- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 11 Marca 2012, 10:07:24
-
W 2015 roku na 7,8 tys. km torów kolejowych prędkość wyniesie nie więcej niż 40 km/h. Będzie to 48 proc. linii kolejowych w Polsce. Prowadzona w ślimaczym tempie całkowita wymiana torów na istniejących liniach zajęłaby 175 lat. Jednak lekarstwem na problemy PKP S.A. nie są dotacje budżetowe. Spółki kolejowe, a zwłaszcza PLK, z racji powszechnie panującego bałaganu, po prostu nie potrafią zaplanować rozsądnie inwestycji.
http://biznes.onet.pl/poki-klient-placi-sa,18571,5051480,1,news-detal
-
Z góry przepraszam za moje słowa, ale prawdziwe: Bo tu się nie myśli jak i w jakim czasie zmodernizować torowiska oraz tabor, by były jak najbardziej nowoczesne i bezpieczne - tylko, ile z tej inwestycji można ukraść i dlatego tak to wygląda.
-
@sektor 77. Dobrze to ująłeś. Tylko w Polsce tak jest, że tam gdzie nie idzie ukraść to nawet się za to nie zabierają. Chociażby na mojej linii 158 z Chałupek do Wodzisławia. Czeka ją gruntowny remont, który w 80% pokryje UE , ale PLK się nie wyraziła bo nie mają pieniędzy. LOL. Ale do Warszawy to mają kasę.
-
Witam,
Brak planowania inwestycji? Raczej brak jakiegokolwiek planowania.
Przykład:
Przejazd kolejowy (linia nr 7, miejscowość Miedzeszyn), ograniczenie do 30km/h z powodu pęknięcia szyn w obu torach (połatane na łubki przez ponad pół roku).
Pęknięcia były 3, z czego 2 w granicach przejazdu.
W trakcie remontu wymieniono fragmenty obydwu torów oraz położono nowe płyty betonowe.
Jednakże około metra za spawem starego toru z odcinkiem wymienionym pozostało trzecie pęknięcie, nienaprawione....
Czy wymaga to komentarza?
Pozdrawiam,
GSM
Regulamin, obowiązki 16.
Quark-t
Mi się moja wiadomość wydawała wystarczająco przejrzysta, przynajmniej w porównaniu do wielu na forum, ale proszę bardzo. Czy teraz lepiej?
Chyba nie zauważyłeś, że ja Twoją wiadomość "wypoziomowałem" zgodnie z podanym punktem Regulaminu, a Ty ją znowu "spionizowałeś". Proszę poprawić tak jak było.
Quark-t
Niestety, wiadomość narusza Regulamin, Quark-t poprawił wiadomość, Ty naruszając regulamin ponownie ją edytowałeś na wersję nieprawidłową. Brak reakcji na PW i oficjalne uwagi = ostrzeżenie.
REWIZOR
-
To ograniczenie nie było z powodu błahych pęknięć szyn, tylko wysadzenia płyt betonowych (w zimę poszły ku górze). Naprawa wymagała już konkretniejszych prac ziemnych uwzględniających terminowe zamknięcia torów, jak i samego przejazdu oraz organizację drogowych objazdów. A tutaj uruchamia się biurokracja (nie tylko kolejowa).
PS.
miejscowość Miedzeszyn
To nie miejscowość, tylko rejon Warszawy.
-
Ten artykuł jest tak przegięty, że aż szkada czasu na komentowanie. 7,8tys km torów to 48% wszystkich 19tys w Polsce? Skoro w zeszłym roku naprawiono 1000 km torów to jakim cudem wymiana wszystkich miałaby zająć 175 lat? Ta informacja od kolegi GSM też wyssana z palca. Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
-
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).
-
Przyznam szczerze, o tym co piszecie, to skandal robiąc takie fuchy. Przecież to prokurator powinien się tym już zająć. To jest świadome narażanie życia ludzkiego i kiedyś wprowadzenie ograniczenia prędkości może nie pomóc.
-
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).
Bez kitu nie było im łatwiej jakiejś 6 metrowej wstawki tam położyć i zespawać? Przyznam, że jestem w szoku, że zrobili taki wygibas i to nie wywoła jakiejś poważnej awarii. Ciekawie tam na Śląsku macie ;p