- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: EN_Jan.Kiepura w 29 Stycznia 2012, 12:34:43
-
Witam wszystkich
Jestem tutaj nowy, a tematyka kolejowa od niedawna mi towarzyszy, ale nie o tym. Chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych osób czy wagony typu Push-Pull nie mogły by mieć kabiny sterującej po obu stronach jak EZT?
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?album=163&pos=3
Regulamin, zakazy 8, 9.
Quark-t
-
Nie, ponieważ nie mają wagonu silnikowego, tylko je ciągnie/pcha lokomotywa.
-
rozumiem dziękuje bardzo
-
A jak załatwisz podróżnym przejście między wagonami? O ile mowa oczywiście o jednym wagonie. Druga sprawa - tak jak napisał @matek123 - elementem napędowym jest lokomotywa. Z niej jest sterowanie po jednej stronie, a po drugiej z kabiny sterowniczej wagonu. Wówczas posiadanie wagonu sterowniczego po obydwu stronach mija się z celem.
-
Chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych osób czy wagony typu Push-Pull …
Właśnie to jest cała idea wagonów tego typu. Gdyby miały kabiny po obu stronach to byłyby np EZTem. Wagony Push-Pull są tańsze od EZT a zarazem do ich obsługi można wykorzystać posiadany tabor trakcyjny. W jednym kierunku pociąg prowadzony jest z kabiny lokomotywy natomiast w przeciwnym już z kabiny sterowniczej wagonu. Ich kolejną zaletą jest znacznie prostsza budowa układu biegowego z tego względu, że napęd zapewnia lokomotywa. Dzięki temu, że wagony te nie mają członu silnikowego możliwe jest zabudowanie drugiego poziomu (piętra) ponieważ na dachu nie ma żadnej aparatury elektrycznej typu np odbieraki prądu.
-
mechatronik dziękuje za wyczerpującą odpowiedź koleją zawsze sie interesowałem ale pobieżnie, a symulator wciągnął mnie bardziej w oznaczenia jak i samą budowę. :)
Pisownia, proszę poprawić. Ponadto, zapoznaj się z regulaminem forum, naruszyłeś 3 jego punkty, nie chcę kolorować. Sprawdź sam co źle zrobiłeś, popraw, po czym napisz do mnie PW, usunę wpis.
REWIZOR
-
Tak z ciekawości, jak już jest taki temat. :P Po co w lokomotywach, które są kupowane specjalnie z myślą o Push-Pull są dwie kabiny? Rozwiazanie z jedną kabiną byłoby tańsze. Z tego co pamiętam, to gdzieś we Francji takie coś zastosowano.
-
A przypuśćmy, że wagon sterowniczy jest niedostępny. To co, będziesz teraz jeździł kabiną przodem do wagonu ? :)
-
U nas to by pewnie nie przeszło bo to UTK i inne ale niektórym kabina z widokiem do przodu nie jest potrzebna
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=131521&LNG=RU#picture
-
U nas to by pewnie nie przeszło bo to UTK i inne ale niektórym kabina z widokiem do przodu nie jest potrzebna
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=131521&LNG=RU#picture
Bez kitu. Kto to w ogóle dopuścił do ruchu? Jak oni tym sterują? Pewnie pomocnik patrzy przez okienko i poprzez radio podaje sygnały...
-
Tak z ciekawości, jak już jest taki temat. :P Po co w lokomotywach, które są kupowane specjalnie z myślą o Push-Pull są dwie kabiny? Rozwiazanie z jedną kabiną byłoby tańsze. Z tego co pamiętam, to gdzieś we Francji takie coś zastosowano.
Lokomotywa ma to do siebie, że może służyć do innych celów: dzisiaj wozi piętrusy, jutro węglarki z kruszywem. Poza tym, jaki byłby sens kupowania oddzielnie lokomotywy jednostronnej i wagonów do p-p, skoro można by kupić od razu cały EZT?
-
Jak oni tym sterują? Pewnie pomocnik patrzy przez okienko i poprzez radio podaje sygnały...
Od tej strony jest uproszczony pulpit sterowniczy, mechu "kika" przez to okno.
-
Lokomotywa ma to do siebie, że może służyć do innych celów: dzisiaj wozi piętrusy, jutro węglarki z kruszywem.
No raczej KM nie będą ich wykorzystywac do innych celów.
Poza tym, jaki byłby sens kupowania oddzielnie lokomotywy jednostronnej i wagonów do p-p, skoro można by kupić od razu cały EZT?
Jak napisał @tmechatronik jest to tańsze rozwiązanie, a poza tym myślę, że też są inne aspekty, np. mimo krótkich peronów, można przewieźć wiekszą liczbę ludzi, niż w Ezecie.
-
To niech KM zapłaci za nową konstrukcję pojazdu z tylko jedną kabiną. Moim zdaniem koszt zestawu wagonów i lokomotywy oddzielnie będzie jednak wyższy niż EZT.
Co prawda jedna kabina ładniej komponuje się ze składem i jest troszkę tańsza w budowie (ale to nie są raczej duże kwoty), ale bardzo pogarsza obsługę. Taka lokomotywa w przypadku awaryjnym nie może oblecieć składu i pojechać dalej. Dodatkowo trzeba zawsze obracać lokomotywę zgodnie ze składem.
-
Husarz mam pytanie. W jakim sensie, wagon sterowniczy miałby być niedostępny. ?
-
Husarz mam pytanie. W jakim sensie, wagon sterowniczy miałby być niedostępny. ?
W sensie, że się drzwi od sterowniczego zatną lub dżojstik się złamie.
-
Husarz mam pytanie. W jakim sensie, wagon sterowniczy miałby być niedostępny. ?
W sensie, że się drzwi od sterowniczego zatną lub dżojstik się złamie.
Dokładnie. Ja miałem taką sytuację, że w Działdowie z nieznanych przyczyn maszyna podczepiła się od strony sterowniczego.
-
To proste rozwiązanie. Wagony p-p zostają na bocznicy, a na szklak wyjedzie TRAXX P160DC lub Eu cze też EP + Adnu. W przypadku gdy na szlaku wystąpi problem... to kiszka.
-
I po co utrudniać życie skoro mogą być dwie kabiny?
-
Jak oni tym sterują? Pewnie pomocnik patrzy przez okienko i poprzez radio podaje sygnały...
Od tej strony jest uproszczony pulpit sterowniczy, mechu "kika" przez to okno.
Po tej stronie nie ma żadnego uproszczonego pulpitu.
-
To pewnie nie ta lokomotywa, widziałem jakieś zdjęcia ruskiego loka z małym pulpitem w maszynowni.
-
3M62u w członie środkowym.
-
Dobrze widziałeś takie pulpity są w środkowych sekcjach lokomotyw 3 i więcej sekcyjnych ( nie tylko 3M62U) żeby można było pomanewrować taką sekcją. Pulpicik ten jest w tym miejscu gdzie normalnie jest kabina, pod drugiej stronie w przypadku TE10 jest przedział chłodnic wiec tam na pewno takiego pulpitu nie wsadzisz.
-
http://railfanclub.spb.ru/photo/albums/userpics/10008/thumb_3M62u-0087.jpg
Pulpit z członu środkowego
-
Dzięki temu, że wagony te nie mają członu silnikowego możliwe jest zabudowanie drugiego poziomu (piętra) ponieważ na dachu nie ma żadnej aparatury elektrycznej typu np odbieraki prądu.
Zabudowanie drugiego piętra jest możliwe nawet w członie silnikowym
http://www.eu06.pl/ezt/471/471%20055-4.jpg
-
Z ciekawości to czechy czy słowacja?
-
Z ciekawości to czechy czy słowacja?
Co to są czechy i słowacja z małej litery, czytać umiesz? Na składzie jest oznaczenie składu. Czeskie Koleje.
-
Przepraszam, wujek google już pomógł. Zapytałem bo nieznam do końca wszystkich oznaczeń kolei świata, a skład CityElephant wykonany jest przez firmę Skoda.
-
Tak z ciekawości, jak już jest taki temat. :P Po co w lokomotywach, które są kupowane specjalnie z myślą o Push-Pull są dwie kabiny? Rozwiazanie z jedną kabiną byłoby tańsze. Z tego co pamiętam, to gdzieś we Francji takie coś zastosowano.
Tu jest taka kombinacja:
[ Invalid YouTube link ]
-
No akurat ta lokomotywa nie jest ściśle robiona pod pusz-pula to tylko sekcja z podwójnego Gagara (od razu widać że gagar ma czterosuwa a niektórzy mówią że czterosuw nie ma klimatu) a wagony pochodzą z ruskiego kibla. Podoba mi się ten skład bo pokazuje jak Białorusini umieją se poradzić i zbudować tanim kosztem praktyczny zespół trakcyjny.
-
@MichałŁ - no , czy to jest mały koszt , to moglibyśmy sobie podyskutować. Pomysł jest i owszem , jednak sytuacja w jakiej się znajdują ich do tego zmusiła a nie gospodarność lub wspaniałomyślność ;)