- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Screeny => Wątek zaczęty przez: Benek w 07 Stycznia 2013, 18:43:39
-
Pytanie do tych co często na szlaku, w szczególności do maszynistów. Czy to zbocze nie wydaje Wam się za strome? Czy spotykacie takie coś na szlaku?
-
http://wrphoto.eu/search.php?sessionid=17f879218b0e3adf6c5b1e056de94baa (proszę wpisać kanion)
-
Jedna z osób która pomaga mi przy scenerii, odpaliła MOP-a u siebie i twierdzi, że dotychczasowe zbocza wykopu są zbyt strome (zgodnie z instrukcją ich nachylenie powinno wynosić 1:1.5). Ja nie mam pewności jak to powinno być zrobione, ale zrobiłem takie porównanie jak w załączniku. Wydaję mi się, że skoro niebieska płaszczyzna (o poprawnym skosie 1:1.5) jest ponad pierwotnymi zboczami, tzn. że tak może zostać.
http://wrphoto.eu/search.php?sessionid=17f879218b0e3adf6c5b1e056de94baa (proszę wpisać kanion)
W przypadku, gdy podłoże geologiczne to coś innego niż "ziemia" (np. skały), można stosować nachylenie wykopu o proporcji 1:1.
-
Niedaleko mnie linia 273 biegnie w wykopie i jest on "na oko" bardziej stromy niż na Twoich screenach z tym że ten wykop nie jest tak głęboki. W najbliższych dniach postaram się podjechać tam i zarzucić jakąś fotką.
-
http://wrphoto.eu/details.php?image_id=16375&mode=search
Łosiów
-
Na LHS-ie właśnie zbocza mają 1:1.
-
Ja jeszcze bym dodał skarpę na wjeździe do Gdańska głównego od strony Oruni. Pewnie każdy ją kojarzy.
-
Pytanie laika: Czym spowodowane jest tak duże zagęszczenie siatki na zamieszczonych screenach? Chodzi mi o te jednorodne rejony na zboczach i dnie? Patrząc z tej perspektywy wygląda to jakby siatka robiła się rzadsza "na rogach" i tam gdzie są jakieś dodatkowe elementy (rów), czyli odwrotnie niż nakazuje logika. To tylko takie wrażenie, czy czemuś to służy?
-
Siatka jest gęsta, bo teren ma być plastyczny. Dodatkowo teren jest pochyły co wymusiło też zagęszczenie siatki.
-
Tak. W sumie to Twoje zbocze jest nawet niskie w porównaniu do tego co jest na linii 18 odc. Bydgoszcz - Piła. Linia leci dosłownie kilka metrów od samego zbocza pradoliny Wisły. ;)
-
Charakterystyka linii co prawda inna, ale pochylenie podobne: ZDJĘCIE (http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120929184931/warszawa/images/8/8a/Warszawa_%C5%BBwirki_i_Wigury.JPG). Linia kolejowa d29-008 na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie - Warszawa Okęcie. Inne zdjęcia:
1 (http://www.d29-8.cal.pl/inne/obrazlinii/6-700.JPG) - wjazd do Alej od strony Okęcia.
-
Tor w wykopie jest również na krótkim odcinku trasy Będzin Ksawera - Będzin Miasto.
http://youtu.be/DNEK0kxy9H8?t=1h16m9s
http://rail.phototrans.eu/14,52138,0.html
http://rail.phototrans.eu/14,2930,0.html
Na oko wydaje się podobny do tego na screenach, choć dotyczy to krótkiego odcinka (podobnie jest w Bielsku Białej, przed wjazdem do tunelu) - co do dłuższych tras niech się wypowiedzą inni :)
-
To jest czad.
http://wrphoto.eu/details.php?image_id=11788&mode=search (http://wrphoto.eu/details.php?image_id=11788&mode=search)
http://wrphoto.eu/details.php?image_id=5326&mode=search (http://wrphoto.eu/details.php?image_id=5326&mode=search)
http://www.aparaty.tradycyjne.net/konkurs/13000358151669.jpg (http://www.aparaty.tradycyjne.net/konkurs/13000358151669.jpg)
-
W Tychach przez środek miasta biegnie taki wykop:
http://www3.picturepush.com/photo/a/9089931/1024/Tychy-Bielska/IMG-0860.jpg
-
Ok, dzięki Panowie. Póki co starczy materiałów. Problem jest inny niż myślałem, konsultuję go z Głównym Projektantem.
Chodziło oto co jest zamieszczone na scr 2 oraz o to, że w naturalnych warunkach taki wąwóz nie miałby prawa istnieć. MOP do totalnej przeróbki ;)
-
W rzeczywistości są i takie rzeczy jak na obrazku i nikt się tym chyba nie przejmuje.;)
-
W rzeczywistości są i takie rzeczy jak na obrazku i nikt się tym chyba nie przejmuje.;)
To są skały.
A swoją drogą - na d29-8 takich przekopów jest milion, więc bym się nie przejmował.
-
W rzeczywistości są i takie rzeczy jak na obrazku i nikt się tym chyba nie przejmuje.;)
Mnie już Krzysiek (Główny Projektant) udowadniał wiele razy, że na kolei nie ma przypadków, choć zdjęcia/filmy tak sugerowały. Skoro można zrobić lepiej, to czemu tego nie zrobić? Mnie by bardziej męczyło jakbym wydał MOP-a z błędami, które mogłem poprawić, niż samo poprawienie tych błędów. Wszystko na kolei toczy się wg przepisów jeśli chodzi o budowę dróg kolejowych. Nie ma kompromisów.
-
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/f/fd/Osielec22.jpg (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/f/fd/Osielec22.jpg)
Zobaczcie to, biorąc pod uwagę, że dróżnik "z góry" obsługuje przejazd na dole :)
-
Krzaki robią swoje "robiąc" zbocze bardziej strome.
-
Krzaki robią swoje "robiąc" zbocze bardziej strome.
Wydaje Ci się, tam jest ładny pion rzędu kilku dobrych metrów...
Od SKP/Strażnicy w zimie z nudów dróżnik zjeżdża na sankach do przejazdu :P
A tak na poważnie ma tam kilkanaście schodów do pokonania...
-
Wydaje Ci się, tam jest ładny pion rzędu kilku dobrych metrów...
Skaliste podłoże, czyli ma prawo być.
-
Wybaczcie, że odkopię temat.
Przeglądając Id-3 bo tam generalnie jest wszystko na ten temat. To pochylenia w przekopie można znaleźć w tabeli 2 na stronie 19. Wszystko zależne od gruntu jaki występuje
http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-Id-3.pdf
Przykładowo dla skał dobry przykład jest na linii do Szklarskiej Poręby
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=559&okno=galeria&&od=0&do=48&photoid=35351
I z dzisiejszych czasów
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=559&okno=galeria&&od=0&do=48&photoid=21309
Generalnie jeszcze jest dopisek, że co 6m powinno się stopniować skarpy (przerwy płaskie o koło 1m) w przypadku jak skarpy są większe niż 6m. Chociaż nie jest to zawsze stosowane. Przykład z linii 201 z tzw Wielkiego Przekopu
http://rail.phototrans.eu/14,60433,0,_______________M62_ST44_1106.html
http://www.fotokolej.pl/img-st44-992-13423.htm
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=463&okno=galeria&&od=0&do=256&photoid=11400
Ze strony czysto praktycznej to rzadko się dba o konserwację nasypów i przekopów (z wyjątkiem koszenia, ale to tylko na bocznicach), więc wszyscy wiemy, że w większości przypadków stałego pochylenia nigdzie nie spotkamy teraz.