- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 09:15:49

Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 09:15:49
Witam. Chciałem zrobić ukształtowanie terenu w 3ds max 7. Z forum wyczytałem, że do tego jest "Delanuay Mesh", ale nic nie działa. Użułem szukajki i znalazłem taki post: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2822&highlight=mesh . Tylko, że facet tam pisał o gmax'e. Prubowałem już na wiele sposobów, ale nic nie wykombinowałem. Proszę o pomoc...
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: slimson w 23 Sierpnia 2005, 12:38:06
Jak nie dziala to wrzuc te pliki dll co byly ze skryptami do katalogu maxa (dobrze chyba pamietam??)
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 13:02:43
Nie rozumiem... W katalogu ze skryptami nie było żadnych plików dll, jedynie te, które skopiowałem z katalogu MaSzyny.
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Grand w 23 Sierpnia 2005, 13:03:49
Ale macie problem :) Daj sobie do plane np modyfikator FFD 4x4x4 podnies sobie punkty i juz masz gladka fajna gorke.
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 13:06:01
Cytat: "Grand"
Ale macie problem :) Daj sobie np modyfikator FFD 4x4x4 podnies sobie punkty i juz masz gladka fajna gorke.


No wiesz, w trasie jedna górka chyba nie wystarczy, a jak bym miał twoją metodą robić wszystkie wzniesienia, to trwało by to wieki. ;)
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Grand w 23 Sierpnia 2005, 13:13:32
Z reguly wole uzywac 3dsmaxowych rzeczy, a nie ze skryptu eu, jest o wiele wygodniej, ale kazdy woli co innego :]
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 13:37:38
No to tak: zrobiłem kawałek prostego toru i zrobiłem z na około niego linie. Potem naciskam na Delanuay Mesh / Make i nic. :(
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: slimson w 23 Sierpnia 2005, 14:12:43
nic w sensie nic czy w sensie wywalilo blad.
Co do dll to sie oczywiscie pomylilem bo z pamieci pisalem, bo wyzej wymienione pliki sa w glownym katalogu maszyny. Nalezy je skopiowac do glownego katalogu (a moze do skryptow ktos kompetetny pomoz:). Najwyzej wrzucisz i tu i tu.

Druga sprawa to postepowanie przy tworzeniu terenu za pomoca skryptow. Na poczatku robisz dowolna linie zamknieta !!! A w srodeczku dowolne linie jakie ci sie tylko wymarza. Zaznaczasz wszystko ladnie razem zeby sie swiecilo :) i naciskasz delanuay mesh i nagle pojawia ci sie trojkaciki. Narzucasz teksture itd. I wsio.
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: KURS90 w 23 Sierpnia 2005, 14:13:08
A linie zrobiłeś zamknięte i zaznaczyłeś całość ??
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 17:40:57
Cytat: "KURS90"
A linie zrobiłeś zamknięte i zaznaczyłeś całość ??


Oczywiście, zrobiłem obwód zamknięty. Zaznaczyłem wszystko. W końcu nie ma żadnych trójkątów, ani komunikatów.
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 23 Sierpnia 2005, 17:53:30
A jak zamiast zamkniętej linii zrobię np. gwiazdę, to przynajmniej mam jakieś okna i komunikat.
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: pr_3 w 06 Września 2005, 23:54:07
Witam z moich obserwacji wynika ze skrypty niezbyt dobrze dzialaja z 3ds max 7 w 6 nie ma problemu.
robisz linie zamknieta w srodku jakas tam ktora bedzie dajmy na to grzbietem wzniesienia i ja podnosisz do poziomu ktory ci pasuje zaznczasz naciskasz 'make' po tym powinien ci sie dopisac w katalogu ze skryptami plik temp czy cos w tym stylu.
teraz sa tam programy Triangulate, Triangle, kliknij 2 razy na ktorys z nich nie pamietam ktory.ale chyba "triangle" teraz wruc do 3ds i nacisnij jeszcze raz "make' powinno sie zrobic jak nie to spruboj z drugim programem. jak sie zrobi to jeszcze musisz wrucic do katalogu skryptow i skasowac wszystkie te pliki ktore ci sie pojawily a wczesniej ich nie bylo. w przeciwnym razie mimo zaznaczenia innego terenu i tak Ci wyjda trojkaty ktore robiles poprzednio.

troche zagmatwane ale u mnie to tak dzialalo.
Powodzenia.
Tytuł: Ukształtowanie terenu w 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 15 Września 2005, 16:50:51
Ja osobiście utworzyłem sobie siatke 100x100 i podnosze/opuszczam poszczególne punkty w zależności od potrzeby. Jak potrzebuję górkę to daję następny plane i bardziej podnosze punkty. Efekt zadowalający. Tylko trzeba pamiętać, żeby to oteksturować :wink: