Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: 1 ... 7 8 [9]
241
Bieżące Symulatorowe / Odp: Format mmd zgodny z YAML
« dnia: 25 Stycznia 2017, 17:25:25 »
Jakie korzyści da ta zmiana?

242
Forum / Odp: Nowa zasada do regulaminu.
« dnia: 23 Stycznia 2017, 01:16:35 »
Dotychczas nie zaobserwowano takich zachowań, ponadto sądzę, że używanie "łapek" do wybadania poparcia jakiejś idei może być zasadne. O wiele bardziej zasadne niż oczekiwanie, że kilkadziesiąt aktywnych użytkowników napisze post o treści "Ok". Zawsze pozostaje możliwość przeprowadzenia merytorycznej dyskusji na kilkadziesiąt/-set postów, czego należy się po tej dojrzałej społeczności forum spodziewać.

W mojej ocenie zapis taki byłby zbędny, ograniczałby możliwości korzystania z tej funkcji. Oczywiście nachalne pisanie takich postów uaktywni moderację. Ponadto "łapkowanie" uruchomione jest jedynie testowo.
Cytuj
I tak nikt Cię nie słucha.
Jak widać słucha.

Zamykam.

243
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 07 Stycznia 2017, 00:36:23 »
Jeżeli chodzi o konkretne obiekty to nie mam nic na oku, ale oczywiście materiały się nie zmarnują. W załączniku przedstawiam delikatną zmianę jednego z modeli wiaduktu (slimson/wiatukt4.inc).

http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-l053_calkowo_zima_06012017.7z   7.65 MB - można się przejechać EN57-608 z Rudawy do Psiego Pola (semafory i droga podane zaraz po uruchomieniu symulacji). Na tym odcinku najwięcej zmian, głównie w obrębie stacji.

Doszły różne billboardy, jeden bardzo aktualny :)

244
Na warsztacie / Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 19 Grudnia 2016, 20:22:11 »
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-l053_calkowo_zima.7z   1.64 MB

Zimowa wersja scenerii "Linia053_Całkowo", czyli połączone scenerie "Linia053" i "Całkowo" wraz ze stacją Dębica Towarowa i odcinkiem Wiliś - Rafineria. Wszystko robione notatnikiem - brak dostępu do 3ds'a, a nie lubię siedzieć i nic nie robić. Oczywiście zmienione będą tekstury terenu, torowiska, dachów, roślinności, zmieniłem tekstury niektórych peronów, dróg. Może uda się dodać modele zasp na peronach, coś jeszcze?

Oczywiście nie wszystko jeszcze zostało zrobione. Scenariusza nie ma tam żadnego, tylko uruchamiamy i patrzymy. Naciskając klawisz 1 (na klawiaturze nienumerycznej) przenosi nas do Sandomierza. Wypakowujemy jak zwykły dodatek, niczego nie nadpisuje.

245
Forum / Odp: Ban vol. 2
« dnia: 29 Września 2016, 00:20:35 »
Na bana trzeba sobie zasłużyć. Jeżeli potrzeba odpoczynku od forum, zalecamy próbować we własnym zakresie (ustawić inną stronę startową, zapomnieć o eu07.pl). Sposobów jest wiele.

@szogun - bez żartów. Badania dowiodły, że wszystkie komórki rakowe zawierają monotlenek diwodoru, ponadto (co ważne!) każda osoba, która spożyła wspomniany związek zmarła po krótszym lub dłuższym czasie od spożycia. No i jest to główny składnik kwaśnych deszczów! Także bez żartów na ten temat, poważna sprawa.
Zamykam.

246
Screeny / Odp: Sezonowe prawdziwe i wymyślone
« dnia: 20 Września 2016, 12:30:22 »
Na jakiejś wystawie modelarskiej w jednym z prezentowanych składów IC był nocny pociąg z wagonami WL,  Bc a na końcu składu był restauracyjny. Tak mnie to irytowalo ze zgłosiłem to do obsługi, żeby wspomniany wagon restauracyjny ze składu wylaczyli, bo mija się to z prawdą. Trochę się posmialiśmy ale przyznali rację.

247
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:58:37 »
Złoty Internet Explorer za najszybszą reakcję w kraju. O sprzedaży było już wiadomo 2-3 tygodnie temu ;)

248
Dokładnie, trzeba też dodać EP09-046 i powrót do starego malowania (ale jak w przypadku 07-174 tylko nawiązuje do niego, bo nie jest to dokładne odwzorowanie). Poza tym, że te malowania to ukłon w stronę miłośników kolei/fotografii kolejowej, to też takie działania sprawiają, że temat lokomotywy (i tym samym przewoźnika) jest podejmowany w Internecie, czasem zainteresują się jakieś portale branżowe, telewizja -> darmowa reklama dla przewoźnika.

249
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 16 Lutego 2015, 22:43:41 »
Obstawiam, że ten program to Rainsted.

250
W Polsce jeżdżą lokomotywy z Czech (http://pl.wikipedia.org/wiki/Seria_163_%C4%8CD), sam nawet planowałem aby zrobić im zdjęcia na tekstury kabiny i zewnątrz. Jeżeli prześlesz materiały (zdjęcia, filmy, dźwięki z kabiny) to ktoś może zrobi nowy model wraz z kabiną i z dobrze odwzorowaną fizyką tych lokomotyw. Ja też niedługo postaram się o zdjęcia tych pojazdów. Co do robienia zdjęć - to tutaj jest opisana technika w jaki sposób należy zdjęcia robić: http://eu07.pl/userfiles/9629/priv-8.JPG . Najlepiej na każdy element pulpitu, ściany, krzesło etc. zrobić zdjęcie oddzielnie, bez lampy (no flash), ostre i wyraźne.

P.S.: Świetna wiadomość, że coraz więcej osób pomaga przy rozbudowie MaSzyny :)

251
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 22 Sierpnia 2013, 16:02:10 »
Zdjęcia na teksturę EN57-857 w malowaniu województwa lubuskiego. Zrobione w Zbąszynku, 21.08.2013r.

http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-EN57-857_lubuskie_tex.7z

252
Inne niekolejowe / Program "Powder toy"
« dnia: 13 Maja 2013, 19:20:06 »
Witaj forum! Chciałbym Wam polecić pewną aplikację, mianowicie "Powder toy".
Cytuj
Powder Toy - to mały program, gierka, narzędzie, czy raczej symulacja w której możemy przetestować różne materiały: od wody i ognia poprzez śnieg, metal, drewno, proch, benzynę, nitrogliceryne, C-4   i wiele innych; oraz reakcje chemiczne między nimi zachodzące, czyli np: zamarzanie, wrzenie, skraplanie, przewodzenie prądu, spalanie, a nawet eksplozje.
Do pobrania: http://powdertoy.co.uk/

253
Poradniki / [SCN] - Własna sceneria - krok po kroku
« dnia: 27 Lipca 2012, 18:36:31 »
Zapraszam do korzystania z wersji PDF poradnika:




Lektury obowiązkowe:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6439.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25594.0.html
Ostatnia aktualizacja: 23.08.2016 r.

Menu:
I - początki i przygotowanie programu 3ds Max
II - podstawowe funkcje
III - wstawianie poszczególnych elementów
IV - tworzenie łuku
V - Eksport scenerii do symulatora
VI - Tworzenie terenu płaskiego
VII - wstawianie budynków i wszystkiego
VIII - Warstwy - uproszczenie przy poruszaniu się po scenerii
IX - Warstwy - uzasadnienie
X - Wstawianie roślinności
XI - Wskaźniki & semafory
XII - wstawianie i edycja torów i rozjazdów
XIII - tworzenie łuku
XIV - szybkie wstawianie torów
XV - dokładne ustawianie terenu (Snaps Toogle)
XVI - drogi (roads)
XVII - tworzenie "poduszki" ziemnej na końcu toru
XVIII - jak zrobić ładnie wyglądające wzniesienie
XIX - peron jako "box"
XX - tworzenie "gładkiego" terenu [PLANE]
XXI - zmiana właściwości elementów scenerii z poziomu 3ds'a.
XXII - jak przypisać sygnalizator do toru?
XXIII - Roślinność na równi z terenem
XXIV - Ściana lasu jako Plane


Jako że ten: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6244.0.html poradnik autorstwa kolegi @bohuna uważam jako trochę "przeterminowany" i napisany dość chaotycznie, postaram się tutaj nieco porządniej przekazać te i inne informacje dot. budowy scenerii. Nie zrobię wszystkiego hurtem tylko przez najbliższy czas będę wstawiać tutaj opisy poszczególnych czynności związanych ze scenerią.
I
Od czego zacząć?

Programem umożliwiającym swobodne tworzenie plików scenerii jest przykładowo 3ds Max. Ten poradnik będzie bazował na wersji 10 (3ds Max 10). Kolejną ważną (chyba najważniejszą) rzeczą są SKRYPTY do tego programu umożliwiające edytowanie elementów scenerii.

Skrypty do 3ds Max dostępne są tutaj: http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-skrypty.rar.

Po pobraniu tej paczki tworzymy nowy folder o nazwie eu07 w miejscu zainstalowania 3ds Max: Autodesk/3ds Max 2010/Scripts/eu07. Do niego bezpośrednio wsadzamy wszystkie pliki z tej paczki skryptów.

Teraz tworzymy nowy plik *.max. Można mu nadać roboczą nazwę lub po prostu jakąkolwiek, nie ma to żadnego znaczenia:


Otwieramy ten plik, proces uruchamiania 3ds Max może trochę potrwać, z reguły nie dłużej niż minutę (przynajmniej na moim sprzęcie).

Po otwarciu warto zmienić widok obrazu na dwa okna. Klikamy na + (plus) a następnie Configure...


Następnie przechodzimy do zakładki Layout, zaznaczamy 2 pionowe okna. Klikając na jeden z dwóch prostokątów poniżej odwzorowujących podział okien można zmienić ich ustawienie kamery. Ja polecam ustawić 2 widoki: Top (widok z góry) po lewej oraz Perspective po prawej.



Klikamy OK. Aby powiększyć jedno okno na cały ekran należy kliknąć na przycisk na dole po prawej stronie (patrz screen). Aby przywrócić widok, nacisnąć ponownie.


Poruszanie kamery - pobawimy się w widoku TOP. Aby przesunąć kamerę należy wcisnąć kółko w myszce i dopiero wtedy zmieniać (przesuwać) widok. Wiele początkujących miało z tym problem.

No dobra, pobraliśmy i wypakowaliśmy poprawnie skrypty to czas się nimi pobawić. Zanim rozpoczniemy cokolwiek działać, należy ustawić jednostki miary (na metry oczywiście). Wszystko po to aby sceneria wyszła wymiarowa. Z górnego panelu wybieramy Customize > Units setup.


Następnie zaznaczamy tak, jak mamy tutaj (zaznaczamy Metric i wybieramy Meters)


Świetnie, teraz rozpoczynamy z zabawę ze skryptami. Z górnej belki wybieramy zakładkę MAXScritps > Run Scripts


Teraz wybieramy wcześniej utworzony folder eu07 oraz uruchamiamy skrypt main.ms:







II
Obsługa podstawowych funkcji w skryptach

Po uruchomieniu pliku main.ms otworzy się takie oto okienko:



Przeanalizujmy poszczególne elementy:

Trasa (szczegółowe opisy funkcji później)
Mamy tutaj 5 buttonów:
  • tory: ten służy do wstawiania torów (prostych jak i łuków). Można tutaj określić teksturę podsypki, szyny jak i inne elementy.
  • zwrotnice: służy do wstawiania zwrotnic i rozjazdów, można określić tex rozjazdu jak i tex szyn itp.
  • drogi: wstawianie dróg, można wybrać tex drogi i inne elementy
  • rzeka: opis w przygotowaniu
  • nasyp/wykop: służy do prostego tworzenia nasypów i wykopów

Include/node
  • Include: jedna z ważniejszych funkcji, dzięki niej możemy wstawić wszystko to, czego nie możemy wstawić czymś innym, czyli wszelkie budynki, wskaźniki, wiaty, elementy ozdobne, WSZYSTKO. Możemy tutaj wybrać plik INC modelu oraz łatwo określić jego nazwę.
  • Semafory: można wstawić dowolny semafor, określić jego nazwę oraz wstawić tabliczkę.
  • Zieleń: kolejna ważna rzecz. Skrypt, który pozwala na proste i szybkie wstawianie roślinności.
  • Model: opis w przygotowaniu
  • Wskaźniki: tym narzędziem również można wstawiać wskaźniki
  • Słupki hektometrowe: proste narzędzie do wstawiania słupków hekto
  • Dźwięki: opis w przygotowaniu

Eksportery
 
To kolejna ważna rzecz. Funkcje zamieszczone tutaj pozwalają na wyeksportowanie tworzonych plików do symulatora.
  • scn/inc Export: eksportowanie (3ds -> symulator)
  • scm Export: eksportowanie (3ds -> symulator)

Inne
  • Delanuay mesh - ważna rzecz, automat dzielący elementy terenu na trójkąty.
  • Scn Importer - też ważna rzecz, import (symulator -> 3ds) plików inc/scm do 3ds'a

Opisałem funkcje najważniejszych elementów. Ich dokładniejsze opisy pojawią się później.





III
Wstawianie poszczególnych elementów

Tory
Uruchamiamy main.ms (MAXScripts > Run Script... > eu07 > main.ms), klikamy na button Tory. Otwiera się okno wstawiania torów.

SCREEN

Nazwa - określa się tutaj nazwę toru. Następnie do wyboru mamy łuk lub prostą. Przy wyborze łuku należy podać takie wartości jak długość toru, promień, kąt oraz kierunek odchylenia. Przy prostej tylko długość. Trochę niżej mamy do wyboru opcje takie jak tex1 i tex2. Tex1 odpowiada za teksturę szyny, tex2 natomiast za teksturę podsypki. Pliki tekstur powinny znajdować się w folderze /textures. Następnie mamy możliwość automatycznego dodania nazwy eventu 0/1/2 przypisanego do tego toru, jednakże prościej jest robić to ręcznie, podczas pisania scenariusza. Podobnie jest z elementem Szybkość. Ten dodaje we wpisie toru fragment Velocity ... .

Aby wstawić tor do scenerii należy po wypełnieniu wszystkich potrzebnych opcji kliknąć button STWÓRZ a następnie kliknąć LPM w odpowiednim miejscu w 3ds-ie (najlepiej w widoku TOP). Aby dodać kolejny taki sam odcinek > Dodaj do poprzedniego.

254
Tabor / Odp: WKD
« dnia: 20 Czerwca 2012, 13:42:13 »
Jak bardzo chcesz wskrzesić EN94 - w wątku "Zdjęcia taboru na tekstury" od połowy marca kiszą się zdjęcia na kabinę i 2 pudła tych jednostek. Znajdziesz też tam odnośniki do materiałów na dźwięki. A proszę :)
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg274256.html#msg274256
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg267602.html#msg267602

255
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 22 Kwietnia 2012, 18:15:34 »
A witam witam. Dziś mam zdjęcia na Skodę 181 oraz 3e-006 (Ete Dwajściajeden).
Zdjęcia zrobione 22.04.2012 na stacji Warszawa Okęcie.

256
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 03 Stycznia 2012, 18:49:47 »
Słabe ;/

257
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 15 Kwietnia 2011, 18:16:03 »
Witam,
proszono mnie już kilkakrotnie o zdjęcia na tabor Kolei Mazowieckich. Wagony Push&Pull Bombardiera. W załączniku pomniejszone przykłady.
Objaśnienia:
  • n* – wagon normalny
  • s* – wagon sterowniczy od strony prawej względem kierunku jazdy podczas pchania
  • ss* – wagon sterowniczy od strony lewej względem kierunku jazdy podczas pchania
  • czoło – czoło wagonu sterowniczego

Link>> http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-bomb_k_maz.rar (ok. 61 MB)
Miłej pracy. 

258
Inne niekolejowe / Odp: Nastawnik na allegro
« dnia: 27 Stycznia 2011, 20:51:09 »
Bardzo szczegółowy opis :)
Cytuj
PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST KLUCZ KOLEJOWY...JEST TO KLUCZ DO OTWIERANIA I ZAMYKANIA.

259
Bieżące kolejowe / ''1435 milimetrów'' - Marek Zienkowicz
« dnia: 08 Października 2010, 18:53:48 »
"1435 milimetrów" - książka Marka Zienkowicza, która zawiera głównie to, co jest na Jego bloogu  (http://1435mm.bloog.pl/) . Osobiście wolę książkę niż czytanie w internecie, dziś umówiłem się na odbiór osobisty. Jeżeli dostanę je w swoje ręce, czym prędzej postaram się opisać swoje wrażenia po przeczytaniu.

Strony: 1 ... 7 8 [9]