- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: sebastian82 w 29 Sierpnia 2015, 10:28:53
-
Impuls 45We wyprodukowany dla Kol
leji Mazowieckich pobił rekord pojazdów, które w 100% skonstruowano i wyprodukowano w pPolsce. Osiągnął 226km/h.
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-polski-pociag-pobil-rekord-predkosci,nId,1876624
Seba pisz staranniej. Poprawiłem.
Sawi
-
Pesa tak się chwali, że może wyprodukować pojazd 250+, a jak narazie to Newag na testach robi rekordy.
-
Tylko gdzie przetestują ten pojazd 250+. Musiałby pojechać więcej jak ED250 czyli 291km/h. Nie wiem czy któryś z maszynistów odważył by się polecieć więcej jak 291km/h na CMK.
-
Narazie to są rekordy taboru skonstruowanego w Polsce, a nie rekordu na polskich torach. Do 300km/h to jeszcze trochę mają.
Do tego jeśli zostałaby zrobiona większa przebitka na jednym z łuków to można byłoby osiągnąć 300+ na testach Pendolino.
-
No możliwe tylko ciekawe co z siecią trakcyjną. Tory torami, ale sieć też ważna.
-
ED250 żeby osiągnąć 200 km/h potrzebuje 2 KA. Nie wiem ile potrzebowało by do 300 km/h ale podejrzewam, że nawet 4KA (moc maksymalna 12 MW) . Myślę, że dopóki ktoś nie wymyśli innej technologi napędu, to Pendolino osiągnęło wszystko co da się na 3KV zrobić.
-
ETR500 pojechał na 3kV 319 km/h.
-
ED250 ma 7 członów, 402 miejsca i masę 427,7 ton. 45WE ma 5 członów i 219 miejsc. Przy silnikach asynchronicznych prędkość można zwiększyć, zwiększając częstotliwość zasilania, lub zmieniając przekładnię. Jeszcze jest coś takiego jak opór aerodynamiczny.
-
ETR500 pojechał na 3kV 319 km/h.
Po pierwsze 316, po drugie u nas by tyle nie osiągnął bo by mu kiloamperów brakło. Oczywiście może jeszcze parę kilometrów na godzinę da się urwać ale to już i tak nie zmieni faktu, że na 3KV 230-250 km/h jest na chwilę obecną maksymalną szybkością w normalnej eksploatacji. Jeśli się nie mylę założenia dla polskiego KDP mówią o 25 KV i to jest jedyny sposób na dalszy wzrost szybkości.
-
Tak patrząc na przyrost prędkości od poprzedniego testu, gdzie było 201 to za jakiś czas będą mieli 251 ;) Jeśli nadal będą to robić za pomocą Impulsa to wielkie gratulacje konstruktorom.
-
ED250 żeby osiągnąć 200 km/h potrzebuje 2 KA. Nie wiem ile potrzebowało by do 300 km/h ale podejrzewam, że nawet 4KA (moc maksymalna 12 MW) . Myślę, że dopóki ktoś nie wymyśli innej technologi napędu, to Pendolino osiągnęło wszystko co da się na 3KV zrobić.
Nieprawda razy trzy :) ED250 pobierało nieco ponad 2kA. CMK ma bardzo łagodny profil, gdyż Polska to w większości kraj nizinny, a dwa to CMK była projektowana do ruchu mieszanego i planowano tam pociągi o masie 5000 ton :) Zupełnie inaczej linie KDP budowali np. Francuzi i ich pierwsze TGV miały v= 270km/h i moc zbliżoną do ED250. Na testach w 1981 podrasowane TGV (z silnikami DC) rozwinęło 380 km/h
-
Zakładam, że byłeś na testach i widziałeś. To TGV co przytaczasz to na 3 KV? Mój francuski jest żaden, ale w opisie widzę 29 KV.
-
Zakładam, że byłeś na testach i widziałeś. To TGV co przytaczasz to na 3 KV? Mój francuski jest żaden, ale w opisie widzę 29 KV.
Biegłem z czerwoną chorągiewką przed ;) Czytałem to: http://zeus.krb.com.pl/?rekord-predkosci-na-szynach-380-km-h,188 380 km/h, to nie było maksimum możliwości tego składu. Można było jeszcze więcej, ale bano się o sieć i brakło czasu na wzmocnienie przewodu jezdnego przed planowanym oddaniem linii do użytku. Prawda że TGV zrobił to na innym napięciu. Moc podniesiono mu z ok.6,5 MW na 10MW i zmniejszono masę do ok. 300 ton. Impuls 31WE waży ok. 135 ton...Co do Impulsa 45WE, to ZTCW ma jeszcze szybszą przekładnię niż rekordowy 31WE. Prędkość 225 km/h uzyskiwał przynajmniej dwa razy i nie zawsze potrzebne było do tego 100% mocy. Podczas jednego z przejazdów zadajnik mocy ustawiony był na 84%, a moc pobierana np. przy 223 km/h wynosiła niecałe 2770 kW (całkowity pobór z sieci 838A przy napięciu 3304 V). Moc ta wystarczała do przyspieszenia od 222 do 226 w ok. 10 sekund.
-
Co znaczy "szybszą" przekładnie? Większe przełożenie czy materiały pozwalające na większą prędkość obrotową elementów?
-
Co znaczy "szybszą" przekładnie? Większe przełożenie czy materiały pozwalające na większą prędkość obrotową elementów?
Dosłownie to przekładnia o mniejszym przełożeniu. Im mniejsze przełożenie, tym pociąg elektryczny szybszy :)
Na temat przekładni w ok. 5:20 pierwszego filmu z bicia rekordu 45WE:
https://drive.google.com/file/d/0B7LQmdteEBqpUEhYbVNUWWh3bXc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7LQmdteEBqpcGhrbDJsZWVUQXc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7LQmdteEBqpOWNvem1QUGFvNUE/view?usp=sharing
-
Im mniejsze przełożenie, tym pociąg elektryczny szybszy :)
Albo stosujesz jakiś strasznie paskudny skrót myślowy, albo jesteś w błędzie. Jak tak by było to by do pojazdów testowych zakładali koła jak w Pm36