- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: pol102 w 30 Sierpnia 2010, 04:12:48
-
Budynki w drodze. Na początek screeny 2. Trzeci się robi. Textur mam na 300 domów ;D
-
Bardzo ładnie. Pozwolę sobie zauważyć, że blok/kamienice pack byłby równie miło widziany. Skoro Ci tak ładnie domki idą to może potem...? :P
-
surgen, toć spawać tabor też umiem. Z blokami/kamienicami jest kłopot z texturami. A te domy mają kilka sztuczek czyniących je pr0-low-poly przy wyglądzie nadającym się do stawiania w niedużej odległości od torów (15m).
-
Taboru dość w symku, za to budownictwo kuleje. :)
Na zdrowy rozum bloki i kamienice powinny mieć mniej trójkątów niż domki, ale ja się nie znam. :)
Fakt, że trudniej o teksturę bloku czy kamienicy, bo drzewa, słupy i inne budynki zasłaniają.
Aaa, że lod do domków będzie? Tym bardziej brawo. :)
-
One są maksymalnie odchudzone, szczegóły takie jak belki, barierki, schody, podesty są sprytnie wkomponowane w texturę ;) Tak jak się robiło kiedyś.
-
Ale rozumiem że jest też wersja high-detail? Bo troszke takie boxowe domki się nie komponują z wymuskanymi lokami ;-)
-
ShaXbee, powiedz tylko ile poly to znośne HQ bo rząd domków po 1k poly+full drzewek, fajny HQ płot i jakiś obiekt przed domem może być przesadą...
;)
-
IMO wg obecnych renderow jest okej, sklecaj dalej - obiekty NA PEWNO sie przydadza, budynkow wciaz jest bardzo duzo do zrobienia ;)
-
Kolejna płodna noc... Generalnie plan jest taki, żeby powstało tego jak najwięcej bo z tego co obserwuję (tu warto odpalić mapę google i znaleźć miejscowość Wilkowice i zwrócić uwagę na okolicę szlaku, w stronę Leszna) nowobogackich przybywa.
-
Jakieś starsze rudery też by się przydały. Przecież po wsiach nie tylko nowe domki stoją. :)
-
Ze starszymi ruderami jest kłopot - brak materiału na tekstury.
-
A skąd masz teksturki na nowe chatki?
-
Enigmatycznie powiem, że to kolekcja z wielu lat googlania. Trudno mi powiedzieć skąd są, zwłaszcza, że mają w dacie powstania 2007...
Prawie zapomniałem, że już czas...
Przy dziesiątym domu wysyłam paczkę do testów.
-
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
-
Mnie trochę martwią cienie na teksturach, np. w 11 i 12. Ewidentnie nie pasują one do siebie.
-
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
Uwypuklenia kosztują FPS. W symulatorze masz jechać, a nie przyglądać się uwypukleniom domków. :P
-
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
Będziesz mógł korzystać z obecnych wszak chodzi o to, by domki były tak wymodelowane jak pudło loka.
Mnie trochę martwią cienie na teksturach, np. w 11 i 12. Ewidentnie nie pasują one do siebie.
Nie tylko tu, ale gdzieś trzeba tego optycznego złudzenia HQ szukać. Wcale nie mówię, że nie masz racji i zapewne będzie korekta w tex.
-
Te domki wyglądają sztucznie. Cały płaski. Spróbuj dodać do niego jakieś wypuklenia (np. balkon) i wtedy będzie wyglądał lepiej :)
Jeju to przecież tylko dekoracja dla urozmaicenia terenu (który zresztą w symulatorze nie jest najważniejszy). Zwłaszcza że w symku są problemy z wydajnością...
-
Proponuję podział na strefy zabudowy w zależności od odległości od szlaku.
Strefa I - zabudowa z dużą ilością detali z zastosowaniem LOD
Strefa II - zabudowa z małą ilością detali, bez LOD
Strefa III - jedynie pionowe tekstury imitujące dalszą zabudowę
Zasięg stref można ustalić doświadczalnie, przy założeniu, że nie robimy wycieczek w trybie freefly.
-
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.
-
Wrzucę do beta, zapewne jutro i sami stwierdzicie w jakiej odległości je stawiać.
-
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.
Tobie wystarczy, ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.
Tworzenie nowych modeli domków to krok naprzód, ale należy je uzupełnić o wesje hi-res (do np 400 poly)
-
Znając życie za rok, lub dwa ludzie będą robić takie same domy tyle ze w wersji z max poly. Dajcie spok
uój, mamy isc do przodu a nie stac w miejscu...
-
...ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.
Ale przynajmniej FPS jest przyzwoity. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Symulator jest dla wszystkich, a nie dla wybrańców z super wydajnymi kombajnami, na których będą mogli uruchomić te hiper hi-poly domki, które będą oglądać, zamiast prowadzić lokomotywę. To co robi Pol jest bardzo dobre, a z pewnością lepsze od tego, co mamy, więc przestańcie już marudzić i cieszcie się, że będzie w końcu coś lepszego do wstawienia w scn.
-
Moim zdaniem nie ma potrzeby dorabiania detali. Tekstury są bardzo dobrze skomponowane i to (przynajmniej mi) wystarczy.
Tobie wystarczy, ale właśnie przez ubogie otoczenie symek wygląda tak prehistorycznie.
Tworzenie nowych modeli domków to krok naprzód, ale należy je uzupełnić o wesje hi-res (do np 400 poly)
Zbyszek, zrobię również wersję HQ ale dopiero po wydaniu paczki "low". Mój GeForce7600 i GB Ramu ogranicza moją wyobraźnię dość mocno.
-
@pol102: Nie mam pretensji za to że nie ma wersji hi-poly :-) Chwała Ci za modele które do tej pory zrobiłeś, wskazuję tylko potrzebę zrobienie ich lepszej wersji ;-)
-
@pol102 przecież można zrobić dwie wersje :) jedną na słabsze kompy, a drugą na mocniejsze pecety i będzie kwita :) Będzie wtedy wilk syty i owca cała ;)
-
Dobra :D Cytując mojego mentora, siedzącego na mandarynkach w Hiszpanii: "spawanie trwa cały czas" :)
Wiem, że tempo mam ślimacze ale cóż...
3 edycja :D
Dla smaku jeszcze 2 screeny.
Nie wiem która to edycja... 2 screeny więcej...
Zdążyłem przed 3 :D
Ostatni dom z tego 10-house packu, po południu ślę do testów :)
« Dodano: 09 Września 2010, 23:29:58 »
Po rozmowach w dziale test, a właściwie dzięki mojemu, hm przyjacielowi, Bombardier'owi modele przechodzą detalizację. Efekty zaraz pokażę na screenach.
-
Dawaj kolejne screeny teraz.
-
Tak jak mówiłem jest progres ;)
-
Po 30 poprawkach, 14 przeróbkach, 17 poprawkach, 4 apdejtach i litanii gorzkich żali...screen poglądowy :D
« Dodano: 28 Września 2010, 16:56:51 »
Zasadniczo nadal nie wiem, czy to moje domy są za duże czy stare są dla liliputów... ;/
-
Według mnie są ok, ale każdy ma inne zdanie.
-
Zasadniczo nadal nie wiem, czy to moje domy są za duże czy stare są dla liliputów... ;/
A nie da sie mniej wiecej ocenic po wymiarach drzwi, okien itp.?
-
Ja jestem co do moich wymiarów pewien... zresztą widziałeś w Bugs'ach. Jeśli założymy, że moje są dobre to stare są w skali 1:2
-
To domek1k, domek2k i domek3k są za małe, więc spokojnie :).
-
Wymiary drzwi są na ogół standaryzowane:
Zewnętrzne wymiary standardowej ościeżnicy (bez względu na typ ościeżnicy):
- „60” - 68 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 70-71cm x 207-208 cm),
- „70” - 78 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 80-81cm x 207-208 cm),
- „80” - 88 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 90-91cm x 207-208 cm),
- „90” - 98 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 100-101cm x 207-208 cm),
- „100” - 108 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 110-111cm x 207-208 cm),
- „110” - 118 x 206 cm (zalecane wymiary otworu: 120-121cm x 207-208 cm),
Okna są na ogół 70-80 cm ponad podłogą i też istnieją typowe rozmiary. TYP OKNA | | SZEROKOŚĆ w mm | | WYSOKOŚĆ w mm | | ILOŚĆ SKRZYDEŁ |
O1 | 565 | 535 | jednodzielne |
O2 | 865 | 535 | jednodzielne |
O3 | 1165 | 535 | jednodzielne |
O3a | 1465 | 535 | jednodzielne |
O4 | 565 | 835 | jednodzielne |
O5 | 865 | 835 | jednodzielne |
O6 | 1165 | 835 | jednodzielne |
O7 | 1465 | 835 | jednodzielne |
O10-O11 | 565 | 1135 | jednodzielne |
O14-O15 | 865 | 1135 | jednodzielne |
O16-O17 | 1165 | 1135 | jednodzielne |
O16a-O17a | 1165 | 1135 | dwudzielne |
O18-O19 | 1465 | 1135 | dwudzielne |
O20-O21 | 1765 | 1135 | dwudzielne |
O22-O23 | 2065 | 1135 | dwudzielne |
O26-O27 | 565 | 1435 | jednodzielne |
O30-O31 | 865 | 1435 | jednodzielne |
O32-O33 | 1165 | 1435 | jednodzielne |
O32a-O33a | 1165 | 1435 | dwudzielne |
O34-O35 | 1465 | 1435 | jednodzielne |
O34a-O35a | 1465 | 1435 | dwudzielne |
O36-O37 | 1765 | 1435 | dwudzielne |
O38-O39 | 2065 | 1435 | dwudzielne |
O42-O43 | 565 | 1635 | jednodzielne |
O46-O47 | 865 | 1635 | jednodzielne |
O48-O49 | 1165 | 1635 | dwudzielne |
O50-O51 | 1465 | 1635 | dwudzielne |
O52-O53 | 1765 | 1635 | dwudzielne |
O54-O55 | 2065 | 1635 | dwudzielne |
OB3-OB4 | 865 | 2095 | jednodzielne |
OB5-OB6 | 865 | 2195 | jednodzielne |
OB7-OB8 | 865 | 2295 | jednodzielne |
-
Sprawdziłem 'empirycznie' i te domki, które widać jako zbyt małe, mają gąsior na wysokości 5,5m... ściana kończy się na 3,5...
Dochodzimy do tego, że nowe modele są ok ;)
« Dodano: 28 Września 2010, 20:20:14 »
Obrazek poglądowy:
-
Może by tak wrzucić te domki w jakąś scenerię?
-
Jak przejdą weryfikację w dziale test dodatków, to jest wysoce prawdopodobne, że gdzieś się znajdą.
-
Aktualnie wszystkie domki uzyskały wersję HQ ale nie wiem ile czasu zejdzie jeszcze na ustawienia LoD... Jest to trochę trudniejsze do zrobienia niż w przypadku "dynamików" bo jednak najczęściej widać LQ + jakiś akcent, a znowu jak są blisko torów, to trzeba rozsądnie pokazywać kolejne szczegóły.
« Dodano: 03 Października 2010, 01:40:43 »
Ktoś pisał o bardzo, bardzo HQ... Czy to przesada czy jeszcze nie?
-
No to już by była chyba trochę przesada :) Na płot wystarczyłoby tylko parę Plane'ów i tekstura z kanałem alpha.
-
Okna nie są w wykuszach. Do poprawy ;)
A te schody jakieś takie mało okrągłe mają te zaokrąglenia :D
-
Czy mi się wydaje, czy płot jest złożony z boksów? Bez drastycznej utraty jakości modelu, można to zrobić na płaszczyźnie z teksturą zawierającą kanał alpha. Na schody pokombinuj z modyfikatorem smooth. Na koniec, zrób LoD - efektem będą bardzo dobre domki.
Ładnie Ci idzie, widzisz - warto było. ;-)
-
Z boxów, z boxów ;) Miało być HQ :P
Wybitnie nie przekonuje mnie plane z teksturą, przy tak "ładnym" modelu.
« Dodano: 03 Października 2010, 14:04:54 »
W ramach kombinacji, trawnik + płot powstanie w 4 wersjach rozmiarowych, do wstawienia jako osobny model.
-
A uliczka do płotu i brama? ;-)
-
A uliczka do płotu i brama? ;-)
To przy następnym "apdejcie" jak będę garaż modelował :D
Btw, taras zrobiony jako 'line' podniesiony za przy pomocy 'surface' ;)
-
Panowie, bo zaraz dojdzie do modelowania mebli i wstawiania szyb. :-)
Plane z alphą wystarczy w zupełności. Kwestia tego, jak to wykończysz - można zrobić to bardzo elegancko, a można i zepsuć efekt.
-
Panowie, bo zaraz dojdzie do modelowania mebli i wstawiania szyb. :-)
Plane z alphą wystarczy w zupełności. Kwestia tego, jak to wykończysz - można zrobić to bardzo elegancko, a można i zepsuć efekt.
Właśnie podążając tym tropem zdecydowałem się dodać to "upiększenie" jako dodatkowy "ficzer" :)
Jak się ładnie ogarnę to domki po poprawkach (jakie jest przeciwieństwo liftingu?), wrzucę ponownie do testów.
-
Wieksza waga plikow + dluzsze ladowanie. IMO samo plane na te ploty starczy.
-
Całość, czyli domek HQ,LQ oraz "ficzery" ma ~600 faces. Jak ktoś zrobi/znajdzię teksturę drewnianego płotu to zastosuję 2-stronnego plane'a.
-
Pyt
Całość, czyli domek HQ,LQ oraz "ficzery" ma ~600 faces
Wywaliłeś niepotrzebne "denka" od boxów?
-
Wszystkie zbędne powierzchnie ;)
-
A komin? :)
-
A komin? :)
Co komin? Komin jest :P Ba!, mało tego! Ma 5 powierzchni jak przystało na porządny model.
-
Czyli św. Mikołaj się nie wciśnie :(
-
Zapomniałem o nim! Zaraz zrobię porządne 3-kanałowe kominy! :D
-
To ma być komin, a nie telewizor. :P
-
Poprawione już chyba ostatecznie domki trafiły do Roziego, który w wolnej chwili dokona eksportu. Zrobiłbym to osobiście ale laptop wróci do mnie za 3 tygodnie. Przypominam o robieniu zdjęć:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16394.msg179226.html#msg179226
Następne modele zacznę robić gdy spłynie trochę materiału od Was :)