ET42-023 była dziś widziana w lokomotywowni Opole Główne. Wiadomo, gdzie będzie stacjonować?
Mijałem ją dzisiaj w Radzionkowie.OT Hah, doszedł do mnie donos od pewnej osoby. :P EOT
Chodzi mi o to czy stają w miejscu czy bezproblemowo przejeżdżają. Cięższe od nich ET41 mają z tym problemy.
Na jakich relacjach będzie można spotkać te maszyny? Będzie szansa trafienia jakiejś na Dolnym Śląsku, lub w okolicach?Obstawiałbym raczej relacje cięższych pociągów wyjeżdżających ze Śląska.
Na jakich relacjach będzie można spotkać te maszyny? Będzie szansa trafienia jakiejś na Dolnym Śląsku, lub w okolicach?ET42 ze składem ładownych węglarek, widziano wczoraj w Gliwicach, jak wjeżdżał na GlA około godziny 2150. Pociąg jechał w kierunku Pyskowic. Gdybym miał chwilkę to zszedłbym z maszyny i zrobił foto ale niestety nie było na to czasu.
Jest już na stanie CT Śląski. Jednostką macierzysta są Tarnowskie Góry, podobnie jak dla ET42-027.
A czy jakaś powróci do Bydgoszczy? Przecież Było ich u nas tak dużo.Pomyliło Ci się z ET40.
Pomyliło Ci się z ET40.
Nie. ET42 w Bydgoszczy było też dość. Mój tata na nich jeździł.?!
ET42 w Bydgoszczy było też dość. Mój tata na nich jeździł.A nie SM42? :DD Pewnie jeździły przez Bydgoszcz, ale żeby tam stacjonowały to jakaś abstrakcja. Bydgoszcz miała bombowce a nie ruski.
Dobrze było by gdyby wróciły jeszcze ET40.One już nie wrócą.
One już nie wrócą.Widziałem je przy okazji DTK w TG. Wszystkie mają zaspawane okna, absolutnie wszystkie, to oznacza tylko jedno.
Pomyliło Ci się z ET40.
Nie. ET42 w Bydgoszczy było też dość. Mój tata na nich jeździł.
A co z ET40-43? PKP Cargo wyrzuciło pieniądze w błoto malując lokomotywę, którą wycofali po kilku miesiącach.Bez obrazy kolego, ale odpowiedź na to pytanie padła już wcześniej. Udzielili jej @Patrykos i @Preki.
One już nie wrócą.
Widziałem je przy okazji DTK w TG. Wszystkie mają zaspawane okna, absolutnie wszystkie, to oznacza tylko jedno.
...I gdzie stacjonuje ET42-001, o ile jeszcze istnieje.
A jakie jest prawdopodobieństwo że ET42 zajadą do Warszawy?
Ktoś coś wie na temat Czapajewów w Karsznicach ;p Tyle ich tam stoi.
Takie małe pytanie mam: Z czego wynika brak zdjęć, filmików etc. z kabiny ET42? Czyżby te lokomotywy były objęte jakąś klauzulą tajności? :P
A można krótkie wyjaśnienie? Czyżby na Mazowszu był nadmiar ET22?
Czechowice dostały na stan 42-050.Właśnie się zastanawiałem, co robiła ET42-050 wczoraj w Katowicach Ligocie. Przyjechała z bruttem od strony Tychów, i za jakiś czas wróciła jako luzak.
Czechowice dostały na stan 42-050.Właśnie się zastanawiałem, co robiła ET42-050 wczoraj w Katowicach Ligocie. Przyjechała z bruttem od strony Tychów, i za jakiś czas wróciła jako luzak.
ET42 wracająJak to rozumieć - wszystkie nieczynne do tej pory lokomotywy wyjadą na szlak, czy tyczy się to tylko tych, co już jeżdżą?
Ciekawe dlaczego te 2 numery zostały?
Z tego co wiem w Karsznicach został powołany zespół warsztatowy powołany z byłych pracowników ZT, który ma na celu uruchomić wszystkie ET42. Do tej pory uruchomiono chyba tylko pięć "rusków", w tym roku kolejne. Powiem więcej mają w Karsznicach wrócić naprawy rewizyjne tych lokomotyw.ET42 wracająJak to rozumieć - wszystkie nieczynne do tej pory lokomotywy wyjadą na szlak, czy tyczy się to tylko tych, co już jeżdżą?
W Bydoszczy ET42 nigdy nie były na stanie, tylko w Karsznicach. Jeździły na trasie węglowej "Śląsk-Porty", więc w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód mogły mieć nie jeden raz np. PK
A czy jakaś powróci do Bydgoszczy? Przecież Było ich u nas tak dużo.
...seria ET40 wraz z dniem 28.12.11r. została skreślona z inwentarza...Skreślanie z inwentarza ma jakieś podstawy ekonomiczne? Jest to jakoś opłacalne? Czy wyszłoby na jedno, jeśli po prostu takie maszyny stałyby jako zapomniane?
Ja myślę że, CARGO nie chce wypaść z przewozów ciężkich pociągów...Cargo przy dofinansowaniu ze Skarbu Państwa powinno się zabrać za przewozy jednowagonowe.
Cargo przy dofinansowaniu ze Skarbu Państwa powinno się zabrać za przewozy jednowagonowe.
Z tego co wiem w Karsznicach został powołany zespół warsztatowy powołany z byłych pracowników ZT, który ma na celu uruchomić wszystkie ET42. Do tej pory uruchomiono chyba tylko pięć "rusków", w tym roku kolejne. Powiem więcej mają w Karsznicach wrócić naprawy rewizyjne tych lokomotyw.
Dobry czy raczej taki średni? Bo jakby nie spojrzeć troszkę czasu stały bezużyteczne.Stały, choć część była sprawna i to z ważnym świadectwem. Większość wizualnie przedstawia się nie najgorzej. Na obrazku 1 (niska jakość) można sobie porównać jednostki przed i po malowaniu. W środku również bez większych zmian. Wyczyszczono kabinę i maszynownię, wymieniono części uszkodzone, wymieniono fotele oraz wykładzinę podłogową w kabinie, zamontowano nowe radiotelefony, gaśnice. I tak dalej. Zamontowano wyłącznik szybki produkcji polskiej, jednak nie jestem pewien, czy to już tak nie było- mogę się mylić i pisać głupoty.
A będzie jakaś muzealna ET40? Bo narzeka się że za komuny nie pozostawiono wielu serii do celów muzealnych, a dziś najwyraźniej czyni się to samo. ;)
Na halę wjechała także ET42-031, nie mam na razie informacji, co z nią będzie. Być może też do odświeżenia.
Informuje iż po kilku latach przerwy seria ET42 pojawiła się ponownie na pomorzu. Dziś rano ET42 przybył z pociągiem towarowym do Zajączkowa Tczewskiego.
Przypadkiem udało mi się trafić na ET42 w najmniej oczekiwanym miejscu... Wczoraj ET42-021 zawitała na Wrocław Główny. Przyciągnęła pociąg ze zdefektowaną EP09.
Przypadkiem udało mi się trafić na ET42 w najmniej oczekiwanym miejscu... Wczoraj ET42-021 zawitała na Wrocław Główny. Przyciągnęła pociąg ze zdefektowaną EP09.
Prawdopodobnie 021 stanowiła rezerwę taborową na czas trwania EURO 2012. Taka maszyna musi być gotowa do wyjazdu w każdej chwili na żądanie dyżurnego ruchu. Obsada - co ciekawe - rezerwy taborowej jest dwuosobowa.
Kolejna po rewizji, tym razem ET42-36 zawitała dziś do Tarnowskich Gór ;) Jak będę miał możliwość zrobię fotkę.
Przez to, że wszystkie trafiły do Tarnowskich Gór ostatnio na G.Ś. trudno spotkać coś innego. To wydaje się nieprawdopodobne, ale na mojej stacji łatwiej trafić ET42 niż ET22. Kilka dni temu w stacji miałem cztery czy pięć naraz.
Ostatnio widziałem nawet dwa ukrotnione prowadzące mieszańca, ale było ciemno to nie nagrałem.O ciekawe! Z tego co wiem to 1001 i 1002 parę lat temu właśnie w TG zostały pocięte.
(...) pierwszy miał podniesiony przedni pantograf, a drugi tylni i tak sobie jechały jakby były ukrotnione(...)Poczytaj troszkę przepisy to będziesz wiedział dlaczego owe byki miały "patyki" w takim układzie. ;)
A to być może to tego nie wiedziałem. W każdym razie pierwszy miał podniesiony przedni pantograf, a drugi tylni i tak sobie jechały jakby były ukrotnione he he
Do kolekcji w nowych Cargowskich barwach ET42-06. Data rewizji 30.11.2012.Podsumowując, ET42 w ruchu.
001, 005, 012, 016, 017, 018, 019, 020, 021, 022, 023, 025, 026, 027, 028, 029, 030, 031, 032, 034, 037, 038, 039, 041, 042, 044, 046, 047, 048, 049, 050.Dodaj do tego ET42-15 ,która otrzymała nowe malowanie z dniem 30.09 ;) Poniżej filmik znaleziony na YT.
Dodatkowo ET42-10 w niebieskim malowaniu z dniem rewizji 31.10.2012 ;) Była dziś na grupie odjazdowej w Tarnowskich Górach, niestety nie miałem możliwości zrobienia foty.
To chyba sztywniak do Tarnowskich Gór z Brochowa.
Dziwi mnie jedynie, że jechał przez Kluczbork ale patrząc po składzie może zbierał coś po drodze.Fosowskie - Opole jest zamknięte do połowy grudnia.
Czy przywrócono do życia jakieś nowe egzemplarze ET42?ET42-02, zdjęcie robione dziś przed szopą w TG.
No to dziwny manewr, że chcą ET42 bo z autopsji wiem, że mimo mniejszej mocy, ET41 rzadziej utykają od ET42. Może kwestia złego wyważenia?Nie masz racji - ET42 posiada możliwość połączenia wszystkich ośmiu silników trakcyjnych w szereg - to wyjedzie wszędzie.
Byk ma bodaj 102h albo 104h. ;)Dokładnie to 102h.
Na Sląsku nie widziałem jeszcze aby ET42 miały popych. Byc może to być spowodowane też tym, że brakuję ET41, czasami na Kozienice jeździł ET22. Poza tym tutaj w lubelskim znów nie będzie brutta 4000 t.ZTCW to wiem od dróżnika MK z Katowic-Murcek, że ET42 wiodą prym w utykaniu tam. Oczywiście pierwsze miejsce
No to dziwny manewr, że chcą ET42 bo z autopsji wiem, że mimo mniejszej mocy, ET41 rzadziej utykają od ET42. Może kwestia złego wyważenia?Nie masz racji - ET42 posiada możliwość połączenia wszystkich ośmiu silników trakcyjnych w szereg - to wyjedzie wszędzie.
No to dziwny manewr, że chcą ET42 bo z autopsji wiem, że mimo mniejszej mocy, ET41 rzadziej utykają od ET42. Może kwestia złego wyważenia?
Dziś któraś ET42 w Szymankowie zerwała trakcję.
http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=14768 Kolejne czapajewy z Lubelszczyźnie! Czekam na nie w Garwolinie.
Teraz pytanie do maszynistów: Czy czapajewy: 06,10,26,31,50 są przypisane do CT Wschodni (Lublin) czy one jeżdżą na "kocią łapę" po Lubelszczyźnie?
Może obie wrócą z Tarnowskimi? :)
028 jest na Brochowie na wadze.Potwierdzam, podstawili na wagę i stoi.
To w końcu będzie ich więcej czy to rezerwa dla ET41, ja już PKPC nie rozumiem.
ZTCW ET40 są już wycofane z ruchu, chyba że o czymś nie wiem?Na dobre się rozgościły ;) Ostatnio pojawiają się u mnie 40/42 węglarkowe wahadła PKP CARGO na jamnikach to i może Czapajew kiedyś pojedzie ;)
Znasz może datę rewizji i EVN?ET42-02 Rewizja 28.02.2013
ET42-02 o 14:10 minął Inowrocław z towarem od strony Bydgoszczy i zmierza na południe.Około 18:30 widziany na wjeździe do ZWK od strony p.o. Dionizów.
No panowie wszystko fajnie i ładnie, tylko ET42 na sieci to już nic niezwykłego i będąc na waszym miejscu okroiłbym się z informowaniem tylko o wyjątkowych przypadkach.Zgadzam się z Twoimi spostrzeżeniami, ale musisz przyznać że na magistrali węglowej dopiero od niedawna zaczynają kursować coraz częściej. Jak by nie było to zawsze będą kojarzone z "węglówką" i Lokomotywownią Karsznice.
na magistrali węglowej dopiero od niedawna zaczynają kursować coraz częściej. Jak by nie było to zawsze będą kojarzone z "węglówką" i Lokomotywownią Karsznice.Albo źle zrozumiałem, albo sobie zaprzeczyłeś. W każdym bądź razie, na węglówce codziennie są średnio co najmniej dwa składy ciągnięte przez lokomotywę ET42.
To od jakiego czasu jest to "codziennie dwa składy"? Przecież wiesz ile czasu stały pod i za halą lokomotywowni. A były takie czasy że, widywano je na "węglówce" kilkanaście razy dziennie. Nie pamiętasz czy po prostu nie wiedziałeś?Cytujna magistrali węglowej dopiero od niedawna zaczynają kursować coraz częściej. Jak by nie było to zawsze będą kojarzone z "węglówką" i Lokomotywownią Karsznice.Albo źle zrozumiałem, albo sobie zaprzeczyłeś. W każdym bądź razie, na węglówce codziennie są średnio co najmniej dwa składy ciągnięte przez lokomotywę ET42.
Zielona czy niebieska?Niebieska.