Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - WSK

Strony: [1]
1
Poradniki / [FOTO] - Fotografowanie infrastruktury - poradnik
« dnia: 16 Lutego 2011, 16:19:50 »
PORADNIK - czyli jak zrobić porządne zdjęcia na tekstury do symulatora MaSzyna
Wszystkiego dowiecie się z tego poradnika, który ma na celu pokazać Wam, drodzy userzy, jak pomóc w rozwoju symulatora.

Spis rzeczy:

I.   Wiadomości ogólne.
II.  Budynki.
III. Mosty.
IV. Ogólne obiekty.


I. Wiadomości ogólne.
Kilka wskazówek jak zrobić dobre zdjęcia pod względem jakości:

a). Pogoda. Najlepiej jest wybrać się na zdjęcia w pochmurny dzień. Dlaczego? Pochmurna pogoda niweluje różne odcienie na obiektach. Wyjątkiem mogą tu być takie obiekty, które są całkowicie w cieniu.



b). Ostrość. Tutaj nie ma co wiele tłumaczyć. Fotografia obiektu powinna być jak najbardziej ostra. Przykład poniżej:



A czym się nie przejmować?

c). Przeszkodami. Jeżeli fotografowany obiekt zostanie zasłonięty innym, np. gałązką, poręczą, to nie ma się czym martwić. W prosty sposób można się tego pozbyć w programie. Zobaczcie sami:



d). Krzywiznami. Jeżeli nie ma możliwości zrobić zdjęcia pod kątem prostym, to można spróbować sfotografować go pod kątem ostrym, starając się, by nie odbiegał za wiele od prostego. Przykład:



Ciekawostka:

Jeżeli obiekt fotografowany jest dużych rozmiarów, możemy podzielić go na kilka zdjęć. Tak można właśnie zrobić zdjęcia bloków. Przykładowa rudera podzielona na 2 zdjęcia:




II. Budynki
Fotografujemy każdy bok budynku oraz wykonujemy zdjęcie podglądowe, aby modelarz mógł wyobrazić sobie jak wykonać dany element. Są takie przypadki, gdzie nie ma możności zrobić zdjęcia od tyłu, wtedy zawsze można się poratować powielaniem kawałków, np. z bocznego zdjęcia. Przykład jak powinny wyglądać zdjęcia:



A tutaj gotowy model:




III. Mosty.
Poniżej kilka zdjęć, jak to mniej więcej powinno wyglądać. Nie martwmy się o zdjęcia barierek czy podkładów, gdyż można je znaleźć na darmowych stronach internetowych.
Najprościej jest zrobić parę zdjęć podglądowych (widok ogólny, żeby modelujący wiedział jak ma wyglądać konstrukcja), a na tekstury to z bliska jakiś kawałek tego mostu (żeby mieć np. kwadratową teksturę blachy itp., którą potem modelarz sobie powieli albo rozciągnie). Jeżeli więcej materiałów jest w takim wiadukcie użytym, to zrób zdjęcia każdemu elementowi różniącemu się budową.



Finalny efekt:




IV. Ogólne obiekty.
Chodzi tutaj o wszelakie obiekty, kosze na śmieci zegary, znaki i inne drobne rzeczy. Czasami jedno dobre zdjęcie wystarczy, aby zrobić interesujący model do MaSzyny:



Krótki opis poszczególnych zdjęć:
1. Z takiego zdjęcia możemy wykonać elegancki model lampy. W ten sam sposób wykonuje się zdjęcia na słupy.
2. Przykładem jest tutaj śmietnik. Jest to obiekt małych rozmiarów, do którego jest łatwy dostęp. Staramy się sfotografować go z każdej strony. Podobnie jest z szafami, budkami czy ławkami.
3. Zdjęcie trawy. Dobry materiał, by odnowić zieleń w symulatorze. Takim sposobem robimy zdjęcia jezdniom, drogom leśnym, dróżkom, peronom, podsypkom torowym, chodnikom, itp.
4. Nic innego jak płyty umieszczone na przejściach czy przejazdach kolejowych. Takie zdjęcie wystarcza w 100%, aby wykonać zacny model.
5. Różnego rodzaju płoty, tekstury lasu, drzewka, krajobrazy, robimy stosując właśnie taką "taktykę".
6. Co tu wiele mówić... obiekty, które są w powietrzu, fotografujemy tak jak na obrazku.
7. Znaki, wskaźniki, itp. Jedne z prostszych do sfotografowania.

Warto pamiętać, aby w trakcie robienia materiału na tektury nie opierać się jedynie o automatyczne ustawienia aparatu. Większość aparatów cyfrowych udostępnia ustawienia, z których najistotniejsze z punktu widzenia materiału na tekstury są:
  • czas naświetlania - nazywany też czasem ekspozycji. Powinien być jak najkrótszy, gdyż eliminuje on drżenie ręki, a co za tym idzie, również poprawia ostrość zdjęcia;
  • wielkość przysłony - im większa przysłona (większa wartość), tym większa głębia ostrości. Zatem możliwe jest wykonanie ostrego zdjęcia obiektu o skomplikowanej bryle, mając ustawioną ostrość tylko w jednym jego punkcie. Należy jednak pamiętać, że wraz z przymykaniem przysłony, zmniejsza się kontrast obrazu. Można przyjąć, że dla celów zdjęć na tekstury, przesłona nie powinna być większa niż 8.;
  • czułość ISO - im większa wartość, tym ciemniejszy może być obiekt fotografowany. Niestety, wraz ze wzrostem czułości, wzrasta ilość szumów w zdjęciu. Zatem czułość ISO powinna być jak najmniejsza.
Reasumując: do zdjęć na tekstury najlepiej ustawić ISO o wartościach <200, przesłonę równą lub mniejszą 8, oraz czas naświetlania >= 1/125. Takie wartości pozwolą wykonać ostre zdjęcie, które nie będzie miało zbyt dużego zaszumienia.
Warto też pamiętać, aby zdjęcia szczegółowe robić przy użyciu ogniskowej >50 (nie obiektywem szerokokątnym), gdyż eliminuje się wówczas efekt "beczki".

Warto też prowizorycznie pomierzyć fotografowany obiekt, aby ułatwić modelarzowi tworzenie. Jak tego dokonać? Załóżmy, że fotografujemy ścianę domu. Jeśli jest na tej ścianie okno, to wystarczy zmierzyć jego szerokość. Modelarz już będzie w stanie pomierzyć sobie z takiego zdjęcia poszczególne proporcje. W praktyce trzeba pomierzyć obiekty o rozmiarach około 1 metra, nie ma obawy, że będzie trzeba chodzić z taśmą 20 metrową, by pomierzyć budynki czy inne duże obiekty. Warto zauważyć, że mierzony element powinien być wyraźnie widoczny na zdjęciu

Uwaga!
Zdjęcia umieszczamy na forum w oryginalnych rozmiarach (jak największych). Pod żadnym pozorem nie zmniejszajmy ich. Mile widziane są również zdjęcia w formacie RAW (NEF).

Dziękuję Quarkowi-t za informacje na temat fotografowania w manualnym trybie aparatu cyfrowego oraz Benkowi za poprawki.
Myślę, że rozjaśniłem chociaż trochę jak to powinno wyglądać.
Pozdrawiam serdecznie
WSK

Przyklejam, libertyn89

Przenoszę do poradników.
adsim

2
Publikacje / Tekstura lokomotywy EU07-337 PKP Cargo.
« dnia: 02 Marca 2012, 23:10:06 »
Witam przedstawiam Wam teksturę lokomotywy EU07 w wersji zez. Zdjęcia na tekstury wykonał @CTL. Paczkę należy wypakować do głównego folderu maszyny. Proszę zapoznać się z plikiem info.txt. Dodam tylko, aby poprawnie działała lokomotywa należy posiadać model 303e-zez autorstwa @huntera, link do niego, tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19917.0.html
TGA http://eu07.pl/userfiles/11388/EU07-337_7.rar
DDS http://eu07.pl/userfiles/11388/EU07-337_DDS_5.rar

3
Publikacje / Wagon na kontenery typu Sgs 412z.
« dnia: 26 Grudnia 2011, 15:04:24 »







Przedstawiam wam model wagonu Sgs 412z. Autorem modelu jestem ja WSK, natomiast dużo owocnych poprawek wniósł Szogun. Zdjęcia platformy wykonał Patrykos.

Mamy do wyboru 14 ładunków w różnym umiejscowieniu.
Aby załadować platformę kontenerem, należy wybrać ładunek w starterze RAINSTED i wpisać masę.

LINK TGA:
http://eu07.pl/userfiles/11388/sgs_tga_9.rar

LINK DDS:
http://eu07.pl/userfiles/11388/sgs_dds_7.rar

LINK PATCH DDS/TGA
http://eu07.pl/userfiles/11388/patch_sgs.rar
EDIT!:
UWAGA!
Do poprawnego działania wagonu należy ściągnąć patcha i wrzucić do katalogu głównego maszyny.


Koniecznie zalecam przeczytanie pliku info.txt.

Składam wielkie podziękowania dla @youBy za pomoc w testach, w kwesti wózków, @Szogunowi za stworzenie wersji DDS i naniesienie poprawek, betatesterom za dobrą robotę oraz wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania paczki, a o których zapomniałem. Dzięki!

EDIT2:
Dodany patch.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcia kabiny ST44/M62.
« dnia: 26 Czerwca 2011, 16:22:55 »
Potrzebuję zdjęć podglądowych na tylną ścianę kabiny. Ogólnie, kto ma jakiś materiał całej kabiny gagarina to chętnie przyjmę.

5
Bieżące Symulatorowe / Czas scenariusza.
« dnia: 22 Maja 2011, 21:33:22 »
Witam.
Jako, że ostatnio chcemy zrobić dużą grupą zacny projekt niech każdy wyrazi swój cenny głos na temat trwania jednej misji.
Pozdrawiam.

6
Pomoc w tworzeniu / Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« dnia: 15 Kwietnia 2011, 22:43:16 »
Witam, mam problem z ładunkami w Sgs'ie. Może nie tyle co problem a nieznajomość parametrów w plikach .t3d. Mianowicie chodzi mi o to, który parametr z transform, odpowiada wysokośći na jakim znajduję się pivot modelu.
Transform:
   -1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
           0.0 -0.497965 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.000185674 6.13703 2.71878 1.0   
Nie mam chwilowo 3ds maxa i muszę poprawić wysokość ładunków w notatniku. Screen w zał.
Dodam tylko, że chcę w końcu ogarnąć ten wagon i pojechać nim na tor doświadczalny w wirtualnym świecie, oraz zaakceptowanie przez Instytut Testów MaSzyny, tak by był gotowy do wyjazdu na szlak. 

7
Wydział zamówień / Zdjęcia wagonu Sgs.
« dnia: 09 Marca 2011, 22:40:47 »
Witam!
Pracuje nad modelem wagonu Sgs, tego na kontenery. Wiem, że jeszcze dużo muszę wykonać, ale potrzebuje dokładnych zdjęć. Najlepiej jakby wykonane były zdjęcia każdego drobiazgu. W załączniku screeny z prac.

8
Wydział zamówień / Zdjęcie wózka 1XTA.
« dnia: 08 Marca 2011, 20:07:58 »
Witam.
Prosiłbym o wykonanie/podesłanie zdjęcia wózka 1xta.



9
Cytuj
Wasza megalomania!
Czy masz tutaj na myśli i mnie? Przepraszam bardzo, ale proszę mi wyszukać posty takie, nad którymi się wywyższam. Jeżeli to słowo było kierowane i do mnie, to wygląda to na obrazę z Twojej strony.

Forum to nie księga skarg i zażaleń. Od tego masz PW. Bocznica.
ZiomalCl

10
Tutaj będziemy zamieszczać screeny modeli ze zdjęć, które wrzuciliście.
Jest ich więcej. Porobię screeny i dodam później. Kolejny model (rudera3.jpg) oraz (elektroniczne2.jpg).

11
Publikacje / Tekstura lokomotywy EP07-1004.
« dnia: 13 Lutego 2011, 23:25:37 »
Witam!
Przedstawiam Wam teksturę 'budynia' EP07-1004. Proszę zapoznać się z plikiem info.
Autorem zdjęc jest @siodemkanaoporach.
Link do paczki DDS:
http://eu07.pl/userfiles/11388/ep071004dds_2.zip
Link do paczki TGA:
http://eu07.pl/userfiles/11388/ep071004tga_7.zip
Pozdrawiam.
WSK.

12
Bocznica / Odp: Seria ET22 2000
« dnia: 30 Stycznia 2011, 16:23:25 »
Większych się nie dało? Zmniejsz to co<>najmniej o połowę.

Opcja zgłoś do moderatora działa. Wydzielam.
Rozi

13
Bocznica / Odp: Jaka to piosenka?
« dnia: 28 Grudnia 2010, 09:48:02 »
A no to inna bajka. Trzeba było rozwinąć wypowiedź i by nie było niejasności.

Problem rozwiązany. Bocznica.
Krzysiek626

14
Bieżące kolejowe / Błyskotliwy start. (ET41)
« dnia: 28 Listopada 2010, 21:20:08 »
Czeeść. http://www.youtube.com/user/gielciu#p/u/0/vevjbadEEEA Wiadomo co jest przyczyną takiego 'iskrzenia' ET41? Czyżby to oblodzona sieć trakcyjna tak na to wpływała?


REWIZOR

15
Bocznica / Odp: Mały problem. Proszę o pomoc.
« dnia: 30 Września 2010, 19:25:48 »
Popróbuj kombinacje "strzałki + ctrl lub shift".
Ruch strzałkami - najwolniejsze poruszanie się kamery.
Ctrl czy shift + strzałki to już szybsze ruchy kamery więc odpada.
Musiałbyś pogrzebać w plikach kabiny  danej lokomotywy, EZT itd. (pliki z rozszerzeniem .mmd)
Dokładniej te parametry:
cab1definition:
-1.6 1.4 5.6 1.6 1.4 6.4
driver1pos:
-0.76 2.89 5.95

Bocznica.
Krzysiek626

16
Bocznica / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 30 Września 2010, 18:46:03 »
Trochę zdjęć z dzisiejszego focenia...
Uszkodzone archiwum. Pobierałem dwa razy.

17
Pomoc w tworzeniu / Nazewnictwo lamp w 3ds max.
« dnia: 24 Września 2010, 22:35:11 »
Witam.
Mam prośbę, dla kogoś kto to robił nie będzie problemu. Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo każdej lampy i jaką nazwe trzeba przypisać do danego modelu. Czy ktoś mógłby mi opisac co do czego pasuje?
np. endsignal2123 - kóńcówka prawa od czoła...
Jeżeli ktoś by miał ochotę to dodaje screeny do pozaznaczania.

18
Na warsztacie / WMB-10
« dnia: 20 Września 2010, 22:30:20 »
Witam.
Jak narazie wygląda ubogo, ale proszę o wszelki materiał na tę drezynkę.
Mam w planach zrobić kabinę, ale czas pokaże. Posiada może ktoś wózki do tego maleństwa?

19
Pomoc w tworzeniu / Widok modelu w 3ds max 7.
« dnia: 17 Września 2010, 22:02:43 »
Witam panowie.
Dawno temu odpalałem maxa i teraz troszke mi sie po przestawiało. Mianowicie, gdy klikne 'kółko' by zmienić położenie kamery, to wtedy model pokazany jest w rzucie, jeżeli puszczę 'kółko' model wraca do swojego rzeczywistego wygladu. W załączniku nr 1 wygląd rzeczywisty, nr 2 po kliknięciu 'kółka' (czoło).
Bardzo mnie to drażni i przeszkadza.

20
Bocznica / Odp: Trzeba coś opić :D
« dnia: 11 Września 2010, 08:28:31 »
No w sumie inne potrzeby też mógłbyś załatwić poprzez otworzenie drzwi od lokomotywy. Kwestia ustawienia ciała.
Mówisz tutaj o formułowaniu snikersa ?

Smacznego na bocznicy.
Krzysiek626

 Będziemy sprawdzać przed publikacją Twoje złote myśli.
Krzysiek626
 

21
Bocznica / Odp: House pack
« dnia: 31 Sierpnia 2010, 12:29:40 »
brak materiału na tekstury.
W najbliższym czasie zrobię zdjęcia jakimś starszym domkom.
Moze nawet dzisiaj takze jak cos to zapodam Ci na pw.

Takie propozycje składaj na PW, skoro jeszcze ich nie masz. Bocznica.
Krzysiek626

22
Bieżące Symulatorowe / Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 09 Kwietnia 2009, 11:14:34 »
Witam!
Otóż to po tych problemach z włamaniem na moje konto założylem kanał na teamspeaku.
Kanał ma służyc do rozwiązania problemów, pomagania przy tworzeniu, pogaduch na temat kolei czy symkowych etc.
Jak dotrzeć na kanał?

1. Pobieramy program z pod linku: http://www.instalki.pl/programy/download/komunikatory/get.php?file=teams
2. Instalujemy go w naszym komputerze.
3. Odpalamy Teamspeaka.
4. Wybieramy zakładke connection i klikamy connect.
5. Po kliknięciu connect otworzy się nam biała rameczka poczym klkiamy prawym przyciskiem myszy na białe puste pole i zaznaczamy add serv.
6. W Białej ramce wpisac:
-w label: dowolna nazwa
-w server addres: ts.lisek.org.pl
-w serwer password: maszyna
-zaznaczamy anonymouse i klikamy connect.
7. Jesteśmy
Wielkosc liter przy wpisywaniu hasła gra rolę!

Dużo userów wchodzi i nie wie jak mówić, to może ja napiszę drobny poradnik jak zrobić mówienie na klawisz, czyli tak jak w radiotelefonie. Naciskasz klawisz masz głos nie naciskasz nie masz głosu.
Wchodzimy w zakładkę SETTINGS potem Sound input/output settings następnie zaznaczamy opcję PUSH TO TALK, wciskamy SET i klikamy dowolny klawisz, po czym jak go naciśniemy otrzymamy głos.

Dla nie wiedzących co to Teamspeak
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teamspeak

Przenoszę.
REWIZOR


Dodam od siebie następujące informacje, żebyście nie zadawali tych samych pytań co jakiś czas:
- sceneria jest dowolna.
- proszę nie pytać jak tam jest, tylko wejść i sprawdzić na własnej skórze.
- spotkanie na TS jest organizowane co jakiś czas. Kolega @youBy będzie informował o nadchodzącym spotkaniu w ostatnim poście tego wątku.
ZiomalCl

Strony: [1]