Gdy załączam gwizdek kombinacją Shift+/ to ET42Od kiedy jest to Shift+/? W kiblu jak dajesz odjazd to też używasz Shift+/?
Pomaga odpalenie loka od nowa.
Poprawka na sygnalizację.
Co zrobić jeżeli wymieniony już wyżej przez kolegę Irek_Wd problem pojawia się ciągle? To jest, przy wrzuceniu nastawnika jazdy na pierwszą pozycję, wskazówka, lekko podskoczy do góry i za chwilę znów opada. Odpalałem i próbowałem wszystkie loki po parę razy. Na każdym dzieję się to samo.Wyłącz hamowanie ED.
Jak już wcześniej napisałem, wyłączam go, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem informacje w pliku informacyjnym.Co zrobić jeżeli wymieniony już wyżej przez kolegę Irek_Wd problem pojawia się ciągle? To jest, przy wrzuceniu nastawnika jazdy na pierwszą pozycję, wskazówka, lekko podskoczy do góry i za chwilę znów opada. Odpalałem i próbowałem wszystkie loki po parę razy. Na każdym dzieję się to samo.Wyłącz hamowanie ED.
Musisz przejść do drugiej kabiny i wyluzować hamulec pomocniczy, a zasadniczy nastawić na odcięcie (jeśli nie jest na tej pozycji).W momencie uruchomienia symka pomocniczy jest zawsze wyluzowany. Zresztą nawet jakby w drugim członie był zahamowany to pierwszy i tak będzie ciągnął.
Jest to rozwiązanie TESTOWE i będzie w przyszłości rozwijane. Obecnie może powodować znikanie niektórych pojazdów, w przypadku gdy będziemy na nie patrzeć przez szyby w modelu zewnętrznym. Również w momencie gdy wychylimy się (kamerą) przez okno i spojrzymy na szybę, kabina nie będzie się wyświetlać.
Poprawione łączenie ze składem AIźródło: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_390
Jeżeli lokomotywa użytkownika ma zostać dołączona do składu prowadzonego przez AI (popych, przetaczanie przez AI, np. na odcinku bez drutu) należy delikatnie dojeżdżać do składu AI, a przed łączeniem (klawisz [Insert]) należy ustawić nastawnik kierunkowy na 0 albo przestawić kran hamulca w odcięcie. W przeciwnym przypadku główną lokomotywą w składzie stanie się lokomotywa użytkownika, a AI zostanie deaktywowane. W przypadku niezamierzonej deaktywacji AI należy pojazdy rozłączyć i połączyć ponownie.
Nie wiem czy jest to problem związany z ET42,Nie. Ogólnie wieloczłony mogą powodować problemy w niektórych przypadkach (wielokrotne wywoływanie eventów).
Dodatkowo ze trzy razy zdarzyło się, że po zmianie kabiny odłączało tylny człon i skład ciągnął tylko przedni, wrzucam screena żeby zobrazować o co mi chodzi.Czasami nie łapie WS w drugim członie. Trzeba go załączyć od nowa.
Ogólnie wieloczłony mogą powodować problemy w niektórych przypadkach (wielokrotne wywoływanie eventów).Wystarczy dać blokowanie eventu i spokój. :)
Chce się dowiedzieć czy to przez lokomotywy/ę czy system SPKS.Przez Ciebie. Należycie wypakowane archiwum, przeczytanie pliku informacyjnego i postępowanie zgodnie z nim oraz użycie odpowiedniego pliku wykonywalnego eu07.exe to podstawa. Jeśli wszystko zostało dokładnie zrobione niema bata musi działać. Jeśli coś pokićkałeś, sam widzisz jakie efekty.
brakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 0.2 -0.2 0.2
Usuwanie przeładowania urządzeń hamulcowych pociągu
1. Jeżeli na skutek wadliwego napełniania przewodu głównego hamulca, ciśnienie w nim wzrosło powyżej 0,5 MPa, lecz nie przekroczyło 0,55 MPa, maszynista powinien nastawić na to ciśnienie regulator ciśnienia w położeniu "jazda", a następnie powoli, z prędkością najwyżej 0,01 MPa/min., obniżać ciśnienie w przewodzie głównym do wartości 0,5 MPa.
2. W razie "przeładowania" przewodu głównego powyżej 0,55 MPa maszynista powinien wykonać hamowanie pełne, następnie za pomocą odluźniaczy ręcznych odhamować wszystkie hamulce w pociągu. Po wyluzowaniu pociągu należy wykonać próbę szczegółową hamulca.
A w SPKS najlepiej tak.I nic z tego nie wiadomo. Klikasz numer.4 i skład ci luzuje i nie masz problemów z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia. Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.Ciekawe jakie składy masz na myśli? Te u siebie w ogródku? Gdybyś na 40 ładownych węglarkach na nastawie towarowej zrobił luzowanie bez użycia uderzeniowego to miałbyś skład w kawałkach. Podobnie na składzie ładownych cystern.
A w SPKS najlepiej tak.I nic z tego nie wiadomo. Klikasz numer.4 i skład ci luzuje i nie masz problemów z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia. Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
Mam pewien problem z tym modelem. Odhamowując skład ruszam, po przejechaniu niewielkiego odcinka, niezawsze w tym samym momencie skład zaczyna sam hamować, zmieniłem wagony, ale problem cały czas się powtarza na wszystkich trasach, w niektórym momencie hamuje cały skład, a niekiedy tylko sam środek, pamiętając szybciej o ustawieniu bocznika na pozycji neutralnej. Na początku pierwsze, drugie odpalenie przebiegło bez problemów, ale teraz ciągle występuje. Ściągnięcie na nowo nic nie pomogło. Używam EXE390 SPKS. Załączam log i plik scenery.
dodatkowo jak zmieniłem w Herbach Nowych ET41 na ET42, ten w ogóle nie ruszył spod semafora, ale jak zamieniłem go na ET22, to ruszył bez żadnego zająknięcia.A dałeś wersję dla AI?
(...) Zmieniam kierunek jazdy, podczepiam się do smroda i cóż. Tu się misja kończy. AI nie odpala smroda.
Na 325 i 365 SPKS działa? Bo na 390 jak pisał kolega manometry głupieją...Bo potrzebne są charakterystyki od SPKS.
Publikacja w celach zapoznawczych i testowych.
ET42, że nie jest kompatybilne z SPKS.Leżę i kwiczę. To nie ET42 jest niekompatybilne z SPKS, tylko SPKS został opublikowany
więc należało się spodziewać że nie wszystko będzie działać jak powinno, tym bardziej że EXE z SPKS jest oparte na EXE 390, z którym jak wiadomo część scenerii jest póki co niekompatybilna.CytujPublikacja w celach zapoznawczych i testowych.
Ciekawe jakie składy masz na myśli? Te u siebie w ogródku? Gdybyś na 40 ładownych węglarkach na nastawie towarowej zrobił luzowanie bez użycia uderzeniowego to miałbyś skład w kawałkach. Podobnie na składzie ładownych cystern.Te które są w symulatorze. Jak kto używa tylko klawisza numer. 0 do hamowania i klawisza numer. . (kropka) do luzowania. To trudno że nastepuje przeładowanie. Nie pisz głupot że się skład porozrywa.
Najlepiej, jakby ktoś kto umie właściwie hamować, odhamowywać, robić HK itp. itd. zrobił film instruktażowy bo ja osobiście mam problem z tymi czynnościami.Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć. Długość drogi hamowania zależy od brutta pociągu, jego prędkości a także typu pociągu towarowy lub osobowy. Jeszcze drogi hamowania są różne w zależności od odległości tarczy ostrzegawczej od semafora.
Nie pisz głupot że się skład porozrywa.Głupoty piszesz Ty. Nie masz bladego pojęcia i doświadczenia a wypowiadasz się w takich tematach.
Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć."Specjalista" wyczuwający hamowanie przy zabawie na komputerze…
Długość drogi hamowania zależy od brutta pociągu…Żebyś się nie zdziwił, jak niejednokrotnie łatwiej (skuteczniej) wyhamujesz ładowny pociąg 3000t niż próżny skład tych samych wagonów.
Nie masz bladego pojęcia i doświadczenia a wypowiadasz się w takich tematach.Wystarczy że ty masz pojęcie i doświadczenie.
Pogadamy jak na własne konto poprowadzisz kilkadziesiąt ciężkich pociągów i to jeszcze na hamulcach wolnodziałających.Nie słyszałem aby składy towarowe prowadzić na hamulcach szybkodziałających, ale ty prowadzisz.
Miałem nieprzyjemność uczestniczyć w 7 zerwaniach jadąc z kolegami w kabinie i sam też miałem jedno zerwanie -fakt wina była nadpękniętego haka cięgłowego w wagonie ale jednak.To była przecież twoja wina, nie ma co dyskutować.
"Z bożej łaski maszynista" będzie porównywał symulator na komputerze z rzeczywistością. Potrafisz to wytłumaczyć. Nie potrafisz. Ja żem do tego dochodził metodą prób i błędów. Co miałem się na forum zapytać jak się hamuje.Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć."Specjalista" wyczuwający hamowanie przy zabawie na komputerze…
Nie słyszałem aby składy towarowe prowadzić na hamulcach szybkodziałających, ale ty prowadzisz.Jest coś takiego jak "długa lokomotywa". W przypadku pociągów towarowych to jeszcze zależy od przewoźnika, ale brutta do 4000 ton można prowadzić na długiej lokomotywie (lokomotywa + 5 pierwszych na G, reszta na P).
Cargo prowadzi, wystarczy zobaczyć kilka przejeżdżających pociągów.Pogadamy jak na własne konto poprowadzisz kilkadziesiąt ciężkich pociągów i to jeszcze na hamulcach wolnodziałających.Nie słyszałem aby składy towarowe prowadzić na hamulcach szybkodziałających, ale ty prowadzisz.
Tutaj wychodzi Wasze wzajemne niezrozumienie. Każdy musi się nauczyć samemu jeździć i faktycznie wyczuć działanie hamulców. Problem w tym, że jest to inne wyczucie niż w rzeczywistości (odgłosy, ruch składu). No i jeszcze są pewne problemy z działaniem hamulców w długich pociągów towarowych, ale mam kilka podejrzeń i będę je sprawdzać."Z bożej łaski maszynista" będzie porównywał symulator na komputerze z rzeczywistością. Potrafisz to wytłumaczyć. Nie potrafisz. Ja żem do tego dochodził metodą prób i błędów. Co miałem się na forum zapytać jak się hamuje.Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć."Specjalista" wyczuwający hamowanie przy zabawie na komputerze…
Czyli krótko można powiedzieć i napisać w publikacji ET42, że nie jest kompatybilne z SPKS. Sam już nie wiem jak to jest.Jeżdżę teraz na ET42 z SPKS bardzo często i jak już mówiłem kilka postów wcześniej, że nie mam żadnych problemów z działaniem symulatora, czy wysypywaniem się eventów. Przyczyny takiego wysypywania się eventów należy szukać gdzie indziej, a nie w SPKS. Skoro jednemu chodzi prawidłowo, a drugiemu nie, to nie sądzę, aby winny był tu SPKS. Testowałem już symulator i ET42 na EXE 390 i też nie znalazłem żadnych nieprawidłowości. Takie jest moje stanowisko na ten temat.
wciskam d i bocznik sam przeskakuję na pozycje 0 z pozycji -1.To jest niemożliwe, ale ok.
Sprawdź tryb, czy to nie jest przypadkiem tryb testowy debugmode.Jakby odpalał w debugmode to w logu zapisywałyby się nazwy torów itd.
Ostatnia paczka to charakterystyki dla SPKS. Jeśli ktoś używa wyłącznie nowych hamulców, powinien posiadać zawartość tej paczki, inaczej jazda będzie niemożliwa.
Mi nie działają hamulce. Wciskam Num6 i wskaźnik cylindra hamulcowego obraca się raz, a zbiornika głównego powolutku porusza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Czyli reakcja jest prawidłowa po wciśnięciu Num6.