- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: StreeciarZ w 04 Sierpnia 2011, 08:11:21

Tytuł: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: StreeciarZ w 04 Sierpnia 2011, 08:11:21
Witam!
Jestem początkującym użytkownikiem forum i mam pytanie. Chciałbym tworzyć dźwięki do MaSzyny, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Próbowałem coś dłubać w programie Audacity i po wgraniu dźwięku gra po prostu nie chce się uruchomić. ;/
I mam teraz prośbę: Czy mogę liczyć na jakąś pomoc z Waszej strony? Jakie programy polecacie do tego? Jakie ustawienia stosować itp. Liczę na jakąkolwiek pomoc, która da mi możliwość stworzenia czegoś ;).
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 04 Sierpnia 2011, 10:16:08
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.msg213040.html#msg213040 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.msg213040.html#msg213040)

Zerknij na link podany powyżej. Znajdują się tam istotne informację dotyczące tworzenia dźwięków.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Sierpnia 2011, 10:29:01
To już wymaga większego wysiłku, samo wklejenie nic nie da. Potrzebujesz do tego odpowiedniego materiału filmowego oraz programów (żadne demo ani nic). Dajmy na to że chcesz stworzyć dźwięk sprężarki a więc uruchamiasz Movie Makera (program windowsowy) i dzielisz dźwięk na 3 części. 1 część to faza uruchamiania się sprężarki, 2 część to faza kiedy sprężarka pracuje na odpowiednich obrotach i 3 część to faza kiedy sprężarka kończy pracę. Kiedy podzielisz wytnij dwie (drugą i trzecią) części żeby została pierwsza opublikuj film na swoim komputerze i nazwij to np. "sprezarkastart" (Nie używaj polskich znaków). Dalej robisz jak z pierwszą częścią dźwięku, czyli usuwasz 1 fazę pracy sprężarki i wklejasz wycięte drugą i trzecią cześć, gdy to zrobisz wytnij trzecią i opublikuj pod nazwą nawiązującą do pierwszego dźwięku. Z trzecim dźwiękiem robisz podobnie jak z drugim. Gdy wszystko będzie gotowe, będziesz potrzebował jakiegoś konwertera (Total Video Converter jest do pobrania), Gdy będzie taki program gotowy do użycia przenieś wszystkie 3 dźwięki do okienka i wybierz format WAV, i zacznij konwersję. Po skończonym procesie, uruchom REJESTRATOR DŹWIĘKU (program windowsowy najlepiej mieć tego z XP, jak go nie masz kliknij w załącznik w celu pobrania go ode mnie) i kliknij Plik>Otwórz i wybierz jeden dźwięk do edycji (najlepiej idź po kolei). Tutaj możesz zmienić jego głośność jeżeli jest za cicho, ale nie używaj echa. Kiedy zrobisz to co chcesz ze swoimi dźwiękami kliknij Plik>Zapisz jako tam nie zmieniaj nazwy jeżeli jest już konkretnie nazwany ten dźwięk, i na dole masz format dźwięku, jego trzeba zmienić, a więc kliknij ZMIEŃ i wybierz format PCM 22, 050 kHz; bitów: 8 ; mono   21kb/s. Jak będzie wszystko OK zapisz. Następny krok to skopiowanie dźwięków do folderu SOUNDS w katalogu symulatora. jeżeli chcesz używać tech dźwięków otwórz przez notatnik plik *.MMD i wyszukaj następującą linijkę
(w moim przypadku jest to ET22)


//sprezarka:
compressor: et22_compressor_v2_on.wav,et22_compressor_v2_trwa.wav,et22_compressor_v2_off.wav 100

kiedy znajdziesz tą linijkę uzupełnij podmnień nazwy na takie: (użyłem przykładowe nazwy)

//sprezarka:
compressor: sprezarkastart.wav,sprezarkatrwa.wav,sprezarkastop.wav 100

Kiedy to zrobisz zapisz plik i sprawdź czy działa, kiedy będą problemy pisz spróbujemy je rozwiązać. ;-)
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Sierpnia 2011, 10:42:16
Movie Makera
Lepiej użyć jakiegoś normalnego programu np. darmowy AudaCity.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 04 Sierpnia 2011, 17:29:59
AudaCity i dBpoweramp Music Converter. Te 2 programy w 100% wystarczają. Pierwszy do obróbki, drugi do konwersji na 22'500 kHz 8 Bit Mono. Dźwięk silnika diesla do SU46 (wycięcie, obróbka graficzna, pocięcie, konwersja) zajął mi 10 minut. Potem jeszcze dopracowywanie z Symkiem, ale tego nie liczę. Dźwięk hebelka to minuta, dwie roboty z tymi programami.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: StreeciarZ w 04 Sierpnia 2011, 18:51:28
Dobrze. Dzięki za tyle pomocnych postów :). Dzisiaj się tym pobawię i jutro z rana odezwę się o postępach, ew. popytam.
Pozdrawiam!

EDIT:

Okej sprawdziłem. Wszystko śmiga jak tralala :). Może niedługo jak uda mi się coś zrobić udostępnię na forum. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc! Temat można zamknąć.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 04 Sierpnia 2011, 20:33:14
Może nie do końca o to chodzi, ale proszę: http://benek.cinnamon.i8p.eu/rt/rt.html (z głównej strony tymczasowo wejść nie można).
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: bprog w 28 Stycznia 2012, 13:55:45
Witam, przepraszam z góry że odkopuję, ale według mnie nie ma sensu zakładać nowego wątku.
Tak więc stworzyłem swój dźwięk, podzieliłem go, wkleiłem gdzie trzeba i zrobiłem zmianę w pliku .mmd. Uruchamiam symulator i efekt jest następujący: dźwięk działa, lecz każda jego część powtarzana jest dwa razy. Domyślam się, że ma to związek z liczbą na końcu danej linijki w pliku .mmd, ale nie mam pojęcia jak ją ustawić. Jeżeli znalazłaby się jakaś dobra duszyczka skłonna do pomocy byłbym wdzięczny. :)
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Stycznia 2012, 14:00:24
Zapewne zapisałeś dźwięk w stereo, prawda?
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: bprog w 28 Stycznia 2012, 14:05:22
Wielkie dzięki, zapomniałem "spłaszczyć" na mono :)
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Marca 2012, 00:28:35
Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Co oznacza "odległość zaniku"? Określa odległość, w jakiej słychać dźwięk od pojazdu? Rozumiem, że w metrach?
Cytuj
//dzwieki sklejane z trzech: nazwy dzwiekow oraz odleglosc zaniku

//trabka nisko i wysokotonowa
horn1: bacz1.wav bacz2.wav bacz3.wav 100

I jeszcze jedno: w dynamic/pkp/en57_v1 mam kilka plików .mmd. W których mam podmienić wpisy horn?
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 06 Marca 2012, 18:23:28
Jest kilka rodzajów kibli, więc podmień temu, którym chcesz jeździć. W starterze podejrzysz któremu kiblowi odpowiada jaki mmd/chk. Tam gdzie wstawia się składy na scenerię.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Marca 2012, 18:26:46
Co do mmd to głównie w tych gdzie jest przypisana w nich kabina czyli:
6bai, 6baii, 6bbi i 6bbii.
Następnie szukasz w nich linijek horn1 i horn2 i zamieniasz na swoje dźwięki.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 30 Lipca 2018, 11:02:32
To się nazywa odgrzanie kotleta. ;)

Cześć,
Problem jest z podmianą dźwięków pracy przetwornic i sprężarek do siódemki. Po podmianie plików, przykładowo dźwięk załączenia przetwornic dubluje się czterokrotnie (odtwarza jeden po drugim), z wyłączeniem wialni to samo. Może gdzieś trzeba wpisać długość tego nagrania? Oczywiście format plików wav i zmienione nagranie na jeden kanał (mono).
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Lipca 2018, 11:07:59
Jakie exe i jaki bitrate plików? Załącz sample najlepiej. Kiedyś było to robione tak, że moment przejścia był liczony na podstawie ilości danych strumienia dla znormalizowanych parametrów. Ale chyba przy przejściu na openAL zostało to zrobione ładniej.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 30 Lipca 2018, 18:18:15
Exe to EU07_478, na nim mi nie głupieją mierniki. Nagrania Mono, 48kHz, 32bity.

Dźwięk załączenia wialni.
http://eu07.pl/userfiles/1317/priv-07przetw3start.rar
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Lipca 2018, 18:37:20
32 bity. Tamto exe wymaga nagrań w 8 bitach. Przy 32 wyliczy, że powinno odtwarzać wstęp 4x dłużej.
Raczej bym poszedł w ogarnięcie czemu na obecnym świruje pulpit i poprawy tego w sterowniku/po stronie maszyny, a nie utykaniu w historycznej wersji.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 30 Lipca 2018, 20:03:19
No dawno nie pobierałem świeższej wersji. Jak się uporamy z tym do września to będzie dobrze, bo szykuje się promo dla MaSzynki. :D
Nie chce tłuc kolejnego wątku, chyba, że gdzieś to przeniesiemy, no wedle uznania bo pobrałem najświeższą dostępną wersję i już zaczyna się przygoda.
Na pierwszy okien idzie kamera. Oczywiście załączone informacje zwrotne na PoKeys'a w ustawieniach, pulpit załączony i..
https://youtu.be/Zm4DWP7_c40
W momencie kiedy kamera się zatrzymuje zostaje odłączony PoKeys od kompa. Nie muszę nadmieniać, że w starszej wersji tego problemu nie było. Wpisy kalibracyjne do głównego INI nie mają powiązania.
Tytuł: Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Lipca 2018, 20:06:10
Wyłącz gamepada w głównym ini. Wykrywa ci pwm jako analog kamery. Wydawało mi się, że miał być z automatu wyłączany po wykryciu pulpitu, ale może to działa tylko dla niektórych połączeń albo mi się tylko wydawało.