- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: Yamaneko w 29 Kwietnia 2010, 15:00:19
-
opis:
"Nazwa składu: 59281
Prowadzimy ET22 (ET22-1060-R).
Misje rozpoczynamy manewrami w Częstochowie Stradom. Podczepiamy się pod skład na bocznicy i jedziemy do Lublińca. W Lisowie wykonujemy polecenia dyspozytora, odczepiamy się od składu i jedziemy po zdefektowany pociąg, stojący na szlaku. Zostawiamy go w Lisowie, podczepiamy się z powrotem pod nasz skład i kontynuujemy jazdę do Lublińca."
Wszystko ładnie działa, lecz po podłączeniu luzaka nijak nie idzie ruszyć mimo odhamowania na wszystkie możliwe sposoby :-(
nastawnik na maxa (na ile pozwala amperaż) i czeeeekam dłuuugo no i nic - gdzie leży mój błąd !?
Pozdrawiam
Przesuwam do działu trasy.
Quark-t
-
Podleciałeś nad ostatni wagon i zobaczyłeś, czy jest odhamowany? I wciskasz insert tylko dwa razy?
-
A odhamowałeś dobrze? najlepiej by było gdybyś wymienił co robisz po uruchomieniu symulacji.
-
Skróć skład do którego się podpinasz napewno pomoże.
-
Podleciałeś nad ostatni wagon i zobaczyłeś, czy jest odhamowany? I wciskasz insert tylko dwa razy?
hmm.. parę razy insert - spróbuje TYLKO 2x
jeśli chodzi o ów ost. wagon - jak to sprawdzić ?!
...poleciałem przed podłączeniem po prostu nad skład i "num-del" ...ale może powinienem nad ostatni - wypróbuję jutro :-D
dzięki za pomoc :-)
-
Przycisk "F2" wyświetla informacje o pojeździe nad którym się znajdujesz. Hamulcami wagonów sterujesz klawiszami 1 i 7 (podobnie jak pomocniczym w loku), luzujesz 6.
-
hmm.. parę razy insert - spróbuje TYLKO 2x
No to chyba znamy przyczynę...:)
jeśli chodzi o ów ost. wagon - jak to sprawdzić ?!
F2 nad nim.
...poleciałem przed podłączeniem po prostu nad skład i "num-del" ...ale może powinienem nad ostatni - wypróbuję jutro :-D
Delete nad składem wciskałeś? (o ile dobrze zrozumiałem) Po co? I to jeszcze nad niepodłączonymi wagonami.
-
Dzięki wielkie Kacu i puma2091 :-D
Podziałało :-) Ot - po prostu nie znałem tych "myków" technicznych i trochę kombinowałem, zanim postanowiłem zasięgnąć porady na forum.
@Kacu:
Delete nad składem wciskałeś? (o ile dobrze zrozumiałem) Po co? I to jeszcze nad niepodłączonymi wagonami.
Ano tak właśnie czyniłem, zasugerowany radą jaką wcześniej uzyskałem a propos innej trasy i problemów z podłączeniem się do niezahamowanego składu osobowego - poradzono mi wówczas, bym zanim się podłączę "poleciał" nad skład i zahamował go - tak też zrobiłem i pomogło, zatem pomyślałem, że w tym wypadku też zadziała (tyle, że w 2-gą stronę), ot, jak widzę błędnie.
A tak przy okazji - wytłumacz jeśli możesz, bo nie jestem zbyt obeznany w temacie, dlaczego "insert" tylko 2x ?!
Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc :-)
-
A tak przy okazji - wytłumacz jeśli możesz, bo nie jestem zbyt obeznany w temacie, dlaczego "insert" tylko 2x ?!
Raz naciśnięty insert to połączenie tylko na sprzęg, drugi raz naciśnięty to połączenie na przewód główny, trzeci to połączenie przewodu zasilającego (wagony pasażerskie i EZT), 4 raz to sterowanie wielokrotne, o ile dobrze pamiętam.
-
Dzięki dymus
Przepraszam, za ignorancję lecz wytłumacz laikowi, o ile nie stanowi to problemu, dlaczego kolejne połączenia (sterowanie wielokrotne, połączenie przewodu zasilającego) uniemożliwiają ruszenie?!
Pytanie może wydać się głupie jeśli ktoś jest obeznany, lecz tak jak już kiedyś wspomniałem nie miałem nic wspólnego z kolejnictwem do czasu przygody z tym symulatorkiem, dzięki któremu naprawdę dużo (jak sądzę) się nauczyłem.
Pozdrawiam :-)
-
Jak wciskasz 4 razy to puszczasz ukrotnienie na wagony. Nie ruszysz bo wagony nie mają silników. Przewód zasilający - w pociągach towarowych w MaSzynie normalnie ruszyłem (*), natomiast w osobowych jak najbardziej, jest potrzebny. Czasami. Przynajmniej ja zawsze go podpinam.
(*) Testowałem na 4E-004 <--(śruba, PG, p. zas.)--> ET22-001 <--(śruba, PG)--> 10 x EAOS.
-
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc !
Pozdrawiam
-
A ja mam z kolei inny problem przy tej misji, otóż jak podczepiam te wagony (popsuty pociąg) i jadę z nimi to najpierw mam sygnał z semafora: czerwone światło z białym migającym, a następny semafor wskazuje stop. Po pewnym czasie dostaję sygnał do jazdy manewrowej na tym drugim semaforze (białe światło), a przecież z tymi wagonami miałem jechać dalej. Czy może z was ktoś dokładnie opisać zadania tej misji?
Ort.
ABu
-
To tak. Dojeżdżamy do Lisowa, i tam otrzymujemy polecenie odpięcia się od składu i po odebraniu rozkazu pisemnego s, wyjeżdżamy ze stacji na "czerwonym świetle". Jedziemy w kierunku zepsutego składu podczepiamy się pod niego i wracamy do Lisowa. Po wjechaniu na stację odczepiamy się od składu, manewrujemy, i znowu podczepiamy się pod nasz skład(to ten którym zaczynamy służbę) i kontynuujemy dalej jazdę.
-
No tak powinno być ale ja dostaję białe światło do jazdy manewrowej na najbliższej stacji po tym jak podczepiam się do zepsutego składu. Manewruje zgodnie z sygnałami i nagle dostaję sygnał z semafora (zielone światło z żółtym) i na luzaku jadę do Lublińca. Tak nie powinno być zgodnie z opisem, no ale u mnie nie wiem dlaczego dostaję światło manewrowe nie w Lisiowie tak jak to powinno być a dużo wcześniej tak jak już pisałem.
-
Kolego @abrams4891 zapytam się tak z ciekawości, jakiego exe używasz hm?
-
Używam exe z tej najnowszej paczki całościowej. Z innymi misjami na tej linii61 nie mam problemu.
-
Rozumiem, a jakiej wersji używasz?
-
Przepraszam @Sawi to nie jest najnowsza paczka całościowa ta 2010 tylko to jest paczka 2009, którą mam i nie wiem czy o to chodzi ale u mnie jest wersja exe 1.2.0.2. Poza tym wracając do poprzedniego wątku chodzi o to, że w momencie kiedy dostanę sygnał zastępczy na semaforze, zaraz po tym jak podczepię się pod zepsuty skład, to kolejny semafor wskazuje sygnał stój (same czerwone światło). Moje pytanie właśnie czy mogę przejechać obok tego semafora wskazującego sygnał stój i jechać dalej aż do Lisowa, czy muszę zatrzymać się przed tym semaforem wskazującym sygnał stój. Chciałbym jeszcze raz zaznaczyć, że na początku zatrzymałem się przed tym semaforem i czekałem (może niepotrzebnie) na zmianę sygnału, no i właśnie zmienił się on na sygnał manewrowy (białe światło stale świecące) szczerze mówiąc nie wiem dlaczego, ponieważ z tym składem zgodnie z opisem muszę jechać dalej, a nie odczepiać go i manewrować zgodnie z sygnałami na tarczach, bo już raz tak robiłem i zaprowadziło mnie to w ślepą uliczkę.
-
To kolego pobierz PC2010 (najnowszą), uruchom jeszcze raz misję i sprawdź, czy błąd nadal występuje.
-
Pobrałem najnowszą paczkę 2010 i jeszcze raz przeszedłem tą misję, no i zobaczyłem że sam popełniłem błąd bo zamiast w Lisowie wagony (te które podczepiam na początku misji) odczepiłem dużo wcześniej (źle zinterpretowałem stację Lisowo) i dlatego nie mogłem ukończyć właściwie misji, a swoją drogą ta najnowsza paczka 2010 jest naprawdę świetna.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
-
Ja, tylko od siebie jeszcze napiszę, że serio warto stosować się do tych wytycznych:
Prosimy pamiętać o:
- dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
- informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
- pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był);
- pliku $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
- ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o regulaminowym umieszczaniu screenów).
Nie pisałem tu o tym, bo szczerze powiedziawszy już mnie to zmierzło. Bo zauważyłem, że od pewnego momentu te wytyczne przestały być oczywiste, a to bardzo ważne i istotne informacje dzięki, którym można w miarę szybko pomóc. Teraz trzeba od was niejako to wyciągać samemu i uwierzcie, że nie raz mimo szczerych chęci, jak widzę że ktoś to zlewa, to aż się odechciewa ehhh. Co do PC 2010 zgadzam się, paczka jest świetna i należy tutaj zaznaczyć, że to głównie dzięki Instruktorom jej twórcom, czyli kolegom @adsim i @libertyn89, którzy poświecili mnóstwo czasu i włożyli w nią sporo wysiłku by właśnie taki końcowy efekt (więcej na ten temat znajdziesz w dołączonym do tej paczki dokumencie readme.htm) osiągnąć. Pozdrawiam.
-
Witajcie.
Skoro jest już wątek, to nie będę zaczynał nowego, skoro zwie się "Problem z misją". W najnowszej paczce MaSzyna_01_13 dla tej misji jest podany rozkład, który nijak się nie ma do realiów misyjnych: rozkład od 15:15, misja od 10:30. Do skorygowania potrzeba dwóch zmian:
- W pliku \scenery\linia61_towarowy2.scn dodać linijkę time 15:14 06:29 22:34 endtime zaraz po opisie trasy
- Zmodyfikować \scenery\linia61\l61_towarowy2_events.inc w linijce (druga od góry) node -1 0 nazwa eventlauncher 0 0 0 -1 none 1030 zdarzenie_poczatkowe none end na node -1 0 nazwa eventlauncher 0 0 0 -1 none 1514 zdarzenie_poczatkowe none end
Ameryki na pewno nie odkryłem, ale w jedynce jest pogrubiony czas rozpoczęcia misji a w dwójce czas rozpoczęcia wydarzeń związanych z misją. Udało mi się przejechać do końca ze spóźnieniem tylko 1 minuta, ale zgodne z przepisami to to nie było ;)
Pozdrawiam -
vB
-
Można zrobić to w ten sposób fakt, ale łatwiej będzie np pozmieniać godziny w rozkładzie bez dopisywania komendy time w pliku scn.
-
Czy koniecznie trzeba było odgrzewać temat sprzed 2 lat? Przecież jest temat do zgłaszania błędów i problemów w najnowszej wersji MaSzyny.
-
Dokleić jedną linijkę jest prościej niż przerabiać rozkład. No i realniej, większość scenariuszy odpala się o 10:30, także...
-
Czy koniecznie trzeba było odgrzewać temat sprzed 2 lat? Przecież jest temat do zgłaszania błędów i problemów w najnowszej wersji MaSzyny.
Odpowiedź brzmi "nie". Mogłem jak najbardziej założyć nowy pt. "Problem z misją Linia61_towarowy2" (albo coś w tym guście, w końcu jest to problem/nieścisłość) i zaraz znalazłby się ktoś, komu przeszkadzałoby dublowanie ("Czy koniecznie trzeba było dodawać temat? Przecież jest temat do zgłaszania błędów i problemów w tej trasie."). Zanim więc otworzyłem dziób (klawiaturę) zadałem sobie trud sprawdzenia, czy ktoś na to przy tej misji nie wpadł wcześniej (również w poprzedniej paczce jest ta niezgodność, tylko tam wystarczy wykonać punkt 1.), ale jak widać nie dogodzisz wszystkim.
-
Dzięki za zaangażowanie i pomoc. Poprawimy.