- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Screeny => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 26 Kwietnia 2018, 01:50:31

Tytuł: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 26 Kwietnia 2018, 01:50:31
Około 26% użytkowników (ankieta z początku kwietnia br, N=727) wskazało, że oczekuje na Facebooku pokazywania procesu twórczego nowych dodatków oraz ciekawostek. Już kilka razy tego typu posty się pojawiały na Facebooku i faktycznie zainteresowanie było nieco wyższe niż inne posty / wpisy. Wydaje mi się, że powinniśmy pójść w tym kierunku i pokazać użytkownikom, że nawet za kolejną teksturą "siudemki" kryje się ciężka i czasochłonna praca :)

W związku z powyższym zachęcam do pochwalenia się w tym wątku screenami z pracy nad nowymi dodatkami.

Robisz nowy model domku? Wskaźnika? Wagonu? Teksturę nowego wagonu czy lokomotywy? Sklejasz nowe dźwięki? Piszesz nowy scenariusz?

Podziel się screenem z prac! Nie musi być to już gotowy model wstawiony do scenerii, mile widziane są screeny zrobione jeszcze w programie do edycji 2D/3D, edycji tekstu czy dźwięku. Może być to nawet "pusty" niezmapowany / częściowo niezmapowany model. Koniecznie dodaj krótki opis tego nad czym pracujesz. Główną ideą jest pokazanie -procesu twórczego-, więc okres od momentu rozpoczęcia prac do efektu końcowego.

Zachęcam do wrzucania screenów wysokiej jakości przez http://eu07.pl/upload/ (przedrostek foto-). Ciekawe screeny zostaną wrzucone na stronę MaSzyny na Facebooku.

Zapraszam do dyskusji oraz aktywności w tym wątku.
@macius5991
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 26 Kwietnia 2018, 07:13:40
Siódemki też się liczą ? :p
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 26 Kwietnia 2018, 12:36:20
Też.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 26 Kwietnia 2018, 13:01:12
Mam taki screen z prac. Nadaje się? #bojaksiódemkatotylkoickowa
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 26 Kwietnia 2018, 13:25:30
Sklejasz nowe dźwięki?

Podziel się screenem z prac!
Może być ciężko. Chyba że kogoś interesuje zrzut z Audacity/GoldWave :-)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 26 Kwietnia 2018, 13:45:55
Zamiast kolejnej siódemki zdecydowanie lepiej jest pokazywać nowe modele, co nie?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Joachimowicz w 26 Kwietnia 2018, 14:20:27
No nie wiem. Nie jestem przekonany do tych nowych modeli.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 26 Kwietnia 2018, 16:03:36
Sklejasz nowe dźwięki?

Podziel się screenem z prac!
Może być ciężko. Chyba że kogoś interesuje zrzut z Audacity/GoldWave :-)
Dokładnie o to mi chodziło, screeny z audacity I innych ☺️
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 26 Kwietnia 2018, 16:13:17
Sceneria KPK-LK - sprawdzanie obecności semaforów na stacji Kotlarnia (http://eu07.pl/userfiles/21206/foto-20180426_155900.jpg)
Etapy modelowania nastawni (http://eu07.pl/userfiles/21206/foto-Bez_nazwy.jpg)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Kwietnia 2018, 17:38:53
No nie wiem. Nie jestem przekonany do tych nowych modeli.
Zwróć uwagę, że nawet na screenach najwięcej wyświetleń ma poczta. ;)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 26 Kwietnia 2018, 18:03:24
No nie wiem. Nie jestem przekonany do tych nowych modeli.

Jak ciągle będą tylko nowe tekstury siódemek ic to ludzie sobie pójdą ("niczego nie potrafią i ciągle to samo robią").  A ile ich jest wykorzystywanych na scenerii? 2-3? Nikt poza mną nie zrobił tekstur na modele skonwertowane przez Kermita, 11xA_v2 nadal jest mało. Są ciekawsze rzeczy do zrobienia niż enta EU07.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 26 Kwietnia 2018, 18:50:27
Wszystko zmierza do ironicznej sytuacji, kiedy to nic nie zmienimy, bo nie bedziemy wiedziec co wrzucać tak by nikt się nie czepił :p.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Bulba w 26 Kwietnia 2018, 21:35:48
Też się pochwalę :) http://eu07.pl/userfiles/24394/foto-Przechwytywanie.JPG
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 28 Kwietnia 2018, 18:15:32
Kiedy twój repaint ma więcej warstw niż ty postów na forum. ;)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 28 Kwietnia 2018, 20:59:51
Mysle, ze mozna na FB takze zalaczac kawalki kodow od exe lub jakis narzedzi, LUA itp. Byloby to ciekawe. Mozna takze pomyslec o rozsylaniu maili z postepem prac, gdyz nie kazdy ma ochote przeciez logowac sie na EU07 :)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 28 Kwietnia 2018, 21:01:53
Dziś na FP Maszyny został wstawiony film przedstawiający pracę nad teksturą lokomotywy EP09 - 032. Jeśli będzie zainteresowanie mogę stworzyć podobny film, przedstawiający stworzenie tekstury lokomotywy od A do Z.

https://www.youtube.com/watch?v=wMET5GrReik (https://www.youtube.com/watch?v=wMET5GrReik)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 29 Kwietnia 2018, 22:46:23
Praca nad nowymi trąbkami (spasowanie to istna mordęga...)

(https://i.imgur.com/VuV3MX4.png)



I jeszcze mam pytanie. Znajomy maszynista podrzuca sprawę sprężarki. Jednostki od nr 1114 mają sprężarki wysokoobrotowe, natomiast obecnie w Maszynie prawie wszystkie jednostki (czy nr 112, czy 1542) mają jedne dźwięki z 6ba/bII i tam mamy zwykłą (klasyczną) tłokową. Nie ma problemu aby wydzielić i przypisać inne mmd pod dane jednostki, tylko nie wiem jak nazwać pliki mmd pod numery od 1114? Np. "6baII-2"?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Kwietnia 2018, 22:59:00
To na końcu to rzymska liczba z oznaczeniem wersji. I-knorr, II-classic, IV-szara kabina. Trójka to musiał być jakiś unoff. Możesz zapełnić. Tylko to kolejna seria mmdków, których już jest masa. :/
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 29 Kwietnia 2018, 23:13:06
Brakuje jeszcze V dla wersji ze statycznymi przetwornicami i srubowymi sprezarkami ;)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 30 Kwietnia 2018, 10:34:00
To na końcu to rzymska liczba z oznaczeniem wersji. I-knorr, II-classic, IV-szara kabina. Trójka to musiał być jakiś unoff. Możesz zapełnić. Tylko to kolejna seria mmdków, których już jest masa. :/
Mmd doszły póki co tylko dwie, bo powyżej 1114 mamy same ledowe. Lepsze, że tablice kierunkowe się namnożyły...
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Kwietnia 2018, 17:12:06
To może odwrócić tablice? Dać taśmowe jako dedyka pod typ a ledowe jako domyślne? I tak trzeba tam zajrzeć, bo taśmowe się zbugowały jakoś i nie działają.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Kwietnia 2018, 17:40:41
Ledy też.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 01 Maja 2018, 17:11:36
Może pisanie scenariuszy to temat mało screen'ogeniczny ale coś się znajdzie:
1. Na początku istotny jest pomysł oraz - w przypadku bardziej rozbudowanych scenariuszy - analiza wykonalności. Tutaj widzimy ogólny zarys nowego scenariusza.
2. Kiedy znany jest zarys należy opracować ruch pociągów na stacjach i przeanalizować wszelkie zależności. Tu widzimy tabele przebiegów oraz schematy stacji, tak aby wiadomo było, które zwrotnice należy przestawiać i które semafory zapalać.
3. Pisanie, pisanie, pisanie kodu... Aby się nie pogubić w tym wszystkim, bardzo pomocne są najprostsze rzeczy: kartka, długopis, i najlepiej zakreślacz. Można to robić elektronicznie ale papier wydaje się przyjemniejszy.
4. Na sam koniec uruchomienie. Widoki najróżniejszych sytuacji powstałych podczas rozruchu scenariusza można odnaleźć w dziale Rotfl! (czyli wszelkie katastrofy, zderzenia, itp.). Tak naprawdę często jest to dłubanina w kodzie i wyszukiwanie błędów, dociekanie przyczyny.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 01 Maja 2018, 19:54:57
patrzy na ostatni screen
aale dlaczego dalej tym makaronem?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 02 Maja 2018, 01:36:15
No co tu dużo mówić... Polska Zachodnia, a konkretniej linia 419 od Gryfina do Pyrzyc, moja perełka. ;)

http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss2.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss4.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss5.png
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Maja 2018, 16:34:47
Wolałbym raczej przedstawienie procesu niż samych screenów ze scenerii :) Czyli jakiś proces np. modelowania terenu, teksturowania terenu i ostatni widok z symulacji lub ustawienie domków w edytorze scenerii i porównanie tego z widokiem z symulacji. Dałbyś radę coś takiego przygotować?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: dymus w 02 Maja 2018, 23:47:49
Fragment scenerii scnBN.
Jak to wygląda w 3ds'ie:
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_1.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_1.png)      Podgląd stacji, łuki zaznaczone pomocniczo na jaśniejszy kolor, zielone rozjazdy, żółte semafory.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_2.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_2.png)      Podgląd na szlak (widoczne około 11km), na żółto semafory, łuki podobnie jak wcześniej na jaśniejszy kolor, dodatkowo dwa przystanki (czerwone odcinki koło torów).
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_3.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_3.png)      Tory z terenem i drogami
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_4.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_4.png)      Dodane budynki (bloki, domki, most)
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_5.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_5.png)      Dodana zieleń, widoczny fragment to około 12 tysiący drzew/krzewów/traw.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_6.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_6.png)      Inne miejsce, przykład dodatkowych oznaczeń pomocniczych (profil pionowy, promienie łuków, prędkości inne informacje)


Jak wygląda w MaSzynie ten sam fragment, zaczynając od torów, poprzez dodanie otoczenia.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png)      Same tory
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png)      Dodana sieć trakcyjna i drogi
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png)      Dodane budynki
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png)      Dodany teren
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png (http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png)      Dodane drzewka
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 04 Maja 2018, 14:40:41
To tak:
1 - Pyrzyce, środek stacji. Nie jestem w stanie, dobrze, objąć całej stacji, bo jest ogromna. Różowe kropeczki to obiekty stałe,
2 - Chwarstnica,
3 - prawie cała sceneria, na zerowym powiększeniu,
4 - zrzut ekranu eventów ze scenariusza osob1.

http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss_1.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss2_1.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3_1.png <- W tym zrzucie ekranu, ta "dziura" na linii 419 to zakryty szlak - tam jest pewna niespodzianka.
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss4_1.png

Może jeszcze jako ciekawostkę dodam to:
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-7.png
Chwarstnica 26.12.2016 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-g.jpg
Chwarstnica VI 2017 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3.png
Chwarstnica 02.05.2018 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-6.png
Przystanek Żórawie 26.12.2016 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-zorawie.png
Przystanek Żórawie 04.05.2018 roku
(efekt na przestrzeni czasu)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 04 Maja 2018, 22:15:08
Dałoby radę skombinować jakiś screen ze scenerii Łódź - Ostrów WLKP. / L61+144 / Linii 351 Szczecin - Krzyż i skonfrontować go ze zdjęciem prawdziwej stacji? Myślę że to też spotkałoby się z pozytywnym odzewem. Ktoś mógłby to przygotować? Dobrze by było żeby zdjęcie nie było wzięte "z neta" a zrobione przez kogoś kto zgodzi się na wrzucenie go na FB.

Cytuj
Jak wygląda w MaSzynie ten sam fragment, zaczynając od torów, poprzez dodanie otoczenia.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png      Same tory
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png      Dodana sieć trakcyjna i drogi
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png      Dodane budynki
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png      Dodany teren
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png      Dodane drzewka
Jutro poleci :) Zdam też relację z tego czy faktycznie tego typu posty spotykają się ze zwiększonym zainteresowaniem.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: AnteqKolejowy w 05 Maja 2018, 16:14:42
Powstawanie trailera. Czyli przez poprawki do celu ;)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 13 Czerwca 2018, 15:30:42
Budowa dworca z Trzebini, w miarę krok po kroku.
http://eu07.pl/userfiles/21206/making_of_trzebinia.jpg
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: koszowy w 02 Lipca 2018, 17:25:47
I ja chce pokazać co się tworzy do symka ;)
BR285-122 Lotos Kolej.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 07 Lipca 2018, 13:43:09
W weekendy mam parę minut wolnego i już od jakiegoś czasu przerzucam SU45 od Adama z paroma moimi poprawkami i dodatkami.
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45.jpg
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: defiler w 08 Lipca 2018, 12:58:31
@Kacu będzie tez kabina i przedział maszynowy od Adama?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 08 Lipca 2018, 13:31:07
Tak. Przedział maszynowy w 100% skończony. Manometry, obrotomierz, drzwi, kurki wody, podgrzewacz działają. Kabiny też już w 100% przerzuciłem. Zabawa z udźwiękowieniem została no i w adamowym modelu wsadzam swoje wózki i jakieś 20-30% oteksturowania ich pozostało.

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-2.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-3.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-4.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-5.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-6.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-7.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-8.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-9.jpg
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: tmj w 08 Lipca 2018, 13:57:19
Manometry, obrotomierz, drzwi, kurki wody, podgrzewacz działają.
Nawiasem mowiac to na nowszych exe mozna tez pokusic sie o "animacje" zaluzji. Przy wczytywaniu wyszukiwane sa w modelu pojazdu submodele shutters1_on i shutters1_off (dla obiegu glownego) oraz shutters2_on i shutters2_off (dla obiegu pomocniczego). Przy zamknietych zaluzjach wyswietlane sa submodele _on a przy otwartych (aktywnym chlodzeniu) wariant _off
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 22 Lipca 2018, 21:37:26
Budowa dworca z Sanoka, bardziej krok po kroku niż ostatnio :D
http://eu07.pl/userfiles/21206/making_of_sanok.jpg
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Sebol82 w 29 Lipca 2018, 11:43:31
Tworzenie przyczepy wózka motorowego :)
http://eu07.pl/userfiles/20441/foto-pwm15.7z   16.03 MB
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 29 Lipca 2018, 14:25:19
Nowe gniazdo do 060DA:

Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 27 Września 2018, 13:54:51
Nadjeżdża nowe...
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 25 Grudnia 2018, 12:24:30
Screen z cyklu nie tylko z line. Z plane też da się coś porobić. W tym przypadku tył w przygotowaniu.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 25 Grudnia 2018, 13:54:39
A co to jest? Bo w sumie patrzę przez dłuższą chwilę i nic mi to nie przypomina :P
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 25 Grudnia 2018, 13:56:13
Jeździsz wagonami i nie kojarzysz he he? To tył w przygotowaniu nowego modelu wagonu. Teraz pewnie szybciej skojarzysz :). Nad tym dachem siedziałem jakoś ze 3 dni i tak mi coś jeszcze nie pasuje, ale niech będzie póki co.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 20:28:27
Ogólnie rzecz biorąc, ktoś się porwał z motyką na słońce z tym fanpagem. Ponad 7,5 fanów, posty wrzucane przy porywach co tydzień, mało interesujące, niezbyt przyciągające, brak aktualnych screenshotów, słaba komunikacja z fanami. Może powinien się zająć tym ktoś, kto ma na to czas, albo podzielić się pracą nad fanpagem?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: hanys w 26 Grudnia 2018, 20:32:53
To nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Każdy ma swój czas, swoje obowiązki i nikt z nas nie żyje tylko z MaSzyną jak inni sobie to wyobrażają. Nie jest to komercyjny projekt, tylko ludzie dobrowolnie tutaj cokolwiek robią. A dawać dostępu byle komu też nie można. Tak więc...
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 20:37:13
Jasne, ja rozumiem, też mam swoje obowiązki, ale wierzę, że jest parę zaufanych osób, z którymi można byłoby się podzielić dbaniem o fanpage. Na początku wszystko pięknie, sam chętnie zaglądałem, dziś natomiast zaglądam sporadycznie i tylko po to, żeby pocałować wirtualną klamkę. Sklecenie interesującego posta co drugi, trzeci dzień z jakimś screenshotem zajmuje maksymalnie 10-15 minut.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 26 Grudnia 2018, 20:38:37
@_MK_EU7 Trochę nie rozumiem o co chodzi. Masz się czym dzielić, to wrzucaj to tu. Z tego co widzę, jak jakiś dev ma się czym chwalić, to dość szybko trafia to na fanpage. Jak nie ma co wrzucić, to nie wrzucamy, a że tworzenie zawartości trwa.. no cóż.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Grudnia 2018, 20:40:59
Dostęp ma przynajmniej 5 osób z różnych środowisk.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 20:46:06
Relację z fanami można budować na tym co mamy, a mamy naprawdę sporo rzeczy, którymi można się chwalić. Nie mówię o tym, że muszą być publikowane same fajerwerki, elfy, gamy, impulsy i realistyczne dwustukilometrowe trasy. Jeśli chodzi o twórczość w maszynie, tu akurat jestem wyrozumiały, bo wiem ile czasu i pracy trzeba włożyć w stworzenie choćby drobnego dodatku (nie wspominając o pojazdach czy trasach). Tym bardziej można załamać ręce, skoro dostęp ma 5 osób i nikt z tym nic nie robi.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 26 Grudnia 2018, 20:49:38
Ale co byś chciał na tym FB? Losowe screeny? W sumie można wrzucać, ale z tego co wiem istnieje już taka grupa na FB, nie wiem po co powielać coś co istnieje. Teraz to widzę jako takie newsy z tego co się dzieje. Ja się dzieje, sa posty, jak się nie dzieje, to ich nie ma. Przynajmniej nie ma spamu, jak ktoś chce spam screenów, to ma inną grupe na FB.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: DzordZ w 26 Grudnia 2018, 20:52:01
Coś na wzór "dodatków do Maszyny" może? Oczywiście nie chodzi o to, żeby być konkurencją, a raczej dokumentować postępy, fixy, funkcje, tabor itd.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 26 Grudnia 2018, 20:55:28
No ale w tym celu (chyba?) istnieje nasz fanpage i ten wątek. Z tego co widzę, to wszystko tu wrzucone wylądowało na fanpage. Wyciąg z changeloga? No mógłby się pojawić. Tylko jest problem od "naszej" strony, że nie pracujemy na jednym branchu, w sumie "oficjalnym" jest Milkowe gfx-work, a trzeba by uwzględnić TMJa, Yb itp.
Ale to już jest jakiś konkretny postulat, by np. co tydzień robić wyciąg z commitów. Kto chętny się tego podjąć? ;)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 20:56:32
Dobry screen + dobry opis = zachęcenie ludzi do przejechania się w symulatorze, więcej fanów, a co za tym idzie, potencjalnie wśród nich może znaleźć się ktoś, kto przyczyni się do tworzenia. Uważam, że nawet jeśli na 1000 fanów, znajdzie się jeden, który stworzy jedną teksturę, albo zdjęcia na tekstury to warto. Na FB może sobie istnieć sto innych fanpage-ów Maszyny, ale uwierz mi, że ludzie powyżej 15 roku życia nie lajkują wszystkiego co popadnie, a przecież to jest jedyny oficjalny kanał.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 26 Grudnia 2018, 20:58:44
No ale jakie mamy konkrety? //będę aktualizował
- wyciąg z changeloga
- losowe(?) screeny, z opisem(jakim, o czym?)
I ostatnie pytanie: kto to zrobi. Bo "powinniśmy/iście" mało nam niestety daje.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: hanys w 26 Grudnia 2018, 21:01:57
To się tak fajnie mówi, zrobić screena + opis. Przez pierwszy miesiąc ludzie zniosą to. Później już będą patrzeć z obrzydzeniem, że znów jakis screen z opisem i stwierdzą, że zrobili z tego galerię screenow. Lepiej robić jeden post tygodniowo albo co dwa, ale z konkretną rzeczą a nie ciągle w kółka pokazywać obrazki, które zapewne brane były by z forum.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 21:08:23
Nie trzeba mieć magistra z marketingu, żeby wiedzieć jak zachęcić ludzi do zaglądania na stronę. Wyciąg z changeloga może nie, ale wypuntowane najważniejsze, zauważalne „gołym okiem” zmiany, screeny z symulatora z opisem sytuacji losowych, pytaniami do fanów, zachęceniem do dzielenia się screenami, nowościami (najlepiej z jasnym przekazem, że data wydania nie jest znana i może to nie nastąpić w najbliższym czasie). Wrzucanie tylko screenów z modelami, trasami, które się tworzą też nie daje pozytywnego rezultatu, bo tworzy się taki efekt, że pokazuje się to czego nie ma i długo nie będzie. Ja to rozumiem, Wy to rozumiecie, ale tysiące użytkowników nie. Zostało coś pokazane - ozancza to, że będzie wkrótce wydane.

Jak ten post ma kogokolwiek zainteresować czy zachęcić to mnie zastrzelcie - pewnie się nie znam.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: hanys w 26 Grudnia 2018, 21:16:39
Jak ten post ma kogokolwiek zainteresować czy zachęcić to mnie zastrzelcie - pewnie się nie znam.
Teraz to kompletnie cię nie rozumiem. Piszesz, że brak postów źle, pojawił się post, również źle. Zdecyduj się w zeznaniach. Dziwnym trafem tego posta obejrzało 4243 osób, polubilo 84 osób.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 26 Grudnia 2018, 21:18:25
Cytuj
Nie trzeba mieć magistra z marketingu
Bez takich bym prosił, konkrety.
Cytuj
Wyciąg z changeloga może nie, ale wypuntowane najważniejsze, zauważalne „gołym okiem” zmiany
Co 3 dni? To chyba Milek, TMJ, Yb i ja spać nie będziemy... By coś opisać, musi coś powstać. Nie zawsze powstanie tak często, jak fani by chcieli..
Cytuj
Pytaniami do fanów
Tych pytających o elfa, czy jak zainstalować gre? Serio, o co chcesz pytać naszych fanów? Zrób liste i wyślij ją komuś kto zajmuje sie FB...
Cytuj
nowościami (najlepiej z jasnym przekazem, że data wydania nie jest znana i może to nie nastąpić w najbliższym czasie).
Nowości już są na FB.
Cytuj
Zostało coś pokazane - ozancza to, że będzie wkrótce wydane.
... niestety nie. Jak ktoś tego nie rozumie, to już nie nasz problem.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 21:24:18
Drogi @hanysie, idziemy na ilość czy na jakość? Podejrzewam, że autor tego posta również ma podobne myślenie jak Ty, dlatego to wygląda jak wygląda. I proszę, nie traktuj moich wiadomości jak osobisty atak na Ciebie, bo znam Twój wkład pracy w symulator, jestem Ci za to wdzięczny, ale każdy jest dobry w czymś innym. Nie chodzi o to, żeby wrzucać byle co, byle by było, ale rozbudować taki post o jakieś informacje, nawiązać konwersację z autorem w celu zebrania szczegółów, czy może potrzeba zdjęć, ogłosić to, pięknie złożyć w całość, żeby miało ręce i nogi i wtedy opublikować.  Pomijam fakt, że z osobami komentującymi nie jest prowadzony żaden dialog...
Obecnie sam screen + ten opis sklania mnie do refleksyjnego powiedzenia pod nosem „aha” i przełączeniu strony na coś innego.

@carmel4a nie rozumiesz o czym piszę, a wydaje mi się, że wyrażam się jasno. Myśląc jak Ty czyli: nie rozumieją - nie nasz problem, można zamknąć fanpage i zrobić zamkniętą grupę dla osób, które rozumieją. Taki jest świat, tacy są ludzie, a tworząc publiczną stronę trzeba brać to pod uwagę, że znajdą się tacy co zrozumieją jak i tacy co nie zrozumieją. Teraz pytanie czy chcemy, żeby fanpage się rozwijał czy stał w miejscu. Bo jak to drugie, to wszystko jest na najlepszej drodze i możemy skończyć dyskusję.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Grudnia 2018, 21:33:28
To wrzucę ładny obrazek z kodem. :P
Cytuj
Shader wody napisany w tydzień w języku skryptowym GLSL, na podstawie poradnika z youtube bez wcześniejszego doświadczenia w programowaniu shaderów. Można w ten sposób dołożyć cegiełkę do rozwoju graficznego Maszyny bez nauki kompilacji exe symulatora.

Ludzie, z którymi idzie się skomunikować tylko przez fanpage, to w ogromnej większości, hmm, brak mi słowa by nie urazić żadnej grupy upośledzonej intelektualnie. :/
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: danniel w 26 Grudnia 2018, 21:36:18
 
Cytat: jakiś danniel z mattermosta
jak chceta to ja mogie codziennie skriny wysyłać rainsted z zapytaniem czy ta plamka to słup trakcyjny :bemben:
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 21:39:00
@Stele idziesz w dobrym kierunku! :D Nawet taki opis i ten screenshot jest ciekawszy od tego co pokazałem wcześniej. A nuż się ktoś zainteresuje bardziej, sam zacznie kombinować, szukać na youtube poradników...
Jeśli chodzi o ludzi komentujących na fanpage-u to ja wiem, zdaję sobie sprawę, ale wśród nich mogą znaleźć się też osoby, które mogą w większym lub mniejszym stopniu pomóc.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: carmel4a w 26 Grudnia 2018, 21:40:31
@_MK_EU7 Niestety - nie mówisz jasno. Jakie konkretne zmiany chcesz wprowadzić?
Miał być changelog, teraz nie ma być. Mają być jakieś opisy widocznych zmian. Nie pojawią się one co 3 dni. Mają być jakieś screeny losowych sytuacji na szlaku. Czyli galeria screenów. No to może przejdzie, nie jestem "za", ale to nie ja decyduję. Podtrzymuję zdanie. Jak ktoś nie rozumie, że przedstawienie 100 vertexów nowego wagonu, nie oznacza, że powstanie za tydzień - to nie jest mój problem.

Podaj może przykładowy wpis jaki miałby się pojawić na FB? Bo ja ze swojej strony nie wiem jak "bawić", naszych fanów, to przez brak magisterki z marketingu pewnie.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 21:46:43
@carmel4a nie będę na okrągło pisał tego samego, możesz przecież przeczytać jeszcze raz co napisałem. Post @Stele jest najlepszym przykładem jak nawet z mało interesującego screenshota można zrobić reklamę - ogólny zamysł jest dobry. Skoro fanpage to nie Twój problem, to nie wiem po co takie zaangażowanie w tą rozmowę.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Grudnia 2018, 21:51:07
Dobra proszę usunąć te screeny i po sprawie. Nie wiedziałem, że to może przynieść tzw przysłowiowy ból dupy. Fakt nie jest to elf zatem nie jest to pro rozumiem.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 21:54:16
@Sawi, Post z Twoim screenshotem byłby arcyciekawy, gdyby był do tego opis, proces tworzenia, ile to trwa, plany, prośba o zdjęcia, może kilka słów od autora, wspomnienie Twoich innych prac. Tu nie chodzi o screena, ale o to jak został on przedstawiony. I sam „początek powstania wagonu” jest dla mnie jak i użytkowników nieciekawy i niejasny.

Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Grudnia 2018, 22:08:58
Pierwsza sprawa nie ja robiłem ten opis, druga nie mam o to pretensji bo osoby zajmujące się fb mają swoje życie, szkołę, pracę i życie osobiste. Wkurza mnie nadal postawa oczekiwaczy. Apeli było już kilka o materiały i guzik z tego wyszło. Tworzenie modelu to nie jest taka bułka z masełkiem. Trwa to nie raz wiele tygodni, miesięcy lub lat w zależności od dostępnego czasu. Początek jest przeważnie ten sam, plane i na niego naniesione plany o ile jesteśmy je w stanie posiadać. Nie raz trzeba się posiłkować na tzw oko. Bryła modyfikowana setki razy. Jej elementy wielokrotnie zmieniane. Od pewnego czasu używam symetrii i sam się dziwię jakim byłem masochistą bez niej. Każdy verteh przenosiłem ręcznie po obu stronach heh. Nie raz się jeszcze łapie na tym, że to robię, ale se myślę jak zacząłem to już skończę ;).To co tam widać, tam na nich to efekt kilku dni i tyle.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 26 Grudnia 2018, 22:24:14
@Sawi, ja to doskonale rozumiem i również Twój wkład pracy w symulator doceniam, nawet nie wiesz jak bardzo. Mi chodzi tylko o promocję samego fanpage-a. Ktoś się za to zabrał, dobrze zaczął i nagle jest lipa. Nie sądzę, żeby było problemem dla Ciebie czy innych twórców odpowiedzenie na kilka pytań w wiadomości PW dotyczących Twoich aktualnych prac. Oczywiście mówię o pytaniach zadanych przez ludzi obsługujących fanpage, nie pytania w stylu „kiedy będzie” albo „a zrobisz darta”. Mniej więcej tak jak to opisałeś w poście. Wystarczyłoby to odpowiednio ubrać w słowa, streścić i wtedy wrzucić z tym screenshotem. Wtedy mamy jakąś jasność sytuacji. Sam screenshot dla nowego użytkownika nic nie wnosi, więc nie dzieląc się istotnymi szczegółami, nie można go też winić za to, że oczekuje gotowego modelu po tygodniu.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Grudnia 2018, 22:46:25
Cóż mój obecny wkład prawda jest taka, że jest mizerny w porównaniu do tego co było kilka lat wstecz. Wiele się zmieniło od tamtego czasu i raczej już nic nie będzie takie jak przedtem. Na ponad rok z hakiem zniknąłem i szczerze powiem od czasu tego tzw kolejnego powrotu nie bardzo umiem tutaj miejsce dla siebie znaleźć. Coś tam próbuję wiadome, ale i z tym różnie bywa. Ogólnie wystrzeliliśmy z rozwojem exe i to mnie w głębi serca cieszy. Gdyby nie praca exemastrów nie byłoby postępu taka jest prawda. Kiedyś mogliśmy pomarzyć o asynchronach itp pojazdach. Dziś można nimi śmigać. To niesamowite jak szamyna ewoluuje. Zawsze mówiłem i będę to powtarzał że  żaden ze mnie twórca tylko amator, który coś tam próbuje z różnym skutkiem. Chylę czoła przed twórcami za ich włożoną prace i o oby tak dalej.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 26 Grudnia 2018, 23:13:08
Cytat: _MK_EU7
@Sawi, Post z Twoim screenshotem byłby arcyciekawy, gdyby był do tego opis, proces tworzenia, ile to trwa, plany, prośba o zdjęcia, może kilka słów od autora, wspomnienie Twoich innych prac. Tu nie chodzi o screena, ale o to jak został on przedstawiony. I sam „początek powstania wagonu” jest dla mnie jak i użytkowników nieciekawy i niejasny.

Masz chęci co widac więc zamiast próbować tłumaczyć daj przykład jak by to miało wyglądać wg Ciebie zamiast robić wykład. Oszlifuj post ze screenem @Sawiego i pokaż na co Cię stać.*

* - zbieżność z polskim hitem radiowym przypadkowa.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 27 Grudnia 2018, 04:07:38
Nagrałem proces powstawania modelu nastawni i przyspieszyłem go ośmiokrotnie.


Można zobaczyć m.in.
- Pomiary i obliczenia gabarytów budynku.
- Prostowanie i retusz zdjęć
- Modelowanie siatki budynku
- Przepalenie wielu tekstur w jedną


Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: centarail w 27 Grudnia 2018, 11:16:27
A może po prostu - dzień przed wydaniem danego dodatku (pojazd, trasa, tekstura, model) publikować zdjęcie na profilu na FB żeby zaoszczędzić pytań "kiedy? co? jak? dlaczego?", a docelowo co jakiś czas upubliczniać zdjęcia z działu screeny? Przejdzie to czy też nie dogodzi?
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2018, 13:37:51
Mamy przyjętą następującą praktykę, że staramy się ograniczać "zapowiedzi bez pokrycia" właśnie dlatego aby uniknąć tego typu pytań. Ze swojej strony chciałbym podziękować za uwagi wymienione w ostatnich wiadomościach.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 27 Grudnia 2018, 17:38:39
Masz chęci co widac więc zamiast próbować tłumaczyć daj przykład jak by to miało wyglądać wg Ciebie zamiast robić wykład. Oszlifuj post ze screenem @Sawiego i pokaż na co Cię stać.*

* - zbieżność z polskim hitem radiowym przypadkowa.

Jak dla mnie mogłoby być tak:

Witajcie! Dziś mamy przyjemność obejrzeć pierwsze efekty pracy kolegi @Sawi, który to tworzy nowy model wagonu za pomocą programu 3DsMax. (Wyjaśnienie co znajduje się na screenshocie) Uwierzcie nam - nie jest to takie proste! Jak donosi @Sawi, bryła modelu była zmieniana setki razy, tak aby odwzwierciedlić rzeczywistą bryłę wagonu co do milimetra. (Bezpośredni zwrot do fanów, część użytkowników zrozumie, że wydanie modelu to nie jest kwestia tygodnia czy miesiąca) Wierzymy w umiejętności kolegi @Sawi, który to od dawien dawna przyczynia się do rozwoju symulatora. (Krótkie przedstawienie autora projektu) APELUEMY O ZDJĘCIA! Pierwszych dwóch użytkowników, którzy dostarczą zdjęcia otrzymają smycz/kubek/cokolwiek! Zachęcamy do współpracy! (Zachęta do współpracy)

Szkoda, że na fanpage-u nie pojawiły się nawet życzenia na Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok.

@centrail: Uważam, że publikacja screenshotów z trwających prac jest jak najbardziej w porządku, ale nie można opierać się tylko na tym. Tak jak wcześniej wspominałem, Maszyna ma się czym pochwalić już teraz, więc to też można wykorzystać. Jeśli chodzi o pytania fanów, to one były, są i będą, jednak uważam, że trzeba nawiązać dialog z fanami.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 28 Kwietnia 2019, 14:51:37
Screen przedstawia różnicę między modelem high-poly i low-poly fragmentu nastawni "StA" z KWK "Staszic".
Bryła po prawej składa się z 1164 trójkątów, a jej sąsiadka - z zaledwie 96, przy czym różnice między nimi są praktycznie niezauważalne na pierwszy rzut oka.
Pozwala to na drastyczne ograniczenie zakresu renderowania obiektu high-poly do kilkudziesięciu metrów, co odciąży kartę graficzną przy obserwowaniu modelu z dalekiej odległości.

https://eu07.pl/userfiles/21206/lod_difference.jpg
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 03 Sierpnia 2019, 20:34:33
Jak niektórzy już wiedzą pociągnąłem dalej otoczenie w Dębicy, bo była tam zielona łączka. Jak chcecie, to możecie pokazać na fb screeny napalonym oczekiwaczom.
Screeny 1080p, exe shaderowe: https://eu07.pl/userfiles/24765/debica.7z
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 03 Sierpnia 2019, 21:00:49
Skoro o Debicy mowa, kiedys dawno temu, przy probach automatyzacji zasiedlania. Teraz wiele funkcji dodalem, jesli chodzi o szeroko rozumiane te sprawy. Efekt uzyskalem, poprzez doslownie pare klikniec. Ludziki - 1 klikniecie na peron.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 04 Sierpnia 2019, 22:57:45
Bez obaw, lewitująca roślinność widoczna na jednym ze screenów została poprawiona (pozostała również). Musiałem to wcześniej przeoczyć.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Paweł Andrzej Nowinowski w 21 Sierpnia 2019, 18:12:03
Trochę grzebie przy otoczeniu l053, mam już prawie gotowy odcinek od Dębicy do Tumlina
http://eu07.pl/userfiles/24843/l053.zip (http://eu07.pl/userfiles/24843/l053.zip)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: M79r w 22 Sierpnia 2019, 00:17:36
Witam z nieoficjalnych dodatków powstała ( na szybko, aby coś było na wagonach ) tablica relacyjna do Nowej trasy Maćka "Wrzosy" która jest  połączona z L053. Powiem wprost wiem o stacji Jerzynianka ale nie wiem czy to końcowa czy nie bo nie miałem okazji tej trasy zrobić, z racji braku czasu oraz tego, że  w Hipolit stanął mi elektrowóz (brakło drutu) :P  Więc końcowa na tablicy to stacja Wrzosy. Na tablicy widnieje relacja  z 4 scenerii , które w maszynie nie są połączone (może kiedyś) Ps. jeśli naruszyłem regulamin, to proszę o łagodny wymiar kary :)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: PiesKtoryJezdzil w 23 Sierpnia 2019, 18:14:55
Nagrałem proces powstawania modelu nastawni i przyspieszyłem go ośmiokrotnie.

Wielki szacunek, mnie samo patrzenie na te działania przeraża:)

Pozwala to na drastyczne ograniczenie zakresu renderowania obiektu high-poly do kilkudziesięciu metrów, co odciąży kartę graficzną przy obserwowaniu modelu z dalekiej odległości.

Pytanie tylko czy jest sens, wymagania są ogólnie stosunkowo niskie i praktycznie każda karta je spełnia. Ważniejsze jest to, która opcja jest wygodniejsza dla autora :)
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 24 Sierpnia 2019, 14:30:26
Przy dużym zagęszczeniu obiektów jak najbardziej może pomóc.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Sierpnia 2019, 16:50:33
Przy dużym zagęszczeniu modeli zauważalne są spadki FPS u użytkowników, więc ma sens. Duża ilość taboru + dużo elementów na najnowszych modyfikacjach scenerii u niektórych powoduje w skrajnych sytuacjach wysyp maszyny. Dodatkowo warto brać pod uwagę fakt, że niektóre nowości w samym exe też będą obciążać grafikę np dym.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Października 2019, 15:49:40
Nastała jesień. Automatyczna zmiana tekstur otoczenia, zależnie od pory roku. Na większości scenerii niestety wygląda o wiele gorzej przez bezsensowne kompozycje roślinne.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 26 Kwietnia 2020, 02:33:38
Odkop!

Przedstawiam Wam proces modelowania budynku nastawni posterunku odgałęźnego "Pilichowice" znajdującego się na Centralnej Magistrali Kolejowej. W odróżnieniu od filmu, który opublikowałem w grudniu 2018, w przypadku tej nastawni użyłem zupełnie odmiennego "workflow". Wymiary modelu nie są obliczane z proporcji (jedynie w szczególnych przypadkach) lecz model jest odtwarzany z tła zdjęciowego. Oprócz tego przedstawiłem również moim zdaniem szybki i skuteczny sposób na tworzenie faz LOD - kluczową rolę odgrywa tu odpowiednio zaprojektowany układ UV. W przypadku tej nastawni już w pierwszej fazie LOD ilość trójkątów uległa redukcji z około 3400 do 100, a uproszczoną geometrię można wyświetlać już przy odległości 150m od obserwatora.Najważniejszą różnicą jest zmiana sposobu teksturowania. Tekstura nie jest sklejana ze zdjęć, lecz namalowana od zera w programie Substance Painter. Zamiast jednej tekstury (Diffuse), tworzone są tekstury PBR według podejścia Metallic-Roughness. Pomogą one silnikom graficznym w renderowaniu modelu w sposób bardziej fotorealistyczny i zbliżony do rzeczywistości.

Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Listopada 2022, 00:15:40
Cześć!
Przypominam ten wątek - wszystko co wrzucaliśmy z tego wątku na naszego Facebooka cieszyło się dużym zainteresowaniem. Zachęcam do dzielenia się filmami czy zrzutami ekranu, które przedstawiają proces twórczy.
Pozdrawiam,
M.
Tytuł: Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
Wiadomość wysłana przez: lcddisplay w 16 Lutego 2024, 13:00:58
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.