- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: FrozenBokytYT w 03 Czerwca 2022, 12:13:41
-
Dzień dobry. W jakich sceneriach można zobaczyć sygnał Osp1 na tarcze ostrzegawczej w Maszynie? Wiem, że tarcza ostrzegawcza znajduje się w scenariuszach takie jak: Drawinowo i L053 (przed przejazdem w tumlinie).
Ten wiadomość jest modyfikowana jako ostatnia
-
Jeśli się dobrze orientuje to wyświetlenie sygnału Osp1 na tarczach ostrzegawczych przejazdowych jest losowe. Mimo wszystko lepiej aby wypowiedział się ktoś kto pisał scenariusze.
-
Rozumiem. Osp1 jest sygnałem losowym w MaSzynie, a dokłedniej, w scenariusze Drawinowo. Czy możliwe wyświetlania Osp1 w scenariusze L053 (przed prejazdem w Tumlinie)?
-
Jeśli się dobrze orientuje to wyświetlenie sygnału Osp1 na tarczach ostrzegawczych przejazdowych jest losowe. Mimo wszystko lepiej aby wypowiedział się ktoś kto pisał scenariusze.
Jaki jest szans na wyświetlenia Osp1? 50/50?
-
Sprawdziłem część przejazdów. W niektórych jest bezwarunkowe podanie sygnału Osp2 na tarczach ostrzegawczych przejazdowych. Znalazłem też jakieś pliki przejazdów w których jest wysyłany event sygnału Osp1, ale z tego co zrozumiałem kod odpowiadający za sterowanie wydaje mi się, że twórca przejazdu źle zinterpretował zasadę działania tarcz ostrzegawczych przejazdowych.
-
Szukajka w skryptach znalazła tylko kilka przejazdów na l61-tlk z szansą 10%.
-
No to normalnie bo z reguły szansa na jakąkolwiek usterkę jest niewielka, zwłaszcza że przejazdy w PLce konserwuje się co rok.
-
A myślałem, że spora. Wyłamanie drąga też jest sygnalizowane na TOPach.
-
Matek w maszynie nie mamy fizyki zderzenia, więc dlatego jest tak niska.
-
Ok, ok. Miałem na myśli rzeczywistość.
-
Szukajka w skryptach znalazła tylko kilka przejazdów na l61-tlk z szansą 10%.
W pliku *.scn lub *.scm?
-
Nawet w rzeczywistości szansa jest bardzo mała, ja przez 3 lata jazdy miałem 2 razy pomarańczowy top, a trochę się kilometrów tłucze po tych szlakach.
-
W pliku *.scn lub *.scm?
Po inc i ctr puściłem, zakładając brak takich dziwadełek w scenariuszach z niewydzielonym skryptem.
-
W pliku *.scn lub *.scm?
Po inc i ctr puściłem, zakładając brak takich dziwadełek w scenariuszach z niewydzielonym skryptem.
Gdzie można znaleść tarcze ostrzegawcze w skryptach scenariusza "Drawinowo"?
-
Szukasz w /scenery pliku tarczy. Topcośtam się nazywa. Otwierasz notepada++. Wklepujesz w szukajkę nazwę tego pliku z ograniczeniem wyszukiwania do scenery/drawinowo i lecisz. Znajdziesz definicje tarcz, będziesz miał ich nazwy. W pliku tarczy masz zdarzenia sterujące. Przeczytaj dokumentację składni na naszej wiki. Przeczytaj instrukcję skryptowania scenariuszy Transkeia w dziale z poradnikami na forum. Zasadniczo to gdzieś przed przejazdem jest czujka torowa, zamykająca przejazd. Przejazd pewnie wysterowuje tarcze. Te moduły kodu będą gotowe i nie bardzo masz się gdzie wcisnąć ze swoim wywoływaniem usterki. Możesz zrobić dubla zdarzenia ustawiającego tarczę, przekierowującego na losowanie usterki i nadpisującego stan tarczy z większym opóźnieniem niż oryginalne wysterowanie. Jak będziesz miał już napisany kod i coś nie będzie działać, to się nim podziel i będziemy mogli wskazać co jest źle.
-
Najczęściej ten sygnał pojawia się w przypadku wykonywania robót na torze zamkniętym i wyłączenia w nim czujników, wtedy np. jadąc torem 1 a czujniki w torze 2 wyłączone, to w dwójce mamy topy na pomarańczowo, a w jedynce na biało. Z tego co pamiętam niektóre scenerie posiadają event robót torowych, to byłaby całkiem fajna symulacja jazdy po torach z robotami w trakcie. No i rzadko, ale zdarzają się awarie SRK, chociaż jak podsumuję, to przy awarii przejazdu lub SRK częściej widziałem ciemnego TOPa niż wyświetlającego Osp1.
-
Tylko jeśli są roboty to i tak wprowadzane jest ograniczenie doraźne do 20 km/h i rozkaz na wyłączone SSP.
-
Szukasz w /scenery pliku tarczy. Topcośtam się nazywa.
Top.inc?
-
To są pliki: tsospn.inc, tsosp.inc i top.inc.
-
Oraz topn.inc.
A pliki w scenery/drawinowo?
Może, zamiast (p1) trzeba pisać nazwę TOPa?
-
Może, zamiast (p1) trzeba pisać nazwę TOPa?
Nie. Pliki inc to są uniwersalne. (p1) to jest parametr. We wpisie TOP w scenerii podaje się m. in. współrzędne, obrót i unikalną nazwę. Właśnie ta unikalna nazwa jest później wstawiana w miejsce eventów zamiast (p1).
-
Nie. Pliki inc to są uniwersalne.
W jakim pliku i gdzie można znajleżć kod, aby zwiększyć szansę zapalenia Osp1 w scenariusze "Drawinowo"?
-
Żeby wyświetlały się sygnały Osp1 trzeba przeorać konkretnie system przejazdów. Kiedyś może uda mi się skończyć i eksperymentalnie dam na jakąś scenerię.
-
Możesz zrobić dokładny film o zapaleniu Osp1 w sceneriach Drawinowo oraz L61+L144?
-
Jeszcze nie ma takiego przejazdu. Gdzieś widziałem w jakimś przejeździe eventy wyzwalające Osp1, ale z tego co je zrozumiałem, to chyba autor nie do końca wiedział, jak to powinno się świecić. Z tego co zrozumiałem, to ktoś zrobił tak, że przy zamykaniu szlabanów zapala się Osp2, a przy otwieraniu Osp1, ale tak być nie powinno.
-
Raz mi l053 wieczór jakieś 400 metrów przed topem zapaliło mi się Osp1, ale jak do jechałem do tego topa to się zmieniło na Osp2.
-
Sygnał Osp1 w MaSzynie może być zapalony nie tylko w zdarzeniach losowych, ale w określonych przypadkach, np. otrzymanie rozkazu pisemnego "O" w Moczniki-Cargo.
-
Z tego co pamiętam to w na Scerenii Moczniki-cargo i l053 rafineria czy jakoś tak dokładnie nie pamiętam top pokazywał raz Osp 1 a raz był ciemny.
-
Trochę z innej beczki w symulatorze Train Driver 2 na topach sygnały zapalają się losowo najczęściej jest Osp2,czasem Osp1, a czasem jest ciemny.
-
Ale w Trainn Driver 2 jest to symulacja usterki, nie ma sensu porównywać Tdka do MaSzyny z uwagi na to że obsługa Topek zupełnie inaczej działa w obydwu symulatorach, w maszynie jest to event z jakąś dozą prawdopodobieństwa, a w TD2 jest to symulacja usterki, który procent ustala użytkownik programu SUP.EXE do obsługi przejazdu.
-
Może stworzyć odpowiedni event w odpowiednim pliku i dodać definicję w pliku drawinowo.scn?