- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: adikus7 w 03 Stycznia 2008, 19:46:14

Tytuł: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: adikus7 w 03 Stycznia 2008, 19:46:14
 Pobawiłem się trochę tymi "spalinówkami" w scererii "moczniki eu07+eu07 i tak,suka na pierwszym podjezdzie pod górę nie daje rady. Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia). Dopiero duet, w postaci dwóch suczek,pokonały całą trasę ale lekko im nie było. I stąd moje pytanie,czy nie za słabe są trochę te "spalinówki"? Przecież takie dwie suki,tak mi się wydaje, że powinny wymiatać z tymi wagonami bez żadnego problemu...?
Po za tym jest ok,kawał dobrej roboty.

P.S. W "gagarinie" mam jakieś białe plamy na przedniej szybie,czy to normalne czy ja mam coś nie tak?
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 03 Stycznia 2008, 19:59:11
Pobawiłem się trochę tymi "spalinówkami" w scererii "moczniki eu07+eu07 i tak,suka na pierwszym podjezdzie pod górę nie daje rady. Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia). Dopiero duet, w postaci dwóch suczek,pokonały całą trasę ale lekko im nie było. I stąd moje pytanie,czy nie za słabe są trochę te "spalinówki"? Przecież takie dwie suki,tak mi się wydaje, że powinny wymiatać z tymi wagonami bez żadnego problemu...?
Po za tym jest ok,kawał dobrej roboty.

P.S. W "gagarinie" mam jakieś białe plamy na przedniej szybie,czy to normalne czy ja mam coś nie tak?

Loki spalinowe mają to do siebie, że mają "skończoną" moc, w przeciwieństwie do elektryków. Dlaczego? Bo zespół prądotwórczy ma te 2750KW (ST44), i ani grosza więcej. Elektryk będzie żarł prąd dopuki sieci nie upali albo na podstacji zabezpieczenia nie pójdą (albo na loku:D). Przyjżyj się jak zmieniają się z prędkością i nastwnikiem wskazania kiloamperomierza i kilowoltomierza. Ze wzrostem prędkości rośnie napięcie ale prąd spada. Jak zaskoczy bocznik, to już całkiem kicha. Dlatego taki gagar przy ruszaniu sprzęg urwie, ale jak już skład ruszy to się będzie wlókł jak ślimak.

Ad. PS: Szyby są po prostu brudne, bo ktoś ich nie domył jak należy:D
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: adikus7 w 03 Stycznia 2008, 20:55:29
Pobawiłem się trochę tymi "spalinówkami" w scererii "moczniki eu07+eu07 i tak,suka na pierwszym podjezdzie pod górę nie daje rady. Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia). Dopiero duet, w postaci dwóch suczek,pokonały całą trasę ale lekko im nie było. I stąd moje pytanie,czy nie za słabe są trochę te "spalinówki"? Przecież takie dwie suki,tak mi się wydaje, że powinny wymiatać z tymi wagonami bez żadnego problemu...?
Po za tym jest ok,kawał dobrej roboty.

P.S. W "gagarinie" mam jakieś białe plamy na przedniej szybie,czy to normalne czy ja mam coś nie tak?

Loki spalinowe mają to do siebie, że mają "skończoną" moc, w przeciwieństwie do elektryków. Dlaczego? Bo zespół prądotwórczy ma te 2750KW (ST44), i ani grosza więcej. Elektryk będzie żarł prąd dopuki sieci nie upali albo na podstacji zabezpieczenia nie pójdą (albo na loku:D). Przyjżyj się jak zmieniają się z prędkością i nastwnikiem wskazania kiloamperomierza i kilowoltomierza. Ze wzrostem prędkości rośnie napięcie ale prąd spada. Jak zaskoczy bocznik, to już całkiem kicha. Dlatego taki gagar przy ruszaniu sprzęg urwie, ale jak już skład ruszy to się będzie wlókł jak ślimak.

Ad. PS: Szyby są po prostu brudne, bo ktoś ich nie domył jak należy:D

Ok,chyba rozumie. Elektrownia w spalinowym jest ograniczona do jego rozmiarów a przedewszystkim siły pociągowej,natomiast podstacja do zasilania elektryków musi być dostosowana do większej ilości zasilających pojazdów. Czy dobrze to rozumuję? Ale i tak mi się wydają za słabe te maszyny.
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 03 Stycznia 2008, 20:55:54
Jeszcze jedno - czy tylko mi su46 i st44 wydaja sie takie mulowate?
Lapia te 60kph i potem zonk nie chca sie dalej rozpedzac.

Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 03 Stycznia 2008, 20:57:54
Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.

40 pustych Eaosów to pociągnie jeden ST44 i to bez problemów ;)
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Stycznia 2008, 20:58:37
Ja tylko dodam że w rzeczywistości uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma.
Tak samo jak SM03 :/. SM03 też uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma a hak wytrzymuje siłę 1000 kN!! Pałąk wytrzymuje tylko 850 kN ale co tam, Hak jest najważniejszy. Jak hak wytrzyma to wszystko uciągnie. Dlaczego SM03 nie ciągnie 40 węglarek brutto 3200 t?? Chyba jednak Gagarin nie uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma. W pewnym momencie porostu stanie i może to być nawet 25 lub nawet 18 wagonów. Wystarczy pierwsze, lepsze wzniesienie. Jedyna zaleta Gagarina to to, że nie ma nadmiarowych dzięki temu na 15 pozycji pojedzie nawet 1 km/h w przeciwieństwie do np ET22, w której by wywaliło nadmiarowy.

w Stalowej Woli Rozwadów stacjonuje jeden gagar ST44-859, dziś robiąc foty dowiedziałem się że mechanicy zwą go "Niezniszczalny".
Gagarin jest "Niezniszczalny" dopóki mu głowice nie pękną.
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: paul4402 w 03 Stycznia 2008, 21:43:02
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: uetam w 03 Stycznia 2008, 21:58:33
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?
Postaw sobie ET22 + 40 weglarek a potem ST44 + 40 weglarek i sprobuj sie rozpedzic na prostym torze do 70kph. :]
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: paul4402 w 03 Stycznia 2008, 22:15:35
No bo szczerze mówiąc w zeszłym tygodniu miałem okazje jechać w rybnickim gagarinie i jakoś z czterema pełnymi eaosami troszke szybciej nabierał prędkości ( na piątej pozycji do 50 km/h sie bez problemu pokulał a MaSzynie jednak troszke mulił choć nie jest tak źle).
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Stycznia 2008, 22:20:24
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?
Dokładnie tak!!
Gagarin nie ma nawet połowy mocy ET22 i ma bardzo poważne problemy z osiągnięciem prędkości większej niż 30 km/h przy cięższym składzie w przeciwieństwie do ET22, która 70km/h to bez problemu z bardzo ciężkim składem osiąga.
Gagarin to jest świetny jako popychacz i jest bardzo dobry do ruszania z miejsca ale jak już ruszy to jego rola się praktycznie kończy.
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: paul4402 w 03 Stycznia 2008, 22:32:14
dzięki Hejnal,
dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło, na chłopski rozum.
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: kgb w 05 Stycznia 2008, 18:19:14
A co do siły Gagara to zaczepiłem na hak 103 lokomotywy sm15(więcej się nie dało.Wyskakiwał mi jakiś błąd). I odziwo pociągnoł. czy w rzeczywistości też by tak się stało?
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Stycznia 2008, 18:25:10
A co do siły Gagara to zaczepiłem na hak 103 lokomotywy sm15(więcej się nie dało.Wyskakiwał mi jakiś błąd). I odziwo pociągnoł. czy w rzeczywistości też by tak się stało?
A jaką masz wagę tych lokomotyw sm15?
Podepnij eaosy z węglem to pogadamy co można a co nie.
Na razie wygląda że ta sm 15 to nic nie waży.

PS: Widzę że trolowanie ma się bardzo dobrze.
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: kgb w 05 Stycznia 2008, 18:51:56
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 05 Stycznia 2008, 19:43:26
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
A co w tym dziwnego? ST44 radzi sobie z takimi składami, widuję to na co dzień.
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 05 Stycznia 2008, 20:07:35
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
Z góry to nawet SM03 pociągnie.
W symku jest jakaś błędna masa Eaos'a. Waży 60 ton ale nie wiem czy próżny czy ładowny. Jeśli ładowny to za mało.
Gagarin pociągnie 40 ładownych węglarek jak większość lokomotyw ale na równym terenie. Na wzniesieniu zaczynają się problemy.
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 05 Stycznia 2008, 21:16:06
Gagarin pociągnie 40 ładownych węglarek jak większość lokomotyw ale na równym terenie. Na wzniesieniu zaczynają się problemy.
Tarnogórskie gagariny mimo wszystko sobie radzą. Wyciagają takie składy z ZG Piekary (dawna KWK Julian) pod spore wzniesienie (niestety nie wiem ile %o ale wzniesienie jest spore, zauważalne gołym okiem, na terenie objętym szkodami górniczymi) i jest to widok powszechny.
Panowie... wasza dyskusja już dawno przestała dotyczyć DizelPack'a. Załóżcie sobie watek w Innych kolejowych.
Akvin

Kolegów moderatorów również obowiązuje ortografia :)
Quark-t
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 05 Stycznia 2008, 21:20:19
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
A co w tym dziwnego? ST44 radzi sobie z takimi składami, widuję to na co dzień.

Daję głowę, że żaden dyspozytor nie zatrudni jednego ST44 do pociągu o masie 3200 ton brutto (40 ładownych węglarek). Gdyby nawet tak się stało (w co naprawdę szczerze wątpię) to również wątpię, aby jakikolwiek maszynista zgodził się jechać takim składem.
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 06 Stycznia 2008, 08:23:15
Tarnogórskie gagariny mimo wszystko sobie radzą. Wyciagają takie składy z ZG Piekary (dawna KWK Julian) pod spore wzniesienie (niestety nie wiem ile %o ale wzniesienie jest spore, zauważalne gołym okiem, na terenie objętym szkodami górniczymi) i jest to widok powszechny.
Ale nie jadą tam 70 km/h tylko najwyżej 10-15 km/h.

Cytuj
Panowie... wasza dyskusja już dawno przestała dotyczyć DizelPack'a. Załóżcie sobie watek w Innych kolejowych.
Akvin
Ty załóż i przenieś tam posty z tego wątku.
Tytuł: Odp: DizelPack
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 06 Stycznia 2008, 13:12:04
Ty załóż i przenieś tam posty z tego wątku.

Przeniosłem. Tylko myślcie następnym razem co i gdzie piszecie.
Tytuł: Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Stycznia 2008, 20:58:52
Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.
Hmm, na LHSie? Jak tak, to bym stawiał, że tylko dwa z czoła były czynne.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 06 Stycznia 2008, 21:00:20
Zawsze się znajdzie OT, który się przerodzi w inną ciekawą dyskusje. Nie jesteśmy bezdusznymi maszynami tylko ludźmi.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Stycznia 2008, 21:38:57

Ad. PS: Szyby są po prostu brudne, bo ktoś ich nie domył jak należy:D

:D Zabrakło płynu do spryskiwaczy :D
Jeszcze jedno - czy tylko mi su46 i st44 wydaja sie takie mulowate?
Lapia te 60kph i potem zonk nie chca sie dalej rozpedzac.

Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.
To chyba nie były Eaosy, bo na LHSie o ile wiem to jeżdżą ruskie węglarki.

w Stalowej Woli Rozwadów stacjonuje jeden gagar ST44-859, dziś robiąc foty dowiedziałem się że mechanicy zwą go "Niezniszczalny".
Gagarin jest "Niezniszczalny" dopóki mu głowice nie pękną.

Taaa....niektórzy mnie denerwują jak jadą gagarem, 15 węglar i kręca nastawnikiem jakby ich pies gonił! Przeca tak najłatwiej o urąbanie głowicy.
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?


Wiesz, jak sobie dałeś pozycję od razu na 15 to nawet ruszy ze 100 wagonowym składem. W realu to pozycje w gagarze ładuje się co 3 sekundy (minimum), jakbyś tak ładował pozycję jak w ET22 to głowicy możesz szukać w całym Całkowie albo w quarku, zależy gdzie jeździsz!
Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia).

Gagar jest mułowaty, to jest jego największy +, dzięki czemu ma większe zastosowanie na Śląsku niż rumun. Była kiedyś akcja na KWK Pokój jak 3 rumuny(z czego jeden zdefektowany) z parenastoma wagonami nie potrafili wjechać na małe wzniesienie bo poprostu staczali się albo jak to było ST43-201 z pociągiem towarowym złożonym z 46-iu cystern został przytrzymany pod wjazdowym do Sierpca bodajże od strony Torunia, tam jest podjazzd. Dyżurny nie chciał wpuszczać dwóch pociągów na raz więc przytrzymał rumuństwo. Gdy ST44-1109 wjechał na stację, rumun dostał wjazd. Rumun się męczył, mazut był okropny, a rumuństwo nie chciało wjechać! Zaczął się ztaczać! Mech nieźle klną. Rumun nieźle rolował, o mało nie wybuchł pożar na pokładzie tego cuda techniki :) Więc szybka akcja! Mech z gagara zabezpieczył skład i podjechał pod rumuna, poczepił się i z łatwością wjechali na stację...mech z gagara nieźle klnął, że musi pomagać rumunowi. Więc widzimy, że gagar wjechał z rumunem bez większego wysiłku, a rumun się siłował ...
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 07 Stycznia 2008, 15:35:08
Mech z gagara zabezpieczył skład i podjechał pod rumuna, poczepił się i z łatwością wjechali na stację...mech z gagara nieźle klnął, że musi pomagać rumunowi. Więc widzimy, że gagar wjechał z rumunem bez większego wysiłku, a rumun się siłował ...

Gagar zawsze pociagnie sklad bo brak mu zabezpieczenia nadpradowego, Rumun niestety posiada te zabezpieczenie ktore skutecznie uniemozliwia uciag bardzo ciezkich skladow.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 07 Stycznia 2008, 16:38:29
Gagarin ma zabezpieczenie nadprądowe jest nim uzwojenie sterujące amplistatu, które obniża wzbudzanie wzbudnicy kiedy prąd w obwodzie głównym dochodzi do granicznej wartości.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Stycznia 2008, 18:41:01
A to nie jest bezpiecznik nadmiarowy?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 07 Stycznia 2008, 19:39:55
A to nie jest bezpiecznik nadmiarowy?
Nie bo amplistat nie wyłącza obwodu głównego tylko utrzymuje wzbudzanie prądnicy aby nie został przekroczony maksymalny prąd i napięcie prądnicy głównej oraz obciąża silnik odpowiednio do macy jaką rozwija
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 07 Stycznia 2008, 20:20:56
Przepraszam wszystkich ale zle sie wyrazilem

Gagarin nie posiada przekaznika nadmiarowego silnikow trakcyjnych, pozostale lokomotywy posiadaja owe zabezpieczenie
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 08 Stycznia 2008, 07:49:25
Gagar zawsze pociagnie sklad bo brak mu zabezpieczenia nadpradowego, Rumun niestety posiada te zabezpieczenie ktore skutecznie uniemozliwia uciag bardzo ciezkich skladow.
Gagar nie zawsze pociągnie skład. Czasem potrafi stanąć na 15 pozycji mając tylko 18 ładownych wagonów na haku. Gagarin ma też zabezpieczenie przeciwpoślizgowe, które odłącza napęd na czas rolowania co powoduje że jak zadziała to już dupa zbita.

Co do porównania z Rumunem, Rumun bez problemu osiąga 70 z ciężkim składem ale nie potrafi z nim ruszyć :). Gagar i Rumun to idealna para :D.

Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 08 Stycznia 2008, 13:24:37
przy poślizgu w gagarze można sobie pomóc hamulcem dodatkowym.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 08 Stycznia 2008, 13:47:25
przy poślizgu w gagarze można sobie pomóc hamulcem dodatkowym.
A w EU07 nie można??

Tak poważnie sytuacja, o której piszę czyli ciężki podjazd sprawia że jak Gagarin zaroluje to nie pomoże  przyhamowanie dodatkowym ani zejście z pozycji bo chwilowa strata mocy jest zbyt duża i nie jesteś wstanie jej odzyskać gdyż próba wejścia na wyższą pozycje kończy się znowu rolowaniem a na niższych pozycjach mocy jest za mało. Przy ciężkich podjazdach najcięższym grzechem jest pozwolić lokomotywie zarolować!!!
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 08 Stycznia 2008, 15:16:32
To może z tym dodatkowym przesadziłem. Ale na LHS-sie ciężkie składy z rudą prowadzą 2 gagary. a poślizg na 2 lokach naraz rzadko się zdarza chyba że szyny są bardzo śliskie.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 08 Lutego 2008, 22:21:52
a z tymi 2x eu07 to ile tam mamy wagonów :D liczył ktoś ?? ... powiem tak na śląskich szlakach EU07 + 20 pełnych węglarek jest juz ciężkim składem ... oczywiście da sie EU07 + 25 pełnych ale nie na śląsku gdzie jet pełno podjazdów górek itp. dlatego 2x EU07 + 30 pełnych jest naprawde rozsądnym składem na nasze śląskie szlaki ...

ciężkie składy wymagają mocnych lokomotyw ... mam na mysli : BR232 , ET22 , ET21 , Słowak , jamniki :D ... ale czesto mając 40 pełnych wagonów z rudą potrzebne są 2 lokomotywki a pod górkę planowy popych :D   

fajne składy xxD :

2x BR232 + 40 pełnych + Słowak
2 Gagi + 35 pełnych
Słowak + Sputnik + 40 pełnych + Tamarka :D

Nie pisz dwóch postów - jeden pod drugim. Edytuj poprzedni post gdy chcesz coś dopisać. Włóż też trochę staranności w swoje posty (zasady pisowni).
Akvin
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 08:17:02
Jest jedna duża różnica między lokomotywami spalinowymi a elektrycznymi. Spalinowe mają największą siłę pociągową kiedy stoją w miejscu, a elektryczne (przynajmniej te z rozruchem oporowym) dopiero jak wejdą na pierwszą pozycję bezoporową.Z tego wynika że podczas ruszania maksymalna siła pociągowa ET22 wynosi ok.320kN a ST44 380kN chociaż ET22 ma ponad 2 razy większą moc.Ale moc ma znaczenie już podczas rozpędzania bo gdy moc jest większa to siła pociągowa spada wolniej, przy 60km/h siła ET22 wynosi 125kN (100% wzbudzania) a ST44 tylko 80kN.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 12:29:12
...Moim zdaniem najważniejszym czynnikiem jest ilość kół (osi) ... ;] bo co z tego jak lokomotywa ma NP. 3200 koni jak ma tylko 4 osie ;/ dobrym przykładem jest 2 systemowy Siemens z PTK Rybnik ...
Jest ładna ale co z tego ...

A co do elektrowozów trzeba niestety uciekać z oporów ;/ i dlatego właśnie w takich lokomotywach jak ET22 lub ET21 pozycji bez oporowych jest 3 ... :)

Pozdrowienia ;)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 09 Lutego 2008, 12:36:39
A co do elektrowozów trzeba niestety uciekać z oporów ;/ i dlatego właśnie w takich lokomotywach jak ET22 lub ET21 pozycji bez oporowych jest 3 ... :)

Pozdrowienia ;)

Bzdury gadasz

3 pozycje bezoporowe - bo sa 3 grupy silnikow
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 12:57:38
tak zgadzam się są 3 grupy silników , ale jeżeli uważasz ze te 3 pozycje są tylko po to że są 3 grupy silników ... (oczywiście jak by nie było 3 grup silników pewno i nie było by 3 pozycji bez oporowych)

pomyśl sobie gdyby byk miał tylko 2 pozycje bez oporowe . . . fajnie by sie jechało z ciężkim składem ... ;/;/;/ 

pozdrowienia :D
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 09 Lutego 2008, 15:41:53
...Moim zdaniem najważniejszym czynnikiem jest ilość kół (osi) ... ;] bo co z tego jak lokomotywa ma NP. 3200 koni jak ma tylko 4 osie ;/ dobrym przykładem jest 2 systemowy Siemens z PTK Rybnik ...
Jest ładna ale co z tego ...
Ilość osi jest czynnikiem wymuszonym. Wynika to z obciążenia dopuszczalnego (t/oś). Ale nikt nie broni dołożyć kolejnych osi. Kwestia tego, że to (przy zachowaniu masy) nie pomoże.

tak zgadzam się są 3 grupy silników , ale jeżeli uważasz ze te 3 pozycje są tylko po to że są 3 grupy silników ...
Dostrzegam ironię w wielokropku. Czuję się urażony, bo mam podobny pogląd co MuNiO. Może dlatego, że nie "po to", tylko "dlatego"?
pomyśl sobie gdyby byk miał tylko 2 pozycje bez oporowe . . . fajnie by sie jechało z ciężkim składem ... ;/;/;/ 
To czemu ET41 nie ma 3 bezoporowych? Przecież też jeździ z ciężkimi składami...
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 15:57:26
A czemu ET41 też nie ma ... bo to proste.

Po 1. ET41 składa sie z 2 EU07, a EU07 nie ma 3 pozycji bez oporowych
Po 2. ET40 to są 2 słowaki :)

A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?

A ja przecież nie chce nikogo obrazić @youBy jestem pokojowy człowiek :)

A co do osi

Lokomotywa towarowa z taką siłą jak Siemens PTK Rybnik bez 6 osi jest po prostu beznadziejna, a
nie wiem jak u niej tam z wagą ale jak będzie miała z 90 ton to już w ogóle...



Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??


PS. I niech nikt nie mówi że ilość osi nie wiąże sie z siłą ...
Możemy to porównać nawet do aut które mają 4x4 ... I co szybciej sie zwinie spod świateł :
Panda 1.2 4x4
czy zwykła Panda 1.2 
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 17:19:13
PS. I niech nikt nie mówi że ilość osi nie wiąże sie z siłą ...
Możemy to porównać nawet do aut które mają 4x4 ... I co szybciej sie zwinie spod świateł :
Panda 1.2 4x4
czy zwykła Panda 1.2 
Nie porównuj pandy do lokomotywy bo współczynnik tarcia między ogumionym kołem a asfaltem jest wiele większy niż stalowego koła o szynę. Jeżeli dodasz osi do lokomotywy a nie zmienisz masy to siła pociągowa na pewno nie wzrośnie a raczej spadnie bo zmniejszy się nacisk na oś a tym samym na siła pociągowa
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 17:23:44
No ale chyba chodzi o oś która daje napęd a nie taką zwykłą bezwładną
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 17:47:48
Maksymalna siła jaką może przenieść przez oś wyraża wzór F=fN  f to wspóczynnik tarcia (dla szyny ok 0,33). EU07 waży 80T nacisk na oś 20T czyli 200kNczyli F=0.33*200kN *4(bo mamy 4osie) co nam daje 264kN możliwej do przeniesienia siły pociągowej.
a teraz gdyby EU07 miał 6 osi to F=0.33*133kN(bo spadł nacisk na oś)*6(bo jest 6 osi)co daje nam 263.34kN możliwej do przeniesienia siły.
czyli zwiększenie liczby osi napędnych nie zwiększyło siły pociągowej a nawet jest mniesza o 0,66kN. w paktyce prawdobnie by nie zmalała bo 2 osie z silnikami swoje ważą pewnie by była prawie taka sama.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 17:52:37
a to teraz proszę sobie wyobrazić BR232 (ok. 120t) z 4 osiami albo ET22 z 4 osiami ;/ lol...

Ale proszę nie zwracać uwagi na polskie normy dotyczące nacisk na oś ...

Jaka by była wtedy moc tej BR232 lub ET22 no bo według was była by większa ??
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 17:56:48
gdzie byś włożył 4 oś trzeba by dodać po jednej do wózka żeby był symetryczny układ osi a pewnie by to mocno siły pociągowej nie zwiększyło.możesz to policzyć wyżej masz napisane jak
moc Br232 by sie nie zwiększyła jeżeli by nie zminino silnika spalinowego a Et22 każdy silnik ma 500kW mocy ciągłej
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 18:10:08
Mam pomysł :

Który skład wybierasz BR232 z układem osi Bo'Bo' + 30 wagonów
Czy BR232 z układem osi Co'Co' + 30 wagonów ??

Uzasadnij Swoją odpowiedz :D
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 18:15:51
Ale masz pytania wybrał bym BR232 Co-Co bo BO-Bo miała by przekroczony nacisk na oś mineszą moc bo by miała mniej silników trakcyjnych A poza tym jak coś rosjanie wymyślą to niech już tak będzie.
Jeżeli zwiekszanie liczby osi ponad to co potrzeba dla osiągnięcia dopuszczlnego nacisku na oś dawało by jakieś korzyści to dawno by to robiono. 
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 09 Lutego 2008, 18:18:33
A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?

Bo ... kazdy silnik ma maksymalne napiecie 1500V. Prosta matematyka i wyjasniac nie trzeba


Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??

j/w tylko dodatkowo uzyj glowy do myslenia
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 18:28:50
o Boże xD

PS. Macie link do ET21 bo wszystkie już straciły ważność ?? z góry dzięki ;)

A to ja sie popytam Taty i On mi wszystko wyjaśni, a potem znowu wystawie na forum moje zdanie :D   
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 09 Lutego 2008, 19:03:16
Cytuj
A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?
Bo nie ma sześciu/ośmiu silników grup silników. Ilość pozycji bezoporowych wynika tylko i wyłącznie z ilości silników. Oczywiście muszę przyznać, że nie ma takiej potrzeby. Bo można by było zrobić trzecią pozycję bezoporową w lokomotywach czterosilnikowych, ale wtedy zwiększamy napięcie pracy silników trakcyjnych. W lokomotywach sześcioosilnikowych (i ośmio też) możemy zastosować czwartą pozycję bezoporową, przy czym wtedy wszystkie silniki byłyby połaczone równolegle na 3kV.

Cytuj
Który skład wybierasz BR232 z układem osi Bo'Bo' + 30 wagonów
Czy BR232 z układem osi Co'Co' + 30 wagonów ??
Wybrałbym Bo'Bo' ze względu na mniejsze opory toczenia (aczkolwiek szyny mogą wyrazić sprzeciw).

Cytuj
Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??
ET22 i ET21 mają po sześć silników, żeby zwiększyć moc lokomotywy przy zastosowaniu zunifikowanego napędu. No i zwiększyć siłę pociągową, bo lokomotywa może być cięższa wtedy też.
Zauważ, że przecież EP09 ma moc porównywalną z bykiem, ale silniki EPoki są o blisko połowę mocniejsze.

Maksymalna siła jaką może przenieść przez oś wyraża wzór F=fN  f to wspóczynnik tarcia (dla szyny ok 0,33). EU07 waży 80T nacisk na oś 20T czyli 200kNczyli F=0.33*200kN *4(bo mamy 4osie) co nam daje 264kN możliwej do przeniesienia siły pociągowej.

Nt. przyczepności były już prowadzone rozważania (baardzo długi wątek...).
a teraz gdyby EU07 miał 6 osi to F=0.33*133kN(bo spadł nacisk na oś)*6(bo jest 6 osi)co daje nam 263.34kN możliwej do przeniesienia siły.
czyli zwiększenie liczby osi napędnych nie zwiększyło siły pociągowej a nawet jest mniesza o 0,66kN. w paktyce prawdobnie by nie zmalała bo 2 osie z silnikami swoje ważą pewnie by była prawie taka sama.
E-e. Nie zgodzę się. 133*6<200*4. Źle zaokrąglone zostało. powinno być:
T=0,33 * 800kN / ilość osi * ilość osi = 800kN * 0,33 = 264 kN. I to bez względu na ilość osi, bo to się skraca.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 19:18:39
Ale co do układu osi nie mogę sie zgodzić :(  Co'Co' zdecydowanie lepiej wpływa na moc pociągową lokomotywy niż Bo'Bo ;)

A z pozycjami, 3 pozycje bez oporowe w lokomotywach towarowych są bardzo bardzo bardzo i jeszcze raz bardzo przydatne i moim zdanie właśnie po to one są :D nie tylko żeby zwiększyć moc ale i żeby łatwiej było posługiwać sie kołem podczas targania ciężkich pociągów ;]

Pozdrawiam 
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 09 Lutego 2008, 19:42:13
Nie będę ukrywał, że się nie znam na tym, ale obserwuje świat i taki np. czołg posiada gąsienice, aby zmniejszyć nacisk w danym miejscu na podłoże. Jak powszechnie wiadomo, taki skubaniec wjedzie wszędzie.
Coś w tym zmniejszaniu nacisku jest. Podejrzewam, że to kwestia podłoża to determinuje, ale ważne jest to, że łatwiej się jedzie.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Lutego 2008, 19:45:59
@BR232, widzę że jesteś tutaj najmądrzejszy. Nie zgodzę się jednak że Co Co jest najlepsze. Najlepsze jest Co Co Co. :D
Po za tym czemu produkują także lokomotywy w układzie Bo Bo, jak myślisz?
Wiesz czemu? Bo Co Co nie jest najlepsze.

Siła pociągowa zależy od wielu czynników, między innymi od mocy lokomotywy. Ilość osi nie ma wpływu na moc, ma najwyżej wpływ na przyczepność zestawu kół do szyn, czyli pozwala wykorzystać dużą moc silników.

PS: Nacisk czołgu na podłoże jest taki sam bez względu czy ma gąsienice czy koła. Lok też ma nacisk ten sam przy 6 jak przy 4 zestawach kół. Zmienia się nacisk KG/cm2
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 09 Lutego 2008, 19:54:19
Cytuj
PS: Nacisk czołgu na podłoże jest taki sam bez względu czy ma gąsienice czy koła. Lok też ma nacisk ten sam przy 6 jak przy 4 zestawach kół. Zmienia się nacisk KG/cm2

no właśnie o tym pisałem:
Cytuj
aby zmniejszyć nacisk w danym miejscu
czyt. dany punkt podparcia.

Czym się różni kg/cm2 od danego miejsca?
ponadto kwestia jednostek, bo gdybym wziął  czołg bez i z gąsienicami i operował jednostkami kg/km2, to w przypadku czołgu bez/z nic się nie zmieni, a kg/cm2 się zmieni a kg/mm2 jeszcze bardziej się zmieni. Trochę może pokręciłem coś, ale na fizyce, to się raczej nie znam.
Z jednej strony powinno się coś zmienić a z drugiej nie.


Przykład:
weź się połż na dwa gwoździe- przebiją Cię
weź się połż na 10000 gwoździ, nic Ci się nie stanie.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 19:59:31
po 1 Bo'Bo' raczej nie stosuje sie w lokomotywach towarowych ;))

a po 2 nie jestem najmądrzejszy tylko bronie swojej pozycji :) a to trochę co innego ;]

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 20:05:03
Ja uważam że układ Co Co stosuje sie dlatego że masa takich lokomotyw oscyluje między 116 a 123T czyli żeby zachwać dopuszczalny naciska na osie musi mieć 6 osi
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 09 Lutego 2008, 20:15:23
po 1 Bo'Bo' raczej nie stosuje sie w lokomotywach towarowych ;))
(blablabla)

A ET40,41,42 to co? Nie lokomotywy towarowe ;>
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Lutego 2008, 20:16:44
@Mariusz1970, bez urazy, uściśliłem tylko Twój nacisk na dany punkt.

@BR232, Rozumiem że bronisz swojej pozycji, ale do kitu to wyszło, brak wiedzy uniemożliwia zrozumienie przez Ciebie złożoności tematu i przedstawieniu uzasadnienia swojej tezy.
Ja uważam że układ Co Co stosuje sie dlatego że masa takich lokomotyw oscyluje między 116 a 123T czyli żeby zachwać dopuszczalny naciska na osie musi mieć 6 osi
Przy okazji otrzymujemy dodatkowe walory jak więcej silników w lokach elektrycznych, i zarazem więcej pozycji bez oporowych.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 09 Lutego 2008, 20:17:21
po 1 Bo'Bo' raczej nie stosuje sie w lokomotywach towarowych ;))
(blablabla)

A ET40,41,42 to co? Nie lokomotywy towarowe ;>
Tu jest 2x Bo'Bo'
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 20:27:40
Jezus ludzie o czym wy tu gadacie ;/;/;/

to weźcie zahamujcie 5 wagonów i podepnijcie EU07 i do 2 takiego samego składu ET21

i wynik będzie taki ;/

EU07 będzie rolowała
a ET21 podeprze sie i pójdzie ;/ ludzie ;/ co wy gadacie ;/

tak samo z tymi pozycjami ;/ takie układy silników ;/ po 1 połączenia szeregowy , szeregowo-równoległy i równoległy ... 
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Lutego 2008, 20:31:10
No widzisz, brak zrozumienia, Ty nie rozumiesz nas, my Ciebie. Może z innej planety jesteś?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 09 Lutego 2008, 20:37:48
Jezus ludzie o czym wy tu gadacie ;/;/;/

to weźcie zahamujcie 5 wagonów i podepnijcie EU07 i do 2 takiego samego składu ET21

i wynik będzie taki ;/

EU07 będzie rolowała
a ET21 podeprze sie i pójdzie

Nawet wtedy jeśli zmniejszysz maksymalną siłę pociągową do wartości takiej, jaką ma EU07?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 20:40:36
to musiały by być 2 zahamowane :D to jasne że nawet jakby jedna EU07 miała BoBo a dróga EU07 CoCo

Zaczynam tracić do Ciebie cierpliwość. Albo zaczniesz pisać staranie albo Twoja kariera na tym forum szybko się skończy.
Akvin
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 09 Lutego 2008, 22:14:45
@BR232: z całym szacunkiem, ale, niestety, fizyka jest nieubłagana. Występowanie skutków pobocznych utrudnia niektórym dokładne zauważenie pewnych kwestii. Trzeba podzielić sobie wszystko tak na drobne kawałeczki i pokojarzyć je ze sobą.

A czemu w takim razie nie Bo'Bo'Bo'?

Obecność trzech bezoporowych wynika z kombinacji połączeń 6 silników, a nie z tego, że lokomotywa jest towarowa. Przecież tak mówi rachunek ekonomiczny: więcej bezoporowych => mniej jazdy na oporach => mniejsze koszta eksploatacji.

EU07 ma mniejszą masę, czyli mniejszą przyczepność, czyli łatwiej roluje przy tej samej sile pociągowej.  Już był wątek na ten temat, więc jeszcze raz odsyłam do przeczytania go. Bynajmniej jeśli zajdzie taka potrzeba, to w przyszły weekend postaram się napisać wieeeeeeeeeelkiego posta jak najdokładniej tłumaczącego tę kwestię, podpierając się przy tym odpowiednią literaturą. Tylko ów czas mógłby zostać inaczej spożytkowany....
Może to zrobić jako poradnik "Projektowanie lokomotyw"?

Cytuj
Jezus ludzie o czym wy tu gadacie ;/;/;/
Cóż, paru panów się w grobach przewraca zapewne na tę myśl (a raczej niektóre posta* w wątku)...

Cytuj
No widzisz, brak zrozumienia, Ty nie rozumiesz nas, my Ciebie. Może z innej planety jesteś?
Niekoniecznie planety; ale brak zrozumienia jest widoczny.




* Forma użyta świadomie.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 09 Lutego 2008, 22:22:21
Mam pytanie który z Was jest maszynistą ? Przecież to jest bardzo logiczne co do tych osi. 

Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 09 Lutego 2008, 22:34:25
W lokomotywach sześcioosilnikowych (i ośmio też) możemy zastosować czwartą pozycję bezoporową, przy czym wtedy wszystkie silniki byłyby połaczone równolegle na 3kV.

"niedasie" - pamietaj o izolacji silnika. Przy tej wielkosci nie da sie juz wiecej podniesc napiecia pracy. Silnik na 3kV jest o wiele wiekszy niz na 1,5kV
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 10 Lutego 2008, 01:00:42
Mam pytanie który z Was jest maszynistą ?
Twój tata jest. Poza nim nikt sie nie zna i nie ma racji. Zadowolony?
ET21 z 5 zahamowanymi wagonami tez nie ruszy ;p
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 11:48:14
...Będę zadowolony jak sam do tego dojdziesz :D
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 10 Lutego 2008, 15:32:33
A czemu w takim razie nie Bo'Bo'Bo'?
A czemu nie. :D
Moje zdanie:
Porównajmy sobie EU07 i ET22. Te same silniki, to samo przełożenie. EU07 ma cztery silniki i waży powiedzmy 80t. ET22 ma dwa silniki więcej i waży 120t. Nacisk każdego zestawu kołowego na szynę w obu lokomotywach jest taki sam (teoretycznie można by założyć że i masa ich jest taka sama). Przy tej samej przyczepności kół do szyn ET22 ma większą siłę pociągową.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 19:11:04
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.
i nie dawajcie żadnych matematycznych wzorów czy innych cudów.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 10 Lutego 2008, 19:15:35
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.
i nie dawajcie żadnych matematycznych wzorów czy innych cudów.

No niewiem czy Co'Co bedzie zawsze i wszedzie lepsze niż Bo'Bo, bo na ciasnych łukach to lepiej spisuje sie Bo'Bo'.

Pozdro.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 19:21:47
oj... są takie łuki w Polsce na których nie można jechać bo jest zabronione ! a w pociągach towarowych Co'Co' gra główną role :) a osobowe to tam wisi bo nie ma takiego ciężkiego składu...

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 10 Lutego 2008, 19:36:49
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.

Dla mnie nie jest to logiczne i oczywiste. Uzasadnij proszę (tylko nie na zasadzie "bo tak") Twoją tezę.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Lutego 2008, 19:55:36
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.
i nie dawajcie żadnych matematycznych wzorów czy innych cudów.
A widzisz...
Mogłeś tak od razu.
Ty nie chcesz zostać przekonany i nie chcesz prowadzić polemiki. Bynajmniej coś, co jest logiczne w Twoim mniemaniu, niekoniecznie jest logiczne w innym. Co więcej, logika (na którą notabene się powołujesz) jest częścią matematyki. I na nią też są wzory.
A te inne cuda, to może argumenty są?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 20:07:29
Odpowiedzcie mi wszyscy na jedne proste pytanie!

Czy jak byś miał zawieść 30 pełnych wagonów z Zabrza do Warszawy to pojechał byś ET21 z układem osi Bo'Bo' czy ET21 z układem osi Co'Co (nie zwracając uwagi na normy nacisku na 1 oś w Polsce) ??
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 10 Lutego 2008, 20:08:00
Z Co' Co' bo tylko taka jest ? xD
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Lutego 2008, 20:18:11
Odpowiedzcie mi wszyscy na jedne proste pytanie!

Czy jak byś miał zawieść 30 pełnych wagonów z Zabrza do Warszawy to pojechał byś ET21 z układem osi Bo'Bo' czy ET21 z układem osi Co'Co (nie zwracając uwagi na normy nacisku na 1 oś w Polsce) ??
Nie znam profilu trasy i szybkości handlowych. Dla jednostajnej jazdy i dużej ilości łuków wybrałbym Bo'Bo'. Dla dużych, częstych zmian szybkości i w miare prostej trasy wybrałbym Co'Co'.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 20:21:21
Dużych ilości ładunku Bo'Bo' ? ciekawe czy w ogóle byś pojechał. a nie przesadzajmy z łukami ;/ po Polsce jeździ pełno Co'Co i nic nie sprawia przeszkody.


A po 2. daje sobie już spokój z tym tematem, uważam ze nie ma sensu tłumaczyć komuś tak oczywistych rzeczy... proszę sie tym zainteresować i poczytać...

A tak na marginesie mój tata już dawno powiedział że mam z tym tematem dać już spokój :]
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Lutego 2008, 20:25:33
BR232, muszę przyznać, iż masz upartego tatę.
Pozdrówka dla Niego :)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 10 Lutego 2008, 20:52:09
A po 2. daje sobie już spokój z tym tematem, uważam ze nie ma sensu tłumaczyć komuś tak oczywistych rzeczy... proszę sie tym zainteresować i poczytać...

Bardzo chętnie, podaj proszę publikację na ten temat. Skoro jest to "oczywiste", to nie powinieneś mieć problemów z wytłumaczeniem całej tej kwestii. Ty zaś zwalasz wszystko na "oczywistość" i nabierasz wody w usta.
Myślę, że wiem o co chodzi Tobie i Twojemu Tacie, ale czekam na jakąś sensowną wypowiedź z Twojej strony - póki co jest tylko "bo tak"...
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Lutego 2008, 20:55:22
Dużych ilości ładunku Bo'Bo' ? ciekawe czy w ogóle byś pojechał.
A pojechałbym. I wytłumacz mi, że się mylę. Proszę o analizę formalną, nie natomiast "bo ktoś tak powiedział". Chyba że zrobisz to zręcznie bez konkretnego odwoływania się do zależności.

Cytuj
A po 2. daje sobie już spokój z tym tematem, uważam ze nie ma sensu tłumaczyć komuś tak oczywistych rzeczy... proszę sie tym zainteresować i poczytać...
Oczywiste dla Ciebie, nie jest oczywiste dla mnie. Może dlatego, że ja przyjmuję równość mocy całej lokomotywy i równość ciężaru?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 20:58:37
Nie ma lokomotywy z układem osi Bo'Bo' która pojechała by z 30 wagonami (oczywiście mówimy o węglarkach z węglem)

Ludzie wy nie macie zielonego pojęcia... jak niekiedy na szlaku potrzeba 2 ST44 żeby ciągnąć 1100 ton !!  wy nic nie wiecie! NIC !

A czemu ET21 z układem BoBo by nie pojechała ? bo nie była by wystarczająco ciężka i nie miała by układu CoCo i nie miała by zatem sił.  nie miała by sie na czym oprzeć i rolowała by. tyle by było z waszej jazdy
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 10 Lutego 2008, 21:01:52
A Eu11, Eu43, E186??? One są na Bo'Bo' i jakoś uciągną te 30 pełnych węglarek i to z "palcem w d..."
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 10 Lutego 2008, 21:08:24
Nie ma lokomotywy z układem osi Bo'Bo' która pojechała by z 30 wagonami (oczywiście mówimy o węglarkach z węglem)

OK, załóżmy, że ET22 ma moc 2000 kW (taką samą jak EU07). Czy Twoim zdaniem pojedzie z 30 pełnymi węglarkami (2400 ton brutto)? Albo jeszcze inaczej. Odłącz byczkowi jedną parę silników. Co wtedy powiesz? Czy układ osi będzie miał tutaj wielkie znaczenie?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 21:16:15
Czy widziałeś w Polsce szlaki z elektrofikowane gdzie nie można wiechać elektrowozem ?


I UWAGA ! Skoro te wasze BoBo są takie silne to czemu wszędzie na planowy popych daje się tylko 6 osiówki (np. w Kochłowicach jest ET22 a w Trzebini ET21, tak samo Stary Kisielin ze na planowy popych stoi Cargowsi Byk!!)  : Proste bo wszystkie inne BoBo zostały by leżeć i trzeba by było je ściągać)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 10 Lutego 2008, 21:19:56
Ja widziałem szlaki zelektryfikowane na których zakaz wjazdu mają lokomotywy z układem osi Co'Co' czyli np ET21 czy ET22 a to są elektrowozy...

I naprawde zanim naciśniesz [WYŚLIJ] kliknij na [PODGLĄD] i przeczytaj to co napisałeś pare razy, bo twoja ortografia razi jak słońce...
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 21:21:54
Gdzie ?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 10 Lutego 2008, 21:23:39
Choćby Chabówka - Nowy Sącz, trakcja jest tylko do Rabki ale zakaz obejmuje cały szlak!
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 10 Lutego 2008, 21:24:19
Kolego @BR232...

Takie wypowiedzi:
Cytuj
Ludzie wy nie macie zielonego pojęcia... (...)  wy nic nie wiecie! NIC !

...to sobie daruj, gdyż nic merytorycznego one nie wnoszą... są zbędne i nie będą tolerowane.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 21:27:36
Jak już nie mam sił no to co ... ale przepraszam wszystkich, to już sie nie powtórzy

Ale odpowiedzcie na to pytanie co do popychu ??
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 10 Lutego 2008, 21:33:26
ZTCW to popych stosuję się dlatego żeby sprzęgi nie były przeciążone i nie doszło do rozerwania składu.

Pozdro.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 10 Lutego 2008, 21:38:10
I UWAGA ! Skoro te wasze BoBo są takie silne to czemu wszędzie na planowy popych daje się tylko 6 osiówki (...)
A co maja dać siódemkę których i tak już jest mało a skoro akurat byka mają pod ręką to dają byka proste...
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 10 Lutego 2008, 21:39:21
...a zakazy wjazdow wynikaja miedzy innymi z braku przewodow na 7atm, oraz innych szlakowych czynnikow nie koniecznie zwiazanych z promieniem luku
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 10 Lutego 2008, 21:41:51
@Mihau_PCC pomyśl. EU07 nie dała by rady.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 10 Lutego 2008, 21:42:58
...a zakazy wjazdow wynikaja miedzy innymi z braku przewodow na 7atm, oraz innych szlakowych czynnikow nie koniecznie zwiazanych z promieniem luku

Część byków ma żółte przewody.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 10 Lutego 2008, 21:47:05
@Mihau_PCC pomyśl. EU07 nie dała by rady.

Pomyślałem i wiesz co...często zatrudniam EU07 na węglarki i doskonale sobie radzą z bruttem 2000 ton, więc nie mów mi, że na popychu EU07 nie sprawdzi się.

@|andy|, masz rację, ale jest to zdecydowana mniejszość. W Bydgoszczy na ponad 70 pojazdów tej serii "żółtki" mają zaledwie 2 maszyny.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 10 Lutego 2008, 21:47:50
Kolego BR232 wydaje mi sie iż to Tobie myślenie nie służy.
A EU07 ma wiekszą moc niż Ci sie wydaje i nie udawaj najmądzejszego bo to niektórych może irytować.

Proszę aby obie strony sporu powstrzymały się od tego typu postów. Inaczej zamknę temat i będzie święty spokój.
Akvin
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 10 Lutego 2008, 21:59:05
Nie ma lokomotywy z układem osi Bo'Bo' która pojechała by z 30 wagonami (oczywiście mówimy o węglarkach z węglem)

Ludzie wy nie macie zielonego pojęcia... jak niekiedy na szlaku potrzeba 2 ST44 żeby ciągnąć 1100 ton !!  wy nic nie wiecie! NIC !
 
Bo gagarom brakuje mocy przy wiekszych predkosciach. Jak juz bylo walkowane na forum one najwieksza sile maja przy ruszaniu. Swoja droga ciekawe jest to, ze cale forum włączając w to kilkunastu mechanikow kloci sie z Toba (Twoim tata). Skoro obaj jestescie tacy genialni i wszystko wiecie to moze udajcie sie do najblizszego dyspozytora i powiedzcie mu co i jak to wreszcie skoncza nam sie braki taborowe :>
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 07:10:53
Panowie proszę przyjechać na śląsk i zobaczyć co tu sie dzieje ! Tu nawet niekiedy Et41 w rozkładzie ma tylko 17 wagonów, więc nie mówcie mi że EU07 z 30 wagonami dała by rade.Może pojechała by z 3 km i byś przy 1 lepszej góreczce stanoł ;
I nie rzucajcie mi hasłami że nawet nie wiem jaką moc ma EU07 bo to nonsens. Wczoraj szukałem w rozkładzie jazdy i znalazłem miejsce gdzie 2x ST44 może ciągnąć 1100 ton. więc nie mówcie mi o EU07.
I o popychu z 4 osiami ;/ A czemu nie NO BO SĄ ZA SŁABE
@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami! A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne. Nie zapomnij że 70 km\h z towarem ;/
@Mateu wiesz co ty w ogóle mówisz! A najśmieszniejsza jest gadka że Bo'Bo' ma większą siłę pociągową od Co'Co'
A co do mechaników którzy się tu wypowiadają no to tu po prostu i nie ma ... Bo po co mają się kłócić... A ręczę za to że nie jeden czytając to się denerwuje słysząc takie texty że na popychu nie     dają EU07 bo jej nie ma pod ręką. (chodź ET22 zawsze stoją planowo na popychu) 
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 08:44:19
ZTCW to popych stosuję się dlatego żeby sprzęgi nie były przeciążone i nie doszło do rozerwania składu.
Przy składach LHS może tak ale na normalnym torze chodzi o dwie rzeczy:
1. Wspomniane Kochłowice, planowy popych przez ET22. ET22 bez dopinania sie do składu popycha tylko do minięcia newralgicznego miejsca i wraca z powrotem do Kochłowic a pociąg dalej jedzie sam.
2. Czasem popych jest korzystniejszy niż podwójna trakcja ze względu na zmiany kierunku jazdy (nie trzeba oblatywać składu).
Popych stwarza jednak zagrożenie wypchnięcia wagonów na ciasnych łukach.

Panowie proszę przyjechać na śląsk i zobaczyć co tu sie dzieje !
Byłem, widziałem.

Tu nawet niekiedy Et41 w rozkładzie ma tylko 17 wagonów, więc nie mówcie mi że EU07 z 30 wagonami dała by rade.
Za to dwie TEM2 ciągają składy po 40 ładownych wagonów o masie 3200 ton. Jadą 15 km/h ale jadą.

@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami!
Znam wielu takich i w życiu bym im nie zaufał. :/

A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne.
A co ty k....a wiesz o Gagach?

A najśmieszniejsza jest gadka że Bo'Bo' ma większą siłę pociągową od Co'Co'
Nikt tak nie twierdził.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: osiem w 11 Lutego 2008, 09:19:33
4Fun  BoBo -> CoCo -> DoDo
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: kruger w 11 Lutego 2008, 09:45:20
Mi sie tam podoba amerykanska EP2 bipolar (http://www.answers.com/topic/milwaukee-road-class-ep-2)
1+Bo+Do+Do+Bo+1, or szwajcarska Ae 8/14 1+Bo+1+Bo+1-1+Bo+1+Bo+1 :)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Lutego 2008, 11:12:32
A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne.

Porównaj sobie parametry ST44 i EU07. ST44 ma mniejszą moc ale za to większą masę, dzięki czemu osiąga większą siłę pociągową przy rozruchu - ma lepszy docisk więc nie roluje. Przy większej prędkości większą siłę będzie mieć EU07, bo jest mocniejsza. I nie ma to żadnego związku z liczbą osi - gdybyś EU07 dołożył więcej osi, to nacisk osi by się zmniejszył i efekt był by podobny. Sam pomyśl logicznie i nie zaprzeczaj prawom fizyki.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2008, 13:57:00
Hmm, ja chyba już wiem, o co @BR232 chodzi. Po prosty Co'Co' jest dla niego synonimem:
a) większej mocy,
b) większej masy,
c) większej siły pociągowej.
Innej możliwości nie ma. Niestety położenie znaku równoważności pomiędzy tymi elementami całkowicie ucina dyskusję na poziomie oczywistości. A owa oczywistość nie jest taka oczywista.

Szkoda, że w EP09 nie można dorzucić 40 ton balastu...
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 11 Lutego 2008, 14:20:50
Cytat: hejnal
@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami!
Znam wielu takich i w życiu bym im nie zaufał. :/

Dokładnie!!!
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:04:57
Widzicie, używacie wzorów i nie wiadomo co, a takiej prostej rzeczy nie potraficie zrozumieć ;)

Co do łuków Et22 owszem może sie nie zmieścić ale nie ET21 !
Z tym TEM2 to wyjedź sobie na szlak gdzie rozkładowa będzie 70 km/h
Ten człowiek z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez obrazy oczywiście) dostał srebrny medal po 25 latach pracy co bardzo rzadko   
się zdarza, a co do tych ludzi co znasz z takim doświadczeniem to jeździli na kiblach ;/ ? skoro nie możesz mu zaufać co do znajomości właściwości trakcyjnych itp.

A po 2. cały czas tu słyszę że Bo'Bo jest lepsze od Co'Co i że lepiej wpływa na siłę pociągową ... NONSENS !
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: SM42drive w 11 Lutego 2008, 15:10:36
Ten człowiek z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez
Takie słownictwo to sobie możesz używać w domu ale ni na tym forum.Chyba on chce BANA.
Pozdrowiam Jacek
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 15:14:44
 BR232 to może układ Do Do taki jak w np. TEM7 jest jeszcze lepszy od Co Co
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2008, 15:20:48
A po 2. cały czas tu słyszę że Bo'Bo jest lepsze od Co'Co i że lepiej wpływa na siłę pociągową ... NONSENS !
Cytat proszę.
EDIT: Cytat i dowód, proszę.

Cytuj
Widzicie, używacie wzorów i nie wiadomo co, a takiej prostej rzeczy nie potraficie zrozumieć ;)
Bo to nie wiadomo co, są może argumenty?
Ty powołujesz się na;
a) oczywistość
b) doświadczenie kolesia, który "z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez obrazy oczywiście) dostał srebrny medal po 25 latach pracy co bardzo rzadko   
się zdarza"

My podajemy argumenty, Ty nie, bo to oczywiste.
My prosimy o dowód, Ty nie, bo człowiek z doświadczeniem.

I nie ustosunkowałeś się do mojego stwierdzenia. Powtarzam je:
Czy dla Ciebie Co'Co' jest synonimem:
a) większej mocy,
b) większej masy,
c) większej siły pociągowej?
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:23:42
A co do Do'Do' stosowany w TEM7a jest jeszcze lepszy niż układ osi Co'Co' :)  ale mówimy o Polskich warunkach :)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:25:17
Proszę do tematu Bo'Bo' czy Co'Co'
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 11 Lutego 2008, 15:37:20
A po 2. cały czas tu słyszę że Bo'Bo jest lepsze od Co'Co i że lepiej wpływa na siłę pociągową ... NONSENS !

Tego akurat tutaj nikt nie mówił. Za to Ty napisałeś coś takiego:
Cytuj
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.

Dla mnie jest logiczne i stwierdzone "na gruncie", że np. ET22 ma tendencję do "wychodzenia" z szyn przy bardzo małych prędkościach - głównie na torach w szopach, więc nijak ma się to do Twojego stwierdzenia.
Dokładnie o tym myślałem, co napisał @youBy - trafiłeś z tym w przysłowiową "dychę".
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:49:02
Ale ja tu nie mówię o bardzo małych prędkościach tylko do bardzo dużych ciężarach a co do ET22 z tym wypadaniem to nie spotkałem sie z takim przypadkiem
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 16:24:32
Z tym TEM2 to wyjedź sobie na szlak gdzie rozkładowa będzie 70 km/h
Nie ma z tym żadnego problemu.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:30:12
przy 40 wagonach ??
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 16:56:56
przy 40 wagonach ??
Tak.
Powołujesz się na Śląsk a sam nie wiesz co się na nim dzieje.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:24:50
@hejnal weź człowieku lepiej się nie ośmieszaj ;/ 40 wagonów TEM2 powiem tak, zesra sie na pierszych 5 km ;/   
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 17:44:23
@hejnal weź człowieku lepiej się nie ośmieszaj ;/ 40 wagonów TEM2 powiem tak, zesra sie na pierszych 5 km ;/   
Ty się teraz ośmieszyłeś bo nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem a wytłumaczyłem dość dokładnie sytuacje.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:46:23
To może powiedz mi gdzie widziałeś TEM2 + 40 wagonów i jeszcze na śląsku ?? jak taki znawca okolic jesteś ?? ja ci jestem w stanie namacalnie udowodnić że to jest nie możliwe !
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 17:53:27
To może powiedz mi gdzie widziałeś TEM2 + 40 wagonów i jeszcze na śląsku ?? jak taki znawca okolic jesteś ??

Nie przeczytałeś uważnie a przecież pisałem że dwie TEM2. Szlak Maciejów Płn podg-Zabrze Biskupice. Szlakowa 70 km/h i bardzo pod górę. Dwie Tamary z 40 ładownymi na haku osiągają tam zawrotną prędkość około 20 km/h.


ja ci jestem w stanie namacalnie udowodnić że to jest nie możliwe !
Niestety ale nie jesteś wstanie mi tego udowodnić.
Udowodnienie że to jest niemożliwe jest NIEMOŻLIWE.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Szymon w 11 Lutego 2008, 17:58:39
Ale człowieku co sie do tego Ślaska przyczepiłes. Widziałem na własne oczy Tem + 40 wagonów wypełnionych klinkierem i co dawała rade..
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 18:01:21
Co do tych 2xTEM2 to może nawet spoko ... a co do Śląska często maszyniści z Bydkoskich itp. przyjeżdżają na Śląsk i nie dają rady a jak myślisz czemu ??
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 18:05:53
Ja widziałem 2 ST44 z 4000T rudy na LHS jadące pod górę.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Szymon w 11 Lutego 2008, 18:06:42
Morzesz pisac po polsku...Co znaczy stwierdzenie :" często maszyniści z Bydkoskich itp. przyjeżdżają na Śląsk i nie dają rady" Z czym nie dają sobie rady??? I dlaczego tylko maszyniści Bydgoscy??
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 18:06:51
Ale człowieku co sie do tego Ślaska przyczepiłes. Widziałem na własne oczy Tem + 40 wagonów wypełnionych klinkierem i co dawała rade..
Na równym to da rade. W końcu jest stworzona do manewrów z takimi składami.

a co do Śląska często maszyniści z Bydkoskich itp. przyjeżdżają na Śląsk i nie dają rady a jak myślisz czemu ??
Bo Śląsk jest dla prawdziwych maszynistów.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Szymon w 11 Lutego 2008, 18:09:30
Fakt faktem, że Ślask to głównie cięzki transport towarowy wiec sie nie ma co dziwić, że jak ktoś jeździł pół życia na osobowych w Bydgoszczy nie daje sobie rady z ciezkim pociagiem towarowym.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 18:12:44
Do tego dodaj sobie szkody górnicze (Śląsk jest bardziej górzysty niż Bieszczady) i szlakową 30 w porywach do 20 km/h. Nie jeden wymięka.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: Szymon w 11 Lutego 2008, 18:14:08
Wiem o tym kolego bywam na Śląsku i doskonale sobie sdaje sprawę, że poza samym składem dochodzą szkody górnicze i zawrotna prędkość..:)
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 11 Lutego 2008, 18:40:38
Co do tych 2xTEM2 to może nawet spoko ... a co do Śląska często maszyniści z Bydkoskich itp. przyjeżdżają na Śląsk i nie dają rady a jak myślisz czemu ??

Jeśli nie masz pojęcia o obsłudze trakcyjnej, to się nie odzywaj. Maszyniści z Bydgoszczy jeżdżą najdalej do Karsznic - tam od nich przejmują pociągi maszyniści z innych CM.
Tak, masz rację...przecież po magistrali węglowej jeżdżą same osobówki, a 3600 ton na haku to chyba tylko na szkoleniach było omawiane...zastanów się co piszesz.
Tytuł: Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 18:56:13
Maszyniści z Bydgoszczy jeżdżą najdalej do Karsznic - tam od nich przejmują pociągi maszyniści z innych CM.
Nie ograniczajmy się tylko i wyłącznie do maszynistów zatrudnionych w PKP Cargo. Skończmy z tym monopolem PKP.