- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: lukasz_cmg w 15 Kwietnia 2009, 15:24:44
-
Do czego to służy?
Przenoszę.
Akvin
-
Witam,
Zdjęcie nr 2 - wskaźnik pozycji hamulca ręcznego. Jest "HAM", czyli hamulec zaciągnięty, i "LUZ", czyli hamulec odluźniony.
Zdjęcie nr 4 - Awaryjny przełącznik pantografów. "O" znaczy "opuszczony", ''P" "podniesiony".
Zdjęcie nr 3 - przełącznik jazdy ciągnionej i pociągowej.
pozdrawiam
EDIT: Przepraszam, już zmieniłem wyjaśnienie zdjęcia nr 4.
Na drugi raz skoro nie jesteś pewien to nie pisz bzdur.
/ Żuk
-
A przełącznik do czego służy? Dodam że było widać nalepkę "Jazda ...", dalej nie mogłem doczytać.
-
Zdjęcie nr 4 - ustawianie rodzaju hamulca "O", czyli osobowy, i "P", czyli przetokowy.
Zadne ustawianie rodzaju hamulca, a odlacznik pantografow. Zdjecie 1 przedstawia to samo co zdjecie 3.
-
Hamulec przetokowy w siódemce ?
Mnie to bardziej wygląda na "włącznik" pantografu:
P - podniesiony
O - opuszczony
Ale mogę się mylić bo na siódemce czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
EDIT
@hunter mnie wyprzedził :)
-
Zdjęcie nr 4 - ustawianie rodzaju hamulca "O", czyli osobowy, i "P", czyli przetokowy.
O, P to jest opuszczenie pantografów, przy otwieraniu szafy WN. Gdy przestawisz w pozycje O, to zostanie odcięte zasilanie cylindrów pantografów. Takie zabezpieczenie gdyby ktoś chciał do szafy wejść przy podniesionych pantografach.
-
przełącznik jazdy ciągnionej
Na czym polega jazda ciągowa ciągniona?
/ Żuk
-
przełącznik jazdy ciągnionej
Na czym polega jazda ciągowa?
Ciągniona.
Wyłącza działanie SHP.
-
Ale jeśli się mylę, to na jeździe ciągnionej nie ma możliwości przeprowadzania rozruchu, czyż nie?
-
Ciągniona.
Wyłącza działanie SHP.
I CA oczywiście. ;)
-
A ten przełącznik jazdy pociągowej/ciągnionej jest w obu kabinach czy tylko w A (tak myślę)?
-
A ten przełącznik jazdy pociągowej/ciągnionej jest w obu kabinach czy tylko w A (tak myślę)?
Oczywiście że jest w 2 kabinach.
-
Oczywiście że jest w 2 kabinach.
Bzdura, tylko w jednej, w EU/EP 07 kabina A, w niektórych ET22 W szafce NN, EP09- nie posiada.
Pozdrawiam Ryszard.
-
EU/EP 07 kabina A
Nie zawsze. Na EP08 w kabinie a tych hebelków nie było. Gdzie były, tego nie udało mi się ustalić.
Było to na EP08-010.
-
Nie zawsze. Na EP08 w kabinie a tych hebelków nie było. Gdzie były, tego nie udało mi się ustalić.
Było to na EP08-010.
"Nie zawsze" w EU/EP07 czy w EP08 ?
@Ryszard-san napisał:
...w EU/EP 07 kabina A,...
A Ty piszesz o EP08 ;). Także pogubiłem się o, którą lokomotywę Ci chodzi ;p.
-
EP08, bo to dalsza rodzina EU/EP07. W budowie, kabiny "ósemek" nie różnią się niczym z "siódemkowymi". Jednakże, takie detale, jak hebelki od Jazdy Pociągowej -Jazdy Ciągnionej, mogą być różnie umieszczone.
@Szymon, ty przecież pamiętasz jak byliśmy w wakacje w 08-010, co pytałem właśnie o owe przełączniki.
@mechatronik, w EU07 również nie zawsze te przełączniki są w kabinie, tak samo jak wzmacniacz od radia. Niektóre loki mają go w przedziale maszynowym.
-
Co to jest zaznaczone?
-
Są to otwory do nasypywania piasku.
-
A czemu jest ich aż 8?
-
Bo masz 8 kół, pod które można sypać piasek?
-
A jest jeden zbiornik z piachem czy dla każdego koła oddzielnie?
-
Skoro do 8 kol jest 8 otworow, to musi ze trzeba sypac osobno, czyli musi ze sa osobne zbiorniki bo inaczej by nie trzeba bylo sypac osobno.
-
O ile się nie mylę to zbiorniki są w tym miejscu i w takim kształcie. Wtedy na wyrzucenie działa siła ciężkości piasku. Jak by był jeden zbiornik, piasek musiał by być dodatkowo wspomagany dużą dawką sprężonego powietrza by go wyrzucić. (jeśli się mylę poprawić bo sam jestem ciekaw-rozkminione na chłopski rozum ;) )
-
Tak zbiorniki maja taki ksztalt, od srodka jest szybka aby bylo widac poziom piasku, pod kazdym zbiornikiem jest specjalna dysza (w ksztalcie syfonu), podczas piaskowania podawane jest do niej powietrze ktore wdmuchuje piasek do rur piaskowy.
Pozdrawiam Ryszard.
Ps. Przepraszam za brak polskich liter (chwilowo system mi nie pozwala)