego co wiem teraz ma być zamknięcie Jawora więc dowiedz się czy coś jeździ.
Skąd takie informacje?
-
Od roku mieszkam w Jaworze i sama stacja straciła na znaczeniu. W samym budynku jest sklep sportowy, piętro wyżej zamieszkują ludzie. Poza tym ruina, łącznie z peronami. Trochę lepiej z torami bo zaczęli remontować. Gdy Koleje Dolnośląskie miały promocje za bilet relacji Legnica - Jawor za 3 zł a później za 4 zł to były nawet duże frekwencje. Promocji nie ma już dawno, frekwencja spadła. Wiernymi pasażerami pozostała młodzież z Jawora, która dojeżdża do Legnicy. Jawor bogatym miastem nie jest, ludzie patrzą co tańsze. Aby pojechać załatwić jakieś sprawy do Legnicy to ludzie wolą pojechać prywatnym busem, który jest tańszy od pociągu. Nie wspomnę jaki jest komfort jazdy szynobusem a zatłoczonym busem. Mam nadzieję, że promocja ta powróci a stacja Jawor nabierze znaczenia w tym ładnym mieście.
-
@SKP: Na rynku kolejowym pisali coś o tym.
-
@SKP: Na rynku kolejowym pisali coś o tym.
Coś? Może poprzyj to linkiem?
-
Jak się wie co kiedy pojedzie, to polecam linie 201 Nowa Wieś Wielka - Gdynia Wielki Kack. Od Maksymilianowa do samej Gdyni trakcja spalinowa. :)