- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Exe w 03 Lutego 2014, 12:16:09
-
Zakładam ten wątek aby osoby, które znajdą jakieś błędy w ww. lokomotywie opisywały je tutaj bez potrzeby zakładania nowych wątków po całym dziale Pomoc Doraźna.
Jeden ze znalezionych błędów - Po przejściu do drugiej lokomotywy za BR285, ( tutaj 182 ) lokomotywa staje się dziurawa.
-
To nie jest wina modelu tylko exe. I było już o tym gdzieś pisane w przypadku ET42.
-
A może to kwestia metody wyświetlania trójkątów z alphą?
-
Jeden ze znalezionych błędów - Po przejściu do drugiej lokomotywy za BR285, ( tutaj 182 ) lokomotywa staje się dziurawa.
To jest błąd tej drugiej lokomotywy, że ma przezroczystości renderowane w fazie nieprzezroczystych (w paczce MaSzyna 08.13 praktycznie wszystkie modele były dane do fazy nieprzezroczystych). Niestety, albo w fazie przezroczystych będą renderowane wyłącznie szyby, co wymaga odpowiedniej konfiguracji modelu i ustawienia im Opacity: 0, albo co rusz będzie coś znikać.
-
Ja chciałbym poruszyć tutaj dwie kwestie odnośnie wczorajszej premiery BR285. Czy jest jakiś sposób aby nastawić w tej lokomotywie zegarek na aktualną godzinę, bo u mnie jest cofnięty o godzinę (chodzi mi o zegarek na lewym monitorze na białym panelu)? Po drugie-czy Bombardier BR285 w MaSzynie ma hamowanie ED czy tylko hamowanie hamulcami tarczowymi na obręczach? Z Góry Dziękuje za odpowiedź.
-
Exe w spalinowych lokomotywach nie obsługuje hamulca ED.
-
Godzina na zegarze pobierana jest z zegara symulatorowego, nie z twojego komputera.
-
To jest błąd tej drugiej lokomotywy, że ma przezroczystości renderowane w fazie nieprzezroczystych (w paczce MaSzyna 08.13 praktycznie wszystkie modele były dane do fazy nieprzezroczystych). Niestety, albo w fazie przezroczystych będą renderowane wyłącznie szyby, co wymaga odpowiedniej konfiguracji modelu i ustawienia im Opacity: 0, albo co rusz będzie coś znikać.
Niekoniecznie, jeśli startujemy w BRce, to po przejściu do drugiej lokomotywy w widoku kabinowym nie wyświetla się lowpolyinterior. Jeśli BR jest ustawiona jako druga to wszystko jest ok.
-
OK, sprawdzę to jeszcze. Na pewno jest problem tego typu, że jak się wyświetla jedna pełna kabina, to z drugiej strony jej nie ma, ani się nie wyświetla uproszczone wnętrze, bo jest tylko jedno dla obu kabin.
-
W momencie zadziałania czuwaka i uruchomienia hamowania nagłego zbicie czuwaka powoduje luzowanie składu (bez dotykania zaworu hamulca) - tak jest normalnie czy to jakiś błąd??
-
Czy na BR tak jest - nie wiem. Ale tak to wygląda na całym starszym taborze.
-
Czy na BR tak jest - nie wiem. Ale tak to wygląda na całym starszym taborze.
Sprawdzałem w EU07 i nie luzowało.
-
Trzeba odluźniacza użyć.
-
Czy trzeba użyć to zależy ile spadnie ciśnienie w PG.
-
Mam problem taki że jak ustawiam BR285 t wiesza mi kompa, w innych przypadkach symek działa sprawnie
-
Witam,
U mnie wszystko działa jak mam spięte 2 lokomotywy, tylko niestety nie mogę załączyć monitorów.
-
Witam,
U mnie wszystko działa jak mam spięte 2 lokomotywy, tylko niestety nie mogę załączyć monitorów.
Coś źle ustawiasz w starterze, bo przed chwilą testowałem i bez problemu załączają się monitory.
-
Witam,
U mnie wszystko działa jak mam spięte 2 lokomotywy, tylko niestety nie mogę załączyć monitorów.
Niestety tutaj nie ma żadnego powiązania, czy masz dwie lokomotywy czy jedną. Sprawdź czasem czy Ci się klawiatura systemowa nie przestawiła metodą ctrl+shift bądź zorientuj się czy postępujesz zgodnie z instrukcją załączania ekranów.
Ekrany w kabinie załącza się kombinacją Shift+< (dla kabiny A, w kabinie B będzie to Shift+>).
-
Ja nic nie zmieniam ustawienia są domyślne. Chyba że coś ma być ustawione?
-
Nie musi być nic przestawiane w ustawieniach. Czy postępujesz zgodnie z instrukcją?
-
Tak, standardowe uruchomienie loka a monitory shift+< lub shift+>
-
Pokaż loga.
-
Jeśli nie załączysz zasilania to one się nie zaświecą.
-
A jak załączyć zasilanie nie ma w instrukcji.
-
CTRL + M. Jak każdy inny tabor w MaSzynie.
-
M01.13 i wszystko jasne, tej wersji już nie wspieramy.
-
Aha czyli wszystko jasne, niestety z nowa wersją były problemy. Rozumiem że nie ma szans na jazdę.
-
Dokładnie tak. Polecam pobrać ostatnio wydaną paczkę MaSZyna 08.13.
-
Aha czyli wszystko jasne, niestety z nowa wersją były problemy. Rozumiem że nie ma szans na jazdę.
No niestety, ale musisz przejść na najnowszą wersję. W każdej obecnie publikacji, dodatki są wspierane tylko i wyłącznie do najnowszej wersji symulatora. A jeżeli masz jakieś problemy z najnowszą paczką, to pisz na forum.
-
Ok, dzięki wielkie, jutro pokombinuję i na<>pewno jakieś pytania się urodzą ;)
Benek
-
Ok dzięki wielkie, jutro pokombinuje i napewno jakieś pytania się urodzą;)
Czasami wystarczy użyć wyszukiwarki i akurat znajdziesz rozwiązany problem. Tak więc sprawa zakończona.
-
Witam. Dlaczego dźwignie luzowania hamulca lokomotywy oraz piaskowania nie są animowane?
-
U mnie piaskowania działa, ale nie uderza w cylindry. Natomiast luzowanie odluźniaczem trwa bardzo wolno.
-
Zauważyłem, że podczas luzowania składu cystern da się wyluzować tylko do połowy manometru. Później już nie idzie. W przypadku samej lokomotywy czegoś takiego nie ma.
-
U mnie luzowanie działa poprawnie.
-
Zauważyłem, że podczas luzowania składu cystern da się wyluzować tylko do połowy manometru. Później już nie idzie. W przypadku samej lokomotywy czegoś takiego nie ma.
Jak hamujesz na maksa to się nie dziw że ci się wolno luzuje.
-
Ale może chciałbym odhamować skład na początku służby? :) No chyba, że Ty jeździsz z zahamowanym składem, to szacun.
-
Spróbuj użyć odluźniacza.
-
Po przejściu na najnowsze exe w BR 285 działa nadmiarowy. Jest to nierealistyczne. Co trzeba zmienić w plikach żeby go wyłączyć?
-
Spróbuj użyć odluźniacza.
To nic nie daje. :/ Jakby co używam ostatnio wydanego EXE.
-
Mam ten sam problem, luzowanie składu cystern nie przynosi żadnego efektu.
-
U mnie jeżeli dam 5 lub 6 pozycję nastawnika na biegu jałowym to dopiero dalej pompuje powietrze.
-
A swoją drogą wypatrzyłem taki jeden błąd. Po obniżeniu kamery w kabinie, nie wyświetla się dolna część pulpitu.
-
Ta, bo ktoś jeździ na leżąco...
Co do luzowania, sprężarkę załączamy normalnie Shift+C (żeby ktoś nie myślał że jest jak w SU45 lub gagarze), ale jest jakiś bug w EXE że w spaliniakach sprężarka może być napędzana tylko z wału korbowego. Przy większym składzie trzeba sobie pomóc wchodząc na obroty przy kierunkowym na N.
-
Ta, bo ktoś jeździ na leżąco...
Ale jest to widoczne...
Co do luzowania, sprężarkę załączamy normalnie Shift+C (żeby ktoś nie myślał że jest jak w SU45 lub gagarze), ale jest jakiś bug w EXE że w spaliniakach sprężarka może być napędzana tylko z wału korbowego. Przy większym składzie trzeba sobie pomóc wchodząc na obroty przy kierunkowym na N.
Dzięki.
-
Ale jest to widoczne...
No faktycznie, spoko... :D
-
Na początku napiszę, że TRAXX w wydaniu F140DE w MaSzynie to super sprawa. Miałem okazję prowadzić ten wóz w realu i na prawdę w Symulatorze wyszło to fajnie. Wiadomo, brak ED i tempomatu to sprawy innego rzędu, ale w ramach testu mam takie uwagi (testy były na nowym exe EU07_424):
1. po wdrożeniu nagłego hamowania ze 120 km/h:
a) nie ma zrzucenia mocy
b) przy spadnięciu V do 40 km/h wóz już dalej nie hamuje (przyczyna w pkt. 1a)
c) po wyluzowaniu maszyna rozpędza się (przyczyna w pkt. 1a)
2. po zerwaniu CA:
a) bywa, że nie ma reakcji hamulca lub jest słaba siła hamowania
b) jak już wdrożone jest hamowanie to:
- nie zrzuca mocy
- przy ok. 40 km/h nie dohamowuje już
- przy zrzuceniu mocy manualnie przeze mnie przy dalszym działaniu CA i zatrzymaniu się pojazdu nie można wyłączyć CA
Dodano: 06 Lutego 2014, 15:17:17
Przesyłam porównawczo widok kabin BR285-127 z MaSzyny i z oryginału BR285-121...
Troszkę różnic jest:
- inny RTF (w oryginale radio GSMR, a w "127" Koliber")
- w oryginale przy sterowaniu klimą po lewej jest "grzybek" od hamulca bezpieczeństwa...
Tak, czy inaczej dobrze to wszystko wygląda w "maszynowym" modelu...
-
Radio jest w porządku, standardowo montowane we wszystkich traxxach.
-
Różnice mogą być, ponieważ mamy zero zdjęć na tekstury. Ale znacząco się nie różnią od siebie. Z hamulcem bezpieczeństwa to przeoczenie autora 3D i modyfikującego.
-
Głos czuwaka na początku jest w porządku, po kilku razach po miganiu lampki słychać ...ak lub ...kk samą końcówkę wyrazu. Później mówi normalnie. Wydaje mi się ze zbiornik główny jest jest małej objętości. Po hamowaniu kontrolnym ciśnienie spada do 7 atmosfer, wydaje mi się też ze sprężarka ma słabą wydajność. Ogólnie na tych maszynach sprężarka uruchamia się przy 8 atm. Wcześniej ktoś napisał ze jeśli ciśnienie spadnie w przewodzie gł to lok ciągnie. Powinna być "blokada trakcji" nastawnik na 0 ponownie wybieramy kierunek i zadajemy moc. Ogólnie chciałbym pomóc w udoskonalaniu symulatora. Jeszcze sprawa lusterek CTRL+ <-- lub CTRL+ --> Widok jest z okna, można by przesunąć w miejsce oka kamery.
-
To napisz litanię co dokładnie trzeba zrobić, jakie parametry (oparte o dokumentacje bądź realne doświadczenia) zmienić i itp. A przy aktualizacji to uwzględnimy.
-
Głos czuwaka na początku jest w porządku, po kilku razach po miganiu lampki słychać ...ak lub ...kk samą końcówkę wyrazu.
To jest pewnie inny objaw synchronizacji dźwięków powtarzalnych, na którą natknąłem się robiąc dźwięki odjazdu współpracujące z rozkładem. Nie wiem, czemu ktoś to zrobił. Objawia się to tym, że głośność dźwięku jest ustawiana po wyzerowaniu licznika czasu, a licznik zeruje się po przekroczeniu 0.1s. Przy FPS<10 dźwięki powinny działać bezproblemowo, ponieważ w każdej klatce licznik będzie zerowany, a przy większym FPS mogą się nie uruchamiać od razu albo nie być słyszalne wcale.
-
Głos czuwaka na początku jest w porządku, po kilku razach po miganiu lampki słychać ...ak lub ...kk samą końcówkę wyrazu. Później mówi normalnie.
Niezależne od loka.
Wydaje mi się ze zbiornik główny jest jest małej objętości. Po hamowaniu kontrolnym ciśnienie spada do 7 atmosfer, wydaje mi się też ze sprężarka ma słabą wydajność. Ogólnie na tych maszynach sprężarka uruchamia się przy 8 atm.
Charakterystyka hamulców jest wykonana przez youBy'a.
Wcześniej ktoś napisał ze jeśli ciśnienie spadnie w przewodzie gł to lok ciągnie. Powinna być "blokada trakcji" nastawnik na 0 ponownie wybieramy kierunek i zadajemy moc.
Niezależne od loka.
Jeszcze sprawa lusterek CTRL+ <-- lub CTRL+ --> Widok jest z okna, można by przesunąć w miejsce oka kamery.
Jak wyżej, nie ma żadnej regulacji pozycji tego widoku.
-
Jeszcze sprawa lusterek CTRL+ <-- lub CTRL+ --> Widok jest z okna, można by przesunąć w miejsce oka kamery.
Widok z "lusterka" jest robiony uproszczoną metodą, poprzez ustawienie kamery na rogu prostopadłościanu, który ogranicza ruch kamery "wewnątrz" kabiny. Na razie nie znalazł się nikt chętny do powpisywania współrzędnych "lusterek" do MMD dla wszystkich pojazdów.
-
Gdybym ogarniał temat chętnie bym się sprawą zajął. Wracając do litani, dźwięk sprężarki jest identyczny jak w elektryku (na zewnątrz, bo w środku nie słychać) i na biegu jałowym lekko wzrastają obroty. Jeszcze zauważyłem ze w kabinie maszynista często odbija się głową od sufitu, oraz ruszają się góra- dół wycieraczki. Jeśli przechodzimy z kabiny np A do B (pomijam fakt innej textury maszynowni) symulator na chwile łapie zawiche.
-
symulator na chwile łapie zawiche.
W każdej lokomotywie. W tym momencie wczytywana jest (jednorazowo) maszynownia/druga kabina.
-
Nie nie. Na innych lokomotywach nacisnę x2 home/end i jestem w drugiej kabinie. Tu jest tak wchodzę do maszynowni, naciskając jeszcze raz home to pojawia się windowsowe kółko (klepsydra z xp ) i czekam kilka sekund. Tak się dzieje tylko raz, później jest juz w porządku. Jeszcze jak zmienimy kabine to stoimy przy lewych drzwiach zamiast na środku przy drzwiach do korytarza maszynowni. Traxx posiada również 3 ton syreny uruchamiany pedałem obok czuwaka, najczęściej właśnie ten dźwięk jest używany przez maszynistów.
http://youtu.be/M69pDHaNtzg?t=19s
http://youtu.be/NsorBK9Vj28?t=2m46s
-
]Widok z "lusterka" jest robiony uproszczoną metodą, poprzez ustawienie kamery na rogu prostopadłościanu, który ogranicza ruch kamery "wewnątrz" kabiny. Na razie nie znalazł się nikt chętny do powpisywania współrzędnych "lusterek" do MMD dla wszystkich pojazdów.
Proszę o dokładnie objaśnienie i się to zrobi.
-
Zależy kto jakiego ma kompa. Mi od razu wczytuje się druga kabinka bez problemu. Co do korytarza, to kwestia sfotografowania, bo tu głównie o foty chodzi.
-
Widok jest z okna, można by przesunąć w miejsce oka kamery.
-
Witam, chciałem zgłosić że BR'ce, podczas jazdy dałem nawrotnik na jazdę do tyłu i dodałem gazu, to zaczął jeszcze bardziej przyśpieszać, zamiast zwalniać. Wskazówka na liczniku doszła do końca i dalej nabijała prędkość.
-
Kto normalny tak robi? "Błąd" znany, na ST45 przy V>80 dzieje się tak samo.
-
Z ciekawości chciałem zobaczyć czy w MaSzynie działa, bo ta lokomotywa posiada (realu) hamulec ED.
-
Nie dziala i dzialac nie bedzie, przynajmniej do czasu rozwinięcia fizyki diesli, dziekuje za uwage.
-
Z ciekawości chciałem zobaczyć czy w MaSzynie działa, bo ta lokomotywa posiada (realu) hamulec ED.
Posiada w realu hamowanie ED, ale nie w nawrotniku jazdy tylko w nastawniku jazdy.
-
Tak tak, wiem.
-
Miałem okazje parę razy jechać tą maszyną na manewrach oraz raz jechałem na linii 202 z bruttem 2000 ton. Podczas rozruchu w realu skład szybciej się rozpędza i inaczej też wygląda hamowanie hamulcem całego składu. Moim zdaniem trzeba dopracować fizykę i działanie hamulców a przede wszystkim działania dżojstika dodawania mocy lokomotywie.
-
Tak, wiemy o tym.