- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 11 Marca 2012, 10:07:24

Tytuł: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 11 Marca 2012, 10:07:24
W 2015 roku na 7,8 tys. km torów kolejowych prędkość wyniesie nie więcej niż 40 km/h. Będzie to 48 proc. linii kolejowych w Polsce. Prowadzona w ślimaczym tempie całkowita wymiana torów na istniejących liniach zajęłaby 175 lat. Jednak lekarstwem na problemy PKP S.A. nie są dotacje budżetowe. Spółki kolejowe, a zwłaszcza PLK, z racji powszechnie panującego bałaganu, po prostu nie potrafią zaplanować rozsądnie inwestycji.
http://biznes.onet.pl/poki-klient-placi-sa,18571,5051480,1,news-detal
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 11 Marca 2012, 15:22:24
Z góry przepraszam za moje słowa, ale prawdziwe: Bo tu się nie myśli jak i w jakim czasie zmodernizować torowiska oraz tabor, by były jak najbardziej nowoczesne i bezpieczne - tylko, ile z tej inwestycji można ukraść i dlatego tak to wygląda.
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: hanys w 12 Marca 2012, 17:32:40
@sektor 77. Dobrze to ująłeś. Tylko w Polsce tak jest, że tam gdzie nie idzie ukraść to nawet się za to nie zabierają. Chociażby  na mojej linii 158 z Chałupek do Wodzisławia. Czeka ją gruntowny remont, który w 80% pokryje UE , ale PLK się nie wyraziła bo nie mają pieniędzy. LOL. Ale do Warszawy to mają kasę.
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: GSM w 12 Marca 2012, 21:13:47
Witam,

Brak planowania inwestycji? Raczej brak jakiegokolwiek planowania.
Przykład:
Przejazd kolejowy (linia nr 7, miejscowość Miedzeszyn), ograniczenie do 30km/h z powodu pęknięcia szyn w obu torach (połatane na łubki przez ponad pół roku).
Pęknięcia były 3, z czego 2 w granicach przejazdu.
W trakcie remontu wymieniono fragmenty obydwu torów oraz położono nowe płyty betonowe.
Jednakże około metra za spawem starego toru z odcinkiem wymienionym pozostało trzecie pęknięcie, nienaprawione....
Czy wymaga to komentarza?

Pozdrawiam,
GSM

Regulamin, obowiązki 16.
Quark-t
Mi się moja wiadomość wydawała wystarczająco przejrzysta, przynajmniej w porównaniu do wielu na forum, ale proszę bardzo.  Czy teraz lepiej?

Chyba nie zauważyłeś, że ja Twoją wiadomość "wypoziomowałem" zgodnie z podanym punktem Regulaminu, a Ty ją znowu "spionizowałeś". Proszę poprawić tak jak było.
Quark-t

Niestety, wiadomość narusza Regulamin, Quark-t poprawił wiadomość, Ty naruszając regulamin ponownie ją edytowałeś na wersję nieprawidłową. Brak reakcji na PW i oficjalne uwagi = ostrzeżenie.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 13 Marca 2012, 01:34:01
To ograniczenie nie było z powodu błahych pęknięć szyn, tylko wysadzenia płyt betonowych (w zimę poszły ku górze). Naprawa wymagała już konkretniejszych prac ziemnych uwzględniających terminowe zamknięcia torów, jak i samego przejazdu oraz organizację drogowych objazdów. A tutaj uruchamia się biurokracja (nie tylko kolejowa).

PS.

miejscowość Miedzeszyn

To nie miejscowość, tylko rejon Warszawy.
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 16 Marca 2012, 00:15:04
Ten artykuł jest tak przegięty, że aż szkada czasu na komentowanie. 7,8tys km torów to 48% wszystkich 19tys w Polsce? Skoro w zeszłym roku naprawiono 1000 km torów to jakim cudem wymiana wszystkich miałaby zająć 175 lat?  Ta informacja od kolegi GSM też wyssana z palca. Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 16 Marca 2012, 00:27:33
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 16 Marca 2012, 07:43:10
Przyznam szczerze, o tym co piszecie, to skandal robiąc takie fuchy. Przecież to prokurator powinien się tym już zająć. To jest świadome narażanie życia ludzkiego i kiedyś wprowadzenie ograniczenia prędkości może nie pomóc.
Tytuł: Odp: Brak planowania inwestycji
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 16 Marca 2012, 13:09:21
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).

Bez kitu nie było im łatwiej jakiejś 6 metrowej wstawki tam położyć i zespawać? Przyznam, że jestem w szoku, że zrobili taki wygibas i to nie wywoła jakiejś poważnej awarii. Ciekawie tam na Śląsku macie ;p