Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JONIN_EZT

Strony: 1 [2] 3 4 ... 32
31
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Sierpnia 2012, 20:37:42 »
Tutaj mi bardziej na wysokim rozruchu pasuje, chociaż nie wiem czy po tonacji wentylatorów można to stwierdzić.
&feature=related

32
Inne niekolejowe / Odp: Zmiana stanu cywilnego. :)
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 22:25:56 »
Masz człowieku jaja, że w wieku 19 lat się decydujesz na tak ważny krok (o ile profil nie kłamie :P ). Oby tylko do śmierci.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 21:23:10 »
Jak tyle będzie czasu postoju na Gdyni, to ja będę bardzo zadowolony. Gdybyś miał już oficjalny rozkład to prosiłbym o udostępnienie.

Pozdrawiam.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 20:57:13 »
Posiada ktoś jakieś informację na temat rozkładu jazdy tej Floty Wielkopolski?

35
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:57:17 »
Na podstawie pierwszego myślnika mam pewną dowolność co do wstawiania We8/9, tak?

W skrytpach Symka widziałem, że można przydzielać sieci trakcyjnej różne źródła zasilania, ale zawsze wykorzystywana jest standardowa. Właściwie na żadnej trasie nie widywałem podstacji trakcyjnych i kabin sekcyjnych, więc masz tutaj pełną dowolność.
Rozmieszczenie podstacji trakcyjnych zależy od:
- rodzaju użytego taboru
- kategorii linii
- natężenia przyjętego na daną linię (maksymalne w godzinach szczytu) i charakteru linii (czy podmiejska czy dalekobieżna czy towarowa)
- profil pionowy układu torowego (występowanie wzniesień)
- rozmieszczenie stacji (w tym przystanków itp)
- jeszcze można pod rodzaj zasilania, ale mamy tylko 3kV DC.

Także wszystko już od Ciebie zależy jak to rozplanujesz.
Pozdrawiam

36
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 14 Sierpnia 2012, 21:31:52 »
Chodziło mi o słup z podporami.

Takie też się stosuje przy kotwieniu środkowym, w połowie odcinka naprężenia.

We8 i We9 są stawiane zwykle przy:
- Przed izolowanym przęsłem naprężenia obok podstacji trakcyjnych (lub kabin sekcyjnych).
- Za ostatnimi rozjazdami głowicy rozjazdowych dużych stacji z włącznikiem zasilania (przejście z zasilania torów stacyjnych a szlakiem), ale też nie zawsze to występuje.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejne modernizacje truposzy.
« dnia: 14 Sierpnia 2012, 20:09:15 »
W sumie to tak samo jak się z kiblami robi i przerabia na "asynchrony". Już lepiej tak walczyć, niż gdyby miało nic nie być i jeszcze zezłomować.

38
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 14 Sierpnia 2012, 19:51:13 »
Tak dokładnie to, ale nie jestem w 100% pewien, czy tego nie zdemontowali już, bo generalnie próbę hamulca przeprowadzają przez radiotelefony w Gdańsku dla SKM.

39
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 23:00:59 »
Powiem tak: nie chcę wymuszać na Maćku jak ma wyglądać sceneria, ale wyglądałoby to jak dla mnie tak, jak na odcinku Jaktorów-Warszawa, czyli dwa tory - magistrala a'la CMK na V=160 km/h, bez żadnych przystanków, i linia podmiejska, również dwa tory na V=100 km/h z kilkoma przystankami, biegnąca równolegle do torów CMK.
Panowie, czapki z głów przed Maćkiem!
P.S. Czy te ekrany dźwiękochłonne nie są tak nienaturalnie prosto ułożone? Projekt Bałtyku i Mocznik/ów (niepotrzebne skreślić) również popieram.

Już Drawinowo ma takie coś w sumie.

Bo ekrany dźwiękochłonne to tylko tex jak ściana z tex lasu.

40
Pomoc w tworzeniu / Odp: Vmax po minięciu ostatniej zwrotki.
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 22:56:26 »
Velocity i event z W5 do toru starczy.

41
Bieżące kolejowe / Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« dnia: 26 Lipca 2012, 00:10:47 »
Gdy te środki naprawdę będą większe to przydało by się wyremontować najpierw stare wagony niż wydawać kasę na pendolino które i tak tylko na CMK będą mogły jeździć 200 km/h. Takie jest moje zdanie

Zgadzam się z tą wypowiedzią. Tym bardziej, że takich wagonów na 200km/h mamy już coraz więcej przystosowanych. Husaria już jest, ewentualnie sprowadzić z Austrii lub Niemiec używane Taurusy, uzbroić w sygnalizacje kabinową polską i mamy kolejne składy.

42
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Lipca 2012, 23:01:47 »
W ogóle z podsypką rozjazdów są problemy, przydałby się nowe ince wraz z nową siatką na teksturę. Z danymi rozjazdów 1:9-300 1:12-500 o długościach itp, to się nie pokrywa z tym co tekstura powinna zawierać. Nie jestem pewien czy same rozjazdy nie są w ogóle źle budowane w 3DSie

43
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 22 Lipca 2012, 02:23:45 »
Wiadomo coś od DTK Lotos Gdańsk?

Było już kilkakrotnie o tym, że dopiero będzie wiadomo na Wrzesień, także jest jeszcze trochę czasu. Pozdrawiam

44
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkaz na manewrach
« dnia: 21 Lipca 2012, 18:39:57 »
Są też takie przypadki, że dyżurny podaje pozwolenie na manewry i wskazuje przykładowo "Tarcze manewrowe numer 17 i 71 pomijamy"

45
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« dnia: 21 Lipca 2012, 00:17:37 »
Nie powiem. Trasa uzyskuje klimat, którego bardzo długo brakowało. Trzymaj tak dalej i się nie poddawaj.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei dla młodocianych
« dnia: 20 Lipca 2012, 12:47:04 »
Jak na kolei to możesz zawsze do KZU (sprzątająca ekipa taboru) pewnie w Warszawie też macie taki oddział. U mnie przyjmowali do 2008, potem niby ten kryzys i przestali przyjmować. Nie wiem jak to wygląda teraz, ale do 2008 przyjmowali każdego jak leci. Może to nie jest to co byś pewnie chciał robić, ale sam klimat i chociaż z przygotowaniami i wyprawianiem pociągów byś się zapoznał.

47
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki
« dnia: 19 Lipca 2012, 17:58:45 »
Jaką H ma peron niski?

Przepisowo 0,3m nad główką szyny. Średnie 0,55m. Wysokie 0,76 i wyjątkowe 0,86 i 0,96 (z tym, że tabor szerokotorowy ma zakaz wjazdu przy takich peronach)

48
Zależy jak ciężki tydzień mam i czy mnie robota przy trafie za bardzo nie denerwuje. Średnio wyjdzie jakoś po 10h w tygodniu.
Ile roboty? Ciężko powiedzieć, zacząłem w październiku zeszłego roku i nie idzie to zbyt szybko. Dorobienie do końca układu torowego (bez planów SKMki) to poleci pewnie z kilka miesięcy, wyłożenie SRK, trakcji i terenu, to pewnie z max 2 lata. Nie wiem czy dociągnę do końca z całością. Najgorsze będą obiekty na sam koniec, masa zdjęć do zrobienia i zbudowania modeli (nawet na foty ostatnio nie mam kiedy wyjść).

Z tego co wiem to te odnogi na Zaspę Towarową są zrobione oby dwie. Vmax=80km/h, podczas EURO2012 oby dwie były wykorzystywane przy Vmaxie z tego co się tam zdążyłem zainteresować.

49
Witam

Generalnie są pytania o projekt. Powiem tylko tyle, projekt nie śpi i cały czas (póki mam czas) dłubię w 3DSmaxie. Niestety materiałów dotyczących profili torów 501 SKM i 502 SKM nie otrzymałem, więc będzie to trudniejsza robota niestety, (chyba że osoby które się deklarowały o załatwienie tego jednak dostaną). Bez tego tory SKM też powstaną, ale bez 100% pewności że tak w realu jest.

Zbudowany odcinek Gdynia Chylonia - Gdańsk Główny
- Rozbudowana prawie w całości tylko Gdynia Główna.

Projekt chciałem pociągnąć do Pruszcza, bo tam mi się kończą materiały i raczej dalej nie będę kontynuować. Teren i sieć trakcyjna zostanie na później. Co do sieci trakcyjnej to w temacie o warszawskim węźle, który jeden z naszych buduje się pojawiła informacja o nowych wysięgnikach, więc poczekam na ewentualną publikacje. Do tego czasu pewnie uda mi się już całą sygnalizację położyć wraz z resztą torów (patrz kolejne 3/4 miesiące).

Nadal czekam na materiały dotyczące profili torów 502 i 501.

Pozdrawiam

50
Bieżące kolejowe / Odp: Awaria semafora????
« dnia: 12 Lipca 2012, 18:38:16 »
Na rozjazdach 1:9-300 można jeździć z vmax=50km/h na kierunku zwrotnym, tylko, że u nas nie ma możliwości podania takiego sygnału na semaforze. Ktoś kiedyś wrzucał fote z semaforem i pod nim biała 5 na czarnym kwadracie (albo z Niemiec, albo Czech), coś takiego u nas już jest tylko, że w Pruszczu Gdańskim i są to 8ki (rozjazdy 1:14) ale już nie wchodząc w tematy prędkości na rozjazdach. Nawet przy Vmax=70km/h przy zauważeniu przestawionej iglicy by jeszcze zdążył na tyle zahamować, że odbyłoby się to bez wypadku, teoretycznie, bo nie wiadomo w jakim stanie są rozjazdy na Zachodniej.

Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?

Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]

51
Na warsztacie / Odp: Bałtyk SKM
« dnia: 12 Lipca 2012, 16:23:01 »
Do takiej misji pasował by EW58/60 ale i tak każdy może zmienić skład według własnego uznania więc to jest kwestia gustu

Gdyby jeszcze EW58 miała poprawnie fizykę napisaną.

Po miesiącu prob i ćwiczen z  ewentami stwierdzim ze zaczyna mi cos z tego  wychodzic. A ze ostatnio  mam troche czasu postanowiłem zrobić moj pierwszy scenariusz.Bedzie to prosta misja na Baltyku .
(...)


Sama misja zapowiada się ciekawie, bo misji przy zapchanych składach na szlaku jeszcze nie było.

52
Powiedzmy sobie szczerze. Trasa Warszawa - Gdańsk nawet za 10 lat nie wyjdzie. Gdzie przy trasach 40km to już jest robota na bardzo długo, a co dopiero na 328,1km. Nie mówię tego po to żeby zniechęcić, tylko tak wyglądają realia budowania tras.

53
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Lipca 2012, 22:49:32 »
Jeszcze przy szopie na Gdyni żyje. Miały być powroty ale to nigdy raczej nie nastąpi.

54
Jak na 3 wieczory to muszę powiedzieć, że na tyle zrobione to tempo pracy jest niewyobrażalnie wysokie jak na początkującego.

Pytanie co Ci się przyda jeżeli chodzi o takie materiały z wagonowni i EZTowni? Posiadam prezentacje studenckie na temat jak się buduje takie wagonownie i EZTownie + schematy. W Youtube to najlepiej szukać Photoday SKM Trójmiasto, albo DTK 2008 i DTK 2007.
Układy torowe to na googlach obczajać najlepiej, teraz jakościowo zdjęcią są na tyle dobre, że idzie dokładnie zobaczyć jak wszystko wygląda. Jak już chcesz dokładnie wchodzić w techniczne sprawy to i nie zaszkodzi poczytać instrukcję Id-1 rozdział 3 i 4.

Życzę owocnej pracy i oby wytrwałości do końca, bo to jest najgorsze.


55
Bieżące kolejowe / Odp: Wymagania i płaca dla dyżurnego ruchu.
« dnia: 19 Czerwca 2012, 00:22:48 »
Bardzo dziwne wymagania, zwykle chcą 2 lata doświadczenia. Szkoda, że to Katowice. W sumie jeszcze niecałe 10 lat i same podobne oferty pracy będą.

57
Bieżące kolejowe / Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
« dnia: 16 Czerwca 2012, 14:43:37 »
To tak jak postawić piernik i wiatrak.  Jak chcą marnować kasę, no to już ich sprawa. Mówię, takie zabiegi sobie można stosować, ale na liniach V=300km/h ew 200/250, nie przy 160 gdzie to jest totalnie niepotrzebne, gdzie ETCS 1 jest lepszym i o wiele tańszym rozwiązaniem.

58
Bieżące kolejowe / Odp: E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
« dnia: 16 Czerwca 2012, 12:30:56 »
Po jaką cholerę tam 2 stopień? Bez przesady to nie będzie linia na 300 żeby się bawić w tak zaawansowaną technologię.

1 Stopień:
Istnieje na CMK, gdzie tam spokojnie można na 2 Stopień to zmienić jak geometria pozwala (nie wszędzie, ale w większości) na V=250km/h
Do samego 1 stopnia sygnalizacja kabinowa, ale wszystkie urządzenia SBL są.

2 Stopień:
Zakłada, że to już jest jako działanie bez SBL, ale w odstępach są ustawione balisy + połączenie radiowe z LCSem. [LCSem + balisy na sygnalizacji kabinowej same ustalają prędkość maksymalną]. Więc w tym momencie jest to już ruchomy odstęp blokowy i SBL staje się w tym momencie zbędny [przy każdym zbliżaniu do pociągu bliżej sygnalizacja kabinowa zmienia prędkość maksymalną, po przekroczeniu strefy zagrożenia (czyli np tej czerwonej) LCS przejmuje kontrolę nad pociągiem. To wtedy jak? w ogóle tam stary tabor nie będzie miał prawa wjeżdżać, chyba że chcą kabinówki do kibli i siódemek wrzucać (a to trochę głupota). W momencie zostawienia tam SBL wszystko staje się bezsensu.

2. EP09 mają dostać kabinówki i pewnie wymiennie z Husarzami będą jeździć, ale nie wiem jak z Vmaxem tam, początkowo miało to być tylko 160, mowy o więcej nie było, chyba, że się to w czasie zmieniło. Na bank cała modernizacja była robiona na 160km/h i to już jest kolejny argument że ECTS 2 poziomu jest głupim pomysłem.

Przy 160 należy zlikwidować przejazdy w jednym poziomie już....

Jeżeli =160 to nie, ale powyżej 160 już tak. Na CMK masz bodaj 2 przejazdy Kat A za Grodziskiem Mazowieckim a jest tam już 160km/h. Coś mi się kojarzy, że w filmiku budowanej trasy z Legnicy do Wrocławia do Maszyny, było sporo Osp, także to już po modernizacji odcinki to na bank tylko do 160km/h wszystko było robione.

59
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Warszawski Węzeł Kolejowy
« dnia: 12 Czerwca 2012, 18:05:59 »
Szlakowa jest tam chyba 120km/h, kible jednak jeżdżą 100km/h. Poza tym i tak się zatrzymują na przystanku.
Znalazłem wątek ze zdjęciami "starej" Warszawy Wileńskiej, sprzed przebudowy:
http://kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=417&p=1
W załączniku nieoteksturowana wiata w symku. Problemów z eksportem brak.

(...)szczególnie, że w maszynie rozjazdy nie do końca odpowiadają rzeczywistym)? (...)

Gdyby nie odpowiadały to by nie było sensu w ogóle tras do symka budować. Jedynie co może być nie tak do dokładności po przecinku.
Przykładowo długość rozjazdu 1:12-500: 41m skrypty i inc, w rzeczywistości 41,57m [chyba, że to jest uwzględnione]

60
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Warszawski Węzeł Kolejowy
« dnia: 12 Czerwca 2012, 01:41:47 »
Zależy jaka tam jest szlakowa w tym miejscu, ale jeżeli Vmax dochodzi do 80km/h ew do 100km/h to dużej różnicy nie będzie. Przy małym Vmaxie to zazwyczaj są tam 2 łuki odwrotne bez rampy przechyłkowej więc flex nie będzie stanowić problemu. Dokładnej geometrii bez profilu linii i tak nie określisz, więc najbezpieczniej bym tam dał flexa bez kombinowania z dokładnymi łukami o dokładnych parametrach.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 32