- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maniakus w 22 Marca 2007, 17:05:58
-
Mam takie małe pytanko. Czy wiadomo wam jakie angliki mają mieć rewizje a które nie i które mają byćpocięte a które nie?? Wielkie dzięki za info.
-
Jezdza: 01, 12, 17, 18, 20 i na dniach wyjdzie 07. Do tego 10 równiez szykowana na naprawe - reszta pod palnik
-
Gdzie będzie robiona 10?
-
Nie wiem, pewnie szopa.
-
A EU06-08 przecież stoi na wózkach.
-
Bo wczesniej na tych wozkach staly lokomotywy podczas NR, teraz stoi na nich wlascicielka - ale raczej nie liczylbym na jej powrot.
-
Wynika z tego ze EU06 powoli znika ze szlaków :( wielka szkoda. A co je zastapi?
-
Wynika z tego ze EU06 powoli znika ze szlaków :( wielka szkoda. A co je zastapi?
Po prawie roku bez EU06 wyjezdza 7 maszyn po rewizji a ten mówi, że seria powili znika ze szlaków...
Nic je nie zastapi - Kraków wykarczował krzaki i troszke siódemek wróciło do jazdy. Aż się pusto na Prokocimiu zrobiło.
-
Nie jestem z tamtąd wiec nie za wiele wiem. Wiem tyle ile mi powiecie.
-
Kraków wykarczował krzaki i troszke siódemek wróciło do jazdy. Aż się pusto na Prokocimiu zrobiło.
Dokładnie! Przez ostatni rok, na szlak wróciło ponad 25 krakowskich wyremontowanych maszyn! Podejrzewam że w pozostałych regionach Polski jest podobnie, czyli znaczące zmiany "polityczne". I dobrze, bo byki już chyba dość naniszczyły torów...
-
reszta pod palnik
Pewnie, lepiej pociąć niż sprzedać prywaciażowi. Tam by jeździła jeszcze ze 40 lat :D
-
reszta pod palnik
Pewnie, lepiej pociąć niż sprzedać prywaciażowi. Tam by jeździła jeszcze ze 40 lat :D
Nastepny - a po co wspierac konkurencje? Brak taboru jest chyba najwiekszym problemem prywaciarzy, a Cargo nie bedzie im ułatwiać życia rozdajac lokomotywy za pół darmo. Rynek kolejowy też rzadzi się ekonomia.
-
A ile zarobią na tym złomowaniu? Jakby sprzedali to by chociaż coś z tego mieli. Prywaciarz sobie kupi od Czechów i nikomu na złość nie zrobią. Tym sposobem za dwadzieścia lat w Polsce nie będzie żadnej siódemki, ale za to będziemy mogli oglądać 121, 140, 182 itd.
Pozdrawiam!
-
A ile zarobią na tym złomowaniu? Jakby sprzedali to by chociaż coś z tego mieli. Prywaciarz sobie kupi od Czechów i nikomu na złość nie zrobią. Tym sposobem za dwadzieścia lat w Polsce nie będzie żadnej siódemki, ale za to będziemy mogli oglądać 121, 140, 182 itd.
Pozdrawiam!
Zarobia powiedzmy 50 tys złoty na sprzedazy, a straca 2 miliony bo prywaciarz przejmie obsluge kolejnej EC czy KWK.
-
Zarobia powiedzmy 50 tys złoty na sprzedazy, a straca 2 miliony bo prywaciarz przejmie obsluge kolejnej EC czy KWK.
Oddadza na zlom i zarobia tez np 50tys, a prywaciarz kupi na poludniu loka i bedzie obslugiwal EC czy KWK, i pekap tez straci, wiec kolo sie zamyka.
-
Czyli wychodzi na to że i tak żle i tak nie dobrze bo prywaciarz i tak kupi tabor i tak będzie jezdził.
-
Oczywiscie, wiec nie rozumiem dlaczego pekap strzela focha i woli zamienic anglika na polsilver zamiast sprzedac nieuzywany tabor. I wilk bylby syty i owca cala.
-
Oddadza na zlom i zarobia tez np 50tys, a prywaciarz kupi na poludniu loka i bedzie obslugiwal EC czy KWK, i pekap tez straci, wiec kolo sie zamyka.
To dlaczego teraz prywaciarz nie kupuje na południu tylko woli stary Cargowski tabor??? Widocznie nie jest to takie proste...
Zarobia powiedzmy 50 tys złoty na sprzedazy, a straca 2 miliony bo prywaciarz przejmie obsluge kolejnej EC czy KWK.
Racja.
-
To dlaczego teraz prywaciarz nie kupuje na południu tylko woli stary Cargowski tabor??? Widocznie nie jest to takie proste...
Byc moze, ale skoro jednak kupuje to znaczy ze tym razem u nas nie jest takie proste. Wiadomo, ze najpierw nalezy probowac dogadac sie z rodzimym 'przemyslem', a jesli to nie wypali - szukac gdzie indziej
Zarobia powiedzmy 50 tys złoty na sprzedazy, a straca 2 miliony bo prywaciarz przejmie obsluge kolejnej EC czy KWK.
Racja.
Po czesci, juz wyjasnione czemu.
-
To dlaczego teraz prywaciarz nie kupuje na południu
Bo kupuje na wschodzie i zachodzie a od południa tylko dzierżawi.
tylko woli stary Cargowski tabor???
Bo Cargowski stary tabor jest lepszy niż Połódniowy stary tabor.
-
Bo Cargowski stary tabor jest lepszy niż Połódniowy stary tabor.
A tuż właśnie, tak więc w jakim celu pomagać konkurencji i kopać pod sobą dołek...
-
A czym sie rozni taki czech od anglika ? praktycznie pudlem, bo bebechy sa (prawie) takie same, wlasciwosci trakcyjne podobne. Wiec w czym lepszy jest nasz tabor? moim zdaniem nasz i poludniowy sa mniej wiecej rownowazne, wiec w kupowaniu taboru u czechow widze tylko foch pekapu
-
Chodzi mi o to ze na próbach w COB w Warszawie przy olszynce grochowskiej w niedziele chodziła lokomotywa e186 z reszta poczytajcie sobie sami http://eu07.pun.pl/viewtopic.php?id=41
-
Ostantom tzn w od niedzieli do wtorku na na próba w warszwie przy olszynce chodzi e148 chyba nie pamietam dokładnej nazwy jakiś koncern chece je wydzierzawić dal ctl noi cargo bendzie cielo na zyletni a oni nowymi sprzetami benda sie wozic noi n ic im z tego trzega zwolnic dyrektorów wzieli pieniadze noi ca;a zabawa
Moglbys to odszyfrowac ?
-
Chodzi mniej więcej oto, że jego ojciec jest głównym dostawcą pączków na drugie śniadanie dla zakładu taboru w warszawie...
-
Chyba trzeba sprawić enigmę dla forum, nawet poprawiony post @mannka jest do niczego.
@mannek, robisz takie błędy że nawet Twój poprawiony tekst zasługuje na pałę. Nie dosyć że trudno zrozumieć wypowiedź, to jeszcze ogłupieć można.
@Radkos07, chyba wieśmaków, nie pączków.
-
Chodzi mniej więcej oto, że jego ojciec jest głównym dostawcą pączków na drugie śniadanie dla zakładu taboru w warszawie...
może byś mi po rodzinie nie jeździł będę z tobą gadał, bo jesteś tak prosty jak kierunkowskazy do kosy,
-
Tylko ciężko było Cie odczytac.
-
mannek sam przynosisz wstyd rodzinie jak takie " byki" z niechlujstwa sadzisz. Wystarczyło trochę krytyki i już nie ma błędów. Ze stylem jeszcze problem. Jak będziesz tak niechlujnie pisał, to wszyscy na forum będą się z Ciebie śmiać!
-
Mannek od 17 marca na forum a już szumi:]
-
będę z tobą gadał, bo jesteś tak prosty jak kierunkowskazy do kosy
Wiesz co kolego, idź lepiej do kąta, powiedz sobie na głos że jesteś głupi, zrób 10 przysiadów, wróć i dopiero wówczas będziemy mogli gadać...
-
Dobra rada i napewno poskutkuje. Chociaż nie wiem czy na głupote jest jakieś lekarstwo.
-
Oczywiscie, wiec nie rozumiem dlaczego pekap strzela focha i woli zamienic anglika na polsilver zamiast sprzedac nieuzywany tabor. I wilk bylby syty i owca cala.
Wilk nie byłby syty bo kupić EU06 to zaden problem - sa zaklady które zrobia NR, czesci też sie znajdzie a co najważniejsze nie potreba robić homologacji! Wiec PKP nie bedzie ułatwiać im zadania i oddawac za poł darmo sprawne lokomotywy a przy okazji podcinać gałąź na której siedzi.
Dziecinne macie podejście i tyle...
-
SZCZERZE MÓWIĄC NIC NIE WIDZIAŁEM ABY NA TYM FORUM BYŁO COŚ PISANE NA TEN TEMAT
Dodano po 1 minutach:
będę z tobą gadał, bo jesteś tak prosty jak kierunkowskazy do kosy
Wiesz co kolego, idź lepiej do kąta, powiedz sobie na głos że jesteś głupi, zrób 10 przysiadów, wróć i dopiero wówczas będziemy mogli gadać...
to co ty mi wyskakujesz z takimi tekstami
-
A Czechy dostały homologację na całe serie, czy tylko pojedyncze egzemplarze dostają? Napiszcie może w czym przejawia się ta wyższość naszego starego taboru nad czeskim? Bo patrząc choćby na przykład EP05 mam poważne wątpliwości co do tej wyższości.
Pozdrawiam!
-
A Czechy dostały homologację na całe serie, czy tylko pojedyncze egzemplarze dostają?
Z tego, co się orientuję to na serię. Nie chodzi tutaj o żadną wyższość, tylko o fakt, jak pisał @EU07-483, uzyskania homologacji do poruszania się po polskich torach - zawsze jest to jakieś odwleczenie w czasie i dodatkowe koszty. W przypadku taboru ex PKP nie ma takiej potrzeby.
-
Wilk nie byłby syty bo kupić EU06 to zaden problem - sa zaklady które zrobia NR, czesci też sie znajdzie a co najważniejsze nie potreba robić homologacji! Wiec PKP nie bedzie ułatwiać im zadania i oddawac za poł darmo sprawne lokomotywy a przy okazji podcinać gałąź na której siedzi.
Nie wiem, nie znam sie na tego typu procedurach, ale lepiej w takim razie zeby tabor poszedl na zlom ? prywaciarz i tak sobie zalatwi tabor, z pomoca pekapu lub tez bez. To juz lepiej zeby ten tabor zostal przekazany do jakichs skansenow, muzeow itp.
Dziecinne macie podejście i tyle...
Bo ?
-
A Czechy dostały homologację na całe serie, czy tylko pojedyncze egzemplarze dostają?
Z tego, co się orientuję to na serię.
Pawle masz rację homologacja wystawiana jest na daną serię z tym że chyba każda firma musi osobno za nią zapłacić. Przykładowo firma X jako pierwsza ściągneła sobie maszyne serii 181 wysłała je na testy by uzyskać homologację. Takowa została wystawiona. kolejno firma Y ściagneła 2 sztuki 181 - oni również muszą wykupić homologację by tabor z ich firmowym logiem mógł poruszać się po sieci PLK.
-
Wilk nie byłby syty bo kupić EU06 to zaden problem - sa zaklady które zrobia NR, czesci też sie znajdzie a co najważniejsze nie potreba robić homologacji! Wiec PKP nie bedzie ułatwiać im zadania i oddawac za poł darmo sprawne lokomotywy a przy okazji podcinać gałąź na której siedzi.
Nie wiem, nie znam sie na tego typu procedurach, ale lepiej w takim razie zeby tabor poszedl na zlom ? prywaciarz i tak sobie zalatwi tabor, z pomoca pekapu lub tez bez. To juz lepiej zeby ten tabor zostal przekazany do jakichs skansenow, muzeow itp.
Ale bez pomocy PKP zrobi to wiekszym kosztem, dluzszym czasem itp. Tak więc:
TAK, LEPIEJ ŻEBY TEN TABOR SZEDŁ POD PALNIK.
Dziecinne macie podejście i tyle...
Bo ?
Bo myslicie ze w zarządzaniu firma prowadząca przewozy chodzi o to żeby wspierac konkurencje, utrzymywać niepotrzebny tabor ku uciesze MK no i gromadzic setki lokomotyw w skansenach.
-
[ironia]
Zeby jeszcze ta firma prowadzila jakies przewozy
[/ironia]
co chwila uwalaja linie i kursy, nierzadko o zapelnieniu 100%. Skoro nie moga/nie sa w stanie realizowac pewnych rzeczy niech przynajmniej nie szkodza tym ktorzy chca.
Widze ze najlepiej pekapowi wychodzi zachowywanie sie jak pies ogrodnika, sam nie zje i drugiemu nie da.
-
Z punktu widzenia MK z pewnością lepszym rozwiązaniem byłoby sprzedanie do "prywaciarza" - przynajmniej tam by jeszcze maszyny pojeździły. Jednak to nie idzie w parze ze zdrowym rozsądkiem, tym badziej teraz, gdy PKP Cargo traci cały czas rynek na rzecz prywatnych operatorów, więc nie ma się co dziwić, że lokomotywy są złomowane. Nikt nie będzie zaciskał sobie pętli na szyi. Niestety, ale trzeba te 2 rzeczy rozgraniczyć.
@kruger, musisz rozgraniczyć PKP PR a PKP Cargo to 2 odrębne spółki i "uwalanie" pociągów pasażerskich nie ma tutaj nic do rzeczy. Czy Ty, mając np. 10 autobusów (z czego 2 stare) sprzedałbyś jeden lub dwa z nich innemu nowemu przewoźnikowi wchodzącemu na rynek, który zacząłby jeździć po "Twojej" linii i odbierać pasażerów? Nie sądzę...
-
[ironia]
Zeby jeszcze ta firma prowadzila jakies przewozy
[/ironia]
co chwila uwalaja linie i kursy, nierzadko o zapelnieniu 100%. Skoro nie moga/nie sa w stanie realizowac pewnych rzeczy niech przynajmniej nie szkodza tym ktorzy chca.
To są PRZEWOZY REGIONALNE, a my teraz mówimy o Cargo.
Widze ze najlepiej pekapowi wychodzi zachowywanie sie jak pies ogrodnika, sam nie zje i drugiemu nie da.
Tak, lepiej samemu dać się zjeść coby drugi głodny nie chodził.
-
@EU07-457 zgadzam sie, ale (wiem, latwo sie mowi) niech w koncu sie wezma za konkurowanie z prywaciarzami, a nie lache robia w kolko.
-
A nie lepiej takie EU06 choćby wydzierżawić prywaciarzowi na dany okres czasu? Mnie tu nie chodzi o to, że dla mojej uciechy będą jeździć dalej Angliki, ale o to, że zysk ze złomowania na pewno nie dorówna temu co można by uzyskać za dzierżawę, bądź sprzedaż. A doszliśmy już do tego, że prywaciarz tabor tak czy inaczej gdzieś sobie kupi po ileś tam wyższych kosztach co niekoniecznie musi go "zrujnować". Może mi się zdaje, ale chyba widziałem gdzieś 182 CTLu wydzierżawioną Lotosowi (miała na czole nalepkę z logiem Lotos). Jeśli mi się nie zdaje to by znaczyło, że z punktu widzenia Cargo CTL oszalał. Nie mówiąc już o coraz częstszym wypuszczaniu przez koncerny samochodowe wspólnych modeli noszących różne nazwy w obrębie danej marki (Toyota Aigo, Citroen C1, Peugeot 107). Ci to dopiero zgłupieli tak konkurować. Ale przecież Cargo prowadzi tak skuteczną politykę, że cały świat się chowie... Z resztą co mnie to obchodzi, żaden ze mnie ekonomista.
Pozdrawiam!
-
To są PRZEWOZY REGIONALNE, a my teraz mówimy o Cargo.
Kargule tez nierzadko lache robia, a to w niedopusczaniu do ruchu innych, a to w kosmicznych cenach za 'tiry na tory'...
Tak, lepiej samemu dać się zjeść coby drugi głodny nie chodził.
Nie napisalem ze dac sie samemu zjesc, tylko 'primum non nocere' :D ok, nie mam zamiaru sie klocic, wiem ze prawa rynku sa nieublagalne...
-
Nie napisalem ze dac sie samemu zjesc, tylko 'primum non nocere' :D
Niby tak, tyle że w wersji rynkowej to po pierwsze nie szkodzić SOBIE, a konkurencji? Im bardziej tym lepiej.
-
Nie napisalem ze dac sie samemu zjesc, tylko 'primum non nocere' :D ok, nie mam zamiaru sie klocic, wiem ze prawa rynku sa nieublagalne...
Czasem żeby pomóc (sobie) trzeba zaszkodzić (innym).
Porównanie:
* nowotwór - konkurencja
* zdrowa tkanka - my
Strategia jest taka: podajemy cytostatyki (chemioterapię) - niszczymy nowotór (konkurencję - nie dajemy im maszyn, niech sami się męczą z UTK i innymi) a sami tracimy część zdrowych komórek (lokomotywa, którą zezłomujemy), ale jesteśmy zdolni do regeneracji - wystarczy nam lokomotyw żeby obsłużyć zamówione pociągi.
Fakt, że czasem zdarzają się komplikacje ;)
PS. Sorry za prównanie, ale to takie zboczenie, zwłaszcza, że drugi dzień z rzędu produkowałem się nt. nowotworów ;)
-
typopowo medyczny punkt widzenia ;-D
Dodano po 6 godzinach 28 minutach:
Czasem żeby pomóc (sobie) trzeba zaszkodzić (innym).
Porównanie:
* SPT - konkurencja
* MaSzyna - my
Strategia jest taka: rozwijamy stara MaSzyne majac jej zrodla(cos tam) - niszczymy SPT (konkurencję - nie dajemy im zrodel, niech sami się męczą z czyms tam) a sami sie oszukujemy ze to bedzie dobre ;)(zrodla ktorych za nic im nigdy ine damy, zniszczymy a i tak jakims cudem wyciekna), ale jesteśmy zdolni do regeneracji - wystarczy RecoveryMyFiles coby wszystko wrocilo do porzadku ...
Fakt, że czasem zdarzają się komplikacje ;)
PS. Sorry za prównanie, ale wypowiedz kolegi Aandy'ego mnie rozwalila ;), zwłaszcza, że drugi dzień z rzędu ulepszam exe ;)
-
A nie lepiej takie EU06 choćby wydzierżawić prywaciarzowi na dany okres czasu? Mnie tu nie chodzi o to, że dla mojej uciechy będą jeździć dalej Angliki, ale o to, że zysk ze złomowania na pewno nie dorówna temu co można by uzyskać za dzierżawę, bądź sprzedaż.
Wyjdzie na to samo praktycznie co odsprzedanie, z tym, że nawet gorsze w skutkach dla Cargo, ponieważ oni będą musieli zadbac o późniejszą naprawę danego taboru (dzierżawa tego nie obejmuje).
Może mi się zdaje, ale chyba widziałem gdzieś 182 CTLu wydzierżawioną Lotosowi (miała na czole nalepkę z logiem Lotos). Jeśli mi się nie zdaje to by znaczyło, że z punktu widzenia Cargo CTL oszalał.
Tak, CTL dzierżawi do Lotosu kilka swoich maszyny, podobnie od STK. Prawda jest taka że prywatne spółki pomagają sobie w konkurowaniu z gigantycznym monopolem jakim jest PKP Cargo. Zobacz taki CTL wspomoże Lotos, któremu to brakuje maszyn do obsługi jakiś zamówień, Lotos zdobędzie zamówienie wykorzysta tabor CTL i obie spółki mają zysk, dodatkowo zadowolonego klienta, który przy następnym zleceniu wybieże znowu Lotos co da kolejny zysk dla CTLu. Mniej więcej na takiej zasadzie budowana jest broń zagłądy Cargo.
-
Nie mówiąc o tym że sam CTL dzierżawi 182 od czechów :). Lotos nie tylko od CTl dzierżawi lokomotywy. od innych prywaciazy też.
Wczym EU06 jest lepsza od Czecha? Szczerze mówiąc chyba tylko w wygodzie jazdy i obsługi. Jazda czechem to koszmar. Natomiast Atut Cargo to lokomotywy ET41, ET22. Szczególnie ET41 bo silna i nie ma zakazów wjazdu na niektóre linie ale i tak wole ET22 :)
-
Hmm a czy czasem w dzierżawie nie chodzi też o to że Lotos dzierżawiacy 182 od CTL nie musi posiadać homologacji? Bo homologacje musi posiadać tylko własciciel pojazdu - a tutaj nadal włascicielem jest CTL, tyle ze uzytkuje ja Lotos.
-
Jeśli tak to CTL też nie musi mieć homologacji bo tez je tylko dzierżawi a właścicielem są Czesi.
-
Hmm a czy czasem w dzierżawie nie chodzi też o to że Lotos dzierżawiacy 182 od CTL nie musi posiadać homologacji? Bo homologacje musi posiadać tylko własciciel pojazdu - a tutaj nadal włascicielem jest CTL, tyle ze uzytkuje ja Lotos.
Dokładnie tak jak piszesz. Prawnym posiadaczem jest CTL, dlatego na jego homologacji jeździ Lotos.
Jeśli tak to CTL też nie musi mieć homologacji bo tez je tylko dzierżawi a właścicielem są Czesi.
Muszą mieć z racji tego że posiadają oni maszyny 182 własnościowe, nie wszystkie mają dzierżawione.
-
chyba że tak. Ale to jest dobry sposób. po co kupować skoro można se wydzierżawić, zarobić na tym i nie płacić za homologacje. Cargo naprawde jest głupie.
-
chyba że tak. Ale to jest dobry sposób. po co kupować skoro można se wydzierżawić, zarobić na tym i nie płacić za homologacje. Cargo naprawde jest głupie.
Pamiętaj też o tym, że każda nowa seria nawet dzierżawiona musi posiadać polską homologacje o dopuszczeniu jej do ruchu. Przykładowo firma x wydzierżawi od czeskiej firmy lokomotywę serii 130, by mogła ona poruszać się po sieci PLK musi mieć ważna, polską homologacje na tą serię.
-
Pytanie za milion zotych !!! Czy to prawda że oprucz EU06-07 i 10 pozostałe angliki mówią nam papa?? Bo takie cóś wyczytałem gdzieś na necie...
-
Prawda - pisalem w tym watku nawet.