- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Cesky Kretek w 10 Sierpnia 2015, 13:08:48
-
Poszukuję osoby która wykona wózek KWZ CNII który jest stosowany w większości wagonów sypialnych w Polsce (G77, G79, G81, B86). Wózek jest podobny do wózka 4ANc.
Niestety na chwilę obecną nie posiadam schematów ani innych dokumentów, jedyną rzeczą na której można bazować są zdjęcia wózka. Posiadam 10 zdjęć tego wózka, wykonane zostały dobrym obiektywem z bliska, jednak w warunkach ostrego słońca i nie nadają się na teksturę całości - kilka elementów jest co prawda jednolitej barwy, ale raczej traktowałbym je jako zdjęcia podglądowe.
W najbliższym czasie jestem bez lustrzanki, więc ciężko będzie mi wykonać zdjęcia w dobrej rozdzielczości, a o pogodzie i cieniu na razie wolę nie wspominać. ;-)
Nie będę ukrywał, że liczę na odzew ekipy modelarzy nowych wagonów osobowych - sypialny Bautzen i Goerlitz niewiele się różnią z zewnętrznego pudła, a jeśli będą wózki KWZ CNII, to będziemy mieli niskim wkładem praktycznie kolejne kilka modeli.
Tutaj link do moich zdjęć: http://eu07.pl/userfiles/785/foto-kwzcnii.zip
W załączniku podglądowe mini paczki, oraz kilka zdjęć wózka KWZ CNII z sieci, oraz jedno zdjęcie standardowego 4ANc dla porównania.
-
Podejmę się.
-
@Cesky w ciemno mogę poręczyć za Kamila, zatem o ten wózek możesz być spokojny. Troszkę już tego do zrobienia ma, ale pewnie da radę :).
-
Cieszę się na tak szybki odzew, jednak na razie nie jestem w stanie zaoferować nic ponad to co wrzuciłem na upload, lub fotki robione telefonem Lumia. Liczę na pomoc jednego z użytkowników forum który śmiga na sypialkach i jest dobrym fotografem, że znajdzie czas na postoju cyknąć parę zdjęć wózka oraz wnętrza. Nigdzie nam się nie spieszy, a lepiej wydać dopracowany projekt.
Dodatkowo przyszła mi na myśl pewna rzecz dzisiaj, mianowicie skoro projekt i zamówienie dot. wózka, który może zostać użyty w innych modelach, jestem ciekaw jak twórcy zapatrywaliby się na wrzucanie pewnych elementów w formacie .max, aby w przyszłości jeśli ktoś będzie chciał stworzyć jakiś nowy model będzie istnieć możliwość skorzystania z gotowych i dopracowanych podzespołów - dzisiaj trzeba dogadywać się między sobą i wycinać np. sam wózek z modelu aby wkleić go do innego itp., a publikując .max np. wózka, sprzęgów, pudeł itd. można zaoszczędzić czas oraz ułatwić życie modelarzom. Po głowie chodziła mi podobna rzecz jeśli chodzi o tekstury i jeśli w końcu PassPack 3 ujrzy światło dzienne (a to jest pewne ;-)) to poza teksturami będzie tam parę rzeczy dla przyszłych twórców.
-
Ostatnio nie jestem porządna firma, naobiecywałem i się nie wywiązuję. Tym razem się ogarnę, ostatni raz mam trasę gdzie są w miarę dobre warunki do zrobienia zdjęć. Być może uda się też zrobić porządne zdjęcia kuszety 134Ac (http://www.wgk.cal.pl/data/media/260/029WGK.jpg) zarówno zewnątrz jak i w środku. Nie wiem jaki sypialny się trafi (w składzie wagon WL i Bc) ale też go porządnie obfotografuję od zewnątrz i ze środka.
Dodano: 21 Sierpnia 2015, 16:24:21
Może będzie w porządku.
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-WL_wozek_tex_part1.7z 122.49 MB
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-WL_wozek_tex_part2.7z 101.03 MB
-
Na szybko skleiłem wózek z kilku zdjęć. Format .PSD, waga 130 MB po rozpakowaniu.
http://eu07.pl/userfiles/785/foto-wozek_duzy.rar 79.43 MB
Foto podglądowe:
http://eu07.pl/userfiles/785/foto-wozek_mina.png
-
Zrobiłem 2 tury robienia wózka, bo jak widzimy na tym pierwszym skład stał w trawie.
-
Koła nas nie interesują, a sam wózek jest delikatnie zasłonięty przez pojedyncze źdźbła - do ogarnięcia w minutę w photoshopie. ;-)
-
Niekoniecznie Grzesiu, bo jakby nie było nie każde koło jest takie samo.
-
No bez przesady. Będziemy modelować kilka różnych kół obręczowanych?
-
Miałem raczej na myśli teksturę. Zauważ, że w większości taboru jest przeważnie użyta ta sama. Choć podejrzewam iż dla chcącego nic trudnego, zatem kto wie.
-
70% powierzchni koła jest przysłonięte przez inne elementy. Szkoda tylko zwiększać niepotrzebnie wagę paczki.
-
Jednak skoro zmierzamy w kierunku urealnienia symulatora warto by było mieć te kilka różnych tekstur. Tym bardziej, że koła bywają w różnym stanie zużycia.
-
Pełna zgoda. Tekstury dla kół nie problem będzie zrobić. Najpierw potrzeba wózka.
-
Ja na teksturze do 4ANc będę miał też koła 1024x1024 abo 512x512, więc będzie można do każdego wózka zmieniać.