Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 06 Maja 2024, 01:20:03 »
Logo na screenshocie, jak już tłumaczyłem, będzie usunięte, ale niestety Toprus nie zachował oryginałów, więc trzeba czekać na nowe screeny. Tytuł podstrony oryginalnie był tak jak mówisz, ale chciałem pójść w coś bardziej innowacyjnego, i przy okazji zająć trochę miejsca na banerze. Jedną z inspiracji był baner polskiej strony Trainza (w załączniku).

O oddzielaczach też już wspomniałem, to przeglądarka renderuje je raz takie a raz takie i nie mam na to niestety wpływu. Zresztą w wielu miejscach mimo wpisanych odpowiednich wartości faktycznie wyświetlają się przemieszczone albo za małe/za duże o jeden piksel. Logicznie są tej samej szerokości i w żadnym miejscu nie ma wstawionych dwóch obok siebie. A co miałby oddzielać oddzielacz po prawej od "Kontakt"? Pustą przestrzeń?

2
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 23:54:22 »
Dzięki za wizualizację z kolejnym wierszem - dałbym trochę większy odstęp pomiędzy wierszami, jakieś ~120-170% obecnego, na czuja, jak ładniej wygląda. Mam też obawę, odnośnie ograniczenia 1 i 2 linii - nasuwa mi się pytanie (co, jeśli? - przyjdą aktualności po ENG, albo ktoś wrzuci więcej tekstu, czy reaktor wytrzyma). Jeśli będą trzy kropki, jak w "prace nad terenem" to git.
Nie wiem czy nie wygląda to zbyt rozwlekle - chciałbym, by kafelki z aktualnościami były choć trochę zwięzłe. Pobieżny opis, aby tylko wiedzieć, czego mniej więcej się spodziewać, gdy się kliknie, a nie streszczenie całego tekstu.
Trzy kropki generują się automatycznie, zarówno w przypadku tytułu, jak i opisu.

Dzięki wielkie za pomoc! Zapraszam do wyrażenia opinii również pozostałe osoby.

3
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 23:01:49 »
target="_blank" było od początku. Usunąłem styl.
Poprawiłem nieco górny pasek.
Wyrównanie tekstu w artykułach - okej, choć właśnie jednym z celów było nieco lepsze oddzielenie nagłówka od opisu. Nagłówek ma tylko jedną linijkę miejsca, a opis - dwie, co dobrze widać na poniższym przykładzie. Kafelki z aktualnościami mają zawsze taki sam rozmiar.
Cieniowanie daty wygląda w porządku, chociaż przy skrajnym przykładzie (ostatni news) może być odrobinę mniej czytelne. Nadanie lekkiej przezroczystości obwódce daje jednak lepszy rezultat.

4
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 21:19:20 »
Odczułem, że główny baner jest wysoko, przecięcie paska z menu od reszty dałbym +- w okolicach tekstu "Strona główna"
Dałem go trochę niżej, ale teraz mam wrażenie, że jest tam brzydka pusta przestrzeń. Może powinienem podwyższyć trochę pasek z menu?

Może dodatkowo pierwsza (górna lewa) aktualność też by prowadziła do artykułu z najnowszym wydaniem
Na stronie głównej jest link w treści, i zawsze przycisk do pobrania jest widoczny w górnym pasku, w zielonym kolorze. Myślę, że wystarczy, każdy zauważy.
Docelowo na stronie pobierania będzie również odnośnik do artykułu z najnowszym wydaniem symulatora.

Tekst zakładki "Symulator Maszyna ..." + "Aktualności" wyrównałbym, żeby zaczynał się i kończył tak jak linki do artykułów
Przesunięte.

Czat / Forum / Wiki widziałbym bez kursywy i podkreślenia, tak jak zakładki "Kontakt", "Galeria"
Jest to celowy zabieg, żeby odnośniki prowadzące do stron zewnętrznych wyróżniały się od odnośników prowadzących do podstron wewnętrznych. Chyba, że macie lepszy pomysł na ich odróżnienie?

Chyba spacing pomiędzy "O symulatorze" i "Galeria" jest większy od reszty, pierdoła
Też mnie to drażni. Podejrzewam, że przeglądarka liczy wielkość tekstu w subpikselach i nie zaokrągla do pełnych pikseli, co kumuluje się i wszystko jest rysowane pomiędzy pikselami, stąd taka niespójność. Spróbuję to jeszcze jakoś naprawić.

Może jeszcze w przypadku :hover (najechanie na obszar danego banera) poszczególne teksty "O symulatorze" ... zmieniałyby kolor z białego na maszynowy zielony?
Tło przycisku lekko się rozjaśniało, ale zmiana koloru tekstu daje jeszcze lepszy rezultat. Dzięki.

edit: daty przy aktualnościach dałbym na obrazek, przy "1 kwietnia 2023" jest mało miejsca przy tekście artykułu, przykład do inspiracji https://www.prezydent.pl/aktualnosci
Dałem w prawym górnym rogu. Dajcie znać, czy teraz wygląda lepiej.

Dzięki za pozytywny odbiór!

5
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 17:36:17 »
Wygląd dosyć mocno się zmienił, mam nadzieję że na plus.
Jak zwykle prosiłbym o opinie.

(logo MaSzyny w banerze zostanie usunięte, ale Toprus nie zachował oryginałów, więc się zadeklarował, że zrobi nowe)

6
No dobra, ale autorzy znikają. Kabina do SA134 też jest spisana na straty, bo Stele zniknął?

W takich przypadkach najlepiej po prostu wydać i przy ewentualnym wecie autora wycofać. W końcu autorzy tych dodatków raczej robili je w celu wydania do MaSzyny.

7
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 15:52:17 »
Niestety, od dłuższego czasu MaSzyna boryka się z brakami kadrowymi szczególnie w kwestii kodu źródłowego, i nie ma nikogo bądź też nikt nie ma czasu na dodanie takiej funkcji. Stąd brak rozwoju w niektórych aspektach gry. Po prostu nikt z nas nie może tego zrobić.

8
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 21:17:43 »
BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.
Jest jakościowa różnica między w miarę przyzwoicie wyglądającą kabiną a sześcianem z wózkami na alphie i soczyście paintowo czerwonymi pantografami.

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:58:07 »
Ranga administratora wiąże się z pewnymi oczywistymi obowiązkami, w tym wchodzeniu na forum/czat z tytułu tych będących najaktywniejszymi miejscami do rozmów nt. symulatora, raz na tydzień jako absolutne minimum.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:08:28 »
Po szkoleniu z obsługi, to ktokolwiek kto ma chęci. Serio, to nie jest jakiś rocket science, ściągnąć pliki z SVNa, t3d->e3d, tga->dds, wav->ogg, jestem prawie że pewien że jest na to jakiś skrypt/automat od tego.

Automat jest. Masz dewelopera, to przeczytaj sobie jak to się skończyło w praktyce: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35083.0.html

W skrócie:
- Tekstury 1x1 i 2x2 również są kompresowane do dds, co powoduje ich niepoprawne wyświetlanie.
- Nie wszystkie tekstury poprawnie się generują/odbijają.
- Wrzucanie paczek wymaga dostępu do serwera, bo upload nie łyka plików cięższych niż 5 GB. Dzielenie paczek zmiejsza szanse na przetestowanie paczki.
- To samo z generowaniem instalatora (już przy wydawaniu).
- Brakuje libek pythona i exe. Można dołożyć w sumie używając maszyny wirtualnej. Ale nie ma pewności, czy to na pewno wszystko. Milek nie podzielił się taką informacją.
Na siłę można ogarnąć poza wrzucaniem z oczywistych względów. Masa dłubania, ale być może trzeba będzie poświęcić tydzień by zaoszczędzić wiele miesięcy.

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:35:42 »
Uważam, że danie drugiej szansy po 2 latach będzie adekwatnym pomysłem, zwłaszcza patrząc na daną sytuację. A skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi głupoty? Ano dlatego, że chłop jest 20% starszy
Akurat z tego wynika, że Hirek ma 10 lat :P

A co do Hirka, nie można mu dać dostępu tylko do jakiegoś jednego katalogu z całym generatorem paczek i wydzielonego pustego folderu na wrzucanie plików do pobrania? Przecież to podstawy administracji systemami.

Chyba że wam się nie chce, to po co robić cokolwiek.

12
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 18:14:41 »
Są tylko dlatego, że @matek123 nie zezwala na ich usunięcie. Poza tym są ukryte za checkboxem w Starterze.

13
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

14
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Marca 2024, 17:24:05 »
Warto do arkusza dodać wersję exe, na której testowany był scenariusz. Różne exe dają różne wyniki przez różnice w zachowaniu AI i oskryptowania.

15
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 15 Marca 2024, 03:17:18 »
.

16
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 13 Marca 2024, 12:09:13 »
Mam eRozkład, niestety PathFindera zabrakło. Jak nie znajdziesz to załączyłem również EdytorMK, który posiada możliwość wbicia przebiegów ręcznie.
https://eu07.pl/userfiles/22592/kolejarz_utils.zip

Znalazł się i PathFinder!
https://eu07.pl/userfiles/22592/Pf.zip

17
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:41:46 »
Akurat implementacja tego exeku to poziom fizyki kwantowej, nie było to skierowane do Ciebie, musiałbyś wiedzieć co to C++, kompilator, zmienne, klasy itp :)
Jeżeli na dysku SSD dalej ścina, to nie mam pomysłu co dalej. Może ktoś inny podpowie.

18
Bieżące Symulatorowe / Dystans LOD modeli a wydajność - testy
« dnia: 09 Marca 2024, 17:17:22 »
Cześć. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiło się parę osób, które wykryły niezoptymalizowany dystans przechodzenia kolejnych faz LOD - zbyt daleki dystans, przy którym model wchodzi w mniej szczegółową fazę, gdy już dawno tych szczegółów nie widać.

Wątek ten zakładam do podzielenia się raportami z ilości renderowanych trójkątów w taborze, a jego celem jest zgromadzenie listy pojazdów, których duża ilość najbardziej szkodzi wydajności. Po jej skompletowaniu pojawi się poprawka skracająca dystans renderowania obiektów - najpewniej w Teście Dodatków.

Mam nadzieję, że wkład ten pozwoli na poprawę wydajności symulatora w określonych przypadkach.

19
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:08:53 »
Wąskim gardłem jest dysk HDD. Doczytywanie czegokolwiek niestety z automatu blokuje główny wątek symulatora i to będzie powodowało ścinki.
Są dwa rozwiązania:
- To co możesz zrobić teraz: Kupić dysk SSD i tam przenieść MaSzynę.
- To co powinno być zrobione: Zaimplementować w EXE ładowanie modeli i tekstur na osobnym wątku.

20
Na warsztacie / Odp: Odbicia blachy i nie tylko na lokach
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:07:02 »
Myślę, że grafika w MaSzynie ma nieco więcej problemów niż tylko brak odbić na lokomotywach.

21
Nie spróbujemy, bo nie mamy pieniędzy. Chcesz podejmować ryzyko utraty kilkudziesięciu tysięcy złotych?

22
EU07 Simulator English forum / Odp: Low FPS on high end computer
« dnia: 18 Lutego 2024, 20:00:08 »
Try lowering the multisampling down to x4 or even x2. Unfortunately, the simulator is not optimized in terms of graphics, so it will always function worse compared to other games.

23
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 30 Stycznia 2024, 23:54:42 »
Sekcja aktualności z pewnością będzie - popatrz na poprzednie screeny. :P Co do urządzeń mobilnych, też mam to na uwadze. Zastanawiam się tylko, czy belki w wersji mobilnej dać jedna pod drugą, czy dać jednak to rozwijane menu.

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 15:43:27 »
Warto byłoby też dodać gdzieś menu kontekstowe z wyborem języków strony i jej poszczególne elementy przetłumaczyć jeszcze, kiedy jest w wersji rozwojowej.

Pozdrawiam!
M
Już jest - sporo się zmieniło, żeby strona wyglądała trochę bardziej nowocześnie.
Obecnie trwają przenosiny na Hugo, a proces tłumaczenia stron jest tam całkiem prosty.

25
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 01:34:51 »
Może być statycznie generowane, baza danych to był tylko przykład. Chodzi o to, żeby napisanie newsa nie kończyło się tym, że pojawi się tydzień później bo musi przejść głosowanie w systemie akceptacji zmian.

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:26:47 »
Bez.

27
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

28
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

29
Na grupie na Facebooku nie ma powiązywania kont z kontami na forum, to na Discordzie też nie musi być.
Jeżeli chodzi o wykroczenia to wykroczenia na Discordzie powinny skutkować reperkusjami na Discordzie, a wykroczenia na forum powinny być efektywne na forum. Wydaje mi się, że to proste.
Dodatkowo jeżeli chodzi o limit wagi plików na Discordzie (25MB) można wciąż korzystać z MaSzynowego uploadu. Zarówno czat jak i upload stoją na tym samym serwerze, więc różnicy prawie nie ma.
Pomijam fakt, że włączenie serwera Discord nie musi automatycznie oznaczać zamknięcia czatu na Mattermoście.

30
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 18:04:50 »
Linki do forum będą. W założeniu jeżeli będzie artykuł o jakiejś scenerii, to będzie to mniej więcej streszczenie pierwszego posta wraz z bezpośrednim linkiem do pobrania (oczywiście paczka przygotowana tak aby instalacja była jak najmniej problematyczna) oraz z linkiem do wątku w forum. Jeżeli pojawi się jakiś większy dodatek w teście, to tak samo - krótki opis, może wraz z prawdziwą historią/cechami pojazdu, link do pobrania i link do wątku w teście. Mniejsze dodatki byłyby agregowane do podsumowań miesiąca. Artykuły dopuszczałyby swoje własne galerie oraz zdjęcia na pełną szerokość artykułu. Ale na artykuły przyjdzie jeszcze czas. Na razie załączam obecny stan i wracam do pracy.

https://eu07.pl/userfiles/22592/maszyna_page.zip

Strony: [1] 2 3 ... 10