- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: |andy| w 01 Listopada 2007, 17:10:50
-
Cześć.
Może ktoś wyjaśnić jak w praktyce odbywa się liczenie przejechanych przez lokomotywę kilometrów (np. pomiędzy NR)? Taka siódemka niby może przecjechać 500 000 km między naprawami, jednek część kilometrów jest ponoć odliczana na podstawie grzania składu pociągu (to też jest praca lokomotywy). Jak to się odbywa? Jest to stała liczba kilometrów, czy zmienna w zależności od... No właśnie, od czego? Bo chyba nikt nie liczy ile godzin był podpięty sprzęg ogrzewania...
-
A słyszałeś o czymś takim jak "Książka pokładowa pojazdu z napędem"? Mechanik wpisuje do niej trasę, godziny, usterki. Grzanie też.
-
A słyszałeś o czymś takim jak "Książka pokładowa pojazdu z napędem"? Mechanik wpisuje do niej trasę, godziny, usterki. Grzanie też.
Mech w książce pokładowej nie wpisuje trasy tylko miejsce gdzie przyjmuję maszynę do służby oraz miejsce jej zdania lub też przekazania innemu mechowi.Co do grzania to pierwsze słyszę,aż z ciekawości sprawdzę to czy jest tam coś napisane o grzaniu.
-
Powinno być coś o grzaniu. Jak by na to nie patrzeć to przepływ tak dużego prądu (chyba coś koło 525A) przez obwody elektrowozu powoduje ich szybsze zużycie. Dlatego wg mnie coś takiego powinno być odnotowane. Bo jest to okresowa praca obwodów WN w warunkach eksploatacyjnych zdecydowanie cięższych od warunków normalnej pracy.
Pozdrawiam.
-
Powinno być coś o grzaniu. Jak by na to nie patrzeć to przepływ tak dużego prądu (chyba coś koło 525A) przez obwody elektrowozu powoduje ich szybsze zużycie. Dlatego wg mnie coś takiego powinno być odnotowane. Bo jest to okresowa praca obwodów WN w warunkach eksploatacyjnych zdecydowanie cięższych od warunków normalnej pracy.
No dobrze, a jak lokomotywa stoi cały dzień przed szopą, jest podniesiona i ma załączone wentylatory, sprężarki to również powinna te kilometry "gubić"? Dla mnie dziwne jest to wszystko. Grzanie składu z pewnością dolicza się do godzin międzyprzeglądowych (PK), ale o odejmowaniu kilometrów nie słyszałem.
-
Przebieg miedzynaprawczy liczony jest tylko wg licznika km na predkosiomierzu w kabinie A. Od stanu odejmuje się co najwyżej km wyjezdzone podczas prób ruchowych.
-
Przebieg miedzynaprawczy liczony jest tylko wg licznika km na predkosiomierzu w kabinie A. Od stanu odejmuje się co najwyżej km wyjezdzone podczas prób ruchowych.
Nawet tego się nie odejmuje, ponieważ w kabinie od jakiegoś czasu są świadectwa dopuszczenia do ruchu, na których są wyszczególnione kilometry. Np. dla ET22-XXX przebieg 500.000 km liczony od xxx km. Przeważnie faktyczny stan początkowy, od którego jest liczony przebieg to sto kilkadziesiąt kilometrów. Czyli przy stanie początkowym np. 136 km lokomotywa może śmigać do 500.136 km.
-
Nawet tego się nie odejmuje, ponieważ w kabinie od jakiegoś czasu są świadectwa dopuszczenia do ruchu, na których są wyszczególnione kilometry. Np. dla ET22-XXX przebieg 500.000 km liczony od xxx km. Przeważnie faktyczny stan początkowy, od którego jest liczony przebieg to sto kilkadziesiąt kilometrów. Czyli przy stanie początkowym np. 136 km lokomotywa może śmigać do 500.136 km.
No wlasnie - wiec od przebiegu 500 000 km 'odejmowane' jest to co lok wyjezdzil podczas prób.
EU07-483 ma swiadectwo na 410 tys km liczone bodajze od 144 km.