- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Jaco w 23 Lipca 2016, 13:50:46

Tytuł: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 23 Lipca 2016, 13:50:46
Jestem na tym forum od dawna i przeglądałem swoje posty nawet sprzed 10 lat;) Ciekawe dyskusje tam bywały... Przypomniałem sobie wówczas o dwóch fajnych i rewolucyjnych wówczas trasach:
- Bochnia-Brzesko Okocim: trasa mega ciekawa, krótka, mająca fajne otoczenie
- Zwrotnicowo: jeśli dobrze kojarzę, to był pierwszy scenariusz z semaforami posiadającymi paski i bardzo mi się podobał, była to także dość szybka trasa.
Czy te projekty upadły na zawsze?
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: SKP w 23 Lipca 2016, 14:50:18
Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dostosować je do obecnych standardów, ale ktoś to musi zrobić. Dawniej wymogi były o wiele mniejsze, dziś to może być bardzo trudne. Choć oczywiście możesz próbować, jeśli masz ochotę.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 23 Lipca 2016, 16:46:39
Na początek polecam wstawić tutaj te scenerie, dwa osobne archiwa dla dwóch scenerii. Później można coś działać. Sam Bochnię trochę pamiętam i wspominam z dużym sentymentem.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: bumer w 23 Lipca 2016, 17:11:33
W obecnej paczce brakuje także świetnej trasy Linia546 z równie świetnymi scenariuszami. Linia546 była w miarę długa i ciekawa. Zabudowania, różne prędkości. Jedna z pierwszych tras, na której nie było zielonej pustyni. Czy ktoś wie czy Linia546 powróci do Paczki Całościowej ?
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 23 Lipca 2016, 18:32:35
Według mnie powinna. Osobiście mam na najnowszej wersji paczki całościowej 3 scenariusze które działają i mają się dobrze. Jedyną ich bolączką jest otoczenie działające na plikach które z paczki wyleciały, ot chociażby niektóre tekstury drzew. Ale jak dla mnie, powrót L546 byłby nie lada gratką :)
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: SKP w 23 Lipca 2016, 23:08:38
http://rainsted.com/pl/Sceneria/Linia_546 (http://rainsted.com/pl/Sceneria/Linia_546)

Miałem przyjemność pisać scenariusz na Linię 546 (którą wycofano 2 tygodnie po opublikowaniu tego scenariusza) i muszę przyznać, że ta sceneria niestety nie nadawała się do jakiegokolwiek pisania misji, a i te, które na niej były, działały dość kiepsko. To było jeszcze w czasach EXE 231, może teraz tak by się nie działo, ale wtedy miały tam miejsce rzeczy nie z tej Ziemi - tory teleportujące na drugi koniec stacji (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5102.msg250229.html#msg250229) lub miejsca a'la nulltracki wysypujące misję, choć null tracków tam nie było. Ta sceneria była cała zaminowana takimi kwiatkami. Wraz z kolejnymi wersjami EXE wychodziło na jaw coraz więcej problemów. Może te trzy scenariusze, o których piszesz @ST44-003, działają, ale one nie są za bardzo ambitne (choć kiedyś takie były - wszak miały dźwięki :) ), a tworzenie kolejnych byłoby trudne. Absolutne minimum to jakaś porządna modernizacja torowiska, choć otoczenie też by się przydało poprawić.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: GpS20 w 23 Lipca 2016, 23:34:18
A czy ktoś pamięta może trasę o nazwie "Transylwania" ? Jaki był jej dalszy los?
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 24 Lipca 2016, 00:50:45
Jesli chodzi o L546, to stosunkowo niedawno Epkowi ja naprawialem. Z bledow krytycznych torowiska, to: nadmiarowe tory, zdublowane tory w sensie wspolrzednych, zdublowane w sensie nazw (na ktore bylo oddzialywanie), brak torow separacyjnych (nawet o 0 dlugosci) pomiedzy zwrotnica a zwrotnica, naprawa dziur malutkich i tych duzych. Dodatkowo przypisalem wszystkie semki do torow oraz ich wygaszanie. Byc moze cos jeszcze, czego juz nie pamietam. Te wszystkie czynnosci juz dawno wykonalem na swojej domowej paczce, jednak nie dawalem Epkowi swojego scma, bo moj nie jest dostowany do zadnej pc i naprawialem scm od Epka. po tych wszystkich czynnosciach, Epek jednak mial jakies problemy evnetowe, ale chyba jakos zaczelo to dzialac.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: joey w 24 Lipca 2016, 02:36:11
Przypomniałem sobie wówczas o dwóch fajnych i rewolucyjnych wówczas trasach:
- Bochnia-Brzesko Okocim: trasa mega ciekawa, krótka, mająca fajne otoczenie
- Zwrotnicowo: jeśli dobrze kojarzę, to był pierwszy scenariusz z semaforami posiadającymi paski i bardzo mi się podobał, była to także dość szybka trasa.
Czy te projekty upadły na zawsze?
Na początek polecam wstawić tutaj te scenerie, dwa osobne archiwa dla dwóch scenerii. Później można coś działać. Sam Bochnię trochę pamiętam i wspominam z dużym sentymentem.

Zwrotnicowa nie mam, dlubalem niegdys przy Bochni, ze wzgledow estetycznych zmienilem pore roku na zime oraz porobilem inne poprawki, swoja wersje zamieszczam (1.4MB):

http://eu07.pl/userfiles/20736/bugs-bochnia2014.7z

Kod: (info.txt) [Zaznacz]
BOCHNIA — BRZESKO OKOCIM

Paczka zawiera scenerię Bochnia — Brzesko Okocim z 2004 roku autorstwa Wasyla wraz z patchem "Bochnia — Brzesko Okocim z radiem" z 2005 roku
autorstwa Karola "SP32" Niećki i Piotra Kilczuka oraz moimi poprawkami i modyfikacjami, z których najbardziej widoczną jest umiejscowienie
scenerii w zimie, ponadto podmiana składów i wskaźników, zamiana +/- w zdarzeniach rozjazdów i inne dostosowania do współczesnych PC o
których już pewnie nie pamiętam, gdyż większość nanosiłem w 2014, a wydaję to w 2016.

Sceneria nie do końca testowana, nie wiem czy przypadkiem nie łamią się pantografy.

Paczka zawiera zarówno tekstury TGA jak i DDS, niepotrzebne usunąć wedle potrzeby.

joey, 24.07.2016
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Maszynista_94 w 24 Lipca 2016, 22:38:24
Pamiętam taką scenerię: ROCHOWICE. Naprawdę świetnie zapowiadająca się sceneria. Startowało się z dużej stacji, po drodze był jeden PO i za chwilę kolejna stacja. Byłoby miło, gdyby ktoś był w jej posiadaniu. OIDP, była ciągnięta dalej, lecz chyba projekt upadł. Był tylko odcinek z jednym PO po drodze. Szlakowa 120 km/h.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: SKP w 24 Lipca 2016, 22:47:05
Cytuj
Byłoby miło, gdyby ktoś był w jej posiadaniu.
Jak ktoś jest w jej posiadaniu, to zapewne jest mu miło ;)

Rochowice nie zostały wydane, a zatem oficjalnie wciąż znajdują się w fazie rozwoju / wewnętrznych testów, więc nikt nie ma prawa ich tutaj wrzucić. Jedynie autor może podjąć decyzję o przeniesieniu ich do publicznych testów, co chyba niczego nie wniesie.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Maszynista_94 w 24 Lipca 2016, 22:50:43
Z Youtuba też filmy zniknęły... A z chęcią bym sobie przypomniał... :)
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Lipca 2016, 23:05:14
To zapraszamy do aktywności w betatestach. ;) Wraz z rangą dostaniesz oficjalny dostęp do unoffów.
Co do reszty, to jak chcecie przywrócić l546 w wersji poprawionej przez Mariusza, to nie mam obiekcji. Ra się odbił od modernizacji, to nie ma co kisnąć. Tylko pewnie struktura dekoracji też się trochę zmieniła.
Transylwanię gdzieś mam. Prosty antyk niewyróżniający się niczym nawet te kilkanaście lat temu.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 25 Lipca 2016, 21:28:22
Przesylam odkopane z PW dwie wersje L546, ktore przesylalem Epkowi:
1)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-linia546_dane_1.rar
2)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-linia546_2.rar

Obydwie wersje sa z poprawionymi bledami krytycznymi torowiska.
Pierwsza wersja ma przypisane wszystkie sem_info.
Druga wersja rowniez ma przypisane sem_info oraz wygaszanie seamforow. Dodany jest plik event.inc, w ktorym sa eventy multiple wygaszajace semki w przypadku zajecia juz danego eventu w torze.
Ktora wersje Epek testowal i sobie dostosowal eventy, tego nie wiem. Jesli chodzi o eventowe sprawy i plik eventowy, prosze zglosic do Epka, gdyz tym sie nie zajmowalem i ogolnie nie wiem jaki to przynioslo koncowy efekt przejezdnosci misji. W kazdym razie, stelaz jest :)
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Lipca 2016, 23:19:18
Fajne tez było MZD. Tam trzeba by dodac otoczenia i moglo by pojsc. Była to jedna z pierwszych tras, gdzie można było się rozbujać. A kto miał okazje zaliczyć quark2008SMK? Był dworzec podziemny cos na wzor W-WA Centr i na końcu taki stromy klif i dok kontenerowy. Fragment jazdy elektrykiem bez drutu na rozbiegu.

http://eu07.pl/download/scenerie/
http://eu07.pl/download/scenerie/na_warsztacie.html < tu macie liste tych niedokończonych lub niewydanych.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 26 Lipca 2016, 09:00:43
Było również Krewetkowo. Bardzo chętnie przejechałbym się "po latach" na tej trasie. BTW, podobno miało udawać Kraków, ale jak było naprawdę, to nie wiem.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Lipca 2016, 09:11:25
Chyba właśnie Krewetkowo zostało przystosowane z rok temu do obecnej paczki. Wala się gdzieś po forum.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 26 Lipca 2016, 09:30:05
Za mną od dłuższego czasu chodzi Testowo (starsze nawet od Quarka). Może i krótkie, ale klimat swój ma... Nie ma nic lepszego od wjeżdżania w urwisko po służbie :D
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 26 Lipca 2016, 15:52:22
Dobra rozmarzylismy sie a teraz rzeczywistosc. Kwestia eventow. Nie beda dzialac po latach na obecnej paczce. Zasady byly kiedys inne. Jak widze po l546 tam podanie sygnalu na semku powodowalo zmiane sygnalu na innym itd. I tak przez cala scn. Kiedys odpalalem smk quark i nie dzialaly eventy. Szkoda ze tylko kilka osob to ogarnia. Brakuje dobrych tutoriali z przykladami. Jest narzedzie mariuszowe. Mariusz moze bys zrobil tutoriala do tego narzedzia? Konkretny prosty przyklad krok po kroku i moze na starej scn by powstaly nowe eventy pisane generatorem. Myslalem o tym na l546 by wymazac wszystkie zdarzenia i generatorem napisac nowe. Niestety mariuszowe narzedzia tez nie sa proste w obsludze.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: CX MANIAK w 26 Lipca 2016, 16:10:30
Witam.
Ja kupę lat temu zacząłem Zwrotnicowo gruntownie przebudowywać. Aż w końcu z trasy pozostał właściwe sam szkielet. Całe otoczenie, stacje zostały przebudowane. Niestety nigdy projektu nie dokończyłem, nie pytajcie czemu. Gdyby ktoś chciał mogę wygrzebać z dysku to co jest -( ciekawe czy Mariusza narzędzie "wyciągnij pliki" będzie działało pod OpenOffice).
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Lipca 2016, 17:18:21
Czy OpenOffice obsługuje język VBA?
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Stele w 26 Lipca 2016, 17:21:31
OO nie obsługuje programów Mariusza. Specjalnie pod nie stawiałem Excela.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 26 Lipca 2016, 21:05:51
Jest narzedzie mariuszowe. Mariusz moze bys zrobil tutoriala do tego narzedzia? Konkretny prosty przyklad krok po kroku i moze na starej scn by powstaly nowe eventy pisane generatorem. Myslalem o tym na l546 by wymazac wszystkie zdarzenia i generatorem napisac nowe. Niestety mariuszowe narzedzia tez nie sa proste w obsludze.
Zaczne od konca cytatu. Zgadza sie sa trudne w obsludze, ale dla malpy :) Do kazdego narzedzia jest instrukcja typu jesli chesz uzyskac cos tam, to zrob to i to. Do narzedzia tory_semafory_przejazdy.xls (edytor scenerii), sa 124 strony formatu A4 tutorialu krok po kroku. Na YT jest 15 filmow o lacznym czasie 6h 31min 23s.
Przeczytales? Obejrzales?
Jesli tak, to co bylo za trudne? I jakie masz wyobrazenie o tym, jak zrobic cos, co byloby w obsludze latwe twoim zdaniem. Przypuszczam, ze ani nie czytales, ani nie ogladales, stad ta opinia. Najlepiej byloby, gdybys konkretnie zacytowal z tutoriala zdania, ktore dla Ciebie sa niejasne. Owszem, nie sa to narzedzia idealne, bo moga sie crashowac niekiedy (bo na cos sie nie przygotowalem) albo moze byc problem wydajnosciowy (nie wiem z czego wynikajacy, bo u mnie jest ok), ale nie moge zgodzic sie z tezami z powyzszego cytatu.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 27 Lipca 2016, 13:03:23
Dostosowywałem Bochnie kiedyś, lecz zająłem się potem Krewetkowem, jeszcze @Stele mi tłumaczył pewne rzeczy, a bochnie mam dostosowana do najnowszej paczki, aktualnie dodaje "zielsko" na cala scenerie, budynki i wymieniam tory na 3D autorstwa @Benka.

Tutaj bodajże zamieszczałem krewetkowo które rok temu robiłem: http://eu07.pl/userfiles/23090/priv-krewetkowo.rar (http://eu07.pl/userfiles/23090/priv-krewetkowo.rar)
Proszę sprawdzić bo jestem na telefonie. ;)
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 28 Lipca 2016, 11:51:10
Sprawdziłem Krewetkowo na najnowszej paczce i sypie błędami. W pliku scn kilka niepotrzebnych znaków interpunkcyjnych i sceneria nie startuje wcale. Dużo odniesień do brakujących tekstur. Brak loga ze względu no to że jestem w pracy.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 28 Lipca 2016, 13:01:23
Bo była dostosowana do paczki 15, a doszedł patch dla tego może sypać błędami, zajmę się tym na dniach i postaram się zrobić ze wszystkimi misjami, oraz poprawie eventy.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 29 Lipca 2016, 22:15:05
Pozwolę  sobie przypomnieć taką scenerię jak Jelitkowo, na niej nawet semaforów nie było, ale miała klimacik.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 29 Lipca 2016, 23:04:17
Przecież przerobione Jelitkowo jest w teście dodatków.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27381.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27381.0.html)
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 09 Września 2017, 13:17:37
Odświeżam temat: czy sceneria Bochnia przepadła na zawsze? Wg mnie była "scenariuszowo" podobna do Jelitkowa. Czy są jakieś ograniczenia programowe, aby "Bochnię" dyskwalifikować?
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Września 2017, 14:23:48
Bochnia ma do przepisania eventy.Nawet na ostatnim borlandowym exe nie nadawała się do użytku.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 09 Września 2017, 19:31:20
Mnie Bochnia dziala, ale na zabytkowym exe
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 09 Września 2017, 23:32:16
Eventy to nie problem, nawet ja mógłbym napisać coś na wzór tamtej misji. Mariusz, czy mógłbyś sprawdzić Bochnię na duplikaty torów i nazw? Dostałem od Mariusza Bochnię :)
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 10 Września 2017, 07:43:46
Ja również mam bochnie przystosowaną, ale na stare exe z sprzed C++ jeszcze, działać działa ale jak pisaliście eventy do przepisania.
Na exe z patcha 17 uruchamia się, nie ma tylko dworca w bochni i kilku tekstur.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Września 2017, 07:54:01
Spokojnie, załatwi się to. :)
Pamiętam, że było readme obrazkowe, gdzie każdy przebieg był zaznaczony. Najpierw otoczenie uzupełnię. Później eventy, na koniec ktoś by mi pomógł z siecią trakcyjną.
Tytuł: Odp: Stare dobre scenariusze
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 10 Września 2017, 08:00:06
Zapewne o to ci chodzi. :)