node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6026.99 -6.39999 9597.5
-6011.36 -6.39999 9549.8
-6026.99 -4.69999 9597.5
-6011.36 -4.69999 9549.8
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -6011.36 -6.39999 9549.8 158.995 betonrelief1 end
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6011.36 -6.39999 9549.8
-5990.55 -6.39999 9503.68
-6011.36 -4.69999 9549.8
-5990.55 -4.69999 9503.68
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -5990.55 -6.39999 9503.68 153.264 betonrelief1 end
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6026.99 -6.39999 9597.5
-6011.06 -6.39999 9549.8
-6026.99 -4.69999 9597.5
-6011.06 -4.69999 9549.8
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -6011.06 -6.39999 9549.8 158.995 betonrelief1 end
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-6011.06 -6.39999 9549.8
-5990.55 -6.39999 9503.68
-6011.06 -4.69999 9549.8
-5990.55 -4.69999 9503.68
0.6 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3k.inc -5990.55 -6.39999 9503.68 153.264 betonrelief1 end
node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2244.21 6.4 7450.42
-2243.5 6.0 7489.12
-2244.21 7.2 7450.42
-2243.5 7.45 7489.12
1 10 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-okk.inc -2243.5 6.0 7489.12 1.20056 wys-ni-kotwk end
node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2243.5 6.0 7489.12
-2244.18 5.8 7539.8
-2243.5 7.45 7489.12
-2244.18 7.5 7539.8
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l+zwis1d-3d.inc -2244.18 5.8 7539.8 -0.876038 #zwis1 end
node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2244.21 6.4 7450.42
-2243.5 5.9 7489.12
-2244.21 7.2 7450.42
-2243.5 7.35 7489.12
1 10 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-okk.inc -2243.5 5.9 7489.12 1.20056 wys-ni-kotwk end
node -1 0 none traction dej_pwr01 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-2243.5 5.9 7489.12
-2244.18 5.8 7539.8
-2243.5 7.35 7489.12
-2244.18 7.5 7539.8
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/l+zwis1d-3d.inc -2244.18 5.8 7539.8 -0.876038 #zwis1 end
@Ra, a czy np nie było by lepiej jak by sieć wydzielić do oddzielnego pliku?Trzeba przede wszystkim zacząć poprzesuwać słupy, raczej niż wymyślać jakieś zastępcze tematy. A czy sieć będzie w osobnym pliku, czy nie, to znaczenia większego nie ma. Łatwiej się wyszukuje współrzędne, jak są tylko słupy, aczkolwiek ja Quark poprawiłem bez wydzielania.
Odpal narzędzie Mariusza i podziel.Może niebawem to zrobię, bo nie ma co się oszukiwać panuje spory bałagan pod tym względem. Pomijam już to, że eventy znajdują się w plikach scn. Widocznie podczas tworzenia panowała wolna amerykanka i wychodzą teraz tego efekty. Przydałoby się to uporządkować, bo się wcale nie dziwę, że ludzie się boją za to zabrać, jak widzą prawie wszystko w jednym pliku.
Można też wykonać skomplikowane obliczenia, jak ktoś jest dobry z geometrii analitycznej [...]W przypadku odcinka prostego (z pochyleniem/bez) stworzenie automatu wstawiającego słupy wydaje się być zagadnieniem trywialnym. Czy da się wydobyć ze współrzędnych łuku i jego wektorów kontrolnych jakieś dane, na przykład równania parametryczne łuków?
Albo po prostu niech @Ra jako autor wątku zrobi listę kto co bierze by uniknąć dublowania roboty i by był porządek.Nie popieram.
Czy da się wydobyć ze współrzędnych łuku i jego wektorów kontrolnych jakieś dane, na przykład równania parametryczne łuków?Tak, tor jest krzywą Béziera trzeciego stopnia, o ile nie jest prosty. Do tego trzeba uwzględnić przechyłkę i na odpowiedniej wysokości znaleźć punkt przecięcia z drutem, który też trzeba sobie znaleźć wśród setek innych. Tak jest to robione w EXE. Jednak dodatkowo, w przypadku stwierdzenia zbyt dużej odległości od osi pojazdu, trzeba by jeszcze znaleźć odpowiedni słup i go przesunąć, a następnie zapisać zmodyfikowaną scenerię. Obecnie w EXE nie ma mechanizmu poprawiania słupów ani możliwości zapisywania danych.
...
3. Czasem końce przęseł się nie stykają. Wtedy trzeba znaleźć w plikach oba końce oraz słup, a następnie ujednolicić im współrzędne. Dobrze się to uwidacznia już po podłączeniu zasilania, ale to jest już kolejny etap ulepszania sieci.
...
Loss of voltage: by ep07-424 at 0.40 0.38 127.95 with time 0.01
W linijce zapisuje się pojazd, współrzędne w układzie scenerii oraz czas przez jaki nie ma napięcia. Na chwilę obecną czas krytyczny (podtrzymanie napięcia i otwieranie WS) to 0,3 sekundy, jednak w przyszłości może zostać on zostać zmniejszony.
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.42 -11.40 -609.44 with time 0.01
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.41 -11.40 -609.44 with time 0.02
...
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.36 -11.40 -609.44 with time 0.39
Loss of voltage: by et22-256 at 11628.36 -11.40 -609.44 with time 0.40
Odległość między punktem pierwszym i ostatnim to jakieś 0,06 m przebyte w czasie 0,4 sekundy — średnia prędkość wynosi 0,5 km/h. To może być np. sytuacja, w której AI uruchamia się z prędkością rzędu 1 km/h i dopiero podnosi pantografy.Loss of voltage: by eu07-310 at -15302.67 -8.98 196.41 with time 0.01
Loss of voltage: by eu07-310 at -15302.50 -8.98 196.41 with time 0.02
...
Loss of voltage: by eu07-310 at -15148.42 -8.98 206.54 with time 7.26
Loss of voltage: by eu07-310 at -15148.25 -8.98 206.55 with time 7.27
Tutaj odległość to około 150 metrów przebyte w 7,27 sekundy — średnia prędkość około 75 km/h. Jest to więc miejsce, które należałoby poprawić. Początek braku napięcia to -15302.50 -8.98 196.41, a koniec to -15148.25 -8.98 206.55.Loss of voltage: by eu07-310 at -8961.56 -8.93 313.09 with time 0.01
Loss of voltage: by eu07-310 at -8961.33 -8.93 313.12 with time 0.02
Loss of voltage: by eu07-310 at -8961.09 -8.93 313.16 with time 0.03
Tutaj odległość to jakieś 0,47 metra przebyte w czasie 0,03 s skundy — średnia prędkość ok. 60 km/h. Jest to miejsce, które może potencjalnie generować problemy w przyszłości albo przy przejeździe z inną szybkością. Miejsce braku napięcia to -8961.33 -8.93 313.12.Loss of voltage: by eu07-310 at -4433.89 -8.98 233.43 with time 0.01
Loss of voltage: by eu07-310 at -4433.80 -8.98 233.41 with time 0.02
...
Loss of voltage: by eu07-310 at -4345.09 -8.98 209.65 with time 8.87
Loss of voltage: by eu07-310 at -4345.09 -8.98 209.65 with time 8.88
Tutaj prędkość zmienia się od ok. 60 km/h na początku do zatrzymania na końcu. Początek braku napięcia -4433.89 -8.98 233.43. W pliku nie ma informacji o połamaniu pantografów. Jeśli dochodzi faktycznie do połamania, to należy uruchamiać scenerię w debugmode, żeby informacja o tym się również zapisała.
@Ra, a nie masz kontaktu do Mariusza? Bo to by się dało zrobić jakimś automatem, tak samo jak było z łączeniem torów.@adsim w sensie automatem czyli jakimś programem? Bo tak teraz np takie drawinowo poprawić to by się trochę zeszło.
A można prosić o jakieś wskazówki jak za pomocą 3dsa tego dokonać? Bo wydaje mi się, że to był by szybszy sposób.Nie sądzę...
@Ra, a nie masz kontaktu do Mariusza? Bo to by się dało zrobić jakimś automatem, tak samo jak było z łączeniem torów.Kontakt mam, ale za pośrednika robić nie chcę. Akurat przerwy w drutach to najmniejszy problem, bo da się po nich jeździć. Na Quarku było może z 5 takich miejsc, z czego niektóre mogły powstać przez moją nieuwagę podczas przesuwania słupów.
W przypadku przęseł naprężania należy obniżyć wysokość słupów krzyżowych (tych bez ramion odciągowych tylko z uchwytami stałymi) i dopasować do tego położenie końców sieci trakcyjnej.Oprócz wspomnianej wysokości trzeba by pozmieniać odległości między słupami (tylko że to już tak prosto nie pójdzie). Ostatnio byłem nawet pomierzyć te odległości w realu i się okazało, że te w symulatorze są średnio 10-15m za małe, a to też pewnie ma wpływ na wybijanie WS.
sieć nie powinna być żółta na wszystkich sceneriach?Przęsła podłączone bezpośrednio do zasilaczy (podstacje albo kabiny sekcyjne) powinny mieć kolor niebieski (ponadto niebieskie mogą być przęsła początkowe odcinka naprężania, jeśli się zasila się on od innego odcinka). Przęsła podłączone do nich z jednej strony będą miały kolor zielony, a z drugiej – czerwony. Czyli przęsło powinno być żółte tylko wtedy, gdy ma zasilanie z obu stron. Sieć w ciemnych kolorach nie ma podłączonego zasilania wcale. Takie kolorowanie jest zrobione doraźnie i trudno mi powiedzieć, czy tak zostanie, czy będzie zastąpione czymś innym.
Są to współrzędne, gdzie nastąpiło połamanie pantografu. Musisz poszukać najbliższego końca sieci i słupa, czyli nie wpisujesz całej współrzędnej, tylko w przybliżeniu, np. "-1732" i wyszukujesz najbardziej zbliżonej wartości.Załapałem o co chodzi dzięki plikowi scenery.doc i pomocy tu na forum. W sumie w pliku scenery doc są opisane parametry sieci trakcyjnej. Najgorsze jest to, że trzeba przejechać całą trasę a exe logvolt zapisuje łamanie pantografu z pewnym opóźnieniem. Samo przesuwanie to nic trudnego.
Dodano: 02 Maja 2014, 22:03:02
Dobre wieści, właśnie zauważyłem, że @ISDR udostępnił aktualizację w skryptach i już nie ma problemu z rozjeżdżającymi się bramkami po imporcie i eksporcie z maxa (jak na L61).
W przypadku przęseł naprężania należy obniżyć wysokość słupów krzyżowych (tych bez ramion odciągowych tylko z uchwytami stałymi) i dopasować do tego położenie końców sieci trakcyjnej. Im większa prędkość na danym przęśle, tym mniejsza musi być różnica wysokości.Jaką nazwę noszą te słupy w symulatorze? Oraz o ile obniżyć wysokość tych słupów?
Loss of voltage: by eu07-216 at 1993.71 -11.69 6243.86 with time 0.01
node 800 0 none traction pwr170 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-12407.4 6.00006 31305.0
-12392.1 5.8 31263.1
-12407.4 7.70006 31305.0
-12392.1 7.5 31263.1
0.7 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/-p-3d.inc -12392.1 5.8 31263.1 160.004 wys-ni-d end
node 800 0 none traction pwr173 3500 4500 0.01 al 3.0 1
-12412.5 6.50005 31324.5
-12407.4 6.00002 31305.0
-12412.5 7.30005 31324.5
-12407.4 7.70002 31305.0
0.9 24.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/p-stb1-3k.inc -12407.4 6.00002 31305.0 165.348 betonrelief4 end
O ile nie miałem problemu z przesunięciem słupów o tyle mam problem z zmianą wysokości. Czyli na przykładzie mam podnieść lub opuścić środkowy wpis np. 6.00002? I o ile najlepiej? Proszę o pomoc w tym temacie.0.9 24.0 3 0.04 vis
Po wybraniu tej opcji starter mi się zawiesza. Po około minucie wywala okno o zamknięciu programu. Wersja 14.5.107.9904.
U mnie działa poprawnie Rainsted 14.5.107.9904
Jednak obejdzie się bez przestawiania słupów. Przesunąłem trochę tory i jest ok.
Jeśli dobrze widzę, to te słupy są w jednym include z tymi krótkimi wysięgnikami. Zmień je na długie, czyli we wpisie zamień literkę "k" na "d". Natomiast, jeśli chodzi o ten wiszący luzem wysięgnik, to albo wymień go na krótki, albo zmień na wersję z przedłużką, czyli z "]" w nazwie (poszukaj w folderze tr).Jak wymieni słup krótki na długi, to zmieni się też ustawienie ramienia odciągowego i okaże się, że jest ono ustawione w złą stronę.
Loss of voltage: by ep07-1038 at -10119.11 -11.42 -16450.41 with time 0.01
Loss of voltage: by ep07-1038 at -10107.88 -11.42 -16423.51 with time 0.01
Loss of voltage: by ep07-1038 at -10076.13 -11.42 -15518.26 with time 0.01
Loss of voltage: by ep07-1038 at -10507.25 -11.42 -13808.70 with time 0.01
Loss of voltage: by ep07-1038 at -10516.31 -11.42 -13793.53 with time 0.01
Loss of voltage: by ep07-1038 at -10494.07 -11.42 -13831.73 with time 0.01
Jakiego znanego problemu?
Dobre wieści, właśnie zauważyłem, że @ISDR udostępnił aktualizację w skryptach i już nie ma problemu z rozjeżdżającymi się bramkami po imporcie i eksporcie z maxa (jak na L61).Jeżeli o to chodzi to u mnie to nie pomaga.
node -1 0 ET41-185-A dynamic pkp\et41_v1 et41-185 203e-a 0 headdriver 63 0 enddynamic
node -1 0 ET41-185-B dynamic pkp\et41_v1 et41-185 203e-b 0 nobody 3 0 enddynamic
Na tej ostatniej poprawce, WS wywalil 3 razy do Tarniowa.Ale ja nic w tych miejscach nie poprawiałem. Właśnie wywala w 3 miejscach i zależy to od tego jakim taborem się testuje, przed chwilą przejechałem siódemką z prędkością 120 km/h i nie nastąpiło ani jedno wywalenie, a wcześniej ED72 z prędkością też bliską 120km/h i ET21 z prędkością 100 km/h i wywaliło, to nie wina tych poprawek. Poprawiałem tylko sieć nad rozjazdem w Konieckowie i parę słupów przesunąłem aby przewód nie zbliżał się do końca pantografu tylko był w okolicy środka.
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-1858.66 5.8 -25265.8 //nowe współrzędne
//-1859.95 5.8 -25258.7 //stare współrzędne
-1869.8 5.8 -25180.2
-1858.66 6.6 -25265.8 //nowe współrzędne
//-1859.95 7.5 -25258.7 //stare współrzędne
-1869.8 7.5 -25180.2
0.4 4.0 2 0.04 vis
endtraction
include tr/l-stb1-3d.inc -1869.8 5.8 -25180.2 -3.8318 betonrelief1 end
include tr/stb1-kotwak-napr14.inc -1858.66 5.8 -25265.8 171.545 betonrelief1 end
//dodany kotwak ^
[...]
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-1866.75 5.8 -24567.5
-1858.66 5.8 -24509.8 //nowe współrzędne
//-1860.2 5.8 -24522.4 //oryginalne współrzędne
-1866.75 7.5 -24567.5
-1858.66 6.6 -24509.8 //nowe współrzędne
//-1860.2 7.5 -24522.4 //oryginalne współrzędne
0.4 4.0 2 0.04 vis
endtraction
//include tr/l-stb1-3d.inc -1860.2 5.8 -24522.4 8.27268 betonrelief1 end
include tr/stb1-kotwak-napr14.inc -1858.66 5.8 -24509.8 8.37268 betonrelief1 end
[...]
//include tr/p-stb1-3d.inc 3734.94 43.4001 -2845.98 -0.086174 betonrelief1 end
include tr/stb1-kotwak-napr14.inc 3732.95 43.4001 -2835.08 183.00 betonrelief1 end
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
3732.95 43.4001 -2835.08 //nowe współrzędne
//3734.94 43.4001 -2845.98 //stare współrzędne
3734.88 43.4002 -2800.53
3732.95 44.2001 -2835.08 //nowe współrzędne
//3734.94 45.1001 -2845.98 //stare współrzędne
3734.88 45.1002 -2800.53
0.4 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/p-stb1-3k.inc 3734.88 43.4002 -2800.53 -0.16201 betonrelief1 end
Teraz nie wiem, co z tym zrobić? Usunąć komentarze i stare współrzędne/słupy, zostawić tak jak jest, czy przywrócić do tego, co było?poprawiłem też sprzęgi i obsadę w EN57 (55->63 i connected->nobody).EN57 ma tylko jeden człon silnikowy i nie potrzebuje sprzęgu wysokiego napięcia w rozrządczych. Natomiast nie jest jeszcze jasna kwestia ogrzewania: jeśli jest połączenie WN i ogrzewanie załącza się łącząc uszynienie do grzejników, to sprzęg 63 może być, ale jeśli wyłączenie ogrzewania powoduje również rozłączenie WN przeznaczonego do ogrzewania, to sprzęg powinien być 31+64=95.
WS raz puscil na misji EN-57, pomiedzy przedostatnia stacja a stacja docelowa.Na końcu takiego dość stromego zjazdu z górki i zakrętu jednocześnie? Jak tak, to z jaką prędkością jechałeś? Bo mi też tam puszcza, ale dopiero powyżej ok. 80km/h, a tam jest ograniczenie długotrwałe do 70km/h.
[...] Odnsnie EN-57, przy jezdzie ponizej 70km/h, jest ok.
[...] a tam jest ograniczenie długotrwałe do 70km/h. [...]... więc chyba jest dobrze ;)
Tak prawie, bo został jeszcze scenariusz moczniki_popych. Tak tak nie ma sensu już mieszać w patchu czerwcowym. Nie testowałem co prawda, ale należą się tobie podziękowania za wytrwałość i robotę. Trzymaj tak dalej.To ja się cieszę, że mogłem jakoś pomóc ;) i oddaję ostatnią już poprawkę scenariusza moczniki_popych razem z całym spisem wszystkich zmian.
Scenariusz "l053_cargo_part2" z poprawkami kolegi @Stele jest przejezdny.Chyba jednak nie. U mnie w ogóle nie startują eventy.
26.07Przestowałem również ten scenariusz powyżej i chcę przedstawić następujące fakty. Po pierwsze, jeśli pominąć fakt 3 krotnego wywalenia WS na odcinku zniszczonego toru pod Turowem (gdzie jest ograniczenie do 20 km/h na obydwu torach) patrząc w kierunku z Turowa na Brzeziny/Sandomierz, to scenariusz ten jest przejezdny (patyki całe i WS trzymał cały czas). Po drugie, ewent z przejazdem ET21 uruchamia się poprawnie, kant nie łamie patyka na wjeździe i sputnik ze zdawką spokojnie przejeżdża przez stację Turów, pozwalając nam za chwilę wyjechać z naszą osobówką w kierunku Sandomierza.
l053-sluzba-2-night Dostała drut z kibla z kilkoma poprawkami. Więcej zabawy niż z trakcją, było ze składami AI, stojącymi bez druta półtora kilometra od semafora. Proszę zwrócić uwagę, czy ET21 mijający nas ze zdawką w Turowie nie łamie patyka na wjeździe.
Pant. break: at 18992.25 14.29 2969.59
Pant. break: at 18992.60 14.29 2970.14
Errors tego nie złapie bo geometria górnego przewodu na nic nie wpływa.Mam dodać sprawdzanie?
Drawinowo ep07.Wiem, wiem, poprawiłem i jestem w trakcie testowania... A tymi słupami i drutami w Mocznikach też się zajmę. Na tej małej stacji przy fabryce prawie wszystkie górne druty są obniżone z jednej strony. Brakuje też kilku napinaczy.
Sklad z EP08-001 ma połamane oba pantografy.
Miko cos dalej jest nie tak.
U mnie na Drawinowo-noc wywala często WS ale patyki sa cale. Podobnie na drawinowie także w wersjach towarowych. Patykow nie lamie nigdzie.U mnie WS puścił tylko w jednym miejscu na scenariuszu ET22-2 a w innym miejscu złamało mi patyk (pewnie dlatego, że mam CSW=1.27), ale to poprawiłem i jest ok. Czy ktoś mógłby jeszcze potwierdzić, że WS trzyma na wymienionych w cytacie scenariuszach?
Mamy dwa zestawy słupów. Stary, gdzie całość jest jednym modelem i nowy, niedokończony (do oglądania na TD).Stary słup nie jest jednym modelem. Wysięg jest osobno więc można obniżyć tylko sam słup z naprężeniem a wysięg i sieć pozostanie tak jak była. Oczywiście tyczy się to słupów przęsła naprężenia.
include tr/l-stb1-3pd.inc -4736.19 44.88 -3224.05 -3.33609 betonrelief1 end
node 800 0 none traction pwr01 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-4764.29 44.88 -3251.79
-4736.19 44.88 -3224.05
-4764.29 46.58 -3251.79
-4736.19 46.58 -3224.05
0.4 4.0 3 0.04 vis
endtraction
Edit: W załączniku poprawiona sieć w mocznikach. Plik należy wypakować do scenery/moczniki.
@Ra, w tym miejscu nie ma słupa.Może pod ziemią?