Jest tam więcej takich ciekawostek.
Profil toru na stacji Gdynia Główna (numeru toru nie pamiętam, JONIN_EZT pomożesz?)
(http://eu07.pl/imageshack.us/img371/s6300230th1.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img371/s6300230th1.jpg)
Rozkład jazdy nad kasami biletowymi, wstyd pisać w jakim mieście.Hmm, po wystroju wokół tablicy z rozkładem wydaje mi się, że jest to Łódź Kaliska, tak? :)
(http://eu07.pl/imageshack.us/img56/dsc4807pq0.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img56/dsc4807pq0.jpg)
(http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/28lc9sg.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/28lc9sg.jpg)
Czyżby nie wiadomo było, że kibel to druga klasa? ;)
Zdjęcie popełnione z kibla KM :)
Ciekawe kto zgadnie jaka to stacja? :D
Pzdr
Stawiam na Siedlce :DTak! :D Wygrywasz paczkę żelków :)
(peron - dowolny, byle nie pierwszy :P)Drugi ;] Dokładnie z lewej strony patrząc w kierunku Warszawy :)
(http://eu07.pl/imageshack.us/img119/1009693ro2.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img119/1009693ro2.jpg)Brak tekstury :D
(http://eu07.pl/imageshack.us/img112/lpabianice3kp1.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img112/lpabianice3kp1.jpg)Na linii 31 Siedlce - Cisówka (dalej granica) idąc z Hajnówki w stronę Siedlec co 300 metrów takie podkłady :D I Gagary, Stonki, Szynobusy jeżdżą i jakoś nic się nie dzieje.
Dalej nie pojedziemy.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img217/1659ar1.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img217/1659ar1.jpg)
I z ciekawości co to za stacja?To jest Łódź Kaliska... :D.
SP32-210 jeszcze Cargowska.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img229/1007511gr8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img229/1007511gr8.jpg)To jest oczywiście zwrotnica zjazdowa. Mechanizm zwrotnicowy w zwrotnicach zjazdowych (...) nie posiada urządzenia napędzającego, gdyż położenie iglic w tego typu zwrotnicach zmienia się pod wpływem jadących zestawów kołowych. (Więcej... (http://www.transportszynowy.pl/zwrotnicetramzwrotnice.php#rodzzwr))
To jest oczywiście zwrotnica zjazdowa. Mechanizm zwrotnicowy w zwrotnicach zjazdowych (...) nie posiada urządzenia napędzającego, gdyż położenie iglic w tego typu zwrotnicach zmienia się pod wpływem jadących zestawów kołowych. (Więcej... (http://www.transportszynowy.pl/zwrotnicetramzwrotnice.php#rodzzwr))Tak mi się też wydawało, ale tu mam jeszcze jedno zdjęcie.
Pierwsze słyszę by na sieci PLK stosowano zwrotnice zjazdowe - stosuje się je tylko w tramwajach. To zwyczajny rozjazd obsługiwany ręcznie tylko nie jest przełożony do końca przez co iglice nie dolegają do opornic. Ponadto powyższy artykuł był o zwrotnicach tramwajowych, w dodatku bez napędu, a te mają napęd (ręczny) a w dodatku zamknięcia nastawcze suwakowe.To jest oczywiście zwrotnica zjazdowa. Mechanizm zwrotnicowy w zwrotnicach zjazdowych (...) nie posiada urządzenia napędzającego, gdyż położenie iglic w tego typu zwrotnicach zmienia się pod wpływem jadących zestawów kołowych. (Więcej... (http://www.transportszynowy.pl/zwrotnicetramzwrotnice.php#rodzzwr))Tak mi się też wydawało (...)
To zdewastowany mechanizm napędowy tej zwrotnicy.
Pierwsze słyszę by na sieci PLK stosowano zwrotnice zjazdowe - stosuje się je tylko w tramwajach. To zwyczajny rozjazd obsługiwany ręcznie tylko nie jest przełożony do końca przez co iglice nie dolegają do opornic. Ponadto powyższy artykuł był o zwrotnicach tramwajowych, w dodatku bez napędu, a te mają napęd (ręczny) a w dodatku zamknięcia nastawcze suwakowe.Z tą zjazdową zwrotnicą to było z przymrużeniem oka.
W sumie wszystkie składy zawsze miały sprzęg ogrzewania podłączany. Klimatyzacja w ICkach jak najbardziej jest potrzebna. Tak już odnośnie sprzęgów to czy linka z żółtą końcówką stosuje się do sterowania drzwi w wagonach i przejściach automatycznych między-wagonowych, czy do jakichś innych celów?To zależy od składu. Z reguły sterowanie drzwiami, jednakże ZTCW zasilania powietrzem potrzebuje również magnetyczny hamulec szynowy.
...czy linka z żółtą końcówką stosuje się...Linka się na forum wrzuca ;)
Kolejowa Legnica.Ale z niej kopci normalnie jak z parowozu.
Rozruch silnika SU46.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img149/obraz013jf3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img149/obraz013jf3.jpg)
Może komuś się zda na tekstury, hamulec docelowy.
Jutro podjadę zobaczyć, jak to miejsce wygląda po 20 sekundowym szlifowaniu :D Mechu mówił, że nie sygnalizowano poślizgu, dziwne, że oś zaczeła się kręcić przy prędkości około 5 km/h kiedy to mechu dociągał skład do semafora.
Jutro podjadę zobaczyć, jak to miejsce wygląda po 20 sekundowym szlifowaniu :D Mechu mówił, że nie sygnalizowano poślizgu, dziwne, że oś zaczeła się kręcić przy prędkości około 5 km/h kiedy to mechu dociągał skład do semafora.
odpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnychJeden silnik trakcyjny w SM42 jest na napięcie 750V. Napięcie z sieci dzieli się przez 4 (tyle ma silników stonka), co daje 750V na silnik. Ciekawe też jest malowanie (ale w nieciekawym stanie).
Ma mój gust jest jedno wytłumaczenie:Akurat co do zagrożenia wybuchem to silnik wysokoprężny jest bezpiecznieszy zakładasz specjalną płuczkę na rurę wydechową i żaden płomień nie ma prawa się wydostać za to w elektryce zawsze są iskry np. w kopalni z zagrożeniem metanowym używa się spalinowych lokomotyw dołowych.
silniki trakcyjne są z SM42, silnik spalinowy wymontowany i przez pantografy płynie prąd odpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnych. Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).
pozdrawiam
Akurat co do zagrożenia wybuchem to silnik wysokoprężny jest bezpiecznieszy zakładasz specjalną płuczkę na rurę wydechową i żaden płomień nie ma prawa się wydostać za to w elektryce zawsze są iskry(...)
Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).Albo lokomotywa wjeżdża na tereny, gdzie niepożądane jest duże zadymienie (np. w jakiś halach).
Cytujodpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnychJeden silnik trakcyjny w SM42 jest na napięcie 750V.
Z tego co wiem, to na Grochowie jeżdżą stonki "przystosowane do napędu elektrycznego" (przynajmniej tak było napisane w którymś numerze Nowych Sygnałów), którymi to wtaczają wagony na halę całopociągową. To chyba te, co posiadają żółtą tablicę z numerem bocznym.Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).Albo lokomotywa wjeżdża na tereny, gdzie niepożądane jest duże zadymienie (np. w jakiś halach).
Podobnie Jelenia G. - Wałbrzych - Wrocław, torowiska lepsze niż na szlaku Wrocław Nadodrze - Oleśnica, Tylko z Wro na Oleśnicę pociąg ciśnie pod 100km/h a z Jeleniej na Wałbrzych i dalej do Katów Wr. średnio 35 ;]
Podobnie Jelenia G. - Wałbrzych - Wrocław, torowiska lepsze niż na szlaku Wrocław Nadodrze - Oleśnica, Tylko z Wrocławia? na Oleśnicę pociąg ciśnie pod 100km/h a z Jeleniej na Wałbrzych i dalej do Kątów Wroc. średnio 35 ;]
O prosze, co to za jamnik na pierwszym zdjeciu?ET41-187 z CT Południowy.
Sądecki, ex Wrocławski.Chyba sie mylisz. Ex. wroclawski jest 162 ;)
Macie racje:Sądecki, ex Wrocławski.Chyba sie mylisz. Ex. wroclawski jest 162 ;)
Ciekawostka z wycieczki. Czasami trudno uwierzyć że wszystko jeszcze działa.
Oto co dzisiaj spotkałem na legnickim dworcu:
Nie, ale ewenementem dla mnie i dla innych jest lok z żółtym czołem. :)
Zolte czola nie sa stare? :-)
Oczywiście, że nie! Obowiązek malowania czół na żółto wprowadzono po serii wypadków na przejazdach w 1987r.No fakt to prawie jak by było wczoraj...
Oczywiście, że nie! Obowiązek malowania czół na żółto wprowadzono po serii wypadków na przejazdach w 1987r.
Jak by nie było ostatnie byki, pierwsze swoje malowanie dostawały właśnie z żółtym czołem...
Nie. Obowiązek malowania czoła na żółto wprowadzono decyzją Dyrekcji Generalnej PKP dnia 21.07.1988. Było to skutkiem wypadku na przejeździe pod Bytomiem Odrzańskim, w dniu 4.06.1988, w którym zginęło paru radzieckich żołnierzy.
Mogła nie chodzić mała sprężarka i nie można było podnieść patykówW takim przypadku przepina się główną sprężarkę pod baterię, odcina zbiorniki pod wagonem rb i pompuje powietrze... No ale bateria musi być w dobrym stanie do tego.
Mam pytanie, co to za znak? Właściwie chodzi mi o to do czego on się odnosi? Znalazłem go w pobliżu CMKi na łuku.Chyba chodzi o to,iż na łuku CMKi mało widać i wejście na tory w tymmiejscu jest bardzo niebezpieczne. Bo raczej w ostatniej chwili trudno uciec przed pędzącą EP09 czy czymś w tym stylu.
Kiedyś spotkałem się z podobnym znakiem w miejscu gdzie droga gruntowa była w bardzo małej odległości od torów. Na dodatek droga i tory były praktycznie w jednym poziomie. Mimo oddzielenia ich słupkami betonowymi (takimi jak dawniej stosowano na przejazdach), postawiono również takie tabliczki.
Same jedynki i wagon pomiarowy.Na dodatek ciągnięte przez EP09 w malowaniu PKP Cargo.
Same jedynki i wagon pomiarowy.
Czyżby służył do pomiaru sieci przy dużej prędkości? (w końcu EP09 na czole;)
Widziałem taki lub podobny skład na przełomie października i listopada ubiegłego roku w Sosnowcu. Czyżby służył do pomiaru sieci przy dużej prędkości? (w końcu EP09 na czole;)Taki sam skład odwiedził Sochaczew ze dwa lata temu, wagon pomiarowy stał w sochaczewskiej
Coś co tworzyłem po paru piwkach:To było straszne!
Dziś znalazłem zakopane w szafie na dnie, zdjęcia z szopy Kraków Prokocim.Ale zauważyliście jedno? Wszystkie wozy czyste, że przejrzeć się można.
A w zasadzie, to czemu od tego odeszli?
Zabłąkana EU07-111 Kolei Mazowieckich na Brochowie.Może używali ją do obsługi jakiegoś pociągu kontenerowego na Wr. Brochów.
Czyżby to była jakaś uszkodzona uszczelka?
Raczej nagar w kominie.
3) Kraków Nowa Huta
Niestety coś poszło z jakością, bo komórczakiem robione.Nic nie poszło. W komórczaku nigdy nie było jakości.
Unijne oznaczenie ET22-2007. Nie zmyto dokładnie starego numeru loka na czole.
Ja tu raczej widzę łopaty w pracy a nie pług.Może się tym pługiem zakopali. A tak na serio to gdzieś czytałem, że jest jakaś przepisowa granica wysokości zaspy. Dla pługów wirnikowych chyba coś około półtora metra, a dla lemiesza około 2 m.
To jakaś czeska tradycja, te taborety w lokomotywach?Chyba nie :D W ET05-R009 jest normalnie(znaczy było, bo 20. lipca stracili cierpliwość z powodu wysokiej awaryjności tej maszyny).
Chyba nie :D W ET05-R009 jest normalnie(znaczy było, bo 20. lipca stracili cierpliwość z powodu wysokiej awaryjności tej maszyny).
…stracili cierpliwość z powodu wysokiej awaryjności tej maszyny.Taka awaryjność jakie utrzymanie… Miałem okazję kiedyś robić PK tej maszynie i to co zastałem w przedziale maszynowym mnie przeraziło. Nie dość, że było strasznie brudno to do tego walało się mnóstwo zużytych plomb powodujących często liczne zwarcia. Do tego wszelkie naprawy instalacji elektrycznej były robione tak, że przewodom przecierały się izolacje albo obłamywały końcówki. Z resztą… Czego tu wymagać od starego trupa, którego katują na każdym pociągu ;).
ET22-1139 malowana na styl ET22-2XXX. Prawie byczek (nówka)
Karsznice również malują w tym schemacie.Kolega ma rację, przykład byczka wyremontowanego w Karsznicach.
4. 140-052 -zmodernizowany czeski elektrowóz. Bodajże jedyny z joystickami zamiast typowego nastawnika
Bardziej nadaję się do ROTFL, ale tam to tylko MaSzynowe obrazki, także umieszczam tutaj. Z nieoficjalnych doniesień, DB wykupiło Przewozy Regionalne. Pierwsze oznaczenia nowego właściciela już się pojawiły. Tutaj na czole EN57-1720, który odpoczywał w Wiśle Głębce.Za mały ten "keks" ;). Ciekawie by wyglądał z większym, starym logo Deutsche Bundesbahn (Alter Keks) na czole, gdyż samo malowanie kibli PR nawiązuje do schematu "Altrot", który był w latach 60-70 powszechny na lokomotywach serii 220 (V200), 218 (V164).
Panowie! to nie żarty, mamy babola roku. Lokomotywa ST43-273 jadąca do Węglińca, dostała informację na przedniej szybie o nazwie loka..... Zdjęcie zrobione dzisiaj, na stacji w Brochowie.Kolejarze przecież też obchodzą dzień 1 kwietnia. :)
- ET43 - 205E nowoczesna lokomotywa 2-członowa, pudło podobne do EP09, na 100 km/h, więcej danych tu (http://groups.google.pl/group/pl.misc.kolej/browse_frm/thread/84c8d42f215d3244/286db8d5101fb041)
EP09-009 z EIC "Małopolska" na przystanku osobowym Iława Miasto.
Coś ten ostatni załącznik się zbuntował:(Wrzucaj w następny post.
4. E6ACT.Czy ja dobrze widzę że go w Gnieźnie ustrzeliłeś? ;) Wczoraj akurat przyprowadził jakiś skład beczek, nie wiem co dzisiaj... Ogólnie Dragona można niemalże codziennie zobaczyć na miejscu w którym stoi na zdjęciu.
...Gratis ciekawa fotka toru... bez komentarza.I jeszcze powiedz że ten tor jest normalnie czynny :D
1.Próżny pociąg z Łodzi Fabrycznej do Władysławowa ciągnięty przez EP08-009 przejeżdża przez grupę torów towarowych Łódź Widzew.Odnośnie tego pociągu są to wagony standardowo jeżdżące na linii Łódź Fabryczna-Łódź Warszawa. Po ,,horrorze na torach'' (cytat Express Ilustrowany") kiedy pasażerowie przepełnionych wagonów relacji Bielsko-Biała- Władysławowo chcieli wchodzić na wagony oraz wleźli na tor przed lokomotywą (EU07-116, gwoli ścisłości;) domagając się podczepienia dodatkowych wagonów. Od tej pory przed przyjazdem tego TLK sprowadzane są z Fabrycznego dodatkowe wagony (zdjęcie podczas jazdy z Fabrycznego na Kaliski), które są podczepiane do składu. Dzięki temu pociąg codziennie jest opóźniony, w szczególności że wagony są dodawane od przodu składu, co wydłuża czas postoju. Wczoraj (tj. 28 lipca z B.B. przyjechało 5 wagonów (EU07-046), i co ciekawe nie był przepełniony. Dodano 3 wagony (przyprowadziła EP07-514), i wtedy to 2 wagony były już puste.
Dodaję jako ciekawostkę. EP09-004 z dwoma różnymi pantografami, Warszawa Wschodnia Osobowa. A jakość - no niestety, takie są uroki fotografowania analogiem z kliszą :)
@LHS_ST40S, siódme zdjęcie to jest może EN57-2046?Nie, nie ten numer. Tak przy okazji dodam jeszcze niebieski duet. Tak nawiasem mówiąc 182 116-4 znam już od środka, a w 09-14 byłem już 2 razy.
No dzięki, ale to chyba jeszcze przed zmianą drużyny trakcyjnej ;PW czasie zmiany też mam zdjęcie, ale jakość bardzo zła. A odnośnie tych zmian, to nowa drużyna zawsze się spóźnia na ten skład; 2 do 5 minut. Możliwe, że ,,nowi" przyprowadzili skład na Fabryczny, po czym prędko przyjechali na Kaliski, żeby powrócić EP09.
1.Podlot pod skład EP07-1044, na swoją pierwszą jazdę załapał się użytkownik YT @baks080 (którego słychać i widać).Podczas wystawiania i chwalenia sie tego typu materiałami nie pomyślałeś o tym że mechanik może mieć na utrzymaniu rodzinę i dzieci? Skąd wiesz kto przegląda to forum i Twój profil na yt. Dziś ciężko znaleźć pracę a w szczególności wtedy gdy w papierach ma się zwolnienie dyscyplinarne.&feature=channel_video_title
Kolejna przemalowana w barwy IC 07-10xx.Nie wiem jak wam, ale mnie barwy IC na starych budyniach się nie podobają.
EP09-019 Wyjeżdża z Krakowa Głównego z poc. nr. 3100 "Kościuszko" do Warszawy Wschodniej.Godzina 16:30 :) Kraków :)
2.EP07-1051-sprzęganie z wagonami.
Czemu w ogóle 2 razy ruszał kranem przewodu hamującego na siódemce?
3) Husarz :)
Ruszał dwa razy bo źle mu się szczepił PG i musiał poprawić, wiec zamkną kurki poprawił i otworzył z powrotem.Czemu w ogóle 2 razy ruszał kranem przewodu hamującego na siódemce?
Jak 2 razy? Najpierw ściągnął przewód główny, a potem sterujący. Chyba, że masz na myśli samą końcówkę filmu.
Ruszał dwa razy bo źle mu się szczepił PG i musiał poprawić, wiec zamkną kurki poprawił i otworzył z powrotem.Czemu w ogóle 2 razy ruszał kranem przewodu hamującego na siódemce?
Jak 2 razy? Najpierw ściągnął przewód główny, a potem sterujący. Chyba, że masz na myśli samą końcówkę filmu.
I jeszcze takie pytanie mam dlaczego trzeba zawsze najpierw szczepiać sprzęg a dopiero potem przewody pneumatyczne?
Często są większe partactwa, pamiętam jak skład nie został zahamowany, tymczasem podjechała lokomotywa. Manewrowy wchodzi pomiędzy lokomotywę i wagon; w tym momencie lokomotywa dociska się do składu, jednak wagony były nie do końca zahamowane i skład trochę ruszył. Na szczęście skończyło się na strachu.
Jak ktoś chce poczuć jak rzuca w środku stopiątki na tym skrzyżowaniu to polecam podróż tramwajem numer 26 spod dworca PKP w Mysłowicach. W tramwaju dobrze robić groźną minę, wtedy lokalna sierść się nie czepia.
A jeśli chodzi o "lokalną sierść" to jak się siedzi cicho to są duże szansę że się dojedzie do celu ;DMiałem okazję jechać 26 po zmroku…:-) Nie robiłem co prawda groźnej miny, ale jak najszybciej pragnąłem wyjść z tego tramwaju. To już nawet 7 czy 14 na Zawodziu nocą nie przynosi tyle adrenaliny. EOT
Czyli normalnie po torach kolejowych kursują pociągi a po torach tramwajowych tramwaje? Szczerze mówiąc pierwszy raz coś takiego widzę.Tak, po torach tramwajowych kursują tramwaje linii 26 (co 5 minut) a pociągi po torach kolejowych CTL-u.
Ostatnio miałem okazję przejechać się Linią 26 na odcinku Sosnowiec Główny dworzec PKP (tam spod pomnika Kiepury) do Ulicy 1go Maja. Jechałem koło godziny 19 i raczej był spokój ale na 1go maja na tych torach to jest tragedia, jeszcze tam ma pole do popisu bo jest prosty długi odcinek bez skrętu. Spotkałem pare tramwajów w których jechali tacy inni ludzie z wyglądu, w kapturach itp. Ale że aż tak tam źle po zmroku ? : )E, zwyczajnie, jak w innych dużych miastach, są okolice bezpieczne i mniej bezpieczne. ;)
Po centrum jak się jedzie to jest w miarę bezpiecznie ale tak od Dańdówki w stronę Mysłowic to już nieciekawie wieczorem.Ostatnio miałem okazję przejechać się Linią 26 na odcinku Sosnowiec Główny dworzec PKP (tam spod pomnika Kiepury) do Ulicy 1go Maja. Jechałem koło godziny 19 i raczej był spokój ale na 1go maja na tych torach to jest tragedia, jeszcze tam ma pole do popisu bo jest prosty długi odcinek bez skrętu. Spotkałem pare tramwajów w których jechali tacy inni ludzie z wyglądu, w kapturach itp. Ale że aż tak tam źle po zmroku ? : )E, zwyczajnie, jak w innych dużych miastach, są okolice bezpieczne i mniej bezpieczne. ;)
Do kupienia jest 5 lokomotyw z serii EU07. Są to pojazdy o numerach: EU07-160 z 1971 roku, EU07-207 z 1972 roku, EU07-160 z 1971 roku, EU07-064 z 1969 roku, EU07-155 z 1971 roku. Cena wywoławcza wszystkich wynosi 90 tys. zł. Sprzedaży podlega również jedna lokomotywa EP07-154 z 1971 roku. Cena wywoławcza w jej przypadku jest wyższa – 106 tys. zł. Elektrowozy znajdują się w Północnym i Centralnym Zakładzie PKP Intercity.
Czyli normalnie po torach kolejowych kursują pociągi a po torach tramwajowych tramwaje? Szczerze mówiąc pierwszy raz coś takiego widzę.Mój film z dziś, udowadnia że ruch jest po obu torach :)
Dodam jeszcze, że używane są codziennie zarówno tory kolejowe, jak i tramwajowe, a kiedyś w tym miejscu było również skrzyżowanie sieci trakcyjnej kolejowej 3kV i tramwajowej, dziś została tylko tramwajowa 600V.
Skrzyżowania sieci trakcyjnych wykonywane są w wyjątkowych przypadkach. Ze względu na różnicę napięć, nad samym skrzyżowaniem sieć trakcyjna nie jest zasilana (odcinek izolowany zarówno od sieci tramwajowej jak i kolejowej). Dodatkowo, z uwagi na inne parametry konstrukcyjne (współpraca z pantografem), wprowadza się nakaz przejazdu pojazdów kolejowych z opuszczonymi odbierakami (wskaźniki We 1, We 2 i We 3).Info ze strony: http://www.molecki.transport.pwr.wroc.pl/miejski/r08/przejazdy/
W którymś ŚK był opis. W skrócie - tramwaje przejeżdżały normalnie, pociągi miały opuszczać pantografy (a ukształtowanie terenu jest tam nieciekawe, ponoć albo w ostatniej chwili opuszczali, a zdarzało się że i nie...). Konstrukcją przypominało to odc. izolowany.Dodam jeszcze, że używane są codziennie zarówno tory kolejowe, jak i tramwajowe, a kiedyś w tym miejscu było również skrzyżowanie sieci trakcyjnej kolejowej 3kV i tramwajowej, dziś została tylko tramwajowa 600V.
Możesz napisać jak to działało (wyglądało) ze strony technicznej? Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić.
3. SU46-051 miała być pocięta, aktualnie oczekuje na decyzje o modernizacji. W Zajączkowie mamy jeszcze jedną sukę o numerze 039.46-049 też miała być, a została pocięta.
Sosnowiec Dańdówka. To nie PKP ale ciekawostka, dziś na przejeździe kolei piaskowych zawitały nowe wskaźniki, od lat na torach CTL-u nie spotyka się by miejsca ograniczeń itp. były oznakowywane wskaźnikami.
"Reymont" Łódź Fabryczna - Kraków GłównyTak, do tego doszło że na Reymoncie kible jeżdżą. Ostatnią siódemką, która robiła ostatni kurs z porządnym składem, była właśnie EU07-004 (często prowadziła Reymonta).
Od wtorku pogoda do robienia zdjęć jak znalazł.To świetnie!
Na Brochowie stoi perełka, EU07-004Darek, czy ta siódemka ma miedziane wkładki czy węglowe? Zbytnio nie widać na tych zdjęciach.
Darek, czy ta siódemka ma miedziane wkładki czy węglowe? Zbytnio nie widać na tych zdjęciach.
Z tej strony wynika że zmodernizowano tylko kabinę.No niestety nie tylko kabinę. Bo o ile kabina jest na +, to reszcie daleko do ideału.
To że bardzo często nie trzyma.
Bywam na KG i KP i widzę co się dzieje.
Cytuj Oprócz zmian w kabinach, w lokomotywach tych zabudowana została dodatkowa przetwornica 3000VDC produkcji IEL oraz dodatkowa sprężarka główna - SK30 AIRPOL.@Damo, znam tę stronę ale chciałem zdjęć takich z ruchu, po prostu :) |
Co prawda nie w Polsce ale nie będę tworzyć osobnego tematu.Mechatronik już wrzucał link do tego filmu. :-)
http://www.liveleak.com/view?i=ccb_1314931378
Wyciek bromu z wagonu gdzieś w Rosji, z komentarzy niżej wywnioskowałem że 55 osób wylądowało w szpitalu. Swoją drogą fajnymi wagonami go transportowali :)
Najnowsze malowanie EU07-093 Dla jakiego prywaciarza to jest, nie wiadomo.
Czy w kabinie tej EU07 coś się zmieniło?Mechanik stwierdził, że to tylko kosmetyka zewnętrzna.
Czy mi się zdaje, czy PPMT używa takiego samego malowania?To jest malowanie Bronka. PPMT nakleiło tylko logo.
http://hamman.pl/galeria/albums/userpics/10002/M62-1686.jpg
Ja słyszałem, że PESA maluje tak wszystkie pojazdy, które modernizuje. Takie malowanie możemy spotkać zarówno na stonkach ITLu, Tamarach Lokomotivu, jak i Gagarinach Kolei Bałtyckiej.Czy mi się zdaje, czy PPMT używa takiego samego malowania?To jest malowanie Bronka. PPMT nakleiło tylko logo.
http://hamman.pl/galeria/albums/userpics/10002/M62-1686.jpg
Dziwny, nie typowy ładunek. Czy jest ktoś wstanie wytłumaczyć mi co to jest? Siódemka KM-u, mercedes na platformie z nietypowym ładunkiem na dachu, a w środku dwie osoby. :) Pierwszy raz coś takiego widzę, w dodatku mercedes na niemieckich numerach. Linia PLK-100 Kraków Mydlniki - Gaj. Złapane na dawnym p.o Nadwiśle.
W dniach 16 oraz 17 września na linii numer 8 zostały przeprowadzone pomiary testowe parametrów infrastruktury PKP na zlecenie Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Pociągi pomiarowe zostały zrealizowane dzięki spółce PKP Cargo SA , która udostępniła lokomotywę EU07-119 i platformę , na której zostało umieszczone mobilne laboratorium. W piątkowe popołudnie skład przemierzył trasę: Kraków Prokocim Towarowy - Kozłów - Kraków Prokocim Towarowy. Natomiast w sobotę trasa została nieco zmodyfikowana Kraków Prokocim Towarowy - Miechów - Kraków Prokocim Towarowy.źródło: http://gielciu.blogspot.com/ (http://gielciu.blogspot.com/).
Poniżej zamieszczam materiał video przedstawiający sobotni przejazd z Miechowa do Krakowa Prokocimia , zarejestrowany na szlaku Raciborowice - Kraków Batowice:
Znowu "konsekwencja" na lokach Cargo... Numery na czole przecież same nie wyparowały...Nooo...będą nowe europejskie.
Podziękowania dla pana mechanika za pozwolenie zrobienia zdjęć w kabinie.
To ciekawe, że EU07-1517 nie ma oznaczeń na czole. Spotkana w Tychach w zeszłą sobotę EU07-1515 oznaczenia miała.Bawiłem się gumką z majtek i jakoś tak się zmazało. A tak poważnie, to nie wiem jak to jest, że jeden lok. ma numer a drugi nie. Może to przygotowanie pod numer unijny?
Dlaczego prywatne SM42 w zielonym malowaniu mają malowanie takie jak miały SP42?Może... po prostu dlatego, że takowe malowanie miały wcześniej, a przewoźnik jeszcze ich nie przemalował?
Jak Waszym zdaniem się to prezentuje?Wygląda jak nowy. Po co remontować infrastrukturę kolejową? Wystarczy okleić fototapetą.
Heh i mam rozumieć, że to już po remoncie, czy w trakcie? Jeśli po, to zbytnio się chłopaki nie popisali.Trzecia opcja: zamiast remontu:)
EU06-01 po PK... które przeszła już dawno temu ;) I zbliża się do przebiegu 420 tys :( Czyli coraz bliżej koniec służby.
Przecież PK lokomotywy przechodzą co ileś godzin (bodajże 72).EU06-01 po PK... które przeszła już dawno temu ;) I zbliża się do przebiegu 420 tys :( Czyli coraz bliżej koniec służby.
W Cargo PK wykonuje się rzadziej - bodajże co 106h (?)Do 102h.
Filmik z niedawnej wizyty na dw. Łódź Fabryczna. Prawdopodobnie jeden z ostatnich widoków na dworzec zanim ten "pójdzie pod ziemię". Zapraszam do obejrzenia.Widoczek piękny tylko nie bardzo rozumiem czemu ten dworzec ma iść pod ziemię hm? Czyżby kolejne kaprysy na PKP?
Podziemny dworzec mają z tego zrobić?Tak dokładnie. Dworzec ma byś 16 metrów poz ziemią, natomiast w miejscu dzisiejszego Fabrycznego mają powstać tzw, tereny zielone. Koncepcji jest parę, ale na dzień dzisiejszy pozostała ta ze stworzeniem parku. Jest jeszcze pomysł połączenia Fabrycznego z Kaliskim podziemną linią, ale... to było przed wyborami. Pożyjemy, zobaczymy.
Ciekawe jak taki podziemny dworzec sprawdzi się w praktyce.
Jaki park, jakie tereny zielone? Nowe centrum ma powstać, biurowce, centra handlowe itp. Całkowita przebudowa części miasta.Widocznie mamy różne informacje, jak pisałem wcześniej, koncepcji jest parę. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
i właśnie dlatego ma być połączenie podziemne dworca Kaliskiego z FabrycznymIle na tym pasażerowie zyskają!
Szczceci???
7.EP07-411, na chwilę obecną należy do Warszawy, ale nawrotnik łódzki.Było powtarzane na forum "milion" razy i nikomu nie daruję. Nawrotnik znajduje się w przedziale WN a w kabinie mamy co najwyżej nastawnik kierunkowy… Zatem to o co Ci chodzi to klucz nastawnika kierunkowego albo jak to nazywane jest w książkach - rączka odejmowalna wału kierunkowego.
Prawie;)&feature=share Szczawik, z Ciebie to taki dawacz mega RP1? :P
Tak w gruncie rzeczy to składaków z łamańców jest bardzo dużo (...) 117 (...)Pozostałość po http://woziarze.cal.pl/albums/userpics/10001/ET41-117_2007_04_15.jpg (http://woziarze.cal.pl/albums/userpics/10001/ET41-117_2007_04_15.jpg)? Chociaż skoro przywalił w BR231 to się nie dziwię że człon B dostał od innego łamańca.
Od czasu do czasu tego typu wagony (Faa) wyjeżdżają w Polskę, ale tylko w postaci całych wahadeł. Na końcach znajdują się Fa (czteroosiowe) wyposażone z jednej strony w sprzęg śrubowy, a z drugiej w sprzęgi SA3.
Zgadza się. Drugi człon pochodzi z 41-040.Tak w gruncie rzeczy to składaków z łamańców jest bardzo dużo (...) 117 (...)Pozostałość po http://woziarze.cal.pl/albums/userpics/10001/ET41-117_2007_04_15.jpg (http://woziarze.cal.pl/albums/userpics/10001/ET41-117_2007_04_15.jpg)? Chociaż skoro przywalił w BR231 to się nie dziwię że człon B dostał od innego łamańca.
Takie połączenia wagonów 418V z 904V często występują na kolejach piaskowych. Prawie w każdym składzie jest parę „dużych” dumpcarów, które są w ten sam sposób ze sobą połączone.
A gdzie takie widziałeś?
Sześcioosiowe to średniaki. Duże mają osiem osi.
Poczułem wiatr ze wschodu http://www.transkapital.com.ua/dumpkar.htmlTo te produkcji Zastalu były na naszej licencji robione czy na sowieckiej?
Co to jest za typ?Typ 18-522. To ten 3osiowy.
Jak zawsze OT wtrącenie o wózkach z mojej strony.Wózek trzyosiowy też ma ciekawą konstrukcję: http://pomogala.ru/konsrukt/konstrukt_26.html
to są swa wózki 18-100 http://pomogala.ru/konsrukt/konstrukt_21.html
Spięte w pary za pomocą belki http://pomogala.ru/konsrukt/konstrukt_25.html
I tak powstaje wózek czteroosiowy.
Jakby ktoś z Wrocławia chciał osobiście wcisnąć guzik, to taki przejazd jest tu:Po prostu Muchobór :)
http://maps.google.pl/maps?q=wroc%C5%82aw&hl=pl&ie=UTF8&ll=51.112116,16.973366&spn=0.000798,0.001635&hnear=Wroc%C5%82aw,+dolno%C5%9Bl%C4%85skie&t=h&z=20&vpsrc=6
Na obrazku @mechatronika "2)" jest taka ścięta szyna. Od czego tak się robi?Szyna z łuku torów została obrócona, bądź zamieniona tokami jeśli to zdjęcie jest zrobione w łuku toru. Zdarza się takie zużyte szyny zamieniać na torze prostym, wiadomo zużyciem na zewnętrzną stronę toru.
4 - siodło w S-c Maczki?Uprzedzając fakty ;) Tak :)
Woda ucieka z układu chłodzenia a dokładniej z wałka pompy wodnej :>. O ile jak tylko lekko kapie to jest ok (smarowanie) to jak ucieka Ci ponad 30l/h to już tak wesoło nie jest ;). Po przejechaniu około 70km dolewaliśmy w Kutnie ponad 90l… Grunt to mieć kumatego i niebojącego się upaprać przy lokomotywie pomocnika :).
102A w służbie PKP Energetyki.To jest 43A (uchylne okna).
Nie, wciskasz przycisk i mówisz: "wysiadam" :)"- To ja Krysia Tuchałowa zielone poproszę ...Dziękuję:D"
Dlaczego? Jednoznacznie unieważniony, wątpliwości mieć nie można.Zgodzę się z Tobą. Po prostu nie spotkałem się jeszcze z unieważnionym semaforem, na którym wyświetlany jest sygnał zezwalający.
Zgodzę się z Tobą. Po prostu nie spotkałem się jeszcze z unieważnionym semaforem, na którym wyświetlany jest sygnał zezwalający.Załóżmy, że na górze był biały, a na dole czerowny, ale ktoś podmienił szkiełka.
Załóżmy, że na górze był biały, a na dole czerowny, ale ktoś podmienił szkiełka.Nie ma co zakładać - semafor unieważniony może wyświetlać co mu się podoba, niech sobie nawet mruga w takt ulubionej melodyjki albo nadaje Morsem wiadomości z ostatniej chwili. Sygnał jest nieważny, więc tak jakby go nie było. Zresztą, po wyglądzie i odcieniu wnioskuję, że to zwykła Tm, i górne jest niebieskie. Semafor stoi, ale ze względu na prowadzone prace (w tle) może np. dochodzić do okresowego jego wyłączania. Albo dopiero co go postawili i nie ma odpowiednich zależności. Gdybać można długo...
Wskaźnik W 31 "Wskaźnik kasowania" oznacza, że sygnalizator, na którym został umieszczony wskaźnik, jest nieczynny, nie został oddany do użytku lub jest unieważniony, a sygnały wyświetlane na nim są nieobowiązujące
Biały ukośny krzyż z czarną obwódką
Zresztą, po wyglądzie i odcieniu wnioskuję, że to zwykła Tm, i górne jest niebieskie.
Gdzie i kiedy zostało wykonane to zdjęcie?Lokomotywownia Warszawa Odolany.
Spalinówka Lotosu BR 285 129. Czy ktoś wie ile lokomotyw Lotos dostał?
Mi to wygląda na koleje piaskowe tam takie rzeczy to normalność.Załóżmy, że na górze był biały, a na dole czerowny, ale ktoś podmienił szkiełka.Nie ma co zakładać - semafor unieważniony może wyświetlać co mu się podoba, niech sobie nawet mruga w takt ulubionej melodyjki albo nadaje Morsem wiadomości z ostatniej chwili. Sygnał jest nieważny, więc tak jakby go nie było. Zresztą, po wyglądzie i odcieniu wnioskuję, że to zwykła Tm, i górne jest niebieskie. Semafor stoi, ale ze względu na prowadzone prace (w tle) może np. dochodzić do okresowego jego wyłączania. Albo dopiero co go postawili i nie ma odpowiednich zależności. Gdybać można długo...
Zresztą, cytat z Ie-1:CytujWskaźnik W 31 "Wskaźnik kasowania" oznacza, że sygnalizator, na którym został umieszczony wskaźnik, jest nieczynny, nie został oddany do użytku lub jest unieważniony, a sygnały wyświetlane na nim są nieobowiązujące
Biały ukośny krzyż z czarną obwódką
Dokładnie to teren kopalni piasku Maczki-Bór, wyjazd z Haldexu w kierunki Boru Dolnego. Różne dziwne sytuacje można tam spotkać.
Mi to wygląda na koleje piaskowe tam takie rzeczy to normalność.
5.Fotel nie na dłuższe podróże...I problem z toaletą na lokomotywie rozwiązany ;P
Nie znasz stanu jej kilometrów przypadkiem?Właśnie zrobiłem zdjęcie, stan na dzień 28.12.2011
@Mati_An Czy to zdjęcie nie jest czasem robione 29.12.2011? Norwid z Krakowa głównego do Gdyni Głównej ? Pytam się bo jechałem nim wczoraj i wszystko się zgadza : EP09-046, wagon 159A.
Nie było taniej odkupić od Cargo jakieś byki nadające się tylko do NG? Przecież takich masa.
Założę się, że jakiś prywaciarz ściągnął.Prywaciarz? Raczej jakiś ZNTeK.
A w której dokładnie części portu stoją te Byki?
Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jakieś zdjęcia. :)Ooo, me gusta. Jeszcze gdyby coś na tex, to byłby hit sezonu.
Wrak SD80. Jak już napisałem, jakiś miesiąc temu został on przyciągnięty na teren Muzeum.
Oby tylko z niego coś zrobili w miarę do użytku (zwiedzania, no bo do jazdy to nie ma szans najmniejszych)Jak napisałem wcześniej, na kompletną renowację nie ma szans i pieniędzy. Jest to koszt około miliona złotych, tak mi przynajmniej powiedział jeden z pracowników Muzeum. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że wreszcie nie stoi w krzakach tylko na zamkniętym terenie. Rdzewieć będzie dalej, ale przynajmniej uodporniony będzie na grafficiarzy. Ci, jak widać na załączonym obrazku, "zaopiekowali" się już tą jednostką.
W razie jakiegoś nadgryzienia rdzą czy stłuczonego reflektora zrobi się lekką kosmetykę na tex. Modyfikacja modelu to nie cud na miarę chodzenia po wodzie. Drażni mnie nieco, że R001, 2 i 3 wyglądają jak zwykłe polskie byki i niemal zero śladu ich przeszłości.Ale one wcześniej też wyglądały tak jak teraz te, które przypłynęły. http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/8/14820.jpg http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/9/14821.jpg http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/10/14822.jpg http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/11/14823.jpg
Ale one wcześniej też wyglądały tak jak teraz te, które przypłynęły. http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/8/14820.jpg http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/9/14821.jpg http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/10/14822.jpg http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/11/14823.jpgTak i o taki wygląd mi właśnie chodzi. Nie zaprzeczysz, że to być może niepowtarzalna okazja by zrobić fotki na tex "egzotycznej" lokomotywy. W czasach, gdy obecne ET22-R były jeszcze oryginalne marokańskie nie było tak dobrych cyfrówek, aby uwiecznić te byki na potrzeby stworzenia tekstur, teraz sprzęt jest. Opcjonalnie można stworzyć do 201Eg kabinę prowizoryczną (w końcu ciężko liczyć, by ktoś zgodził się na foty w środku) i tu trzeba się dowiedzieć jaki kran ma ten byk. Dobra, koniec biadolenia. Jeśli ktoś obfoci, to wrzuci foty i tyle.
Też o tym słyszałem i właśnie się tam wybierałem. Przypłynęły kilka dni temu do Portu statkiem, teraz je przetransportowano w nieco inny rejon portu. Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jakieś zdjęcia. :)
Założę się, że jakiś prywaciarz ściągnął. Zastanawiam się tylko po co. Nie było taniej odkupić od Cargo jakieś byki nadające się tylko do NG? Przecież takich masa.
Diabelski byk :D (ET22-666)Jak ostatnio go widziałem był jeszcze zielony:p
I artykuł na ten temat. ;)
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,11059216,Lokomotywy_z_Afryki_na_szczecinskich_torach__ZDJECIA_.html#ixzz1ky5s5W93
I mam prośbę do moderatorów. Czy możnaby wydzielić wszystkie posty o marokańskich ET22 do innego wątku? Bo raz, że zrobił się OT, a dwa, że nie chę teraz w tym momencie zakładać nowego tematu, żeby te posty były razem. ;]
Widzę, że panu mechanikowi jest bardzo ciepło :)Tia...
Tak się zapytam z ciekawości: Ile jeszcze szóstek jest sprawnych?Ja mam zdjęcia EU06-01, 07, 10, 12, 18, 20. Jeśli jest jeszcze jakiś inny jeżdżący model, to proszę dopisać.
Jeszcze 17.Tak się zapytam z ciekawości: Ile jeszcze szóstek jest sprawnych?Ja mam zdjęcia EU06-01, 07, 10, 12, 18, 20. Jeśli jest jeszcze jakiś inny jeżdżący model, to proszę dopisać.
Dzisiejsza wyprawa na zdjęcia. Prawdopodobnie jedna z trzech nowych zmodernizowanych ET22. ET22-1201.
Są są. Dali nawet kontrolkę otwarcia/zamknięcia drzwi wejściowych do lokomotywy. Gdy zadziała SHP/czuwak świeci także grzybek do zbicia. Ogólnie nówka kabina.Dzisiejsza wyprawa na zdjęcia. Prawdopodobnie jedna z trzech nowych zmodernizowanych ET22. ET22-1201.
To by się chciało mieć :) Zrobiłeś foty na kabinkę? A i czy są jakieś poważne zmiany w środku?
Druga fotka - ciekawa ;) I oni chcą w Polsce Pendolino!? Jak będą takie zimy, a tam będzie okno otwarte, to ten pociąg prędzej zgnije :(
Druga fotka - ciekawa ;) I oni chcą w Polsce Pendolino!? Jak będą takie zimy, a tam będzie okno otwarte, to ten pociąg prędzej zgnije :(Gdzie Ty tam widzisz otwarte okno? Okno jest zamknięte.
[Gdzie Ty tam widzisz otwarte okno? Okno jest zamknięte.
Druga fotka - ciekawa ;) I oni chcą w Polsce Pendolino!? Jak będą takie zimy, a tam będzie okno otwarte, to ten pociąg prędzej zgnije :(Gdzie Ty tam okno widzisz?
Taki mały rarytasik na Brochowie SU45-246Waga po PD.
Już niedługo pojawi się w nowym wdzianku, EP08-010:To znaczy?
miały mieć przywrócone stare barwy ale chyba jednak nic z tego nie będzie.EP08-001 jednak została smerfem. Już została nawet okaleczona...:]
Z Brochowa na śląsk ten węglowy, jedzie EU06-12 Wydaje mi się, że lokomotywa została na nowo pomalowana? lub dobrze umyta. Zmieniła też swoją przynależność regionalną.Lokomotywa została pomalowana w Ostrowie jakiś miesiąc temu. Udało mi się pstryknąć parę fotek także z kabiny.
W chwili przeprowadzania NA, jaki miała przebieg? Czy został jej wyzerowany licznik?Wtedy miała jakieś 400 000km. Licznik nie był zerowany, bo lokomotywa dostała tylko 2 nowe szyby i nowe malowanie z zewnątrz.
Wtedy miała jakieś 400 000km. Licznik nie był zerowany, bo lokomotywa dostała tylko 2 nowe szyby i nowe malowanie z zewnątrz.Szyby dostała nowe, ale nie! kawałka blachy już nie można było dorobić do głupiego reflektoru. Lepiej było zamalawować resztę.
Ciężko było zrobić taką listwę ozdobną więc.... Pędzel załatwi niedoróbki.Kawałeczek blachy, zobaczcie jak była „mocno” draśnięta.
O 13:40 stała już na MwA w Mysłowicach.Może być, zdjęcie robiłem koło 8:00 rano:)
Infrastruktura kolejowa się nie uszkodziła?Trakcja w torach osobowych, nie ucierpiała. Gorzej jest w stacji towarowej, przy górce rozrządowej czynnej WBA-1. wypaliły się kable w szafach, puszkach przy torowych.
Przecież ma? Ale nie widać, gdyż za ostry kąt robiącego zdjęcie od czoła lokomotywy.Halogeny raczej dobrze widać nawet z takiego kąta.
Widziałem go z daleka i nie posiadał osygnalizowanego czoła.
Dzisiejszy rarytasik na Brochowie. ET22-2019 z wagonem pomiarowym.Miał oznaczenia jak zwykła jedynka?
ET22-2019 z wagonem pomiarowym.Można szerzej do czego ten wagon?
Jak się fachowo nazywa takie uszkodzenie na szynie?Wybuksowanie główki szyny, nieźle ktoś dał po gazie :) Nie mam w domu katalogu wad szyn, ale jakąś cyfrę taka wada szyny ma. Ta literka "O" oznacza obserwację tej części szyny. Dziwne, że nie zakwalifikowano jej do wymiany.
Szlakowa 120km/h.
Co to jest za złącze na załączniku numer 7?
Masz foto?
@macius5991.. Masz oko:)Nie mam oka tylko tam podszedłem później i mnie opieprzono za to, że robię zdjęcia i że niby "nie wolno bo to teren kolejowy".
Dla mnie EN97 to plastikowe metro.Jak metro to trzecia szyna by się przydała ;)
Miałem okazję jechać tym metrem na trasie Bydgoszcz Główna - Nowa Wieś Wielka. Czułem się jak we warszawskim metrze. ;)
Ile ten szynobus tam będzie jeździć, max 120km/h?Nie wiem jaki jest rozmach tego cuda, bo przy kabinie, na podłodze jest namalowane żółte kółko, które jeszcze nie wyschło i musiałem uważać żeby nie wdepnąć.
W ogóle nie rozumiem, po co oni takie kształty projektują i to jeszcze do szynobusów, wiadomo, ze zwalczanie siły powietrza, ale ile ten szynobus tam będzie jeździć, max 120km/h?
Jego maksymalna prędkość użytkowa – 120 km/godz i będzie nim mogło podróżować (w wersji dla odbiorców Czechach) na miejscach siedzących 120 osób.
Przeraża mnie to czoło Pesa-nowego-złomu. W ogóle nie rozumiem, po co oni takie kształty projektują i to jeszcze do szynobusów, wiadomo, ze zwalczanie siły powietrza, ale ile ten szynobus tam będzie jeździć, max 120km/h?
Wawel i epoka na próbie po naprawie w Gliwicach.A tu film:
Wiadomo czy Husarze ciągnęły na całej trasie, czy po drodze były jakieś podmiany?W Poznaniu Polska się odczepiła, do Berlina pojechała lokomotywa w barwach Niemiec.
Pierwszy skład BGE.Rozumiem, że obieg obu lokomotyw nieprzypadkowy?
http://www.stacja-tczew.yoyo.pl/displayimage.php?album=18&pos=0
1. ST44-1213Co, gdzie, kiedy? Zdjęcie zrobione, nie wiadomo gdzie.
Koledzy z Muzeum Kolejnictwa i Przemysłu w Jaworzynie Śląskiej stanęli na wysokości zadania. Przywrócili życie pewnej starszej pani ...
Zdjęcie 1: Przed ...
Zdjęcie 2: Po ...
Wczorajsze zdjęcia stonki Orion Kolej.To nie stonka tylko Kociołek, inaczej SP42.
To SU45-116, który na co dzień pracuje ze składem Kalinki do Kaliningradu, a zdjęcie wykonane pewnie z TLK Rozewie do którego fiat dołącza wagony.Jakbyś tam był :)
Z Poznania przywiozłem pamiątke. Klucz nastawnika lokomotywy SU 45 - 245 w której był klucz od 255 ;PSorki, że trochę odbiegnę od tematu. Czy klucz nastawnika ma taki sam numer? Czy każda seria lokomotywy ma inny rozmiar? Chodzi mi o numer klucza 17, 19, 21.
Trochę źle napisałem, sorki. Chodziło mi o rozmiar klucza, 13, 15, 17, 36 42?Rozmiar to 32. Zwykłym płaskim również da się przełożyć pozycję.
Rozmiar to 32. Zwykłym płaskim również da się przełożyć pozycję.Dzięki za info, jeśli można prosić, to władni tego forum mogą usunąć moje wypociny na temat klucza.
…siódemki w malowaniu Przewozów regionalnych.To nie jest malowanie PRów. To malowanie TS Opole a są one dzierżawione przez PRy.
Trochę niewyraźne zdjęcie siódemki w malowaniu Przewozów regionalnych.
Czy to okolice Warszawy? Ostatnio widziałem tę lokomotywę 03.08 wyjeżdżającą z Warszawy Wschodniej w kierunku Łodzi.
Nie to Aleksandrów Kujawski jakies 20 km od Torunia, ta siódemka jeździ tu od jakis dwóch tygodni ale nie wiem gdzie się kieruje.
Jeździ na IR "Harpun" z Kołobrzegu do Warszawy Wsch.Dzięki za informację.
A swoją drogą... Widzieliście takie ciekawe podkłady? Tak, to Polska. Linia Kraków Bieżanów (nowy peron) - Wieliczka Rynek Kopalnia.
Trochę niewyraźne zdjęcie siódemki w malowaniu Przewozów regionalnych.Poczytaj dokładnie na forum kogo dokładnie "czekolady" są ;)
4.Jakiś problem z Print Screenem?
Nie miałem czasu robić zrzutki ekranu . Śpieszyłem się a Fraps'em tego nie zrobię.Tak jakby to była sprawa życia i śmierci. :D 99% użytkowników pewnie wie, że jest takie coś jak 181/2 w MaSzynie i prawdopodobnie jest tam tekstura 020-9. Żadna rewelacja.
Nie miałem czasu robić zrzutki ekranu . Śpieszyłem się a Fraps'em tego nie zrobię.
@Patrykos: Do tej nie potrzeba zdjęć :). W godzinkę mógłbym przerobić stary model, jeżeli ktoś z trasopisarzy/scenariuszopisarzy odczuwa taką potrzebę, to mogę machnąć może być jako wagon, albo model stojący.Ale co chcesz przerabiać? O_o Wystarczy nałożyć alphę tu i tam. I o jakim starym modelu mowa, ciciek?!
Dwóch hanysów się spotkało na Brochowie :) @Sawi i @darek71wrc
Cześć wszystkim :) Ostatnio(tj. kilka dni temu:P) byłem na dworcu Kraków Główny,i tak stoję sobie na peronie,czekam na jakiś pociąg,patrze a tu ogromne moje zdziwnie gdy ujrzałem Eu06-01 ciągnącą wagon Bdnu w starym, PRLowskim malowaniu!!!
EU06 także jechała za 3 wagonami do Gdyni. Więc jak ujrzycie EU06 pod siecią to albo Chabówka, albo wypożyczona do filmu ;).
@Darek71wrc, niech zgadnę ; Regio Glacensis do Pardubic?Tak, to ten skład.
Gdynia, Gdynia...Chabówka to jest, że tak ujmę mój drugi dom. Więc wiem - co, gdzie kiedy. Chyba, że po drodze coś jeszcze załapali.EU06 także jechała za 3 wagonami do Gdyni. Więc jak ujrzycie EU06 pod siecią to albo Chabówka, albo wypożyczona do filmu ;).
Z Bydgoszczy do Poznania tak uściślając. ;)
ET22-023 to już chyba ostatni najniższy jeżdżący model. Jeździła jeszcze ET22-017 ale już jej na Brochowie nie ma.Jest jeszcze 003
Jest jeszcze 003Już dawno nie.
Filmik fajny, tylko czemu ten przód loka 014 tak faluje,(pływa)? Dobrze że jeszcze jeździ, wyżej pisałem, że był u nas jeszcze numer 017, ale znikł.W Pomorskim jest.
…numer 017, ale znikł.22-017 niedawno widziany w peronach Poznań Główny z bonusem w postaci kopcącego się silnika trakcyjnego :) Gdy przechodziłem rewident akurat go oglądał. Nie wiem czy nie nabili wtedy z jakieś 15 minut.
A 003 tak czasem nie ma OG? I jaki jest warunek wystawiania czasowego świadectwa a nie limitu kilometrów?
@ZT-POZNAN co się dzieje z ET22-91?
@Darek, a nie wiesz przypadkiem ile 06-07 ma km wystukanych? :)No widzisz! Nie popatrzyłem, bo jakiś pacan ogrzewanie kabiny zostawił włączone i musiałem robić zdjęcia w ukropie, sekund pięć i trza było uciekać z kabiny:)
Ciekawe kiedy ją na Tatrach zobacze u siebie :DPewnie już nigdy. Do następnego sezonu wyjeździ kilometry, a już od końca wakacji lokomotywy Cargo nie jeżdżą w IC.
@Darek, a nie wiesz przypadkiem ile 06-07 ma km wystukanych? :)Już mam licznik z kilometrami w EU06-07. Lokomotywa jeszcze stoi na Brochowie.
Z tego 22-1132 był miły mech i mnie wpuścił do kabiny na postoju :D.Ale, że co? Miły w sensie w dotyku był? Pamiętam na jednym Orlenowskim gagarinie też mech był. Nie wiem jak się skubany uchował ale rósł sobie spokojnie między szybą a prowadnikiem okna.
Ale, że co? Miły w sensie w dotyku był?To może pani mechanik?
Z tego 22-1132 był miły mech i mnie wpuścił do kabiny na postoju :D.Ale, że co? Miły w sensie w dotyku był? Pamiętam na jednym Orlenowskim gagarinie też mech był. Nie wiem jak się skubany uchował ale rósł sobie spokojnie między szybą a prowadnikiem okna.
<jeszcze trochę i z "maszynisty/mechanika" poprzez "mech" zrobi się "mh" -żeby było jeszcze krócej>
1,2) Wykolejenie ET22 skrajnym zestawem kołowym.
Kolego jaki byk i gdzie? ;-)Niestety "tajne przez poufne" ;-)
wg. Wikipedii:A dokładnie w jej pobliżu pod chmurką miedzy rumunami i innymi trupami ;)
Obecnie jeden egzemplarz SN80-12 znajduje się w leszczyńskiej lokomotywowni…
Kabina ET22-014 (zdjęcie ze 20 września 2012 roku)Jest numer, data, zdjęcie i miejscowość - czego jeszcze trzeba, żeby zwolnić maszynistę?
Tam w środku naprawdę jest tak szaro i ponuro, czy tylko na zdjęciu tak wyszło?Niektóre byki mają czarne/ciemno szare kabiny.
Kabina ET22-014 (zdjęcie ze 20 września 2012 roku) oraz nowy byk (ze 13 września 2012 roku).
Tak to bardzo możliwe, że to jest podbijarka do podkładów bo remontują torowisko na Lubin Kopalnia przy końcu linii trakcyjnej. Kabina ET22-014 (zdjęcie ze 20 września 2012 roku) oraz nowy byk (ze 13 września 2012 roku).
Spokojnie. Może poprosił maszynistę o fotę. ;-)
Znalazłem na rosyjskim uploadzie.Czyli źródło masz, pokaż.
Miałem, ale jak pokazałem na FB, to kazali usunąć.Kręcisz człowieku jak mało kto. Ja Cię pytam o upload rosyjski, a nie o FB.
@Benek, fotka szybko zniknęła i z ruskiego uploadu, dla bezpieczeństwa pracowników...Jak można z pojazdu robić tajne rzeczy? Przecież to tylko urządzenie, kupa metalu i elektroniki, nikt schematów nie udostępnia. Nie rozumiem takiego zachowania. Zrobili "tajną ciuchcie" w Polsce i broń Boże taką pokazać przed wypuszczeniem. Proszę mi wytłumaczyć to dziwaczne podejście?
Mówią że to Asynchron
A może to tylko pozostawiona wentylacja dla lepszgo przewietrzania? Nie koniecznie opory, prawda?Mówią że to Asynchron
Asynchron z oporami... Na dachu widać wentylacje szaf oporowych.
Beniu, chłopaki chyba mają na myśli że ktoś "z góry" może dojść do tych zdjęć i Za to ktoś może z roboty wylecieć, albo wszystkim potrącić pensje.
EN71-100Aks. Jechał z Newagu w stronę DGZ.
Jak juz robicie foty w kabinach, to wezcie robcie zdjecia na tekstury, a nie jakies gnioty, ktore sa przydatne do.. niczego. Nie dosc, ze zasluzycie sie dla projektu, to pomozecie w rozwoju (ktos chetny do obrobki/zmiany kabiny sie znajdzie, materialy sie nie zmarnuja).
Fotki kabiny EM10 wiszą już na forum od dawna (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.270.html).Chodzilo mi ogolnie - kazde foty na tekstury kabin siodemek, bykow, EZT, czegokolwiek moga w przyszlosci sie przydac.
Podasz numery tych Gagarinów w tle?
Głuchoniemy po dotknięciu megafonu odbiera wibracje, które wytwarza duża głośność dźwięku, dzięki czemu w rytmicznych wibracjach głuchy jest w stanie rozpoznać jakie zdanie jest wypowiadane przez megafon dotykając go ręką.
Na obu fotkach jest przecież ładowny skład.Na moich zdjęciach z 1.02,ale na Darka z 3.02 widać, że próżny.
Na moich zdjęciach z 1.02,ale na Darka z 3.02 widać, że próżny.@mechatronik próżny, stoi od rana na Brochowie do teraz. Nie wiem czemu ale stoi już prawie dwanaście godzin.
Ah ten mój mały ekran, nie objął obu postów i nie skumałem :)Na obu fotkach jest przecież ładowny skład.Na moich zdjęciach z 1.02,ale na Darka z 3.02 widać, że próżny.
30 Stycznia miała rewizję, więc może to od śniegu?
Ale rdza!? Czy auto od śniegu ci rdzewieje? To jest istna chała, Papugi dłużej jeżdżą i nie rdzewieją.Sam jesteś jak ta rdza. To jest "syf" z sieci trakcyjnej powstały na skutek utleniania się miedzi(?). Każdy pojazd posiadający pantografy to ma w mniejszym bądź większym stopniu.
W przypadku stosowania nakładek miedzianych ślizgacz pokrywa się warstwą smaru grafitowego, który zmniejsza rezystancję i tarcie, a jednocześnie jest źródłem bardzo widocznych zabrudzeń pojazdów.
Sam jesteś jak ta rdza. To jest "syf" z sieci trakcyjnej powstały na skutek utleniania się miedzi(?). Każdy pojazd posiadający pantografy to ma w mniejszym bądź większym stopniu.
Świadectwo wystawiono 31.12.2013 r. :)@Benek, powiem szczerze, że nie zauważyłem tego babola na świadectwie.
Na czym ta nietypowość polega? Kompletnie się na tym nie znam :)W większości przypadków pękają szyny skrzydełkowe, odlew dzioba jest jednolity i od niego odchodzą te dwie szyny krótkie. Nie można ich w żaden sposób zabezpieczyć (np. łupkami), nie ma dojścia, żeby wywiercić otwory na śruby. Trzeba było wymienić całą krzyżownicę.
No jak widać jeszcze jeżdżą. A nie czasem do października 2013 miały jeździć ?Dwa wybrane w głosowaniu mają jeździć rok.
Pierwsze widzę. Wagonik motorowy złapany w Głogowie.Tym wynalazkiem jeździ nasza Wrocławska władza.
Z dzisiejszego dnia w pracy, konwój pociągu 463011 z długimi szynami w stacji Wrocław-Popowice, oraz nowe rozjazdy w stacji Wrocław-Mikołajów.Wygląda trochę jak ma malowanie TS Opole.
Edit:
Dziś na podg.Stadion we Wrocławiu, zrobiłem zdjęcie lokomotywy dziwnie pomalowanej. Czyja to lokomotywa? zdążyłem zobaczyć tylko napis CARGO, a dalej nie bardzo pamiętam.
Antena do radia.
Z dzisiejszego dnia w pracy, konwój pociągu 463011 z długimi szynami w stacji Wrocław-Popowice, oraz nowe rozjazdy w stacji Wrocław-Mikołajów.
Edit:
Dziś na podg.Stadion we Wrocławiu, zrobiłem zdjęcie lokomotywy dziwnie pomalowanej. Czyja to lokomotywa? zdążyłem zobaczyć tylko napis CARGO, a dalej nie bardzo pamiętam.
Lotos dzierżawi 6DG od Newagu?
To jest ZIK ;)To jest druga część tego Gagara i należy ona do T.S Opole a jeździ dla WAM-u czyli Cargo Manstera. Dla ZIK-u jeździ M62Y-375B.
Czyżby PKP Cargo malowało rumuny? foto znalazłem w necie na; http://www7.pic-upload.de/01.05.13/xkvtoj42imqz.jpgWygląda na to, że tak.
Co to jest? Stacja Sulejówek Miłosna, tor 4.Nie wiem, czy dobrze myślę, ale u nas są podobne zbiorniki określane mianem "sralni" dla taboru z zamkniętymi zbiornikami w WC :)
Tak, odfekalianie. Dziwi mnie jedynie fakt, że na Wiejskiej Kolei Dojazdowej odbywa się to w peronach :PMoże nie mają gdzie indziej?
Pewnie geodezyjny, czyli granica działki PKP.Granicę działki oznaczają słupki z krzyżykiem na środku. A to K to jakiś skrót.
Granicę działki oznaczają słupki z krzyżykiem na środku.Niekoniecznie, zdarzają się inne np. z napisem PKP. Granice pasa drogowego wzdłuż nowych dróg często wyznacza się słupkiem z napisem po prostu "Pas drogowy". Nie wnikałem w to specjalnie nigdy, ale wydaje mi się, że słupki z krzyżykiem są historyczne tzn. takie kiedyś faktycznie stosowano, ale teraz już nie jest to regułą.
Nie wiem, czy dobrze myślę, ale u nas są podobne zbiorniki określane mianem "sralni" dla taboru z zamkniętymi zbiornikami w WC :)
Nie sądzę aby do tego miało to służyć.U mnie korzystają z tego szynobusy. Ta "kuweta" jest podobna do tej ze zdjęcia z tą różnicą, że odpływ jest w osi toru po środku a dno jest pochylone w jego kierunku. Czasami "prezenty" spadają na tor, wtedy zamiata się je do wora :P
Ciekawostką jest że ten M62 jest przebudowany z członu 2M62-0375. Powstały 2 lokomotywy dla ZiK-u o numerach 0375A i 0375B.One nie należą do ZIKu, obie maszyny podlegają pod TS Opole z czego 375A dzierżawiona jest przez spółkę WAM, a 375B przez ZIK.
PKP Cargo Tabor-Karsznice.
Jakby takim sprzętem robili tory na E65 to ta modernizacja trwała by o połowę krócej.Właśnie się sprężają, bo mają czas do ósmego czerwca oddać tor zdatny do jazdy. Jeśli coś pójdzie nie tak (jakieś opóźnienia będą) to na koszt firmy modernizującej szlak i stację, będą musieli za własne pieniądze wynajmować autobusy zastępcze.
No a na E65 to chyba się od 2009 roku wleką i jeszcze końca nie widać.Mało wiesz.
Wiem dużo bo akurat mieszkam w miejscowości w której już się kończy modernizacja. A na odcinku Iława-Redaki, Susz-Prabuty, Mikołajki Pom.-Mleczewo jest nic nie tknięte.No a na E65 to chyba się od 2009 roku wleką i jeszcze końca nie widać.Mało wiesz.
Wiem dużo bo akurat mieszkam w miejscowości w której już się kończy modernizacja. A na odcinku Iława-Redaki, Susz-Prabuty, Mikołajki Pom.-Mleczewo jest nic nie tknięte.Iława-Redaki-tor nr 2 jest już układany są podkłady itp.
Iława-Redaki-tor nr 2 jest już układany są podkłady itp.Jak zaczynała się modernizacja to na Euro 2012 miało być wszytko skończone. A sami wiemy jak było.
Susz-Prabuty-Podobnie tor nr 2 jest zdjęty nowy drobny tłuczeń jest już wysypany niebawem właściwa warstwa i podkłady.
Dalszych postępów nie znam bo nie poruszam się w tamte rejony. Tak że faktycznie nic się nie dzieje :D
Dobra, bo sobie zaraz oczy wydrapiecie :). Każdy odcinek modernizowanego szlaku, musi przejść przez procedurę przetargową. Jakaś firma wygra przetarg (np. firma kazio) jeśli nie ma mocy przerobowej, podnajmuje firmy na konkretne prace modernizacyjne. PKP płaci za wykonanie danego odcinka firmie (kazio). Żadna z firm nie podejmie się modernizacji całego szlaku, robi się to odcinkami. Nie ma takiej mocy przerobowej, żeby zmodernizować jakiś szlak torów np. 100km w ciągu jednego roku kalendarzowego. Sami dobrze wiecie, że potrzebni są fachowcy od mostów, przepustów, układki torów, przebudowy peronów w stacji, o całej geodezji nie wspomnę :)Jak zaczynała się modernizacja to na Euro 2012 miało być wszytko skończone. A sami wiemy jak było.Donek też obiecał drugą Irlandię i co mamy?
A tu efekty modernizacji między Iławą a Prabutami :DTak to jest jak się szyny kładzie podczas mrozów gdy są skurczone. Przychodzi ciepło szyny się rozkurczają i mamy kwiatki jak powyżej. Dobrze mówię Daruś? Fachowa nazwa to chyba wyboczenie.
http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze-fakty/news-pociagi-stanely-bo-wygiely-sie-szyny-kolejarze-to-tylko-incy,nId,965157
Fachowa nazwa to chyba wyboczenie.Tak, zgadza się to jest wyboczenie toru. Fachowo tor układa się w neutralnej temperaturze. Odcinki torów zakończone stykami ( łubkowane) mają inną normę katalogową, od układki toru bezstykowego. Neutralne temperatury są zależne od ciężaru szyn, na dany metr: S:49 i S:60.
Darek a jaki jest cel tej modernizacji? Prędkość 120km/h?Może to głupio zabrzmi, ale nie! Modernizują stację Siechnice i przy okazji wymieniają tor od WBA do Siechnic. Ciekawostką jest to, że były tor osobowy, był na szynach S:49. Ktoś zdecydował o wymianie tego toru na szyny S:60 i kładą tor z odzyskanych podkładów strunobetonowych! Prędkość nie będzie większa jak 60km/h od WBA do Siechnic. Moim prywatnym zdaniem jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Prędkości szlakowej nie podniosą ze względu na małe promienie łuków na moście, pod którym są tory towarowe ze Św. Katarzyny.
Przeszedłem do pierwszej EN57-1232 (jakim cudem się to uchowało bez głównej i modernizacji ?).Standard na tej linii. Połączenie KM6 jest jednym z najmniej komfortowych.
Składy TLK w Dęblinie.W Dęblinie ciekawie przekazuje się rozkazy maszynistom poc. towarowych, mianowicie na sztycy podczas jazdy pociągu :)
Ekstra, że udało Ci się upamiętnić ten niezwykły incydent!Patryk, to tylko rusek… ;P Foto popełnione wczoraj (23.07.13) w godzinach rannych ok 7:30 z pokładu Podhalanina.
W Dęblinie ciekawie przekazuje się rozkazy maszynistom poc. towarowych, mianowicie na sztycy podczas jazdy pociągu :)
http://d.naszemiasto.pl/k/r/d3/da/51f0088b8fd9e_o.jpg
Tak kończą fra…ET22.
Proszę:http://d.naszemiasto.pl/k/r/d3/da/51f0088b8fd9e_o.jpg
Tak kończą fra…ET22.
Co mu się stało? W jakich okolicznościach powstały te liczne uszkodzenia?
Jedna klatka z wczorajszego wypadu do Rzeszowa.Ta lokomotywa prawie rok czas stała na bocznym torze w Ciechanowie z powodu defektu silnika. Należała wtedy do PHU Lokomotiv, które stwierdziło iż nie opłaca im się jej ściągać i naprawiać, bo zbyt duże koszty by wydali na to, a aktualnie należy do PNUIK w Krakowie.
Te byłe ICkowe siódemki idą na modernizację w PR?
Zdjęcia EU07-206 pół godziny temu na Brochowie. Mechanik mówił, że jeszcze ma być siedem lokomotyw, tak pomalowanych.
No niestety takie paradoksy są na porządku dziennym. A modernizacja ta polega na zmienieniu malowań siódemki i pomalowanie kabiny na biało.
No niestety takie paradoksy są na porządku dziennym. A modernizacja ta polega na zmienieniu malowań siódemki i pomalowanie kabiny na biało.
Chyba sobie kpisz, jeśli faktycznie te lokomotywy trafią do PR, to napewno modernizacja nie ograniczy się do malowania pudła i kabiny.
Tu masz więcej o zakresie modernizacji siódemek dla PeeRów http://eu07.pl/forum/index.php?topic=20987.0
Ten zakres moderny tyczy się pierwszej partii (5 szt.), te miały być modernizowane do obsługi składów do 160km/h, jeśli jest tak jak Covalus pisze to można napisać do PR żeby zostawili chociaż jedną w zielonym sweterku.
Była sobie kaczuszka, jedna z nielicznych już bocznic odchodzących od stacji Warszawa Okęcie, lokomotywa była tam może z półtora roku. Jest to zamykany powoli skład węgla / złomu, 4 tory bocznicowe. Od miejscowych zbieraczy dowiedziałem się, że jeszcze dwa tygodnie temu była cała. Widać dość świeże ślady po cięciach.Po farbie nadwozia widać, że była w dobrym stanie. Dlaczego ją złomowano?
Dziś rano o godzinie 8:00, podstawiono pociąg specjalny relacji Wrocław-Lemberg-Kraków.Lemberg to Lwów (niespodzianka!), pociąg wczoraj przyjechał z Krakowa do Wrocławia, dziś miał wracać do Niemiec.
Czy ktoś z Was wie, z jakiej okazji, taki pociąg wyjechał z Wrocławia?Z żadnej okazji - takie pociągi turystyczne przemierzające nasz kraj wzdłuż i wszerz to już prawie codzienność w sezonie letnim.
4 października do stacji Szczecin Główny dotrze niemiecki pociąg specjalny z turystami, prowadzony przez parowóz BR52-8079.
Ty42 ma być podczepione w Gorzowie Wielkopolskim i mają jechać w podwójnej trakcji przez całą Polskę, ale tylko
w drodze do Kaliningradu (czyli na odcinku Gorzów - Elbląg - Bydgoszcz i do granicy). W drodze powrotnej z Kaliningradu, czyli
do Szczecina już tylko z niemieckim parowozem.
Skład od Słupska do Szczecina jedzie przez Szczecinek, gdzie
odbędzie się wodowanie obu parowozów. W Szczecinie nasz Ty42
zjeżdża na szopę i będzie przygotowany do przesuwu w stanie
nieczynnym do Chabówki.
Aktualnie śmiga w CTLu.A nie przypadkiem w Orlenie?
A nie przypadkiem w Orlenie? Bynajmniej w sierpniu jeszcze jeździła w Orlenie.No to się zdecyduj?
Aktualnie śmiga w CTLu.Potwierdzam.Ostatnio widziana w Zabrzu Biskupicach po przyciągnięciu ładownego pociągu wraz z Rumunem, po czym oba loki głosiły się do swojej szopy w Maczkach.
Z dedykacją dla @jageera. ;)
Panowie pytanko, czyja to spółka? Lokomotywa EU07-166 dziś o 13:00 na Brochowie.Podobne malowanie ma lokomotywa 311D-02. Link: http://s3.flog.pl/media/foto/5272225_311d002.jpg (http://s3.flog.pl/media/foto/5272225_311d002.jpg)
...na Zaleskiej Łęgi przy Szczecińskim Porcie Centralnym...Jeśli już to na Zaleskich Łęgach ;)
Nie wiem gdzie zniknął mój poprzedni wpis, więc dodaję nowy z fotkami z 2009, własnej roboty. Nie są może idealne, ale robionJak myślisz, że tylko cyfrówką można zrobić dobre zdjęcie, to się mylisz.ye były zwykłym, starym aparatem na kliszę, a nie cyfrówką.
Pozdrawiam
Najwyżej skończy się tak jak ostatnio pod Kwidzynem.Cóż się tam stało i gdzie dokładnie?
No widzę, że nie jest najgorzej :)Myślisz że na tych torach ze zdjęć Mechatronika jeżdżą szynobusy? Tam takie składy jak do elektrowni w Kozienicach przejeżdżają tam co kilkanaście minut.
Tyle że na mojej linii jeżdżą towary do i z elektrowni z węglem takie jak tu:, ale byczek to rzadko, częściej czapajew albo jamnik.
Cóż się tam stało i gdzie dokładnie?
Jaki sygnał wyświetla semafor? Nie jest on wygaszony :)S1
Dziś przez Brochów towarowy przemknął taki wynalazek.
Nie bez powodu przyjechały ponieważ przybył dyrektor zakładu PKP Intercity.Na bank, wagony będą stały z lokomotywą pod drutem, żeby dyrektor nie zmarzł wracając do Warszawy. A reszta pasażerów niech się martwi sama, jak się ogrzać w wagonach.
Powrót prawdopodobnie również na 51100 do Warszawy.
Na bank, wagony będą stały z lokomotywą pod drutem, żeby dyrektor nie zmarzł wracając do Warszawy. A reszta pasażerów niech się martwi sama, jak się ogrzać w wagonach.Jak byś kolego tam był , pojechały na postojowe (tylko te 3 wagony). Nie widziałem reszty wagonów zestawienia z "Mazur" , na "Wschód" pojechały na grzanie "pod wtyką".
Anglik na Głównym we Wrocławiu, zjeżdża na szopę. Po lewej TLK Śnieżka do Wawy, a po prawej nowiutki TLK Wyspiański do Krakowa. Jakość marna bo telefon nie grzeszy aparatem i jeszcze ten pośpiech na regio.EP07-1051 PKP IC to jest anglik? Ja widzę, że jest ze składem. To jak może zjeżdżać na szopę? Po prawej jakiś wagon. Po lewej fragment ostatniego wagonu składu. To kup sobie aparat fotograficzny. Nie przemawia do mnie, sorry, ale robiłem telefonem komórkowym. Czy każda fotka musi być na forum?
Niemniej jednak w ostatnim zdaniu ma dużo racji.
Niemniej jednak w ostatnim zdaniu ma dużo racji.Nie sądzę. Jednak ta 1051 to powiedzmy wyjątkowa w pewnym sensie i dawno jej tu nie było. Chyba, że wrzuciłby foto niebieskiej siódemki IC w codziennej sytuacji no to można by podciągnąć to do przesady.
EP07-1051 PKP IC to jest anglik? Ja widzę, że jest ze składem. To jak może zjeżdżać na szopę? Po prawej jakiś wagon. Po lewej fragment ostatniego wagonu składu. To kup sobie aparat fotograficzny. Nie przemawia do mnie, sorry, ale robiłem telefonem komórkowym. Czy każda fotka musi być na forum?Tak EP07-1051 obecnie PKP IC to jest tzw. Anglik. Nie na darmo ktoś w Dyrekcji ZPR wpadł na pomysł pomalowania jej w barwy Angielskiego pierwowzoru ku czci licencji English Electric Co. Ltd. i Associatted Electrical Industries. Nawet do dziś bodajże wozi za szybą polską i brytyjską flage.
EN57-804 | Gdańsk Południowy - Pruszcz Pomorski | 01.02.2014Chyba Gdańsk Lipce - Pruszcz Gdański.
Albo jako oznaczenie luzaka od/do pociągu towarowego...…elektrycznego w dodatku, Panie Dyżurny. :P
Albo jako oznaczenie luzaka od/do pociągu towarowego...…elektrycznego w dodatku, Panie Dyżurny. :P
Jeśli masz zdjęcia obu malowań nadające się na tekstury udostępnij proszę. Chętny podejrzewam znajdzie się na pewno.503 w malowaniu KM jest już w wątku na tekstury, wystarczy poszukać, wstawiłem ją dawno temu i z tego co pamiętam to tylko czoło trzeba było znaleźć bo było lekko skopane. Kolega @up5358 stwierdził że ją rezerwuje, no ale oczywiście im więcej materiału tym lepiej. ;)
Wczoraj Brochów dostał wyremontowanego "byka" ET22-1164Nie wczoraj Wujek, tylko od 1 Maja stoi na Brochowie.
…kolejna oszczędność ze strony PLKi…To nie jest PLKa.
No to teraz to mnie zaskoczyłeś. Istnieją jeszcze bardziej genialni zarządcy infrastruktury niż PLKa ?
To jest to niesławne ICE którego elementy podwozia przeszyły przedział pasażerski?To chyba było w TGV - że pękła obręcz koła i wbiła się przez podłogę do wagonu.
Katastrofa pod Eschede. Awaria jednego z kół.
Nie, to byl ICE. Obrecz kola zerwala podklady z torowiska. Wystajaca, wbita w podloge obrecz przestawila kierunek najazdu na zwrotnice, nastepne wagony pojechaly w bok. Od tego czasu wymienionoTo jest to niesławne ICE którego elementy podwozia przeszyły przedział pasażerski?To chyba było w TGV - że pękła obręcz koła i wbiła się przez podłogę do wagonu.
Kolejne zastosowanie "dziur" na SKP. Flagi narodowe z okazji rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.Wczoraj takie flagi na kilku składach KM w Międzyborowie widziałem, a odnośnie tego składu na zdjęciu, czyli EN57-1912 to często nim jeżdżę rano do pracy jak śmiga na Skierniewice.
Ponoć w Krakowie Prokocimiu..
...Linkiem SA138...Jeśli już to SA139.
@R4TCH3T z praktycznego punktu widzenia to zależy jak na to patrzeć. Jakby połamał przedni pantograf, to mógłby uszkodzić i tylny (gdyby poleciały na niego fragmenty przedniego) i wtedy istniałaby konieczność przeformowania składu, zatem pewnie byk musiałby zrobić oblot. Tyle w kwestii "wróżenia z fusów". @klimczok_mk - chyba 701t wychodzi w sumie.No plus siódemka. Myślałem o masie, którą
Cóż, nie wiem jak to zjawisko nazwać - podsył (no może nie do końca bo bez wagonów)? Powiedzmy luźny pociąg, bo złożony z luzaków. Siódemka z telewizorami, trzy jamniki i byk, którym jakoś się nie spieszyło. Miejsce: Bukowno tor 4, czas: 15:57.To się nie nazywa czasami pociąg lokomotywowy? Gdzieś takie pojęcie obiło mi się o uszy.
Jedna z lepszych modernizacji EN57
Ojezu, 11ki... Najgorsze co moze byc.
A jak myslisz? Wysoka usterkowosc, zle wykonanie, nieodpowiednie materialy, urzadzenia i aparaty.Dodam (chodzi o kolejne odmiany AL, AKM, AKD i to bardzo ogólnie): sprawność silników ansynchronicznych, sterowanie drzwiami, skuteczność ogrzewania, odmienność rodzajów klimy, słabo ergonomiczny pulpit maszynisty, różna jakość wydajności sprężarek głównych, różna sprawność przedziałów WC, rozmieszczenie/ilość i jakość wycieraczek, sposób uruchamiania (z szafy NN, czy już z pulpitu), sprawność monitoringu, SIP - systemu informacji pasażerskiej, sprawność wtyczek Hartinga pomiędzy członami, grupowanie silników (jeden falownik steruje 2 silnikami), problemy z wózkami silnikowymi, skomplikowany system rejestracji danych Deuta - Werke (zamiast ATM)... Jest tego milion i każdy podtyp ma inne problemy...
Na ten wózek między mostami, szukam chętnego....Przerobi się to na złotówki:)Jestem szczypior, więc we dwóch raczej nie weźmiemy :D
1. Opory rozruchowe na EU07Haha, ja jestem z Werbkowic. Chciałem kiedyś odkupić tabliczkę "Fablok" z tej SMki, ale niestety właściciel złomu nie był skłonny jej sprzedać.
2. Ślad po łuku elektrycznym - przetwornica
3. Silnik trakcyjny
4,5,6,7,8,9,10 to co widać ;)
11. Ciekawostka z Werbkowic
12. Ukruszenie nakładki grafitowej
Piękna sprawa…Nie jestem w temacie. Czy moglby ktos poratowac numerkiem tej siodemki?
Film przedstawia wizytę w Sławkowie lokomotywy TE33A - montowanej w Kazachstanie z amerykańskich części wersji lokomotywy General Electric Evolution ES44ACi. Lokomotywa ta jest obecnie testowana na Linii Hutniczej Szerokotorowej
Oby to była racja Ryśku bo oczy bolą od samego patrzenia, nie mówiąc co będzie po czasie eksploatacji oraz dbania przez zakłady...
EP08-007 znana ze swojego pomarańczowego malowania, po 3-ciej NG straciła swoje historyczne malowanie. Samo malowanie wróciło do standardowego niebieskiego schematu IC.Słyszałem plotkę że EP08-001 podobno ma teraz otrzymać pomarańczowe odzienie.
Źródło zdjęcia: http://husarz270799.flog.pl/wpis/10652157/#w (http://husarz270799.flog.pl/wpis/10652157/#w)
Lokomotywa w ogniu na linii Wągrowiec-Poznań
Jak dla mnie, właścicielem jest DB Schenker.DB wystawiło ją na sprzedaż w 2014 roku.
SM42-411 uszkodzona w wyniku pożaru stoi aktualnie we wrocławskiej lokomotywowni.W dniu wczorajszym przyciągnął ja do Zabrza Biskupic parowóz Ty42-24 wracający z parady. Odstawili stonkę w krzaki i pojechali z wagonami dalej.
Żródło: http://kurierkolejowy.eu/galerie/lokomotywa-w-ogniu-na-linii-wagrowiec-poznan
W sobotę o godzinie 19 do kluczborskich strażaków wpłynęło zgłoszenie, że w pobliżu miejscowości Kostów doszło do pożaru w lokomotywie elektrycznej.
W kabinie doszło do zwarcia instalacji elektrycznej, która spowodowała pożar pianki izolacyjnej. Pociąg relacji Rydułtowy – Police został zatrzymany, aby straż pożarna mogła ugasić pożar.
nieistniejąca już dzisiaj EU07-204 która według Forum Kolejowe Ilostan,została skasowana po wypadku w 1984.Tak, zgadza się. Pamiętam, gdy byłem w MD Czechowice Dz. na początku lat 90 to właśnie z dyspozytorem szopy rozmawialiśmy o EU07-204. Opowiadał, że "204" poległa w katastrofie kilka lat wcześniej...
Mirosław Szczelina, wiceprezes zarządu (Rail Polska Sp. z o.o.), który pokazał modernizacje lokomotyw z trakcji spalinowej na elektryczną na przykładzie lokomotywy 207E modernizowanej w Rail Polska;
W 2009 roku zaczęły jeździć z pociągami po polskich torach. Pierwsze było PKP Cargo.U mnie na szopie często bywała w 2010 roku i mam nawet zdjęcia :)
Słowackie maszynki serii 131 nie są już nowością w PL. Już w styczniu 2012 roku w wyniku porozumienia pomiędzy kolejami ČD, ŽSR, Kolejami Czeskim Sp. z o.o. w Warszawie i spółką STK SA we Wrocławiu rozpoczęły się planowe kursy pociągów węglowych ze Świnoujścia do słowackiej stacji Haniska pri Košicach prowadzone przez te lokomotywy. Obecnie ich relacje są inne, ale codziennie jeżdżą po sieci PKP PLK SA.
To ile jeszcze na chwilę obecną zostało rumunów czynnych? Zauważyłem także, że prywaciarze również się ich pozbywają (Euronaft Trzebinia i CTL Logistics jako przykład).Aktualnie jak chodzi o zielone to w PKP Cargo tylko dwie sztuki - ST43-355 na Dolnym Śląsku i ST43-366 na Podkarpaciu.
Tak, od półtora tygodnia w Węglińcu jest BR232-253, która po jazdach autoryzacyjnych już śmiga z towarami. Zrobiłem jej tylko fotkę luzem. Ostatnio dotarła do niej druga prawdopodobnie 505, a jak wiemy ma być ich 6. BR232-253 posiada barwy Cargounit i póki co nie ma żadnych oznakowań PKP CARGO, o ile takie są w planie.Widzę ze ostatnio BR232 stała się strasznie chodliwym lokiem.
Super, ale czy spisałeś numery boczne?Niestety tylko tyle udało mi się uchwycić.
Na focie widać przecież numer BR232 - jest to BR232-519-9. O reszcie nie wiem.Pytałem o wszystkie 5...
Za 3 tygodnie bd miał kolejne szkolenia w CTL więc jak cos to postaram się zrobić więcej zdjęć. :)Przynajmniej zanotuj, albo pstryknij komórką same numery, jeśli nie uda się zrobić jakichkolwiek fotek (widzę, że maszyny są pozastawiane).
LauchhammerMożesz tą przesuwarkę torów sfotografować tak ładniej na tekstury?
Żeby nie rozmywać tematu to fotki z dzisiejszego szkolenia na bocznicy CTLOrientujesz się czy są jakieś plany co do SM42? Jest w miarę kompletna?
SM42 w starych barwach CTL
Tak to on 😉
p.s
Czy Pan czasem nie prowadzi kanału na YT Tmechatronik? :)
Rejon przeładunkowy Małaszewicze, jedno z nielicznych miejsc, gdzie można spotkać głównie SM48 należące do PKP Cargo.Masz w okilicy miejsca, gdzie możesz fotografować spalinówki na tekstury?
@Daimler1916: czy udało Ci się ustalić nr BR232 w Maczkach?
Pamiętaj, zrób zdjęcia nr bocznych :) To dla mnie ważne.
OK, to spróbuj spisać numer z cyfrą samokontroli, czyli 232 xxx-x.
Tandetna miniatura filmu, tandetny montaż, kolory pasujące do niczego, a do tego kadry znacznie odbiegające od kanonów dzisiejszego filmowania?
To wszystko tworzy klimat sprzed 20 lat! Na wstępie zaznaczę rzecz niemal najważniejszą.
Cała seria filmów "Wehikuł Czasu P.K.P" prawdopodobnie leżałaby już na śmietniku. Dzięki mojej determinacji, zaangażowaniu i dobrym relacjom z emerytowanymi kolejarzami, udało się uratować tak cenne materiały. Dzisiejszy film to kompilacja tego co działo się w okolicach st. Kędzierzyn - Koźle.
Największe wrażenie robi na mnie ujęcie lokomotywowni i parku taborowego jakim wtedy dysponowała kolej, osobowa grupa postojowa po której obecnie hula wiatr a jedyną rzeczą jaką można w tym miejscu zrobić to pociąć EZT oraz ujęcie do dziś najbardziej charakterystycznej jednostki PR K-K EN57-888, którą nawet ja jako młody maszynista miałem okazję prowadzić. Autor materiałów: Krzysztof C.
1. EN57-888 jako pociąg osobowy z Raciborza wtacza się na peron 1A.
2.Niezidentyfikowana EU07 rusza w Polskę z jednym z wielu kursujących wtedy pośpiesznych
3. EU07-358 z historycznymi wagonami piętrowymi na grupie postojowej przed odjazdem do Raciborza lub Opola. 4. EU07-xxx wjazd na peron trzeci od Opola.
5. "Fiat" SU45, którego w ruchu osobowym obecnie już nie ujrzymy, podstawia się zapewne po tankowaniu w stację.
6. SP42 podstawia się z pociągiem do Baborowa lub Strzelec Opolskich 7. Dawny Zakład Taboru.
2. to EU07-141, 4. to EP07-412. Szacuję rok nagrania na 2003.Cytuj[...] 2.Niezidentyfikowana EU07 rusza w Polskę z jednym z wielu kursujących wtedy pośpiesznych
[...]
4. EU07-xxx wjazd na peron trzeci od Opola. [...]
LHS-potrójna trakcja.
https://youtu.be/e-gLHofAQog
Tak zwane kaszubskie pendolino :P
W20 led, wie ktoś może z czego to wynika że na jednej stacji w torze 1 na wyjeździe są świetlne a na torze drugim również na wyjeździe na tablicy stałej?
Bieszczady i jej atrybuty.
Czy to jest może PDn`ka, ex-SMK Kraków, ex-ex-Krakowska?