* dodana obsluga pokretla wyboru kanalu radia, oraz przyciskow wyboru poprzedniego i kolejnego kanalu. Nazwy przelacznikow w pliku .mmd to radiochannel_sw: radiochannelprev_sw: i radiochannelnext_sw:
* dodana obsluga przycisku testu radiostopu, radiotest_sw: przycisku faktycznego radiostopu radiostop_sw: lampki kontrolnej otrzymanego radiostopu i-radiostop: oraz dzwiek radiostop w sekcji internaldata wydawany po otrzymaniu sygnalu radiostopu
Dołączone exe nie zawiera jeszcze ulepszonej obsłudze radia i radiostopu. (no bo i w paczu nie ma w żadnym pojeździe ulepszonego radia wstawionego)Dziękuję za wyjaśnienie.
Czyli w pathu po staremu ctrl+pause/break?Tak, ctrl+shift+pause.
W nowej wersji Maszyny w elektrowozie E6ACT- Dragon nie świecą się monitory w kabinie.Również dzieje się tak u mnie.
@swider a jak w innych lokomotywach, np. Traxx?Traxx i br285 mają sprawne monitory. Tam wszystko działa jak należy, natomiast w dragonie monitory nie działają.
W nowej wersji Maszyny w elektrowozie E6ACT- Dragon nie świecą się monitory w kabinie.Miałem to samo. Wrzuciłem Dragona po prostu jako dodatek i wszystko jest OK.
Powodem jest brak pliku tlo.tga w paczce, jest plik tlo.dds, ale najwidoczniej nie działa to na dds.Działa, ale nie wyświetla wygaszonego monitora. Tylko teraz dlaczego. W logu czysto, funkcja wczytująca zmieniona na obsługującą wszystkie formaty obsługiwane przez symka.
Zrobiłem test z tym plikiem usunąłem tga i zostawiłem dds i nie działało. Po przywróceniu pliku działa jak należy.Faktycznie, potwierdzam. Po wrzuceniu pliku tlo.tga monitory działają.
Próba ściągnięcia patch 18.01 skutkuje komunikatem braku uprawnień. Propozycja ,,zapisz jako" zapisuje plik exe ale nie ma możliwości otwarcia i zapisania go do folderu Maszyny. Plik po prostu znika. Pozdrawiam.Jak to znika? Pewnie jakiś nadgorliwy
Może być to defekt składania modeli z klocków. Program składający patcha generuje e3d dla pliku zbiorczego. Ten się nie zmieniał. Zmieniły się poszczególne elementy i trzeba przekompilować główne. Problem zniknie w momencie wygenerowania całościówki, ale będzie wracał przy kolejnych patchach. Można go obejść, dodając do zbiorczych t3d komentarz ze znacznikiem wersji i inkrementować go przy edycji któregokolwiek z klocków. Wtedy svn załapie edycję pliku zbiorczego i wygenerują się nowe binarki dla usera.No, wylazł błąd koncepcyjny :/
Drugie, jak zlikwidować artefakty z cieni, widoczne pod grzałkami w kabinie, ale nie tylko (drewniana listwa pod oknami).Jakosc cieni zalezy od wielkosci uzytej do ich generowania mapy, ale na sprzecie tej kategorii chyba beda klopoty z udzwignieciem czegos co daloby lepszy efekt.
shadowtune 2048 250 250 450 // rozdzielczosc,zaznaczony (pierwszy) parametr to wielkosc mapy cieni, taka sama jak dla zwyklych tekstur. Nastepna 'normalna' wartoscia byloby tutaj 4096promien projekcji, glebokosc projekcji,odleglosc od obserwatora
Pozwolisz ze na pw bede pisal zeby nie zasmiecac forum. Pisales zeby paczke na czysto postawic od nowa, tyle ze ja trzeci raz juz wypakowalem do czystego folderu calego patcha."calego patcha" masz na myśli uruchomienie instalatora MaSzyna1801.exe i zainstalowanie całości?
EDIT: Po wypakowaniu do czystego katalogu samego 18.01 problem ten sam: braki składów na sceneriach, oraz "e3d: unknown main chunk". Jakieś pomysły?Czy rozumiesz roznice miedzy "wypakowaniem samego 18.01" a "zainstalowaniem wszystkiego od 15 wzwyz"?
To samo, jak i brak składów na sceneriach niektórych. PC bez patcha działa normalnie, natomiast właśnie instalacja 18.01 coś "psuje".Nie ma czegoś takiego jak PC 17.07, to jest patch, czyli musisz mieć paczkę całościową 15.04, potem instalujesz wszystkie patche po kolei czyli 16.08, 17.07 i dopiero ten ostatni czyli 18.01 i będzie działać.
EDIT: Ściągnę PC 17.07 od nowa, później Patch 18.01 i spróbuję jeszcze raz, bo to bez sensu się robi.
Gfx Renderer: ASUS EAH5670 Series Vendor: ATI Technologies Inc. OpenGL Version: 2.1.9120Nie powinno to być dużym problemem, no ale nowszego sterownika to na to nie ma?
Cały czas mnie niepokoi że używasz słowa "wypakowaniu".Przepraszam, ale jeszcze piszę "po staremu". Oczywiście chodzi o instalację a nie wypakowywanie:) Żle się wyraziłem, mój błąd ma miejsce zarówno kiedy wskażę miejsce instalacji zarówno w nowym folderze jak i z tym z paczką całościową. E3d podeślę, tylko ściągnę 18.01 od nowa, będę stawiał na "czystym" folderze.
Podrzuć jakiegoś e3d na którym się wywala, da jakąś wskazówkę czemu jest popsuty.
Mam jeszcze pytanie, przy pobieraniu 18.01 uruchamia sie cos takiego jak aria2c, co to jest?Narzędzie do pobierania i klient torrent.
Nie, przekombinowałeś. Można uruchomić MaSzyna1801.exe, wybrać pusty folder, i ciągnie wszystko co potrzeba.Co jest równoznaczne z instalacją PC jak i wszystkich patchy.
Wczoraj pobralem 1801 za pomoca asystenta do ktorego prowadzi link w publikacjach. Kliknalem na aplikacje instalatora i we wskazane miejsce kazalem sciagac. Mialem zaznaczone wszystkie opcje w konfiguratorze procz, jednej. Nie lamietam jakiej. Calosc, okolo 13Gb sciagalem mniej niz godzine. Aplikacja pokazala finisz, wiec kliknalem zamknij. Wchodze do folderu z maszyna, a tam wszystko jak nalezy. Pierwszy test wlasnie na Baltyku zrobilem i mialem wszystkie sklady. Podggladalem inne scenariusze, nie widzialem nic niepokojacego. Dzis niestety braklo czasu na symulator.Cały czas mnie niepokoi że używasz słowa "wypakowaniu".Przepraszam, ale jeszcze piszę "po staremu". Oczywiście chodzi o instalację a nie wypakowywanie:) Żle się wyraziłem, mój błąd ma miejsce zarówno kiedy wskażę miejsce instalacji zarówno w nowym folderze jak i z tym z paczką całościową. E3d podeślę, tylko ściągnę 18.01 od nowa, będę stawiał na "czystym" folderze.
Podrzuć jakiegoś e3d na którym się wywala, da jakąś wskazówkę czemu jest popsuty.
Na czym? Co masz ostatnie w logu? Może ciągle ta nieszczęsna uszkodzona binarka wieży ciśnień się wala.Nie powinno juz miec takiego efektu, poprawka zeby to ignorowac wyszla dawno temu; powinna byc w exe z 18.01
Loading binary format 3d model data from "models\linia61/isdr/fos_wierza_cisnien_zima.e3d"...
:>(Bad texture: failed to load texture "dynamic/pkp/en57_v1/skrzynia_shpca.tga")oraz takie coś:
Bad file: failed do locate texture file "dynamic/pkp/en57_v1/sod1"
Zostaw. Dzieki temu mozemy wylapac takie kwiatki jakKod: [Zaznacz]Loading binary format 3d model data from "models\linia61/isdr/fos_wierza_cisnien_zima.e3d"...
:>
Podmienię w patchu wieczorem.
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 17.717.64.0)
ludzie uruchamiajacy stara wersje i zglaszajacy bledy nowej.sound: loading file: sounds/4135_st43_start_1.wav
Coś masz popsute, bo z tego co widzę tego dźwięku nie ma, i nic się do niego nie odnosi.
ignition: { range: 350 soundmain: 4135_st43_start.wav }
Bad scenario: vehicle with duplicate name "en57-1012" encountered in file "scenery/$td.scn" (line 2402)
Czyli trzeba czekac???Poczekać można albo składaj kibla każdy człon inna tekstura.Wiem że to średnio wygląda z zewnątrz ale jak ktoś nie wychodzi z kabiny a nie chce się bawić notatnikowe dłubanie to chyba jedyne rozwiązanie.
Exek z 2 lutego to nie którychś z tych, gdzie elektryki ciągnęły 2x tyle prądu co powinny?Tak, 131-202 to mialy. Usuniete w pozniejszych, a do paczkowego nie zdazylo sie wsliznac wiec tam tez jest ok.
redmarkerstoggle shift e // przelaczenie swiatel konca pociagua Pod shift + T / T jest podpięte sterowanie światłami.
endsignalstoggle e // przelaczenie tabliczek konca pociagu
lightspresetactivatenext shift t // aktywacja kolejnej konfiguracji reflektorow
lightspresetactivateprevious t // aktywacja poprzedniej konfiguracji reflektorow
Może i głupota, ale u mnie nie działają ekrany oraz cyfrowe wyświetlacze prędkości. Log w załączniku.
Dzisiaj pobrałem na innego kompa całego symulatora przez instalatora. Wszystko fajnie się pobrało i zainstalowało. Odpalam Dragona, Traxxa i inne pojazdy korzystające z ekranow i nic. Ekrany ciemne. Zainstalowałem paczkę x64 z folderu głównego i dalej nic. Omyłkowo zainstalowałem paczkę x86 i na nowo x64 (bo wywalał błąd aplikacji) i co się okazało, ekrany zaczeły działać. Czyli reasumując, w paczce x64 musi czegoś brakować co jest w x86.
Na chwilę obecną poprawiłem lampki wentylatorów oraz jazdy na oporach, które świeciły się praktycznie cały czas.Bo w 4E tak jest, że świeca się także wtedy, kiedy nastawnik jest na 0 a lokomotywa jest odhamowana i popełniona. Tak samo powinno być w ET41 do numeru 084 włącznie.
Witam,Kliknąłeś sprawdź posiadany tabor?
po instalacji nowego patcha zniknęła większość spalinowozów oraz szynobusy, grafika w załączniku.
Co może być tego przyczyną ?
Thread 0 (crashed)
0 nvoglv64.dll + 0xed8c9c
rax = 0x0000000000000000 rdx = 0x000002defaea4068
rcx = 0x000002d685e40000 rbx = 0x0000000000000001
rsi = 0x0000000000000005 rdi = 0x000002d685e40000
rbp = 0x0000000000000000 rsp = 0x000000da400ff438
r8 = 0x000002d6faeeba50 r9 = 0x0000000000000000
r10 = 0x000002defaea4068 r11 = 0x000002d6faeeba50
r12 = 0x0000000000000000 r13 = 0x0000000000000000
r14 = 0x000002d68bed80a0 r15 = 0x000002d72638dfd0
rip = 0x0000000060368c9c
Found by: given as instruction pointer in context
1 nvoglv64.dll + 0xef23ce
rsp = 0x000000da400ff440 rip = 0x00000000603823ce
Found by: stack scanning
2 eu07.exe!opengl_renderer::Render(TSubModel *) [renderer.cpp : 2439 + 0x34]
rsp = 0x000000da400ff450 rip = 0x00007ff62a37f5f4
Found by: stack scanning
3 nvoglv64.dll + 0xe396e2
rsp = 0x000000da400ff470 rip = 0x00000000602c96e2
Found by: stack scanning
4 nvoglv64.dll + 0xe383ce
rsp = 0x000000da400ff550 rip = 0x00000000602c83ce
Found by: stack scanning
5 nvoglv64.dll + 0xe6893f
rsp = 0x000000da400ff5a0 rip = 0x00000000602f893f
Found by: stack scanning
6 nvoglv64.dll + 0xe6a92a
rsp = 0x000000da400ff650 rip = 0x00000000602fa92a
Found by: stack scanning
7 eu07.exe!opengl_renderer::Render(TModel3d *,material_data const *,float const,Math3D::vector3 const &,Math3D::vector3 const &) [renderer.cpp : 2186 + 0xf7]
rsp = 0x000000da400ff680 rip = 0x00007ff62a381dfe
Found by: stack scanning
8 eu07.exe!opengl_renderer::Render(TAnimModel *) [renderer.cpp : 1935 + 0x62]
rsp = 0x000000da400ff6f0 rip = 0x00007ff62a37e6d0
Found by: stack scanning
9 eu07.exe!opengl_renderer::Render(std::_Vector_iterator<std::_Vector_val<std::_Simple_types<std::pair<double,scene::basic_cell *> > > >,std::_Vector_iterator<std::_Vector_val<std::_Simple_types<std::pair<double,scene::basic_cell *> > > >) [renderer.cpp : 1813 + 0x38]
rsp = 0x000000da400ff760 rip = 0x00007ff62a380f30
Found by: stack scanning
10 eu07.exe!opengl_renderer::Render_pass(opengl_renderer::rendermode const) [renderer.cpp : 524 + 0xf]
rsp = 0x000000da400ff7e0 rip = 0x00007ff62a387af7
Found by: stack scanning
EVENT LAUNCHED: mac_ruszaj_st43Sklad dalej stoi, semafor (a wlasciwie jego proteza) jest w tabelce (zal. 2, okolo 16:51 czasu symulacji). Ten sam problem dotyczy wersji letniej (tam sklad z ST43).
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: mac_daleko3_s2
EVENT LAUNCHED: mac_daleko3_s2
Hmmm. Póki co, nie miałem czasu przejechać się na jakiejś scenerii zaimplementowanej do patcha. Jednakże taki sam wysyp ma miejsce już na starcie pierwszego scenariusza "L053 poranek". Ja wiem, że dział testów, to nie dział publikacji. Mam jednak gorącą prośbę: czy w tym przypadku wysyp również ma miejsce w sterowniku? Ułatwiło by mi to testowanie, gdyż do wysypu dochodzi już po paru sekundach uruchomienia symulacji. Nie zawsze mam czas przejechać się na trasie, na której wysyp występuje w środku. A jeśli w tym przypadku, wysyp ma również miejsce w sterowniku, jestem w stanie szybko sprawdzać działanie po zmianie sterownika/ów. Testowane oczywiście na najnowszej paczce "L053 poranek".Też miałem ten problem. Wysyp następuje w momencie uaktywnienia eventów visible. Ma to za zadanie wybrać losową wartość ograniczenia czasowego na szlaku Turów - Brzeziny. Jednakże coś chyba jest jeszcze nie tak z tymi eventami, i u siebie rozwiązałem ten problem poprzez likwidację tego bajeru.
Potwierdzam blokowanie sie stonki w Macierzewie - nie dopycha platform do konca toru, przez co czolo wystaje za tarcze Tm10, odpina sie od wagonow i zmienia czolo i stoi. W tabelce skanowania stonki owej tarczy nie ma (zal. 1, okolo 15:09 czasu symulacji). Kiedy przesiadlem sie do niej, recznie przejechalem za Tm4, zmienilem kierunek, i wlaczylem AI, stonka wykonala reszte manewrow poprawnie. Problem w wersji letniej nie wystepuje.Podejrzewam, że główną przyczyną problemów w tamtym miejscu jest niezbyt szczęśliwe przypisanie tarczy do toru. Pokombinuję w tym temacie, tak aby nie trzeba było skracać wpychanego składu.
Nie wjezdza do Macierzewa BR285, ktorej wjazd podawany jest wedlug pliku ze zdarzeniami okolo 16:15. Zdarzenie wykonalo sie:Kiedyś AI potrafiło ruszyć w sytuacji, gdy część pociągu znajdowała się na torze z przypisaną zerową prędkością. Teraz już tak nie jest, a poruszony wyżej problem dotyczy większej ilości scenariuszy - na pewno w Całkowie Noc nie może przez to ruszyć towarowy, choć nie wpływa to na przejezdność scenariusza nocnego. Proponuję inne rozwiązanie: tor AAA_none9908 otrzyma prędkość większą od 0, a za nim dołożony zostanie krótki dodatkowy tor (np.: AAA_none9909) z zerową prędkością.Cytat: log.txtEVENT LAUNCHED: mac_ruszaj_st43Sklad dalej stoi, semafor (a wlasciwie jego proteza) jest w tabelce (zal. 2, okolo 16:51 czasu symulacji). Ten sam problem dotyczy wersji letniej (tam sklad z ST43).
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: mac_daleko3_s2
EVENT LAUNCHED: mac_daleko3_s2
Rozgrzebywanie problemu: Te sklady startuja z toru AAA_none9906, do ktorego przypisane jest odpowiednie zdarzenie (event2 mac_daleko3_sem_info), predkosc skladu jest niezerowa, wiec teoretycznie powinno dzialac.
UPDATE 28.02.2018: Powodem blokowania stonki w Macierzewie sa za dlugie wagony 424z, po zmianie na krotsze, np. Rlmmp, chodzi w porzadku. Powodem blokowania ST43/BR285 byla zerowa predkosc podana w jednym z torow (pierwotnie czytajac tabelke pomylilem nazwe toru AAA_none9906 z AAA_none9908). W rev. 2315 dodalem zdarzenie, ktore zmienia te predkosc wraz z podaniem przez proteze semafora mac_daleko3 sygnalu zezwalajacego na jazde. W efekcie scenariusz jest przejezdny do Paszek Wielkich, gdzie lokomotywa nie wywoluje dalszych zdarzen, w efekcie utykamy pod semaforem E.
Pobierz poprawkę torów z posta wyżej, wówczas gagarin przyjedzie.Ja to się instaluje?
3. Ignorowanie sygnału zezwalającego na jazdę w SU45 i ST45 w różnych scenariuszach (oczywiście reset AI i czekanie na opóźniony przyjazd), wydaje mi się jednak że przestałem to spotykać od
momentu kiedy przed każdym uruchomieniem symulatora zacząłem klikać "sprawdź posiadany tabor" w Rainsted — totalnie nie rozumiem, może to było losowo, zostawiam interpretację mądrzejszym. :)
Za to pokazał się inny problem, stonka podjeżdżając w tor z wagonami aby je doczepić do już wcześniej przyciągniętych z Jarkawek, ma błędne skanowanie, w efekcie wbija się z dość sporą prędkością w pozostawione w peronie wagony. W normalnym trybie sprzęgnęło wagony, ale w debugmode po przyspieszeniu symulacji, następuje "eksplozja" składu i symek się wiesza.Puscilem AI na tej trasie i nie zaobserwowalem bledu skanowania w tej sytuacji, natomiast wydarzylo sie cos innego -- przy podpelzaniu do wagonow, w odleglosci ok 10-15 m od nich (nie zwrocilem niestety uwagi czy byl aktywny tryb Shunt czy Connect) stonka dostala rozkaz "Obey train" i rozklad, i po paru sekundach toczenia sie dalej wstecz cala szczesliwa dala do przodu i stanela pod semaforem gotowa do odjazdu bez wagonow, ktore tu przyciagnela. Na scenariuszach sie nie znam wiec nie wiem niestety, czy to kwestia w oskryptowaniu, czy w exe. Log i errors w zalaczniku, uruchamiane na paczce 18.01 plus dograna poprawka zamieszczona troche wyzej w watku.
gfx.resource.move yes
gfx.resource.sweep yes
openGL error: out of memory; failed to create a geometry bufferDalej mu sie nie miesci. Zobacz z ciekawosci czy to samo bedzie, jesli uruchomisz aktualna wersje robocza z dzialu "na warsztacie"?
Wgraj taką paczkę:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_osobowe_poprawka.7z
Spowoduje ona wymuszenie prędkości AI przy sprzęganiu składu do 8 km/h, przy tej prędkości nie powinno już być przykrych efektów uderzenia jednych wagonów o drugie, co podejrzewam miało tu miejsce. Jest to niestety tylko proteza, bo w geometrii stacji Pomianki ciągle coś tkwi i powoduje, że AI na tej stacji wariuje.
:( Przejechane kolejny raz, dokładnie ten sam efekt co wcześniej. Gdzieś tu przeczytałem, że czasem instalacja dodatku wymaga usunięcia pewnych plików w MaSzynie. Czy to mnie dotyczy?W katalogu /scenery znajdują się pliki .sbt - chyba lepiej je usunąć i ponownie przeprowadzić test.
Zmniejszyłem wartość do 798 i działa całkowo, jeszcze później sprawdzę kaliską. Dziękuję bardzo za pomoc i cenne wskazówki.Ale maxtexturesize na 798 dałeś? Zawsze 2^n! Jeśli przy innych wartościach on serio skaluje to do 798, wysyła do gpu i tam skaluje do 2^n bo i tak innej nie wyświetli, to komputer zajedziesz.
W katalogu /scenery znajdują się pliki .sbt - chyba lepiej je usunąć i ponownie przeprowadzić test.
Jeśli i to nie pomoże, to zrób rzecz następującą: pojedź do Pomianek, następnie "wysiądź" (SP42 może pojechać dalej sterowana przez AI) i obserwuj bacznie co właściwie wykonuje manewrująca SM42, czy nie wystąpi coś podejrzanego w jej zachowaniu, zwłaszcza przy dostawianiu do składu wagonów przyciągniętych z bocznicy. Jakbyś nagrywał filmik, to nie zapomnij po zbliżeniu się do SM42 nacisnąć F3, aby wyświetlić jej status.
Powracając do problemu wysypu w sterowniku karty graficznej. Przeprowadziłem próbę na świeżej, całkowicie czystej paczce na Drawinowie. Sterownik 21.21.13.7711 z 17.03.2017. Na tym sterowniku, 17.07 z EXE 180124 z warsztatu działała poprawnie. Wysyp nastąpił. Kolejny test, na Drawinowie, najnowszy sterownik do grafiki - wysyp nastąpił. Ze względu na brak czasu, potem wszystko testowałem na "l053 - poranek", scenariusz 1, ze względu na to, że wysyp następuje na samym początku a ma ten sam powód. Zainstalowałem sterownik z 2016 ze stycznia. Wysyp nastąpił. Z lutego 2016 - wysyp. Sterownik z września 2015 - wysyp nastąpił. Dzisiaj postawiłem obok 10, Windowsa 7 i na nim spróbowałem. Miałem wiele sytuacji, że niby to samo, na jednym systemie nie działało a na innej wersji już tak. Sterownik z marca 2017 roku. Wysyp na Windowsie 7 również nastąpił. Ja już się pogubiłem. Czy jedyną opcją, żebym mógł korzystać z symulatora będzie w takim razie zmiana karty graficznej?Sprawdź na najnowszym exe moim i tmj z warsztatu.
Pozdrawiam
EDIT: Dorzucam oczywiście wszystkie DMP.
Witam! U mnie występuje problem, polegający na (w którymś momencie symualcji), na niektórych sceneriach na początku, na innych w połowie, zawieszenie symulacji i wyrzucenie komunikatu, że eu07.exe przestał działać. Załączam log, errors oraz crashdump. Przejazd realizowany na Drawinowie (dzień). Pociąg 7104 z EP07 - 376 (podmieniona).Ten problem przedstawiłem jakiś czas temu na forum. Pliki DMP mówiły jedno - wysyp następuje gdzieś w sterowniku. Jestem posiadaczem karty graficznej nVidia Quadro K3000M. Ktoś mówił, że na tej lub podobnej karcie, też miał takie problemy. Dziękuję wszystkim którzy starali się pomóc :D Problem nie leżał w sterownikach jeśli chodzi o wersje, a ustawienia w panelu sterowania. Krótko przedstawię, co należy zrobić, aby nasz symulator działał tak jak należy na kartach Quadro.
Tarniowo Główne.
Podczas wjazdu pociągu osobowego miałem podany semafor na: Jazdę z prędkością nie przekraczającą 100 km/h a następny semafor ,,stój". Wjechałem z prędkością 100 km/h za semafor i wykoleiło mi lokomotywę.
Misja z EU06, którą zamieniłem na testową EU07-468.
Nie instaluj w Program Files, zwykły użytkownik nie ma prawa zapisu tam.Dzięki serdeczne ;)
Dziękuję za objaśnienie tematu. Teraz wszystko jasne. Myślałem, że z mojej strony są jakieś braki. Poprzednio, sprzed reinstalacji MaSzyny, zaktualizowałem Linię61 poprzez opcję w zakładce Rainsted, ale po uruchomieniu scenariuszy tory jakby zniknęły, znaczy były prawdopodobnie pod terenem, bo pociąg jechał, a torowiska nie było widać. Myślę, że póki co dam sobie spokój z tą linią do momentu przebudoowy. Zauroczony jestem Kaliską i Całkowem v2, także mam po czym jeździć, aczkolwiek Linia61 jest realną i szkoda z niej rezygnować, bo i scenariusze towarowe ciekawe.
Bardziej od sceenów przydał by się log i errors.
Nie pobrałeś przypadkiem samego patcha 18.01 bez żadnych wcześniejszych paczek? Ilość braków jest kolosalna. Instalator niby nie powinien do tego dopuścić, ale może go luzem dorwałeś.
Wywal plik rainsted.ini i spróbuj ponownie. Jak nie pomoże, to poszukaj w katalogu download pliku wsadowego do zmiany konfiguracji rainsteda i go też usuń (lub zapisz sobie gdzieś treść i potem dodaj ręcznie do konfiga). Są tu tacy, co celowo nie używaj startera. ;)