- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Stele w 19 Lutego 2017, 21:50:29

Tytuł: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 19 Lutego 2017, 21:50:29
Rainsted ma możliwość wyświetlania komentarza dla każdej tekstury. Po wpisie w textures.txt można za dwoma slashami umieścić dowolną treść. Obecnie jest to wyświetlane tylko w zakładce tabor posiadany, ale mam nadzieję, że niedługo ujrzymy go również w pojazdy do edycji składu.
Proponuję jednolity szablon opisu, dający się formatować w tabelę, którą będzie można sortować i filtrować po poszczególnych kategoriach w przyszłości.
Chciałbym zawrzeć:
Czyli dla naszego testowanego Rumcajsa byłoby:
303E-TV-477_HIST.TGA=303E-TV,EU07,EU07-477_HIST //EU07-477,PKPC,Wrocław,2006.11.10,Zakład_Taboru_w_Krakowie,LelekW miejsce nieznanych tokenów wstawiamy pytajniki, by parser dobrze to łapał.

Póki co czekam na opinie. Tabelę umieści się na stronie, jako listę autorów tekstur. Oczywiście będzie potrzebna wasza pomoc, bo jedna osoba całego taboru nie skataloguje. Zazwyczaj będzie to kwestia przepisania danych z tekstury, ilostanu i forum.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 19 Lutego 2017, 22:20:52
Z istotnych informacji widzial bym tam jeszcze koniecznie autora zdjec. W tym konkretnym przykladzie DarekWRC. Jednak nie rozumiem czemu taka lista miala by sluzyc, czy to sa istotne informacje potrzebne do podjecia decyzji ktora teksture wybrac? Taki plik w pdf, lub html mozna zrobic i wrzucic do katalogu inne. Zreszta i ten katalog nazwal bym " informacje" lub "instrukcje".  W innym watku wspomniano o odejsciu od zewnetrznego startera, raczej powoli nalezy odchudzac jego znaczenie.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 19 Lutego 2017, 22:38:28
A dlaczego wewnętrzny/alternatywny starter nie może używać tych danych? Serio ktoś chce robić nowy sposób katalogowania pojazdów, zamiast użyć rainstedowego?
Ma to służyć:
1. Uhonorowaniu wszystkich autorów tekstur w dokumentacji.
2. Ułatwieniu zestawiania sensownych fikcyjnych składów.
3. Ułatwieniu trzymania spójności okresu historycznego.
4. Pokazania większej ilości informacji o teksturze. Po miniaturce to ja nawet nie wiem, czy to Orlen czy Deutche Bahn.
5. Danie opisu niewidomemu, który sobie po teksturze nie określi co zaś.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Lutego 2017, 22:43:17
Cytuj
2. Właściciela/dzierżawiącego (kod EVN?)
EVN w mojej ocenie jest zbędny. A nazwa właściciela / dzierżawiącego... może pojawić się problem ponieważ malowanie / właściciel / dzierżawca to mogą być trzy odrębne podmioty.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 19 Lutego 2017, 22:54:43
Chodzi mi o to, czy właściciela dajemy w formacie EVN czy jakimiś własnymi nazwami. Pełniejszymi, bardziej wymownymi dla laika.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 19 Lutego 2017, 23:09:56
Liste uchonorowanych jak najbardziej widze, ale sa lepsze miejsca niz to ktore proponujesz.

Sensowne fikcyjne sklady nie istnieja, zobacz co wyszlo z kibla stojacego nie pod drutem, cytatu Twojej wypowiedzi z grudnia i dziwadelek, ktore zalegly sie na forum.  Zreszta tu jest pole dla piszacego scenariusz, ktory powinien o to zadbac, a testy wylapywac nieprawidlowosci.


Historyczne trzymanie fasonu jak wyzej.


Miniaturki zrobic wieksze, jest podglad tekstury przy dodawaniu pojazdu w rainsted, argument mozna obejsc istniejacymi mozliwosciami.


Bez komentarza, jak wszyscy, chcialbym aby kazdy mogl komfortowo jak na swoje mozliwosci korzystac z dobrodziejstwa maszyny.


Pora spojrzec prawdzie w oczy,  to trudne ale kiedys to trzeba zrobic. Starter jednolity z plikiem wykonywalnym. Kiedy to zrobic jak nie teraz przy konwersji na c++? O instalatorze z prawdziwego zdarzenia wspomne jeszcze raz. Mamy paczke klikamy zainstaluj, pokazuje sie skrot na pulpicie. Klikamy ten skrot, jest starter, tu do dyskusji co ma w nim byc. Na koncu przycisk uruchom. Mamy archaiczna architekture.


Mamy kupe bledow w sceneriach, nie ma komu poprawic Drawinowa, pomoc dokonczyc kaliska. Zadko ktos uwzglednial moje pomysly i uwagi. Mozna sie z nimi nie zgodzic, nie jestem zadnym guru, ale mam prawo do swojego zdania tym bardziej ze ten watek po to powstal.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Lutego 2017, 18:10:11
Z braku dalszej dyskusji, wprowadzamy następujący standard:

Czyli dla naszego testowanego Rumcajsa byłoby:
303E-TV-477_HIST.TGA=303E-TV,EU07,EU07-477_HIST //v1,EU07-477,PKPC,Wrocław,2006.11.10,Zakład_Taboru_w_Krakowie,Lelek,darek71wrcW miejsce nieznanych tokenów wstawiamy pytajniki, by parser dobrze to łapał.

Dopisuję to do wymagań publikacyjnych. Obowiązuje dla wszystkich tekstur dodawanych do testu od 24.02.2017.

Proszę o listowanie dostępnego w paczce taboru. Rangowych o wprowadzanie zmian bezpośrednio na repozytorium i kopiowaniu wpisów tutaj, by wszyscy widzieli co jest opisane. Bezrangowych o umieszczanie ich tutaj jako cały wiersz wpisu z textures.txt w znacznikach code z podaną ścieżką do pliku, w którym mają być umieszczone.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 23 Lutego 2017, 22:00:54
Tak, identyfikator literowy z EVN to chyba jedyna rzecz warta wyciągnięcia. Listę identyfikatorów literowych podrzucę w odpowiednim wątku.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 23 Lutego 2017, 22:26:43
@macius5991: wykaz wszystkich europejskich VKM czyli na przykład PL-LOTOS, PL-PKPIC i.t.d jest dostepny do ogólnego wglądu tutaj: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-VKM-publiclist-83.pdf (http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-VKM-publiclist-83.pdf) .
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Lutego 2017, 22:38:23
Dzięki Robo. Podlinkowuję do wytycznych.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 23 Lutego 2017, 22:47:50
Podlinkuj lepiej to: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/list-VKM.aspx. Lista VKM jest aktualizowana co miesiąc, stąd tamten link za miesiąc przestanie prowadzić do najnowszej wersji. Poza tym jest tam też wersja xls, w której można sobie łatwo filtrować te dane. .
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Lutego 2017, 23:21:21
Podmienione.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: joey w 02 Marca 2017, 16:25:09
Staram sie obecnie robic opisy do wagonow z katalogu 1xxa i nasuwaja mi sie pytania. Co robic w sytuacji, gdy tekstura i/lub zdjecia maja wiecej niz jednego autora? Separowac ukosnikiem, srednikiem? Jesli w czasie po wydaniu tekstury autor zmienil nick, uzywac aktualnego, czy owczesnego?
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Marca 2017, 16:40:39
Na pewno nie separować, bo przyszły parser zgłupieje. Nie przewidziałem takiego stanu. Może andem "&"? Przy okazji listuj tekstury w rozdzielczości <1024px. Jak nie przedstawiają super unikalnego malowania, pójdą do kosza.
Zgłosiłem problem z parsowaniem do Ra i jest poprawka w starterze. Trzeba obadać jak teraz TEM2 zadziała przy różnych wariantach spacji/ich braku.

No i @joey opisał 1xxa_v1. http://eu07.pl/daily/export/dynamic/pkp/1xxa_v1/textures.txt Widzę są problemy z kodowaniem polskich znaków w Rainstedzie. Trzeba to z Ra dogadać.

Wielbiciele siódemek, opiszcie po pięć loków każdy i zaraz będziemy mieć pół ilostanu.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 04 Marca 2017, 14:11:23
Pół godziny temu wysłałem poprawkę do repo. Oprócz tego co napisałem w opisie commita, jest dodatkowo poprawione kodowanie pliku (zamiast ASCII było UTF-8) i teraz polskie znaki wyświetlają się poprawnie.
Tytuł: Odp: Opisy tekstur dla startera
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 12 Marca 2017, 11:40:38
Ja kończę robić opis dla EP09, bo brakuje mi tylko autorów tekstur i zdjęć w 3 pojazdach.