Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
151
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2019, 13:26:14 »
Zacznijmy od tego, że bez włączonych baterii nie ma zasilonych elektrozaworów czuwakowych, co równa się hamowaniu nagłemu.

152
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Września 2019, 20:44:38 »
Odnośnie mmd, to działa to jak zwykły nastawnik. Nastawnik działa dla pojazdów spalinowych (DieselEngine) i asynchronicznych (ElectricInductionMotor). Działanie nastawnika programuje się w tabeli UCList, która ma składnię:
Kod: (218md.fiz) [Zaznacz]
UCList: Size=5
0 3 0 0 0 0.15 0.15 0 1 0
1 2 0 0 0 0.15 0.15 1 3 0
2 1 -1 0 -1 0.15 0.15 3 3 1
3 1 -1 1 0 0.00 0.15 3 4 1
4 0 -1 1 0 0.15 0.00 4 5 3
5 0 0 1 1 0.15 0.15 4 5 3
END-UCL
gdzie kolejno jest podany: numer pozycji, numer pozycji hamulca pneumatycznego powiązanego z tym zadajnikiem, wartość minimalna procentów, wartość maksymalna procentów, wartość docelowa procentów, szybkość wzrastania, szybkość malenia, pozycja do której odskakuje*, najbliższa pozycja stabilna w dół*, najbliższa pozycja stabilna w górę*.
* - będzie kiedyś zaprogramowane
Odpięcie hamowania pneumatycznego odbywa się poprzez wpis IntegratedBrakePN=No, a hamulca ed/hd/pomocniczego poprzez wpis IntegratedBrake=No. Oba wpisy dajemy w linii nagłówkowej zaraz za rozmiarem tabeli.

153
Symulator / Odp: SA134
« dnia: 01 Września 2019, 20:06:26 »
Tego modelu, który już jest w MaSzynie? :P

154
Poprawka już na repo - dla nie DieselEngine dawał mnożnik 0 (bo przez chwilę była suma), a powinien dawać 1 (bo jest iloczyn).

155
Nie, trzeba to ustawić w pliku odnoszącym się do konkretnej sztuki taboru. Można się przy tym posiłkować rainstedem, który po kliknięciu na miniaturkę podaje podkatalog i nazwę pliku.

156
Pliki o rozszerzeniach fiz można znaleźć w podkatalogach katalogu dynamic.

157
W dzisiejszym uaktualnieniu Szamyna Kroliq Edyszon czyli szereg modyfikacji przygotowanych przez youBy:
- funkcjonalnosc, turbokible dysponuja teraz dzialajacym tempomatem
Jeśli tempomat ma tylko jedno nastawienie (SCPN=1) oraz jest podany wpis SpeedCtrlATOF=1 (flaga bitowa warunków samoczynnego wyłączania tempomatu ma 1), to jakiekolwiek ruchy nastawnikiem jazdy spowodują wyłączenie tempomatu.

Oprócz tego do dyspozycji jest dodatkowy wpis: EIMCtrlAddZeros=Yes, który powoduje, że w asynchronach dla nastawnika domyślnego mamy dodatkowe pozycje: 0 jazdy (dostępne na 1 pozycji nastawnika jazdy) oraz 0 hamowania (dostępne na 1 pozycji hamulca dodatkowego). Pozycje te w założeniu mają wdrażać odpowiedni tryb pracy pojazdu, ale bez zadawania siły pociągowej lub hamowania.

- funkcjonalnosc, dodane mozliwosci konfiguracji nastawnika do elfa (ale szczegoly bedzie musial podac sam autor bo ja sie nie znam i nie wiem o co tam chodzi :v
Zadajnik teraz ma dwie fazy pracy, które są konfigurowane parametramiIniCDelay=X SCDelay=YPo przestawieniu na pozycję zmniejszania/zwiększania jazdy/hamowania następuje zmiana nastawy o 1%, następnie jest przerwa trwająca X sekund, po czym nastawa zmienia się z prędkością Y na sekundę (wartość w liczbach rzeczywistych, a nie w procentach).  Dla elfa X powinno wynosić 1.0, natomiast Y wynosi ok. 0.15.
Prędkość zadawania nie dotyczy szybkiego zejścia, tj. natychmiastowego zerowania jazdy na pozycjach 0 i 1 oraz natychmiastowego zerowania hamowania na pozycji 4. Na tych pozycjach pierwszym krokiem jest wyzerowanie nastawnika z poprzedniego trybu.

158
W fizach trzeba ustawić InitCtrlDelay=1 IniCDelay=1.0 SCDelay=0.15

159
Poszukuję, chcę zrobić / Fizyka Elfów - hamulce
« dnia: 04 Maja 2019, 10:37:43 »
Potrzebuję trzech informacji, które dotyczą hamulców w Elfach. Najliczniejszy jest czteroczłon 22WE/EN76, więc będzie on chyba najbardziej reprezentatywnym przykładem.
1. Jakie ciśnienia są w cylindrach hamulcowych przy hamowaniu pełnym służbowym pustego pojazdu (czyli nastawione -100% na postoju)? Najlepiej zdjęcie z ekranu hamulców, ale wystarczy informacja z manometru w kabinie.
2. Jakie ciśnienie są w cylindrach hamulcowych przy hamowaniu nagłym pustego pojazdu (może być wdrożone na postoju - z któregoś zadajnika lub grzyba)? Uwagi jw.
3. Ile maksymalnie siły hamowania ED wytwarza elf przy zadaniu -100% przy małych prędkościach? Według charakterystyk powinno być po 64 kN na wózek, natomiast chciałbym to zweryfikować.

Na zachętę wrzucam film obrazujący symulację pracy hamulca Elfa po ostatnich zmianach.

160
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 06:41:58 »
Wpis sound.volume.radio musisz dodać sobie we własnym zakresie do eu07.ini.

161
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 21:52:21 »
Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo.
Ja bym sobie nie robił nadziei, że ETCS spowoduje jazdę pociągów osobowych z prędkością 160 km/h. Zawsze to złotówka różnicy na pociągokilometrze.

162
Bieżące Symulatorowe / Odp: Prędkościowa zagwozdka
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 21:45:42 »
Odkąd sygnały na semaforach zostały uzależnione z położeniem rozjazdów na drodze przebiegu.

163
Nie potwierdzam - dołączam screen z ostatniego exe z wątku.

164
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana napięcia na linii trakcyjnej
« dnia: 15 Marca 2019, 18:14:58 »
Event Voltage - https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_event#voltage - przykładowe trzy powinny już być w pliku td.scn.

165
A na Steamie nie można dorzucić moda jako "Polish Rail Real +18 MOD" z ograniczeniem wiekowym?

166
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Lutego 2019, 10:12:14 »
Teraz w RJ znowu jest enigmatyczne obc.lok. Exe liczy rzeczywistą masę pociągu z ładunkiem i ew. odejmuje masę lokomotywy czynnej.

167
Bocznica / Odp: Wagon pierwszy
« dnia: 08 Lutego 2019, 19:47:08 »
Do jakiego Wagonu wsiedliście jeśli chodzi o pociągi lokalne albo aglomeracyjne?
Najbliższego.

168
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 17:20:34 »
Jak rozumiem do Kamiennej Góry będą jeździć wyłącznie motoraki, ew. pesobusy?

169
Inne niekolejowe / Odp: Smartphone do 500PLN
« dnia: 19 Grudnia 2018, 19:43:17 »

170
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 09 Grudnia 2018, 13:40:24 »
Stare. Było.

171
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 08 Grudnia 2018, 08:57:01 »
Zarowno jeszcze ten nasluch i juz podsluch w konsewencji moge rozpatrywac jako czyn moralnie zly czyli z tego punktu widzenia nielegalny i o tym pisalem. (...) Drugim przykladem, gdzie nasluch i podsluch jest legalny z punktu widzenia moralnego, to zaslyszana gdzies np. w tramwaju rozmowe.
Legalność oznacza tylko i wyłącznie zgodność z obowiązującym prawem. To zupełnie inna kwestia niż moralność, więc nie można tutaj stawiać znaku równości.

172
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 25 Października 2018, 08:20:50 »
Zepsułeś zabawę :< Trzeba było użyć jakiegoś niewidzialnego koloru do pisania czy coś.

173
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 23 Października 2018, 22:55:44 »
Nie, tabor musi być odłączany na postoju i zabezpieczony przed zbiegnięciem.

174
Bieżące kolejowe / Odp: Powstaje polski odpowiednik VagonWEB
« dnia: 23 Października 2018, 21:27:33 »
I dostaje między oknami, bo podziałka foteli nie zgrywa się z fotelami?

175
Symulator / Odp: MaSzyna a format obrazu 21:9
« dnia: 30 Września 2018, 12:51:53 »
Tak.

176
Inne niekolejowe / Odp: OMSI 2
« dnia: 09 Września 2018, 19:05:21 »
Nie potwierdzam, nie zaprzeczam.

177
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 06 Września 2018, 18:25:58 »
W zasadzie lepiej zrobić to w układzie klasycznym strona po stronie. Wtedy każdy sobie wydrukuje jak chce, np. w formie broszury, jednostronnie, dwustronnie zbindowane albo na rolce.

178
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 04 Września 2018, 13:03:14 »
Z Warszawy do Skierniewic? Nie sądzę ;)

179
Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:48:36 »
Ja nie, ale może ktoś inny. Mam nadzieję, że pomogłem i dostanę łapkę w górę.

180
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Sierpnia 2018, 19:00:32 »
Przycisk odluźniacza powoduje tylko i wyłącznie wypływ powietrza ze zbiornika sterującego (względnie komory sterującej). Cała magia z ciśnieniem w cylindrach i hamulcem ED to kwestia wtórna - mniejsza różnica ciśnień (a wręcz jej brak) między PG i ZS powoduje obniżenie ciśnienia na wyjściu zaworu rozrządczego (Cv lub STV), co przesterowuje działanie sterownika TUHEX hamulca elektrodynamicznego. Kwestia braku ciśnienia w cylindrach to pochodna działania TUHEXa, który odcina cylindry hamulcowe od zasilania w powietrza (nie wiem, czy bezpośrednio, czy przez przekładnik).

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9