- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: przem710 w 16 Lutego 2011, 19:03:23
-
Pierwsza zmodernizowana "siódemka" wyjechała już na tory. Niestety z nową numeracją.
EU07-1501
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-6631
-
I może być tak, że za 3 miesiące zmienią jej numer na 1201, tak jak w przypadku SM42.
-
Niby dlaczego? I w ogóle z jakiej siódemki ją zrobili?
-
Podobno zrobiono ją z EU07-483.
-
Na czym polega ta modernizacja?
-
Siódemka z klimą, no nieźle. Po co nowa numeracja to ja już nie wiem. Powoli się paranoja z tymi numerami robi. Zamiast utrzymywać stary numer to kombinują.
-
W jednostkach zmodernizowana zostanie kabina maszynisty w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu pracy. Będzie ona wyposażona między innymi w nowy ergonomiczny pulpit, klimatyzację i nowoczesne fotele.
- Dzięki zastosowaniu sterowanego z pulpitu maszynisty odłącznika silników trakcyjnych istnieje możliwość dokonywania konfiguracji zasilania silników w stanie pracy awaryjnej bez wchodzenia do przedziału maszynowego, co zwiększa wygodę i bezpieczeństwo pracy maszynisty – mówi Ryszard Cygankiewicz.
W kabinie zamontowane zostaną również prędkościomierze z elektronicznym rejestratorem i czuwakiem oraz nowy radiotelefon. Ponadto wykonana będzie modernizacja silników trakcyjnych, która ma na celu zwiększenie ich trwałości i poprawę warunków komutacji. W silnikach zostanie podniesiona klasa izolacji wirnika i zostaną zamontowane odporne na uszkodzenia, wykonane z tworzywa sztucznego izolatory trzymaczy szczotkowych
http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/znle-modernizuje-siodemki/
-
Czyli Cargo dopięło swego, i upakowało ET22-20XX do siódemki? BTW wie ktoś co z tą siódemką dla IC, co miała mieć asynchrony?
-
W jednostkach zmodernizowana zostanie kabina maszynisty w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu pracy. Będzie ona wyposażona między innymi w nowy ergonomiczny pulpit, klimatyzację i nowoczesne fotele.
- Dzięki zastosowaniu sterowanego z pulpitu maszynisty odłącznika silników trakcyjnych istnieje możliwość dokonywania konfiguracji zasilania silników w stanie pracy awaryjnej bez wchodzenia do przedziału maszynowego, co zwiększa wygodę i bezpieczeństwo pracy maszynisty – mówi Ryszard Cygankiewicz.
W kabinie zamontowane zostaną również prędkościomierze z elektronicznym rejestratorem i czuwakiem oraz nowy radiotelefon. Ponadto wykonana będzie modernizacja silników trakcyjnych, która ma na celu zwiększenie ich trwałości i poprawę warunków komutacji. W silnikach zostanie podniesiona klasa izolacji wirnika i zostaną zamontowane odporne na uszkodzenia, wykonane z tworzywa sztucznego izolatory trzymaczy szczotkowych
http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/znle-modernizuje-siodemki/
Ten cytat odnosi się do jednej tylko siódemki i bynajmniej to nie ta 1501. Zdanie wcześniej jest napisane "Jedna z przeprowadzanych w ramach kontraktu modernizacji będzie przeprowadzona w dużo większym zakresie." i potem cała reszta zacytowana. Widać czytamy ale nie rozumiemy.
Przeczyta jeden z drugim takie informacje i potem bzdury piszą i żale, że miała mieć to a tamto a nie ma.
-
Podobno zrobiono ją z EU07-483.
Chyba jednak nie. Znalazłem info, że jest to EU07-531. Nawet by się to zgadzało, bo ma obudowę wokół haka charakterystyczną dla nr powyżej 511.
-
EU07-1503 to będzie ex. EU07-483.
-
Czy zmieni się miejsce stacjonowania tej lokomotywy?
-
Czyli teraz kabiny tych siódemek będą wyglądały jak w ET22-2XXX?
Przed pytajnikiem nie stawiamy spacji.
libertyn89
-
Czy ktoś może potwierdzić plotkę, która pojawiła się pod zdjęciem o pozostawieniu starego nastawnika (domniemywam z tego, że kołowego)? Jeśli byłaby to prawda, to mnie się taka modernizacja podoba. :)
-
Czy ktoś może potwierdzić plotkę, która pojawiła się pod zdjęciem o pozostawieniu starego nastawnika (domniemywam z tego, że kołowego)?
Tak, ma tradycyjny nastawnik jazdy.
-
Czy oprócz klimy coś się zmieniło w układzie kabiny? I o co chodzi z tym "zabudowaniem" szafy WN?
ZiomalCl
-
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=72732445&postcount=3939
-
Wg mnie o ile do przeżycia jest brak drzwi po stronie mecha, to zaspawanie okienek w drzwiach od pomocnika totalnie zepsuło efekt :/
-
Hehe nie będzie teraz można zamykać drzwi sposobem "kamień na stopniu" =]
-
Drzwi nie ma, ale poręcz została :)
-
Bo tam spływa woda z dachu.
-
To mogli kanalik odwadniający po wewnętrznej stronie pudła puścić. No i do tej lokomotywy będzie potrzebny nowy model kabiny i delikatnie przerobiony zewnętrzny. Jeśli ktośby chciał takową w MaSzynie.
-
Kolejna zmodernizowana EU07 o numerze 1502. Można ją zobaczyć na tym filmie: &feature=feedu
-
A tu jest jej zdjęcie: http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-6697
-
Zastanawia mnie, czemu PKP CARGO ograniczyło tak drastycznie zakres modernizacji. Ma ktoś fotę kabiny? Chętnie zobaczyłbym ten sławny już nastawnik kołowy i ogólne różnice w stosunku do ET22.
-
Ta EU07 jest na razie w fazie testów i raczej nie wpuszczą nikogo do kabiny. Możliwe to raczej będzie dopiero po zakończeniu testów.
-
Siódemki modernizują, a czy jest jakaś szansa żeby jakaś 06 przeszła modernizacje?
-
Siódemki modernizują, a czy jest jakaś szansa żeby jakaś 06 przeszła modernizacje?
Nie.
-
Nie sądzę aby ktoś modernizował EU06. Te lokomotywy mają prawie 50 lat.
-
Kiepski argument. Produkcja sputników rozpoczęła się ~50 lat temu, zakończyła 40 lat wstecz, a mimo to ET21 nadal jeżdżą i są modernizowane (co prawda przez prywaciarzy, ale zawsze). Z tego co słyszałem to EU06 trzymają się lepiej niż wszechobecne siódemki.
-
Filmik z testów:
-
Mnie zastanawia, czemu pierwszy model ma zezowate światła, a kolejny już TV? Czyżby było podobnie jak z ET22-20XX, czy tylko zależy od modelu pierotnego?
-
Zależy od modernizowanej siódemki.
-
EU07-1502 to jest dawna Krakowska 07-532 mająca telewizory. Tak jak podaje @Patrykos, zależy z czego składają kolejny numer.
-
Odnośnie EU06 decyzja jest taka, że mają wyjeździć do końca swoje kilometry i pod palnik.
-
Daleko im do tego, skoro dopiero co niektóre numery (patrz: EU06-01 kilka miechów temu) przechodzą/dziły PD. Jeszcze trochę pojeżdżą ;)
-
A ja tak zapytam. Modernizują tylko 303E czy może 4E też pójdzie do moderny?
-
Na razie typowane są tylko 303E które maja status OG.
-
Na razie typowane są tylko 303E które maja status OG.
Zgadza się, ale 4E również przewidziane są do typowania. Na terenie ZNLE stoi 059 i oczekuje na rozpoczęcie NG.
-
Na razie typowane są tylko 303E które maja status OG.
Co to takiego ten status OG ?
-
Co to takiego ten status OG ?
OG to status taboru, który oczekuje na naprawę główną.
-
Daleko im do tego, skoro dopiero co niektóre numery (patrz: EU06-01 kilka miechów temu) przechodzą/dziły PD. Jeszcze trochę pojeżdżą ;)
No tak dwa latka jazdy. 01 ma być muzealna.
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/22506/Zmodernizowana_EU071501_juz_w_PKP_Cargo.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/22506/Zmodernizowana_EU071501_juz_w_PKP_Cargo.htm)
Uwagę przykuwa kabina; mix budynia, husarza i w pewnym stopniu EP09.
-
Kiepski argument. Produkcja sputników rozpoczęła się ~50 lat temu, zakończyła 40 lat wstecz, a mimo to ET21 nadal jeżdżą i są modernizowane (co prawda przez prywaciarzy, ale zawsze). Z tego co słyszałem to EU06 trzymają się lepiej niż wszechobecne siódemki.
Ano, EU06 są lepiej wykonane od siódemek, które często nie nadawały się na naprawy przez sfatygowaną ramę lub przeżarte pudło. Myślę, że EU07-509 jest najlepszym przykładem słabej jakości wykonania w stosunku do pierwowzoru. A czy wiecie, że jeden niemiecki prywaciarz eksploatuje jeszcze "krokodyla" (lub kilka takich) serii E94? ;) Zresztą nasi południowi sąsiedzi po dziś dzień jeżdżą jeszcze w sporej ilości starymi elektrowozami ze Skody.
-
Daleko im do tego, skoro dopiero co niektóre numery (patrz: EU06-01 kilka miechów temu) przechodzą/dziły PD. Jeszcze trochę pojeżdżą ;)
Dzisiaj z PD wyjechała 06-07 i luzem pojechała po pociąg na Zebrzydowice. Wygląda zupełnie inaczej niż 06-10, jest ciemna, coś w deseń ET41-110/118.
-
Czy ta nowa siódemka ma trzy układy? Bo z tego co widać na zdjęciach to nie odnoszą się one do napięcia w sieci.
-
A to dlaczego? Ja tam na zdjęciu widzę, że te 3 mierniki nie są jednakowe. Te duże to 2 amperomierze WN i woltomierz WN, a małe to amperomierz i woltomierz nn.
-
Czy ta nowa siódemka ma trzy układy? Bo z tego co widać na zdjęciach to nie odnoszą się one do napięcia w sieci.
Jakby jej domontowali po jednym silniku trakcyjnym na wózek to może by i miała te 3 układy :P
-
Jakby jej domontowali po jednym silniku trakcyjnym na wózek to może by i miała te 3 układy :P
Coś być na rzeczy:
Wersja 303Eb otrzymała także zmodernizowany silnik trakcyjny (...)
Może to właśnie ten dodatkowy :)
-
Jest już EU07-1503 http://www.youtube.com/watch?v=Y2u6bcJ0wHQ&feature=feedlik (http://www.youtube.com/watch?v=Y2u6bcJ0wHQ&feature=feedlik).
-
EU07+1504 już na torach.
http://wgk.home.pl/details.php?image_id=1357
-
EU07+1504 już na torach.
1505 też już jest.
http://wgk.home.pl/details.php?image_id=1427
-
Jest już EU07-1503 http://www.youtube.com/watch?v=Y2u6bcJ0wHQ&feature=feedlik (http://www.youtube.com/watch?v=Y2u6bcJ0wHQ&feature=feedlik).
Ano jest, opuściła ZNLE 1.04.2011.
Przenoszę z bocznicy do tematu, post zawiera konkretną informację.
REWIZOR
-
EU07-1504 uchwycona na wysokości przystanku osobowego Poznań Junikowo. Podąża w stronę Zbąszynka.
http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/22/53934.jpg
-
Podobno wyszła EU07-1506.
-
Ano wyszła, nawet ją już ktoś zdążył sfilmować:
-
Pulpit EU07-1502
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-7054
-
Swoją drogą, ciekawe z jakiego auta to kierownica;)
-
Kierownica to jeszcze mały pikuś. Co mają znaczyć zielone diody przy kilometrach 40, 60, 100, 120. Jakiś nowy układ skrzyni biegów? A ten czerwony wymiar od 120 do 160, to jakiś dopalacz?
-
Czy ktoś zdobył informację nt. tego dodatkowego silnika trakcyjnego? Jaką on pełni rolę?
Czerwone podświetlenie penie służy do wyraźnego zaznaczenia prędkości maksymalnej lokomotywy :) Zaś zielone diody robią tylko za podświetlenie.
-
wyraźnego zaznaczenia prędkości maksymalnej lokomotywy
Chyba przekroczenia a nie zaznaczenia...
-
Czy ktoś zdobył informację nt. tego dodatkowego silnika trakcyjnego? Jaką on pełni rolę?
Zadnego dodatkowego silnika trakcyjnego nie ma, odpowiedz masz we wczesniejszych postach.
-
Modernizacja PKP Cargo raczej mniej imponująca niż PKP IC... podobno Intercity zwiększa prędkość do 160 km/h (lub 140 km/h) i ma nowe patyki, panel i światła. I nie ma takiego dziwnego oznaczenia jak PKP Cargo - tylko litera A po EU07 (domyślam się, że od silników asynchronicznych).
-
Filmik pokazujący kabinę 1505 oraz przedział maszynowy.
-
Robiąc tę kabinę chyba wzorowali się na kabinie z EP09.
-
Podobna kabina jest w niektórych budyniach PKP Intercity np. EP07-1014.
-
W budyniach kabina jest niebieska a w siódemkach taka seledynowa.
-
W budyniach kabina jest niebieska a w siódemkach taka seledynowa.
Mało widziałeś ;) Niektóre budynie jak np. 1014 lub 1006 mają inne kabiny, niż reszta budyni (niebiesko-białe). Spójrz na te filmy:
&feature=related
Co do kabiny siódemki z serii 15xx, to też odnoszę wrażenie, że jest podobna układem przyrządów i pulpitem do EP09. Sam kształt pulpitu i umiejscowienie np. prędkościomierza, amperomierzy oraz voltomierzy na to wskazuje.
-
Mnie natomiast wydaje się że pulpit jest bardziej ergonomiczny, przyciski są blisko siebie i nie trzeba po nie daleko sięgać.
-
Tajemniczy przycisk "Flash Alarm".... Ktoś coś wie więcej?
-
Wszystkie budynie z klasycznymi "zezami" mają klasyczne siódemkowe kabiny w szarym odcieniu z niebieskimi akcentami. A te kabiny "zmodernizowane" posiadają te loki, którym wymieniono światełka i zmieniono szyby na dzielone na 2. I z tej drugiej wersji kabina jest chyba żywcem ściągnięta do 15xx.
EDIT1: A czy ten przycisk Flash alarm nie odpowiada czasem mrygnięciu długimi światłami lokomotywy w celu ostrzeżenia aut lub ludzi na torach o nadjeżdżającym pociągu?
-
Taki sam przycisk jest w EP09 i mechu mi coś mówił właśnie o przejazdach kolejowych i MK :)
-
Wszystkie budynie z klasycznymi "zezami" mają klasyczne siódemkowe kabiny w szarym odcieniu z niebieskimi akcentami. A te kabiny "zmodernizowane" posiadają te loki, którym wymieniono światełka i zmieniono szyby na dzielone na 2. I z tej drugiej wersji kabina jest chyba żywcem ściągnięta do 15xx.
Zapominałeś o EP07-1020 która ma zupełnie inną kabinę niż te które opisałeś. Przypomina pulpit 3E-100.
http://www.garnek.pl/millymk/12574751/to-wasze-badziewie-1020
-
Miałem okazję podziwiać EU07-1510 na DTK w Gliwicach i Tarnowskich Górach. Muszę przyznać, że takie właśnie modernizacje powinny być wykonywane. Siódemka ogólnie jest dobrą i sprawdzoną konstrukcją. Seria 15xx ma jednak uproszczony, ergonomiczny pulpit z nowym, elektronicznym Haslerem. Bardzo zainteresował mnie prosty przełącznik sygnałów świetlnych, dzięki któremu maszynista nie musi się bawić w przekładanie pojedynczych hebelków do ustawiania oświetlenia maszyny. Przedział maszynowy również nie był za bardzo zmodyfikowany. Mimo wszystko zostawiono klasyczny nastawnik jazdy z wałem kułakowym oraz krany hamulca Oerlikon. Nic więcej nie trzeba zmieniać. Maszyniści potwierdzają moją opinię, zupełnie co innego mówią o zmodernizowanych ET22.
-
Bardzo zainteresował mnie prosty przełącznik sygnałów świetlnych, dzięki któremu maszynista nie musi się bawić w przekładanie pojedynczych hebelków do ustawiania oświetlenia maszyny.
A to jest już dosyć znana technika. Teraz wszystkie nowe lokomotywy takie coś posiadają. EP09 po modernizacji, też mają tylko jedno pokrętło, już z "zaprogramowanymi" oświetleniami. Na pewno jest to dużo wygodniejsze.
-
Trochę wątek trzeba odkurzyć. Na Brochów przyjechała EU07-1520 prawie nówka i EU07-1517.
-
Siódemka bez opisu modelu na Czole jest jakaś taka pusta ;)
Powinni tam dopisać EU07-15xx
-
Tam chyba znajdzie się numer unijny.
-
W Poznaniu jest już EU07-1521.
Z tego co wiem, to EU07-1524 będzie się różnić od pozostałych (większy zakres modernizacji).
W Ostrowie Wlkp stoją już 3 maszyny (4E) oczekujące modernizacji na EU07-1525, 1526 i 1527.
-
(większy zakres modernizacji)
Można znaleźć informacje na ten temat? Interesujące :).
-
W Poznaniu jest już EU07-1521.
Z tego co wiem, to EU07-1524 będzie się różnić od pozostałych (większy zakres modernizacji).
W Ostrowie Wlkp stoją już 3 maszyny (4E) oczekujące modernizacji na EU07-1525, 1526 i 1527.
Z pewnego źródła wiem, że EU07-1524 ma być ostatnią modernizowaną maszyną tej serii, dodam jeszcze, że w poniedziałek jazdy próbne odbyła EU07-1522.
-
Z pewnego źródła wiem, że EU07-1524 ma być ostatnią modernizowaną maszyną tej serii, dodam jeszcze, że w poniedziałek jazdy próbne odbyła EU07-1522.
zmodernizowaną w ZNLE Gliwice...
-
A kto będzie robił dalsze moderny?
-
Z pewnego źródła wiem, że EU07-1524 ma być ostatnią modernizowaną maszyną tej serii, dodam jeszcze, że w poniedziałek jazdy próbne odbyła EU07-1522.
Trwają lub już zakończyły się rozmowy na temat trzech dodatkowych lokomotyw do modernizacji.
Tak przy okazji EU07-1521 zmodernizowana z typu 4E.
http://centrax.cba.pl/details.php?image_id=3536&sessionid=2e472b04838152b6441b2a6468c35658
-
Ta to serio drugie życie dostała... http://www.garnek.pl/mkseba/11566174/eu07-059 (http://www.garnek.pl/mkseba/11566174/eu07-059)
Ilostan zmodernizowanych siódemek - http://dual.rail.pl/tabor/Cargo/EU07-15xx-Cargo.html (http://dual.rail.pl/tabor/Cargo/EU07-15xx-Cargo.html)
-
A kto będzie robił dalsze moderny?
W Ostrowie Wlkp stoją już 3 maszyny (4E) oczekujące modernizacji na EU07-1525, 1526 i 1527.
-
@gruha_EU Chodzi o to, jaka firma będzie wykonywać dalsze modernizacje lokomotyw.
-
PKP CARGO S.A. TABOR OSTRÓW :)
-
A wiadomo do jakiego standardu? Podstawowy czy ten lepszy? Osobiście podejrzewam, że podstawowy.
-
Raczej podstawowy ale głowy za to nie dam.
-
W Poznaniu jest już EU07-1521.
Z tego co wiem, to EU07-1524 będzie się różnić od pozostałych (większy zakres modernizacji).
W Ostrowie Wlkp stoją już 3 maszyny (4E) oczekujące modernizacji na EU07-1525, 1526 i 1527.
A czy przypadkiem nie miało się skończyć na 1524? 1524 ma mieć m.in. joystick - pewnie coś a'la siódemki z IC.
-
Na Brochowie pojawiły się EU07-1515 i EU071516. Chyba nasi maszyniści się szkolą na to ustrojstwo.
-
Witam.
W tym tyg. mieliśmy 07-1509.
-
Czemu są tylko 2 manometry? Te kierownice powinny być obrócone o 180 stopni w położeniu zasadniczym... ;) wg mnie wtedy by było lepiej.
-
Na jednym manometrze są dwa wskazania, prawdopodobnie cylindry są razem z pg.
-
Na jednym manometrze są dwa wskazania, prawdopodobnie cylindry są razem z pg.
Na jednym manometrze jest wskazanie ciśnienia w przewodzie głównym i zbiorniku głównym. @MKaczy, ta siódemka z nową kabiną to będzie 1524 ;)
-
Jazda w EU07-150X PKP Cargo -->
-
A czy przypadkiem nie miało się skończyć na 1524? 1524 ma mieć m.in. joystick - pewnie coś a'la siódemki z IC.
EU07-1524 miała już jazdy próbne luzem, z zewnątrz wygląda identycznie jak reszta modernizowanych EU07, natomiast różni się nie co "środkiem", m.in. posiada też joystick :)
-
Witam. W tym tygodniu mieliśmy wspomnianą 1524. Ciekawie to wygląda...
-
Sama jazda podejrzewam jest bardzo podobna jak na ET22 201Ek. Te przyciski na zadajniku prędkości zapewne rozłączają liniowe po uprzednim naciśnięciu.
-
Sama jazda podejrzewam jest bardzo podobna jak na ET22 201Ek. Te przyciski na zadajniku prędkości zapewne rozłączają liniowe po uprzednim naciśnięciu.
Paweł, ta lokomotywa to jeszcze coś innego, coś pomiędzy 201Ek a pełną moderną 2k. A przyciski na zadajniku służą do tego co napisałeś.
Pozdrawiam.
-
Witam. W tym tygodniu mieliśmy na PO wspomnianą 1524. Ciekawie to wygląda, i jest pare udziwnień takich jak np... stacyjka na kluczyk :D.
Takie samo rozwiązanie jest w ET22-2XXX Po wyjęciu kluczyka, ze stacyjki, lokomotywa sama włącza hamulec. Sorki już poprawione
-
Panie Darku hamulce, hamulec piszemy przez samo h :). A swoją drogą ciekawe rozwiązanie.
-
Takie samo rozwiązanie jest w ET22-2XXX Po wyjęciu kluczyka, ze stacyjki, lokomotywa sama włącza hamulec.
Ta "stacyjka" służy m.in. do przeprowadzania prób szczelności pociągu - przestawia się w odpowiednie położenie i lokomotywa sama wykonuje taką próbę. Komunikaty są później wyświetlane na ekranie komputera pokładowego.
-
Takie samo rozwiązanie jest w ET22-2XXX Po wyjęciu kluczyka, ze stacyjki, lokomotywa sama włącza hamulec.
No nie do końca, na tej eu ten kluczyk po prostu spełnia zadanie rozrządu.
-
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu07/1458.jpg
EU07-1524
-
Ale kozacka siódemka. Świetnie wygląda z tymi patykami. Widzę, że muszą zdawać egzamin, bo kible KW też takie mają. To są patyki polskiej konstrukcji, te które jedna z EP09 testowała tak? ;) mam nadzieje że ją dorwe nie długo na trasie do Lubonia ;)
-
EP09 często testują na trasie Wrocław-Opole, nie wiem gdzie dalej jedzie, ale parę razy już jechała po osobowych na Brochowie.
-
No no tylko mi o patyki chodzi akurat bo jedna "dziewiątka" miała na dachu te grabie właśnie koloru żółtego.
-
EP09-007 :)
-
EP09-007 :)
Nie pomyliłeś się przypadkiem? :) Temat jest EU07 Cargo :)
-
Odpowiedź dotyczyła postu wyżej.
-
Si siódma epoka ;) naprawde fajnie wygląda ta EU;) oby się dotarła i służyła w Cargo ;)
-
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu07/1458.jpg
EU07-1524
Dziwnie wygląda to miejsce, gdzie była "skrzynka" z gniazdami ukrotnienia.
-
To wygląda tak, jak by tam była blacha wgnieciona.
-
Jeśli weźmie się pod uwagę fabryczne ożebrowanie konstrukcji, przystosowanej do gniazd, to nic dziwnego, że po ich zdjęciu wygląda to nienaturalnie i blacha źle się w tym miejscu kładzie. W załączniku konstrukcja byczka, która jest trochę lepiej chyba przystosowana do gładkiego czoła aczkolwiek gdyby ET22-2000 miał być robiony na wzór siódemki to też by się blacha pewnie lekko powyginała ;)
-
Wszystko fajnie Panowie, ale ta siódemka 1524 znacząco różni się od ET22 2xxx. To jest zwykła siódemka z której wywalono koło, które zastąpiono joystickiem.
W chwili obecnej lok śmiga na trasie wschód- zachód przez Małaszewicze, Kutno, Poznań, Rzepin.
-
A ktoś napisał że EU07-1524 jest podobna do ET22-20xx?
-
Naprawy główne z modernizacją lokomotyw serii EU07 w PKP CARGO TABOR – OSTRÓW WIELKOPOLSKI Sp. z o.o.
Odnośnie przyszłych EU07-1525, 1526 i 1527:
"W miesiącu listopadzie 2011r spółka rozpoczęła realizację dla PKP CARGO S. A. napraw głównych z modernizacją trzech lokomotyw serii EU07 ( 4E ). Do naprawy skierowane zostały lokomotywy o numerach 10, 105, 213. Lokomotywy zostaną zmodernizowane w zakresie realizowanym wcześniej przez ZNLE Gliwice S.A. w wersji oznaczonej 303 Eb. Przebudowie poddana zostanie głównie kabina maszynisty, gdzie zamontowane zostaną nowe i ergonomiczne pulpity maszynisty, układ klimatyzacji, nawiewna nagrzewnica. Modernizacji podlegają silniki trakcyjne poprzez przezwojenie w klasie izolacji H, zmianę układu szczotkowego oraz zastosowanie teflonowego stożka izolacyjnego. Zamontowane będą halogenowe reflektory oraz elektryczne wycieraczki szyb.
W wyniku modernizacji lokomotywy otrzyma się poprawę własności trakcyjnych lokomotywy, poprawę pracy maszynisty, zwiększy niezawodność pracy i poprawę bezpieczeństwa ruchu."
galeria i info:
http://www.cargowlkp.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=39:naprawy-g%C5%82%C3%B3wne-z-modernizacj%C4%85-lokomotyw-serii-eu07&Itemid=2
Dodam, że w wyniku zużycia odsunięto od naprawy w Gliwicach EU07-225 i skreślono z ilostanu.
-
"W wyniku modernizacji lokomotywy otrzyma się [...] poprawę pracy maszynisty."
Zapraszam ludzi od modernizacji na 6-godzinną przejażdżkę z Bydgoszczy do Karsznic w chłodny dzień, kiedy trzeba uruchomić ogrzewanie kabiny. Po niedługim czasie głowa dosłownie pęka od hałasu...
Zresztą ZNLE chyba coś chce w tym kierunku zrobić, bo krążą u nas ankiety z Gliwic, ale tylko dotyczące numerów 1521, 1522, 1523. Maszynista za pomocą ankiety ma ocenić jakość modernizacji z perspektywy prowadzącego pojazd.
-
Naprawy główne z modernizacją lokomotyw serii EU07 w PKP CARGO TABOR – OSTRÓW WIELKOPOLSKI Sp. z o.o.
Odnośnie przyszłych EU07-1525, 1526 i 1527:
"W miesiącu listopadzie 2011r spółka rozpoczęła realizację dla PKP CARGO S. A. napraw głównych z modernizacją trzech lokomotyw serii EU07 ( 4E ). Do naprawy skierowane zostały lokomotywy o numerach 10, 105, 213. Lokomotywy zostaną zmodernizowane w zakresie realizowanym wcześniej przez ZNLE Gliwice S.A. w wersji oznaczonej 303 Eb. Przebudowie poddana zostanie głównie kabina maszynisty, gdzie zamontowane zostaną nowe i ergonomiczne pulpity maszynisty, układ klimatyzacji, nawiewna nagrzewnica. Modernizacji podlegają silniki trakcyjne poprzez przezwojenie w klasie izolacji H, zmianę układu szczotkowego oraz zastosowanie teflonowego stożka izolacyjnego. Zamontowane będą halogenowe reflektory oraz elektryczne wycieraczki szyb.
W wyniku modernizacji lokomotywy otrzyma się poprawę własności trakcyjnych lokomotywy, poprawę pracy maszynisty, zwiększy niezawodność pracy i poprawę bezpieczeństwa ruchu."
galeria i info:
http://www.cargowlkp.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=39:naprawy-g%C5%82%C3%B3wne-z-modernizacj%C4%85-lokomotyw-serii-eu07&Itemid=2
Dodam, że w wyniku zużycia odsunięto od naprawy w Gliwicach EU07-225 i skreślono z ilostanu.
Jak mówiłem to nie wierzyli.
Zresztą ZNLE chyba coś chce w tym kierunku zrobić, bo krążą u nas ankiety z Gliwic, ale tylko dotyczące numerów 1521, 1522, 1523. Maszynista za pomocą ankiety ma ocenić jakość modernizacji z perspektywy prowadzącego pojazd.
Z Gliwic czy z CT Wielkopolskiego ??
-
Zresztą ZNLE chyba coś chce w tym kierunku zrobić, bo krążą u nas ankiety z Gliwic, ale tylko dotyczące numerów 1521, 1522, 1523. Maszynista za pomocą ankiety ma ocenić jakość modernizacji z perspektywy prowadzącego pojazd.
Z Gliwic czy z CT Wielkopolskiego ??
Z Gliwic.
-
Ale kozacka siódemka. Świetnie wygląda z tymi patykami. Widzę, że muszą zdawać egzamin, bo kible KW też takie mają. To są patyki polskiej konstrukcji, te które jedna z EP09 testowała tak? ;) mam nadzieje że ją dorwe nie długo na trasie do Lubonia ;)
Początkowo były testowane przez IC na EP09, przez Cargo na ET22 i przez CTL na Skodzie. Teraz jest już na wielu lokomotywach Skody w Polsce. I nie tylko na kiblach KW, także w leasingowanych kiblach KŚ i łódzkich AKŁ :)
Tak, polskiej konstrukcji :) firmy EC Engineering związanej z ZNLE i Newagiem.
-
Złapany dziś na Brochowie lok. EU07-1522
-
EU07-1523 złapana dzisiaj na Rybnickim szlaku.
-
EU07-1523 złapana dzisiaj na Rybnickim szlaku.
To jeszcze napisz że kolega z tyłu ubezpieczał Ciebie. Wiesz że sam nie usłyszałbyś RP1 zza pleców?
-
Chwileczkę... Czegoś nie rozumiem. Z jakiego powodu EU07-1522 ma oznaczenie fabryczne 303Eb skoro pierwotnie był to model 4E?
-
Bo już nie jest 4E? Równie dobrze możesz zapytać, czemu 303E były właśnie 303E, a nie dalej 4E... Po prostu różnią się względem siebie. I dlatego nie jest to ten sam typ.
-
Tak a poza tym trzeba pamiętać, że przeważnie po modernach zmienia się oznaczenie fabryczne przykład choćby budynie.
-
W budyniach nie zmieniali oznaczeń fabrycznych.
-
@Krzysiek626, nie byłem sam. Mam nawyk odwracania się co 10 sekund za siebie jak jestem na torach. Fotkę zrobiłem i zaraz zszedłem.
-
Można zrobić dobre zdjęcie bez wchodzenia na torowisko! Żadne tłumaczenie Cię nie usprawiedliwia, sam ryzykujesz jeszcze narażasz maszynistę na stres.
-
Jeśli dam jawny znak mechanikowi, to żaden stres nie ma prawa być. Stres możesz mieć jadąc gagrinem i gdy ci pół metra przed zderzakiem przejedzie samochód, a stoję w takiej odległości, że nic mi nie grozi.
-
A czy nie lepiej (i wygodniej) zainwestować w dłuższe szkło?
I mechanik spokojniejszy i mniejsze ryzyko skręcenia sobie karku (od ciągłego odwracania głowy).
Same plusy :)
-
Po długiej przerwie pojawiła się kolejna zmodernizowana EU07.
EU07-1525 (ex EU07-213).
http://rail.phototrans.eu/14,73067,0.html
-
Panowie, głupie pytanie ale co się stanie, jeżeli ukrotnimy siódemkę (303Eb) i dajmy na to 4E, dojdzie do jakiegoś "spięcia" między nimi, czy dalej będzie okej, tzn czy nic się nie będzie działo?
-
Skoro, 303E mogą być łączone tylko z innymi maszynami serii 303E w wyniku pewnych zmian, natomiast 4E można łączyć tylko z elektrowozami serii 4E. To 303EB nie może być moim zdaniem łączona z inną serią niż 303EB, spięcie może być możliwe, gdyż 303EB ma wymieniony silnik trakcyjny.
-
GENIUS
Może zacznijmy od tego że aktualnie warkoczy się nie używa (chyba że coś się zmieniło). Co do łączenia lokomotyw, wszystko zależy od sterowania (silniki trakcyjne nie powinny mieć tu nic do rzeczy).
-
Skoro, 303E mogą być łączone tylko z innymi maszynami serii 303E w wyniku pewnych zmian, natomiast 4E można łączyć tylko z elektrowozami serii 4E. To 303EB nie może być moim zdaniem łączona z inną serią niż 303EB
303Eb można łączyć z 303E.
-
Można łączyć, ponieważ od strony elektrycznej te lokomotywy nie były modernizowane.
-
Można łączyć, ponieważ od strony elektrycznej te lokomotywy nie były modernizowane.
A możliwość odłączania silników trakcyjnych z pulpitu to nie modernizacja po stronie elektrycznej?
-
W sumie jest.
-
EU07-1506 w Chorzowie Starym
-
EU07-1512 i 1517 latają na planowym do Olsztyna o ok.14 i 18. Jutro skołuje dokładne dane.
-
Panowie, głupie pytanie ale co się stanie, jeżeli ukrotnimy siódemkę (303Eb) i dajmy na to 4E, dojdzie do jakiegoś "spięcia" między nimi, czy dalej będzie okej, tzn czy nic się nie będzie działo?
Nie można łączyć będą straszne szarpania przy przejściu z układu na układ. W 4E i 303E inaczej są sterowanie styczniki oporowe (znany maszynistom efekt kaskady przy przejściu z R na S)
Sterowanie odłącznikami silników jest lokalne i nie wyprowadzone na wielokrotne wiec nie ma nic do rzeczy do łączenia 303E.
Cargo myśli o łączeniu 303Eb bo zaczyna brakować im ET41 do prowadzenia ciężkich pociągów
Pozdrawiam Ryszard
-
Cargo myśli o łączeniu 303Eb bo zaczyna brakować im ET41 do prowadzenia ciężkich pociągów
Napiszę więcej - są prowadzone takie próby, ale z problemami. Jako ciekawostka - lokomotywy muszą być spięte kabinami B. Są też prowadzone testy jazdy ukrotnionej lokomotyw SM42 po modernizacji - z trochę lepszym skutkiem niż 07.
-
lokomotywy muszą być spięte kabinami B
Łee. Z jakiego to powodu?
-
No to rzeczywiście bardzo fajną modernizacje zrobili... Brakuje jeszcze warunku, że lokomotywa z numerem parzystym musi być łączona z numerem nieparzystym. :D
-
Z tego co pamiętam to którymi kabinami mają być sprzęgnięte zastrzegł sobie producent/modernizator. Mimo to są jakieś problemy ze sterowaniem (nie miałem okazji dopytać się o co chodziło). Z tego co wiem czasami uda się "sparować" dwie lokomotywy działające, ale trudno, żeby stale jeździły w jednej parze - tabor ma być bardziej uniwersalny - trzeba dwóch lokomotyw spinamy jeśli jednej to rozpinamy. Do czasu kiedy obowiązuje gwarancja to nie jest zmartwieniem Cargo.
-
Co do 1525, zamontowali dość "intrygujące" boczne okna, ponoć szczelniejsze http://www.cargowlkp.pl/media/k2/galleries/58/P1000438.JPG (http://www.cargowlkp.pl/media/k2/galleries/58/P1000438.JPG)
-
EP09-038 ma cos podobnego: http://woziarze.cal.pl/displayimage.php?album=8&pos=60
-
Ciekaw jestem, czy po załączeniu klimatyzatora w kabinie będzie tak samo głośno jak w gliwickiej wersji...
-
Ciekaw jestem, czy po załączeniu klimatyzatora w kabinie będzie tak samo głośno jak w gliwickiej wersji...
Wątpię żeby "Ostrów Wielkopolski"(PKP Cargo) odwalił lepszy kawał roboty niż ZNLE, a co do klimatyzacji to naprawdę potrafi być strasznie oporna, nie grzeje jak jest zimno albo nie chłodzi jak jest ciepło, jak już chodzi to z wielkim hukiem :)
-
EU07-1525 z dniem 29.05 wpisana na stan CT Wielkopolski jako ex EU07-213
EU07-1526 z dniem 29.05 wpisana na stan CT Południowy jako ex EU07-105
-
Lokomotywa EU07-1527, Prawdopodobnie co na szybko rzuciłem okiem to data NG 20.04.2013. Jeżeli jest możliwość to niech ktoś poprawi.
http://lizawka127.flog.pl/wpis/7181921/eu071527
-
EU07-1526 z dniem 29.05 wpisana na stan CT Południowy jako ex EU07-105
Niedziela, 16.VI. 07-1526 przygotowana do transportu z Tarnowa do Nowego Sącza. Plus fot. kabiny.
-
EU07-1529 stoi od godziny na Brochowie.
-
Trochę się pospieszyli z tabliczką? :D
-
No niestety błędów kilka jest. Chociażby rok modernizacji.
-
No niestety błędów kilka jest. Chociażby rok modernizacji.
A inne?
-
Najpewniejsze dla mnie to rok modernizacji. Ogółem numery 1525 wzwyż, nie są dla mnie tak bardzo znane szczegóły modernizacji.
-
Najpewniejsze dla mnie to rok modernizacji. Ogółem numery 1525 wzwyż, nie są dla mnie tak bardzo znane szczegóły modernizacji.
Taki sam zakres ja lokomotywy 1501 - 1523 tyle ze robione przez Ostrów.