Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - x_Zielu

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
A ja bym był za zachowaniem bezterminowym. Bo mimo wszystko jest tam dużo cennego materiału. Nie kupuję udostępniania tego publicznie, wcześniej argumentowałem dlaczego.

2
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Kwietnia 2024, 18:32:53 »
Czeska manewrówka znana w Polsce jako SM60 - 794 009 CD (bok + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/794%20009.7z

Z vectronów (bo co to by był za post bez nich) - 6193 400 Siemensa, wersja na 230km/h.

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

4
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 07:45:14 »
Oczyszcza wątek z nic niewnoszącego syfu nie na temat, który tutaj wrzucasz i jeszcze masz pretensje XD

5
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 06:51:07 »
Potencjalnie dlatego, że nie wnoszą nic do tematu poza wycieczkami osobistymi.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:30:31 »
Jest to równie dobry argument w stosunku do historii osoby, którą właśnie proponujesz jako administratora. Miłosz też w swojej historii ma przewinienia, a jednak po daniu drugiej szansy mamy dobrego członka zespołu. Uważam, że danie drugiej szansy po 2 latach będzie adekwatnym pomysłem, zwłaszcza patrząc na daną sytuację. A skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi głupoty? Ano dlatego, że chłop jest 20% starszy, z pewnym rzeczy się wyrasta i konsekwencje też dają do myślenia.

Dobrze że napisałeś prośbę, jeszcze ponowię ją w tą środę na pv Iwanowi, wszak wiadomość łatwiej zauważyć niż nowy wątek w którymś z działów.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:23:03 »
W mojej opinii, w sytuacji jaką mamy, danie chociażby okresu próbnego nie zaszkodzi. Przypominam, że Hirek nieco dorósł, posiada wymagane kompetencje i mógłby wyraźnie pomóc chociażby w kwestii przyszłościowych planów wdrożenia MaSzyny na Steam. O ile informacje, które otrzymałem, są prawdziwe, to ani @matek123, ani @Miłosz Dorsz tych umiejętności nie mają, bo miał ich nauczyć (o ironio) Milek, którego jak widać nie ma. Czy jest jakaś propozycja poddania pod opiniowanie kandydatury Hirka innej, niż prawo veta ze strony jednej osoby?

Abstrahując od dyskusji o kandydaturze Hirka, chcielibyśmy w środę, w wypadku braku odpowiedzi od Milka do tego dnia, wystosować prośbę do @iwan o mianowanie @Miłosz Dorsz administratorem.

8
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

9
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:58:44 »
XD

10
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:41:28 »
A to przepraszam bardzo, mam głaskać po główce i udawać, że nie jest źle zrobione?
Pytaliście wprost, co poprawić, więc dostaliście odpowiedź, co jest źle i dlaczego się nie nada. Co do nowego doświadczenia, to jest jasna sugestia, co można zrobić, żeby takowe nabyć - robić prostsze modele. Osoby bardziej doświadczone mają:
a) swoje projekty
b) prawdopodobnie rozpoczęty i całkiem rozwinięty projekt tejże kabiny.

Jeżeli wypisanie błędów na prośbę o wypisanie błędów was zniechęca, to trochę xd.

11
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 22:05:53 »
Jako, że mam starszego blendera, to nie otworzę tego pliku, za to po screenach, to do zrobienia jest od nowa. Na wymiarach, a nie "na oko", patrząc na zdjęcia. Posiadając umiejętności modelowania.
Nie klei się to, wygląda to słabo (no po prostu, początkujący blenderowiec nie zrobi ot tak kabiny do pojazdu, to nie ten poziom zaawansowania). Są znaczne różnice względem rzeczywistości, na przykład:
1 - oryginał ma to pod kątem, u was leci prosto
2 - u was za bardzo idzie to w górę, i chyba zbyt długie to jest
3 - to nie jest kwadrat w oryginale
4 - złe kształty
5 - niewymiarowe
I mozna tak dłużej. Brakuje "krągłości", widać robotę na oko, a nie na wymiarach. W takim stanie ani w żadnym podobnym, robionym na oko to na 99% nie przejdzie. Ponownie, proponuję uczyć się modelować na czymś prostszym.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 18:05:15 »
SM42-2090 (czoło + 2 boki):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42-2090-r2.7z

Z Vectronów:
X4EAB-045 DB Cargo
6193 509 LTG Cargo
193 734 ELL/Rail Force One

13
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 29 Marca 2024, 13:53:57 »
Sugeruję otworzyć sobie plik errors.txt i z pomocą poradnika z forum pobrać brakujące pliki z repozytorium.

14
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Marca 2024, 11:58:59 »
EP07-361 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-361.7z

740 422 (bok + czoło + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/740%20422.7z

741 518 (2 boki + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/741%20518.7z

742 141 (czoło + 2 boki):
https://eu07.pl/userfiles/28235/742%20141.7z

Węglarki ASPWR:
Eaos 33 51 5356 421-6
Eaos 33 51 5331 858-9
Eaos 33 51 XXXX XXX-X (graffiti)
Eaos 33 51 5348 875-4
Eaos 33 51 5348 864-8
Eaos 33 51 5331 852-2
Eaos 33 51 5338 567-9
Eaos 33 51 5331 027-1
Eaos 33 51 5331 093-3
Eaos 33 51 5333 502-1
Eaos 33 51 5356 436-4
Eaos 84 51 5348 425-6
Eaos 33 51 5348 882-0
Eaos 33 51 5356 428-1
Eaos 33 51 5348 828-3
Eaos 33 51 5429 070-4
Link: https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20ASPWR%2020032024.7z

Oprócz tego jak zwykle nieco Vectronów:
193 830 (czoło + dane do przebicia)
193 901 (2 boki + czoło)
193 758 (bok + czoło)
193 849 (bok + czoło)
193 585 (bok)
193 744 (bok)
193 844 (bok + czoło)
X4E-797 (bok + czoło)
EU46-525 (bok + czoło)

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Marca 2024, 22:53:12 »
A zatem dzięki udanej współpracy z @shonek93 przedstawiam kilka pojazdów:
SM30-905 Rail Polska (2 boki, 2 czoła, detale):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM30-905.7z

TEM2-266 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/TEM2-266.7z

EU07-121 (bok + czoło podglądowe):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07-121%20%28cz%C4%99%C5%9B%C4%87%20trzecia%29.7z

SM42-527 FDM REW (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42-527.7z

Węglarka Eaos 84 51 5348 308-4 PL-ZPNT (bok + czoła skosy):
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarka%20tabor%20ziel%2010032024.7z

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Marca 2024, 17:09:01 »
ET22-816 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-816.7z

SM31-009 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM31-009.7z
Wstępnie rezerwuję pojazd dla siebie.

Węglarki ze składu Train Speed:
Eas 33 56 5423 771-8 SK-LTB
Eas 37 55 5961 410-8 H-LTB
Eas 37 55 5961 417-3 H-LTB
Eas 33 56 5423 774-2 SK-LTB
Eaos 37 80 5358 991-7 D-EFM
Eas 37 55 5961 419-9 H-LTB
Eas 33 56 5423 767-6 SK-LTB
Link: https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20TS%20332024.7z

17
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 23:12:35 »
Mam tę produkcję i oficjalnie nie znajdziesz tam licencjonowanych pojazdów.

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Lutego 2024, 18:06:02 »
Falns 33 56 6633 025-3 AXBenet (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Talboty%20AXBenet%2025022024.7z

Węglarki Budamar:
Eas 33 54 5423 451-9 CZ-NHTR
Eas 37 80 5421 181-8 CZ-NHTR
Eas 33 56 5423 536-5 CZ-NHTR
Eas 37 80 5421 173-5 CZ-NHTR
Eas 31 56 5968 627-5 SK-CWAG
Boki. Link:
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20Budamar%2025022024.7z

Dodatkowo, ET43-015 (2 boki + czoło), z racji chęci wykonania w przypadku wyjścia modelu, zostawiam na razie u siebie na dysku. Do innych symulatorów lub coś w ten deseń, to zapraszam na pv.
Na standardowych zasadach mam:
6193 566 (białe)
6193 574 (białe)
193 744 (ELL/LokoTrain)
383 210 (ZSSKC)
383 010 (CDC)
EU46-524 (PKPC)
193 375 (DB)
193 585 (Białe CDC)
383 207 (ZSSKC)
193 686 (CD)
6193 059 (CU/Bahnoperator)
X4EC-053

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Lutego 2024, 15:24:53 »
Sporo różnorodnego, zagranicznego taboru. Może się komuś przyda.
ano przyda, proszę o rezerwację w wypadku wyjścia modelu na pojazdy 193 737 i 193 581 :)

20
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 13 Lutego 2024, 21:08:58 »
Spoiler: nie ma programu, który magicznie sprawi, że model z innego symulatora zacznie działać w Maszynie.

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Stycznia 2024, 22:02:38 »
SM42-1118 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42-1118.7z

SM42-1155 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42-1155.7z

SM42-1023 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42%20Wydmuszka.7z

Zaces 33 51 7874 394-4 PMT (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Beczka%20PMT%2023012024.7z

A dla zainteresowanych, na standardowych zasadach 193 783 w stanie ubrudzony bardzo mocno.

22
Nie ma oficjalnej, są jedynie nieoficjalne po kilka tysięcy osób. Co tylko pokazuje potencjał. Discord daje wiele zalet. Sam pytasz o RODO w przypadku powiązania z discordem, ale powiązać te same dane z mattermostem już nie ma problemu i za tym optujesz xd. Szukając tylko problemów, to za wiele nie zdziałamy. Powiązanie kont z bazą forum umożliwia założenie konta przez "kolegę" i dalsze użytkowanie forum, analogicznie na discordzie. Oskarżeń o stronniczość pozwolę sobie nie skomentować, bo osoby stronnicze możesz mieć w dosłownie każdym medium. Na forum i na chacie na mm również. Za to discord ma mniejszą skłonność do wyłączenia się na tydzień ze względu na brak obecności jednej osoby. I o wiele większe możliwości, niż mattermost.

23
Na tej kwestii prawnej się nie znam, więc proponuję:
a) na takich samych zasadach, co na mattermosta
b) po prostu nie przekazywać danych użytkowników, tylko dołączać do serwera z prywatnych kont, tak jak teraz to się dzieje chociażby u mnie xd?

24
Tym, że jest nieporównywalnie bardziej popularny wśród młodzieży (a to chyba do niej należy się zwrócić i w niej szukać potencjalnych twórców). To tak na przykład. Lepsza możliwość moderacji treści. Łatwy dostęp do wybranych kanałów, możliwość ich dodawania, bez konieczności wejścia na kanał każdej jednej osoby osobno. Możliwość łatwego ogłaszania różnych rzeczy przez kanał ogłoszeniowy. Discord ma nieporównywalnie większy potencjał i zrównywanie go z mattermostem to jest kryminał.

25
Odpowiadając od ostatniego mojego komentarza:
Malina - myślę, że takie podsumowanie jest do rozważenia, ale też byłbym ostrożny, bo nie wszyscy (np. ja) muszą chcieć pokazywać efekty swojej całej pracy. Od pół roku pracuję nad pewnym projektem z jeszcze jedną osobą i jakbyśmy chcieli, żeby był raport publiczny, to by był. Nie ma go celowo, i nie wiem, czy narzucanie jest dobrym pomysłem. Ale forma mini podsumowania, co wyszło/co jest w td na FB czy coś w ten deseń raz na miesiąc może być ciekawą opcją.

Matek - pierwsze zdanie - fałszywe. Exemajstrów po prostu prawie że nie ma XD
I tak, generalnie mało osób młodych, które chcą coś robić i robią cokolwiek w tym kierunku. Jak ostatnio rozmawiałem z ludźmi z trainza, to u nich też jest taki problem.

Malina - bo co do zasady, to jest prawda, pesa się robi.
Prace wstrzymane, bo ludzie, którzy robili, to przestali robić.
""tego nie rób bo dopóki nie będzie aktualizacji w .exe to nie ma sensu" (pisanie fizyki na inny pojazd niż EU07)." - fizyka jest pisana pod nowe modele, których mało ostatnio. Generalnie to tak, jest typ nowości, które wymagają grzebania w exe. Nie da się w niektórych przypadkach tego przeskoczyć.
"Ale przynajmniej tekstury na Vectrona z kabiną od Traxa można tworzyć" - rzekłbym, że możesz mieć zdziwko za jakiś czas.

"Dopóki nie wyznaczy się jakiegoś konkretnego kierunku rozwoju to można tak gadać kolejnych 20 lat" - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz ideę, jaka za tym wszystkim stoi. Ten projekt robią osoby prywatne, w swoim wolnym czasie. I robią to, na co mają ochotę. Co masz na myśli przez konkretny kierunek rozwoju? Zmusisz ludzi do robienia określonego taboru, taboromajstrów zmusimy do nauczenia się programowania i działania w exe? Nie do końca rozumiem, co przez to rozumiesz.
Do poważnych postępów w budowaniu symulatora potrzeba więcej niż kilka osób, które rozumieją jak działa exe MaSzyny i więcej niż 3 osoby, które umieją i chcą coś tam wprowadzać. Nie sprawisz magicznie, że osoby robiące tabor zaczną robić scenerie lub exe. Tak po prostu, to dwie osobne kategorie prac wymagające zupełnie innych umiejętności.

trzecia_bateria: Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.

26
Ok, i jak to się odnosi do aktualnej sytuacji? Rozumiem przekaz, że źli deweloperzy zniechęcają, ale są to projekty z 2010, 2012 i 2016 roku. Osób które dalej aktywnie działają nad projektem jest mało i w większości nie były one zaangażowane w ten proceder (który według ciebie występował). Nic na ten moment na to nie poradzimy, a z kolei wyżej masz przykład tego, że Maciek wsparcie ma. Czy jest źle? Tak. Czemu ma służyć takie przywoływanie domniemanych zniechęcania innych osób sprzed kilku(nastu) lat? Nie wiem.

Zamiast szukać realnych rozwiązań sytuacji, robisz 3 rzeczy:
1) Wypominasz aktualnym deweloperom, którzy w większości nie mają wiele wspólnego z sytuacjami sprzed lat, jakieś krzywe akcje poprzedników, typu przywołane wyżej akcje zniechęcania (które według ciebie występowały i chyba twierdzisz, że występują dalej)
2) W sposób ironiczny wyśmiewasz pracę osób, które aktualnie rozwijają symulator.
3) Rzucasz pomysłem komercjalizacji projektu, czyli pomysł może i głupi, ale za to absolutnie nie do zrealizowania.
Nie wiem w sumie do czego dążysz tymi wiadomościami, bo w miarę mądre pomysły przeplatasz takimi pierdołami.

27
Odnosząc się kolejno do wypowiedzi:
A) Malina
Tak, czysto realnie komercjalizacja nie jest możliwa. Tak po prostu. Chyba że robisz jak simkol, czyli zbierasz malutki procent z maszyny na który masz zgodę i robisz wszystko od zera, tylko że maszyną to to już nie będzie.

Co do propozycji podstawowych kierunków.
1) Edytor scenerii.
TAK. Ale jest ale - nie ma komu zrobić. Jak w sumie wielu rzeczy. Ale jakby było komu, to zgadzam się, że to powinno być jedną z pierwszych rzeczy do zrobienia.
2) Test dodatków jest otwarty. Do devsów i beta od dawna nic nie trafia, nic co mogłoby by wyjść w 2024 lub później tam raczej nie znajdziemy, a jeżeli znajdziemy, to jest to półprodukt, który nie skusi nowych użytkowników do grzebania w nim. Nie widzę potrzeby ich otwierania, bo i tak rzeczy trafiają do td. Działy te pełne są za to rzeczy, które trafiły tam właśnie dlatego, że nie są publiczne. Again, niepotrzebne jest ich upublicznianie.
3) Zgadzam się, patche wystarczą. Raz na kilka paczek można oprócz patcha zaktualizować paczkę całościową, żeby klient mógł sobie pobierać od razu paczkę, a nie paczkę i x patchów.
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite. O ile się orientuję, z punktu prawnego nie będzie to komercyjne użycie znaków towarowych. Darowizny ogólne out, będą o to kłótnie i to jest bardziej niż pewne. Wbrew pozorom, tak, logotypy wszelakich przewoźników, producentów są całkiem istotne i mamy ich tyle, że wracamy do punktu wyjścia, s którym komercjalizacji z tego i wielu innych powodów jako maszyny jest niewykonalna.
5) O ile się orientuję, to starsze pojazdy są oznaczane jako archiwalne za pomocą przycisku. Jak widać, na razie trzymane jest wszystko.

Z wypowiedzią Maćka generalnie się zgadzam, precyzując:
1) Szata graficzna strony/forum myślę, że nie jest aż tak naglącym pomysłem.
2) Dawno za tym optowałem, sam prowadzę taki na ponad 500 osób. Tyle.

Jak już mamy koncert życzeń, to jak znajdziemy kogoś, kto umie programować i zechce poświęcać czas temu symulatorowi, to oprócz edytora scenerii must have jest moim zdaniem inny silnik graficzny, warunki pogodowe wpływające na symulację i reagujące z pojazdem i żeby powiedzmy wyglądało lepiej pod względem graficznym, bardziej jak 3 dekada 21 wieku, a nie pierwsza. Moje subiektywne zdanie, nie trzeba się z nim zgadzać i chętnie poczytam dyskusję w tym temacie.

Myślę, że zasadniczym problemem jest to, że nie liczba osób pracujących aktywnie przy symulatorze jest bardzo mała, nie ma prawie że nikogo, kto by rozwijał aktywnie exe, nie mówiąc już o budowaniu takich funkcji jak nowy edytor scenerii (droga dla nowych użytkowników żeby samemu coś budowach, jestem np. fanem rozwiązania z Trainza, chociaż sam tylko oglądałem jak wygląda, aktywnie nie korzystałem). No i tym bardziej nie ma osoby/osób zdolnych do wrzucenia symulatora na wyższy poziom graficzny.

28
Szkoda, że zamiast merytoryki, to próbujesz swoim urojeniem spłycać wszystko, co robią pozostali członkowie projektu do tekstur EU07, a zamiast rozwiązań, podsuwasz pomysł komercjalizacji projektu, który nie jest możliwy ze względu na bardzo wiele czynników, w tym prawnych, a który to gdyby doczekał się realizacji, siłą rzeczy byłby kopią Simraila. Sorry, no nie jest to realne do wykonania.

29
Próbuje coś zmienić? Stwierdzanie, że gówno tu się dzieje i sugerowanie założenia firmy i komercjalizacji projektu co (pomijając fakt zawiłości prawnych) skończyłoby się nie dość że zakończeniem projektu, to jeszcze stratą finansową dla osób, które by w to weszły, to ma być próba zmiany? No brzmi fantastycznie.

30
Po pierwsze - jak widać, nie idzie.
Po drugie - kilkanaście osób na krzyż coś robi, w tym może z 3 w kategorii scenerie, a do 15 w kategorii tabor, a to i tak mocno zaokrąglone w górę cyferki. Szok i niedowierzanie, że nowości prawie nie ma. (Prawie, bo minione miesiące jednak kilka rzeczy w kategorii tabor przyniosły).
Po trzecie - w devsach i beta nie ma prawie nic, co szary użytkownik byłby w stanie pociągnąć dalej, co więcej, przez lata chomikowania raczej odbiegają standardem. Ówcześni autorzy wstawili to właśnie tam, aby nie wypływało do publiki. Nie widzę żadnej korzyści mającej wynikać z otworzenia tych działów publicznie bądź ich zlikwidowania. Jakiś cel w tym był, popieram pomysły, aby te działy zostały, z dostępami jak teraz, z włączoną bądź nie możliwością pisania tam.
Po czwarte - moim zdaniem należy rozgraniczyć przypadki zniechęcania ludzi przez względy bo mam taki kaprys, a stwierdzanie faktu, że coś się nie nadaje. Sorry, ale mimo wszystko, nie da się zacząć przygody w blenderze od robienia lokomotyw, a gimpa od robienia dopracowanych skórek. Nie da się robić dobrze, nie mając żadnych podstaw w programach, których chce się używać, a często się z takimi przypadkami spotykam.
Po piąte - komercjalizacja MaSzyny o ile dobrze się orientuję, nie wchodzi w grę. Znaki towarowe, te sprawy. Bez wprowadzenia paywalla, nie wiem, jak chcesz sprawić, aby co miesiąc kilkunastu (bądź kilkudziesięciu, skoro ma to być motywator dla nowych osób) wypłacać pensję.
Analogicznie, bez opłacania kogoś, raczej mało który programista zgodzi się przepisywać maszynę na nowy silnik, bawić się w exe itd. Nie ma komu tego rozwijać, a razem ze sceneriami (do zrobienia programu do robienia takowych w łatwiejszy sposób też potrzeba kogoś, kto umie to zrobić) to są elementy wymagające poprawy.

"Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę" - firma do istnienia potrzebuje zysków, rozwiń, jak chcesz te zyski pozyskiwać.
"nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych" - jak miałem możliwość pomóc osobie, która ogarnia program graficzny, w którym chce robić, to pokazanie, jak robić sklejki lub tekstury jest o wiele łatwiejsze i tak na przykład udało mi się pomóc @Springbrat w przypadku tex E186 244. Niestety większość osób które tutaj przychodzi, nie ma żadnych podstaw w programach, w których chcą robić, co za tym idzie, tłumaczenie od razu, jak robić coś do Maszyny mija się z celem.

Strony: [1] 2 3 ... 8