- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Bogdan Pawlicki w 03 Marca 2009, 18:43:59

Tytuł: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Pawlicki w 03 Marca 2009, 18:43:59
Dzień dobry. Od kilku dni jestem posiadaczem maszyny. Pościągałem podstawową paczkę, zainstalowałem dodatki różnego typu - i lokomotywy i trasy i dodatki ale... w dalszym ciągu nie uzyskałem takiego efektu jakie są umieszczane w serwisie Youtube. Na filmach jest wszystko znacznie inne. Podaję kilka linków:
http://www.youtube.com/watch?v=D1jKp5zmdYw (http://www.youtube.com/watch?v=D1jKp5zmdYw)
http://www.youtube.com/watch?v=oiWm0i8t-SE (http://www.youtube.com/watch?v=oiWm0i8t-SE)
Serdecznie proszę o pomoc :). Jestem miłośnikiem kolei i proszę o pomoc. W razie czego podaję mój adres e-mail:
bogdan16751@o2.pl. Pozdrawiam.

Nadaj swojemu wątkowi sensowny tytuł (odnoszący się do treści).
Zapoznaj się z Regulaminem (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3317.0.html).
Akvin
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 03 Marca 2009, 18:55:57
Ale dokładnie o jaki efekt Ci chodzi ?
Bo za bardzo nie rozumiem :P
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 03 Marca 2009, 18:58:11
Dzień dobry.
Dobry wieczór ;)
Możesz pisać jaśniej? Jaki efekt? Tabor? Drzewa? Dźwięki?

Na filmach jest wszystko znacznie inne.
MaSzyna, MaSzynie nie jest podobna. Każdy posiada inaczej złożoną paczkę, różnią się tabory na szlaku, drzewa etc.

Jestem miłośnikiem kolei i proszę o pomoc.
Co ma do tego bycie miłośnikiem i proszenie o pomoc?

Od kilku dni jestem posiadaczem maszyny.
Polecam ;) http://eu07.pl/download/


Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Pawlicki w 03 Marca 2009, 18:59:14
Już odpowiadam. Chodzi mi o efekty: lasów, zmienione kabiny lokomotyw i ich dźwięki, nowe trasy, otoczenie i rozkazy słyszane przez radio. Właśnie z eu07.pl/download wszystko pobrałem tak?
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 03 Marca 2009, 19:01:52
Trasy, i kabiny masz w download (tylko czasami na filmikach występują trasy i kabiny nieoficjalne - których w downloadzie nie znajdziesz )
A co do radia, to ono nie jest "wbudowane " w grę tylko to jest podłożony dźwięk.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 03 Marca 2009, 19:02:04
Cytuj
lasów, zmienione kabiny lokomotyw i ich dźwięki, nowe trasy, otoczenie
Wszystko masz tutaj u Nas:) Czym chata bogata...:)

Cytuj
rozkazy słyszane przez radio
A to to tylko na razie 2-3 trasy mają... Albo to zmontowane w WMM jako podkład.


   « Dodano: 03 Marca 2009, 19:03:12 »
@brave mnie ubiegł:)
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Pawlicki w 03 Marca 2009, 19:04:29
Powiem wam tylko, że robiłem wszystko z instrukcjami i nie mam efektu.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 03 Marca 2009, 19:04:41
Cytuj
A to to tylko na razie 2-3 trasy mają
Chyba chodziło Ci o misję, bo jak na razie to tylko na Zwierzyńcu jest radio ( misja z posp. i towarem).
No chyba że wyszło nowe radio do innych scenerii .
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 03 Marca 2009, 19:05:52
zmienione kabiny lokomotyw

Skoro pobrałeś wszystko z downloadu to i nowe kabiny czyż nie? ;)

nowe trasy
Sie robią :D

efekty: lasów
Te co są na YT to z reguły dzieła autorów filmików, a te nie pojawiają się zwykle na forum ;P
Na forumowym serwerze również są ciekawe dodatki z lasami, nie tylko tymi co są na YT, wystarczy poszukać ;)

rozkazy słyszane przez radio
Również dzieła autorów filmików, i również nie pojawiają się one na forum (wyjątek Zwierzyniec)
Pozdrawiam ;)

EDIT: Zostałem prześcignięty w odpowiedzi :D
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Pawlicki w 03 Marca 2009, 19:07:34
Dzięki za rady. Poszukam teraz wszędzie i zrobię wszystko od początku.
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 03 Marca 2009, 19:07:52
Cytuj
bogdan16751@o2.pl
A to nie potrzebne:) Bo mamy priva, a maszyny i tak nikt raczej (na pewno) nie prześle:)

@brave, no jeszcze Manewrowo 3, na Mocznikach i Bochni, ale to tylko polecenia odjazdu.

Cytuj
Powiem wam tylko, że robiłem wszystko z instrukcjami i nie mam efektu.
Ja też mam inny efekt niż tutaj. Bo sam sobie kompletowałem i dużo rzeczy sam zrobiłem:)


   « Dodano: 03 Marca 2009, 19:09:22 »
Cytuj
Poszukam teraz wszędzie i zrobię wszystko od początku.
Po co? Każdy ma swój "efekt", jak to nazwałeś:)
Tytuł: Odp: Pytanie
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 03 Marca 2009, 19:09:32
dużo rzeczy sam zrobiłem:)
Jak znaczna część userów :)
Tytuł: Skompletowanie dodatków do symulatora - bez efektu.
Wiadomość wysłana przez: Bogdan Pawlicki w 04 Marca 2009, 21:07:57
Witam. Wszystko zrobiłem od nowa. Pościągałem pliki, nowe exe, trasy i lokomotywy i w dalszym ciągu nic. A jeszcze lepiej mi się zrobiło dzisiaj przed chwilą. Uruchamiam sobie trasę Bochnia. Wyskoczyło mi kilka błędów ale się uruchomiło i co ciekawe chciałem jechać lokomotywą EU07, patrze - a tu kabina jak w en57. Wychodzę na zewnątrz ... patrzę a tu lokomotywa eu07-489. Może ktoś byłby łaskaw i wysłał mi swoją MaSzynę?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora - bez efektu.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 04 Marca 2009, 21:15:04
A jeszcze lepiej mi się zrobiło dzisiaj przed chwilą. Uruchamiam sobie trasę Bochnia. Wyskoczyło mi kilka błędów ale się uruchomiło i co ciekawe chciałem jechać lokomotywą EU07, patrze - a tu kabina jak w en57. Wychodzę na zewnątrz ... patrzę a tu lokomotywa eu07-489.

Źle wypakowałeś dodatki.

Cytuj
Może ktoś byłby łaskaw i wysłał mi swoją MaSzynę?

4GB? Nie sądzę.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora - bez efektu.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 04 Marca 2009, 21:46:47
Może ktoś byłby łaskaw i wysłał mi swoją MaSzynę?

5,5 giga? U mnie samo dynamic waży 4,7 ;P Niestety, nikt Ci swojej MaSzyny nie wyśle bo:
1) Za dużo waży ;P
2) Czasem zawierają "niewłaściwe" dodatki nie przeznaczone dla osób postronnych ;)

Co do wypakowywania dodatków:
rób wszystko po kolei i tak jak mówi README.txt który z reguły umieszczany jest w katalogu z dodatkiem :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 04 Marca 2009, 22:01:03
Cytuj
i co ciekawe chciałem jechać lokomotywą EU07, patrze - a tu kabina jak w en57.
No to musiałeś coś już ładnie pokręcić:)

Cytuj
5,5 giga?
Tylko? Ja mam 7:P
EOT
(http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/warnwarn.gif) ShaXbee: Proszę nie trollować, to nie jest licytacja.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 05 Marca 2009, 00:07:41
Nie widzę powodu dlaczego ktoś ze sprawnie działającą instalacją nie mógłby spakować całości, wypalic na DVD i wysłać pocztą.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 05 Marca 2009, 15:23:54
Ale jak wyjdą nowe dodatki, nowe EXE to też będziemy wypalać i wysyłać?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 05 Marca 2009, 15:31:22
Panowie jesteście pierwsi do "gaszenia" nowych użytkowników, ale ostatni do pomocy. Nie wierzę że nie potraficie nic zrobić. Naszemu nowemu koledze będzie łatwiej instalować dodatki do działającej instalacji.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: murphy77 w 05 Marca 2009, 16:35:34
Panowie jesteście pierwsi do "gaszenia" nowych użytkowników, ale ostatni do pomocy.
No właśnie po co spamować i wytykać komuś to i owo zamiast wytłumaczyć całość raz, a porzżądnie w 1 lub 2 odpowiedziach przez doświadoczonych forumowiczów.Kolega będzie zadowolony, a i na forum nie będzie nowych pytań tylko każdy sobie przeczyta i wszystko będzie wiadomo.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 05 Marca 2009, 16:45:51
Przyznaje że mam w pełni działającego symka, żaden event na nim nie wyskoczy (prócz event: will_tof_off na Całkowie95 kótry nie wiedzieć czemu wyskakuje), i mógł bym go spakować i wypalić. Dlaczego nie? :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 05 Marca 2009, 16:49:41
Cytuj
wytłumaczyć całość raz, a porządnie w 1 lub 2 odpowiedziach przez doświadoczonych forumowiczów.
Już takie tematy są na forum. Tylko trzeba też czytać instrukcje załączone do dodatków. Ja się nie spotkałem z jej brakiem gdziekolwiek. I co tu można powiedzieć:
Dodatki należy wypakować do takiego folderu/folderów, jakie są podane w instrukcji. Po prostu wszystko właśnie polega na wypakowywaniu do wskazanych folderów. Ktoś kiedyś mi na GG pisał, że mu dźwięku brakuje. Bo wypakował sobie pierwsze do jakieś swojej lokalizacji, potem pliki przenosił, i jak się okazało, o dźwiękach zapomniał.

Cytuj
a i na forum nie będzie nowych pytań tylko każdy sobie przeczyta i wszystko będzie wiadomo.
I tu bym się kłócił. Umiejętność czytania opisów dodatków powoli zanika... I mamy ostatnio inwazję trolli.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 05 Marca 2009, 18:10:10
Drodzy Hasacze,

Powiem Wam szczerze że chyba sobie nie zdajecie ile trzeba wysiłku żeby poinstalować paczki do np. Quarka2008. Mi to osobiście na czystym środowisku zajęło ponad 4h, a chyba matołem nie jestem. Nie wspomnę o konfliktach na linii sceneria->exe i tabor->exe. Takie problemy odstręczają użytkowników - nad rozwiązaniem pracuje Ra w jego instalatorze (paczki), ale zanim nie będziemy mieć sensownego rozwiązania sugeruje żeby zamiast walczenia ze wszystkimi i mówienia frazesów, które sprowadzają się do 'U mnie działa', jednak wysłać koledze wypaloną płytkę.

Rozumiem że chcecie być Elo i Pro, pokazać innym hasaczom jak to potraficie uziemić nowego użytkownika i developera podkurzyć, ale to nie jest najlepsza droga. Gwarantuje Wam że gdybyście zamiast duskutować z Wingerem i ze mną zrobili to co powiedzieliśmy było by znacznie łatwiej. Nie zdajecie ile wartościowych osób zraża się do MaSzyny przez taką bandę krytykantów jak Wy.

Jeżeli nie chcecie, w porządku - poproszę bardziej użytecznych użytkowników tego forum - skoro uważacie że to dla Was zbyt uwłaczające.

Edit:
@ST44-003:
Super, mam nadzieję że za słowami pójdą czyny
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: murphy77 w 05 Marca 2009, 19:03:41
A jednak można uzyskać pomocy.Oby tak dalej, mam nadzieję że słowa przeleją się w czyny.
(http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/warnwarn.gif) ShaXbee: Czy ja słyszę echo?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 05 Marca 2009, 19:50:49
@ShaX, myślę że się nie zawiedziesz ;)
Ale (wybaczcie za OT) może mi ktoś wytłumaczyć, dla czego, mimo że paczka jest tworzona na nowo wielokrotnie, nadal wywala mi na Całkowie`95, event: wil_tof_off?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 05 Marca 2009, 19:53:30
@ST44-003 nie zapomnij, że w paczce powinny znajdować się JEDYNIE oficjalne dodatki.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Marca 2009, 19:54:13
Widocznie semafor F w Wilisiu traktuje ToF jako SBLke, którą można wygasić.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Marca 2009, 19:54:46
Jej, dodaj do scn Całkowa event:

event wil_tof_off multiple 0 none none endevent
Problem leży w incu którejś tarczy ostrzegawczej (może w tej pięciokomorowej?).
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 05 Marca 2009, 20:16:27
@ZiomalCl, no i gra ;) Teraz na żadnej i to w 100% na żadnej nie wywala eventów ;)
@Rewizor, a tak przypadkiem nie mógł bym dodać kabiny @Barta? ;P Przestali by wreszcie o nią pytać i prosić :D (joke ;))

Podpowiedzcie mi w takim razie jak z taborem? Wszystkie modele które ukazały się na forum, czy podstawowe czyli:
201E_pack, moje kabiny, udoskonalone wersje EN57, Passpak 1 i 2, Dizelpak?
I co ze starszymi sceneriami (Jelitkowo, Krewetkowo, Zwrotnicowo)? Wywalić czy zostawić?

Moja lista scenerii:

Baltyk
Bochnia
Clakowo95
Calkowo
Drawinowo
Elektrownia Dobre
Eszelon
Jelitkowo
Krewetkowo
Krzyżowa
Krzyżowa2
Linia546
Manewrowo1,2,3
Moczniki
ND_rano i południe
Nowy Świat
Quarki prawie wszystkie
SDR18 i 19
Szczecin
ZL-SB
Zwierzyniec
Zwrotnicowo

Zostawić oryginalne wpisy czy moje naniesione poprawki w taborze?
Paczka z tymi sceneriami (bez dynamic) waży niewiele poniżej 900 mega.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 05 Marca 2009, 20:18:20
@ST44-003 - czy zamierzasz wystawić swoją paczkę całościową ??
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 05 Marca 2009, 20:20:59
@Brave, owszem :) Dałem już słowo @Shax`owi więc wycofać się nie mogę ;)

A`propo skatalogowania paczki. Na serwerze jest jeden poważny minus. Czteropak dostaje na początku nazwy cyfry 2671-eu07[1].part01 które przeszkadzają w rozpakowywaniu, bo WinRar pyta o woluminy, mimo iż one są. Problem ustępuje gdy usunie się te cefry, jednak przeciętny Ixiński raczej o tym nie wie, że trzeba je usunąć. @Ra, kieruje to do Ciebie, ponieważ ty się tym zajmujesz :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 05 Marca 2009, 20:31:24
A tak mniej więcej kiedy możemy się spodziewać tej paczki ???

Dozwolony rozmiar sygnatury to cztery linijki tekstu (domyślny rozmiar czcionki) z czego jedną można przeznaczyć na "userbar". Pod terminem "userbar" rozumie się grafikę o wymiarach nie przekraczających 350x19 pix i maksymalnym rozmiarze 16 kB.


(http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/warnwarn.gif) Naruszenie Regulaminu, niedozwolony userbar.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Marca 2009, 20:36:46
Jeśli wydasz też tabor, to możesz zmienić wpisy. Na pewno można coś z taboru usunąć, co zmniejszy objętość paczki.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 05 Marca 2009, 20:41:08
A tak mniej więcej kiedy możemy się spodziewać tej paczki ???
Min. 2-3 tygodnie (bo szkoła a 16.03 mam wywiadówke xD) lekko licząc :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 05 Marca 2009, 20:59:04
A`propo skatalogowania paczki. Na serwerze jest jeden poważny minus. Czteropak dostaje na początku nazwy cyfry 2671-eu07[1].part01 które przeszkadzają w rozpakowywaniu, bo WinRar pyta o woluminy, mimo iż one są. Problem ustępuje gdy usunie się te cefry, jednak przeciętny Ixiński raczej o tym nie wie, że trzeba je usunąć. @Ra, kieruje to do Ciebie, ponieważ ty się tym zajmujesz :)

Tu ja mogę odpowiedzieć. Cyfry w nazwie pliku są koniecznością, eliminują problem gdy ktoś chce wystawić plik z nazwą która już na serwerze istnieje.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Marca 2009, 22:29:20
Jest o tym napisane przy opisie paczki, ponadto podane są alternatywne linki, po pobraniu z których nazwy nie potrzeba zmieniać.

Jedyne, co mógłbym zrobić to zmienić cyfry początkowe na takie same, naginając nieco schemat rozpoznawania archiwów. Zastanowię się nad tym.

W planach mam odświeżenie tej paczki, tzn. poprawienie niektórych błędów, wyrzucenie niepotrzebnych plików i uzupełnienie brakujących. Wtedy problem się sam rozwiąże, bo będzie nowsza paczka.


Z nowych rzeczy to tylko EXE i pliki CHK.

Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 06 Marca 2009, 14:58:52
@Ra, a`propo paczek: twój starter czy start.exe?
Oczywiście pomyślałem o wszystkim: będzie nowa trakcja, exe yB oraz zmieniacz pory roku :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 09 Marca 2009, 12:51:02
@Ra:

Nie można by użyć mod_rewrite i zrobić schemat w tym stylu:
http://eu07.pl/download/23641/eu07.part1.rar

Czyli ID pliku przed nazwa pod jaka zostal wyslany?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 09 Marca 2009, 12:57:15
OIDP byłby problem z wysyłaniem przez usera pliku o tej samej nazwie, ID bedące wstawiane w nazwę pliku jest niczym innym jak identyfikatorem usera z forum. W związku z czym ładnie widać co dokladnie zostało wystawione i przez kogo :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 09 Marca 2009, 13:46:51
Czterocyfrowy kod przed nazwą pliku jest datą najmłodszego pliku w archiwum. Akurat dla paczek wieloczęściowych RAR da się zrobić listę plików dla każdej części oddzielnie, przez co wychodzą różne daty.

Idea jest taka, aby mając paczkę móc jednoznacznie ją rozpoznać, biorąc pod uwagę długość, CRC32 i datę najmłodszego pliku. W praktyce pierwsze dwa parametry wystarczają, a serwer internetowy rozpoznaje paczki w linkach wyłącznie po długości i 99% przypadków jest to wystarczające. Rozpoznanie pozostałych parametrów jest dużo bardziej złożone, a serwery HTTP niestety nie udostępniają CRC32. Na podstawie rozpoznania paczki można jednoznacznie pobrać skrypt instalacyjny do niej. Data najmłodszego pliku ma charakter głównie porządkujący paczki chronologicznie.

Numery użytkowników stosowane są przy wysyłaniu, w userfiles i jest to zupełnie oddzielna sprawa.

Postaram się do końca marca coś wymyślić. Najchętniej widziałbym to w ten sposób, że użytkownik pobiera z eu07.pl instalator, a następnie ten instalator pobiera paczki i je rozpakowuje.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 20 Marca 2009, 17:07:00
Pytanie to kieruję do @Akvina:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11290.0.html

Post poleciał na bocznicę bo zawierał link na rapidzie do SM40/41, jednak owy model udało mi się wcześniej pobrać. Czy mam to traktować jako unoffa? Czy mogę to legalnie wrzucić do paczki?

P.S. Nie myślcie że zaprzestałem prac ;) Parę detali trzeba poprawić i pozmieniać a to trochę trwa :D
Stan prac nad paczką: równe 50%. Waga 2,02 giga :( :( No właśnie co z tym fantem zrobić? Same dźwięki w 201E_packu sporo ważą :|

Doradzajcie jaki tabor wrzucać? Całość która ukazała się na forum czy podstawowy: EN57, ET22 i EU07? Pytanie ponawiam bo boje się o wagę paczki :|
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 20 Marca 2009, 18:03:53
Post poleciał z powodu ominięcia procedury testowej i uploadu na zewnętrznym serwerze (link z postu usunął Winger). Jak do tej pory autor nie zgłosił paczki do testu, więc być może ktoś powinien zrobić to za niego (nie widzę powodu dla którego mielibyśmy rezygnować z modelu, gdyby jego poziom okazał się zadowalający). Niech się wypowie jakiś Administrator.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 20 Marca 2009, 21:27:58
Doradzajcie jaki tabor wrzucać? Całość która ukazała się na forum czy podstawowy: EN57, ET22 i EU07? Pytanie ponawiam bo boje się o wagę paczki :|
Może zrób jedną wersję, gdzie będzie taboru ile wlezie, i jak zakończysz prace, i uznasz, że jest wszystko cacy, zrób drugą paczkę, gdzie będzie tylko podstawowy tabor, to jest taki, żeby można było odpalić każdą misję z taką lokomotywą, jaką przewidział autor trasy. Była by to taka "MaSzyna Lite". Sciągali by ją Ci, którzy chcą podstawy bez bajerów ;-)
Jeżeli nie będzie Ci się chciało tego robić bo już będziesz zmęczony tematem po zrobieniu paczki "full opcja" (co jest wg. mnie zrozumiałe) - to mógłbym się podjąć okrojenia do "MaSzyny Lite".
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 20 Marca 2009, 21:50:03
@Monczan, tabor podstawowy to będzie: Passpack, Dizelpak, 201E_pack, 303e(-n, -m z kabiną Ajusta plus mała poprawka :))pack Barta, 4E i 203E old version + mój pack kabin (paczka dla nowych userów bo mniej miejsca zajmuje), SM31-165 i ten tabor występuje na prawie wszystkich sceneriach. Nie bawiłem się we wrzucanie np. EU04, EU05 czy EW54 tylko zmieniałem ten tabor co jest w czteropaku Defilera i Mariusza1970.
Boję się że rozdzielając paczkę (po spakowaniu) może wyjść nie kilka a naście paczek.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: nortonex w 21 Marca 2009, 00:31:22
Cytuj
Boję się że rozdzielając paczkę (po spakowaniu) może wyjść nie kilka a naście paczek.
Do pakowania można użyć algorytmu UHA, który bardzo wydajnie potrafi kompresować :) jest na tyle skuteczny, że przy kompresji maksymalnej spakował mi 430MB plików t3d do 15MB :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 21 Marca 2009, 09:32:22
Tekst się zawsze ładnie pakował, spróbuj tak bitmapy skompresować :]
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: dj_organista w 23 Marca 2009, 09:26:15
Drodzy Hasacze,

Powiem Wam szczerze że chyba sobie nie zdajecie ile trzeba wysiłku żeby poinstalować paczki do np. Quarka2008. Mi to osobiście na czystym środowisku zajęło ponad 4h, a chyba matołem nie jestem. Nie wspomnę o konfliktach na linii sceneria->exe i tabor->exe. Takie problemy odstręczają użytkowników - nad rozwiązaniem pracuje Ra w jego instalatorze (paczki), ale zanim nie będziemy mieć sensownego rozwiązania sugeruje żeby zamiast walczenia ze wszystkimi i mówienia frazesów, które sprowadzają się do 'U mnie działa', jednak wysłać koledze wypaloną płytkę.

Rozumiem że chcecie być Elo i Pro, pokazać innym hasaczom jak to potraficie uziemić nowego użytkownika i developera podkurzyć, ale to nie jest najlepsza droga. Gwarantuje Wam że gdybyście zamiast duskutować z Wingerem i ze mną zrobili to co powiedzieliśmy było by znacznie łatwiej. Nie zdajecie ile wartościowych osób zraża się do MaSzyny przez taką bandę krytykantów jak Wy.

Jeżeli nie chcecie, w porządku - poproszę bardziej użytecznych użytkowników tego forum - skoro uważacie że to dla Was zbyt uwłaczające.

Edit:
@ST44-003:
Super, mam nadzieję że za słowami pójdą czyny

Dawno już się o tym przekonałem, że forum nowym nie jest pomocne. Próbowałem więc sam instalować wszystko od początku, ale jest tego tak ogromna ilość, że nie dam rady poskładać wszystkiego w jedną całość. Bawię się więc na paczkach EU-07 Part 1-4.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 23 Marca 2009, 14:22:06
Dawno już się o tym przekonałem, że forum nowym nie jest pomocne.

Bzdura. Forum NIE jest pomocne dla ludzi którzy nie umieją, pomimo dostępności, znaleźć najprostszych rzeczy. Nie jest też pomocne osobom łamiącym w jakikolwiek sposób regulamin.
Zbyt wiele mamy na głowach żeby każdą osobę 'za rączkę' prowadzić, wszystko za kogoś robić i każdą pierdołkę tłumaczyć, bo komuś się nie chce n.p. spędzić 5 minut na przeszukiwaniu zawartości forum. To, że nie istnieje jedna paczka zawierająca wszystkie dodatki jest akurat problemem z którym nawet my nie możemy sobie poradzić (kilka osób coś próbuje z tym zrobić, ale wątpię czy się uda...) Cóź, w SPT podejście do tematu dodatków będzie radykalnie zmienione. Na razie wyjściem jest podchodzenie do problemów 'z głową' zamiast oczekiwania że ktoś na forum nas wyręczy.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 23 Marca 2009, 16:57:22
No coz, jesli to was jakos pocieszy, ani w LokSim3D, ani (afaik) w ZuSi to rowniez sie nie udaje. Chociaz widze po dyskusjach, ze jeszcze sie tu nie przeprowadzilo zmiany struktury ktora u nas juz dobiega konca. Nowe objekty wszystkie juz w tym systemie sa, stare sa albo aktualizowane przez autorow i przy tym przenoszone, lub po prostu nie sa stosowane, wiec za jakies piec lat mysle juz nie bedzie plikow w starym systemie. Najdluzej wlasnie sie zreszta trzymaja semafory, jako ze tu najmniej sie zmienilo softwareowo, sa to proste objekty, i tekstury za bardzo nie widac wiec niewiele to zmienia. Najstarsze stosowane semafory maja kolo osmiu lat chyba, semafory nieswietlne, to one wlasnie sa w nowych trasach zastepowane raczej nowymi autorstwa A.Z. Sadzac po dyskusji, jest konflikt nazw miedzy semaforami roznych uzytkownikow. U nas tego by nie bylo, bo byly by wsortowane zaleznie od uzytkownika
W MaSzynie mozna by te nowe semafory tak zapisac:

Cytuj
MaSzyna\Data\Objects\Semafory\Polskie\PKP\Swietlne\E1\Wysokie\Kudlacz\...
Pierwszy poziom: Tu sa katalogi Program, Manual i Data
Drugi poziom: N.p. Objects, Sounds, Cabins, Rails
Trzeci poziom: N.p. Domy, Semafory, Wegetacja
Czwarty poziom: N.p. Niemieckie, Polskie, Czeskie
Piaty poziom: N.p. PKP, MW
Szosty poziom: N.p. Ksztaltowe, Swietlne, Zwrotnicowe
Siodmy poziom: E1, nie wiem czy sa jakies rozne systemy w Polsce, poza E1? (Czy "R1"?) Tak jak u nas H/V, Hl, Ks?
Osmy poziom: Wysokie, Niskie
Dziewiaty poziom: Katalogi uzytkownikow
Dziesiaty poziom: Pliki semaforow, ktory sa uzywane przez budowniczych tras, katalogi Tekstury, Podelementy itp. Podelementy, znaczy sie, objekty, ktore sa wykorzystane w semaforze, ale ktore pojedynczo nie maja znaczenia dla uzytkownika, tekstury, itp.

Jak nizej zobaczycie, nie jest ta propozycja calkiem zgodna z nasza struktura, bo pozwolilem sobie skorzystac z tego, ze juz ten system znamy, a wiec i jego slabosci, ktore wyrownalem w propozycji.
Przykladowo wlasnie te nowe semafory A.Z.

Cytuj
Loksim3D\Signale\AndreasZ\Formsignale\Hauptsignal-2-gas-zs3_links.l3dgrp
Katalog glowny\Jak trzeci poziom\Uzytkownik\Typ semaforow (ksztaltowe)\[Plik semafora]/[ET, czyli podelementy]
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 23 Marca 2009, 21:26:25
Siodmy poziom: E1, nie wiem czy sa jakies rozne systemy w Polsce, poza E1? (Czy "R1"?) Tak jak u nas H/V, Hl, Ks?
E1 (w zasadzie teraz juz Ie-1) sa to przepisy sygnalizacji obowiazujace na PKP (aktualnie na torach pod zarzadem PKP PLK).
Oprocz tego jest jeszcze WE1 (linie waskotorowe), E1 metro (warszawskie metro) oraz pewnie pare roznych instrukcji dla na przykład kolei piaskowych lub innych tego typu prywatnych torowisk.
A R1 (Ir-1) to instrukcja o prowadzeniu ruchu pociagow - chodzi glownie tutaj o technike prowadzenia ruchu pociagow.
Poza tym wydaje mi sie, ze do 'starego' symka nie ma juz sensu wprowadzac takich wielkich zmian.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 23 Marca 2009, 23:13:16
A, bo wy pracujecie nad nowa wersja od zera? No, to sie raczej nie oplaca; tym bardziej sie za to oplaca to wprowadzic dla nowego symulatora. Jesli chcecie bardziej zdyferencjowane komentarze na ten temat, to sie zwroccie do M-Gleisera, prosze, bo on bedzie wiedzial, kogo spytac, kto tymi zmianami kierowal wtedy; jest naszym oficjalnym "dyplomata".


   « Dodano: 23 Marca 2009, 23:26:29 »
Przepraszam, zupelnie zapomnialem podziekowac za odpowiedz.

To znaczy, ze w Polsce sa tylko te "choinki bozonarodzeniowe" jako semafory?

U nas sa nastepujace:

Ksztaltowe, oraz swietlne odpowiadajace nocnym ksztaltowych (wciaz najczestsze) H/V
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/hv.html

NRDowskie, o ile wiem pochodzace od tego samego standardu bloku wschodniego co polskie sygnaly, Hl
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/hl.html

Nowy, bezpieczniejszy system wspolny DB i DR, stosowany na prakt. wszystkich trasach z LZB (system elektronicznych, wirtualnych semaforow, na jazde >160km/h), ale tez na zmodernizowanych trasach regionalnych, Ks
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/ks.html

Pierwsze eksperymenty z semaforami swietlnymi, stosowany do dzis na niektorych odcinkach S-Bahn w Berlinie, Sv
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/sv.html

Pierwsze powojenne eksperymenty nowelizacji semaforow swietlnych, stosowany jeszcze dzis w okolicach Augsburga, Sk
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/sk.html



No i prywatne firmy moga miec swoje systemy, poki je zatwierdzi urzad (EBA), koleje kopalniane normalnorozstawowe, koleje innorozstawowe etc tez maja. Tramwaje tak samo.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 24 Marca 2009, 00:06:13
Ksztaltowe, oraz swietlne odpowiadajace nocnym ksztaltowych (wciaz najczestsze) H/V
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/hv.html
To sie praktycznie pokrywa z naszymi.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 24 Marca 2009, 09:45:16
Ksztaltowe, oraz swietlne odpowiadajace nocnym ksztaltowych (wciaz najczestsze) H/V
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/hv.html
To sie praktycznie pokrywa z naszymi.
Nie, z naszymi pokrywa się w zasadzie w 100% system Hl, nie H/V (zarówno nasz, jak i Hl wywodzą się z radzieckiego systemu ОСЖД).
System podobny do H/V (Hp) występował u nas jeszcze w latach 50.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 24 Marca 2009, 14:16:53
System podobny do H/V (Hp) występował u nas jeszcze w latach 50.
Chyba to mial na mysli, ze sie pokrywa niemiecki ksztaltowy z polskim ksztaltowym
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 24 Marca 2009, 16:52:26
Tak, chodzilo mi o ksztalty.
Tak btw - http://www.covalus.ovh.org/syg.html
pzdr
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 24 Marca 2009, 17:30:34
????? A to co to? Czesciowo znane, czesciowo nie ^.-
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 24 Marca 2009, 17:35:28
Tu jest o tych semaforach i tarczach więcej (+zdjęcia):
http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLIO/OGOLNE/E1/E1.HTM

To jakaś przedwojenna hybryda nocnych wskazań sygnałów kształtowych i późniejszego systemu Hp, na niespotykanych gdzie indziej głowicach. Nie był to jakiś ogólnoniemiecki system, raczej coś lokalnego, na obszarze Śląska.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 24 Marca 2009, 18:57:14
Ta, juz sie dowiedzialem, to sa sygnaly nocne semaforow sprzed reformy r. 1948 (wlasciwie logiczne...), pierwsze eksperymenty. Trasa Ruhbank-Waldenburg-Königszelt. Hp2 bylo wtedy nie zielone+zolty tylko 2*zolte, a Vr2 (wtedy Vz3) bylo jak Vr0 (wtedy Vo1 lub Vz1) z trzecim, zielonym swiatlem.

REWIZORa przepraszam.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Kwietnia 2009, 12:08:50
Dobra wiadomość jest taka, że paczka jest prawie w całości skompletowana. Zła wiadomość jest taka, że waży (do tej pory) 2.1 giga.
Całość jak narazie obejmuje:
scenerie: Bałtyk, Bochnia, Drawinowo, Całkowo`95 i Całkowo podstawowe, Elektrownia Dobre, Eszelon, Krzyżowa 1 i 2 (bez misji z ST44), Linia546, Manewrowo 1-3, Moczniki, Quarki, SDR 18 i 19, Testowo1 i 2, ZL_SB, Zwierzyniec.
Tabor: 201E_pack, CCCP_Pack, Passpack1 i 2, Eamsy @Rooteka, ET21, 40 i 42, EP01, 02, 05, 08, 09, 40, Dizelpack, SU45_Mod_By_MKaczy, 303E Barta wraz z którąś z kabin z forum (plus poprawki).

Pozmieniane: tabor wagonów osobowych (z Eaosami byłoby ciężko dlatego są stare), generalnie stary tabor jest unicestwiony (miejscami występuje EU06 i stare EU074E), drobne poprawki w sceneriach.

Brakuje jeszcze: Zmieniacz pory roku, kilku tekstur nieba, startera @Ra.

Moje pytanie brzmi, co mam na chwilę obecną zrobić?

EDIT: Kilka mniejszych scenerii jak Nowy Świat czy Krewetkowo zostały usunięte decyzją, że są po prostu stare, małe i nieaktualne :)
Dodatkowo, na warsztacie u @SM31-113 jest Jelitkowo`09 które, jako że dostało Semafory, będzie umieszczone ;)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 10 Kwietnia 2009, 14:55:08
Mimo że tyle waży, ja bym ją opublikował:)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 10 Kwietnia 2009, 15:51:37
Ja również bym ją opublikował. Kto powiedział że to wszystko ma być w jednym pliku. Przecież można to podzielić na 4 czy 5 części, lub nawet na więcej. Myślę że wtedy nie było by kłopotu z pobraniem jej. 
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Kwietnia 2009, 15:52:48
Skompletuj w całości, spakuj, wystaw. Najwyższy czas odświeżyć symka :D
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 10 Kwietnia 2009, 17:15:43
Dzisiaj Gigabajty to jak w 2000 roku megabajty... No, prawie. Ale i tak, ja kupowałem lapa dwa lata temu, i mam 100GB pojemności twardziela - już wtedy był to dość mały dysk. Dzisiaj standardzik to 200-250GB, więc 2,1GB paczki całościowej to dla mnie całkiem oczywista rzecz. Jak dorobię "full pack" to będzie dopiero duży plik, hehehe :P
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 10 Kwietnia 2009, 17:19:19
200 gb to robi u mnie za dyskietke.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Kwietnia 2009, 18:34:41
Ja mam takie sprawy:
1)W każdej praktycznie scenerii są problemy z:
a)brakami plików lub złymi przypisaniami plików inc- tutaj symek pozwoli się uruchomić i chyba w logu nie pokazuje błędów (choć nie jestem tego pewien)
b)brakami lub złymi przypisaniami tekstur
2)Z tego co pamiętam w linii546 i misją z SM-ką, tam pod koniec wywalało null tracka- Ra pisał o tym jak to naprawić
3)Zdarzały się tory o zerowej długośći

2)Tabor:
a)odwrotne kręcenie się kół
b)braki lub złe przypisania tekstur elementów składowych danej lokomotywy czy wagonu
c)kontrolki/reflektory zapalone/zgaszone- odpowiednio parametr w t3d SelfIllum true/false                     
d)przechyłki

Punkty 1a, 1b: tego była w sumie ogromna ilość.
Wszystkie wymienione rzeczy oprócz 2d (bo nie wiem jak to naprawić) u siebie poprawiłem. Zajęło mi to trochę czasu.
Pomijam tutaj sprawy typu prawidłowe eventy (możliwość ukończenia misji), bo to podstawa.

Warto myślę poprawić te rzeczy przed wydaniem paczki.
 
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Kwietnia 2009, 18:42:58
@Mariusz, a co ty myślisz że ich nie poprawiłem ;) Nie doceniasz mnie ;)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Kwietnia 2009, 18:47:31
Ja tak nie myślę :)
Ja poprostu napisałem o tych problemach, tylko tyle :)
A, że sprawdze twoją paczkę później narzędziami diagnostycznymi (z czystej ciekawości), to inna sprawa ;)

PS Szacun :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Kwietnia 2009, 19:03:09
@Mariusz, ku większej ściśliwości, poprawiałem te błędy które były najbardziej widoczne :)
Na Drawinowie też wywala błąd od czasu do czasu: ST44 wjeżdża na null tracka raz na jakiś czas ;)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Kwietnia 2009, 19:07:17
Przeleć narzędziami diagnostycznymi każdą scenerię lub przejrzyj loga z każdej scenerii (ale lepiej narzędziami diagnostycznymi), zobaczysz ile tam błedów jest.
Bo rozumiem, że koła w taborze sprawdzone i te lampki. Przechyłki też warto naprawić, ale nie wiem jak metodami notatnikowymi to naprawić.

Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Kwietnia 2009, 19:15:17
Przechyłki to najmniejszy problem, bo prawie każdy lok który można prowadzić ma je poprawnie (nie licząc EP01, 02 i 09 ale tym się już zająłem dawien dawno temu). Ale dla 101%-towej pewności sprawdzę każdą scenerie narzędziami :)

Doradźcie mi teraz taką rzecz. Paczka jest gotowa, ale zawiera tylko podstawowy tabor. A co np. z takimi "rodzynkami" jak EL200, EN80, EP03, EU04, 05?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Kwietnia 2009, 19:18:48
Cytuj
dla 101%-towej pewności sprawdzę każdą scenerie narzędziami :)
No to gwarantuje Ci setki błedów :)

A co do przechyłek, napisz mi jak możesz, jak można je w notatniku poprawić.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 10 Kwietnia 2009, 19:29:15
Rodzynki proponuję spakować osobno z zachowaniem struktury katalogów...
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 10 Kwietnia 2009, 20:27:21
No, czyli tak, jak proponowałem @ST44-003.
Wersja standardowa paczki, plus osobne archiwum .rar które dorzucało by "rodzynki". Ewentualnie parę dodatkowych plików .scn, z podmienionym taborem na nietypowy, żeby mieli początkujący od razu gdzie hulać.
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Kwietnia 2009, 20:37:47
No to gwarantuje Ci setki błedów :)
Może aż tak źle nie będzie ;)

A co do przechyłek, napisz mi jak możesz, jak można je w notatniku poprawić.
Stosuje się przysłowiowego Banana :)
Pisz na GG to Ci opisze co i jak :)

Czyli jak, pododawać scenerie np. jak jest Linia546_EU07 to Linia546_EU05 tak?
A jak to jest ze starterem @Ra? Czy w nim nie ma opcji wyboru loka do prowadzenia? Bo jeśli jest, to poprostu ktoś będzie sobie wybierać loka jakim chce jeździć np. EP02 czy EU05, tylko przy wystawianiu paczki dodam dodatkowe archiwum :)
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Kwietnia 2009, 20:56:19
Cytuj
Może aż tak źle nie będzie ;)
Jeśli tego nie robiłeś wcześniej, to będzie. Na tzw "czystych" sceneriach, czyli wgranych do Maszyny, tak jak one były + pierwotne drobne poprawiki, te widoczne najbardziej, to jak zapuściłem diagnostykę, to Matko Boska ja też Lewnadowska :)
Nie ma co deliberować, spróbuj. Pamiętam, że np w SDR18 dużo błędów z przypisaniami inc budynków było, a w innych sceneriach średnio około 20,30 braków lub złych przypisań tekstur (z reguły jakiś tabilczek), ale zdarzały się i to często również poważne rzeczy.

Zapuść na początek diagonostykę dla SDR18 i Linii546 i spróbuj zrobić tak, aby diagnostyka nie pokazała błędów.

Co do przechyłek, wstawiać "banana" umiem, tylko co dalej ?
Jak możesz opisz to w miarę dokładnie i wystaw na forum, no bo co z tego, że mi na PW czy na gg opiszesz to, najlepiej jakąś instrukcję, żeby było dla innych również.
Dzieki

 
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 27 Kwietnia 2009, 20:22:14
To jak tam?
Będzie ten tutorial, czy go nie będzie?
Tytuł: Odp: Skompletowanie dodatków do symulatora.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 03 Maja 2009, 15:49:50
@Mariusz, nie będzie bo przecież wiesz co tam w Beta słychać ;)
Uchylę rąbka tajemnicy i powiem że powstaje coś lepszego ;)
@REWIZOR, zamknijmy temat, bo stał się chyba troszkę nieaktualny :)